18. august 2007

Idrætsdag på Nørrebro-gymnasium: Sten en familiefar i uniform

Hvordan forklarer man gymnasieelever at det er ok at kaste sten efter politibetjente, men ulovligt at slå gymnasielærere? Fra 180 Grader – Idrætsdag på Det Fri Gymnasium: Sten en papbetjent.

“På Det Fri Gymnasium på Nørrebro, København, var elever i færd med noget, der mindede om forberedelser til gadekamp, beretter Ritzau.

Episoden blev opdaget af en betjent, der uden for tjeneste cyklede gennem Fælledparken fredag formiddag. Her observerede han ifølge politiets centrale vagtleder en gruppe unge “autonome typer”, der øvede sig i at kaste sten mod en papfigur, der ifølge politiet forestillede “en dårlig efterligning af en politimand”…

Vi sendte en gruppevogn ud for at se på, hvad der foregik, og da gruppen kom frem, viste det sig, at det var en flok elever fra Det Fri Gymnasium, der holdt idrætsdag,” siger den centrale vagtleder.”

Foto: Snaphanen.

Opdate 19/8-07.
19/8-07 180 Grader – Rektor: Brostenskast var arrangeret af skolen.

Da politiet afslørede elever fra Det Fri Gymnasium, der øvede sig i at kaste med brosten, var det lærerne, der delte brosten ud. Det indrømmer rektor Ejnar Ritterband nu, og afviser dermed, at der blot var tale om nogle elever, der skulkede fra den planlagte undervisning på idrætsdagen.”

Oploadet Kl. 15:40 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
Arkiveret under:

22 Comments »

  1. Jeg er holdt med at blive chokeret…nu bliver jeg blot bedrøvet over udsigterne for dette lands fremtid.
    Godt jeg ikke har sat børn i verden der skal opleve Danmark om 25 år..jeg nænner det ikke overfor dem.

    Mike

    Kommentar by Onion — 18. august 2007 @ 17:11

  2. Det er vel nok godt de kan lære det i skolen, så de er hele og dannede mennesker når de skal indtage deres plads i fremtidens samfund. Nu kan vi se hvordan de slås for demokratiet i kolling i dag, ved at vise at de er lige så afstumpet og voldlige som nazisterne, fremtiden er lys

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 18. august 2007 @ 17:36

  3. Lige netop Broholm, og er det ikke ganske forudsigeligt at Nazisterne bliver sværtet til i pressen (som de naturligvis skal) mens de mere voldelige og altid stenkastende “aktivister” nærmest bliver beskrevet som næsten cremen af samfundet ????

    Begge grupper skulle omtales som det de er, men når man ved at hovedelen af journaliststanden er på den yderste venstrefløj ja så kan det ikke undre, men så skal de skvat sgu ikke præsentere sig selv som objektive.

    Mht denne “idrætsdag” ja så undrer det mig efterhånden ikke, men jeg håber så sandelig at dette “gymnasium” får frataget alle offentlige midler, men vanen tro skal venstrefløjen nok få det snakket i glemsel.

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 18. august 2007 @ 19:21

  4. Sørgeligt men åbenbart sandt, hvad bliver mon det næste fremtidens befolkning skal lære? De bliver dresseret til at blive tabere og mindre bemidlet.

    Kommentar by June — 18. august 2007 @ 20:10

  5. En lille god vidio fra califat mødet i østen, 18.000 mødte op.

    http://blog.americancongressfortruth.com/

    Kommentar by Per N — 18. august 2007 @ 20:42

  6. Venstrefløjens ekstreme voldspsykopater viser vejen frem i dansk politik, hvis I stemmer på EHL.

    Kommentar by Dansk Realist — 18. august 2007 @ 23:49

  7. Når man ser de sindsforvirrede kommunist unger kaste sten efter en pap skive kan det måske se uskyldigt ud, men når deres muslimske idoler smider med sten dernede hvor de kommer fra og retteligt hører til, er der ofte en levende kvinde istedet for en papskive.
    Når kommunisternes nye kvindelige muslimske idol, Asmaa fortæller dem det er helt ok at dræbe danske soldater i Irak så taler hun lige ind i deres hjerter og deler deres holdninger.
    Når man ser disse kommunister og anarkister sætte en hel bydel i brand så giver det uhyggelige minder om de fremmedes opstand i Paris forstæderne, og forinden i flere engelske byer.
    Samme samfundshad!

    Når kommunisterne angriber deltagerne i en fredelig og lovlig anmeldt demonstration foran den belgiske ambassade, så giver det minder om både muslimernes forfølgelse og drab vantro og samtidigt om nazisternes forfølgelse af politiske modstandere.
    Overfaldet på demonstrationsdeltagerne kan man læse mere om på
    http://www.siad.dk og http://www.kickme.to/fdn
    De danske medier vil nok ikke omtale det nærmere de offrene jo “bare” er fredelige danske indvandrerkritikkere!

    Kommentar by J..... B...... — 19. august 2007 @ 03:01

  8. De autonome venstreekstremister viste igen deres voldspsykopatiske adfærd i Kolding, hvor de nærmest gjorde nazisterne til søde små stakkels forurettede.

    8 nazister blev anholdt for vold mod politiet. 100 autonome blev anholdt for blandet voldelig adfærd. http://ekstrabladet.dk/112/article328721.ece
    og
    http://jp.dk/indland/krimi/article1049066.ece

    Kommentar by Dansk Realist — 19. august 2007 @ 09:04

  9. “Det Fri Gymnasium” ligner en losseplads.

    Og er en losseplads.

    Kommentar by Crass Børsting — 19. august 2007 @ 10:30

  10. Tør man formode, at Forældre mod Politibrutalitet har virket som instruktører? – Nå ikke. Det er bare deres unger, der går på gymnasiet – javel.
    http://www.foraeldremodpolitibrutalitet.dk/Mediawiki/index.php/Forside

    Kommentar by Antisalafisten — 19. august 2007 @ 13:29

  11. Hej Kim,

    Siden jeg skrev den artikel, som du i din opdatering linker til, faldt jeg over en anden historie, hvori rektoren benægter, at skolen havde arrangeret aktionen – kun godkendt den, må det formodes:

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7968637.html?rss

    Det er en ringe trøst, men ret skal være ret, og jeg har foretaget nogle få ændringer i min artikel for at afspejle dette.

    Kommentar by Mikkel Kruse — 19. august 2007 @ 14:22

  12. Broholm altså,

    du ved da godt, at demokratiets sande beskyttere boede på Jagtvej i København, i et hus de havde fået foræret. De mennesker der havde købt huset 5 år tidligere, og som betalte 50-60.000 månedligt i termin for at se deres ejendom blive forvandlet til en ruin, var bare så tarvelige og usolidariske med arbejderne at de fik det halvnazistiske danske politi til at smide dem ud.

    OBS allan!, dette indlæg kan muligvis indeholde skjult sarkasme.

    Kommentar by PeterK — 19. august 2007 @ 16:14

  13. 11

    “hvori rektoren benægter, at skolen havde arrangeret aktionen – kun godkendt den…”

    Nå…

    Kommentar by Janne — 19. august 2007 @ 16:46

  14. Jeg synes at i alle skal vide at i kommentere på denne sag som om ovenstående er sandt. Det er det ikke. Jeg foreslår at i sætter jeg ind i sagen før i udtaler jer. Det frie gymnasium har landets højeste gennemsnit og elever der træner ikke hinanden hverken til vold eller andet. Der var tale om en grov spøg. Og politiet havde en hyggelig snak med de unge der gerne ville stoppe legen hvis de bad om det. Det ville de ikke, de ville ringe til deres overordnede. og så kontakte lærene igen, men det gjorde de ikke. Kim Møller, du har ikke forstået noget som helst. De unge går ikke ind for vold, og tager derfor gas på folk som dig selvs fordomme.

    Kommentar by Ida — 19. august 2007 @ 17:16

  15. Ida

    Det ligner ellers arkitektur- og husfasadevold det der er at se på muren af Det Fri Gymnasium.

    Kommentar by Janne — 19. august 2007 @ 20:01

  16. OK Ida, der var altså nærmest tale om en slags practical joke Det er da også hammersjovt at smide sten efter en papfigur af en betjent, virkeligt udfordrende for de små grå.
    Jeg tror jeg vil gå ned på Banegårdspladsen i Kolding, måske endda i Byparken og stille en papfigur op af en kvinde iklædt burka og så smide nogle sten efter den.
    Vil du så komme og støtte mig, og sige at det da bare er en sød lille spøg?

    Kommentar by PeterK — 19. august 2007 @ 21:29

  17. Ida

    Nåååååå så alt fedteriet for den ekstreme venstrefløj, ved at stille lokaler til rådighed er også bare noget alle har misforstået.
    Helt ærligt dette kan i ikke redde ved jeres sædvanlige plidderpladder.

    Når man støtter voldelige facister, og enda leger med voldelige facister ,ja så må man finde sig i at blive slået i hartkorn med de voldelige facister, og det er krafedme ingen spøg at kaste brosten mod papfigurer der forestiller en betjent, jo måske hvis udøverne kom fra Venstres ungdom, eller elever fra politiskolen.

    Ikke når det er folk fra samme milijø som dem der før har kastet sten mod betjente af kød og blod der igen står bag, enda med en voksen (må man vel formode bare ikke mentalt) lærers velsignelse og rektorens accept.

    Så pak du og din rektor alle undskyldningerne sammen, og begyndt i at finde ud af hvordan skolen kan bestå når bevillingerne bliver taget fra jer (hvilket jeg da i den grad håber sker).

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 19. august 2007 @ 22:39

  18. Jeg synes at i alle skal vide at i kommentere på denne sag som om ovenstående er sandt. Det er det ikke. Jeg foreslår at i sætter jeg ind i sagen før i udtaler jer. Det frie gymnasium har landets højeste gennemsnit og elever der træner ikke hinanden hverken til vold eller andet. Der var tale om en grov spøg. Og politiet havde en hyggelig snak med de unge der gerne ville stoppe legen hvis de bad om det. Det ville de ikke, de ville ringe til deres overordnede. og så kontakte lærene igen, men det gjorde de ikke. Kim Møller, du har ikke forstået noget som helst. De unge går ikke ind for vold, og tager derfor gas på folk som dig selvs fordomme.

    Kære Ida
    Vi må åbenbart forstå på det du skriver, at det fri gymnasium har landets højeste gennemsnit.
    Det kan sgu da ikke være i samfundsforståelse, menneskekundskab og staveevner i dyrker derude !

    Kommentar by father — 20. august 2007 @ 17:02

  19. “Jeg synes at i alle skal vide at i kommentere på denne sag som om ovenstående er sandt. Det er det ikke.”

    Jo det er. De blev instrueret i stenkast imod betjente. Punktum.

    “Jeg foreslår at i sætter jeg ind i sagen før i udtaler jer. Det frie gymnasium har landets højeste gennemsnit”

    Nå da. Så ‘eliten’ må godt kaste med sten? Sikke dog en solidarisk og egalitær indstilling til tingene.

    “og elever der træner ikke hinanden hverken til vold eller andet. Der var tale om en grov spøg.”

    Grov? Understatement of the year.

    “Og politiet havde en hyggelig snak med de unge der gerne ville stoppe legen hvis de bad om det. Det ville de ikke, de ville ringe til deres overordnede. og så kontakte lærene igen, men det gjorde de ikke.”

    Jeg tror dig og resten af DFG har misforstået hvem Politiet er. De er den magtudøvende institution her i landet. Og med den demokratisk vedtagne Politilov i ryggen, så er det således at når Politiet ikke skal “bede” pænt om noget. Når de siger at stenene skal lægges, så skal stenene lægges.

    Det her er RL. Det er ikke Blå Stue. VOKS OP !!!

    “Kim Møller, du har ikke forstået noget som helst. De unge går ikke ind for vold, og tager derfor gas på folk som dig selvs fordomme.”

    Jo, de gør. Og det afviser de da heller ikke selv. Det er da også derfor deres institution er koordineringscentral for nogle af landets største voldelige optøjer siden demokratiets indførelse. Med deres accept.

    Ville de acceptere et fredeligt seminar fra Trykkefrihedsselskabet ? No way. Accepterer de demo-forberedelse og BZ-koordinationsmøder ? Jo tak.

    Møller 1 – Ida 0 (nul)

    Kommentar by DaLi — 20. august 2007 @ 21:05

  20. Det er tænkeligt, at IDA har været travlt optaget af alt muligt andet, og derfor ikke har taget til genmæle. Jeg tror nu mere vi endnu har fået demonstreret hvordan venstrefløjserne skal tackles – med tilbagevisning af deres argumentation og eventuelt efterfulgt af bastante og vedholdende krav om dokumentation. Ida farer som sædvanligt ud med at vi intet har forstået, og man ikke rigtig mente det man gjorde. Hun mangler kun at sætte det i en højere sags tjeneste. Et par stykker skyder hendes argumentation ned i flammer, og derefter forsvinder hun fra debatten. Det er set til hudløshed før, de vil eller kan ikke debattere, kun udslynge løse påstande og smarte one-liners.

    Venstrefløjen er en papirtiger. Det eneste våben de har og behersker, er direkte rå vold. Det dur heller ikke rigtigt mere, for da de autonome ville fortsætte festen fra Jagtvej på Christianshavn, smed beboerne spande med vand, potteplanter og andet kasteskyts efter dem, og bad dem om at skrubbe af. Venstrevredne journalister skal behandles nøjagtigt ligesådan, vi skal holde op med at finde os i dem. Rigtige mænd og kvinder gider ikke mere vrøvl.

    Kommentar by PeterK — 20. august 2007 @ 23:01

  21. Jeg kigger en ekstra gang på Det Frie Gymnasies husmur og tænker at facaden minder om noget der er lavet i formningstimerne eller i en SFO. Er de unge og skolens ledelse ikke nået længere end til børnehaveklasse- eller indskolingsalderen mentalt? Hvad er det skolen vil fortælle omverdenen med sådan en facade? Er koden specielt henvendt til infantile personer/personligheder eller er det en hilsen til det autonome miljø – Hey! Vi solidariserer os med jer via vores kanone håndmalede husfront. Sejt!

    Når en skoleledelse lader en skolebygningsfacade, som den her viste, stå, så må det have en grund, det må have et formål. Det er trods alt bl.a. akademikere skolen befolkes af?

    Så hvad er budskabet?

    Kommentar by Janne — 21. august 2007 @ 21:44

  22. Har I nogensinde tænkt på at Ida måske er fortvavlet med almindeligt skole arbejde og lignende? Måske faldt hun bare over jeres samtale herinde ved tilfælde, som jeg selv, blev dybt forarget, og måtte absolut prøve at åbne øjnene på lidt af den danske befolkning? Ps I kan ikke sætte folk I bås på den måde. Hvad er det for en tid vi lever I? Det frie Gymnasium er et af landets bedste gymnasier, ligemaget hvilken politiske holdninger de har. Punktum. Jeg går selv på de fri, er hverken autonom eller aktivist. Ligner enhver anden. Og skiller mig ikke ud. Og jeg er endda baronesse, ingen rig baronesse, men en ægte en. Min efternavn er heller ikke helt ukendt. Og mine rødder rækker langt. Aligevel går jeg på det fri. Og jeg må sige at jeg har været dybt forundret over de intelligente hoveder på går på skolen. Det er ikke dumme mennesker. Det er bare anderledes folk, og mange af dem har holdninger jeg forstår, for jeg ved hvor de bunder og har set politiets magtudøvelse på tæt hånd, dog aldrig været personligt indblandet i noget. Fluen på væggen.. Jeg ville bare sige at det, at I dømmer så hurtigt, er heller ikke det rigtige at gøre. Og mere kan jeg ikke nå at sige, for jeg har et liv og studier der skal overholdes.. Ligesom Ida nok ogs’ har.

    Kommentar by Henri — 8. september 2007 @ 19:02

RSS feed for comments on this post.