11. maj 2013

Radikal politiker: “Til min store skuffelse var Mindeparken dog som støvsuget for andre aarhusianere.”

Som salige Huntington skrev for mange år siden, så handler kultur i sidste ende om dominans. Når ikke-danskere dominerer et byrum, vil danskere søge væk, og det kan nok så mange plusord ikke ændre væsentligt på. Hvis radikale Anne Nygaard ikke forstår lige netop det, så forstår hun ingenting. Læserbrev i JP Århus – Mindeparken for mangfoldighed. Mindeparken var indtil for få år siden, qua sin beliggenhed, en ren dansk affære.

“Forleden dag under en gåtur gennem Mindeparken bemærkede jeg to ting. Til trods for at rød-hvide Dannebrog var det første, der faldt mig i øjnene, var det ikke de nationale farver, der gjorde størst indtryk på mig. Det, jeg særligt lagde mærke til, var, hvilken etnicitet, der dominerede parken.

Etniciteten bar ikke præg af stereotype blege aarhusianere, der sad med de obligatoriske kolde øl i eftermiddagssolen. I stedet bar parken præg af mænd og drenge af anden etnisk oprindelse, der ivrigt løb rundt på de grønne arealer efter en fodbold, duften af krydret og eksotisk mad og kvinder, der var iført farverige tørklæder. Som radikal byrådskandidat og stor fortaler for et mangfoldigt byrum, var synet af glade og imødekommende indvandrere en sand fornøjelse.

Til min store skuffelse var Mindeparken dog som støvsuget for andre aarhusianere. For mig at se er Mindeparken et frirum. Et frirum hvor mennesker kan mødes på kryds og tværs af nationalitet, social baggrund og religiøs overbevisning. Af denne årsag undrede jeg mig derfor også over, hvor de andre aarhusianerne gemte sig denne dag.

Et byrum er vel ikke mangfoldigt, før flere forskellige nationaliteter er repræsenteret?

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/47950/trackback

44 Comments »

  1. “Mangfoldigt byrum” …..åh…nå, hun er vel ikke gammel nok til at have sit eget sprog.

    Kommentar by Josef. K — 11. maj 2013 @ 13:45

  2. “Radikal politiker” jamen det siger jo det hele, men meget imponerende at tossen selv var i stand til at finde ud af parken igen, og endda uden at blive kulturberiget ( men det kan jo være at tossen havde den radikale parti uniform på – burka).

    Kommentar by Fritz — 11. maj 2013 @ 14:02

  3. Hun mangler lige at slutte af med, at anbefale en tur med pirattaxa derud.

    Kommentar by Navn — 11. maj 2013 @ 14:08

  4. Hvis Anne Nygaard var en ægte radikal eskapist, så burde hun hylde herrefolkets fremmarch. Men her når hun ikke Stampe Zinken eller frk. Meget Dum til anklerne. De ville begge have skrevet lange følelsesladne kronikker om de spændende nye kulturer de mødte i parken og om alle de støvletrampende nazister som jagtede skrækslagne aarhusianere af anden etnisk baggrund end dansk rundt uden for parken. Parken var så at sige blevet et inklusionens helle for de nye aarhusianere – og de homoseksuelle. Naturligvis…

    Jeg spår Anne Nygaard en meget, meget kort karriere i dansk politik og hos de radikale i særdeleshed.

    Kommentar by Polka Charlie — 11. maj 2013 @ 14:12

  5. Radikale er, og har altid været de værste landsforrædere.

    Kommentar by Nielsen — 11. maj 2013 @ 14:15

  6. #1 Josef. K

    Genial kommentar! :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 11. maj 2013 @ 14:26

  7. Hendes observation er jo god nok, men den er intet værd uden en efterfølgende årsagsanalyse og meget gerne også en konstruktiv konklusion. Vi venter …

    Kommentar by JensF — 11. maj 2013 @ 14:36

  8. Det Radikale Venstre bliver mere og mere ekstrem danskfjendsk
    mon de ville få held med en mangfoldighedsfest i Saudi Arabien
    helstegt gris og masser af sprut !!!

    hun må jo synes det er en forbrydelse at sidde stille på en bænk
    og nyde en kold pilsner, som om det er bedre med en flok larmende
    utilpassede araberunger og deres tilhyllede mødre

    Kommentar by k.m. — 11. maj 2013 @ 14:41

  9. Diversiteten gør Århus til en unik by siger den radikale skrigeskinke – nix, det er desværre ikke spor unikt. Det er det samme som sker overalt i Danmark og i andre europæiske lande, at indvandrere ikke længere en minoriteter, men majoriteter og tvinger de oprindelige indfødte beboere til at flytte, da de ikke ønsker at være tvangsindlagt til at tage del i det store multikulturelle eksperiment, som de iøvrigt aldrig er blevet spurgt om. Man bliver helt trist til mode.

    Kommentar by Thomas — 11. maj 2013 @ 15:23

  10. Årsagen til at radikale Anne Nygaard undrer sig kommer af, at hun er radikal. Sværere er det ikke.

    Kommentar by machiavelli — 11. maj 2013 @ 15:26

  11. Hos de Radikale er man åbenbart de sidste til at indse at når araberdrenge dominerer så fortrækker danskerne! Egentligt burde de vide det, for det er i høj grad deres egne vælgere, der forsvinder når muslimske arabere rykker ind. Læger der ikke vil praktiserer i ghettoområder, lærer der forsvinder fra de belastede forstadsskoler. Det er også de højtuddannede, og det er jo blandt dem vi finder radikale vælgere, som er først til at flytte deres børn til privatskole. Det er samtidig også dem, der er de første til at kritiserer når vi andre gør det samme. Integration ja tak, men lad de andre om det!
    Moral er godt dobbelt moral er dobbelt så godt!
    Faktisk finder vi en større koncentration af børn i privatskoler af dem der stemmer på regeringspartierne end blandt de der stemmer borgerligt!

    Kommentar by Robert R — 11. maj 2013 @ 15:28

  12. De strør om sig med mangfoldighed og diversitet uden at vide hvad det medfører:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_D._Putnam

    Kommentar by Hodja — 11. maj 2013 @ 15:39

  13. Hun undrer sig over hvor danskerne er blevet af…

    Kommentar by NulTolerance — 11. maj 2013 @ 15:40

  14. @machiavelli

    “Årsagen til at radikale Anne Nygaard undrer sig kommer af, at hun er radikal. Sværere er det ikke.”

    Men så sidder vi tilbage med spørgsmålet “hvordan bliver man radikal?”

    Eller mener du at det er arveligt betinget?

    Kommentar by Balder — 11. maj 2013 @ 15:43

  15. Melodi: Når jeg ser et rødt flag smelde
    Tekst: falkeøje

    De har taget al vor velfærd,
    men deres indsats er lig med nul,
    deres selvros er helt misforstået,
    deres indsigt er det store tomme hul.
    Hvad blev der af berigelsen, som lovet,
    det var bare løgn, som lederne fandt på,
    lad os smide dem på porten – ud i mørket
    og skabe landet, vi ikke måtte få.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. maj 2013 @ 15:44

  16. “Mindeparken er et frirum, hvor mennesker kan mødes.”

    Nå, ja, wow. Det er sådan noget løst hippiesnak. Ja, mennesker kan mødes i parker. Problemet er hvis vi har en kultur der simpelthen ikke ønsker at blive assimileret ind i det omgivende samfund. Men det er “racistisk” at tale om. Altså, det mest skræmmende ved Danmark er at små, hjernedøde burhøns der aldrig har været udenfor en ligusterhæk, faktisk tror, og behandles som om, de har forstand på verden. De har jo ingen livserfaring. De har altid været på den snævre midte. Derfor er deres opfattelse andre, mere kontante og aggressive kulturer, så Anders And-agtig….

    Kommentar by Morani ya Simba — 11. maj 2013 @ 15:47

  17. Jeg syntes det er synd for anne (lille MÆÆ) Nygåde at hun ikke kan gætte hvorfor, derfor vil jeg meget gerne vise hende hvorfor, jeg vil gerne give hende et par kolde bajer og en halvtresser pengeseddel og så sende hende alene ud i mørket en kold aberabis forårs nat, så er jeg sikker på hun nok skal møde en farvestrålende BMW jihad patrulje…øh, pirat taxa med tre flinke kultur beriger i og den skal hun helt frivillig bare hoppe ind i og bare være sød og hjælpsom overfor de sære krav de flinke jihad…øh, beriger ønsker opfyldt, for det ville da være racistisk ikke at opfylde deres sær krav, ik’……..

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 11. maj 2013 @ 15:56

  18. Hvor danskerne er henne?
    De er vel på arbejde for og skaffe penge, så perkerne kan sidde og nyde solen.
    Og dem, der ikke har arbejde er nødt til og blive hjemme, da hjælpen er sluppet.
    Og førtidspensionisterne sidder vel ved åen og søber halvlunken fadøl og billig buffet i sig.

    Kommentar by xenofob — 11. maj 2013 @ 16:06

  19. Ja hvor mon de stereotype blege aarhusianere var henne?

    kunne duften af krydret og eksotisk mad Ikke lokke dem i parken.? Underligt.

    kvinder der var iført farverige tørklæder, pakket ind som farve strålende julegaver fra
    Top til tå….. Berigelse.
    Så de kun havde en lille sprække at kigge ud. Spændende kultur meget frisindet og ligeværdig.

    Af denne årsag undrede jeg mig derfor også over, hvor de andre aarhusianerne gemte sig denne dag.
    Forstår de ikke mangfoldigheden.?
    Var de mon blevet internt fordrevet af fjendtlige sindede arabere og negere.?

    Ja det kan hun så spekulere længe over, imens muslimerne indtager det offentlige rum.
    Der er ingen danskere, der ikke er bange for store flokke af muslimer. De har set og hørt nok til, at skynde sig væk. Når antallet af muslimer stiger i området. Et sikkert tegn på ballade.

    Kommentar by XXXXX — 11. maj 2013 @ 16:16

  20. Danske skatteydere har betalt parken,Danske skatteydere betaler for at disse anderledes kan nyde parken i de bedste timer på dagen,ufatteligt at det ikke undrer en politiker at disse anderledes har tiden til at nyde parken.

    Kommentar by emmagad — 11. maj 2013 @ 16:51

  21. “Mindeparken for manfoldighed”… Der var jeg lige ved at få kaffen galt i halsen… Lyder som noget der er skruet sammen i en “gymnasie projektuge”…. Men… What the fuck.. Det er jo gældende for alle radikale kællingers holdninger og ihh så inkluderende projekter… Men virkeligheden kommer til at indhente dem… Specielt de håbløst naive radigale kællinger…

    Kommentar by ny kommentator — 11. maj 2013 @ 17:01

  22. “Mange indfødte danskere, inklusive aarhusianere, lever i en boble af tryghed og heraf snæversynethed. Det er på tide, vi sprænger boblen og begynder at se ud over vores egen næsetip.”

    Hvor hun dog nedladende. Foragten for danskerne driver ned af væggen. Læserbrevet er en typisk radikalt møgspreder.

    Kommentar by Frederik — 11. maj 2013 @ 17:12

  23. Forskellige grupper af mennesker selv-segregerer (byområder, skoler, parker). Eller rettere bondefolket drager bort, når ørknen eller urskoven kommer. Man smiler lidt overbærende af tidligere tiders ´Merika med lovbefalet adskilte parkeringspladser, strande, skoler osv. Men det bevirkede helt sikkert en social fred, som er forsvundet nu. Det kinesiske bondefolk har traditionelt forsøgt at forsvare sig bag en mur. De europæiske bondefolk har ikke rigtig nogen forsvarmekanisme, når man slipper ørknens aggressivitet eller urskovens vildskab løs på dem. At være en god bonde har været en evolutionær fordel i et samfund af bønder. Men selv uden de sidste 50 års samfundsnedbrydning er vi ikke indrettet til at skulle forsvare os mod et koloniseringsangreb som det, der finder sted nu. Det er en ulige kamp. Det er et ulvekobbel, eller for den sags skyld sjakaler, der bliver pudset på en broholmer. Er det virkelig så enkelt? kan man spørge. Hertil må svares:ja, det er.

    Kommentar by undertegnede — 11. maj 2013 @ 17:56

  24. Det må være evnerne den er gal med, når man ikke kan skelne mellem multi- og monokultur. Er det de enfoldige der er vilde med ordet mangfoldighed?

    Kommentar by mb — 11. maj 2013 @ 18:12

  25. Til Balder
    “Årsagen til at radikale Anne Nygaard undrer sig kommer af, at hun er radikal…”

    Havde hun ikke været radikal havde hun ikke undret sig. Man bliver radikal ved at sætte kryds ved Det Radikale Venstre. Nej! det er ikke arveligt betinget, men der er noget, der bevirker, at den radikale total mister orinteringen omkring kultur og samfund.

    Nogle mennesker bliver fx liderlige, når de hører ordet multikultur, og stemmer radikal, andre tror at de skal frelse menneskheden og stemmer radikal. Der er således forskellige grunde til at folk stemmer på Tossepartiet.

    Kommentar by machiavelli — 11. maj 2013 @ 18:24

  26. I dag Mindeparken, i morgen…

    Kommentar by Lars Hansen — 11. maj 2013 @ 18:30

  27. Tænk hvis hun havde kaldt de indvandrere i parken for stereotype, men det har hun ikke engang overvejet selvom de i den grad lever op til det når drengene/mændene løber rundt i bar overkrop mens kvinderne sidder pakket ind i tørklæder og lange heldækkene klæder.

    Måske burde hun tale med ham den radikale politiker som fulgte hendes opfordring og flyttede ind i gellerup, for derefter da virkeligheden ramte ham meldte sig ud af de radikale og ind i de konservative:)

    Kommentar by Per — 11. maj 2013 @ 18:57

  28. > #26. Per

    “.. da virkeligheden ramte ham meldte sig ud af de radikale og ind i de konservative”

    Man kan argumenterer for, at han så stadigvæk er radikal og derved en art virkeligheds-resistent person.

    De konservatives formand var jo som bekendt i tvivl om han var radikal eller om han var konservativ. At han og partiet kalder sig ‘konservative’ ændrer ikke på, at deres politik nærmest er en faksimile af de radikales.

    Kommentar by Polka Charlie — 11. maj 2013 @ 19:24

  29. Jeg synes hun har fuldstændig ret. Der mangler nogle danskere derude. Hvorfor inviterer hun ikke alle hendes, holdningsmæssigt, ligesindede derud, så de allesammen rigtigt kan komme hinanden ved? Man kunne evt. lave et reality-program om dem og sende det hver uge på DR2.
    Det er jo dem, der så gerne vil dette mangfoldighed. Så se dog at komme igang – hvad venter I egentligt på?
    For vi andre kommer sgu ikke! Vi har ikke nogen aktier i det hér…

    Kommentar by Peter Andersen — 11. maj 2013 @ 20:06

  30. Mindeparken er jo netop et frirum, fordi den endnu ikke er fyldt med adfærdsvanskelige muhamedanere.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 11. maj 2013 @ 20:30

  31. At være radikal er ikke en politisk overbevisning, men en karakterbrist. Som Hans Engel engang har sagt: “De radikale lider af kronisk storhedsvanvid. Det ligger simpelthen i partiets DNA, at radikale mennesker er klogere og mere nødvendige end alle andre tilsammen.”

    Det er tåbernes, utopisternes, fantasternes og forrædernes parti, der sjofler egen kultur og historie, for at imødekomme alt udefra kommende.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by Der Adler — 11. maj 2013 @ 20:56

  32. Genialt at du faktisk konfronterer hende på Facebook, Kim. Lad os endelig få mere af det!

    Sjovt nok kommer menneskesyns-kortet på bordet lynhurtigt. Hun er en dreven Radikal ;-)

    Kommentar by Kenny Starfighter — 11. maj 2013 @ 22:12

  33. I følge Darwins teori vil de Radikale kun opleve en kort epoke. Paradokset er, at jo mere DF, indvandrer og EU modstandere sinker nedbrydningen af den bestående orden, jo mere forlænges den radikale epoke.

    Kommentar by Menig 442 — 11. maj 2013 @ 22:22

  34. >31 Der Adler
    Jeg kan , tro det eller ej. Huske at have hørt det fra Hans engels mund.
    Mit gæt er at vi er 15-20 år tilbage i tiden.

    Kommentar by Nielsen — 11. maj 2013 @ 23:05

  35. “Af denne årsag undrede jeg mig derfor også over, hvor de andre aarhusianerne gemte sig denne dag.”
    Det skal selvfølgelig være en negativt ladet sætning når det handler om “blege” danskere. Lidt respekt for sit eget folk er vel for meget at forlange.
    Selvfølgelig “gemmer” de sig fra de “imødekommende” indvandrere.

    Kommentar by Frank Hagmann — 11. maj 2013 @ 23:47

  36. De Radikale er uden for pædagogisk rækkevidde.

    Det første problem er, at den slags folk har en stålsat overbevisning om, at de ved bedre end alle andre. Og at de derfor er “godere” end alle andre – og for andres penge, naturligvis. Det forstår jeg for så vidt godt. Det er svært at skue ud over sin egen synsvidde. Hvordan skal man dog fatte, at jorden er rund, hvis man ser fladhed, hvorhen man kigger? Evnen til at skue videre kommer dog ofte med alderen, skal jeg hilse og sige. Jeg kan da godt gå og tro, at jeg ved bedre. Men gør jeg nu det? Her kommer den nagende tvivl ind. Den tvivlens “nådegave” er de radikale løjsere og deres cafe-latte-slæng ikke tynget af. De Radikale har i egen “optik” patent på SANDHEDEN. De ved simpelthen bedre. De ved, at jorden er flad. Som gamle fru Jelved udtrykte det for en del år siden: “Vi behøver ikke argumentere, for vi har jo ret” (citeret efter hukommelsen). Så vi bør alle sammen bidrage til at finansiere jordens opretholdelse som værende flad. Hold op, jeg er ved at brække mig.

    Det andet problem er, at disse radikale løjsere har al for megen indflydelse på, hvad der sker her til lands. De ligger til en 7-9% i meningsmålingerne, men de kører jo stort set indvandringspolitikken.

    Kommentar by Mogens Justesen — 12. maj 2013 @ 00:24

  37. Om de radikale har Henrik Dahl sagt, at det er et parti der udmærker sig ved aldrig at have haft ret!
    Det er faktisk en ganske imponerende rekord for et parti der er 108 år gammelt!

    Kommentar by Robert R — 12. maj 2013 @ 04:17

  38. Anne Nygaard skriver slutteligt i sit indlæg:

    “Indvandrerne har allerede opsøgt frirummet i Mindeparken, de mangler bare den resterende befolkning i Aarhus at blande sig med. Mejlgade for mangfoldighed kunne lige så godt være Mindeparken for mangfoldighed såvel som ethvert andet sted i Aarhus. Det handler om at forlade trygheden og omfavne den diversitet, der hver dag gør Aarhus lidt smukkere.”

    Og Overborgmester Frank Jensen har sagt noget ligende med følgende udtalelse om Nørrebro: ”-når jeg kommer på Nørrebro, tænker jeg altid på, hvor fantastisk det er at være overborgmester for en by, der har så bred en mangfoldighed- her mødes en myriade af forskellige kulturer på kryds og tværs og beriger hinanden i et fælles samspil.” (Overborgmester Frank Jensen´s Nytårsbrev til Nørrebro/Nordvest 2. Januar 2013).

    Naivitetens brede vej er tankeløst blevet betrådt i alt for mange år. Ovenstående to eksempler viser med al ønskelig tydelighed, at de to såkaldte politikere må have prostitueret deres dømmekraft, eller også har de taget skade af andre grunde.Og som bekendt, dumhed, uvidenhed og selvovervurdering ses ofte hånd i hånd. Når man har læst de to indlæg, tror jeg, at grænsen for, hvad man kan nå med kendte pædagogiske midler er nået.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by Der Adler — 12. maj 2013 @ 09:49

  39. Jeps. Og den siddende regering mener jo, at man kan “italesætte” virkeligheden. Så hvis man nu “italesætter” jorden til at blive flad, bliver den det nok også. Bare spørg Magnus Heunicke, fjolset over alle fjolser. Nå ja, med undtagelse af Morten Bødskov, men han falder vist uden for kategori.

    Kommentar by Mogens Justesen — 12. maj 2013 @ 09:57

  40. Så vent til de bryder ind i “villaen”, der ligger længere oppe. Og benytter dens have og badebassin.

    Kommentar by x — 12. maj 2013 @ 10:35

  41. Hendes fokus er forkert. Anne Nygaard bør være utilfreds med at f.eks. Mekka og Medina er støvsuget for ikke-muslimer. Og at kønsapartheid nu praktiseres i moskeer og i ghettoer samt i ikke-vestlige skoler – i Vesten. Hun bør undre sig over, at der ikke er diversitet dér.

    Anne Nygaard er endnu en kvindelig politiker, der tager vores frihed for givet.

    Kommentar by Liva — 13. maj 2013 @ 11:32

  42. Anne Nygaard (R) siger:

    “Til min store skuffelse var Mindeparken dog som støvsuget for andre aarhusianere. For mig at se er Mindeparken et frirum. Et frirum hvor mennesker kan mødes på kryds og tværs af nationalitet, social baggrund og religiøs overbevisning.”

    Ja, alle KAN mødes i Mindeparken – modsat mange islamiske steder både i Vesten og ikke ikke-vestlige lande, hvor vesterlændinge ikke kan komme. Og hvor kvinder ikke kan komme. Som skrevet, Anne Nygaards fokus er forkert. Forældet. Og for snævert. For storbytosset.

    Kommentar by Liva — 13. maj 2013 @ 11:50

  43. Nu sender vi vore konfirmander afsted på blå-mandag. Da jeg var dreng var vore forældres største bekymring om vi drak os fulde eller om vi brugte for mange penge. I dag er rigtig mange forældre nervøse for om deres poder bliver røvet af en flok perkere eller om de bliver bestjålet af østeuropæiske tyveknægte.

    Kommentar by Anonym — 13. maj 2013 @ 12:44

  44. Frirum ha ha, så tag en tur i Mindeparken en fredagaften om sommeren… Vores teenagere kommer der ikke mere. Mindeparken er desværre et sted hvor rigtig mange IKKE integrerede unge indvandre bestemmer.

    De IKKE integrerede unge opføre sig meget provokerende og opsøger andre unge og voksne for den sags skyld og spørger dig direkte om du vil slås, og gerne fulgt op af at du bliver skubbet til osv. Eller du sidder på tæppet med din kone og de sparker en bold ind i jer (flere gange) og du pænt spørger om de ikke kan gå lidt væk og spille bold… ja så betyder det åbenbart at du vil slås med dem… Og skulle de blive presset, ja så ringer de bare efter flere af deres kammerater, og det er altså “voksne” teenagere der tropper,,, de kommer i biler…. Taler af bitter erfaring!

    Så nej Mindeparken er også tabt til de IKKE integrerede unge… Og den der med at det kun er et fåtal som ødelægger det for de andre, holder ikke mere! Men tag en tur derud en sommeraften om fredagen…

    Kommentar by Anonym — 31. maj 2013 @ 11:59

RSS feed for comments on this post.