23. maj 2013

‘Keep calm and stay quiet’ – Cameron: “Der er intet i islam, der berettiger denne forfærdelige handling”

Hvis ikke det militante aspekt var en integreret del af Islams kerne, så havde statsledere haft nemmere ved at undsige islamistiske terrorister. I stedet er de nødt til at forsøge at omdefinere Islam – en halsløs gerning, bogstavelig talt. Fra DR Online – Cameron: Drab er forræderi mod islam.

“Vi vil aldrig give efter for terror, og Storbritanniens befolkning vil bekæmpe voldelig ekstremisme ved at stå sammen og blive stærkere. Sådan lyder det fra den britiske premierminister, David Cameron, i en tale til nationen foran Downing Street 10 i London.

I kølvandet på det voldsomme drab på en britisk soldat i går opfordrer Cameron briterne til at leve videre som normalt. … Han betegner drabet som et angreb på Storbritannien og direkte forræderi mod islam.

– Der er intet i islam, der berettiger denne forfærdelige handling, siger David Cameron, der i samme ombæring roser det britiske muslimske samfund.”

(DR Online, 23. maj 2013)

“Abraham Lincoln once asked an audience how many legs a dog has if you count the tail as a leg. When they answered ‘five’, Lincoln told them that the answer was four. The fact that you called the tail a leg did not make it a leg.” (Thomas Sowell)

Oploadet Kl. 15:33 af Kim Møller — Direkte link62 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/48319/trackback

62 Comments »

  1. De kriminelle politikere skal naturligvis stilles for en domstol, når tiden kommer.

    Se også denne interessant video og bliv glad.

    http://www.youtube.com/embed/6-3X5hIFXYU

    Kommentar by machiavelli — 23. maj 2013 @ 15:42

  2. Dhimmie Cameron lyver for den engelske befolkning. Han opfordrer dem til, at fortsætte deres liv, som om intet var hændt. Ydermere fortæller han, at Allahs hadeideologi intet har med nedslagtningen af en soldat i civil på åben gade at gøre.
    Med andre ord, så siger Dhimmie Cameron, at englænderne bare skal leve vidre indtil de bliver slagtet på åben gade, men de skal vide, at det ikke har noget med islam at gøre, når det sker.

    Problem solved, case closed.

    Kommentar by Iznogut — 23. maj 2013 @ 16:04

  3. Sådan en latterlig, ynkelig narrøv med al hans “pæne” borgerlighed: Det er jo til at brække sig over, at han i dén grad forråder en ung mand, som ellers – ved at være soldat – har ofret sig for sit land.

    Og siden er blevet egentlig martyr i kampen mod Islam gennem dette forfærdelige og totalt utilstedelige mordoverfald i sit eget såkaldt “civiliserede” hjemland…

    Hvad nytter det at tage uniform på, hvis den politiske statsleder (ved siden af regenten), under hvis regerings kommando, man arbejder, er en fej og til landsforrædderi grænsende Islam-leflende kryster?

    Som britisk soldat ville jeg føle mig rent til grin…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 23. maj 2013 @ 16:09

  4. Enhver Brite, der har læst blot en smule i koranen, ved at Cameron, også i denne sag, lyver

    Kommentar by Agricola — 23. maj 2013 @ 16:17

  5. Det er lige før jeg tror, at cameron her overgår idioten Zinke geStampo, men jihad statsborgerskabs tildeleren importøren Zinke render vel i øjeblikket rundt om sit bord, for at finde misvisende ord til at bortforklare koranens krav om nedslagtning af vantro, om et par dage overgår Zinken vel cameron, når løbegangen rundt om det varme bord er slut og vi belemres med endnu et brækvig manifest fra Zinke geStampos klamme hånd, offentlig gjort i Pølletiken sæ’fø’li!
    For sådan er det jo! når de Radigale forbliver i deres drømme marianne Helvede

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 23. maj 2013 @ 16:26

  6. Komisk teaterforestilling fra Cameron,Glæder mig til den dag de landsforræderiske politikere bliver tvunget til at forholde sig til virkeligheden.

    Kommentar by bo — 23. maj 2013 @ 16:52

  7. Som Camerons helt anderledes ærværdige forgænger i embedet, Sir Winston Leonard Spencer Churchill i sin tid formulerede sin kritik af fej, leflende og konfliktsky “appeasement”-kryben:

    “An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.”

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 23. maj 2013 @ 17:03

  8. Jeg spørger mig om det rækker hvis enkelte europæiske lande ‘valger ret’, for at komme ud af dette totale kaos. Jeg frygter uden den ‘rigtige regering’ samtidigt også i USA kan vi ikke klare opgaven.

    Kommentar by Michael Laudahn — 23. maj 2013 @ 17:15

  9. Cameron tager i den grad pis på englænderne når han takker politiet og MI5 for det store arbejde de har gjort for at opretholde sikkerheden i landet!

    En SOLDAT bliver dræbt af en jihadist med en bil og kødøkse og det kalder Cameron sikkerhed.

    Gad vide hvilke succeskriterier han benytter til den vurdering?

    Kommentar by Santor — 23. maj 2013 @ 17:19

  10. I første time af P1 Orientering fortalte Niels Lindvig begejstret om statslederens flotte forsvar for islam. Dernæst kom et længere indslag om de farlige, onde højreekstreme (EDL) og den overhængende risiko for hævn, som de stakkels “minoriteter” nu lever under. Ikke et øje var tørt.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. maj 2013 @ 17:31

  11. not?
    Full video and transcript of UK jihad murderer: “We are forced by the Qur’an”

    http://www.jihadwatch.org/2013/05/full-video-and-transcript-of-uk-jihad-murderer-we-are-forced-by-the-quran.html

    The only reason we have killed this man today is because Muslims are dying daily by British soldiers. And this British soldier is one. It is an eye for an eye and a tooth for a tooth. By Allah, we swear by the almighty Allah we will never stop fighting you until you leave us alone. So what if we want to live by the Shari’a in Muslim lands? Why does that mean you must follow us and chase us and call us extremists and kill us? Rather you lot are extreme. You are the ones that when you drop a bomb you think it hits one person? Or rather your bomb wipes out a whole family? This is the reality. By Allah if I saw your mother today with a buggy I would help her up the stairs. This is my nature. But we are forced by the Qur’an, in Sura At-Tawba, through many ayah in the Qu’ran, we must fight them as they fight us. An eye for an eye, a tooth for a tooth. I apologise that women had to witness this today but in our lands women have to see the same. You people will never be safe. Remove your governments, they don’t care about you. You think David Cameron is going to get caught in the street when we start busting our guns? You think politicians are going to die? No, it’s going to be the average guy, like you and your children. So get rid of them. Tell them to bring our troops back so can all live in peace. So leave our lands and we can all live in peace. That’s all I have to say. [in Arabic:] Allah’s peace and blessings be upon you.

    Kommentar by Snaphanen — 23. maj 2013 @ 17:35

  12. SÅ KOM DEN…… :-) Nu behøver “genierne” i medier og politik bare referer til dette “statement”… Så undgår vi igen at forholde os til sandheden… “GOD SPIN” Og den multikulturelle bus kører lystigt videre…

    NB: Så vidt jeg ved, er der ikke er internet adgang fra Downing Str. No. 10… Ellers tror jeg den kære David, lige ville have brugt 5 min til at dobbelttjekke at hans “statement” holder vand….

    Kommentar by ny kommentator — 23. maj 2013 @ 17:39

  13. Premierdhimmien har talt.

    Kommentar by Nielsen — 23. maj 2013 @ 17:42

  14. Den slags løgn kan han kun komme med fordi MSM klippede mordernes koran-referencer ud…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. maj 2013 @ 17:42

  15. -> #9 Hr. Naturli’

    “onde højreekstreme (EDL) og den overhængende risiko for hævn, som de stakkels “minoriteter” nu lever under. Ikke et øje var tørt.”

    Genopfrisk lige min hukommelse. Hvor mange er det nu EDL har halshugget på åben gade i London??? Eller nogen anden Engelsk by?? I det hele taget, hvor mange er det nu EDL har slået ihjel??

    Det Niels Lindvig bedriver er ikke journalistik, men derimod ren propaganda-virksomhed. Under den kolde krig var han pro-kommunistisk, og i dag er han så blevet pro-islamisk. Om end ikke andet så er han da i det mindste konsistent mht. at holde med de forkerte.

    Kommentar by JensH — 23. maj 2013 @ 17:47

  16. Der er åbenbart ingen grænser for hvor dum og utroværdig politikere kan være, tror de folk er idioter!
    Hvis ellers man gider læse skodbogen kaldet Koranen, så er drab ikke forræderi mod islam, det er selve kernen.

    Muslimerne (de såkaldt ”fredelige” og ”tolerante”) arbejder med en skjult dagsorden, og det er at nedbryde det danske velfærdssystem indefra og destabilisere vores samfundsstruktur på ægte gøgeungemaner. Nogle af midlerne er ”fødselsbomben” (høj formeringstakt/fertilitet), familiesammenføring og Taqiya (forstillelse/fortielse af sandheden/den lovlige løgn over for ikke muslimer). Sidstnævnte betyder, at så længe man som muslim er i mindretal, så er det legitimt – ja nærmest ønskværdigt – at ”tale med to tunger” overfor de vantro – os -. Muslimerne er store mestre i løgnen. Reelt vil det sige, at du gør et og mener noget helt andet, så længe det kan fremme den muslimske sag. Muhammeds børn lyver stærkere end en hest kan rende. Som en muslim så rammende engang har sagt det:
    ” Det er for Allah (fred være med ham) en stor velgerning, at vi udrydder de vantro, og det vil for Allah (fred være med ham) være en forunderlig gerning, at vi udnytter og bedrager en vantro”. SÅDAN !-kan det siges tydligere? Bør det ikke mane til eftertanke!! Koranen er en lærebog i had og intolerance.

    “At dræbe de vantro er den højeste opgave, Allah har givet menneskeheden… .” (Ayatollah Khomeini-1984).

    “Tag derfor ikke nogen af de vantro som venner, førend de overgiver sig til Alla´s sag, men hvis de vender sig bort, så grib dem og dræb dem.” (Koranen, S.4,90).

    “Oh, når de hellige måneder er forbi, så dræb de vantro, hvor I end træffer dem, og grib dem, og belejr dem op i et hvert baghold.” (Koranen, S.9,5).

    Og det er sådanne størrelser, med forstyrrede hjerner som åndeligt lever i det 6.århundrede, vores forræderiske politikere i årevis har inviteret til landet. Man græmmes og bliver trist til mode.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by Der Adler — 23. maj 2013 @ 17:52

  17. Another Lincoln quote: “You can fool all of the people some of the time and some of the people all the time. But you cannot fool all the people all the time.”

    Jeg tror Cameron burde læse det citat et par gange og tænke over det.

    P.S. til min eksamens-fikserede “ven” Peter P, har det måske interesse at Cameron har en eksamen fra Cambridge U. mens Lincoln aldrig formelt blev uddannet udover nybygger “folke” skolen så der er håb, selv for dig (jeg har desværre gået alt for meget på uni, i Danmark, Italien, USA og selv Tanzania så jeg er helt tabt der lol)

    Kommentar by Morani ya Simba — 23. maj 2013 @ 17:59

  18. “Der er intet i islam, der berettiger denne forfærdelige handling”

    hvis man søger på behead, findes der mange videoer, hvor muslimer lystigt halshugger levende mennesker. Og triumferende holder de afhuggede hoveder i vejret. Men der er selvfølgelig intet i islam, der berettiger sådanne skændselsgerninger, siger de infame Gutmenschen.

    I det sydlige Thailand har muslimer indtil nu slagtet 6.000 mennesker. Og vi hører INTET om det. Næ nej, journalisterne skulle nødig miskreditere islam.

    Fuldt forståeligt Thailand sender muslimske bådflygtninge fra Burma retur.

    Her en video derfra. ADVARSEL det er uhyggeligt at se en 9-årig dreng ligge halshugget, hovedet sparket væk fra kroppen

    liveleak.com/view?i=bae_1304490155

    Kommentar by tavsen — 23. maj 2013 @ 18:39

  19. JensH, de omtales konsekvent som højreekstreme og som højreekstremister, så de må vel være onde; ja nærmest en slags nazister … MSM lyver da ikke eller fordrejer sandheden, vel?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. maj 2013 @ 18:44

  20. Cameron er en narrøv!!!
    Han har gjort sig selv til håbløs idiot!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. maj 2013 @ 18:46

  21. tavsen, fy for satan en video. Jeg ved ikke om jeg er sart men den video havde jeg problemer med at se.

    Kommentar by Morani ya Simba — 23. maj 2013 @ 18:51

  22. Ikke den eneste blår i øjnene statement han leverer i hans tale:

    http://logisksnit.blogspot.dk/2013/05/london-angrebet-de-er-ligeglade-med-om.html

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 23. maj 2013 @ 18:59

  23. Der er intet i islam, der berettiger denne forfærdelige handling, siger David Cameron.

    Cameron med den kløvede tunge har talt.
    Don’t panic, please.

    Kommentar by XXXXX — 23. maj 2013 @ 19:15

  24. En kommentar paa engelsk maa vel vaere paa sin plads,i lyset
    af den bestialske udaad i London:
    PM Cameron is bending over backwards in order to appease british
    muslims…..he’s got to be the biggest cunt in western europe!
    What a sorry excuse for a statesman.
    London igaar,Stockholm de seneste dage,Paris med jaevne mellemrum,
    Noerrebro og Voldsmose,ligegyldigt hvor man vender sig,stikker den totalitaere ideologi,der kalder sig islam,sin haeslige/voldelige tryne frem….det er fatalt at tro paa de tvetungedes bedyrelser om deres fredsommelighed,fat det dog endeligt.

    Kommentar by Kim Rasmussen — 23. maj 2013 @ 19:34

  25. Briterne lytter forhåbenlig mere til en klog mand som Pat Condell, end til en vatnisse som Cameron. Vi vidste jo hvordan det ville blive, medierne piller straks denne sætning om islam ud og fokuserer på det, ligegyldigt hvor usandt det er. Men han siger det, spin-skriptet som det naturligvis er, for at krudtønden som det engelske samfund er blevet ikke skal buldre eller sprænge. Det er lidt som en Løkke herhjemme, alternativet er endnu mere rædselsfuldt end de er, så man er under alle omstændigheder solgt til stanglakrids og dybest set opgivet af vores handlingslammede politikere. De er i princippet gidsler ligesom vi alle er, og jo nemt stikke fejt af når lokummet ryger en dag og efterlade deres befolkninger tilbage. Ingen regner med de bliver og går ned med skibet.

    Kommentar by LarsB — 23. maj 2013 @ 19:40

  26. De satans muslimer! Lad nu den borgerkrig begynde, så vi kan få
    smidt de skide muslimer ud af Danmark og få stillet de landsskadelige
    politikkere til ansvar for deres handlinger! Straffen bør naturligvis være døden!

    Vi andre rigtige Danskere har et “gode gamle Danmark” vi skal have
    tilbage. Glæder mig :-)

    Kommentar by Jesper — 23. maj 2013 @ 19:41

  27. -> #18 Hr. Naturli’

    “MSM lyver da ikke eller fordrejer sandheden, vel?”

    Nå nej, naturligvis gør de ikke det. Og det er selvfølgelig fuldt ud berettiget, at MSM karakteriserer alt hvad der ligger marginalt til højre for Det Radikale venstre som værende ‘højre-ekstremt’. Hvad skulle vi dog gøre hvis vi ikke havde ‘den 4. statsmagt’ til at opdrage os??? Havde vi ikke MSM kunne vi almindelige leverpostej-Danskere jo begynde at få sære tanker om ‘national selvbestemmelse’ og ‘retten til eget land’, (uha, uha).

    Kommentar by JensH — 23. maj 2013 @ 19:49

  28. > 13 Henrik Ræder Clausen: “Den slags løgn kan han kun komme med fordi MSM klippede mordernes koran-referencer ud…”

    Det var jeg ikke selv opmærksom på. Jeg fandt straks denne video, hvor halal-slagteren skriger op om al-Tawba (“omvendelse”), Sura 9:
    http://sheikyermami.com/2013/05/23/uk-halal-butcher-there-are-many-many-ayah-throughout-the-koran-that-says-we-must-fight-them-as-they-fight-us/ og tilføjer: “There are many, many ayah (koranvers) that says we must fight them as they fight us.”

    Jeg troede at det var samme video der kunne ses fx i The Sun og bt.dk.

    Men medierne har nok nogle etiske retningslinjer der forpligter dem til at skjule sandheden…

    Kommentar by Niels P. — 23. maj 2013 @ 20:46

  29. Mediernes censur er et stort problem i forhold til at forstå problemet og løse det korrekt. Folk er vrede – det er naturligt og fornuftigt – men idiotiske medier prøver at vende vreden mod de få, der har mod til at reagere åbent og hæderligt på brutaliteten, nemlig EDL.

    Dette er opskriften på borgerkrig. Det bliver ikke meget værre.

    Og en ting til:
    he’s got to be the biggest cunt in western europe!

    Undskyld, men det finder jeg en grov og urimelig hån mod verdens kvinder…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. maj 2013 @ 21:03

  30. Londons borgmester Boris Johnson: Giv ikke islam skylden

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1986532.ece

    Kommentar by mb — 23. maj 2013 @ 21:06

  31. Konstabelforening: Galninge må ikke styre vores liv.
    Gerningsmændene til drabet på en soldat i London skal ikke sejre ved at hindre militærfolk i at bære uniformer i Danmark.

    http://politiken.dk/indland/ECE1977830/konstabelforening-galninge-maa-ikke-styre-vores-liv/

    Bare han dog vil definere galninge, men det ville nok kræve for meget konsekvens.

    Kommentar by mb — 23. maj 2013 @ 21:18

  32. Begge Nigerianere var konvertitter
    http://politiken.dk/udland/ECE1978320/britisk-politi-anholder-to-personer-mere-for-planlaegning-af-drab/

    Kommentar by mb — 23. maj 2013 @ 21:21

  33. Hvis man ikke skulle give islam skylden, hvem fanden skulle man så give skylden. Julemanden? Ja, morderne selv først og fremmest naturligvis men de har gjort det pga. deres religiøse tossetanker, opskriften har de jo læst sig frem til i nogle hellige skrifter. Det er kilden til ondskaben vi så, ingen finder ved sine fulde fem på den slags. Hvad er det lige præcis i islam, der så gør at tilbederne ter sig som åndssvage hvoraf alt for mange myrder løs, når andre trosretninger ikke får deres troende til lignende grusomheder? Noget må det jo være, indbygget bestemmetrang og storhedsvanvid der bliver farlig når den afkodes af læseren til omsætning.

    Kommentar by LarsB — 23. maj 2013 @ 21:44

  34. Tommy Robinson (EDL) speaks about Woolwich terrorist attack:

    http://www.youtube.com/watch?v=a7cmijwvpD4

    Kommentar by Tintin — 23. maj 2013 @ 22:10

  35. Cecilie Beck i tv2 nyhederne kalder det et ‘politisk angreb’ Derefter nyheder med ‘unge’ i sverige der angriber politi og myndigheder. Håber hun sover dårligt og vågner med en dårlig smag i munden.

    Kommentar by søren mortensen — 23. maj 2013 @ 22:35

  36. “De seneste dage har vi været vidne til en skærende kulturel kontrast. En truende machette-svingende indvandrer blev skudt og dræbt i Stockholm, og byen brændes af flere nætter i træk. I England blev en uskyldig englænder slagtet af muslimer på åben gade, og europæernes reaktion er fredelig fordømmelse. Det kan man kalde kulturforskel.”

    Kommentar by Nicolai Sennels — 23. maj 2013 @ 22:51

  37. Fra universitetstiden er Cameron vist mest kendt som en festabe. Han er tilsyneladende ikke kommet ret meget videre siden. Han og Londons borgmester (og sikkert mange andre) har nerverne siddende lidt yderligt. Så en video med sidstnævnte, i hvilken han nærmest med et undskyldende smil på læben kraftigt advarede mod at tildele islam “æren” for denne rædselsfulde udåd. Mon der er ret mange som hører på dem længere. De sidder på en “vulkan”. Det er kun tidspunktet for udbruddet som er usikkert. Iøvrigt viste “mandsmod” sig i denne situation i skikkelse af en kvindelig betjent, der som en Robocop (vidnebeskrivelse) uden tøven knaldede de to udyr ned. Mon hun har en karrierefremtid i det engelske politi?

    Kommentar by EH — 23. maj 2013 @ 23:08

  38. Politikere og deres vælgere forstår ikke budskabet. Men det kommer de til.

    Kommentar by Charles Nielsen — 23. maj 2013 @ 23:42

  39. EH, sammenligningen med Robocop kom fra en muslim ved navn Abdul, som havde overværet responsen. Robocop er kun delvist menneskelig –> britisk ikke-muslimsk politi er kun delvist menneskeligt. Der blev slet ikke taget behørigt hensyn til en stakkels muslimske lunatic, som var til fare for sine omgivelser. Måske tænkte den engelske politi-kvinde, at nu kunne vi én-gang-for-alle slippe af med den evindelige idiot, og så gjorde hun, som hun gjorde. En fordel for lokalområdet – på kort sigt (hvor mange problemer har tossen allerede forårsaget?). På længere sigt, for hele England og hele indvandrer-“debatten” forhåbentlig bliver til reel debat.

    Her er taber-neger-rapperen med sit media-smarte “Robocop”-tweet:
    http://www.smh.com.au/world/she-took-man-out-like-robocop-rapper-tweets-gruesome-london-murder-20130523-2k2sx.html

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. maj 2013 @ 23:43

  40. Hvis engels politik minder bare lidt om dansk politik skal der nok stå en pendent til DF klar og påpege hans fejl, det håber jeg da. Ellers klarer internettet det nok, i 2013 slipper politikere ikke afsted med at lyve så åbenlyst uden at blive afsløret. Dermed ikke sagt at det får nogen konsekvenser for manden, men jeg er sikker på der allerede er blevet forfattet hundredevis af engelske læserbreve og blogindlæg der remser de voldelige koranvers op, det interessante bliver så om han bagefter indrømmer at have taget fejl. Mit gæt er nej, men slippe afsted med det uimodsagt, det kommer 100 % sikkert ikke til at ske.

    Kommentar by Per — 24. maj 2013 @ 00:14

  41. UKIP!!!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 24. maj 2013 @ 00:18

  42. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der foregår i chamberlains ….øh, camerons hjerne, MEN helt normal tankevirksomhed ville vel være et overdrevent ord at bruge, om cameronlains luftige viftende underskrevne…øh, uvidende pap plapre papir toilet tapir udråbs ord, om fred i vores tid, med Takbir ikke underskrevne martin krasNUTS påstande om, at islam er fredens!!!! religion, fordi det siger muhammedanerne selv…..
    Så må vi vel nok forvente, at Die stats führe cameronlain vil modtage nobels fredspris lizzom terroristen arafat, alt andet ville være en fornærmelse imod de politiske psykopat korrektes virkeligheds fjerne…øh, freds idealer.

    Hvordan skal jeg nogensinde kunne forklare mine evt børnebørn om vores tids cameronlain og Zinke medløbers “glade” budskaber om fred i vores tid, når blodet flyder fra afhuggede vantros hoveder i vores gader ?

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 24. maj 2013 @ 01:22

  43. Hvornår starter hjemsendelserne?

    Kommentar by Frits eldalen — 24. maj 2013 @ 03:41

  44. Figurer som Cameron, Blair, Thorning, ja faktisk de fleste politikere lever ikke i den samme verden som os andre.

    De er del af en selvbestaltet elite som er blevet hypnotiseret til at tro på egne fortræffeligheder og begrænsede forestillinger om hvordan verden hænger sammen.

    Politikere og journalister er som regel dem der forstår mindst af, og ved mindst om deres omverden. Det er fordi politikerne bliver holdt beskæftiget full time af en stab af folk som er ansat til at holde dem beskæftiget og til at holde dem på rette kurs. De er højtbetalte statister, narcissister og opportunister. Og journalisterne har simpelthen for travlt til at det kan blive til andet end venstrehåndsarbejde, selv hvis de skulle have ambitioner om andet.

    Det er umuligt at få / bevare et overblik over hvad der foregår i verden uden at bruge en del tid på det. Så snart et menneske stiger op til de højere politiske cirkler begynder en professionelt proces af hjernevask, hvor kandidaten programmeres og befries for de sidste rester af selvstændig tænkning, moral og fornuft.

    Efter min mening er f.eks. Obama og Thorning nogle af de mest oplagte eksempler på forprogrammerede talende robotter. De er nyhedslæsere, der siger hvad redaktionen har bestemt. De er tomme frontfigurer placeret der for at holde masserne i ro og pleje deres bagmænds interesser.

    Kommentar by Balder — 24. maj 2013 @ 05:30

  45. David Cameron har ikke ret, desværre, hvis man gør sig den ulejlighed at sætte sig ned og læse koranen, vil man opdage at den er lige præcis så voldlig og hadefuld, som det hævdes! Der er flere Suraer det svømmer over i had til andre religioner, jøder i særdeleshed. Det er en bog der beskriver ønsket om en ekspansiv erobringskrig, hvor de erobrede folk enten skal konverterer eller underkaste sig.
    Alt det tror jeg godt David Cameron ved, men han tør ikke sige det. Det er faktisk første skridt på vej til underkastelsen. Den indirekte, men ikke desto mindre meget kontante, trussel, får han til at krybe! Det er ikke godt når, det før så stolte engelske folk, begynder at vige!

    Kommentar by Robert R — 24. maj 2013 @ 05:54

  46. Modbydeligt så en engelsk, ikke-islamisk vestlig statsleder nu føler, at det er hans rolle at lægge glasur på og smukkesere islam. Det til trods for at morderne selv mente, at de udførte hvad deres religion kræver af dem. Og det til trods for at endnu en englænder har mistet livet på grund af islam.

    Den engelske statsleder hævder at drab er forræderi mod islam. Men hvis det forholder sig sådan, så er den såkaldte profet muhammed vel en forræder?

    Kommentar by Liva — 24. maj 2013 @ 06:34

  47. Så kom den: Den obligatoriske overraskelse over at han kunne finde på sådan noget:

    ‘He was friendly and polite’: Hairdresser ex-girlfriend of terror suspect says Adebolajo was a ‘normal, regular boy’

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. maj 2013 @ 09:20

  48. Triviel selvfølgelighed

    Alle, der har kendt Adebolajo, ved, at han var sød og flink.
    Og familie og venner kan bevidne, at han er uskyldig.

    Men han har lært det i Danmark, har han.
    Eller i det mindste i Vesten.

    Sådan er kulturadikal journalistik bare.
    Lige til at lukke op og brække sig i.

    Kommentar by traveler — 24. maj 2013 @ 10:04

  49. Robert Spencer om manipulerende journalistik i den ‘konservative’ the Telegraph. Journalisten hedder ….. Mehdi Hasan.

    Telegraph publishes falsehoods about Qur’an in attempt to clear Islam of responsibility for London jihad murder

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. maj 2013 @ 10:07

  50. http://www.bt.dk/udland/ekskaereste-london-drabsmand-var-en-soed-og-rar-dreng

    @47 og 48 – Sådan relativt set var han jo en flink muslim. Han dræbte kun een person.

    Kommentar by Anonym — 24. maj 2013 @ 10:55

  51. Jeg så nyheden i TV2 Nyheder, med optagelser af morderen på gaden med blodøksen i hånden, der kommenterede, hvor for han havde gjort det og kom i diskussion med tililende. Utroligt at de ikke løb skrigende væk fra denne Mo Blodøkse?. Det var formodtlig optaget på mobil – senere så jeg en temmelig rystet neger kommentere disse optagelser, han selv havde lavet på stedet.

    Som oplyst af den meget forsigtige TV2-reporter på stedet, havde gerningsmændene råbt forskelligt efter udåden bla (citat) “Gud er stor”, men ifølge den meget forsigtige TV2-reporter var der – såvidt man vidste – ikke noget ‘politisk motiv’ til handlingen osv.

    I hele indslaget blev Mo og islam ikke nævnt med ét ord! Hvis man tog den meget forsigtige TV2-reporters referat af udråbet “Gud er stor” for pålydende kunne man tro, at de kristne nu var begyndt på terrormord?

    Hvorfor leger de statsejede medier, DR og TV2, denne kispus med os? Er det et nyt spil til afløsning af det gamle “Find Holger!” nu som “Find Mo!”? :)

    Kommentar by A-mad — 24. maj 2013 @ 11:23

  52. ja, MSM er temmelig forudsigelig i den slags. Journalister tegner og fortæller efter en fastlagt skabelon.

    Da ligdele blev fundet i kbh og morderen viste sig at være en afrikaner, kom der også udtalelse fra ‘Jaguaren’s’ danske venner.

    Men hvor hans danske hiphop-venner ikke tror på, at ‘Jaguar’ kan have medvirket til den bestialske handling….. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article63367.ece

    Kommentar by tavsen — 24. maj 2013 @ 11:40

  53. AP skriver om optøjerne i Stockholm:: “Sveriges optøjer rejser spørgsmål om ulighed.”

    Skarp iagttagelse det er rigigt, det er et spørgsmål om penge. Jeg tror dog ikke, at de er så dumme, jeg tror mere, at de ligger under for det politisk korrekte. Siger de det forkerte, ryger de ud af det fine selskab.

    Men her får vi dog skåret ud i pap, hvordan det vil gå i Europa fremover. Der er ikke en Kinamands chance for, at udviklingen vil forløbe rolig og stille. Vore små “venner” går rundt som tikkende atombomber og venter kun på, at de dels bliver flere og dels er store nok til at råbe: Allah er stor”. Næste gang bliver det andre byer, nu har psykopaterne fået smag for det.

    Og hele miseren ligger i, at de ikke kan eller vil integreres ind i den vestlige model med sekularisering og demokrati. Ikke en kina mands chance. Multikulturen kan derfor ikke fungere.

    Og det er utroligt, at der i Danmark findes så mange uvidende og feje politikere at de ikke tør stå frem og sige det indlysende.

    Nu skal vi fremover have nogle flere optøjer, brande, kriminalitet, terror, vold, før en eller anden tør stå frem og udtale: “Øh! måske er der nogle problemer med multikulture.” Men interessant er det.

    Kommentar by machiavelli — 24. maj 2013 @ 14:06

  54. 17 Morano Ya Simba
    Må jeg informere dig om, at Abraham Lincoln var advokat.

    Kommentar by Jørn Boye — 24. maj 2013 @ 14:06

  55. Soldaterdrab giver briterne tre nye heltinder
    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/05/24/102252.htm
    Ingrid Loyau-Kennett har modtaget den største hyldest. Den 48-årige spejderleder steg af bussen i Woolwich, da hun
    så en person ligge på gaden. Hun vidste ikke, hvad der ville gå forud, men ville alligevel se, om hun kunne give offeret på gaden førstehjælp.

    Kommentar by mb — 24. maj 2013 @ 14:29

  56. Visdoms ord fra det høje.

    “Det här är bara början” (27-årige Muhammed Hakim; Nyheter24, 20. maj 2013”

    Han har fuldstændig ret vor muslimske ven. Sig de til dumrianen Cameron.

    Kommentar by machiavelli — 24. maj 2013 @ 15:32

  57. “Må jeg informere dig om, at Abraham Lincoln var advokat.”

    Ja det ved jeg godt. Jeg har trods alt haft American History i min amerikanske folkeskole. Men han var ikke universitetsuddannet og årsagen er at i USA var og er afsluttende universitetseksamener og embedseksamener ikke identiske som de er i Danmark. Det gælder både lægevidenskab og jura. I jura hedder det “the bar exam” og hver stat har en. Idag skal man have læst jura for at få lov at tage en bar exam men ikke dengang og Lincoln læste selv op til den i Illinois. Han var meget intelligent. Han var ikke, formelt, universitetsuddannet.

    Kommentar by Morani ya Simba — 24. maj 2013 @ 16:43

  58. >21 Morani ya Simba
    Det kommer også til at ske her når skadedyrene kommer i flertal.

    Kommentar by Nielsen — 24. maj 2013 @ 21:56

  59. Skal vi ikke bare tørt konstatere at Hr. Cameron på ingen måde er en ekspert i Islam, eller har så indgående kendskab til Islam, at han kan udtale at det er u-islamisk eller forræderi imod Islam. LFPC har meget ofte klart udpenslet og pointeret hvad Islam kan og er.
    Blandt andet det faktum at de ikke bliver “smidt” ud af Islam, dvs bliver beskrevet som faldende indenfor Islam. Det er vel lidt ligesom en fodboldorganisation, et eller andet man er fan af eller medlem af, hvis man træder udenfor for alvor, så bliver man også eksluderet. Jeg kan tage fejl, men jeg vil da gå ud fra at feks brænder man koranen af, eller andet klart og tydeligt vanhelligt, så bliver man enten dømt som en vantro der skal slås ihjel, eller smidt ud af Islam.

    Igen min opfattelse er at man hvis man er korantro, ikke bare kan forlade Islam, men rent faktisk har en dødsdom hængende over sig. Det er så ikke sikkert den bliver effektueret eller praktiseret, men autoriteterne indenfor Islam har med henvisning til et eller andet sted i Koranen, ret til at udstede en dødsdom(fatwa eller noget i den retning) imod den frafaldne.

    Så ENHVER logik siger sig selv at hvis dette er uislamisk, eller i så direkte modstrid med Islams grundlæggende ord, så ville disse terrorister blive smidt ud af Islam og forvist for tid og evighed.

    De kan stå og tage afstand fra det, med deres sædvanlige tvetungede munde, men noget så simpelt som at forvise dem for evigt fra Islam eller smide dem ud slet og ret vil sikkert ikke ske, og så kan den sunde og fornuftige person der tænker lidt, nok konstatere at SÅ slemt er det åbenbart heller ikke at slå en ikke-muslim ihjel hvis det gøres for en højere sag, nemlig for Islams fremme og udbredelse.

    Kommentar by Endnu en vantro — 24. maj 2013 @ 22:00

  60. Nå ikke. Hvad med: Sura 2:

    191
    Dræb de vantro, hvor du møder dem.

    Kommentar by Niels — 24. maj 2013 @ 22:32

  61. Hvor er de RIGTIGT kritiske journalister, når man har brug for dem? Vi får smidt en masse påstande om fattigdom, ikke en del af Islam, socialt udsatte, frustrerede unge, osv osv når det kommer til islamiske terrorhandlinger, muslimske optøjer, alverdens former for ballade blandt fodsoldaterne dvs de unge muslimske mænd. Ja journalisterne er enten mikrofonholdere, eller noget nær blottet for kritisk tænkning.
    Og underligt nok er det de samme undskyldninger/argumenter disse unge fodsoldater slynger ud, og medierne sluger det råt. Fordi de tør ikke andet, udfordre det for alvor.

    Det er åbenbart så problematisk og følsomt et emne unge muslimske mænd og stærkt troende unge muslimske mænd, at RIGTIGT kritisk journalistik der går i kødet på alt hvad der omhandler Islam og muslimer, og specielt de unge muslimske mænd der praktiserer flere mere ekstreme former for Islam, at alle de klassiske journalistiske dyder er smidt over bord.

    LFPC har også fortalt det før, de gange han har henvendt sig til forskellige medier, og bedt om en god og konstruktiv dialog(det kan have været en anden, jeg husker det bare klart som brugeren der kalder sig Lars Findsen På Crack), så har svaret altid været at det kan de dybest set ikke være garant for. Det ligger ikke i journalisternes natur i MSM i hvert fald, at være kritisk overfor alle segmenter i samfundet. Der er nogle tabuer, nogle dele man enten ikke tør eller vil berøre. Islam som vi ved er en af dem.
    Sandheden skal man selvklart høre og læse fra øjenvidner, ikke-muslimer og muslimer, der beretter om Islam, de uendeligt mange problemstillinger der er med Islam, og med mediernes og samfundets berøringsangst med disse religiøse mennesker.

    Man skulle tro at der er nok af historier og problemstillinger at tage af.

    Kommentar by Endnu en vantro — 24. maj 2013 @ 22:41

  62. Cameron er enten dum eller en appeaser, muligvis begge dele: Alt, alt i islam berettiger denne forfærdelige handling, begået af muslimer.

    Kommentar by Henrik Petersen — 25. maj 2013 @ 19:09

RSS feed for comments on this post.