4. september 2007

Iran-krigen er nært forestående…

Iran har forsøgt at udnytte USA’s engagement i Irak til at styrke sin regionale position, og det siger sig selv Lars Møller-Rasmussen og Orientering ikke har svært ved at vælge side.

Gennem de senere år har Orientering måske bragt 30-40 indslag om problemet, typisk kredsende omkring risikoen for et amerikansk angreb mod landet. Når Iran fortæller de vil udvinde Uran, så graver Lars Møller-Rasmussen enten en ekspert frem der mener det er tvivlsomt, eller også interviewer han en analytiker der mener iranske a-våben ville kunne skabe stabilitet i regionen.

Når USA så vil sanktionere Iran via FN-systemet, så finder han en ekspert der fortæller, at det vil have store civile omkostninger og iøvrigt ikke påvirke regimet. Ligeledes når USA påstår at Iran samarbejder med irakiske terrorister, så passer det ikke. Omvendt stoler han blindt på venstreradikale Seymour Hershs udlægning af stort set alt, selvom han systematisk baserer sine artikler på anonyme kilder.

– Krigen er nært forestående, sagde han i januar 2005 – og det har den så været lige siden…

Ti eksempler.

  • 19/01-05 – Nye tegn på, at USA forbereder angreb på Iran
  • 21/01-05 – USA truer igen Iran – denne gang med Israel.
  • 08/07-05 – USA lægger op til opgør med Iran….
  • 09/03-06 – Militær indgriben over for Iran .
  • 19/09-06 – Nye signaler om angreb på Iran.
  • 27/12-06 – Iran-resolution: Et skridt mod krig eller fred?.
  • 05/02-07 – Israel vigtig brik i Bush’s Iran-planer.
  • 14/02-05 – Iran-kritik trækker på historien.
  • 08/05-07 – Angriber USA Iran?.
  • 24/05-07 – Grebet strammes om Iran.
  • 12 Comments »

    1. Siger denne adresse i billedet ikke alt:

      Du er her: DR>P1 …..

      SR : Sociaslimsk Radio, tidl. Danmarks Radio.

      Kommentar by Dansk Realist — 4. september 2007 @ 13:23

    2. Forøvrigt vil jeg ikke græde krokodilletårer hvis Iran udfordrer USA i krig, og så bliver smadret til ørkensand af “The Marines”.

      Men de holder nok ikke som konventionel krig, men terrorkrig i mange lande verden over.

      Kommentar by Dansk Realist — 4. september 2007 @ 13:25

    3. Jeg tror problematikken med Iran er, at USA ( og de fleste normalt tænkende mennesker) godt kan se den meget alvorlige fare ved den tikkende bombe, som landet er,- men på modsatte side står Rusland og Kina med massive interesser i landet, som de ikke bare vil give slip på.
      Rusland alene kan ikke en skid, men Rusland & Kina er en helt anden sag. Mon det er tilfældigt, at de har enorme fælles militære øvelser?..næppe!

      Mike

      Kommentar by Onion — 4. september 2007 @ 13:52

    4. selv usa-fans må da kunne se at en krig mod iran vil knække USA.

      Kommentar by Allan — 4. september 2007 @ 14:14

    5. hørte p4 igår hvor studieværten havde en ca 5 minutter monolog hvor hun tilsvinede folk der støttede ungdomshuset…..

      Kommentar by Allan — 4. september 2007 @ 14:15

    6. Det tror da pokker. Ungdomshuset ligger som brokker på en losseplads, så hvorfor i alverden skulle nogen “støtte” det?

      Henrik

      Kommentar by Henrik Krog — 4. september 2007 @ 15:41

    7. Ungdomshusets støtter behøver ingen hjælp til at skade deres sag. De klarer det helt fint alene.

      Kommentar by PeterK — 4. september 2007 @ 16:05

    8. Der er rigelig med koordinering i Danmarks Røde Radio, P1. Hørte Mennesker og Medier i Fredags som gav plads til et ensidigt angreb mod Nicolas Sarkozy. Samme emne var, lige så ensidigt, på tapetet i Orientering Søndag.

      Kommentar by Le Chiffre — 4. september 2007 @ 16:07

    9. OT.

      Læs lige udgydelserne fra en Fathi El-Abed i JP-meninger, og han snakker om at andre skulle være rabiate ???

      Endnu sjovere er det når han nævner FN resolutionerne, som jo KUN er kommet til pga de islamiske slyngelstater i det cirkus.

      Udover det var det godt at se hvor mange der gav kasem Ahmed tørt på, håber det samme bliver gjort mod denne galning også.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 4. september 2007 @ 16:49

    10. @4 Hvilket land tror du selv vil blive mest smadret i en A-krig? Mon ikke Iran?

      Hvilke lande tror du vil blive mest smadret, hvis de angriber USA og andre vestlige lande? Mon ikke forskellige arabiske lande?

      Mon ikke resultatet ville blive et verdensomspændende blodbad på muslimer uanset hvor, hvis de prøver en Jihad? For så er det jo en erklæret krig, hvor de er fjenden, og drab på fjenden er jo tilladt i en krig!

      Kommentar by Dansk Realist — 4. september 2007 @ 17:00

    11. Orientering – måske kunne man anbringe Jeppe Nybroe der i et skånejob – han kunne lave baggrundseffekterne til Lars Møller Rasmussen…

      Kommentar by Winston Smith — 4. september 2007 @ 18:34

    12. Baggrundseffekter ?

      mener du ikke genbrugseffekter?

      Kommentar by Dansk Realist — 5. september 2007 @ 16:30

    RSS feed for comments on this post.