28. maj 2013

Mek Pek: “Pludselig kom de bagfra, og han, der sad bagpå, sparkede til min cykel, så jeg væltede.”

Blandt musikerne der underholdt ved Enhedslistens ‘Nej til racisme’-arrangement i søndags var Alberte Winding, der senere på sommeren kan opleves i Tivoli med den tidligere punk-bassist Mek Pek. Det kræver dog at sidstnævnte er kommet til hægterne igen. Fra Billed Bladet – Mek Pek væltet af bøller (16. maj 2013; ikke online).

“Den populære musiker og sanger Mek Pek blev på sin daglige cykeltur hjem fra arbejde sparket omkuld, så han væltede og blev slået bevidstløs.

– Jeg cykler hver dag frem og tilbage til mit arbejde på Alivemusic i Aarhus, og jeg nyder altid den fredelige tur på Brabrandstien. Den dag havde jeg godt set, at nogle unge drenge drønnede rundt på deres knallerter, men det tænkte jeg ikke mere over. Pludselig kom de bagfra, og han, der sad bagpå, sparkede til min cykel, så jeg væltede.

Jeg husker først, fra jeg ligger i ambulancen på vej til skadestuen, fortæller en forslået Mek Pek oven på den hårde medfart. …

– Jeg er hele tiden træt og må ligge ned, siger Mek Pek og er bekymret for, om han kan undgå at aflyse nogle af sine aftaler om optræden, som han har i den kommende tid.”

Oploadet Kl. 07:45 af Kim Møller — Direkte link60 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/48457/trackback

60 Comments »

  1. Måske er det det, der skal til? At venstrefløjen selv bliver ramt?! Og dog, Peter Mygind er vist hjertevarm nok til stadig at gå ind for multi-kulti? Han skal jo også helst kunne begå sig blandt ligesindede.

    Kommentar by Frode Fredegod — 28. maj 2013 @ 08:08

  2. Hvad kan man sige til det? Når islam er i krig mod Danmark og danskerne, og har været det i over 1000 år, er det her en af de naturlige konsekvenser. Hvad er oddsene for at Pestager fortsat vil kalde muslimer en berigelse af det danske samfund om 20 år?

    Kommentar by Nielsen — 28. maj 2013 @ 08:12

  3. Det kan godt være det ikke hjælper, men lad dem endelig smage den medicin som de mener andre bør tage uden at kny.

    Kommentar by skræp — 28. maj 2013 @ 08:25

  4. Er det ikke ham med børnesangene og pigen og trompeten osv.?

    Kommentar by thatcherite — 28. maj 2013 @ 09:32

  5. De har lært det i Danmark
    Det skyldes tonen i debatten
    Han ligner en der kunne tænkes at stemme på Dansk Folkeparti

    Kommentar by Træt — 28. maj 2013 @ 09:48

  6. Jeg tvivler på, at den tur gør ham det mindste klogere. Så giv ham endelig et par ture mere – så kan det være han bliver mør…

    Det er naturligvis ganske forfærdeligt for Mek Pek og hans familie, men når man aktivt deltager og promoverer nedbrydningen af vores land, så er det svært at grave de varme følelser frem.

    Kommentar by Polka Charlie — 28. maj 2013 @ 10:03

  7. De Muslimske voldsmænd vil blot fortælle hr.Mek Pek at det er deres vej han cykler på selv om han har opført sig høfligt med venlig smil og vink.

    Kommentar by emmagad — 28. maj 2013 @ 10:15

  8. Står der noget om, at det er folk fra udlandet, der står bag?
    Der er også andre, der laver ballade.

    I sagen om studenterhue-overfaldet, er det at dømme ud fra beskrivelsen nogen nazi-typer, der står bag.

    MSM er tilbageholdende med beskrivelser. Det er ærgerligt.

    Kommentar by Ole S. — 28. maj 2013 @ 10:43

  9. Stakkels fyr at han skulle møde “nogle unge drenge” på Brabrandstien..

    God bedring til Mek Pek.

    Kommentar by Liva — 28. maj 2013 @ 10:49

  10. Ole S, den sag du omtaler er snarere undtagelsen end reglen.

    Hvor sandsynligt er det, at gerningsmændene på Brabrandstien er danskere?

    Hvor mange sager kan du finde med danske gerningsmænd og tilfældige muslimer som ofre?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 28. maj 2013 @ 11:18

  11. “Så ka’ han lære det, ka’ han!”

    Eller KAN han nu virkelig også dét?

    Desværre tyder meget på at han og hans ligesindede (f.eks. Peter Mygind) er så tilpas hjernevaskede og faktaresistente at de bare ikke VIL lære det, heller ikke om det så går korporligt ud over dem selv (eller i Myginds tilfælde: Deres børn, som de åbenbart i et andet foregøglet “fromt” Abrahamstrip beredvilligt er klar til ofre for deres eget forskruede multi-kulti-kultiske kunstner-livsanskuelses-egotrip…)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 28. maj 2013 @ 11:40

  12. Mek Pek fik en kæp og han snubled ned i en sæk

    Kommentar by Anonym — 28. maj 2013 @ 11:45

  13. Man ligger som man reder, også selvom man er rød og “velmenende”.

    Kommentar by J..... B....... — 28. maj 2013 @ 12:27

  14. @ 8 Ole S
    Jeg tror du har fat i noget vigtigt Ole. Selvfølgelig er det da ikke muslimske indvandrere elller efterkommere. Havde det været det, ville Mek Pek straks havde oplyst offentligheden herom, hvorefter han ville have givet muslimerne og alle deres danske venner på kulturparnasset en skideballe.

    Personlig synes jeg mere det ligner noget FDF eller KFUM-spejderne kunne finde på. Det kunne måske også være medlemmer af den lokale frimærkesamlerklubs ungdomsafdeling. Jeg har engang kendt en frimærkesamler, han var ikke nogen god dreng og så samlede han på Tyskland før 1945. Det er mærkeligt at MSM ikke har fået øje på den mulighed, men det får de nok.

    Kommentar by Binee — 28. maj 2013 @ 12:42

  15. Ole S:

    Mek Pek blev sikkert sparket i ryggen af White Pride, som er kendt for, at køre 2 på knallert på stisystemerne og overfalde fredelige danskere. Det er logik og helt i tråd med hverdagsbegivenheder i København og Odense. Hundeluftere og bøsser, ja alskens dansk, som plejede at kunne være i fred, indtil White Pride blev opfundet.

    Mage til virkelighedsflugt og venden det blinde øje til, skal man enten til Einheitzlisten eller Radigale Venstre for at finde.

    Mek Pek og de andre godhedsapostle lusker nok snart ned og, smilende til den sædvanlige kreds inden de går ind i stemmeboksen, sætter sit kryds ved et parti, som tager kampen op imod vanviddet.

    Dansk Folkeparti, vores land, dit valg.

    Kommentar by Iznogut — 28. maj 2013 @ 12:54

  16. -> #8 Ole S

    Nu kommer jeg ganske vist ikke fra Århus-området, men når jeg i artklen læser “Brabrandstien” og “unge drenge drønnede rundt på deres knallerter”, så er min første tanke faktisk at det må vel være 2. gere. Samtidig, havde disse “unge drenge” været etnisk Danske, så kan du være helt sikker på, at både Mek Pek og journalisten ville have nævnt det.

    Kommentar by JensH — 28. maj 2013 @ 13:58

  17. Hov hov… Vi skal ikke glemme de pensionerede østerbro damer….. De har sikkert været på Jyllandstur med “strikkeklubben”, og forvekslet Mek Pek med en homosexuel københavnertype…. Forbud strikkeklubber NU…

    Kommentar by ny kommentator — 28. maj 2013 @ 13:59

  18. De har lært det i Danmark. Og nu har Mek Pek lært det!

    Kommentar by Frank P — 28. maj 2013 @ 14:01

  19. Hørte lige at nu vil politiet holde endnu en frit lejde aktion der har til formål af afvæbne Danskerne endnu en gang…. Gør man det, så er man sgu godt livløs i hovedet…..

    Kommentar by Whatever — 28. maj 2013 @ 14:04

  20. -> Ole S.

    “Står der noget om, at det er folk fra udlandet, der står bag?”

    Nej, men flere indicier taler for det.

    1) Brabrandstien (her er flere fortilfælde; birder der selv lidt, og ja)

    2) Artiklen nævner ikke det er danskere (plejer at skrives ind, hvis det er)

    Teoretisk set kunne det selvfølgelig være danskere. Alt er muligt, og jeg konkluderer intet.

    “I sagen om studenterhue-overfaldet, er det at dømme ud fra beskrivelsen nogen nazi-typer, der står bag.”

    Nationalsocialister… fordi de er danskere og lyshårede?

    Kommentar by Kim Møller — 28. maj 2013 @ 14:15

  21. Min medfølelse er opbrugt forlængst. Danskerne får det, som de vil have det. De stemmer gladelig på multietnisk samfund HVER GANG.

    Så det kan ikke undre, at vi får masser af vold og kriminaltet som i Venstrefløjens store forbillede USA

    Kommentar by tavsen — 28. maj 2013 @ 14:28

  22. Kan man se sådan ud ved at vælte med cyklen? Han må da være blevet overfaldet og mistet bevidstheden?

    Kommentar by tavsen — 28. maj 2013 @ 14:32

  23. Homohadere forfulgte Gustav i vild biljagt

    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1991620.ece

    Kommentar by BE — 28. maj 2013 @ 14:44

  24. Uuuups… Forkert email…

    Gustav truet på livet igen
    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1991447.ece

    Homohadere forfulgte Gustav i vild biljagt
    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1991620.ece

    Kommentar by BE — 28. maj 2013 @ 15:00

  25. @1 Frode Fredegod:

    Ja, den såkaldte kultur-elite lider af et gedigent Stockholm-syndrom. Vi bør måske kalde det et Mygind-syndrom. Peter Myginds søn er to gange blevet overfaldet af muslimske snothvalpe. Efter den anden gang udtalte han (citeret efter hukommelsen):

    -Først blev jeg rasende, men nu har jeg tilgivet dem, for jeg ved jo, at de vokser op under vanskelige kår.

    Vorherre bevares!

    Man siger jo, at der skal skarp lud til skurvede hoveder. Men selv skarp lud hjælper ikke over for multikulti-eliten. Uanset hvad de folk bliver udsat for fra deres muslimske kæledægger, vil de til hver en tid “forstå”, bortforklare, glatte ud osv. Det har nok også noget med gruppepres at gøre. Begynder man at sige fra i de kredse, ryger “medlemskabet” til eliten. Man er ikke længere “in with the incrowd”, og det vil skvatmiklerne ikke risikere. Så hellere tage tæskene med smil og forståelse.

    Nok en gang vorherre bevares!

    Kommentar by Mogens Justesen — 28. maj 2013 @ 15:04

  26. Mek Pek er noget ved musækken,
    han spræller rundt og slår så gerne gækken
    løs, når der vanker honorar
    for rollen som den glade klovn og nar.
    Nu fik han dunk i sækken
    og ku’ være endt i bækken.
    Hvor må det være trist
    for en musicerende anti-racist.
    Pas på, lille mand, hvem der lurer bag hækken:
    Næste gang klipper de sgu pekken
    af Mekken.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. maj 2013 @ 15:11

  27. nå, jeg skulle vist have læst lidt bedre, men så passer billedet jo perfekt til den nye normal

    Kommentar by tavsen — 28. maj 2013 @ 15:13

  28. Jo mere afstumpet en forbrydelse er, jo mere stiger sandsynligheden for, at det enten er rockere, narkohandlere og narkomaner, eller indvandrere og efterkommere.

    Eksempel. Ung mand er på vej hjem fra byen. Han bliver overfaldet og slæbt ind i en bil. Inden i bilen bliver han berøvet og får stukket en kniv i låret, så han ikke er i tvivl om, at de mener business.

    Så forbrydelsen afstumpethed og ligegyldighed over for offerets skæbne er nok det kraftigste indicie.

    Oplevede i øvrigt en gang noget lignende, dog uden at de lykkedes med at vælte mig, da de sparkede til mig. Jeg cyklede alt jeg kunne efter dem, men desværre var knallerten dybt ulovlig, så selv om der sad 3 unge indvandrerlømler på den, så kunne jeg ikke indhente den.

    Det er så i bagklogskabens lys heldigvis, for jeg var sikkert endt i fængsel.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 28. maj 2013 @ 15:21

  29. Det her er nok den nye hverdag. Europa får, i bedste fald, noget der minder om alle USAs problemer men uden mange af de ting der gør USA fantastisk. Går det lidt værre, bliver det ligesom Brasilien (eller måske Sydafrika) med politi der afskriver ordenshåndhævelse i nogle områder og engang imellem laver raids med militærlignende enheder ind for at skyde et par stykker. Går det helt galt så er et kæmpe-Bosnien eller Lebanon belønningen for at ville løse verdens problemer ved at modtage alle dem der ikke har kunnet bygge fungerende samfund hvor de kom fra. Måske efterfulgt af eller kombineret med verdenskrig når de muslimske lande vil komme deres trosfæller i Europa til hjælp. Velbekomme…

    Kommentar by Morani ya Simba — 28. maj 2013 @ 15:22

  30. @Kim

    Jeg synes MSM burde skrive et signalement af overfaldsmænd, også i Brabrand. Jeg er enig i dine indicie-tolkning. Du skriver heller ikke, at det er udlændinge, det er mere de øvrige kommentarer.

    Det med nazi-typer stammer mest fra deres frisurer. Desuden stjal de ikke noget…

    Lidt klip fra forskellige avis-hjemmesider:

    »De har meget kort hår, enten karseklippede eller navy-cut. Den ene er iført noget rødt på overkroppen,« siger Kim Refshammer.

    De fire gerningsmænd er nu efterlyst. Det drejer sig om fire unge danske mænd i alderen 18 til 20 år. De er omkring 180 cm høje og enten skaldede eller har meget kort lyst hår.

    Overfaldsmændene flygtede fra stedet i retning mod Købmagergade og uden at have stjålet noget fra deres jævnaldrende offer.

    Kommentar by Ole S. — 28. maj 2013 @ 15:24

  31. Ole S, ser du et mønster? Er det normalt at danskere render rundt i flok og overfalder tilfældige mennesker?

    Hvorfor er det så væsentligt for dig at fremhæve denne sag?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 28. maj 2013 @ 15:34

  32. Thomas Bolding,

    ” Oplevede i øvrigt en gang noget lignende, dog uden at de lykkedes med at vælte mig, da de sparkede til mig. Jeg cyklede alt jeg kunne efter dem, men desværre var knallerten dybt ulovlig, så selv om der sad 3 unge indvandrerlømler på den, så kunne jeg ikke indhente den.
    Det er så i bagklogskabens lys heldigvis, for jeg var sikkert endt i fængsel.”

    Den engelske selvforsvarsekspert Geoff Thomson kalder loven ”the second enemy” (af folk der vil forsvare sig selv). Jeg tror man gør sig selv en stor tjeneste ved at beslutte på et principielt niveau at forstå self-forsvar som forsvar af egen (og evt. andres) PERSON og netop IKKE som ”selv-justits” eller forsvar af egendom (penge, cykler, postkasse etc). Det kan indrømmet være meget svært, særligt hvis man har både en stærk holdning til moral og lidt maskulin selvrespekt at holde ved lige. Men vi må konstatere at loven ikke er indrettet så retten til selvforsvar er velbeskyttet og der er et stort differentiale mellem hvad ”almindelige” mennesker og så vanekriminelle har på spil, særligt juridisk. Hvor det er ”normalt” for de sidste at komme i fængsel kan det ødelægge liv og karriere for de første. Og endeligt kan enkelt-individer ikke løse problemer skabt af irrationelle politikere.

    Kommentar by Morani ya Simba — 28. maj 2013 @ 15:35

  33. Sådan som jeg forstår loven, så man svare med et tilsvarende angreb, som det man selv er udsat for.

    Hvis man ser nogle blive angrebet, så må man ikke angribe dem, men må kun svare igen med samme mønt over for dem som faktisk angriber en selv.

    Hvis jeg havde cyklet op på siden af den knallert og sparket til den, som jeg må indrømme var min hensigt til at begynde med indtil jeg besindede mig og bare håbede jeg kunne få fat i kraven på ham, der sparkede, så var jeg i bedste fald blevet frikendt for at sparke og vælte ham, der sparkede efter mig, og dømt for at de andre to væltede, som ikke havde gjort mig noget.

    Og det kan jeg da bedre forstå egentlig, end at man bliver dømt for angribe 3 voldsmænd i færd med at angribe en anden, før de har slået på en selv.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 28. maj 2013 @ 15:56

  34. De ville vel bare sige; Han har ikke noget lys på.
    Hvad er vi efterhånden på af overfald? At hver tredje vil have en konfrontation eller oplevet et overfald af perkerne.

    Kommentar by X — 28. maj 2013 @ 15:58

  35. -> Ole S.

    Nu er ‘nazi-typer’ jo et flydende begreb, men det er vel 50 gange mere sandsynligt, at det er indvandrere på knallert på Brabrandstien, end erklærede nationalsocialister der tæskede studenten.

    Kommentar by Kim Møller — 28. maj 2013 @ 16:19

  36. “Sådan som jeg forstår loven, så man svare med et tilsvarende angreb, som det man selv er udsat for.”

    Det jeg mener er at man ikke kan være sikker på hvordan politiet eller en statsadvokat vil fortolke loven. Desuden er det et problem i mine øjne at hvis man fx. bliver konfronteret med en kniv eller lignende, er jeg overhovedet ikke sikker på statsadvokatens fortolkning af problemet hvis man proaktivt maltrakterer manden fordi man, helt rimeligt i mine øjne, forventer at en mand der går med kniv også er klar til at bruge den. Een ting er lovens bogstav men jeg tror det virkelige problem er at statsadvokaturen og domstolene ikke er bange for at lege ”lænestolsmoralister” overfor en der har gjort hvad han mente nødvændigt i situationen. Jeg tror vi bl.a. har det problem at mange fra den øvre middelklasse, der aldrig selv har oplevet vold, ikke forstår at man ikke kan forvente en ”kølig, afmålt” reaktion fra folk der oplever sig selv under livstruende angreb. Tre eksempler er:

    – Oberst Lars Møller skriver her en god kronik om nogle irrationelle, og for vores soldater livsfarlige, ”rules of engagement” i Afghanistan. Det er klassisk ”lænestols-mentalitet” at forvente at NATO soldater ikke griber ind når de ser en IED blive anbragt ”fordi det KUNNE jo være en misforståelse…” Lignende sager har jeg hørt fra amerikanske soldater der blev beskudt fra et hus men ikke måtte tilkalde fly- eller artilleristøtte fordi der ”kunne jo være civile i huset.”
    h t t p://www.b.dk/kronikker/befinder-auditoeren-sig-i-det-ydre-rum

    – Jeg selv ville lave en rigtig kampkniv til en kammerat der har været to gange I Afghanistan. Han takkede nej fordi danske soldater på patrulje I Helmand er underlagt den civile danske knivlovgivning. Han have fået nogle Leatherman multiværktøjer af en amerikansk kammerat, til uddeling blandt sine mænd. Dem gav militærpolitiet ham besked på at tilbagelevere omgående.

    – Jønke og en kammerat blev overfaldet med en kniv af en indvandrer og forsvarede sig successfuldt. Jeg har ikke nogen speciel sympati for Jønke eller HA men det var for mig at se en meget principiel sag fordi overfald med kniv er så livsfarlig. Han blev til sidst frifundet men det groteske var at han først blev dømt og skulle igennem det helt store retsmaskineri.
    h t t p://politiken.dk/indland/ECE969518/joenke-frifundet-for-vold-mod-knivmand/

    Alle tre eksempler illustrerer for mig hvorfor man ikke kan tage for givet at etaten har nogen som helst forståelse for at man faktisk oplevede situationen som forsvar for eget liv og førlighed. Og at den kan forvente en i situationen helt urimelig og urealistisk ”tilbageholdenhed” fra folk der frygter for deres liv, i en sådan grad at det kunne have vendt situationen til en drabssag med ”offeret” for ens selvforsvar på anklagebænken og en selv på kirkegården.

    Kommentar by Morani ya Simba — 28. maj 2013 @ 16:25

  37. Det var en grim omgang, håber han kommer sig uden mén.

    Kommentar by NulTolerance — 28. maj 2013 @ 16:26

  38. Muhahahaha det er fjolser som dig der bakker op om disse uhyr, ingen sympati, tværtimod.

    Kommentar by bo — 28. maj 2013 @ 16:36

  39. At tossen ikke tænkte videre over, at en flok arabere drøner rundt på tunede knallerter, gerne 2-3 på hver, siger en hel del om mangel på hjerneceller.

    Andre, der som jeg har færdedes i Tingbjerg, Husum og omegn, ved udmærket godt, hvad den ovennævnte konstellation fører til: Vold, vold og atter vold.

    Tillykke til én af venstrefløjens nyttige idioter. Han går sikkert stadig ind for kulturberigelse instant.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. maj 2013 @ 16:55

  40. Morani ya Simba 29.

    Nemlig:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/05/27/161003.htm

    Den situation du beskriver har Guillaume Faye iøvrigt behandlet i sin bog “Archeofuturism”. I den beskrives et fremtidsscenarie, hvor samfundet bryder helt sammen og en “European Liberation Army” bestående af enheder fra hele Europa smider muslimerne ud.

    Kommentar by Sigwar — 28. maj 2013 @ 17:33

  41. […] Allerslev, hverken forstå eller acceptere konsekvenserne af egen politik. I hendes Danmark kan man blive lemlæstet, bare fordi nogle arabiske racister har lyst. Frels hende fra sig selv og os andre […]

    Pingback by Multikultur = overvågning « Snaphanen — 28. maj 2013 @ 17:34

  42. Der er med garanti mange på venstrefløjen der siger eet, for deres image skyld, men mener noget andet privat fordi de som alle andre godt kan se den er helt gal med masseindvandringen. De tør bare ikke stå ved det, det stigma at ‘alt farvet partout er godt’ hænger stadig ved deres gamle traditionelle selvforståelse, de vil ikke indse det reelt ikke forholder sig sådan for så ramler facaden og de politiske fjendebilleder.

    Kommentar by LarsB — 28. maj 2013 @ 18:31

  43. @ 26 Crass Børsting

    Tak for et oplivende indslag på en trist regnvejrsdag.

    Kommentar by Binee — 28. maj 2013 @ 18:33

  44. OT…eller…?

    Mand slået med knojern i ansigtet, da han fægtede med armene ad en “fartbølle”…der senere kom tilbage med “7 unge i 2 biler”…

    Og ikke noget om etnicitet overhovedet.

    Måden det hele er foregået på, indikerer bare “the usual suspects”…

    http://ekstrabladet.dk/112/article1992553.ece

    Kommentar by running saucer — 28. maj 2013 @ 18:41

  45. 36 Morani: Exactly, loven er lunefuld på området, den er ikke klar, her nogle andre eksempler:

    “Jeg kender selv en kammerat der hjalp en pige der var ved at blive voldtaget. Han brækkede næsen på voldtægtsmanden, som meldte ham for vold efterfølgende. det fik større konsekvenser i retten for min kammerat. Absurd? grotesk? jeg synes bare det er latterligt.”

    “Jeg kender en som greb ind i et overfald. Han fik 1 måneds fængsel. Politiet opfattede det som 2 grupper der var lige gode om det.”

    “Jeg kender en som greb ind under et røveri mod en ældre dame, min ven var ude at lufte hund, da han opdage overfaldet, perker drengen løb fra stedet, men vin ven spændte ben for ham så han faldt og slog sig, det havde nær kostet min ven en tur i spjældet, men dommeren nøjedes med en bøde på 5.000 kr. fordi sådan en perkerunge anmeldte min ven for vold.
    Perkerungen gik naturloig helt fri. ”

    http://logisksnit.blogspot.dk/2013/05/et-retssystem-i-voldsmnds-favr.html

    Og en ældre case:

    “En ven og jeg var på vej hjem i morgentoget efter en bytur.

    På hovedbanegården kom der 4-5 larmende elementer ind i det næsten tomme tog, de begyndte at ødelægge og udøve hærværk, til sidst begyndte de at genere en ung pige, og det endte med at de prøvede at flå tøjet af hende, der greb vi ind og kom i klammeri med de pågældende bøller.

    Det endte med, at min ven fik banket den ene voldsmands hoved ind igennem en af de tykke ruder, som er mellem gang og kupe, og en anden fik en brækket næse.

    Nu kommer det paradoksale, min ven kom i fængsel i 4 måneder, og jeg fik en dom og samfundstjeneste i 60 timer.”

    Ovenstående var henvendt til en politibetjent, man for mange år siden kunne stille spørgsmål på TV2’s hjemmeside (linket er dødt i dag), her er hans svar:

    “Jeg mener ikke, at det er OK, at personer, der udøver hærværk og generer andre mennesker, skal have hovedet trykket gennem en rude og en anden have brækket næse. Jeg vil vurdere, at personerne skulle være fastholdt og overgivet til politiet. Politiet kan så herefter straffe disse for de overtrædelser de måtte have forøvet.”

    Altså 2 personer skulle fastholde 4-5 bøller, og måtte sandelig ikke så meget som brække næsen på dem. Den med at smadre et hoved gennem en rude kan jeg forstå er over grænsen, men det andet – grotesk.

    Så jeg vil højst forsvare mine nærmeste eller mig selv, resten de kan sejle i deres sø eller stemme anderledes, måske undtaget gamle damer og børn, eller situationer, hvor forbrydelsen er ekstra grov, og jeg mister besindelsen, eller ikke kan få det over min samvittighed at være forholdsvis passiv.

    Det er konsekvensen af oplysning, tidligere ville jeg have troet, at selvfølgelig bliver man ikke selv dømt, hvis man stopper nogle i at sparke en i hovedet, der ligger med de midler, der nu er nødvendige.

    Men i dag ville jeg ærligt talt, selv hvis de sparker på folk, der ligger ned kigge på, om de faktisk sparker hårdt, om personen faktisk er i stand til afværge den værste effekt. osv.

    For jeg nægter simpelthen, som person der aldrig kunne finde at overfalde et menneske uden rigtig god grund, at ende på anklagebænken, det går imod alt, hvad jeg forbinder med et retssamfund.
    En voldspsykopat og et uskyldigt offer skal ikke have lige rettigheder.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 28. maj 2013 @ 19:31

  46. Det er selvfølgelig synd for Mek Pik, men han tilhører sandsynligvis det segment, der i årevis har påført de dårligst stillede danskere islamiseringens “herligheder”, så det er ikke sådan, at jeg ligger søvnløs over den skæbne, der er blevet ham til del.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 28. maj 2013 @ 20:47

  47. @ flere indlæg

    Det er rigtig, at loven om selvforsvar er lidt uklar.
    Man er i k k e straffri hvis man forsvarer sig mod et overfald, men der k a n tildeles straffrihed ved en domsafsigelse.
    Så hvis man havner i en situation, hvor man frygter, at man ikke får samfundets medhold, ja, så skal man lade sig slå til lirekassemand og derefter betale satisfaktion til overfaldsmanden.
    Vi kan nu vente på at høre, hvad Mek-Pek skal betale.

    Kommentar by "skyggen" — 28. maj 2013 @ 20:57

  48. og iøvrigt:

    Man skal under ingen omstændigheder hjælpe andre, der er bliver overfaldet. Det gælder både børn og ældre.
    I den situation skal man stille og roligt se forbrydelsen ske og først når gerningsmanden (undskyld, det handler jo om muslimske forbrydere, så der burde stå gerningsmændene og deres 27 familiemedlemmer) har forladt stedet, skal man ringe 112 ellers bliver det dig, der bliver anklaget efter kap. 19 §250

    Twisted ? Sure !

    Kommentar by "skyggen" — 28. maj 2013 @ 21:07

  49. Man skal kun gribe ind, hvis man kan holde sin egen identitet hemmelig og skaffe ligene af vejen for evigt.

    Kommentar by Træt — 28. maj 2013 @ 23:25

  50. Sikkert nok har jeg da overset noget, men det forekommer mig nu ikke som om Mek Pek er specielt politisk engageret. Så måske har Møller lavet et associationstrick ved sammenkædningen med Alberta for at teste vores opmærksomhed?

    Kommentar by undertegnede — 29. maj 2013 @ 01:50

  51. MK fortjener simpelthen den behandling for sine politiske standpunkter?

    i må jo ganske enkelt være rablende herinde, man troede man havde læst det værste, men så trækker i lige niveaut helt ned under gulvbrædderne. Bekræftelse efter bekræftelse. Højreradikale har alt alt for lidt at flytte med mentalt.

    Kommentar by Venstrefløjen — 29. maj 2013 @ 05:30

  52. Forsigtighedsprincippet.

    Det er et helvede derude, på den anden side af perimeteren, altså uden for grænsen for afspærrede konstant overvågede områder om muligt nær væbnede styrker, færdsel uden for sådanne områder kan af sikkerhedsgrunde tilrådes udelukkende at foregå i konvoj.

    Argumenterne i det nævnte kan man tvivle på, det er ment som et godt råd om konvojfærdsel byggende på selektivt udvalgte handlingsforløb og nogle erfaring med mennesker.

    Radikale højre- såvel som venstreradikale gør alligevel præcis som de vil, uanset andres given gode råd…
    Formoder jeg.

    Kommentar by Peter Buch — 29. maj 2013 @ 07:46

  53. Hvem er ham pekken?

    Kommentar by X — 29. maj 2013 @ 07:58

  54. Hvem er i? generaliserer du en smule?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 29. maj 2013 @ 14:03

  55. ” Den med at smadre et hoved gennem en rude kan jeg forstå er over grænsen…”

    Det skulle man mene på papiret. Jeg er ikke selv enig hvis vi begynder med at antage at den beskrivelse der principielt er et partsindlæg i det store og hele er korrekt. Så er de centrale fakta dette synes jeg: de er vidne til hvad der begynder at ligne en gruppevoldtægt i et tog. De to ”samaritanere” er oppe imod 4-5 stykker der er klart voldsparate og hvoraf en eller flere måske har kniv. Hvordan ville vi forvente at den gruppe reagerede på at andre blandede sig? Med voldsomme trusler og måske med et umiddelbart angreb. Vold er ikke ligesom på film, det er grimt og slåskampe er forvirrende og ofte klodsede. Jeg advokerer at undgå vold for enhver pris men hvis det ikke kan undgåes, at bruge vold hæmningsløst og brutalt (det er ikke mindst derfor jeg synes man skal undgå det til at begynde med). Når man er vidne til en begyndende voldtægt bør det være berettiget at bruge vold og det jeg finder kvalmende er at politibetjente, statsadvokater og domstole har så let ved at lege ”lænestolsmoralister” som vi nu ser tydeligt fra Eva Smidt med Nørrebro studenten. Men altså, hvis man skal bruge vold så skal man gennemføre det. Og der er det ikke ”urimeligt” at en ”samaritaner” i mindretal bruger brutale metoder, som fx. at smide en voldsmand gennem et vindue. Deres egeninteresse i en sådan situation hvor flugt ikke er mulig, er at nedkæmpe voldsmændene så hurtigt og effektivt som muligt. Det er groteskt at forvente at retskafne borgere vil påtage sig yderligere risiko for at blive stukket, slået eller sparket ned. Den slags bavl skyldes en manglende forståelse af hvor dynamisk en voldssituation faktisk er. Den eneste undtagelse her er en voldsmand der tydeligt og utvetydigt råber og skriger at han giver op. Hvis ikke han gør det er han stadig i kampen og stadig en trussel der ikke kan ignoreres (og det er iøvrigt et ”kneb” der misbruges for at komplicere yderligere…)

    Måske bør selvforsvarsparagraffen skrives om til at vægte om vold var ”berettiget” som middel og ikke spille bagklog over hvor meget vold mennesker med ”moralske hensigter” så så sig nødsaget til at bruge i en ophidset, uforudsigelig, skræmmende og farlig situation. At begynde at sige ”der gik du altså over stregen, kammerat” er kvalmende bagklogskab fra etatens side. For den magtede jo ikke at forhindre det pågældende overfald eller voldtægten. Når den selv svigtede sin del af ”samfundskontrakten” skal den ikke bagefter komme og lege moralsk dommer over folk der trådte til hvor den selv svigtede. Her som i generel mistro overfor etatens kompetence, synes jeg europæere har meget at lære af vores amerikanske kusiner.

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. maj 2013 @ 15:58

  56. Jeg er enig i, at der skal være en mere realistisk vurdering af situationen, og sagen er, at der ikke findes særlig mange harmløse måder at standse en angriber på. Solar Plexus er det eneste, jeg kan tænke på udover kontrolgreb og i situationen er du nødt til at gribe de muligheder og blottelser, der opstår og træffer beslutninger på en brøkdel af et sekund. Du kan ikke bruge flere minutter på at få en træffer ind i solarplexus og over for flere modstandere er kontrolgreb udelukket.

    Jeg er enig i, at vi bør have muligheder for selvforsvar med nødvendige midler og med hensyn til den konkrete situation og trusselsbillede, mere alá USA.

    Men der skal være grænser. Hvis selvforsvarstilladelsen går så langt som til sikker pacificering, så man jo også sparke en person i hovedet, der viser tegn på at ville rejse sig igen, indtil vedkommende ligger helt stille.

    Eller til at angribe personer, der ikke ville angribe dig selv, et slagsmål du ufrivilligt bliver vidne til, kunne jo i teorien have en personlig baggrund. Selv hvis det er en større gruppe, der angriber en person.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 29. maj 2013 @ 18:42

  57. “Men der skal være grænser. Hvis selvforsvarstilladelsen går så langt som til sikker pacificering, så man jo også sparke en person i hovedet, der viser tegn på at ville rejse sig igen, indtil vedkommende ligger helt stille.”

    Helt enig. Jeg antog ovenfor at ham der røg gennem ruden var aktivt med i kampen og at det skete som en del af kamphandlinger, ikke som “afstraffelse.”

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. maj 2013 @ 20:09

  58. Jeg indrømmer at det er et svært spørgsmål og blot fordi politi og domstole måske hælder for meget til den ene side betyder det ikke at man ikke kan kuldsejle til den anden. Måske en rimelig regel er at A) volden fra ham der påberåber sig selvforsvar (eller forsvar af andres person) skal være berettiget, altså at den han angriber selv skal være igang med eller umiddelbart til at begynde person-farlig vold. Og B) må man naturligvis ikke blive ved med at bruge vold efter at truslen er fjernet på den ene eller anden måde (voldsmanden løber, overgiver sig eller lægger sig ned). Det jeg er imod er juridisk “second guessing” af hvor meget vold en person i situationen finder nødvændigt efter at A er opfyldt men FØR B er det. Det synes jeg er urimeligt at forvente at folk kan “dosere klinisk” hvor meget vold er nødvændigt for at standse en voldsmand eller vil påtage sig yderligere risiko ved at give mulighed for et livsfarligt modangreb fra voldsmandens side. Det centrale er at voldsmanden påbegyndte et overfald og derfor har ansvaret for situationen.

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. maj 2013 @ 20:26

  59. I er de mindste, sørgeligste klaphatte. Frode. Og de andre rødder. . Små hævnlystne orme med små tissemænd. Og mindre hjerner. Landsrekord i dumhed for miniputter. Kan I selv cykle eller kommer vommen og hængemulen i vejen?

    Kommentar by Klaphathader — 1. juni 2013 @ 23:37

  60. Tja, om ikke så længe har araber muslimerne smittet AFA’er og hash coke vrag til at blive som de krigsgale asyl muslimer selv og deres kneppe affald, og så er integrationen endelig ‘lykkedes’ for behandler industriens offentligt ansatte stats kapitalister og udemokratiske diktatorer. Og der er kun et svar på problemet: FORBYD integration af muslimer i Danmark, det fortjener den syge ideologi, den hører alene til i Saudi Arabien og ingen andre steder. Og kræv så folkeafstemning om det og om grundlaget for alle disse livtids asylanter og asylmisbrugs lystsvindlere, og at alle deres sager skal være hermetisk lukket for offentligheden.

    Kommentar by nationalanarkisten EDFP — 4. juni 2013 @ 02:08

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper