5. september 2007

Kasseret Jeppe Nybroe forgyldes

Fra Ekstra Bladet – Kasseret Jeppe Nybroe forgyldes.

“– Der er ikke tale om en fyring – begge parter er blevet enige om at stoppe samarbejdet, siger DR’s nyhedschef, Ulrik Haagerup.

Trods Jeppe Nybroes alvorlige manipulationer har DR – ifølge Ekstra Bladets kilder – valgt at give ham en ’yderst fordelagtig fratrædelsesordning’.

En fyring ville have givet Jeppe Nybroe et halvt års løn, men da der ifølge ledelsen ikke er tale om en fyring, kan ’den yderst fordelagtige fratrædelsesordning’ med rimelighed antages at være mellem et halvt og et helt års løn.

Og da Jeppe Nybroe tjente en lille million om året, svarer det til mellem en halv og en hel million kroner, som DR må betale for at komme af med tv-værten.

Man tror det er løgn…

Oploadet Kl. 03:45 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer
Arkiveret under:

20 Comments »

  1. Så ved licensbetalerne da, hvad deres penge går til. De må godt nok føle sig til grin.

    Kommentar by S — 5. september 2007 @ 05:42

  2. DR bruger penge, som om det ikke var deres egne.

    Kommentar by AN — 5. september 2007 @ 06:26

  3. Intet er så nemt, som at være gavmild med andre folks penge. Især overfor en kollega.

    Det lugtede af en gylden faldskærm – kudos til EkstraLøgn for at bringe sagen til torvs, omend den jo kun bekræfter ens mistanker. DRs arrogance byder jo, at de ikke føler sig forpligtet til at orientere offentligheden om slige sager.

    Kommentar by Jakob — 5. september 2007 @ 07:52

  4. Hvis den utroværdige nar og professionelle løgnhals er en mio. værd om året, burde Uriasholdets deltagere (med enkelte undtagelser) der jo er betydeligt mere vederhæftige, hver aflønnes med 10 mio. årligt.

    Nå nej, sandheden er jo ikke så meget værd i journalistisk (DR) øjemed!

    @2 Det er det heller ikke. det er beskyttelsespenge til Dansk Radiomafia!

    Kommentar by Dansk Realist — 5. september 2007 @ 07:59

  5. Pengene værd!

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. september 2007 @ 08:00

  6. De bruger penge på så meget l… derinde, at det må siges at være grinet værd – selv om det ikke var planlagt, og selv om produktionsafdelingen var “Nyhederne” og ikke “DR-Underholdning”…

    Kommentar by Winston Smith — 5. september 2007 @ 08:05

  7. Man kan jo frygte, at Nybroe “kun” har gjort, hvad der er normalt i branchen. Og hvis det er tilfældet, så vil det jo være svært at bortvise ham (øjeblikkelig fratræden uden opsigelsesvarsel og uden kompensation).

    Men jeg ved det ikke, det er bare en frygt, jeg kan have.

    Kommentar by Thomas — 5. september 2007 @ 08:12

  8. Vil det sige, at lydmanden, produceren og editor der har sammensat indslagene fra Nybroe går fri?
    Så er vi jo lige vidt for mentaliteten er den samme, når det er de samme folk ved pultene!
    Før var DR 100 % rådden, i dag efter Nybroes fald, så er vi helt nede på 99.8 % …halle-fucking-jula

    Mike

    Kommentar by Onion — 5. september 2007 @ 08:34

  9. Nybroe er jo ikke kriminel, han har jo blot været lidt småsmart. Han er en dygtig fyr, der har dummet sig gevaldigt og formodentlig spoleret sine karrieremuligheder. Hans fremtidige karriere vil komme til at foregå i et noget lavere gear medmindre han er heldig.

    Jeg har ikke noge imod, at man i den situation behandler folk godt, det vil enhver anstændig virksomhed gøre, af hensyn til dem, der er tilbage. Ingen virksomhed er tjent med overforsigtige medarbejdere, man skal kunne fyre en enkelt uden at skræmme resten. Nybroe er behandlet som enhver ordentlig virksomhed behandler en topmedarbejder, de skal skille sig af med.

    Problemet består således ikke i, at man behandler Nybroe generøst, men at man stadig sidder tilbage med en organisation, der burde ryddes gevaldigt op i.

    Nybroe sagen kan man fryde sig over, der fik DR et gevaldigt stød i maven, men det rykker desværre ikke ved de grundlæggende problemer, DR´s ensidige venstredreje kulturradikale tilgang til verden. Her var Nybroe ikke den værste, han var ikke specielt politisk venstrederejet, det eneste han promoverede, det var Nybroe og det er han blevet straffet for.

    De værste sidder stadig tilbage i DR.
    fhv grisehandler

    Kommentar by fhv grisehandler — 5. september 2007 @ 08:41

  10. Først fylder de os med løgn og manipulation. Så lader de os betale for det, når det opdages! Så kan vi lære det!

    mvh
    en licensbetaler(endnu)

    Kommentar by NAN — 5. september 2007 @ 08:51

  11. Jeg er ikke enig i, at Jeppe “bare” peppede sine indslag op for at gøre sig interessant, og at dette sådan set ikke er ret alvorligt!
    Manden manipulerede groft med reportager om noget særdeles alvorligt, nemlig krig, hvor danske soldater sætter deres liv på spil! Det er en farlig tur ned af glidebanen for DR, der i forvejen lider af store problemer med deres troværdighed på alle alvorlige felter inden for politik!
    I den forbindelse er det mindre væsentligt at Jeppe lyver for sin egen skyld – det gør de fleste løgnere vel når det kommer til stykket.

    Kommentar by Winston Smith — 5. september 2007 @ 08:52

  12. Vor uheldige Jeppe bliver næppe arbejdsløs : Gennemskuet ovre på Hodja’s Blog.

    Kommentar by Kaj Haulrich — 5. september 2007 @ 09:07

  13. Det er lidt underligt at skrive det, men lad os i det mindste i dette særtilfælde glæde os over, at skatten er så høj.

    Ellers henviser jeg til et interview med Jacob Mollerup i JP i dag Der kræves login for at læse det fuldt ud.

    http://jp.dk/arkiv/?id=1074912

    Mollerup henviser til, at der helt klart er tale om ledelsesproblemer, og det fremgår, at Jeppe Nybore er Henrik Keith Hansens “opfindelse”, og at Hansen i de seneste tre år har været chef for TV Avisen.

    Henrik Keith Hansen er umulig at diskutere med, for han bilder sig ind, at hans journalistiske faglighed overvinder alle de problemer vedr.alsidighed og neutrale vurderinger, som andre slås med. Jacob Mollerup har ham i kikkerten, og det skal han have ros for.

    Mollerup skal i gang med at se Nybroes arbejde efter i sømmene. Det oplyses, at Nybroe har været alene på reportager i Irak, hvor han selv har stået for lyd- og billedoptagelser til de omstridte indslag.

    JP stiller spørgsmålene.

    Var Nybroe alene i Irak, da han lavede indslagene? eller hjalp andre ham? Hvem i så fald? Så nogen indslaget igennem før det blev sendt? Gvem var et i så fald?

    Dette mener calingprisvinderen Erik Valeur, at man må til bunds i, og hvem er uenig med hami det?

    Mollerup “vil ikke på forhånd garantere, at han følger opfordringen”. Men det er pinedød nødvendigt, at nogen gør det.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 5. september 2007 @ 10:35

  14. JP giver den hele armen med henvisninger til “morsomme videoer”, hvor Jeppe Nybroe latterliggøres.

    http://jp.dk/indland/article1074904.ece

    Kommentar by Mette (islamofob) — 5. september 2007 @ 10:56

  15. #9 ex Grisehandler,

    **Ingen virksomhed er tjent med overforsigtige medarbejdere, man skal kunne fyre en enkelt uden at skræmme resten.**

    Når det kommer til DR, er jeg lodret uenig…godt jeg ikke var direktør for det svindeforetagende, for så ville der komme andre boller på suppen.

    Personalet ville frygte når man gik igennem gangene..ville de få en fyreseddel eller blot en syngende lussing, når man mødte dem. – de ville frygte at gå på toilettet…ville der komme vand i kummen ved optræk eller ville rummet blive fyldt med peberspray..
    og ved lønningsdag…ville der komme lidt penge på kontoen (afhængig om jeg var i humør til det), eller ville der direkte blive trukket fra deres budgetkonto..

    ak ja…jeg ville have en masse ondskabsfulde tiltag der skulle indføres overfor dem og hvorfor spørger du? – fordi jeg kan! .. det er jo ikke fordi der er andre der vil have disse umuliusser (på nær DSB, men deres kvota er vist pt. fuld)..

    DR medarbejdere skal tugtes så blodet flyder, dette som tak for deres røde forherligelse og fordi, at matador, bamse&kylling og lignede er genudsendt 30.000 gange.

    Sorry…skulle lige ha luft :-)

    Mike

    Kommentar by Onion — 5. september 2007 @ 15:14

  16. @15 Mike

    Hæ hæ, du bringer minder frem.

    Var det dig der var den berygtede, men effektive direktør “B.O.” i Irma i sin tid?

    Personalet gøs og svedte angstens koldsved når han kom på uanmeldt besøg i butikkerne. Fyringer på stedet var hans kølvand. Selv ikke de øverste butikschefer vidste sig sikre!

    Mon ikke du ville være glimrende til dette job i DR ?

    Kommentar by Dansk Realist — 5. september 2007 @ 16:11

  17. #16

    Sorry…kommer ikke i Irma :-)

    Jeg V I L L E E L S K E at få den stilling….jeg arbejder gerne gratis og gerne 16 timer hver dag. Kenny Plummergøj kan godt begynde og ryste i sine guccibukser, for jeg søger stillingen..

    Skal lige pakke min morgenstjerne, baseballbat, knojern og grensaks til den første arbejdsdag *lol*

    PS. Jeg lover, at mit førte stop bliver ved “orientering”s radiorum.

    Mike

    Kommentar by Onion — 5. september 2007 @ 17:04

  18. -> 13:

    Det er jo betryggende, at en tidligere kommunist skal undersøge en af DRs medarbejdere (http://www.uriasposten.net/?s=mollerup)

    Kommentar by Nosferatu — 5. september 2007 @ 17:17

  19. -> Endnu et argument (hvis man skulle mangle et!) for at afmelde licensen.

    Du kan gøre det lige her: http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Tilmeld+og+frameld/Framelding.htm

    Kommentar by Nosferatu — 5. september 2007 @ 17:21

  20. @17 Mike
    Drop formaliteterne og kom igang.
    Morgenstjerne er uhandy, men gode piske kan købes for en 20 sine steder. Rigtige flodhestesvøber er dog en kende dyrere. Spanskrør kan være effektive.

    Kommentar by Dansk Realist — 5. september 2007 @ 19:32

RSS feed for comments on this post.