9. juni 2013

Islamisterne vandt tørklædestrid, og venstrefløjen jublede – Hvorfor støtter de så ikke Erdogan?

Efter en kortvarig men intensiv mediedækket kampagne lykkedes det en lille gruppe islamister, at få Dansk Supermarked til at give efter, og omgøre sit beklædningsreglement, så muslimske kvinder fremover kan bære tørklæde i kundevendte funktioner. Blandt mediemæssige højdepunkter i den henseende, må være Jørgen Bæk Simonsens deltagelse i DR2 Dagen under overskriften Er Danmark et foregangsland? (30. maj 2013).

Jørgen Bæk Simonsen forklarede med vanlige floskler, at debatten havde ‘uendelige mængder perspektiver og lag’, og det på alle måde var uhensigtsmæssigt at gøre individers brug af tørklædet til en landsdækkende debat om Islam. Tørklædet symboliserer for muslimer god ‘etisk-moralsk adfærd’, og vi skulle i stedet ‘glæde os over at Dansk Supermarked.. er kommet til en bedre.. løsning på sagen’. Indledningsvis lød det, at beslutningen var led i en ’smuk dansk meddemokratiseringsånd’ baseret på dialog og forhandling, senere at beslutningen var truffet under trusler om boycut af kæden fra danske muslimer. Demokrati på islam’sk, forstås.

Ikke-truende religiøse minoriteter har i sagens natur ikke fået samme særbehandling.

Samme dag kunne man læse følgende propaganda-artikel på DR Online – Kunde tog Suads hånd: Hvor er det godt, at en som dig arbejder her.

“- Det gør mig glad. Meget glad. Men jeg forstår ikke, hvorfor Dansk Supermarked først ændrer på reglerne nu.

Det siger 20-årige Suad Adnan Hajjaj, efter Dansk Supermarked i dag har tilladt, at ansatte ved kassen gene må bære tørklæde. …

Heldigvis for Suad havde Kvickly ingen problemer med at ansætte hende ved kassen. Det hændte, at en kunde slap en kommentar, som hun ikke brød sig om – men hun fik også meget ros, fortæller hun. En dag var der en kunde, der greb hendes hånd: “Jeg synes, det er så dejligt, at sådan en som dig sidder her”, sagde hun til Suad.

– Mit tørklæde betyder meget for mig. Det viser hvilken person, jeg er. Og det bør ikke kunne komme i vejen for, hvordan jeg skal behandle kunder.

[…]

Rikke Andreasen er lektor i kommunikation. Hun har forsket i brug af tørklæder i 10 år, og hun siger:

– Tiden har indhentet Dansk Supermarked.

(DR Online, 30. maj 2013: Kunde tog Suads hånd: Hvor er det godt, at en som dig arbejder her)

Nominelt borgerlige aviser kunne også være med. Den omtalte JP-artikel omtalt herunder, ledsages af et foto af kampagnens tredje forkvinde Inaam Abou-Khadra. Hun ses iført et halssmykke med ‘Palæstina’ illustreret af et kort der inkluderer det nuværende Israel. Mere behøver jeg ikke at vide: Hun er på den forkerte side af stregen.

“JP giver den hele romerlyset af begejstring 31/5. Journalist Sanna Wass jubler over, at »tre kvinder tog kampen op mod tørklædeforbuddet« i Dansk Supermarked, og de vandt. Det handler slet ikke om noget religiøst, bedyrer den ene muslimske kvinde, men om at vi er et mangfoldigt Danmark. Det skal jeg love for, og kan jeg tilføje enfoldigt Danmark. To af kvinderne er i hvert fald kendte islamister. Safia Aoude blev smidt ud af Det Konservative Folkeparti, efter at hun havde moret sig med at manipulere og sætte nazisymboler på fotos af Lars Hedegaard og Helle Merete Brix. Derefter blev hun smidt ud af Hjemmeværnet.

Hun har opholdt sig i Libyen, hvor hun sluttede sig til Hizbollah. Hun elsker våben, siger hun, og er Holocaust-fornægter.

Alaa Abdol-Hamid er søster til Asmaa Abdol-Hamid, kvinden, der nægter at give hånd til mænd og trods fanatiske og meget udanske synspunkter er tilknyttet Odense Politi.” (Tabita Wulff i Jyllands-Posten, 7. juni 2013: Fra tørklæde til tyranni)

“Tiden har indhentet Dansk Supermarked”, fortæller lektor Rikke Andreassen, men ikke al udvikling er af det bedre. Samme kunne Erdogan bruge som argument imod Atatürks sekularisme, og selvom forskere mener det er en kompleks sag, og islamister taler om multikultur, så synes jeg egentligt fronterne er klart tegnet op.

Islamisterne kræver tørklæder overalt hele tiden, hvad sekulære med rette ser som udtryk for islamismens fremmarch. I går demonstrerede 200 herboende tyrkere mod Erdogan. Det gav ikke tilnærmelsesvis så meget medieomtale som 10-15 islamister med gul Netto-hijab. Bemærk tørklædets fravær på billedet herunder. Herboende alevit-tyrkere ved ganske udmærket, at tørklædet er en integreret del af islamiseringen.

Støtter man oprøret mod Erdogan, bør man selvfølgelig også bekæmpe islamiseringen når den manifesterer sig herhjemme. Her sås bannere med ‘Støt tyrkiet for solidaritet og demokrati’, ‘Resign Tayyip’ og min favorit: ‘Erdogan = Islamic dictator’.

(Herboende Alevit-tyrkere demonstrerer mod Erdogans islamisering; TV2 Fyn, Facebook)

“Det er afgørende for vores udvikling – også i Europa – at Tyrkiet får en retning som er demokratisk og ikke mod en islamisering.” (Ali Cevik, formand for OPSAK)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/48766/trackback

94 Comments »

  1. ind imellem må enkelte på venstrefløjen opleve, at der stiger røg ud af deres ører. De skal jo både hylde islams fane nu får adgang til “dansk” supermarked, og hylde de unge der bekæmper islamisterne i det der engang var islams mest demokratiske land. Men det kræver nok bare 5 Zenia stamper og en øko-spelt-fair trad oblat og så er man igang med at være “humanist” igen og virkeligheden ligger igen langt fra ens verden.

    Kommentar by broholm (ordblind) — 9. juni 2013 @ 13:18

  2. Slik min stive stav og slug min varme spunk, pik – hoveder

    Kommentar by emile500@hotmail.com — 9. juni 2013 @ 13:23

  3. Jeg har altid ment, at skridtet fra kommunisme til nazisme var et uhyrligt lille skridt.

    Ligesom Hitler knuselskede islam fordi islam ifølge ham var en mere værdig kandidat til at være ariernes religion end kristendom, så ser vi i dag også venstrefløjens utrættelige kamp mod kristendom og lige så utrættelige forsvar for islam – det til trods for at islam, i hvert fald på papiret, ligger uendelig fjernt fra socialismens grundlæggende værdier. Men det er som bekendt på dets frugter, at et træ skal bedømmes, og venstrefløjens frugter har altid lugtet af kloak og rådne æg.

    > Kim Møller

    Jeg håber du har websider og arkivet liggende på en udenlandsk server, der for evigt vil være utilgængeligt for vores politikere. En dag ude i en ikke alt for fjern fremtid kan der blive behov for at præsentere de bevismaterialer du har samlet ved en “Nürnberg” domstol.

    Kommentar by Mackety — 9. juni 2013 @ 13:31

  4. “Tiden har indhentet Dansk Supermarked.”

    Islam har indhentet Danmark.

    Kommentar by Orange Armee Fraktion — 9. juni 2013 @ 13:33

  5. Jeg er helt sikker på, at kvinden, som tog den tørklædeklædte piges hånd må være den skingrende sindssyge, “kulturoverforstående” apoteker så fremragende spillet af Bodil Jørgensen i DR2s “Det Slører Stadig”?

    http://www.dr.dk/tv/se/det-sloerer-stadig/det-sloerer-stadig-1-15#!/
    (fra 6:08 til 7:40 inde, hendes rædselsfuldt umyndiggørende figur optræder tilbagevendende i flere af episoderne…)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 9. juni 2013 @ 13:36

  6. Hvis tørklædet symboliserer god “etisk-moralsk adfærd”, så må manglende tørklæde – især på kvinder med muslimsk baggrund – vel symbolisere dårlig etisk-moralsk adfærd?

    Tolerancen har sejret ad Helvede til…

    Kommentar by Vagn Henning — 9. juni 2013 @ 13:37

  7. Kunderne har de ikke besejret!
    De kan bare stille deres varer og gå deres vej, hvis
    en hættemåge er eneste betjening ved kassen.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 9. juni 2013 @ 13:39

  8. Det er virkeligt op ad bakke at bekæmpe islamiseringen når en så stor del af danskerne insisterer på at være idioter.
    Kim møller, du må være verdens mest tålmodige menneske. Tak for det.

    Kommentar by Per — 9. juni 2013 @ 13:41

  9. Er der iøvrigt nogen der ved præcist hvad og hvor der står noget om tildækning i islam?
    Det er vist noget med at de “skal kunne kendes som rene” eller lign, men hvad er det helt præcist? Jeg tænkte man måske kunne printe det ud som et klistermærke og diskret placere det pågældende koranvers på forsiden af den kasse som islamisten sad ved, som en slags kundeoplysning..

    Kommentar by Per — 9. juni 2013 @ 13:46

  10. Her:

    http://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Hijab

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2013 @ 14:27

  11. Det var vist godt det var en kvinde der greb hendes hånd, havde det været en dansk mand havde en stor flok af hendes brødre, onkler og far sikkert mødt frem og tæsket den vantro hund halvt fordærvet med køller.

    Og det havde været, ifølge Zenia Stampe og diverse gutmenschen, hans egen skyld da han jo ikke viste respekt for deres følelser og tro.

    Kommentar by NulTolerance — 9. juni 2013 @ 14:32

  12. Versene med tørklæder er dog ikke så interessante som disse:

    Koranen 4.34
    YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband’s) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).

    Kvinden er vedhæng til manden, når han ryger i helvede, må hun følge med:

    Koranen 37:22 (And it is said unto the angels): Assemble those who did wrong, together with their wives and what they used to worship
    37:23 Instead of Allah, and lead them to the path to hell

    Hadith:

    Then I saw the (Hell) Fire, and I have never before, seen such a horrible sight as that, and I saw that the majority of its dwellers were women.” The people asked, “O Allah’s Apostle! What is the reason for that?” He replied, “Because of their ungratefulness.” It was said. “Do they disbelieve in Allah (are they ungrateful to Allah)?” He replied, “They are not thankful to their husbands and are ungrateful for the favors done to them. Even if you do good to one of them all your life, when she seems some harshness from you, she will say, “I have never seen any good from you.’ ” Bukhari 7.62.125

    Bukhari Volume 1, Book 6, Number 301:
    Jabir reported that Allah’s Messenger (may peace be upon him) saw a woman, and so he came to his wife, Zainab, as she was tanning a leather and had sexual intercourse with her. He then went to his Companions and told them: THE WOMAN ADVANCES AND RETIRES IN THE SHAPE OF A DEVIL, so when one of you sees a woman, he should come to his wife, for that will repel what he feels in his heart.

    “Treat your women well. THEY ARE CAPTIVES IN YOUR POSSESSION. You have no rights over them except that [i.e. physical enjoyment and that they protect their husband’s interest in respect of themselves and his property]. If they act licentiously in an open way, then leave them alone in their beds AND BEAT THEM but not severely. [at-Tirmidhi]

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2013 @ 14:37

  13. @11 Thomas Bolding Hansen

    Appropos der med at slå gælder også børnene. Islams lære fordrer en kvindeundertrykkende voldskultur, men det er jo ingen overraskelse for de fleste af os der læser Uriasposten:

    Q: Dear scholars, As-Salamu `alaykum. Some Western thinkers claim that Muslim parents force their daughters to wear hijab. My question is: Do Muslim parents have the right to force their daughter to wear hijab if she refuses to wear it?
    A:[…] Muslim parents should bring up their children according to the teachings of Islam. Parents have to make their children get used to doing the obligatory duties and avoiding haram (unlawful) things before puberty, so that it will not be too hard for them to adhere to Islamic rules after they reach puberty. The Prophet (peace and blessings be upon him) said: “Train your children to pray when they are seven years old, and smack them if they do not do so when they are ten, and separate them in their beds” (Reported by Abu Dawud).

    From an early age, daughters should be taught that hijab is an ordinance from Allah to protect their chastity. When a girl reaches puberty she is obliged to do all the obligatory duties and to avoid all haram things. One of the obligatory duties is wearing hijab.

    Group of Muftis, Islam Online, January 12, 2004

    Kommentar by NulTolerance — 9. juni 2013 @ 14:49

  14. Selv om kvinderne ikke bliver tvunget af familien og “vælger det selv”, så er det en sandhed med modifikationer. Koranen kalder det synd at ikke at gå med tørklædet. Hadithen foroven understreger at flertallet i helvede er kvinder.

    Så frygten for helvede spiller også en rolle i valget, hvilket betyder, at det aldrig er frit.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2013 @ 14:54

  15. #11. Thomas Bolding Hansen
    Ufatteligt, at man i 2013 kan bilde normalt begavede mennesker noget sådant opdigtet vrøvl ind!
    Vi har selv forkastet Ase Troen, men har annekteret Kristendommen.
    Alle religioner hører hjemme på et museum.
    De opstod alle på et tidspunkt, hvor Jorden, dyrelivet og menneskene havde været under udvikling i millioner af år.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 9. juni 2013 @ 14:54

  16. Islamismen kryber ind på os, den siver ind gennem gulvsprækkerne, hver dag, uge og år giver en lille sejt til islamismen. Islamismen lever og ånder med truslen og vold. Hvis du siger at islam er en voldlig religion, så,får du bank. Hvis I viser tegninger af muhammed, er jeg ikke sikker på at jeg kan styrer de unge, så det er klogt af dig at lade være. Tro mig,før islam har magten og vi er reduceret til dhimmier, holder det ikke op!
    Det virker mærkeligt at islamisterne pådutter deres modstandere nazisme, det er dog den ideologi der ligger tættest på deres egen. Jødehad, had til homoseksuele og en krænkelseskultur, hvor volden hele tiden ligger latent. Hvis vi vil se hvad der venter og behøvler vi bare følge med i hvad der sker i Sverige, Frankrig og Storbritanien. De er nogle år foran os.

    Kommentar by Robert R — 9. juni 2013 @ 15:02

  17. Hvad bliver det næste skridt i islamiseringen af DK?
    “Acid thrown on two girls caught on CCTV camera”
    http://www.ndtv.com/article/cities/acid-thrown-on-two-girls-caught-on-cctv-camera-130705

    Kommentar by A-mad — 9. juni 2013 @ 15:19

  18. Venstrefløjens feminister tør ikke tale islams kvindeundertrykkelse imod.
    Man fristes til at kalde dem pussies. Tilsynelandende af frygt for deres egen hals.
    Ny e-bog ude af Douglas Murray: “Islamophilia”
    http://www.barenakedislam.com/2013/06/07/douglas-murray-on-why-all-criticism-of-religion-stops-at-the-door-of-islam/

    Kommentar by CommonSenseNow — 9. juni 2013 @ 15:19

  19. Nå de tørklæde/hijab vers var ikke så slemme som jeg troede, det mest provokerende ved dem er nok at de indirekte antyder at mænd ikke kan styre sig overfor kvinder som ikke er tildækket. Så kan man jo spørge sig selv om det ikke passer meget godt på muslimske mænd… Måske er det egentlig en meget god ide hvis man ser det fra en kvinde i et muslimsk samfunds perspektiv når vold og voldtægt er det “naturlige” reaktionsmønster hos hannerne i flokken.
    det ændrer selvfølgelig ikke på at de burde smide lortet fra sig og insistere på at klæde sig som de vil uden at blive forulempet, men jeg kan godt se behovet som en forsvarsmekanisme.
    Dem der aktivt kæmper for at udbrede det har jeg tilgengæld intet andet end foragt tilovers for, de burde virkelig forfølges og udstilles som de undertrykkere de er, da de gør alt hvad de kan for at fastholde et status quo der mere eller mindre siger at kvinder uden slør selv beder om at blive voldtaget!

    Man skulle tro det ville være en oplagt sag for feministerne, men de har åbenbart besluttet sig for at det ikke er så vigtigt.

    Kommentar by Per — 9. juni 2013 @ 15:27

  20. Ja, hvor er vores kvindesags forkæmpere henne i denne dialog?
    Det må da være kvinde undertrykkende og skulle tildække sig! At ikke at må vise hår.
    Tænk hvad kvinderne har kæmpet for i alle disse år. Fra og gå med lang kjole/nederdel. Altdækkende badedragt osv. Til afbrænding af BHén.
    Så må tørklædet sgu da være et tilbageslag. Fatter ikke at muslim “søstrene” vælger det. Og endda endnu værre jihab og hvad det ellers hedder.
    Men på den anden side er det selvfølgelig godt at kvinderne kommer ud og arbejde i stedet for og gå hjemme på støtten. For nu er der ingen førtidspension i og tildække sig og ikke kunne få arbejde!!

    Kommentar by Xenofob — 9. juni 2013 @ 16:11

  21. Der er ingen konsistent logik i de islamofiles positioner. Skal man finde en rød tråd handler det nok først og fremmest om den interne danske kulturkamp – man er imod hvad kritikerne af islam og multikultur står for. Ser man det ud fra dette perspektiv hænger det langt bedre sammen. For få år siden var det voldelige venstreekstremister der optrådte som det saudiarabiske styres hårdtslående politikorps da SIAD ville demonstrere imod dem. Før det såkaldte arabiske forår var man langt mindre optaget af de autoritære styrers brutalitet end islamkritikerne var. Så kom de lokale opgør, og straks havde man fundet en side at have varme følelser for.

    Tørklæderne er som bekendt igen og igen blevet promoveret som “frivillige” stykker “stof”, dvs. ren beklædning, til trods for at et skræmmende antal muslimske piger er blevet dræbt af deres familier for at klæde sig vestligt. Den kognitive dissonans holdes tilsyneladende i skak med bevidstheden om at det er de forkerte – islamkritikerne – der kritiserer denne islamiske uniformering. Hvor mange af de anstændige er mon overhovedet klar over det sekulære tyrkiske styres forbud mod tørklæder i offentlige stillinger og på universiteter? Sjovt at et forbud mod et stykke stof kan give anledning til så stærke følelser.

    Inkonsekvensen kommer endda op til overfladen i Politiken:

    “Hvad betyder det for dig, at der ikke er mænd?

    »Det betyder meget. Jeg vil ikke træne med mænd, for jeg går med tørklæde og kan ikke smide det«, siger den unge kvinde”.

    Kvinderne i Lady Fitness: »Dejligt at kunne træne uden tørklæde«

    “Kan” ikke?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 9. juni 2013 @ 16:16

  22. I sidder hjemme i jeres kældre og bævrer over, at I nu ryger endnu længere bagud i køen, for at få de lavtlønnede kassedame jobs. Kom dog over det og kom ud lav noget!

    I er skravlet her i samfundet og må rette jer efter, hvad virksomheder vil have. De vil ikke have personer i joggingtøj med anti-demokratiske holdninger, og som ingen realitetssans har. Og hvis størstedelen af jer har lige så kort lunte og lige så lav intelligens, som i udviser her, så er der lang vej igen til de attraktive kassedamejobs, som i hungrer sådan efter… :)

    Skal jeg for denne “ret”, som i ha sigte konstant?
    Endnu en af jeres on-going konspirationer herinde…

    Kommentar by Venstrefløjen — 9. juni 2013 @ 16:57

  23. Hvad mon overskriften havde været, hvis kunden der tog Suads hånd var en mand fremfor en kvinde?

    “Højre-racist overfaldt sagesløs minoritets-kvinde”?

    “Dansk Supermarked i ny racisme-skandale: kunde overfaldt etnisk kassedame”?

    Kommentar by Henrik — 9. juni 2013 @ 17:01

  24. I flg. en afstemning på eb.dk var 55% af danskerne imod Dansk Supermarkeds beslutning. Så alt er ikke tabt endnu.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 9. juni 2013 @ 17:09

  25. “Tiden har indhentet DS”? Nej, fortiden har indhentet dem. Middelalderen, mere præcist sagt. Det her er et klokkeklart tilbageskridt, en reel bjørnetjeneste, der i typisk bøjende dansk stil kun vil føre flere problemer med sig, som al anden islamisk nonsens og udenomssnak har gjort. Igen går samfundet med på noget vi ikke burde gå med på, vi burde stå fast og nægte islamismen og kvindeundertrykkelsens symbolske slør nogen indrømmelser.

    Der er intet at indrømme, det er vestlige normer og værdier der skal gælde her, men atter har vi givet efter for særkrav. Utroligt folk ikke kan se det eller vil se det, det må være opgøret med den fejlslåede integration man igen-igen skubber foran sig. Visse danskere er simpelthen for bange for at konfrontere muslimer med virkeligheden. Jeg vil vædde på, de fleste tørklædepiger syntes Lee Rigby fik hvad han og Vesten fortjente. Står vi ikke op imod den slags perversiteter og overtro, er vi bestemt til kulturel undergang, desværre er det væsenlige problem vi står overfor at pladderhumanister og røde åbenlyst accepterer fascisme/racisme/nazisme – bare det ikke er europæisk men mellemøstlig.

    Kommentar by LarsB — 9. juni 2013 @ 17:59

  26. Hvordan var det lige… ?

    Tørklædet er kun 30 gram tekstil.
    Muhammedtegningerne var kun to gram papir.

    Kommentar by mb — 9. juni 2013 @ 18:05

  27. Schweiz stemmer JA til at skærpe indvanderelovgivningen ved en folkeafstemning i dag, i samtlige kantoner.

    http://www.nzz.ch/aktuell/schweiz/eidgenoessische-abstimmung-1.18095996

    Hvor ville det være nyttigt, hvis vi – folket – i Danmark kunne gennemtvinge en folkeafstemning om et specifikt emne, ved indsamling af fx 75.000 underskrifter.

    I Schweiz skal der blot 100.000 underskrifter til. Direkte demokrati vil formentlig kunne disciplinere vor politikerne i et repræsentativt som vores.

    Kommentar by Thorbjørn — 9. juni 2013 @ 18:09

  28. Jeg tror alligevel at der går et stykke tid før vi ser kassedamer med slør, jeg mindes at have set en enkelt medarbejder i kvickly (som ikke sad ved kassen) med slør, jeg tror (og håber) at beslutningen om at tillade det er for at undgå for meget negativ opmærksomhed i medierne, men når det kommer til stykket vil der ikke blive ansat særligt mange tilslørede fanatikere i stillinger med kundekontakt da butikkerne godt ved at de fleste mennesker ikke bryder sig om at se på det.
    De opfordrer til boycut af butikker som ikke tillader slør, på samme måde kan man jo også boycutte den kasse islamisten sidder ved og dermed sende et signal til butikschefen.

    Kommentar by Per — 9. juni 2013 @ 18:13

  29. Jeg tilhører pastafarian og bærer derfor et dørslag på hovedet.
    Se Alm Nikos indædte kamp for at få netop det på hovedet i forbindelse med fornyelse af kørekort her:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VjQ3ufqnf-M#!

    Vi skal bare være mange nok.
    Se div. varianter her;

    https://www.google.dk/search?client=firefox-a&hs=KT4&rls=org.mozilla:da:official&q=pastafarian+drivers+license&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47534661,d.bGE&biw=1245&bih=896&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=h6u0UdHZIaOl4ATPqoGQDg

    Kommentar by Lotte — 9. juni 2013 @ 18:22

  30. 20.

    “I sidder hjemme i jeres kældre og bævrer over, at I nu ryger endnu længere bagud i køen, for at få de lavtlønnede kassedame jobs. ”

    En venstrefløjser med total ringeagt og ligegyldighed over for underdanmark, så har man set det med. Hvordan får du det til at hænge sammen mentalt, det må da kræve nogle småskizofrene manøvrer inde i kraniehulen?

    Og tilmed så fordomsfuld, som du er. Så skal du næppe belære nogle her. Slet ikke den “størstedel”, som du skærer over en kam. “Størstedelen” her på bloggen er nok langt mere nuancerede og mindre fordomsfulde over muslimer, end du er nuanceret og fordomsfri over for “størstedelen” her.

    Jeg kan kun undre mig over, hvordan du får det hele til at hænge logisk sammen, men det er måske netop det, der er sagen? At det gør du ikke?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2013 @ 18:30

  31. Så vidt jeg husker kom en af cheferne fra netto med en udmelding om at deres nye politik om hovedbeklædning også gælder for andre trossamfund.

    Mon han lige har taget FSM med i beregningerne? Noget tyder på at FSM snart bliver et anerkendt trossamfund i Danmark som de er i Østrig og USA.

    http://www.venganza.org/2011/07/austrian-colander/

    Håber virkelig der er nogen der tager handsken op :)

    Kommentar by Santor — 9. juni 2013 @ 18:50

  32. @Thomas Bolding Hansen

    Fluerne flokkes om lorten. Man VED hvilke typer vi har at gøre med her. Alt for godt.

    Kommentar by Venstrefløjen — 9. juni 2013 @ 18:53

  33. @ 20 & 29: Du har fuldkommen ret Venstrefløjen…

    “MacKie’s pizza i Århus sagde for år tilbage: ”En million fluer kan ikke tage fejl.” Og følgeslutningen er naturligvis: ”the Customer is King.”

    I denne sammenhæng udskifter du bare ‘kunden’ med fæderlandsbekymrede demokrater. Så hold du dig bare for næsen. Så lugter du ikke det ulmer
    i Danmark over islams anmassende aggresivitet.

    Kommentar by Thorbjørn — 9. juni 2013 @ 19:18

  34. Så du ved bare, at “størstedelen” herinde er fæle fækaliesøgere, nynazister og lignende? Eller hvad er det, DU VED, sådan 100 procent sikkert som amen i kirken?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2013 @ 19:18

  35. @Thomas Bolding Hansen

    Vores resident troll, “Venstrefløjen”, er helt uden for pædagogisk rækkevidde og er ikke værd at bruge kræfter på.

    Kommentar by NulTolerance — 9. juni 2013 @ 19:29

  36. @ 30 NulTolerance

    Jeg er aldeles enig med dig, men du kæmper en forgæves kamp.
    Der er desværre alt for mange, for hvem det er en uimodståelig interlektuel udfordring at svare/fodre trolle.

    Kommentar by Binee — 9. juni 2013 @ 19:46

  37. Årsagen til at Frankrig og Tyrkiet har forbudt tørklæder i statssammenhæng er for ikke at signalere troen. For at belære danskerne om de mange fundamentalister i landet synes jeg faktisk tørklædepigerne gør os en tjeneste. Som Bo Warming efter instruks fra Glistrup råbte i en TV-debat: ” Tørklæder er krigserklæring”.

    Kommentar by perhag — 9. juni 2013 @ 19:50

  38. “Venstrefløjen” ser ud til at være ultraliberalist.
    I gamle dage var venstrefløjen (uden apostroffer) arbejderklassens talerør og forkæmper.

    Men der er meget der har ændret sig, og mange der ikke har opdaget det.

    Kommentar by mb — 9. juni 2013 @ 19:54

  39. @mb

    Jeg er ikke ultraliberalist. Jeg er socialist, men kan ikke støtte racisme og islamofobi, som hersker nogle steder. Ja, vi har problemer, men jeres konspirationer er simpelthen tåbelige; og læner sig op af Breiviknisme….

    Kommentar by Venstrefløjen — 9. juni 2013 @ 20:10

  40. 18 Per

    Lad os lige slå fast at det er en myte – en skrøne – at tildækning af kvindekroppen beskytter mod voldtægt. Der er nul stastisk eller anden videnskabelig dækning for at det holder.

    Tvært imod: Se på statistikkerne for seksuel chikane og sexvold i fx Egypten. Den er tårnhøj. Kvinder som kommer her til fra de “tildækkende” lande udtaler med mellemrum i medierne hvor fantastisk det er at kunne gå i fred på gaden og blive behandlet respektfuldt selvom man er kvinde… Det er ikke et tøjspørgsmål men et spørgsmål om kultur og opdragelse.

    Kvinder er ikke seksuelt mere sikre i Iran eller Egypten end de er i nøgne Amazonas eller topløse Danmark. Når alt kommer til alt er det jo kun et stykke stof. Voldtægtsmænd kan sagtens få det af.

    Saddam Hussein havde så vidt jeg husker oprettet en særlig voldtægtsstilling som en fast del af sin udøvende magt. Det var en nem måde at straffe folk på. Mange af ofrene havde da tørklæder på når de blev arresteret. Og så? Har læst en journalists beskrivelse af et hus der havde været benyttet til sådanne voldtægter: der lå sønderrevne og blodplettede kvindeklæder derinde. Afrevne tørklæder og en plettet madras. Så meget for den skrøne.

    De iranske kvinder og piger der bliver arresteret for dette eller hint har chador på så de er helt usynlige. Slipper de for voldtægt i fængslet af den grund? Af “respekt for deres blufærdighed”? Nej. De bliver voldtaget sønder og sammen. Så det har været helt spildt at de gemte sig væk.

    I Pakistan er gruppevoldtægt inkluderet som straf i retssystemet (ældrerådene i landsbyerne).

    Jeg kan ikke komme på ikke-tildækkende lande der har den slags jobprofiler eller sådan en retslære så muslimske kvinder bør vågne op fra eventyret om at de er sikret gennem deres magiske tøj-amulet. Den virker ikke og har aldrig virket.

    Nyere tids voldtægtsforskning har desuden vist at 1/3 af alle voldtægter sker i hjemmet og begås af et familiemedlem eller en familieven. (Ikke specielt blandt muslimer – bare generelt.)

    Men det er endnu en grund til at de overpåklædte kvinder ikke er en skid mere sikret mod vold end andre. De går ud i verden med mange beskyttelseslag på, kommer så hjem og tager dem af og bliver voldtaget i egen seng.

    Den slags ofre må føle sig dobbelt ydmyget når de efter sådan en erfaring skal tage de virkningsløse beskyttelseslag på igen før de går ud.

    Løgn det hele.

    Kvinderne der ved alt dette må til at hæve stemmen i større stil. De er så småt begyndt at fortælle hvad der kan ske for selv de mest tilslørede kvinder i deres tilslørede samfund – i moskeen på pilgrimsrejsen i skolen og i hjemmet:

    http://www.themodernreligion.com/women/w_harassmuslims_sis.htm

    Kommentar by M — 9. juni 2013 @ 20:23

  41. @ Anders Peter Johnsen

    Din teori skal nok passe. DDR er dygtige til at finde sandhedsvidner/eksperter i egne rækker. Og det kom også først frem efter afsløring på nettet
    http://www.bt.dk/politik/dr-ekspert-er-medlem-af-enhedslisten 10. august 2012

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2013 @ 21:04

  42. Efter afsløringen kom der en patetisk tilføjelse hos DDR

    Efter denne artikel blev publiceret, har Anissi Thorndal Ghazaleh oplyst til DR Nyheder, at hun er medlem af Enhedslisten. http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/08/08/08115658.htm

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2013 @ 21:07

  43. Respekt for de sekulære tyrkere, der går på gaden i Istanbul, Ankara mm.. Mon de ved hvordan venstrefløjen ter sig herhjemme og andre steder i Europa?

    Kommentar by Fabrice S — 9. juni 2013 @ 21:21

  44. Påstanden om at retorikken er forrået i forholdet til debatten omkring Muslimske indvandere skyldes indvandringens pris,den dybt kriminelle del af indvandringen taler faktisk for sig selv,for 30 år siden var man i chok når man læste om overlagte bandemord i USA,i dagens Danmark er det hverdags begivenheder og hvem har slækket så meget på beskyttelsen af samfundet at denne kriminalitet fortsætter uanfægtet.

    Kommentar by emmagad — 9. juni 2013 @ 21:49

  45. @Venstrefløjen
    Uddyb “Breiviknisme”, tak?

    Kommentar by northgarden — 9. juni 2013 @ 22:06

  46. @Venstrefløjen
    Jeg har læst ABB uafhængigheds erklæring. Jeg tror nemt du kan finde 50% af den danske befolkning, der er enig med hvert et ord i den angående masseimmigrationen af muslimer til Europa. Mht. at bruge vold som han gjorde kan du nok finde 20%.

    Lidt ligesom alle dine socialist kollegaer fra det 20. århundrede som måtte benytte vold (faktor 1.250.000 i forhold til ABB) for at gennemføre deres politik.

    Men forklar lige Breiviknisme igen, tak.

    Kommentar by northgarden — 9. juni 2013 @ 22:13

  47. @Venstrefløjen
    Prøv samtidig at argumentere for at der er lav intelligens herinde? Du virker lidt som en skvattet sproglig gymnasiestuderende med sådan et udsagn!

    Kommentar by northgarden — 9. juni 2013 @ 22:16

  48. Muslimerne vandt igen.
    Jeg griner.

    I tror muslimer er fattige tabere, men vi skal arve Danmark.
    Jeg er stolt af at være muslim.

    Jeg er behandler med egen praksis.

    I burde have nogle gratis psykologtimer, men i fatter jo kun Pias had.

    Kommentar by Langkilde — 9. juni 2013 @ 22:52

  49. Ser man trolden i Kassen, kunne man tage Jødekalotten på. :)

    Kommentar by roerne skal op — 9. juni 2013 @ 23:03

  50. #35 NulTolerance og Binee, jeg er enig i, at Venstrefløjen ikke er værd at bruge tid på. Men der er andre mennesker, end os der kommenterer, der læser bloggen. Husk på, at vi lever i en medieverden, hvor man efterlades indtrykket af at:

    DF-politiker heiler i Tivoli-restaurant, og synger “Deutschland über alles”.
    Tørklædepiger giver danskerne baghjul.
    Indvandring er en økonomisk gevindst.
    Danskerne er provinsielle og racistiske – diskriminerer folk med “ægte kultur”.
    … fortsæt selv listen.

    Jeg håber virkelig, at denne blog kan fungere som øjenåbner for de nysgerrige.

    Manglende viden kombineret med manglende nysgerrighed = Dumhed. Og Venstrefløjens tåbeligheder er blot en kærkomne anledninger til at “go back to basics”. Ny Normal for dummies.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. juni 2013 @ 23:31

  51. Selvom min erfaring siger mig at man ikke kan tie trolde ihjel, så vil jeg nu – med al respekt – gerne have mig frabedt at få uddybet begrebet “breiviknisme” :-)

    Kommentar by Vagn Henning — 9. juni 2013 @ 23:39

  52. Altså, tossens MSM-kompatible ævl skal ikke stå uimodsagt.

    Er der nogen der husker denne elegante, let underspillede, men samtidig nødvendigt provokerende gimmick på Roskilde Festival?

    http://www.uriasposten.net/archives/15817

    Som altid, lødige argumenter fra Godhedens frontkæmpere.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. juni 2013 @ 23:40

  53. Fænomenet består i at bærere af tørklædet bevidst eller ubevidst bliver fanebærere for islam (citat: Sabine Kebir; Freitag).

    Fane (banner): Viser placeringen af egne tropper med henblik på orientering på slagmarken. I overført betydning: bærer af ideologi.

    http://www.sabine-kebir.de/

    Kommentar by Hodja — 9. juni 2013 @ 23:47

  54. En kvinde er et omvandrende kønsorgan:

    “A woman is like a private part. When she goes out the devil casts a glance at her”

    Al-Hadis, trans. Al-Haj Maulana Fazlul Karim, vol. 2, p. 692, from Mishkat al-Masabih, by Waliuddin Abu Abdullah Mahmud Tabrizi

    Kommentar by Hodja — 9. juni 2013 @ 23:54

  55. Det er vist rimelig oplagt at Venstrefløjen kun er ude på at provokere. På intet tidspunkt har han bragt noget substantielt, på intet tidspunkt har han forholdt sig til debatten. Hvis han kan få nogen til at reagere på ham er hans lykke gjort. Der er ingen tvivl om at vi har at gøre med et sølle stakkel der ikke formår at tænke en egen tanke, men blot bruger denne blog til at holde sammen på et vaklende selv.
    Det pudsige er at mange af de debatter, for ikke at sige alle, som foregår i regi af dagens netmedier, viser det samme mønster. Såkaldt “venstreorienterede” loonier spammer debattråde med usammenhængende halvpsykotiske oneliners som enten harcellerer over anderledes tænkende eller består af infantile projektioner og provokationer. Der er dælme langt mellem snapsene.
    Det har på siden gentagne gange været fremført at et af formålene med at deltage i disse debatter er at lukke damp ud. For mig at se er der ingen tvivl om at det er det modsatte der sker. Alt for mange selvhævderiske personager provokerer og udfordrer hinanden i en art hanekamp, mens den politiske debat lider under dumhedens åg. Hvad er der galt med at erkende at man ikke har den magiske løsning på alt, og at vi i bund og grund alle er her for at lære? En debattråd der blot består af skråsikre statements og nedrakkende kommentarer er ikke en debat, kun tidsspilde. Hvad blev der af det levende ord og den vågne tanke?

    Kommentar by Høgsbro — 10. juni 2013 @ 00:03

  56. “Hvor er det dog godt, at en som dig arbejder her”. Uden tvivl udtalt med tårerne løbende ned af kinderne.

    Det må være Barfoed fra EU og indvandrerpartiet Konservativ Folkeparti og stor-tilhænger af racisme paragraffen 266b, den største idiot i dansk politik, og der er ellers mange af dem.

    Kommentar by Ludvigsen — 10. juni 2013 @ 02:04

  57. Ps, Lad være med at svare “Venstrefløjen,” så kan det være han kryber tilbage til sin kloak.

    Kommentar by Ludvigsen — 10. juni 2013 @ 02:05

  58. Hey der, på Urinposten :-) fede indlæg, keep ‘em coming, så folk kan se, hvilken slags fremmedfjendske landsbytosser I er :-)

    Kommentar by Muhammad — 10. juni 2013 @ 02:22

  59. Kristlig Dagblad.
    15 årig dreng pisket og henrettet med to skud i ansigtet mens hans forældre så på,rebeller i Aleppo,Syrien havde af omveje hørt at den 15 årige kaffesælger fornægtede Muhammed.Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 10. juni 2013 @ 03:21

  60. Det er sjovt, som I sætter hælene i så snart jeres fodsoldater bliver kritiseret og udvandet.
    Man ved jo, I alle er enige med dem, men at nogle er for pæne til at komme helt ned på det børnehaveniveau.

    Det er godt man ved, hvor man har jer, når I engang bliver opløst.

    Kommentar by Venstrefløjen — 10. juni 2013 @ 03:33

  61. Tja, rent kulturhistorisk bliver man vel – med intelligens og integritet på plads i kraft af små 2500 års “Individet kan faktisk have ret for mængden”-historie siden Sokrates, som ærgeligvis dømtes til døden? – efterhånden nødt til at anerkende at der vitterligt FINDES mennesker, for hvem selv de mest selvklare fascistoide tilbøjeligheder udi primitiv kollektiv stammereligiøsitet med akut individrettighedskrænkelse til følge tilsyneladende opfattes som “ret”?

    Hvis man blankt nægter at lære af åndsfrihedskæmpere som hhv. Sokrates og Jesus, er der så reel mulighed for idéhistorisk bevisthed?

    Jeg tvivler? ;-)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 10. juni 2013 @ 04:03

  62. Tag ved lære af jesus, du må være vanvittig.

    @Northgarden

    Den lave intelligens er bredt præsenteret og i alle afskygninger. Fra full retard til konspirationsteoretikere. jeg agter ikke at udpege eller forklare alle folk herinde, men mange ser spøgelser overalt herinde..

    Uddybe Breiviknisme??!?
    Skal vi derhen?, nej det tror jeg ikke. D. 22 juli 2011 taler for sig selv.

    Kommentar by Venstrefløjen — 10. juni 2013 @ 07:21

  63. Kim Møller! det er godt at være modstander af censur, men fjern nu ham Venstrefløjen fra Uriasposten, han ikke blot afsporer debatten, men får også andre til at afspore debatten, fordi de ikke lader ham pludre men svarer ham.

    Kommentar by Ludvigsen — 10. juni 2013 @ 08:11

  64. Det er ikke så svært. Det handler om at bestemme over sin egen krop. I Danmark går det ud på at forsvare retten til at tage tørklædet på. I Tyrkiet går det ud på at forsvare retten til at tage tørklædet af. I begge tilfælde er det ikke noget staten skal blande sig i.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 08:37

  65. Idioterne er ikke de muslimske terrorister, for de er sku de kloge. Idioterne er sku, de over 80% af danskerne som ønsker mere i-slam og mere EUSSR, de bliver Mohammedanmarks undergang, ikke terroristerne fra i-slam.

    Og til halvorsen – SE SÅ AT FÅ DE FINGRE UD AF VENSTREFLØJEN. Du har jo ødelagt knægten, ved at bilde ham ind at det var et termometer.

    Kommentar by Fritz — 10. juni 2013 @ 09:16

  66. For nylig læste jeg en historie om en dansk pige, der havde sat sig ind i en bil med fire fremmede mænd, der havde tilbudt at køre hende hjem. Inden hun blev smidt af, var hun blevet seksuelt forulempet..

    Historien fik mig til at tænke på, om man kunne forestille sig, at en muslimsk pige ville have sat sig ind i en bil med fire fremmede mænd? Jeg tror det ikke. Piger, der er opdraget og socialiseret til ærbarhed, render ikke rundt på gaden om natten og lader sig samle op af fremmede mænd. Og det tror jeg det store flertal af tyrkerne forstår, hvorfor de støtter Erdogan.

    For nogle år siden så jeg på Strøget i København en ganske ung pige, måske 14-15 år, kommende gående iklædt superstramme jeans og en T-shirt påtrykt “Porn Star”. Er et sådant liv bedre end at gå med tørklæde? Jeg ved det ikke, men et eller andet er gået ravruskende galt med den måde, Danmark har udviklet sig på.

    Kommentar by Martin Kasler — 10. juni 2013 @ 09:29

  67. ->63 Carsten Køkkenkniv

    Du er altså med andre ord ikke tilhænger af retten til at tage tørklædet af i Danmark?

    Det er utroligt. Du nyder en helt uhørt frihed til at poste intelligente kommentarer her. En frihed der ikke eksisterer for afvigende meninger på dit loonysegments blogs. Du kunne poste lange, velargumenterede og -dokumenterede kommentarer der reelt ville være deciderede blogindlæg. På den måde kunne du vise din overlegenhed og vores mindreværd – fængselsdomme til trods.

    Er det ikke utroligt? Dette gør du imidlertid ikke. I stedet får man små gnidrede ligegyldigheder som denne seneste. At du åbenbart ikke selv kan se at du aktivt og konstant udstiller din egen uformåen og ikke vinder noget som helst, er faktisk rystende. Du kunne have forholdt dig til den indlysende modstrid du postulerer – at tørklædet har været anset for en trussel mod samfundet i det sekulære Tyrkiet, men altså iflg. dig ikke er det herhjemme. Det gør du ikke. I stedet opstiller du en lallende nonsensækvivalens under rubrikken “retten til”. Var det ikke en idé at starte med at argumentere for at muslimske kvinder i Danmark faktisk har denne “ret”, og at det forhold at hele familier i Danmark er blevet dømt for drab på kvinder der krænkede familiens ære, og at en somalisk kvinde som jeg citerer længere oppe siger at hun ikke “kan” tage tørklædet af, ikke er tegn på at kvinderne savner denne “ret”? Hvem tror du egentlig at dit intetsigende sludder gør indtryk på?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. juni 2013 @ 09:30

  68. @Venstrefløjen
    Du agter ikke = du kan ikke. Dine påstande er et ynkeligt debattrick. Du kan ikke argumentere for nogle af dine påstande. Du er en troll og har intet at byde med og du burde smutte over på information eller politikens debatforums, hvor du kan finde ligemænd, der vil forhindre kritisk debat om masseimmigration af muslimer.

    Kommentar by northgarden — 10. juni 2013 @ 10:02

  69. 66, LFPC

    Man må dog give Halvorsen kredit for, at fastholde/cementere det indtryk, at de islamofile og islamisterne ikke kan opstille en sammenhængende argumentation for det ønskværdige i islamisk indvandring.
    – i hukommende en ikke så fjern post hvor samme var oppe i kommentar tråden.

    Dog gør det mig lidt bekymret, at tænke på, hvad nu hvis, vi lige pludselig bliver præsenteret for den manglende argumentation.

    Mere sandsynligt, jf de seneste udmeldinger fra Thorning, Schultz og Malmström, er det dog at vi bliver hente om natten og kørt til lejre.

    Kommentar by Hans Und — 10. juni 2013 @ 10:41

  70. @63 Carste
    Nej, det handler ikke om at forsvare retten til at tage tørklæde på i DK. Det handler om at forsvare retten til at drive virksomhed på sin egen måde. Det kan måske være svært at forstå som kommunist, men sådan spiller klaveret her i DK. Ingen stat skal blande sig i hvordan kravene til tøjbeklædning er i en virksomhed. Er disse overtroiske muslimdamer ikke tilfredse er de velkommen til at finde et andet sted at arbejde eller at tage tilbage til deres forældres hjemland, hvor hun sikkert heller ikke kan finde arbejde pågrund af et tåbeligt samfund, som dig og dine kommunist venner vil forsøge at indføre i DK også.

    Kommentar by northgarden — 10. juni 2013 @ 10:45

  71. http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Thisted/2013/06/09/083055.htm
    Fem drenge fra asylcentret i Vestervig er anholdt efter en voldsom episode i en minibus i går eftermiddag.

    Asylsøgerne var på udflugt og på vej hjem fik vejarbejde chaufføren til at vælge en anden rute til Vestervig, som ikke inkluderede et smut forbi en købmand, som drengene gerne ville besøge.

    Kommentar by mb — 10. juni 2013 @ 11:30

  72. Lars Findsen På Crabb
    Det har du misforstået. Det handler om at bestemme over sin egen krop uanset hvor man bor.

    Hans Und
    Det kan åbenbart være svært at forstå komplekse problemstillinger, når man har vænnet sig til at se verden i sort/hvid.

    northgarden
    Det handler også på god kapitalistisk vis om kunder for Dansk Supermarked. Og de fandt hurtigt ud af, at det ville koste dem dyrt, hvis de fastholdt deres forældede beklædningsreglement.
    Godt gået af de seje Netto-piger.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 12:12

  73. @71 Carsten Halvorsen
    Jep lige præcis. Disse frie netto-piger har på alle måder mulighed for nu at leve det frie liv. Og godt gået til islamiseringen af DK. Der er virkelig fremgang på alle fronter.

    Kommentar by northgarden — 10. juni 2013 @ 12:27

  74. Halvorsen dit pædofile svin håber satme du en dag oplever at få tæsk af en muslimer så vi slipper for at høre på din dobbeltmoral. Større landsforrædere findes ikke.

    Kommentar by Anonym — 10. juni 2013 @ 12:27

  75. Anonym
    Du tager også fejl. Jeg elsker mit land.
    Det er kun typer som dig, jeg ikke kan fordrage.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 12:32

  76. ->72 Halvorsen

    Jeg skrev en kommentar om at dine kommentarer er små gnidrede ligegyldigheder der ikke forholder sig til virkeligheden. Jeg gjorde opmærksom på at du har en fantastisk mulighed for at komme med lange, velargumenterede poster der sætter Uriasposten til skamme.

    Du svarer med én linje med et intetsigende goddag-mand-økseskaft-svar.

    Konklusion: Du har absolut intet at byde på, og du er komplet ligeglad med at du blot udstiller dig selv. Velkommen til Carsten Halvorsens hjerne.

    Jeg ved stadig ikke hvad “crabb” betyder?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. juni 2013 @ 12:34

  77. Lars Findsen På Crabb
    Når jef afholder mig fra lange indlæg her, så er det fordi det skal være lettere for jer at forstå.
    Men nu prøver jeg fra en anden vinkel: Tørklædet har ikke samme symbolværdi i Danmark som i Tyrkiet. Kan du forstå det?

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 12:45

  78. ->76 Halvorsen

    Nej, det forstår jeg ikke. Der hvor jeg kommer fra er den slags udsagn intet værd uden argumenter eller dokumentation. Muslimske kvinder over hele verden risikerer vold, drab eller stigmatisering hvis de lever vestligt, heriblandt går uden tørklæde. Muslimer står for 91% af æresdrab på verdensplan. Herhjemme blev Sonay Ahmad Mohammad dræbt af sin far for at være for vestliggjort. Hvad er det ved lige Danmark der gør at du mener at tørklædet ikke har symbolværdi her? Hvad er det der gør at der ingen risiko er for at stigende udbredelse af tørklædet medfører en selvforstærkende, dvs. islamiserende, betydning? Hvad er det der gør at du mener at én linje med et postulat er et validt debatindlæg?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. juni 2013 @ 12:52

  79. Martin Kasler

    Er du sikker på, at du ikke hedder Ahmad istedet for Martin ?
    Hvis en pige er så uskyldig, at hun gerne vil køres hjem, skal hun så tænke på voldtægt fordi det er mænd(drenge) der tilbyder det. ?
    Du spørger om, hvad hun laver på den tid af natten ?
    Det kommer ikke os ved. Jeg kan med lige så stor ret spørge: Hvad lavede de 4 mænd(drenge) på den tid af natten ?
    Hvad angår pigen på strøget, hvorfor er det bedre at gå med tørklæde end gå med stramme bukser og T-shirt ?
    Hvad er det, der gør, at Danmark har udviklet sig “ravruskende galt” ?
    Det må være dit jomfrunalske livssyn, som der er noget ravruskende galt med, for før vi fik disse kvindeundertrykkende indvandrertyper, kunne vore unge piger gå i fred.

    Kommentar by Jørn Boye — 10. juni 2013 @ 13:10

  80. Lars Findsen På Crabb
    Jeg kan se, at northgarden har forstået det, men OK du får lidt hjælp:
    Tørklædet er et symbol på frihed i Danmark, når muslimske kvinder selv vælger at bære det – ofte i i protest mod DF og islamofoberne.
    Tørklædet er et symbol på undertrykkelse i Tyrkiet, når kvinderne dér selv vælger at tage det af i protest mod Erdogan og hans muslimske parti.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 13:37

  81. Per

    @9

    Brugen af toerklaede henter berettigelse i sura 33:59:

    “O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful.”

    De troende kvinder skal klaede sig paa en bestemt maade saa de kan genkendes, og som foelge deraf ikke forulempes.
    Underforstaaet: De der ikke klaeder sig paa den maade maa gerne forulempes.

    Det staar faktisk ganxke klart i tafsir:

    “O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their Jalabib over their bodies.

    Here Allah tells His Messenger to command the believing women — especially his wives and daughters, because of their position of honor — to draw their Jilbabs over their bodies, so that they will be distinct in their appearance from the women of the Jahiliyyah and from slave women.

    The Jilbab is a Rida’, worn over the Khimar.

    This was the view of Ibn Mas`ud, Ubaydah, Qatadah, Al-Hasan Al-Basri, Sa`id bin Jubayr, Ibrahim An-Nakha`i, Ata’ Al-Khurasani and others.

    It is like the Izar used today.

    Al-Jawhari said:

    “The Jilbab is the outer wrapper.”

    Ali bin Abi Talhah reported that Ibn Abbas said that;

    Allah commanded the believing women, when they went out of their houses for some need, to cover their faces from above their heads with the Jilbab, leaving only one eye showing.

    Muhammad bin Sirin said,

    “I asked Ubaydah As-Salmani about the Ayah: يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ (to draw their Jalabib over their bodies). He covered his face and head, with just his left eye showing.”

    … ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ …

    That will be better that they should be known so as not to be annoyed.

    means, if they do that, it will be known that they are free, and that they are not servants or whores .

    Saa toerklaedet symboliserer dels at man er muslim, dels at muslimske maend ikke maa forulempe en. Det er med andre ord en direkte accept af at muslimske maend maa forulempe dem der ikke er muslimer.
    Charmerende!

    Kommentar by Anne Marie Buch — 10. juni 2013 @ 13:50

  82. ->80 Halvorsen

    “Tørklædet er et symbol på frihed i Danmark, når muslimske kvinder selv vælger at bære det”.

    Jo, men hvad så når de ikke selv vælger at bære det? Har du helt styr på hvornår det er det ene eller det andet? Hvordan skelner du mellem “siger at det er frivilligt fordi det er 100% frivilligt” og “siger at det er frivilligt for 1) at skjule gruppepresset eller 2) lyver fordi de frygter deres baglands reaktioner”? Kender du de pågældende kvinder så indgående at du kan sige en bloc at det bare altid er frivilligt?

    Du har stadig ikke forholdt dig til den kendsgerning at muslimske kvinder bliver dræbt bl. a. for ikke at gå tildækket, og at kristne kvinder i f. eks. Irak trues til at gå med tørklæde. Når nogle muslimer er parat til at dræbe eller skamfere dem der går utilsløret fortæller det mig at det handler om meget mere end et personligt valg.

    Du har intet bidraget med ift. denne problematik. At du forsøger dig med at spille overlegen og fortsætter med hjernedøde oneliners fortæller mig at du i skræmmende grad mangler selvrespekt. Du ved at du kun udstiller dig selv som et hul i jorden, og alligevel fortsætter du.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. juni 2013 @ 14:07

  83. @80 Halvorsen
    Mit indlæg er dybt ironisk, men den fangede du vist ikke. Selvfølgelig er det muslimske tørklæde ikke et symbol på frihed i DK. Det er et symbol på undertrykkende muslimsk kultur – især mandekultur, der ønsker kvinden tildækket så andre mænd ikke kan få stådreng af deres døtre og koner. Præcis som i Tyrkiet og andre steder hvor muslimer opholder sig. Det er vist kun i din fantasi at tørklædet er et oprør mod DF.

    Kommentar by northgarden — 10. juni 2013 @ 14:14

  84. @Carsten Halvorsen, det er en af mine fordomme om venstreorienterede, at de falder for letkøbte paroler. Dvs. jeg håber det er en fordom, men hvad jeg véd er at jeg ikke selv hopper med på one-liners og fængende men meningsløse slagord. Intet er så simpelt.

    Please, afkræft mine fordomme.

    Kommentar by Vagn Henning — 10. juni 2013 @ 14:27

  85. Man er kommet bort fra trådens emne, hvordan den danske presse/medier på den ene side støtter tørklæde-tyranniets udbredelse i Danmark, men på den anden side (åbenbart?) er med demonstranterne i Tyrkiet der går imod netop mere islamisme fra tossen Erdogan. Det giver ikke rigtig mening, de fik jo deres hedeste ønske opfyldt med det ‘arabiske forår’ der noget nær forudbestemt endte i islamisk overtagelse, så måske de ivirkeligheden indvendigt hepper på diktatoren og kun beretter fra folkemængden fordi de skal. Kun igennem mere islamisme, kan de fastholde deres politiske myter herhjemme.

    Kommentar by LarsB — 10. juni 2013 @ 14:52

  86. De muslimske piger, jeg kender fra universitetet, har alle selv valgt at gå med tørklæde. Mange af dem vælger det også, fordi det er smart at se etnisk ud.
    Og under alle omstændigheder har tørklædemodstanderne herhjemme tabt slaget, når Dansk Supermarked ændrer dresscode, fordi der er penge i lortet.
    Den onde lo og de gode græd. Eller er det omvendt?

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 16:39

  87. @LarsB

    Konspirationer, konspirationer og konspirationer….

    Kommentar by Venstrefløjen — 10. juni 2013 @ 16:40

  88. Halvorsen, 72

    Du kan jo lade det kommen an på en prøve.

    Forklar f.eks, at tørklæde spørgsmålet er irrelvant og intet har med islam og islamisering at skaffe, selvfølgelig underbygget med fakta, konsistent logik og tilstrækkelige kilde henvisninger.

    Evt kan du henvise til/ kopiere fra allerede eksisterende artikler der gør det.

    Og nej, din kommentar 86 gør det ikke.

    Kommentar by Hans Und — 10. juni 2013 @ 17:02

  89. Hans Und
    Selvfølelig har islamiske tørklæder noget med islam at gøre. Vidste du ikke det.
    Hvad er dit problem?

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 18:40

  90. Ja, sig det til folk der siger terror ikke har noget med islam at gøre, såsom om Cameron og London borgmester Johnson, selvom det står sort på hvidt i manualen koranen hvad der skal gøres. Alligevel benægter nogen det er islam.

    Kommentar by LarsB — 10. juni 2013 @ 21:47

  91. Mennesket er ingen robot. Man kan ikke slutte fra bog til menneske.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 10. juni 2013 @ 22:13

  92. Det er ellers ret almindeligt blandt muslimer.

    Indvandrer III (del af anden gruppe): Ifølge Islam må man ikke være bøsse. Det er beskidt at være bøsse. … Hvis der kommer en bøsse hen til mig, så bliver jeg nødt til at slå!

    “The only reason we have killed this man today is because Muslims are dying daily by British soldiers. … So what if we want to live by the Shari’a in Muslim lands?… By Allah if I saw your mother today with a buggy I would help her up the stairs. This is my nature. But we are forced by the Qur’an, in Sura At-Tawba, through many ayah in the Qu’ran, we must fight them as they fight us. An eye for an eye, a tooth for a tooth.” (Michael Adebolajo citerer Koranen efter drabet, 2013)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 10. juni 2013 @ 23:51

  93. Jørn Boye (#79): Træk nu lige vejret. For nylig fik en dansk skoleklasse lammetæv af en kinesisk skoleklasse i discipliner som læsning, matematik, kreativitet og samarbejde. Og i modsætning til de kinesiske elever, så var sexfikseringen markant hos danskerne:

    “Kreativitets-testen er udarbejdet i samarbejde med kreativitetsforsker Christian Byrge fra Aalborg Universitet. Her skal eleverne tegne flere tegninger ud fra to halvcirkler.

    Det overraskede mig, at der var en gruppe af idéer, som slet ikke optrådte hos kineserne. Den handler om kropslige ting som penis, bryster, balder og sæd, som var synlig i den danske gruppe, men slet ikke hos kineserne, siger kreativitetsforskeren.”

    De danske børns sexfiksering er vel at mærke ikke udtryk for større kreativitet, for de tabte som nævnt også denne konkurrence.

    Ovenstående er et eksempel på, hvorfor jeg mener, der er noget ravruskende galt i Danmark. Hvis du er tilfreds med tingenes tilstand, så fred være med det.

    Kommentar by Martin Kasler — 11. juni 2013 @ 06:51

  94. Båda sjukdomarna karaktäriseras bruten ett benskörhet
    som orsakas itu stäv små mängder kalcium fosfor.

    Kommentar by Skärholmen centrum butiker — 9. august 2013 @ 17:57

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper