15. juni 2013

VUC-censor vil ikke give hånd til kvindelige elever – Forsker: OK, at afvise ‘normen blandt de kristne’

Ritzaus Bureau, og hermed DR Online, valgte i sin første artikel ikke at skrive hvilken religion der lå til grund for censorens beslutning, men han har selvfølgelig samme religion som kvinden der i sidste uge afviste at modtage behandling hos den mandlige vagtlæge på Odense Universitetshospital (og hermed sendte en bekendt til undertegnede foran i køen). Censor-sagen er lille, men det siger meget om multikulturens apologeter, at de ikke engang har et problem med islamisk kulturimperialisme, når den bogstaveligt talt konfronterer idealerne.

Fra Information – Censor nægtede at trykke kvindelige elever i hånden.

“»Vores censor har meddelt, at han ikke ønsker at give hånd til kvinder. Så det vil nok være en god idé ikke at forsøge at give ham hånden. I hvert fald er I nu advarede, så I ikke i eksamenssituationen bliver forvirrede over det. Held og lykke med eksamen.«

Sådan lød meldingen fra matematiklæreren, da Michala Mosegaard søndag tjekkede intranettet på Herning HF og VUC, hvor hun i disse uger har mundtlige eksamener. Beskeden omhandlede den 20-årige Michala Mosegaards matematikeksamen, som skulle afholdes få dage senere.

[…]

Den omstridte censor, Youssef Minawi, forklarer selv, at han på grund af sin tro på islam kun kan give hånd til kvinder, hvis de er en del af hans nærmeste familie. Men ikke til kvinder, der teoretisk kunne blive hans ægtefælle. Da han tog sit pædagogikum, blev han rådet af sin kursusleder til altid i forvejen at forklare sig over for eleverne, inden de skal til eksamen.

»Jeg skriver altid til læreren for de klasser, jeg skal eksaminere. Jeg vil ikke have, at de skal blive forskrækkede over, at jeg ikke giver hånd af religiøse grunde. Jeg giver heller ikke hånd til den pågældende lærer, hvis hun er en kvinde. Sådan har jeg gjort i otte år, og det har aldrig været et problem.«”

“Hvordan ville danskere i øvrigt reagere, hvis de skulle begå sig hos f.eks. masaierne i Kenya og Tanzania? De spytter traditionelt på hinanden, når de hilser. Skulle danskere ikke have lov til at sige nej til det? … Hvad bliver det næste: At en jøde skal spise svinekød i uddannelsesinstitutionens kantine, fordi det er normen blandt de kristne på stedet? (Jens-André Herbener, adjunkt ved Religionsstudier; Jyllands-Posten, 14. juni 2013)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/48906/trackback

63 Comments »

  1. …troede “lissom” at det var fordi at kvinden er uren, og et laverestående væsen! Og måske vantro??

    Kommentar by Moderat Islamist... — 15. juni 2013 @ 12:32

  2. Jeg er sikker på, at alle de danskere, der vælger at bosætte sig blandt masaierne i Kenya, også vil kunne affinde sig med at efterleve deres særprægede tradition med at spytte på hinanden. Med mindre selvfølgelig der er tale om en dansker, som er muhammedaner. Jeg tør slet ikke forestille mig, hvad han kunne finde på at gøre, hvis en “vantro” spyttede på ham. Formentlig ville det ikke være nok for ham, at der blev skrevet en avisartikel i Dagbladet Information.

    Kommentar by Peter Faber — 15. juni 2013 @ 12:52

  3. Jo flere problemer, jo nærmere borgerkrigen!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 15. juni 2013 @ 12:57

  4. Som den naturligste ting i verden er det de muslimske regler, der gælder, når en muslim og en ikke-muslim mødes, selv når situationen intet har at gøre med islam.

    Kommentar by JensF — 15. juni 2013 @ 13:00

  5. Biografi Jens-André P. Herbener (f. 1970)
    ‘medredaktør af tidsskriftet Faklen 1996-2001’
    ht tp://www.herbener.dk/om-herbener.html

    Kommentar by anno — 15. juni 2013 @ 13:18

  6. At en adjunkt kan komme med en så elendig og ynkelig bortforklaring siger vel en del om uddannelsesniveauet i Danmark,desperationen blandt halalhippierne og at journalisterne har svært ved at finde nogle der kan komme med bedre bortforklaringer.

    Typer som denne adjunkt og Zenia er sikkert så overbeviste om at de har ret, at de ikke kan se hvor let det er at latterliggøre deres argumenter (eks :De har lært det af danskerne,Kulturberigelse)..dermed skader de deres egen,tabte,sag.

    Kommentar by jønne — 15. juni 2013 @ 13:19

  7. Jeg kan desuden se i mit indlæg at typer som mig har så tykke fingre, at jeg kommer til at lave en smiley i stedet for et “d”.

    Kommentar by jønne — 15. juni 2013 @ 13:21

  8. integrationen skrider planmæssigt frem, om 30 år nægter han at sidde i lokale med utildækkede kvinder

    Kommentar by tavsen — 15. juni 2013 @ 13:30

  9. Mon Herbener så også mener, at masai-censorer skal have lov til at spytte på danske elever før eksamen?

    Kommentar by Henrik — 15. juni 2013 @ 13:33

  10. Dette handler hverken om Jøder,Masaier eller andre folkeslag og trosretninger,dette eksempel er et klart bevis på at Muslimer nægter at lade sig intergrere i det Danske samfund og det skal det Danske samfund prompte reagere på,ingen ansættelser i det offentlige til personer med særholdninger,det skal være slut med særbehandling af Muslimer i Danmark,alle skal følge Landets skikke ellers skal man forlade Danmark.Danmark dyrker ikke kvindeundertrykkelse.

    Kommentar by emmagad — 15. juni 2013 @ 13:46

  11. Jeg kunne forestille mig,at det for en dansker,der skal begaa sig
    blandt Masai’erne i Kenya og Tanzania,om noget drejer sig om at
    kende talemaaden “skik foelge eller land fly”.I Danmark giver man hinander haanden,og kan denne censor ikke finde ud af ,at det ogsaa
    gaelder kvinder,burde han hjaelpes til en ansaettelse i en mindre
    udfordrende funkion.Hr. Minawi har bare at haenge sin “Religion”
    paa knageraekken udenfor eksamenslokalet,saa enkelt er det.
    At det finder sig en”forsker”,der ikke ser noget problematisk i
    hr. Minawis adfaerd,burde ikke overraske…..endnu en eksponent for
    det kultur-relativistiske hylekor.

    Kommentar by Kim Rasmussen — 15. juni 2013 @ 13:59

  12. Han har ret i at danskere burde have lov at sige fra hvis de bliver spyttet på, og det var så også hvad eleverne gjorde..

    Kommentar by Per — 15. juni 2013 @ 14:09

  13. “Hvordan ville danskere i øvrigt reagere, hvis de skulle begå sig hos f.eks. masaierne i Kenya og Tanzania? De spytter traditionelt på hinanden, når de hilser.”

    Jeg ved ikke hvor han har det fra. Jeg har været medicinstudende, læge og har været på jagt/bush treck med maasair og boet hos dem. Og det har jeg aldrig oplevet. Og udover at påstå noget rent vås, misser denne “forsker” det rent “geografiske”, hvormed jeg mener det rent territorielle: det var jo ikke i Saudi Arabien at han nægtede at give hånd. Skik følge eller land fly. At ”tolerere” sådant nonsens styrker tilhængerne i styrken på deres kollektive psykose Islam. Europa’s problem er trangen til at tilpasse sig.

    Kommentar by Morani ya Simba — 15. juni 2013 @ 14:16

  14. Nu er vi altså i Danmark, og her giver vi hånd, hvad Masaierne gør i Kenya må være deres sag, men hvis de skulle kommer her til lands vil jeg da høfligt forklare dem, at det ikke anses for pæn opførsel, sådan at spytte på folk. I øvrigt er jeg ikke sikker på at masaierne hilser sådan! Hvad jøder spiser i en dansk kantine må sådan set være deres egen sag, de kan jo bare gå uden om svinekødet, fuldstændigt som jeg går uden og stegt lever!

    Kommentar by Robert R — 15. juni 2013 @ 14:45

  15. Groteske udtalelser og sammenligninger fra en forsker. Denne forsker, sammen med politikere og myndigheder, der fylder os med løgne og fortielser, kalder på at noget vil ske.
    Størsteparten af befolkningen kan såmænd godt se hvad der sker, men få tør udtrykke det. Så er man jo både racist og nazist og dømt ude af det gode selskab. Glistrup var der kun få der gad lytte til; han var en galning og racist. Men som tidligere borgmester i Århus og indenrigsminister sagde i et interview: “Glistrup fik jo ret”. Jeg har seriøst tænkt, at al den kriminalitet og ubehagelig adfærd fra muslimer sammenholdt med myndighedernes “laden stå til” vil fremprovokere en Breivik. Hvilket jeg på INGEN måde håber. Men frygter det. Selv er jeg et ganske fredsommeligt væsen og kan ikke deltage i noget voldeligt. Jeg gætter på at ingen i min omgangskreds læser Uriasposten, men jeg er begyndt at tage til genmæle når snakken falder på indvandring og islam. Nogle gange går der signaler fra mine tæer, der er helt forkrøblede af at krumme sig, og op til hjernen. Og så åbner jeg munden og siger min mening. Det kræver også en smule mod i visse kredse. Go` weekend!!

    Venligst Erik.

    Kommentar by Erik Balle Povlsen — 15. juni 2013 @ 14:49

  16. Nogle præster – især i det jyske – nægter også at give hånden til deres kvindelige kolleger, og det kan man selvfølgelig ikke tvinge dem til.
    Det vil stride mod danske værdier.
    Jeg giver f.eks. heller ikke hånden til en DF-er.
    Sådan er vi så forskellige. Heldigvis.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 14:55

  17. Jens-André P. Herbener er både lærd og begavet, og en god repræsentant for den danske kulturelites kulturrelativistiske apologi overfor netop Islam. Han er for begavet til ikke at indse, hvad der er sagens kerne i denne i og for sig bagatelagtige histore, nemlig at Islam er på direkte konfrontationskurs mod dansk kultur med alle de mulige forfærdelige konsekvenser, som historien har vist at kultursammenstød med Islam typisk medfører, så hans forsøg på kulturrelativistisk bortforklaring (uanset om massai spytte-historien er faktuel korrekt eller ej) er meget bekymrende.

    Kommentar by monse — 15. juni 2013 @ 15:12

  18. Carsten Halvorsen
    Det kan du jo ikke gøre for. Jeg husker efter din retsag, at du udtalte til avisen, at du var psykisk syg.
    Har du husket dine piller ?
    Iøvrigt er det kønsdiskriminerende, når man kun giver hånd til det ene køn, det vil en klage til ligestillingsrådet helt sikkert klargøre.

    Kommentar by Jørn Boye — 15. juni 2013 @ 15:12

  19. Flot argument “skulle jøderne spise svinekød i kantinen”.

    Har det fuldstændig undsluppet jens andre herberners opmærksomhed at sådan er det dagligt for 1000vis af danske elever der må spise halalmad for at tækkes det muslimske mindretal?

    Kommentar by Jesper J — 15. juni 2013 @ 15:22

  20. @halvorsen
    Hvordan kan man se på en person at det er en DFer?????

    Kommentar by father — 15. juni 2013 @ 15:23

  21. <Jeg giver f.eks. heller ikke hånden til en DF-er.<

    Vi giver heller ikke hånden til dig :)

    Kommentar by Spinner — 15. juni 2013 @ 15:25

  22. Jørn Boye
    Din omsorg for mit helbred er rørende, men det rager ikke dig.

    Til gengæld hare du ret i, at det er kønsdiskriminerende ikke at give hånd til kvinder, og i det foreliggende tilfælde kan man klage til skolen og til ligestillingsnævnet. Sidstnævnte mulighed har Manu Sareen været inde på.

    Men det ændrer ikke på, at man i Danmark ikke kan tvinge nogen til at hilse ved at give hånden. Det er fordi vi lever i et frit land.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 15:31

  23. 19. father
    Man kan se det på deres lumske øjne. Nogle har også en særlig måde at gå på.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 15:32

  24. Spinner
    Takker skyldigst.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 15:33

  25. Herbener sammenligner æbler med pærer, han bruger hverken sin hjerne eller sin uddannelse her.

    Hvordan mon han ville reagere hvis en skattefinancieret censor udtalte at han nægtede at give hånd til muslimer eller afrikanere?

    Kommentar by mb — 15. juni 2013 @ 15:34

  26. http://www.independent.co.uk/news/world/asia/pakistan-at-least-11-female-university-students-killed-in-quetta-bus-bombing-8660081.html

    Gad vide om mandlige censorer giver hånd til kvindlige studerende i Pakistan …. eller om man “håndterer” det som beskrevet i artiklen.

    Kommentar by Asger Nielsen — 15. juni 2013 @ 15:36

  27. Kort og godt, politikerne har lukket folk ind i landet, der
    er fjendtlige imod både landet og folket!!!
    Vi har ingenting gjort imod det, selvom der siden krigens
    afslutning aldrig har været så meget brug for en modstandsbevægelse
    som nu.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 15. juni 2013 @ 15:37

  28. Landsforvis muslimer.
    Forbyd islam.

    Kommentar by Nielsen — 15. juni 2013 @ 15:40

  29. Nielsen
    Det kan du selv gøre.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 15:41

  30. Den muslimske censor var i middagsradioavisen i går. Hans tale var den sædvanlige muslimske babydansk. Hvordan mon hans andre kvalifikationer er? http://aoh.dk/artikel/censor-giver-ikke-h%C3%A5nd-til-kvinder

    Kommentar by tavsen — 15. juni 2013 @ 15:42

  31. Professor: Ville vi acceptere en censor, der er racist?

    Sagen om censoren, der ikke vil give kvindelige eksaminander hånden, illustrerer, at vi i tolerancens navn er tilbøjelige til at acceptere intolerance, så snart religion kommer i spil, mener Frederik Stjernfelt

    http://www.information.dk/463833

    Kommentar by mb — 15. juni 2013 @ 15:43

  32. Her er hvad kvinder kan forvente sig i fremtiden

    A woman’s paradise is under husband’s foot.
    og da Syrien brændte den danske ambassade….
    http://www.youtube.com/watch?v=Hcm873G94jo

    muslimsk talkshow kan være ganske underholdende http://www.youtube.com/watch?v=LP0W0IUhZT0

    Kommentar by tavsen — 15. juni 2013 @ 15:43

  33. @ mb

    Den højeste autoritet har endegyldigt afgjort det hele og slagtet sendebudet

    Kvinfos direktør, Elisabeth Møller Jensen, er således snarere kritisk over for den kvindelige studerende, der klagede over censoren….

    http://aoh.dk/artikel/h%C3%A5ndtryksn%C3%A6gter-deler-vandene

    Kommentar by tavsen — 15. juni 2013 @ 15:52

  34. @ Halvorsen

    Med hensyn til visse mandlige præsters modstand mod at give deres kvindelige kolleger hånden ved selve ordinationen, så er der jo netop også skredet hårdt ind over for det. De skal mig bekendt give hånden, hvis de vil ordineres som præst i Folkekirken.

    Om det er på sin plads at sammenligne en muhammedansk mands modvilje mod at give kvinder hånden med din modvilje mod at give en DF’er hånden, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg tror nu nødigt den pågældende censor fra Herning ønsker hans praksis tolket som udtryk for foragt for det modsatte køn.

    Kommentar by Peter Faber — 15. juni 2013 @ 15:57

  35. Peter Faber
    Jeg taler om de præster, der allerede er ordineret.

    I øvrigt er der jo netop tale om forskellige bevægrunde for ikke at give hånd og den pågældende censors begrundelse skulle være, at han ikke må give hånd til kvinder, som han kan risikere at blive gift med. Så du har ret i, at der næppe er tale om foragt. Tværtimod må man vel næsten sige.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 16:09

  36. Skik følge eller land fly. Ingen danskere skal lade sig eksaminere af en idiot med en krigsideologi som rettesnor.

    Forsvind fra vores unge danskere og tag gerne hele din klan med dig.

    Kommentar by Iznogut — 15. juni 2013 @ 17:00

  37. Jeg er psykisk syg – Halvorsen. Tag dine piller og drik et glas vand.

    Kommentar by Iznogut — 15. juni 2013 @ 17:01

  38. Erasmus Montanus Herbener mener ikke, at danskere i Danmark skal behandles ens eller efter danske normer og traditioner. Han mener derimod at tilvandrede, hjernevaskede islam ideologister skal nedgøre danskere i henhold til en fejlslagen krigsideologi og have ret til, at vælge og vrage efter behag.

    Om idioten så tror på fanden og hans pumpestok, så vil det rage mig og det officielle Danmark, bare han holder det privat.

    Den klaphat skal fyres øjeblikkeligt.

    Kommentar by Iznogut — 15. juni 2013 @ 17:14

  39. En stor tak til Jørn Boye, father, spinner og Peter Faber for at holde liv i en berigende debat med Carsten Halvorsen.

    I får ikke alene udvidet jeres horisont, men i gør også en god gerning ved at fodre Halvorsen. Han ville debatmæssigt dø af sult uden jeres indsats.

    Kommentar by Binee — 15. juni 2013 @ 17:15

  40. Der var måske lige nogle studiner i shorts og kjoler og med patterne svulmende under blusen, der havde regnet med og score et billigt 13 tal?!

    Så brug dog venstre hånd til goddag, hvis højre er uren af og tørre røv og spille af med.
    Eller brug handske.
    For det næste bliver jo at pigerne skal have tørklæde på.

    Har han sit eget bederum på skolen og et toilet vendt bort fra mekka, så han ikke blotter sin bare når han skal på das. Men han står nok op og skider.

    Kommentar by Xenofob — 15. juni 2013 @ 17:18

  41. #28. Nielsen
    Det er for sent, kun våbenes muligheder er tilbage!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 15. juni 2013 @ 17:23

  42. @ Carsten Halvorsen

    Dit sære argument er: Hvis man ikke vil tvinge nogle mandlige præster i Jylland at give hånd til kvindelige aspiranter ved præstevielsen, så bør man også acceptere, at muslimske mænd aldrig giver hånd til fremmede kvinder, og muslimske kvinder aldrig giver hånd til fremmede mænd.

    Der er ingen af dine debatmodstandere (de såkaldte DF-ere) i denne tråd, der har skrevet, at det er i orden, at nogle mandlige præster i Jylland nægter at give hånd til kvindelige aspiranter ved præstevielsen. Tværtimod argumenteres der for, at i Danmark giver man hånd til alle. Det er klart en dansk værdi.

    Det mindretal af mandlige præster har selvfølgelig ret til at tolke Bibelen på den måde, at kvinder ikke bør være præster (trosfrihed), men jeg tror, at de fleste af dine debatmodstandere (de såkaldte DF-ere) er enige i, at disse mandlige præster selvfølgelig skal give hånd til kvindelige præsteaspiranter ved denne særlige ceremoni, ligesom de naturligvis altid giver hånd til kvinder i alle andre sammenhæng.

    Selv den ondeste af alle DF-ere, ideologen Søren Krarup, har udtalt, at selvfølgelig bør mandlige præster “opføre sig ordentligt ved en ordination og give hånd til alle præster.”

    Så vi kan konkludere: At nægte at give hånd er uhøfligt efter danske værdier. I privat sammenhæng har folk da frihed til at gøre, som de lyster, men i arbejdssammenhæng og ved højtider og ceremonier skal man følge almindelig dansk skik og høflighed.

    Så dit angreb på nogle mandlige præster, giver ingen mening. Dine debatmodstandere virker netop enige om, at i Danmark er det en dansk værdi, at man giver hånd. Det gælder både præster ved denne helt særlige ceremoni og muslimer ved enhver lejlighed – det være privat eller på arbejde.

    Men dit argument er i virkeligheden: Jeg, Carsten Halvorsen, giver under ingen omstændigheder hånden til en DF-er, derfor er det i orden, at muslimer under ingen omstændigheder giver hånd til en fremmed af modsat køn, 24/7, privat og på arbejde.

    Se det er jo et interessant argument: Jeg, Carsten Halvorsen, afskyr politisk en DF-er så meget, at jeg aldrig under nogen omstændigheder vil give hånd til vedkommende, og derfor er det i orden, at muslimer diskriminerer det andet køn på sammen måde ud fra deres religion, privat og på arbejde.

    Er der nogen, der kan forstå logikken hos Carsten Halvorsen?

    Carsten Halvorsen. Hvorfor stræber I på venstrefløjen absolut efter at være så dumme som det overhovedet muligt, når I argumenterer med analogier? Er der en speciel glæde ved at optræde så dum som overhovedet muligt?

    Kommentar by traveler — 15. juni 2013 @ 17:48

  43. At Herbener er kugleskør er desværre ikke kun er problem for ham selv.
    Han er som adjunkt ved Syddansk Universitet lønnet af staten – dvs os – for at udbrede sit skvalder.

    Kommentar by Binee — 15. juni 2013 @ 17:50

  44. ->42 traveler

    Lige på sømmet. Dumme analogier er en uforanderlig størrelse der igen og igen afslører at venstrefløjen og de anstændige i almindelighed ikke udvikler sig, ikke reflekterer, ikke lytter. Man kunne nævne: Der er også danskere der begår drab og pædofile overgreb, dvs. der er ikke nogen grund til at undgå indrejse af muslimer, idet deres overgreb modregnes af vores; der er også voldelige afsnit i Det Gamle Testamente, så det at nogen legitimerer terror og religiøs undertrykkelse med henvisning til Koranen giver ikke grund til modvilje mod islam, selv om ingen legitimerer vold og undertrykkelse med GT i dagens verden; ateisten Timothy McVeigh (Oklahomabombemanden) og kristne fanatikere der dræber abortlæger viser at der er fanatikere i alle lejre, og dette er det væsentlige, ikke at der er begået 21.000+ voldshandlinger af muslimer siden 9/11.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 15. juni 2013 @ 18:11

  45. Jeg vil gerne hører, hvad de kvindelige partiledere, med statsministeren i spidsen mener om sagen. Hvis det er i orden ikke, at give hånd eller forskelsbehandle med religion som undskylding. Så sætter man jo reelt islam over den danske lovgivning om
    Ligebehandling. Dvs en lov vedtaget af det danske folketing. Bliver underkendt til fordel for en forhistorisk massemorder, ørkenrøver, pædofil voldtægtsforbryders fantasi leveregler.

    Sættes højere end demokratiet. Det er vel begyndelsen til enden for demokratiet. Eller hvordan ser de fremtiden. Sharialov og kalifatet?

    Er det også iorden, hvis danske censore ikke vil give hånd til muslimer.
    Fordi de forskelsbehandler kvinder?.
    Så kan man jo bare gå igang med, at lave sine egne regler.
    Den censor skal afskediges. Hans holdninger kan ikke forens med den stilling i det offentlige han har. Han er ikke demokratisk moden til opgaven.
    Hvem han giver hånden i fritiden er hans eget problem.

    Kommentar by XXXXX — 15. juni 2013 @ 18:15

  46. @ Halvorsen

    Du skriver:
    “Jeg taler om de præster, der allerede er ordineret.”

    Det er altid en fordel at tale om fakta i stedet for at tale om sine egne fjendebilleder.

    Sagen om præsterne handlede om et håndtryk under selve ordinationen. Dette håndtryk bliver af nogle tolket som en anerkendelse af kollegaens ordination. Og fordi de ikke anerkender, at kvinder kan være præster, vil de ikke give håndtrykket. Der er ikke tale om en generel modvilje mod at trykke kvinder/kvindelige præster i hånden. Men som sagt, så har biskopperne gjort alt hvad de kunne for at tvinge de pågældende præster til at give håndtrykket.

    Og når du sammenligner med denne sag, må man naturligvis spørge, om du ønsker, at censoren fra Herning skal behandles på samme måde, som præsterne er blevet: Tryk de kvindelige elever i hånden, eller vink farvel til dit job. Er det det, du mener?

    Kommentar by Peter Faber — 15. juni 2013 @ 18:16

  47. Så længe dhimmier som Halvorsen og Herbener lukker deres masochistiske mundlort ud og lefler for islamismen, så længe vil det gå godt for DF. Det eneste parti der overhovedet kan komme i betragning at stemme på ved et folketingsvalg, hvis man ikke har lyst til at leve i et nyt totalitært nazityskland nu med religiøse overtoner, der er ingen andre der vil tage fat på emnet og truslen fra EU og en hjernevasket Mellemøstlig ideologi. En dødsens farlig cocktail vi har her, ikke alle fatter desværre endnu hvad der er gang i på højt plan og hvad vi byder fremtidige generationer af kaos. Man har forrådt hele den europæiske tankegang, i forkvaklet selvhad sat alt over styr.

    Kommentar by LarsB — 15. juni 2013 @ 18:52

  48. -> #23,Halvorsen

    “Jeg giver f.eks. heller ikke hånden til en DF-er.”

    “Man kan genkende DF’ere på deres lumske øjne. Nogle har også en særlig måde at gå på.”

    I tredivernes Tyskland karikerede nazisternes ligeledes jøderne som du her gør – krumme lange næser og lumske øjne.

    Hvis du ikke kan eller vil gi’ en DF’er hånden, er nok mest fordi din højre arm altid er udstrakt i en 120 graders vinkel fra kroppen.

    Eller måske er det fordi du ligesom Mussolini holder din kniv i udstrakt højre arm til en vaskeægte “Il Duce” hilsen.

    Kommentar by grove city, ohio — 15. juni 2013 @ 19:09

  49. >42 Traveler: „Er der nogen, der kan forstå logikken hos Carsten Halvorsen?„

    Næh, Halvorsens analogier lider under den logiske brist, at de forudsætter, at man kan vaske sig ren i andres skidt.

    Den logiske brist i Herbeners analogier er en smule mere sofistikeret, men ikke væsentlig forskellig fra Halvorsens ditto.

    Herbeners analogier forudsætter, at alle kulturer er lige gode, men han accepterer samtidigt, at den udefra kommende islamiske kultur ikke blot sameksisterer, men i en konfrontation trumfer dansk kultur i Danmark.

    Forskellen er i mine øjne, at Herbener er for begavet til ikke at burde indse den logiske brist i sine analogier, mens dette nok forholder sig anderledes hos Halvorsen.

    Kommentar by monse — 15. juni 2013 @ 19:20

  50. @monse

    Jens-André Herbeners analogier fungerer heller ikke.

    Hvis nogle danskere gerne vil leve sammen med masaierne i Kenya, vil de selvfølgelig så vidt muligt følge de lokale skikke. Så Jens-André Herbeners analogi her fungerer ikke.

    Vi ser jo også på TV, at vestlige kvindelige journalister og politikere altid tager slør på, når de besøger et muslimsk land med sharialove.

    Den anden analogi er ligeså fordummende. Her drejer det sig om, at kristendommen med Jesu ord afskaffede hele ideen om rent/urent, og det er vores kulturelle arv i Danmark.

    For de uvidende så siger Jesus efter en strid med farisæerne om renhedsforeskrifter, at det ikke er det, som går ind i munden, der gør mennesket urent, men det som kommer ud af menneskets hjerte. Så er den ged vist barberet. For den kristne er alt således rent og alt er skabt af Gud.

    Så Herbeners ved ved godt som adjunkt i religion, at normen blandt de kristne og kulturkristne på stedet, at man ikke skelner mellem rent og urent, og derfor finder svinekød ligesågodt som alt muligt andet mad. Det kender vi jo alle gammeldanskere udmærket godt.

    At en jøde så ikke vil spise svinekød i uddannelsesinstitutionens kantine af religiøse grunde, det er jødens egen sag. Men vi vil da ikke påtvinges muslimernes renhedsforeskrifter og håndgivningsregler, som jo er det, Herbener aktivt baner vejen for.

    Jens-André Herbeners analogier er klart fordummende og ikke værdigt for en adjunkt i religion.

    Kommentar by traveler — 15. juni 2013 @ 19:30

  51. traveler
    Du har åbenbart misforstået mit argument, som er, at i et frit land som Danmark kan man ikke tvinge nogen til at hilse ved at give hånden, hvis man ikke vil.
    Asmaa Abdol-Hamid kan ikke tvinges til det, præster kan ikke tvinges til det og jeg kan heller ikke tvinges til det.
    Det er simpelthen et brud på de danske værdier, hvis man skal tvinges til at give hånden. Og tak og lov for det. Vi lever nemlig i et frit land, selv om DF og højrefløjen prøver at indføre en normtvang.

    Ovenstående er også et svar til andre i denne debat.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 19:56

  52. @Halvorsen, det kommer an på i hvilken situation. I nogle situationer er det aldeles upassende og direkte ydmygende, i andre ret ligegyldige. Så put lige handlingen i rette kontekst, før du kommer med konklusionen at ingen kan tvinges til det.
    At betragte kvinder som urene/mindreværdige er så gammeldags et livssyn, at det på ingen måde hører hjemme i en offentlig institution. Jo mere man giver dem lov til, jo værre vil det være for ikke-muslimer. Det kan du skrive dig bag øret. Muslimske værdier og livsanskuelser kolliderer med de danske, og det her er bare en lille dråbe i et snart uendeligt stort hav Halvorsen.

    Bare kig på deres kvinder der er indhyllet i tørklæder og hijab fra top til på, og i øvrigt også agerer fødemaskiner. Og kom så tilbage og fortæl mig om det er et kvindesyn der hører hjemme i Danmark.

    Kommentar by Endnu en vantro — 15. juni 2013 @ 20:13

  53. Endnu en vantro
    Jeg har allerede diskuteret den sag med Peter Faber længere oppe.
    Kig på 34. og 35.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 15. juni 2013 @ 20:22

  54. @Halvorsen

    Jeg har slet ikke misforstået dit argument om frihed til at give hånd eller ej.

    Vi lever rigtignok i en fri verden og har derfor også frihed til at gøre, som vi vil inden for visse lovgivningsmæssige rammer. Og det er godt. Og godt at huske på at handle proaktivt for at sikre friheden fremover for hinanden som individer.

    Men når man taler om en gruppes værdier, i dette tilfælde danskernes, så hører frihed ikke under den kategori. Det må jeg hellere skære ud i pap:

    En gruppes værdier er det som definerer gruppens fællesskab etisk. Hvis man vil være medlem af gruppen, så afgiver man frivillig individuel frihed af hensyn til det forpligtende fællesskab.

    Man kan også afgive sin individuelle frihed under tvang og trusler og tvinges ind i en gruppe, men det accepterer vi danskere ikke.

    Så frihed er en individuel værdi, mens en forpligtelse er en gruppes værdi. Hvis man ikke ønsker at forpligte sig til gruppen, så kan man i Danmark vælge sin personlige frihed, men så er man selvfølgelig ikke længere med i gruppen. Hvis alle i gruppen vælger deres personlige frihed uden forpligtelser til gruppen, eksisterer der selvfølgelig ikke nogen gruppe længere med fælles værdier.

    Da danskere jo er en gruppe, er frihed ikke en dansk værdi. For vælger alle danskere frihed, eksisterer dansk selvfølgelig ikke længere.

    At give hånd til alle andre er en dansk værdi. Men ingen tvinger dig til at overholde denne gode danske værdi. Du kan som individ frit vælge din personlige frihed til ikke at forpligte dig til danske værdier.

    Det er formodentligt for svært for dig at forstå, at frihed ikke er en dansk værdi, men en individuel værdi. Men nu har jeg da i det mindste forsøgt.

    Kommentar by traveler — 16. juni 2013 @ 00:57

  55. Glem nu ham den pædofile knivstikker.

    Enhver dialog med den voldelige børnemisbruger er en accept af hans væsen og handlinger !

    Kommentar by Anonym — 16. juni 2013 @ 09:52

  56. @Halvorsen

    …fortsættelse om at frihed er en individuel værdi, mens en forpligtelse er en gruppes værdi.

    Det er rigtig fint med din sætning “man ikke tvinge nogen til at hilse ved at give hånden, hvis man ikke vil.”

    Så du vil gerne have frihed til ikke at give hånd, ikke bare generelt med selektiv, dvs. du hylder frihed til at diskriminere andre.

    Din modsætning er de, som betragter det som deres frihed at give hånd til alle uanset køn, religion og seksuel og politisk observans. For dem er det ikke at give hånd på den selektive måde, som du ønsker, en diskriminerende adfærd og skaber utryghed. Det vil være specielt aktuelt i en eksamenssituation, hvor de formelle rammer ikke kan tillade en adfærd, der skaber utryghed. Således krænker du deres frihed ved at påberåbe dig din frihed.

    Og på den måde er vi tilbage ved pointen, at frihed ikke er en gruppeværdi, da den altid vil føre til krænkelse af friheden for de andre i gruppen.

    Kommentar by traveler — 16. juni 2013 @ 10:30

  57. traveler
    Hvis du ikke har misforstået mig, så har du til gengæld taget fejl.
    Frihed er ikke en individuel værdi, men derimod en fælles dansk værdi i så høj grad, at den er indskrevet i forfatningen som de borgerlige frihedsrettigheder med den konsekvens at ingen kan påtvinges en bestemt adfærd.

    At give hånd er derimod ikke en speciel dansk norm. Den bruges over den ganske verden f.eks når toppolitikere og statsmænd mødes.

    Det betyder, at jeg ikke bare “vil have frihed til ikke at give hånd”. Det er en frihed jeg allerede HAR, og som jeg selvfælgelig benytter mig af som det passer mig. Og den frihed har andre mennesker heldivis også.

    Kommentar by Carsten Halvorsen. — 16. juni 2013 @ 12:05

  58. Rejste der sig ikke en mediestorm da Marie Krarup fandt det upassende at gnide næse med en vildt fremmed halvnøgen mand i New Zeeland? En hilsen jeg finder noget mere intimiderende end at give en kvindelig studerende hånden. Hvor var den pågældende forsker den gang? Se, nu bor denne mand jo i dette land og er er bekendt med vor måde at hilse på. Han nægter at følge denne skik til trods for at han må være vidende om at han af de fleste af os andre vil blive opfattet som uhøflig, for ikke at sige diskriminerende. Hvis jeg boede fast blandt mazaier i Kenya, så var jeg nok nødt til at spytte igen, for ikke at blive opfattet som uvenlig. Iøvrigt er hans forvrøvlede udtalelse om tvangsfodring med svinekød temmelig skadelig for hans forskerstatus. Den ville jeg ikke have viftet med.

    Kommentar by EH — 16. juni 2013 @ 15:07

  59. Er det i orden hvis mand så frem over ikke ville give hånd til sorte, eller folk som ikke er af ren hvid race..? Der er i virkeligheden ikke nogen forskel på, om mand udøver diskriminering på køn, eller på race.. Om det er af religiøs orsag eller anden videnskabelig tro, kan være lige meget, diskremineringen er der uanset. Ellers hvis mand kun må ved at det er en religiøs årsag, så kan mand så finde på en religon som passer til den holdning, da alle religioner jo i virkeligheden opfundet af mennesket, ofte kun en person.
    Som dansker kan jeg jo selv vælge, om jeg ville leve i andre kulture med mange diskremineringer, eller vælge fra, men som dansker kan man ikke vælge, når andre kulture kommer her til landet og vi så pludselig skal til at tilpasses under deres normer og manglende værdier.
    Det er utroligt den manglende intelligens og moral blandt folk i toppen af samfundet ikke kan se de ting. Men fordi mand har taget en lang og høj uddannelse, har gode tale evner og kommet til at sidde på centrale poster i samfundet, er ikke det samme som at sige at mand er intelligent, eller har en god moral, det er noget helt andet begge dele.

    Kommentar by Henrik — 16. juni 2013 @ 16:41

  60. http://www.b.dk/politiko/det-manglende-haandtryk

    Kommentar by tavsen — 16. juni 2013 @ 18:18

  61. EH — 16. juni 2013 @

    herligt at se alle de politiske korrekte vende på en tallerken

    underholdningsværdien er høj

    Kommentar by tavsen — 16. juni 2013 @ 18:24

  62. # Tavsen
    Ja det har du så sandelig ret i.

    Kommentar by EH — 17. juni 2013 @ 23:28

  63. […] vinkler. De tre; Gregers Andersen (ukendt, læs evt her), Jens-André P. Herbener (kendt fra Faklen) og Søren Sofus Wichmann ( ukendt, evt her). Trekløveret legitimere sig bl.a. med, at 97% af […]

    Pingback by Miljøstyring | Undskabens Hotel — 17. november 2015 @ 04:38

RSS feed for comments on this post.