7. august 2007

Henrik Jensen: “Det er et kulturelt problem, når frihed identificeres som fritagelse for pligt…”

Via Hodjas blog. Henrik Jensen i Kristeligt Dagblad om Huntington og fremtidens frontlinjer.

“Set ud fra et vestligt perspektiv – og det er stedse Huntingtons perspektiv – kommer truslerne især fra den islamiske og den kinesiske civilisation. Den kinesiske er på grund af sin økonomiske og militære styrke på sigt Vestens direkte rival til verdensherredømmet, mens den islamiske “bare” byder på en masse lokale grænsekonflikter som følge af sit enorme befolkningsoverskud. Islams eneste våben er fertiliteten som defineret af den algierske leder Houari Boumédienne, i 1974 i en tale i FN: “En dag vil millioner af mænd forlade den sydlige halvkugle for at tage til den nordlige. Og de vil ikke tage dertil som venner. De vil tage dertil for at erobre den. Og de vil erobre den med deres sønner. Vore kvinders skød vil give os sejren.”

Efter terrorangrebet den 11. september 2001 har en forståelse af Huntingtons tese bredt sig. Meget tyder på, at Vesten står over for en epoke præget af et titanisk kaos, som man imidlertid allerede ruster sig til på meget forskellig vis.

De fleste fortrænger på strudsevis det hele ud fra en filosofi om, at så længe bukserne holder, så holder de, og fanden tage de kommende generationer.

Andre fortrænger deres egen kultur og vil for enhver pris forstå og tilpasse sig det truende Andet. Den multi-kulturradikale utopi er, at bare vi ender i store globale cementblandere alle sammen, så kommer vi nok ud i den anden ende som et varmt menneskeligt fællesskab. Det kunne tænkes, at vi kommer ud som forskelsløs beton – som en masse, det ikke er værd at leve i.

Atter andre griber bagud og forsøger at genskabe en traditionel selvforståelse. Den vestlige civilisation – hvem var vi, hvem er vi, og hvad vil vi egentlig her?

Måske er Vesten sin egen største fjende. Det mere end antyder Huntington. Vestlig civilisation er en kolos på solide larvefødder, men med et lerhoved – en økonomisk, teknologisk og militær gigant, men en moralsk og dermed politisk svækling. Der råder en sær mangel på kulturel sammenhæng, selvtillid, fortrøstning og målrettethed.

Det er især Europa, der er Vestens svage led. Tidligere civilisationer er rådnet op indefra, som meget store træer ofte gør – tag Romerriget. Europa synes i færd med at nedbrydes i en malende mølle, hvis sten er befolkningsunderskud, indvandring og velfærd.

Indtil for 100 år siden var der en udbredt tiltro til det fælles projekt – til forsynet. Den blev sat overstyr i indre nationalistisk, ideologisk rivalisering, og i dag er der ikke enighed om meningen eller vejen, hverken mellem samfundene eller i dem, men der er endelig opnået enighed om ikke at rive hovedet af hinanden.

I det herskende, vestlige verdensbillede er frihed det bedste guld – forstået som de “umistelige” borgerlige frihedsrettigheder, som er en utvivlsom del af vores historiske fundament. Umistelige – jo, men når en anden kultur ud fra sine helt anderledes værdier kan slippe af sted med at sætte så store spørgsmålstegn ved dem, som det just er sket med ytringsfriheden, så er noget galt.

Det begynder at gå op for os, at en kultur, som kun bygger på frihed, er en kultur på sin dødsrute. Særlig hvis den frihed, der tænkes på, er frihed fra de begrænsninger og hæmninger, de krav, påbud og forbud, som det er nødvendigt at pålægge den enkelte, hvis kulturen skal overleve i den globale malstrøm.

Det er et kulturelt problem, når frihed identificeres som fritagelse for pligt og ansvar over for det fælles. I den vestlige kultur finder en stadig mere skærpet kulturkamp sted mellem en (fælles) pligtkultur og en (individuel) rettighedskultur. Balance mellem de to har historisk været en forudsætning for sammenhæng og fremgang, men gennem det sidste halve århundrede er balancen skredet dramatisk.

Resultatet er et samfund, der mere og mere ses som en affyringsrampe for den personlige raket. Men en kultur, hvor de unge ikke længere har noget at lære af de ældre, er en dødsmærket kultur. Det er en kultur, hvor historien mister autoritet, hvor der ikke længere er noget fælles projekt, der indbefatter ufødte, levende og døde.

Der skal mere end frihed og individuelle rettigheder til, hvis kulturen skal modstå trykket ude- og indefra. Det må handle om frihed til noget meningsfuldt fælles, ellers ender det i atomisering.

Et sted i den store forandringsproces mistede europæerne følingen med vertikaliteten i kulturen. Forståelsen af “oppe” eller “nede” svækkedes, også moralsk, der er ikke længere noget, som ligger fast, og som den enkelte forventes at stræbe hen imod eller at holde sig væk fra. Kulturrelativismen er nærmest total – vi har alle “meninger”, og den ene er lige så god som den anden.”

Oploadet Kl. 09:11 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer
Arkiveret under:

35 Comments »

  1. Det er da fint, at Huntington, Jensen og andre fortæller den indlysende sandhed. Problemet er blot, at de taler for indforståede. Deres budskaber når aldrig bredt ud.

    Det er ikke populært at sige til de luddovne velfærdsdanskere, at de selv er problemet. Man bliver upopulær af at sige, at hvis ikke livet er en kamp, så er det intet liv. Danskerne er pakket ind i lyserødt vat lavet af tryghed, borgerløn, social retfærdighed, ømhed, tolerence, storsind, godhed og viden. Kunnen og vilje er byer i Rusland præcis som slid og slæb. Ørerne og øjnene er proppet til med alt det lyserøde lort.

    Nu er spørgsmålet blot, hvad der træffer os først: Krig? Hungersnød? Fordrivelse? Mulighederne er mange, men alle grimme.

    Lad mig tage bare et eksempel på den totale opløsning: I årevis har vi hørt socialisterne jamre over de kolossale fødevarelagre der ”kvalte” negrenes muligheder for velstand. Aldrig har der været reserver til mere end 1.7 måned, under halvdelen af den grænse, hvor englænderne indførte rationering under krigen, og de sidste par år har verden ligget på grænsen til global hungersnød. Selv om landbrugsproduktionen bliver større for hvert år, er den stadig for lille.

    Men det her må borgerne intet vide om. Det skal jo bare gå ih så godt hele tiden. Nu fjernes tvungen brak. Hvor kan man læse om det? Foreløbig, siger de. Ha min bare bag. Om 10 år er hver plet i hele Danmark dyrket op. På 100 år er 30 millioner arabere blevet til mere end 1 milliard. Hvor skal vi om 100 år finde mad til 30 milliarder arabere + de andre?

    Danskerne sover trygt. Varerne produceres af kineserne, og de betales med olie og landbrugsvarer. Så vi kan trygt tage på 4 ugers drukferier på den anden side af jorden, meden vi i fly-kabinens stilhed kan blive ih så enige om, at Al Gore er en prægtig fyr, og at amerikanerne og jøderne er roden til al verdens ondskab.

    Mvh. Børge. (Når munden altid er fuld af mad, er der ikke plads til at hjernen kan vokse.)

    Kommentar by Børge — 7. august 2007 @ 10:04

  2. som det ofte er pointeret er det eneste vellykkede angreb på den danske ytringsfrihed lavet i terrorbekæmpelsens navn(eg. terrorloven).

    Kommentar by Allan — 7. august 2007 @ 11:05

  3. Det er svært – for ikke at sige umuligt – at opdrage den store pøbel til at tage ansvar overfor sig selv og de kommende generationer…der er kun en løsning på problemet…nemlig islamificering,- tilnærmelse af islam eller på jævnt dansk….overgivelse til islam!
    Vi er for dumme til at kæmpe og den danske krigsmentalitet strækker sig nærmest allerhøjst til, at klippe julehjerter på prammen Peder Skram..
    Vi skal alle derfor lade vores skæg gro til usoigneret længder, nøjes med 4 stk. brusebade om året, iføre os lange natkjoler, begynde og rage på mindreårige piger og messe med himmelvendte øjne fra krigsromanen koranen. – kun ved en total overgang til islam kan vi få fred for andre muslimer…..tiden og geografien har jo med al tydelighed vist, at muslimer jo lever i fred med hinanden overalt på jorden…..

    ps. helle for at brænde det danske flag først!

    (hvis i tvivl -INDSÆT SARKASTISK IRONI HER)

    fuck..fuck..fuck…..the west is doomed!

    Mike

    Kommentar by onion — 7. august 2007 @ 11:56

  4. @3 Mike
    Det kan du godt glemme ALT om. Jeg vil kæmpe imod idelogien islam, men jeg er jo også kun en stærk kvinde !
    Jeg ved godt hvad du pønser på ! du vil bare have 4 koner til at rydde op efter dig og bage kager til dig !Den går altså ikke, bare se at komme igang. Ellers kommer jeg ligeså meget efter dig, som jeg er efter pædofil profeten muuuuhammed, og det bliver ikke sjovt!!
    ;-)

    Kommentar by li — 7. august 2007 @ 13:00

  5. Ordene er utroligt sande, men som Børge pointerer, vil ingen jo høre på det.
    Selv blandt andre nationalt-sindede har folk ret svært ved at indse, at danskernes egen passivitet er roden til, hvorfor utopisterne har kunnet føre os så langt ud på et overdrev, der bare bliver mere og mere fatalt.

    Der kræves utrolig meget af hver og én af os, som kan se faren, for vi har for længst entret den ellevte time.

    At hjælpe SIAD med underskrifter, så de kan blive opstillingsberettigede til Folketinget ser jeg som et vigtigt skridt imod en aktiv modstand imod faren.

    Må Nordvinden styrke jeres sind!

    Kommentar by Czernobog — 7. august 2007 @ 13:35

  6. #4 @ Li

    Bare rolig, jeg står først og øverst på barrikaderne i kampen mod det primitive sandfolk og deres ideologi, der fremkalder voldspsykoser og forhøjet blodtryk. :-)

    FUCK DEM!

    Mike

    Kommentar by onion — 7. august 2007 @ 14:53

  7. 1- Børge.

    Fat mod. Når løgnen og politikernes taburetklæberi når højder som i det gode, gamle Tysklands vanvidstid sidst i 20erne, hvor et brød kostede 3 milliarder, så bliver der tændt op under nødvendigheden.
    Bare vent til alle offentlige (3/4dele af befolkningen) ikke kan få deres løn fordi kassen er tom, udbetalt i løn og sociale ydelser – så kan selv Allan se lyset.

    Tænk bare på, hvad de sang oppe i Thylejren og ude på Christiania i 7oerne: “Det er aldrig for sent at begynde forfra igen”. De folk ved, hvad de taler om, de er nemlig aldrig kommet videre.

    Husk at holde humøret nede.

    Kommentar by Bodil. — 7. august 2007 @ 14:54

  8. øv…glemte selvfølgelig noget..

    For at det hele ikke skal være negativt, så kommer jeg her med noget positivt, muslimer kan bruges til.. hmmmm … tænke… tænke ….hmm..
    nårh ja ..here goes :
    ___________
    muslimer ville være være velegnet som granulat i betonblandingen til tunnellen, der engang skal bygges mellem EU og Nordafrika..
    ___________

    se, det var da positivt, ikke sandt?

    (der opstår jo nok interne spændinger i betonen, så den slår porøse revner efter et par måneder og bryder sammen, men det er en helt anden historie).. ;-)

    Der er også en masse vittigheder der engang med tiden er brugt om advokater, der nu med succes kan bruges til muslimer:

    hvad kalder man 1000 advokater på bunden af havet? En god start!
    hi hi he he (fnis)

    og så omskrivningen:

    Hvad kalder man 1000 muslimer på bunden af havet? En god start!
    WUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA….VRÆÆÆÆÆL…HE HE HI HI …WUHAHAHAHAHAHA … puha sikke noget..den er faktisk morsommere ;-)

    Mike

    Kommentar by onion — 7. august 2007 @ 15:06

  9. Skriv dog han er lektor ved RUC. Du bruger kun RUC
    mærkatet når det er noget negativt.

    Kommentar by islamofascisme — 7. august 2007 @ 15:32

  10. 9 : Det er det da også!
    Jeg vælger Kbh’s Universitet. Skal sgu aldrig nogensinde på RUC!
    Jeg oplever nok rablende utopister i forvejen..

    Kommentar by Czernobog — 7. august 2007 @ 17:32

  11. -> Bodil

    Tak for “trøsten”.

    Heldigvis er ferien slut. Færdig med at forfalde til tungsind. Op og stå – få smurt de gamle knirkende led, og kom i gang.

    3 milliarder? Hm – kornprisen er fordoblet på 2 år. Hvor mange år varer det, før prisen på et brød er 3 milliarder øvroer, hvis “udviklingen” fortsætter? Det må være noget med logaritmer. Måske de 20 tdr. land en dag kaster noget af sig :-)?

    Jeg tror, at jeg lader tankerne blive i det spor.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 7. august 2007 @ 19:43

  12. Hør nu her – det Jensen skriver om er intet imod hvad der venter, når Danmark for alvor slår sprækker forårsaget af dets opdeling i virkelig mærkbare parallelle samfund .

    Fællesskabsfølelser – trækken på samme hammel – loyalitet overfor landet Danmark – mindre selvoptagethed og i stedet en forøget lyst til at yde for det fælles samfund og for en fælles fremtid som Danskere ……?

    Jeg gad nok vide hvordan dette skal kunne lade sig gøre .

    De der i forvejen trækket læsset ved at gennemføre en god skolegang, får sig en god uddannelse, som kan medvirke til at skaffe kroner til statskassen – tror nogen virkelig, at disse mennesker fortsat vil finde det attraktivt at fortsætte som en art hovbønder i et samfund hvor flere og flere mennesker hives ind over “grænsen” – mennesker som for ganske manges vedkommende viser sig ikke at evne at deltage i processen at skaffe penge til fælleskassen – men i stedet livslangt skal modtage fra denne ?

    Tror nogen virkelig, at de ydende ønsker en fremtid for deres egne børn, en fremtid der tydeligvis ikke vil blive nemmere af bl.a. ovennævnte årsag ?

    Samtidig specialiseres de forskellige fag hvilket betyder, at de forskellige fagområder af deres folk kræver videreuddannelser i hele arbejdslivet.

    Folk skal slide i det, arbejdslivet forlænges og stadig flere skal nyde godt at disse menneskers ihærdighed .

    En ihærdighed og arbejdssomhed som starter ved det 7. år og vil slutte ved de ……70 år ?

    For at være lidt positiv kan jeg sige, at jeg på det personlige plan oplever en glimrende uddannelse som en tilfredsstillelse i sig selv .

    Men ikke alle opfatter dette sådan.

    Nå- men lad os nu se hvad som sker.

    Foreløbig er de næste ca. 4-500 Iraqere sandsynligvis på vej til Danmark .

    Og om 3 år har vi år 2010 .

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 7. august 2007 @ 20:42

  13. Til Li : Jeg vil ikke have fire koner, hvis der følger 4 svigermødre med.

    Kommentar by Skjoldungen — 7. august 2007 @ 20:57

  14. @ 10 – vivi

    Du er inde på noget interessant vivi. Mange videregående uddanelser får i disse år et internationalt tilsnit, så de kan bruges overalt i verden.

    De fleste mennesker der er født og opvokset i Danmark, og har deres familie og venner her helst blive i Danmark og arbejde, selvom de må betale en høj skat. De har måske også selv haft glæde af et gratis uddannelsesvæsen og understøttelse under deres uddannelsesforløb. Men hvis de kan se at en stor del af den skat, de betaler, går til at underholde nogle befolkningsgrupper som hverken gider eller vil yde noget til samfundskassen, kan det være, at det bliver mere attraktivt at arbejde i udlandet. Jeg tror især Sverige kommer til at sande dette i den kommende tid.
    Derfor morer det mig, når jeg hører fortalere for øget indvandring fra u-lande tale for at dette er en del af “globaliseringen”, som vi alle må tilpasse os. Denne indvandring vil tværtimod svække lande med den skandinaviske solidariske samfundsmodel. I værste fald rejser de kloge hoveder til udlandet, hvor de kan få lov at beholde en større del af deres løn og måske også få større faglige udfordringer, mens Danmark sidder tilbage med alle dem der ikke kan rejse, og alle dem der ikke vil rejse, fordi de modtager offentlig understøttelse.

    P.S. Ja, indtil videre er de 20 stakkels irakiske tolke blevet til 200 irakere, og vi skal åbenbart tage imod endnu flere. Ifølge DRs tekst-tv kan vi forvente yderligere 150 styks irakere.
    Jeg har tidligere læst at hver flygtning koster 2,3 mio. kr. Dvs. at det kommer til at koste 805.000.000 kr. at evakuere de “20 tolke”…
    Velbekommen!

    Kommentar by Henrik — 7. august 2007 @ 21:59

  15. En ikke-vestlig indvandrer (trods indvandrerstop) er set gennem sin levetid en nettoomkosting. Det gælder desværre også deres børn, hvilket er en katastrofe. Det er omhyggeligt og præcist dokumenteret af Rockwool fondens forskningsenhed.

    I øvrigt ville Pisa undersøgelserne sende danske skoleelever i top, hvis man fjernede resultaterne opnåede af indvandreres børn – børn der er født og opvokset i Danmark. Udtalelsen kommer fra formanden for de Københavnske lærere, så det kan nok ikke affejes som højrefløjspropaganda allan.

    -> vivi,

    der har været stor udvandring af veluddannede hollændere de seneste år. Så stor at man offentligt omtaler det som et problem. Om 2 år 4mdr træder euromed i kraft. Der er i øvrigt en demonstration mod islamiseringen af Europa i Bruxelles 11 sept.

    Kommentar by PeterK — 8. august 2007 @ 00:03

  16. -> 9 Islamo

    “Skriv dog han er lektor ved RUC. Du bruger kun RUC mærkatet når det er noget negativt.”

    For undertegnede er ‘RUC-lektor’ et skældsord, og det klistrer jeg nødigt på en sober tænker som Henrik Jensen. Det er dog sket – ifølge mit arkiv, stort set hver gang han omtales. Her de seneste tre gange…

    http://www.uriasposten.net/index.php?p=4274

    http://www.uriasposten.net/index.php?p=3909

    http://www.uriasposten.net/index.php?p=2431

    Kommentar by Kim Møller — 8. august 2007 @ 00:17

  17. 15.PeterK-

    Holland og England og så vidt jeg ved også Sverige, samt foreløbigt i mindre antal Danmark må opleve udvandring af deres etniske, veluddannede befokninger .

    Dette er intet imod hvad som er i vente, når det går op for folk hvad EU-Mediterrainen samarbejdet går ud på og hvilke konsekvenser, primært den 4. af EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler får for de oprindelige befolkninger i Europas lande .

    Ingen ved deres fornufts fulde fem vil ønske deres afkom spændt for den vogn !

    Og hvem ud over de bedst uddannede, samt selvfølgelig de der økonomisk er ved muffen og som for manges vedkommende betragter hele Verden som deres legeplads, er i stand til at forlade EU med en fremtid for øje udenfor dette såkaldte Fællesskab ?

    De dårligst uddannede og de økonomisk dårligst funderede bliver tilbage .

    Dette overlever ingen af de Europæiske tilvandrerlande .

    Men hvad skal folk gøre, når politikerne IKKE vil høre på deres befolkninger, men kører videre som om tilvandringen fra de arabisk /islamiske lande virkelig er berigelse for de enkelte tilvandrerlande ?

    Man opgiver at nå politikerne og begynder at tænke fremtidsorienteret bl.a. på vegne af egne børn og deres efterkommere .

    Resultatet af denne tænkning bliver for de manges vedkommende, at dette EU-projekt, som gambler med de Europæiske lande og deres oprindelige befolkninger,vil man ikke lade egne unger blive de kommende træk-dyr for .

    Tilbage bliver de der ingen muligheder har for at undslippe islamiseringen -samt naturligvis de der vil denne .

    Intet under at folk indenfor museumsverdenen spekulerer i hvordan man bedst kan beskytte den Europæiske kulturarv .

    I den forbindelse vil jeg som eksempel nævne Holland og dets store mestrers værker indenfor billedkunsten samt, at islam forbyder at afbildning af mennesker .

    Behøver jeg at nævne ødelæggelsen af de over 1000 år gamle Buddha-statuer i Afghanistan, som et eksempel på foragten og ligegyldigheden overfor andre kulturers arv ?

    Kirke ødelæggelserne, samt forbuddet mod at restauerer gamle og opførelsen af nye kirker,der foregår for indeværende i de islamiske lande – og i bedste fald omdannelsen til islamiske moskeer, hvilket f.eks. overgik Haga Sofia i det daværende kristne Konstantinobel, da området blev erobret af islam ?

    Haga Sofia er idag et museum plastret til med islamiske tekster og kan vel betegnes som et symbol på islams erobring af kristent område .

    Billedkunsten, billedhuggerkunsten og katedralerne i Europa er blot nogle af de områder der vil være i fare ved islamiseringen .

    Men kun det flytbare står til at redde fra denne .

    Dette gælder såvel den kulturelle arv fra vores forfædre, samt ..de af os der har muligheden for at udvandre .

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 8. august 2007 @ 06:21

  18. Haga Sofia ….HAGIA SOFIA selvfølgelig !

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 8. august 2007 @ 06:24

  19. Et par citater, der tydeliggør at den ekstreme højrefløj her går efter Islam og ikke efter muslimerne:

    “Bare rolig, jeg står først og øverst på barrikaderne i kampen mod det primitive sandfolk og deres ideologi, der fremkalder voldspsykoser og forhøjet blodtryk. ”

    “Muslimer ville være være velegnet som granulat i betonblandingen til tunnellen, der engang skal bygges mellem EU og Nordafrika..”

    “Hvad kalder man 1000 muslimer på bunden af havet? En god start!
    WUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA….VRÆÆÆÆÆL…HE HE HI HI …WUHAHAHAHAHAHA … puha sikke noget..den er faktisk morsommere”

    Tak for kaffe…

    Kommentar by The Man — 8. august 2007 @ 11:33

  20. #19 SELV TAK for kaffe, WOman..

    hvorfor nævner du ikke hvem der skriver???- jeg har ingen problemer med at vedstå mine griflerier….og der er ingen grund til at hænge andre op på det….uriasposten er jo IKKE lig mine synspunkter og min måde og formulere mig på….fat det dog din hjernedøde bændelorm.
    Og iøvrigt….om man skriver om islam eller muslimer eller det middelalderlige sandfolk er et fedt…det er samme kloak de kommer fra.

    og ja jeg er selverklæret politisk ukorrekt racist og jeg hader også økologi, venstrefløjen, kongehuset, ikke-rygere og bændelorme med wannabe macho navne såsom “the man” …så kære WOman…spis en kiks og græd dig i søvn, det må være over din sovetid nu.

    Mike

    Kommentar by onion — 8. august 2007 @ 13:27

  21. -> 20: Mike.

    Lige i øjet. Personligt ignorerer jeg fnatmider. Det er stort af dig, at du gider at svare.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 8. august 2007 @ 16:35

  22. Tja det var jo svært kun at hade ideologien nazisme/kommunisme uden også at en del smittede af på bærene, samme sag med islam (for muslimer kan vel siges at være bærere af den ideologi, eller hvad dit røde tågehorn ? )islam ville jo ikke eksistere uden alle de nyttige idioter (også blandt dhimmier som du).

    Mike, stort set enig i din hadeliste, pånær Kongehuset altså, men lad os lige tilføje hattedamerne hos de såkaldt borgerlige for de er efterhånden lige så skadelige som rødfacisterne ;-)

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 8. august 2007 @ 16:35

  23. Appropos den tiltagende islamisering af Europa, så er der her endnu et tegn på at Sverige fuldstændig har kapituleret:

    http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=342519

    Men ellers er jeg enig med diverse debattører i, at Europa i de kommende årtier vil opleve en massiv udvandring af etniske Euroæere, og det vil vel og mærke være de veluddannede europæere, det vil i vid udstrækning sige dem som har et valg. De lande som vil nyde godt af denne europæiske exodus af veluddannede mennesker vil vel i første række være USA og Canada, men også Ausstralien og New Zeeland vil sikkert opleve flere europæiske indvandrere. Mit gæt vil være, at USA vil komme til at opleve en Europæisk indvandring som ikke er set siden sidste halvdel af 1800-tallet, og denne indvandring vil også få en politisk indflydelse i USA, eftersom disse nye emigranter -belært af erfaringerne fra Europa- vil bekæmpe enhver form for islamisering af det amerikanske samfund.

    Vivi andersen nævner ofte EU’s Eurabia-projekt, og jeg er enig i at det er et skræmmende projekt. Men selv uden dette vanvittige EU-projekt vil der være muslimsk flertal i Europa senest inden udgangen af dette århundrede, også selv om de Europæiske lande strammer op i deres udlændingepolitik, (som DK har gjort). Dette skyldes ganske enkelt den demografiske udvikling. Tyske forskere har beregnet, at hvis den nuværende demografiske udvikling fortsætter, ja så er det kun et spørgsmål om tid. Sverige vil efter min mening være det land som ‘falder’ først, men i eksempelvis et land som Holland er det allerede sådan idag, at 2 ud af 5 nyfødte er muslimer.

    Men med hensyn til den tiltagende islamisering af Europa behøver vi såmænd ikke at vente til de er i flertal. Bare tænk på hvordan de Europæiske politiske eliter allerede nu konstant giver efter for islamisternes krav, selvom de ‘kun’ udgør max. 10 % af befolkningerne i Europa, ja, så tør jeg da slet ikke tænke på hvordan Europa ser ud når de udgør 20-25 %. Det er vist ikke helt uden grund, at flere og flere amerikanske sikkerheds-eksperter forlnager visa-tvangen genindført for europæiske rejsende. De har læst skriften på væggen.

    Kommentar by JensH — 8. august 2007 @ 19:18

  24. @ 19 – The Man

    Når du skriver: “Et par citater, der tydeliggør at den ekstreme højrefløj her går efter Islam og ikke efter muslimerne” skærer du vel også alle herinde som du ikke er enig med over en kam??

    Er det f.eks. ekstremt højreorienteret at påpege at sammenhængskraften, eller det man også kalder den sociale kapital, er truet af en stor indvandring af mennesker der ikke gider/vil/kan integrere sig i det danske samfund og koster betragtelige summer. Summer som skal betales af mange veluddannede danskere, som let kan pakke deres sydfrugter og bruge deres uddannelse i udlandet, hvorved Danmark efterlades med en stor regning og ingen til at betale den?

    Svar udbedes!

    Kommentar by Henrik — 8. august 2007 @ 20:55

  25. @Flere (sikkert også kommende):

    Min kommentar var til dem, der gentagne gange prædiker at “alle” herinde går efter islam og “ingen” efter muslimerne. Nu har vi så i hvert fald to (nemlig Mike og Børge), der gerne går efter muslimerne, så spar os fremover for den floskel.

    At Mike samtidig erklærer sig selv som racist og får Børge med som klakør gør det hele en tak mere skingert, men igen: Why am I not surprised?

    Kommentar by The Man — 8. august 2007 @ 21:39

  26. -> #25 ‘The Man’

    Hvad i alverden får dig til at tro at vi skulle være interesserede i hvad du mener om andre debattørers debatform ? Hvis folk herinde støder dine sarte venstreorienterede føleleser kan du bare fise over på en anden blog !! Du bidrager aldrig med noget konkret til diskussionerne. I bedste Biedermeier-stil snakker du udelukkende om ‘æstetikken’ ved debatten, og det kan vi ikke bruge til noget herinde. På Uriasposten er det substansen der tæller.

    Kommentar by JensH — 8. august 2007 @ 22:21

  27. Ja- Amerikanerne er ved at fatte hvad det drejer sig om.

    Og i modsætning til Europæerne har de ingen lyst til at begå kollektivt selvmord ved hjælp af islam.

    Det har Australien og Canada( vist nok) heller ikke .

    Angående New Zealand er jeg ikke klar over hvordan det står til der.

    Men Europa….enten eksploderer det endnu engang her eller vi bøjer nakken .

    Jeg fatter ikke denne tunghørhed hos politikerne overfor deres egne befolkninger .

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 8. august 2007 @ 22:32

  28. -> 16. Kim. Med dine erfaringer, er der heller ikke noget
    at sige til at du indtager det synspunkt. Undskyld den uberettigede
    kritik, dine kilder modbeviser min påstand.
    Jeg mener dog stadigvæk at størstedelen af
    RUC-lektorerne er ganske fornuftige og upolitiserende.
    Det er synd at et par rådne æbler kan ødelægge stedets
    renome.

    Kommentar by islamofascisme — 8. august 2007 @ 22:57

  29. -> #27 vivi andersen

    Det skyldes ikke ‘tunghørhed’ med foragt. Den Europæiske politiske elite anser befolkningerne som uvidende fjolser, der ikke forstår deres store vision for et multikulturelt Eurabia.

    Og vanviddet fortsætter. I UK viste Channel fornylig en undercover dokumentar om det had-budskab der blev prædiket mod alle ikke-muslimer i de Britiske moskeer. Dokumentaren “Dispatches: Undercover Mosque” kan ses her:

    http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=24018_Dispatches-_Undercover_Mosque&only

    Nu har det Britiske politi besluttet ikke at rejse titale mod disse islamiske had-prædikanter. Istedet har man valgt at indkalge Channel 4 til det Britiske pressenævn (“media regulator Ofcom”), eftersom had-prædikanterne mener at unsendelsen er blevet sammenklippet på en måde så de bliver msiforstået:

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/west_midlands/6936681.stm

    Jeg har set denne Channel 4 dokumentar, og uanset hvordan Channel 4 har måtte have valgt at sammenklippe den, så synes jeg ikke der er noget som helst at misforstå i deres hadefulde budskab. De ønsker bestemt ikke noget godt for ‘kuffars’.

    Hvornår får dette Europæiske vanvid (mareridt) dog en ende ?

    Kommentar by JensH — 8. august 2007 @ 23:15

  30. Den store udvandring fra Danmark og Europa for at undslippe islamificeringen kan godt gå hen og blive lidt svær, når de fleste frie vestlige lande uden for Europa, såsom USA og Canada, har indvandringsstop, også for europæere. Et land danskere imidlertid stadig problemfrit kan tage til er Grønland. Det har jeg selv gjort. Her kan antallet af muslimer stadig tælles på een, eller måske to hænder, og selve den enorme plads, Grønland er verdens tyndest befolkede land, og naturen heroppe giver en frihed, som ikke kendes mange steder i verden i dag, på trods af et politisk system der også her ofte er helt grotesk. Det er et barsk land, men det fremmer klassiske dyder som selvberoenhed og ære. Kan man bygge sit eget hus, så er jorden gratis. Man kan forsyne sig selv og sin familie med fødevarer direkte fra naturen, enhver må eje de våben han vil. Ja, vi kører endda stadig uden sikkerhedssele i bilerne, så frie er vi :) MEN man kan som emigreret dansker godt føle sig lidt ensom i særligt de små samfund heroppe. Det ER ikke ens hjemland, og når politikerne heroppe taler om selvstændighed og langer ud efter danskerne forstår man for alvor den urgamle værdi der for et folk ligger i at besidde et TERRITORIUM. Blandt danskerne her hersker den samme splid og kulturelle rådvildved som hjemme. Men med en solid indvandring af folk med Gud, konge og fædreland i bagagen, og som her dannede et netværk, kunne man her skabe en ny base, et nyt hjemland. Her er pladsen til det, her er friheden til det, så hvad venter I på?

    Kommentar by Free North — 9. august 2007 @ 03:41

  31. Jeg er ikke helt så sikker på at indvandringsstoppet i USA og Canada omfatter de Urene, veluddannede Europæere .

    Disse lande tør selektere ved grænsen – i modsætning til de Europæiske lande, der ukritisk tager både revl og krat ind – og har gjort dette i årevis .

    Jeg er godt klar over, at de Europæiske Topdogs, + den i egen opfattelse Kreative Klasse af vælgere, anser de øvrige Vantro, oprindelige indbyggere af Europas lande for at være en uvidende pøbel, der skal vejledes og opdrages til accept af projekt Eurabia.

    Det virker som om denne selvudnævnte, og i egen opfattelse velbegavede, Europæiske Overklasse ikke har fattet at pøblen faktisk både kan rejse ud og erfare, læse sig til viden, hente oplysninger via Internettet samt samtale med hinanden om hvad der foregår i eget samfund.

    Det eneste denne deres hovenhed viser er, at de har mistet jordforbindelsen i deres rædsel for hhv. manglen på det fossile brændstof samt truslerne fra de arabisk/islamiske lande .

    Hvem er “DE” der har sat gang i hele dette roderi hvis ikke Globalisterne, altså erhvervslivet, pengemagten ?

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 9. august 2007 @ 05:05

  32. -> #30 + 31

    USA og Canada har ikke noget ‘indvandringsstop’ når det drejer sig om veluddannet arbejdskraft. De er meget selektive mht. hvem de lukker ind, (legal indvandring), men hvis det er arbejdskraft med kvalifikationer deres arbejdsmarkeder efterspørger skal man nok få et green-card. Forskellen på USA/Canada og Europa er, at førstnævnte ser på hvad deres lande har behov for, mens Europa i sin konventions-fundamentalisme udelukkende ser på indvandrernes behov.

    Angående en massiv Dansk udvandring til Grønland, (som ‘Free North’ foreslår), så tror jeg ikke Grønlænderne ville være specielt begejstrede for det. Mit indtryk er, at hvis de økonomisk kunne stå på egne ben ville de med det samme kappe båndene til Danmark. De bryder sig vist ikke rigtig om os. Og hele ideen med at kolonisere et andet land bryder jeg mig ikke rigtig om må jeg ærligt tilstå. Specielt ikke når det sker på baggrund af, at vi Danskere har tilladt en elite fyldt med kulturelt selvhad at forære landet bort til en fuldstændig fremmed kultur og religion. Vi danskere kunne jo bare have stoppet dem i tide i stedet for først at få dem bremset ved valget i 2001. Vi ligger som vi selv har redt, og det skal Grønlænderne vel ikke betale prisen for.

    Men nu hvor vi taler om udvandring af veluddannede mennesker til USA og Canada, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at den kulturradikale ‘kreative’ klasse, som idag sidder og lovpriser den multikulturelle illusion, vil være nogle af de første til at pakke kufferterne, når det først går op for dem, at Pia Kjærsgård, Krarup og Søren Espersen havde fuldstændig ret mht. hvad islam i virkeligheden betyder for ‘indretningen’ af samfundet. Der skal virkelig sluges nogle kameler :-) Eller sagt på en anden måde: Gad vide om Jelved’s børnebørn deler bedstemors ‘visioner’ ?

    Kommentar by JensH — 9. august 2007 @ 09:19

  33. Jeg har gennem bekendte personlige erfaringer med at indvandring til Canada ikke er nogen nem affaere, saa noget masse faenomen tror jeg ikke det kan blive. Hvad angaar Groenland er det en magtbegaerlig klasse af politikere, der har laert deres politiske slogans om kolonialisme o.l. under deres studietid paa danske laererseminarier eller RUC, der gaar mest op i selvstaendigheden, for den faar DE mere magt og penge ud af. Den jaevne groenlaender taenker ikke saadan. Det kan desuden aevre mig at danskerne, som et led i den almindelige selvopgivelse blot er igang med at opgive et enormt territorium, incl. det mennesketomme Nordoestgroenland som kun er knyttet til vestgroenland gennem danske ekspeditioner. Vores forbindelse med og overhoejhed over Groenland gaar tilbage til Magrete d. foerste og vi har direkte vaeret i landet naesten lige saa laenge som skaene har vaeret svensk. Kulturen og befolkningen er dybt praeget af det danske. Ti til femten procent af befolkningen er danske, og oensker for stoerstedelens vedkommende ikke at kappe baandene til Danmark, ligesom en stor del af den i groenland foedte befolkning. For mig er Danmarks langsomme opgivelse af Groenland en direkte foelge af Vestens krise og manglende selvtillid. Jeg er godt klar over at disse ting er lidt uden for emnet

    Kommentar by Free North — 9. august 2007 @ 14:20

  34. >28

    Må jeg indsparke til yderlig flueknep af vidensinstitutionernes renome´, at jeg selv er RUCer og godt nok tog jeg skade, men jeg blev også klog af skaden og kom ud igen… og har mødt mange RUCére siden, som bestemt ikke er loyale overfor hverken RUC eller venstrefløjen.

    Om lektorerne så er så rødbede-tæpper, så de kan bruges som skældsord, det kan der siges ja og nej til, jeg mener at universiteter altid er et gode, ved ded at ideen er at man lærer at tænke selv, og selvom kun ca 20 ud af 100 studerende kommer ud med hjernen i behold, så er det bedre end ingenting. Mener i øvrigt at dette estimat passer ligegodt på KU og SDU osv.

    Min oplevelse er faktisk at RUC er god til at ansætte kritikere af deres egen arv, men disse kommer selvfølgeligt sjældent i MSM, der jo, som organisme, er totalt PRAVDA, denne sammenhæng må da også frem..

    Hvis RUC-lektor er skældsord, så må MSM jo være et Über-skældsord, en direkte henvisning til brutalitet og islamo-terrorpropaganda og kulturudryddelse… – Nå, ja, det er det jo også.. hmm hmm

    Kommentar by Tobulisten — 31. juli 2008 @ 00:16

  35. ha ha, hvor plat.. glemte lige hvor jeg var.. i støvet arkiv, mutters alene…

    Kommentar by Tobulisten — 31. juli 2008 @ 00:17

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper