27. august 2007

P1 – en dag i august

Igår tændte jeg for P1 tre gange. Det blev hårdt straffet.

Under opvasken (ca 17.30) var der Europa lige nu, og forskerloonien Jytte Klausen fortalte vidt og bredt om de integrationsmæssige fordele ved moskeer, og det beklagelige ved den ‘hysteriske’ debat.

Anne Haubek, P1: Hvad betyder det så at, at vi er mest intolerante i Skandinavien og i Holland/Belgien, for eksempel Tyskland – er det konsekvensen af det?

Jytte Klausen, professor Brandeis University: Ja, det har meget at gøre med, hvordan man føler – er man bange for udtryk for religion, og der kan man jo se, at i Skandinavien er det ikke bare muslimer, men også ortodokse jøder som ofte – vil folket sige – hvorfor skal de da vise hvad de tror på? Hvorfor kan de ikke holde det privat…

  • 27/8-07 Europa lige nu – Europa og muslimerne.
  • Senere på dagen (ca. 19.30) hørte jeg Folk og Kirke, der omhandlede islam i Cairo, og her havde Jacob Skovgaard Petersen som ekspert.

    Jacob Skovgaard Petersen, Det Dansk-Egyptiske Dialoginstitut: Der er jo sådan nogle teser om at ‘de’ mangler en Reformation eller, ‘de’ mangler en oplysningstid, eller sådan noget – det er historisk set meget forkert

  • 27/8-07 P1 – Cairo – verdensbyen og den islamiske vækkelse (1:3).
  • Tidligt i morges (ca. 05.30), kom jeg ind midt i Samfundstanker. Her talte en skønlitterær forfatter ved navn Gretelise Holm om hendes kamp for kvinderettigheder i Zimbabwe – en aktivistisk kamp hun kombinerede med accept af kvindeundertrykkende kulturer og gold pacifisme. Da hun begyndte at recitere Johan Galtungs appelsin-teori så slukkede jeg.

    Gretelise Holm, journalist: Vi danskere er blevet en nation af krigsforbrydere…

  • 27/8-07 Samfundstanker – Gretelise Holm (tidsbegrænset link).
  • Af oversigten kan jeg se, at jeg gik glip af Lars Møller-Rasmussens tirader i følgetonen om Den arabiske konflikt. Han er omtrent ligeså objektiv som Morten Thing– en eks-kommunist som P1 ofte hidkalder for ekspertanalyser om kommunistiske diktatorer, Den Kolde Krig og Danmarks Industrialisering. Venstrefløjsere om venstrefløjen for venstrefløjen – tvangsfinansieret.

    48 Comments »

    1. “Igår tændte jeg for P1 tre gange. Det blev hårdt straffet.”

      Ja, slige flagellantiske tilbøjeligheder ender ofte med en ulykke. Selv er jeg normalt meget varsom med tunings-knappen på min ældgamle radio, men i går ramte den også P1 mens jeg havde snavsende næver og derfor ikke kunne redde situationen. Nemesis udeblev ikke: I samfulde 25 minutter ævlede “the usual suspects” om det betimelige i at nedrive nogle opgange et sted i Nordsjælland, sammenlignede med diverse kulturberigede bebyggelser i Odense og Aarhuus og flæbede behørigt om de stakkels “socialt udsatte”. Alt sammen uden een eeneste gang at nævne hverken I-ordet eller M-ordet.
      Imponerende. Simpelthen imponerende…

      Kommentar by Kaj Haulrich — 27. august 2007 @ 15:53

    2. Kim Møller jeg er bekymret over din velfærd!!!
      En mega opvask, med P1 kørende over flere programmer, det tortur i verdensklasse!
      Jeg måtte afbryde Griselise Holm, halvvejs, jeg kunne simpelthen ikke udholde mere!!(nu jeg ikke bare kun racist men også krigsforbryder!!)
      Køb en opvaskemaskine og en god CD, det fortjener du :-)

      Kommentar by li — 27. august 2007 @ 16:10

    3. Luk det kommunistiske propaganda-apparat !

      Kommentar by Cicero — 27. august 2007 @ 16:18

    4. I P1 kulturnyt fredag i sidste uge var der en diskussion af “Kulturelitens” (Rifbjerg etc.) opfattelse af George Bush. Højst besynderlig oplevelse. En modig mand mente at Ingmar Bergmann ville have udtrykt sig mere nuanceret end Lars v Triers “Bush is an asshole”. Han blev selvfølgelig betragtet som en kætter og det at han arbejder for Politiken var kun en formildende omstændighed.

      Rent sprogligt mindede det om de marxistiske bøger jeg havde som pensum i sin tid. Meget besynderligt.

      Kommentar by Ole — 27. august 2007 @ 16:26

    5. Hold da helt ferie… Jeg ser frem til den dag
      Danmarks Radio er en saga blot.

      Kommentar by islamofascisme — 27. august 2007 @ 17:05

    6. P1 = rødt verbalt tæskehold:

      Anna Haubek: Danskere er intolerante.

      Jytte Klausen: Danskere er bange for udtryk for religion (fobiske).

      Jacob Skovgaard: Danskere er uvidende.

      Gretelise Holm: Danskere er krigsforbrydere.

      Den sorte skolemester kunne ikke have gjort det bedre med krabasken.

      Gad vide hvor mange gange P1 får brugt disse nedgørende betegnelser om danskere pr. år?

      Hvor meget nedgørende præk får vi pr. licenskrone?

      Kommentar by Janne — 27. august 2007 @ 18:32

    7. Fik hørt orientering i bilen, og emnet var det økonomiske boom i indien og kina.
      Selfølgelig havde reportagen taget udgangspunkt i den evindelige sociale ulighed – forskellen mellem rig og fattige, og alt det farlige ved markedskræfterne. Tænk – folk dør i kulminer, fordi de bliver nødt til at konkurrere. Hmm…..var der nogen der sagde enøjet journalistik?

      Kommentar by Filip — 27. august 2007 @ 18:58

    8. DR igen, igen, igen, igen – men hvor længe endnu?

      Kommentar by Winston Smith — 27. august 2007 @ 20:03

    9. P1 3 gange på en dag, du må være maschocist. Hvis du er interesseret har jeg adressen på en klub her på Sydfyn.
      fhv grisehandler

      Kommentar by fhv grisehandler — 27. august 2007 @ 20:52

    10. Hvad er forskellen på Danmarks Radio og Hizb-Ut-Tahrir?

      Ved I det ikke?

      Jeg kan heller ikke se forskellen !

      Kommentar by Dansk Realist — 27. august 2007 @ 21:40

    11. Hørte lige Samfundstanker med Gretelise Holm. Citatet med os som nation af krigsforbrydere var langt fra den værste. Jeg synes klart, at hendes appelsinløsning tog (underholdnings)prisen for det mest forstyrrede bavl. Kvinden er temmelig sikkert psykisk syg.

      Kommentar by Nicolai K. — 28. august 2007 @ 00:40

    12. I JP i dag er der ellers en leder fra DR der tager afstand fra beskyldningerne fra Ole Hyltoft, om DR skulle være en lille bitte smule røde.
      Han vil dog godt erkende at journalisterne burde glemme deresprivate politiske synspunkter når de er på arbejde, så de radikale bliver behandlet som DF……….. Mon Helle Pigen, aSSmaa eller EGN ville kunne klare samme behandling som Pia???

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. august 2007 @ 06:31

    13. Jytte Klausen
      “at i Skandinavien er det ikke bare muslimer, men også ortodokse jøder som ofte – vil folket sige – hvorfor skal de da vise hvad de tror på? ”

      Cecilie Banke
      Altså, ehh, der, der, ehh – kan man sige, det er jo altid interessant, når der er nogle unge mennesker, hvis vi har de en fin fjende som nazister, og så vi har på den anden side har vi nogle højre ik’, højre-ekstreme venstreorienterede..”

      Mere Cecilie Banke
      “at de grupper på den ekstreme højrefløj, som tidligere måske har kunne finde gehør, og i hvert fald har kunne – hvad hedder det – har kunnet få noget opbakning, og har kunne ligge ind under, nemlig hos Dansk Folkeparti, ikke længere kan opsummeres af Dansk Folkeparti”

      Mette Sandby
      “Det kom jo utroligt meget bag på danskerne, at dette eksempel på en provokation der ikke rigtigt fik den intenderede virkning ik’, hvor provokationen som løb af med alle, først flere måneder efter, og jeg tror det kom som et kæmpechok for danskerne, den bølge af demonstrationer og protester og jeg ved ikke hvad, rundt i verden der startede, men jeg tror når man ser tilbage nu hvor der er gået noget tid….”

      Prøv engang at læse det her volapyk et par gange. Citaterne er fundet her på uriasposten og er altså Kims transkriptioner, og der er mere hvor det kom fra. Er det ikke underligt, at de allesammen har en totalt usammenhængende sætningsopbygning, de springer mentalt fra det ene til det andet, fuldender ingen sætninger, og magter ikke at opbygge en stringent linie i deres argumentation.
      Øjnene udråbes som regel som sjælens spejl, men det talte ord afslører lige så meget. Er dette sproglige og tankemæssige armod et udtryk for at kvindelige forskere i humanistiske fag (undskyld til mette, li og co her) er en flok forvirrede høns, der styres af følelser i stedet for kendsgerninger.

      Kommentar by PeterK — 28. august 2007 @ 07:08

    14. D(D)R har ingen forklaringsproblemer. De har i det hele taget ingen problemer – det hele kommer af sig selv, helt “gratis”.

      Privatiser det lort.

      Kommentar by Bodil. — 28. august 2007 @ 08:05

    15. @13

      Rigtigt. Det er en gang nonsensretorik af værste skuffe, men typisk venstreorienteret ævl uden hold i sandhed eller virkelig. Det er rød propaganda i sine sidste krampetrækninger inden de må – hvad hedder det(CB) – stikke fingeren i jorden og – vil folket sige(JK) – Øhhh(Ritt B) – så glemmer lytterne hvad det drejer sig om, og så kan man lige svine DF lidt til igen igen.

      Kommentar by Dansk Realist — 28. august 2007 @ 08:21

    16. Jeg kender det godt – det der med P1, der ødelægger humøret.

      I sidste uge kunne P1-morgen berette, at der i Afrika er en mere åben holdning til Mugabe end i Vesten. I stedet for at reflektere lidt over afrikanernes holdning, blev vi belært, at det er briternes koloniale fortid, der gør os skeptiske over for Mugabe. For SÅ slemt er det vel heller ikke i Zimbabwe – fx kan ELITEN STADIGVÆK KØBE FROSNE TIGERREJER, CHIPS OG ANDRE LUKSUSGODER. Ja, godmorgen til P1 – hvad med resten af befolkningen?

      Det faldt heller ikke intervieweren ind så i det mindste at imødekomme eksperten på dennes egne – omend perverterede – præmis og spørge, om ikke Afrikas fortid som en flerhed af kolonier kunne spille ind på afrikanernes holdning til Mugabe. En oplagt tese er i dette spor, at de afrikanske stater er vant til at fralægge sig ethvert ansvar for egne dårligdomme – og derfor falder for despotens ævl om, at det hele er de hvides skyld

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 08:47

    17. Give my regards to Africa, de får ikke en bjælde mere, bortset fra de 2 børn jeg direkte sender penge til. Vi har hældt multimilliarder i det siden anden verdenskrig, det går støt ned ad bakke, og de stemmer den ene idiot ind som statsleder efter den anden. Mugabe er blot den seneste i rækken. Kommer han i øvrigt ikke som inviteret af EU om kort tid ?.

      I hele Afrika kan man høste 2 gange om året, nogle steder 3 gange. Få fingeren ud, smid tiggerskålen på bålet og kom ud og dyrk de marker. Er der ikke nogen mark mere fordi den er fuld af landminer?, fint så støtter vi nogle mineryddere, måske kan vi bruge de mennesker der gravede dem ned til at fjerne dem. De må jo vide hvor de ligger.
      Er der ikke nogen såsæd? Fint, så får de en gang såsæd, og hvis de spiser den i stedet for at så den, så får de ikke en gang til. Hjælp til selvhjælp ja – passiv forsørgelse nej.

      Kommentar by PeterK — 28. august 2007 @ 09:23

    18. Tjah – det bliver jo ikke nemmere, når man foretager etniske udrensinger mod dem, der forstår at dyrke jorden effektivt….

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 09:42

    19. “Tjah – det bliver jo ikke nemmere, når man foretager etniske udrensinger mod dem, der forstår at dyrke jorden effektivt….”

      Næh. Men etnisk udrensning mod europæere er åbenbart ikke noget, det er i god tone at forhindre. Kolonitidens skyldfølelse :(

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 28. august 2007 @ 10:06

    20. Kære Kim Møller, her er et godt job til en dygtig historiker, det skulle jo gerne besættes af en med det rette sindelag.Er det noget for dig eller kender du en.

      http://www.civil-i-forsvaret.dk/ledigestillinger/jobannonce.2007-08-27.9073290690

      Kommentar by fhv grisehandler — 28. august 2007 @ 10:12

    21. Hvad med lidt udrensning på P1 og DR i det hele taget? Der er for mange ansatte, der kollektivt – og stadigvæk som var det en naturlov – dyrker kulturelt og etnisk selvhad.

      Kommentar by Janne — 28. august 2007 @ 10:15

    22. Det virker som om, at det er lykkedes P1-kadrerne at kombinere 1970’ernes munke-marxisme med nutidens multikulturalisme. En virkelig uskøn blanding ville jeg sige.

      Kommentar by JensH — 28. august 2007 @ 10:40

    23. Kære venner,
      der er ingen der tvinger jer til at betale licens!
      Det ræverøde DDR har bevisbyrden og skal dokumentere, at der fjernsyn, internet mobil eller bredbånd på computeren.
      Så længe DDR er så skamredet, så får de ikke en krone fra mig….public service er IKKE = had mod alle der ligger til højre for de radigale, i hvertfald ikke i min bog.
      Jeg ser ikke DDR, jeg hører ikke DDR – min samvittighed er i orden. Fuck dem!

      Mike

      Kommentar by Onion — 28. august 2007 @ 11:03

    24. Prøv at forestille jer, hvis de 4 omtalte P1’s venner havde sagt de samme unuancerede, nedsættende generaliseringer (danskere er intolerante, fobiske, uvidende og krigsforbrydere) om f.eks. afrikanere, muslimer eller andre befolkningsgrupper. Hvad var der så sket?

      Kommentar by Janne — 28. august 2007 @ 11:07

    25. Mike

      Vil det sige, at hvis man fx ikke synes, skattekronerne bliver brugt rigtigt, skal man bare snyde i skat? – og hvis man ikke synes, en voldsmand straffes ordentligt, skal man selv køre ud og snakke med ham?

      Det er da helt hen i vejret

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 11:09

    26. ->Forza Israel
      Vrøvl straffeloven er der generel accept af i befolkningen. DR´s monopol er derimod lusket igennem mod store dele af befolkningens vilje.

      Kamp mod DR er frihedskamp, man skader ingen ved at undlæade at betale til DR.

      Love skal overholdes, men love skal også være rimelige og fornuftige.

      Kommentar by fhv grisehandler — 28. august 2007 @ 12:15

    27. fhv. Grisehandler

      Det er netop IKKE op til den enkelte at vurdere, om en lov er “rimelig og fornuftig”, som du skriver. Hvad mener du med, at DR’s monopol er lusket igennem mod befolkningens vilje? Politikere skal ikke gøre, hvad folket mener, men alene handle efter egen overbevisning. Er vi utilfredse, skifter vi dem ud.

      At lovbrud i form af manglende betaling af licens sammenlignes med frihedskamp er latterligt og helt uden proportionssans

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 12:29

    28. -> Tilværelsen er ikke så enkel, at man aldrig kommer i samvittighedskonflikter. Hvis man tror, at man kan have sin samvittighed ren, hvis man overholder alle regler og love, så lever man i en idealiseret verden, der ikke har meget med virkeligheden at gøre.
      Hvis man har øjnene åbne for hvad der sker, så må man engang imellem vælge melllem to ting, der begge er forkerte og man må også selv tage konsekvensen heraf.

      Når danskerne generelt har været lovlydige, så er det fordi danske love genrelt har været fornuftige, det er ikke fordi folk er bange for konsekvenserne af at bryde loven.

      Der er flere eksempler på, at lovgiverne, har ændret love, fordi lovene ikke var fornuftige og blev boykottet af befolkningen.

      Den lille civileulydighed er en del af den politiske proces. Folk er ikke så dumme så de ikke kan skelne mellem civilulydighed i det små og grove straffelovsovertrædelser.

      Det gælder om at tage ansvar og bruge sin sunde fornuft.
      fhv grisehandler

      Kommentar by fhv grisehandler — 28. august 2007 @ 13:16

    29. -> Tilværelsen er ikke så enkel, at man aldrig kommer i samvittighedskonflikter. Hvis man tror, at man kan have sin samvittighed ren, hvis man overholder alle regler og love, så lever man i en idealiseret verden, der ikke har meget med virkeligheden at gøre.
      Hvis man har øjnene åbne for hvad der sker, så må man engang imellem vælge melllem to ting, der begge er forkerte og man må også selv tage konsekvensen heraf.

      Når danskerne generelt har været lovlydige, så er det fordi danske love genrelt har været fornuftige, det er ikke fordi folk er bange for konsekvenserne af at bryde loven.

      Der er flere eksempler på, at lovgiverne, har ændret love, fordi lovene ikke var fornuftige og blev boykottet af befolkningen.

      Den lille civile ulydighed er en del af den politiske proces. De fleste mennesker har en IQ over 70, så de kan godt skelne mellem civilulydighed i det små og grove straffelovsovertrædelser.

      Gamle mensker husker sagen om de herostratisk berømte stænklapper, hvor der ikke forelå nogen form for evidens eller viden, før lovforslaget blev fremsat, hvorefter man under stor skam for den pågældende minister og ministerium siden måtte trække loven tilbage som følge af dens uanvendelighed. Bilister sendte ubrugelige stænklapper med posten i tusindvis til ministeren.

      Det gælder om at tage ansvar og bruge sin sunde fornuft.
      fhv grisehandler

      Kommentar by fhv grisehandler — 28. august 2007 @ 13:42

    30. #12 “så de radikale bliver behandlet som DF……….. Mon Helle Pigen, aSSmaa eller EGN ville kunne klare samme behandling som Pia?”

      Du kender selv svaret; der findes ingen af venstrefløjens småpiger, som kan klare dét, som Pia K klarer, dag ind dag ud.

      Pia K er ikke noget super-menneske, men hendes tiltro til Danskerne og Danmark giver hendes ufattelig styrke.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 28. august 2007 @ 13:47

    31. Der er ingen tvivl om at love skal overholdes.

      Hvis man lytter/ser/surfer DR, så har man pligt til at betale licens.

      Men loven fordrer ligeledes, at DR har bevisbyrden for at man bruger deres produkt. Og så længe de ikke har løftet, den betales ingen licens. Det er en del af min retssikkerhed som borger; eksempelvis hjemmets ukrænkelighed og de fogedretlige betalingspåkravsregler.

      DR har ikke bevist at jeg bruger deres produkter. Endnu. Når de gør det, må jeg betale licens i.h.t. loven. Men ikke før.

      Kampen skal herefter helt korrekt, som Morten Messerschmidt m.v. også gør det, føres i Folketinget på bedste demokratiske vis. Og naturligvis i DR’s bestyrelse.

      Kommentar by DaLi — 28. august 2007 @ 13:59

    32. -> #30 anti-sharia

      Helt enig. Man behøver bare at læse Geoffrey Cains udmærkede bog ‘Ondskabens ikon’ for at vide, at ingen politiker er blevet dæmoniseret så meget til som Pia Kjærsgård. Jeg tvivler på, at der var mange andre politkere der kunnet have klaret den tilsvining hun har været udsat for.

      Kommentar by JensH — 28. august 2007 @ 14:27

    33. 32

      JensH

      De tænker ikke over at jo mere de sværter hende til, jo dårligere et indtryk for man af dem og deres evt. gode intentioner.

      Kommentar by Janne — 28. august 2007 @ 15:26

    34. fhv grisehandler

      ..og hvem er det så lige, der skal bestemme, hvad der er gemen lovovertrædelse og civil ulydighed. Lur mig, om der ikke vil være forskellige opfattelser heraf. De fleste kriminelle kan sikkert finde en god samfundsmæssig grund til deres socialitets-brist. Dem vi andre kalder terrorister – PLO, Hizbollah 1980ernes ANC etc. – mener sikkert, de har højere magter end blot loven på egen side.

      Så hvem er det, der er højere end det demokrati, vi andre dødelige hylder?????

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 16:29

    35. -> #33 Janne

      Det har du helt ret. Det ‘pudsige’ ved Geoffrey Cains bog er, at de værste eksempler på virkelig perfid tilsvining af Pia Kjærsgård har han fundet i Politiken. Den samme avis som ellers er så bekymret over den hårde ‘debattone’ den mener hersker her i landet. Typisk Politiken-hykleri.

      Kommentar by JensH — 28. august 2007 @ 17:46

    36. Pia K ofrer sig for Danmark i en udstrækning de færreste begriber.

      Hendes privatliv – for blot at nævne en detalje – er beskyttet af PET døgnet rundt/året rundt; pågrund af de unævnelige, samt venstrefløjens ‘ballademagere’.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 28. august 2007 @ 18:11

    37. Jamen Forza Israel.
      Så betal du din licens, jeg gør ikke og jeg regner mig som lovlydig.

      Hvis du ikke kan se det forrykte i at man tvinges til at betale for en propaganda sender man ikke benytter sig af, og som iøvrigt er imod alt man selv er for (jeg undrer mig her over dit nick, for det er da et lysende eksempel på hetz fra (D)DR )ja så er jeg forundret.

      Jeg nægter at skulle betale licens fordi jeg via min pc KUNNE komme til at se DDR produkter, så må skidderikkerne lave log-in, for det kan alle andre sjovt nok sagtens finde ud af, se bare tv2 !

      Det samme med fjernsyn, alle andre betalningskanaler har dekodere, hvorfor mon ikke DDR har ?

      Kunne det være fordi at hvis folk fik et reelt valg, ja så var der ikke mange kunder i butikken ?

      Så ville der kun være venstrefløjen og hattedamerne tilbage, og da det med garanti kun er hattedamerne der betaler ja så er den forretning nok ikke helt rentabelt.

      Hos mig får de ikke en krone, det er nemlig som der bliver sagt FRIHEDSKAMP, frihed til at slippe for at betale for den massive røde propaganda den støjsender dagligt fordummer befolkningen med !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 28. august 2007 @ 18:38

    38. jeg er heller ikke pjattet med, at en del af min skat går til det palæstinensiske selvstyre, der både før og nu ledes af terrorister. Jeg er heller ikke tilfreds med at arbejde meget hårdt for bl.a. at kunne finansiere min unge tyrkiske nabo, som sover indtil middag og ellers drøner rundt og hygger sig med vennerne.

      ALLIGEVEL betaler jeg da min skat. Også selvom en del af den går til venstreorienteret propaganda i folkeskolen, og jeg kunne blive ved.

      Kommentar by Forza Israel — 28. august 2007 @ 20:10

    39. Man har ikke pligt til at betale, for noget man ikke ønsker.

      Kommentar by mike — 28. august 2007 @ 20:48

    40. # 37. Jeg er bange for at du/vi kun får utak for den indstilling.

      Kommentar by PB — 28. august 2007 @ 20:53

    41. Kunne man anklage DRs medarbejderstab for at begå overfald og voldtægt, fordi “de har muligheden for det”?

      Kommentar by Dansk Realist — 28. august 2007 @ 21:58

    42. -> Forza Israel
      Det er da forskel mellem civil ulydighed og selvtægt? Og i skattebilletten er der ikke specificeret hvad går hvor, selv om man kunde godt tænke sig at man kunde vælge hvilke land/formål ens bidrag gik til. Men jeg betaler hellere ikke DR/såkl. “media licens”! Over my dead body… Og så vil jeg bruge ale midler til at klage helt til Strassbourg/UN/Paven over dette uretfærdighed! Bl.a. kan jeg ikke købe nyt mobil – må nøjes med gammel NOKIA fra før årtusinde-skiftet – nul MMS, nul radio.
      Men D(D)R må privatiseres: jeg skrev allerede for et år siden her på siten: Del skidtet op i to: udskil arkivet og tilknyt det Det Kgl. Bibliotek og resten privatiseres: sælg den herostratiske Koncert Sal, og så må disse Sipple og Haubeker finde sig ærlig arbejde, eller i Sippels tilfælde, da han er mest udenlands, smage liv på Starthjælp!!!

      Kommentar by Oldo — 28. august 2007 @ 22:52

    43. Selv den mest lumre pornoside kan finde ud af at lave et login, endda gradueret så man gerne må se et par apppetitvækkere gratis. Selvfølgeligt findes der blandt DR’s 3000 ansatte en programmør der kan finde ud af det, eller så kan jeg da godt finde en der kan for dem.

      Problemet er at DR opfatter sig selv som kulturbærer, (jeg har ikke checket om de lovmæssigt skal være det), og at man derfor opfatter sig som opdrager og at en del medarbejdere derfor føler sig hævet over hoben. Det er også det argument, der ofte føres frem, når man vil have DR direkte på finansloven, og dermed financieret via den almindelige skat. Det er også argumentet for koncertsalen, symfoniorkesteret, bigband og hvad de ellers har. Hvis den tanke føres ud i sin logiske konsekvens, så skulle DR jo også have et teater, en ballet og en opera. Et forlag der reklamerer gratis i DR har man allerede.

      Så fremfører man det ultimative argument,flagskibet, nyhedsformidlingen. Den er lige så tynd som argumentet om kulturbærer, og nyhedsformidlingen er en skandale af rang. Man kolporterer ukritisk Ritzau og de andre, og uhæderligheden er til overflod dokumenteret her. Det værste er at de scorer uhyggeligt lavt i undersøgelser om troværdighed, og at DR ikke rystes i sin grundvold af det. Der er masser af nyhedsformidlere i Danmark, og de klarer det bedre end DR og på helt almindeligt privat initiativ. Det gør at hvis man ikke bryder sig om sin avis, køber man bare en anden.
      Der er egentlig ikke så mange argumenter for en tvangsfinancieret statslig radio/TV station. Det hører en anden tid til, som nu ikke eksisterer mere.
      Jeg har tit og ofte, også her, argumenteret for en reklamefri dansk radio/TV station der sender på dansk. Ikke engang det kan DR opfylde.

      Kommentar by PeterK — 29. august 2007 @ 08:57

    44. Til jer, der anbefaler lovbrud

      I mangler at forklare, hvem der fra sag til sag skal vurdere, om et lovbrud er ok – samt hvilke kriterier, der skal lægges til grund?

      I mener slet ikke, det er en glidebane?

      Kommentar by Forza Israel — 29. august 2007 @ 09:57

    45. 44

      Forza Israel

      Jo, gu’ er det en glidebane!

      Kommentar by Janne — 29. august 2007 @ 11:17

    46. –> Forza Israel.
      Du finansierer propaganda.
      Hmmmm så spørgsmålet er nok nærmere hvor grænsen går for hvad du, vil være med til at betale for? Hvis det nu var den her (www.arbejderen.dk) du skulle betale licens for, hvad så Israel?

      Kommentar by Folkeskolelæreren — 29. august 2007 @ 12:44

    47. Jeg synes, jeg finansierer forfærdelig propaganda allerede. Tænk på folkeskolen, diverse offentlige kampagner mod “racisme” (glemmer aldrig Birte Weiss spillekort eller var det cigarette?), jeg finansierer forfærdelig muslimsk hadetale mod alt vestligt, jeg har indtil for nyligt været med til at finansiere Radio Holger, og Arbejderens momsfritagelse er vel også finansieret.

      Jeg kan bare ikke se gode alternativer til at holde loven

      Kommentar by Forza Israel — 29. august 2007 @ 13:09

    48. –> 47
      Helt enig, vi finansierer med tvang masser af ting. Licensen har du muligheden for at droppe, skatten hænger vi jo på ellers vanker der. Men det ville da være fint med indflydelse på hvad skattekronerne går til og bare fordi skattekronerne går til alt muligt uigennemtænkt nonsens behøver man da ikke af den grund frivilligt at betale til propagandamaskinen DDR.

      Kommentar by Folkeskolelæreren — 29. august 2007 @ 16:08

    RSS feed for comments on this post.