12. august 2007

Michael Sandfort om Helen Latifi

Michael Sandfort i fredagens Fyens Stiftstidende.

HELEN LATIFI: Nu bekender hun kulør igen
Ros til Helen Latifi for at tage kritik til efterretning. Kort efter at jeg i Stiftstidende (22/7) påpegede, at hun konsekvent kaldte sine debatmodstandere på sin hjemmeside for “dhimmir” (undermennesker), ophørte den praksis. Til gengæld benytter hun nu betegnelsen “al-islamophobias” (de islamofobe) og pådutter dermed i stedet sine debatmodstandere at nære en unuanceret og generaliserende frygt for eller had til islam og muslimer – hvilket ligner en racismeanklage. Latifi vil hellere brække en arm på langs end vise sine politiske modstandere den respekt, som hun så indædt mener, at hun selv og hendes sag har krav på.

Oploadet Kl. 15:43 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

36 Comments »

  1. OT:
    Hey, mange tak for at have tilpasset siden til Firefox.

    Kommentar by Holme — 12. august 2007 @ 16:04

  2. – også ok i Opera kan jeg se.

    Sender takken videre til it-chefen Kim Poulsen.

    Kommentar by Kim Møller — 12. august 2007 @ 16:11

  3. Samme dag tog Politiken denne fra mig:

    Hvor er de moderate muslimer?
    Efter en sommers spændende debat med Helen Latifi og Safia Aoude på førstnævntes blog er vi desværre nødt til at stille spørgsmålet: Hvor er de moderate muslimer?

    Hvor er de politisk aktive muslimer, der ikke i stilhed går ind for dødsstraf ved stening for ulovlig kærlighed og de øvrige barbariske elementer fra sharia-traditionen? Nok har vi Asmaa Abdol-Hamid, der af taktiske grunde erklærer sig som modstander af dødsstraf, men hvor har vi dem, der virkelig holder af demokrati og pluralisme, og som er modige nok til at sige det offentligt?

    Naser Khader er den eneste, der har erklæret sig imod fundamentalistisk islam, hvilket udløste alvorlige trusler fra hans trosfæller. Hvor er alle de andre moderate, vi forventer findes et eller andet sted?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 16:23

  4. Oprindeligt blev historien om Latifi og kæresten bragt med bl.a. dette tekstudsnit:

    ”den 28-årige daglige leder i Muslimernes frihedsråd, Norman Malik, har besluttet sig for at melde kokken”.

    Da jeg er uvidende om, hvad Muslimernes Frihedsråd dækker over, spørger jeg om nogen ved, hvad betegnelsen dækker over?

    Kommentar by Antisalafisten — 12. august 2007 @ 16:28

  5. Jeg tror, det er en hørefejl af Muslimernes Fællesråd:

    http://www.m-i-d.dk/default.asp?side=artikler&id=147

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 16:32

  6. Henrik
    Tak for svaret. Din udlægning tror jeg på indtil videre.

    Et splitsekund troede jeg, at ”Frihedsrådet” kæmpede for at blive fri for Danmark og danskere og vende hjem til friheden i deres egne islam-betyder-fred-lande.

    En så ædel sag ville jeg have støttet ved at melde melde mig ind i foreningen, he, he.

    Kommentar by Antisalafisten — 12. august 2007 @ 16:50

  7. OT:

    Kim, nu vi snakker optimeringer: Kunne det lade sig gøre at begrænse RSS-feeds af kommentarer til de 30-40 nyeste? Når der bliver over rundt regnet 50 kommentarer, bliver RSS ret besværligt at bruge.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 17:25

  8. Ja, tak for at have tilpasset din hjemmeside. For første
    gang passer den rent faktisk ind i min browser!

    Kommentar by islamofascisme — 12. august 2007 @ 17:33

  9. Hehe takken skal vel også gå lidt til mig :)
    Men det var 100% af selviske grunde, min mac har ikke verdens største skærm, og efter Kierkegaard indlægget blev jeg træt af at scrolle.

    Det eneste problem nu, og det er rent kosmetisk er at højre flanke bliver gjort bred af dropdown kategori boksen, fremfor at forblive på de 160px den blev døbt til. Men somsagt, et rent kosmetisk problem.

    Kommentar by Anders Kusk — 12. august 2007 @ 18:50

  10. Muslimernes Fællesråd har Steningspetersen som en central person, og denne tidligere fængselsfugl dømt for hård narkokriminalitet nyder åbenbart stor respekt i muslimske kredse. Og hos DR, der behandler ham som et orakel.

    Ang. Helen L betegner hun sig selv som “kæk” og forstår ikke, at hun er overfrisk på en fjoget umoden måde og dermed langtfra ægte kæk.

    Hvis ikke det var, fordi jeg føler mig overbevist om, at hun er for fanatisk og hjernevasket til at råbe op, ville jeg skrive noget pænt om stakkels vildførte muslimske piger og kvinder, der ikke gør sig klart, at de i virkeligheden snobber for smart vestlig stil, men blot ikke lever op til andet end en discountudgave.

    Som det er blevet sagt og skrevet om den stærkt svedende Naser Khader i går, må han sætte tempoet óp, hvis han vil være med, hvor der besluttes og handles.

    I går lignede Khader en overophedet ulveunge, de aldrig før havde set det papir, som Lars Kolind havde sendt ham i byen med, og som han i den grad keeeedsommeligt læste op af.

    “Sød fyr”, sagde Pia Kjærsgaard. Men det er slet ikke nok, og jeg finder ham i øvrigt oversødet.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 12. august 2007 @ 18:51

  11. Jeg har DR-journalsterne mistænkt for, at de gør mere ud af Steningspetersen, end de egentlig finder grund til. Fordi han taler et forståeligt dansk. De er ofte påfaldende dovne.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 12. august 2007 @ 18:56

  12. Mette, det er da en udmærket grund til at foretrække ham. Så bliver det da nemmere at gennemskue, at han er en simpel salafist.

    Alle salafister bliver grundigt klædt af i Prophet of Doom (www.prophetofdoom.net), der er en komplet analyse af de oprindelige islamiske skrifter. Morsom og diabolsk på samme tid – mine varmeste anbefalinger til enhver, der nyder at få skovlen under vores modstandere.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 20:12

  13. -> 12 Henrik

    Ja, jeg ved, at Steningspetersen er salafist, det var jo ham, der fik Abu Laban til landet.

    Jeg har læst en artikel i Politiken (tror jeg, det var) der refererede en biografi om Petersen,. Både artiklen og biografien er intet mindre end drabelige karaktermord. Manden har et c.v., så Allah må sig forbarme, men det er han åbenbart ikke selv i stand til at se.

    Og nu betragtes denne narkodømte torsk altså som en lærd salafist. “Studerede” Koranen i fængslet og har da også en “uddannelse” i form af et kursus i nedlægning af kloakrør. Meget symbolsk. Tænkt, at han er en stor mand blandt muslimer. Det må generelt stå meget slet til, siden de ikke har givet ham sparket for længe siden.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 12. august 2007 @ 21:09

  14. “Og nu betragtes denne narkodømte torsk altså som en lærd salafist.”

    Mette, ’simpel salafist’…

    Det er ikke specielt svært eller lært at blive salafist. Læs bøgerne, gentag, hvad der står i dem, og det er det. Menneskelighed eller selvstændighed ikke nødvendig. MAO, dumme som papegøjer.

    Prophet of Doom gennemgår det hele, så de bliver nemme at gennemskue.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 21:13

  15. Allah må have fundet en klog mand til Helen Latifi, der intellektuel kan følge hende, når hun laver halal-mad i manden køkken. Endnu en plads på medicinstudiet ødslet væk.

    Kommentar by Menig 442 — 12. august 2007 @ 22:15

  16. Vil blot tilslutte mig koret der med glæde bemærker at siden nu vises korrekt i Firefox. Godt arbejde af anti-feministen K. Poulsen.

    Kommentar by Jakob — 12. august 2007 @ 23:25

  17. Heh – jeg husker godt historien om hendes problemer med at finde en intelligent kæreste.

    Mit gæt er at hun har opgivet :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. august 2007 @ 23:26

  18. Der er vel ingen intelligente mænd, der vil have en kone på 24, som argumenterer som et tøset teenager på 13.

    Kommentar by PeterK — 13. august 2007 @ 06:53

  19. Kan man ikke andet, kan man jo spille macho med en racismeanmeldelse. Men ingen normale og forelskede mennesker vil da formørke deres forlovelsesdag med en så patetisk hadefuld handling.

    Nå, efter muslimské normer er den vordende brud jo overmoden. For ikke at sig hengemt. Hun er vel desperat.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 13. august 2007 @ 09:26

  20. Også en OT-tak til webdesigneren herfra! Huzzah!

    Kommentar by mullabadulla — 13. august 2007 @ 09:54

  21. Mange tak for rosen, de sidste skal blive de første, og jeg er gået fra it-slave til it-chef :)

    Mht Ræder Clausens spørgsmål om kommentar-RSS, så er den generelle sat på 10, men per enkeltinlæg tager den vist bare allesammen. Jeg har ikke lige kunnet finde et sted at begrænse det, er nogen stødt på et plugin som giver muligheden?

    Kommentar by Kimporator — 13. august 2007 @ 13:37

  22. Ak, Kimporator. Det med “kulien” var faktisk en andens idé, som jeg bare overfrisk greb i farten, fordi jeg selv har haft med faget at gøre. Vær sød at glemme det for altid.

    Mvh. Mette

    Kommentar by Mette (islamofob) — 13. august 2007 @ 14:42

  23. Ræder Clausen:
    Hvis det er kommentar-RSS for et enkelt indlæg kan jeg ikke rigtigt se problemet? Altså din feed-reader burde jo kun hente den ændrede data fra RSS-feeden, ergo vil den hente alle nye. Det vil også betyde helt ned til kommentar nr. 1 hvis de heller ikke er blevet hentet før.

    Kimporator:
    Såvidt jeg ved findes der intet plugin der gør det. Men det vil være simpelt at lave den loop i include/feed-rss2-comments.php om så den tæller til de 10 seneste kommentar-indlæg og derefter slutter feeden med den rette xml-rss syntaks..

    Men jeg vil tro at det vil virke mere uhensigtsmæssigt. I mine øjne er det individuel smagsag om man vil have hele tråden for et indlæg eller bare de seneste 10, og det er vel at mærke første gang man opdatere!

    Kommentar by Anders Kusk — 13. august 2007 @ 15:58

  24. Og:
    Man kan i de “fleste” rss-feeders sætte om den kun skal hente et specifikt antal indlæg.

    Kommentar by Anders Kusk — 13. august 2007 @ 15:59

  25. “Hvis det er kommentar-RSS for et enkelt indlæg kan jeg ikke rigtigt se problemet?”

    Det tænkte jeg nok…

    Her fra brugerside kan jeg udmærket se det, idet jeg bruger Firefox til RSS (den laver ganske enkelt en menu), og den bliver meget, meget lang med de mange indlæg – jeg har set 3 X skærmhøjden. Og der er ingen mulighed for at indstille antallet i FF.

    Derfor spørgsmålet.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 13. august 2007 @ 16:10

  26. Henrik Ræder Clausen:
    Ah okay, jeg bruger en selvstændig RSS reader(NetNewsWire), men kan se at det ikke er så hensigtsmæssigt i Firefox. Og de indre indstillinger i firefox (about:config) giver heller ikke mange indstillings muligheder. Faktisk tror jeg også at Firefox er den eneste feed-reader der har problemet. Desværre…

    Kommentar by Anders Kusk — 13. august 2007 @ 16:45

  27. @Mette:
    ligefrem for altid? Tror evnen til at samle på fornærmelser vil komme mig til gode på mine gamle dage i et multikulturelt Danmark :)

    Anders og HRC:

    så var der en naturlig forklaring på det manglende plugin. Overvejede et kort sekund at lave et, selvom jeg ikke er flydende i php. Et hurtigt fix i comments-filen var selvfølgelig det letteste, hvis det gav mening.
    Måske jeg i stedet skulle lave et plugin mod uriasfober som allan, sådan et filter der ud fra sætningers simplicistiske tåbelighed automatisk sletter eller moderere. Kunne blive en guldgrube..

    @alle:
    vi ser heraf debatten at Firefox-sygen er skadelig, min indre modstand mod at tilpasse var rigtig, mit instinkt har atter sejret over min forstand. Længe leve M$ ;)

    Kommentar by Kimporator — 13. august 2007 @ 18:47

  28. Kimporator:
    Man putter bare tallet “650000”(lancet rapporten) i spam filtret, så er 90% af trollens comments dømt ude.
    Og med hensyn til firefox så kan vi jo ikke gøre for at I putter sådan en slemmert som nowrap i jeres tables! :)

    Kommentar by Anders Kusk — 13. august 2007 @ 18:56

  29. Firefox er godt. Dens rationelle måde at håndtere RSS er en fornøjelse.

    Og den har den fordel fremfor IE, at den faktisk kan vise min hjemmeside om Muhammed: http://www.realmuhammad.info

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 13. august 2007 @ 19:19

  30. -> Kimporator. :-)

    Kommentar by Mette (islamofob) — 13. august 2007 @ 19:31

  31. @27 Kimporator
    Selvudnævnt it-chef ;-)
    Kan du så ikke give mig et plugin, jeg kan sætte på Folketinget, så vi undgår islamister og Socialdemokrater!!
    Evt et brugt spamfilter til at sætte på Villy Søvndum !
    Kan du anbefale firefox til muuuhammed afbrændninger?!?
    På forhånd tak for hjælpen, it-kuli :-D

    Kommentar by Anonym — 13. august 2007 @ 22:28

  32. @31..
    Jeg er ikke anonym, jeg er dejlig!!
    Hilsen li

    Kommentar by li — 14. august 2007 @ 01:14

  33. -> li

    må vi bede om lidt dokumentation? ;-)

    Kommentar by PeterK — 14. august 2007 @ 14:14

  34. Selvfølgelig er li dejlig. Det er jeg også. Jeg havde engang – som mange andre – et billede med i den norske debat og fik mange tilbud, så det blev slettet. Du skal ikke lade dig lokke li!

    Kommentar by Mette (islamofob) — 14. august 2007 @ 15:06

  35. Uden burka går vi i fare, hvor vi går. :-)

    Vi to skal mindst kamufleres i det lyseblå helvede, tror du ikke, li?

    Kommentar by Mette (islamofob) — 14. august 2007 @ 15:08

  36. For nu at kommwe tilbage til Helen og hendes blog, så prøv at futte herover:
    http://helenlatifi.wordpress.com/2007/08/05/small-talk-lukker-midlertidigt/
    hvor hun skamroser sig selv og sin evne til at sætte alle islamofoberne (det er alle der ikke er enige med hende) på plads. Læs så nogle af trådene og find bare 1 eksempel på seriøs modargumentation. Det er ikke lykkedes for mig, men der er nogle gange hvor jeg slået mig på lårene af grin.
    Jeg vil håbe at hun efter sit bryllup vil vise sig som en god muslimsk kvinde og hellige sig mand, børn og hjem, så vi slipper for en dag at skulle møde hende i lægekittel på et hospital. Heldigvis kan man i så tilfælde – uden argumentation – bede om en anden læge. Jeg er ikke tryg ved en læge, der omtaler koranen som et videnskabeligt værk.

    Kommentar by PeterK — 15. august 2007 @ 17:31

RSS feed for comments on this post.