24. juni 2013

“Censoren, der hilser med hjertet i stedet for med hånden, udfordrer det danske nationale narrativ.”

Den ene dag kan hun demonstrere med Hizb ut-Tahrir, den næste dag kan revse danskere for at ikke at ville udvide ‘det nationale narrativ’. Sherin Khankan er af vor tids største floskel-generatorer. Her kommenterer hun Censor-sagen i et indlæg på Religion.dk – Khankan: Muslimsk censor udfordrer idéen om dansk kultur.

“Kritikken vidner om, at mange danskere har det svært med multikultur og at flere nødigt ønsker at udvide det danske nationale narrativ og inkludere andre kulturer, sædvaner og tankegange i den danske kultur. …

Jeg har forståelse for, at det kan virke fremmedgørende, utrygt, ekskluderende og diskriminerende for en kvindelig studerende ved første øjekast at blive mødt med en advarsel om, at censor ikke giver hånd. Men når censor dernæst forklarer baggrunden derfor, er det nødvendigt at give slip på fordomme og ønsket om at ensrette vores kultur.

Man skal ikke rejse særlig langt for at finde alternative måder at hilse på. Vi lever i en global tidsalder og en mangfoldig verden, og derfor er vi nødt til at inkludere alternative måder at handle på i vores kultur. …

Alle livshistorier skal inkluderes i det nationale narrativ. De små historier og de nye kulturer og fremmede sædvaner bidrager til den store fortælling. De globale identiteter herunder også muslimer er en del af den nye transformerende kraft.

I den ‘nye verden’ er vi alle en slags transnationale identiteter, som konstant navigerer mellem forskellige kulturer. Det skal vi blive bedre til. … Fordelen ved et pluralistisk udgangspunkt som det multikulturelle samfund er, at man bliver tvunget til at fokusere på det, der forener os som mennesker

Faktum er, at ideen om, hvad der er dansk kultur, varierer alt efter, hvem man er. I takt med at Danmark uddanner en ny generation af ‘mentalt globale krydsfelter’, vil disse langsomt indtage magtpositioner inden for politik, forskning, kunst, religion, medier, forsvar, sikkerhedspolitik og erhvervsliv, og derigennem vil der blive skrevet nye politiske, religiøse og historiske narrativer. …

Europa er nødt til at inkludere alle historier, som en del af deres egen historie. Ellers vil kulturmødet fortsætte med at opleves skævt og akavet og en bagatel som det at hilse alternativt blive forvandlet til et gigantisk dilemma om ligestilling.”

Oploadet Kl. 15:42 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49166/trackback

29 Comments »

  1. Hun er en Klaphat – Ignorér hende.

    Kommentar by bastardo — 24. juni 2013 @ 15:51

  2. Tilbage i januar 2004 debatterede jeg med Sherin Khankan i KD, og det var meget tydeligt for mig, at på trods af hendes formandskab for “Kritiske muslimer” var hun fortsat fundamentalist, idet hun argumenterede for visse grænser for ytringsfriheden. Dengang var debatten mere urban end i dag, og vi var endnu ikke så skarpe på det konstituerende for den rettroende muslim, nemlig at den absolutte grænse går ved enhver kritik af Muhammed etc. Jeg skrev dengang bl.a.:

    “Vi står dybest set overfor et meget enkelt valg, både i den vestlige og i den muslimske verden. Skal vi leve i stater, der styres af religiøs tro, eller skal vi leve i stater, der giver plads til religiøs tro? Jeg foretrækker det sidste, jeg er endda parat til at slås for det, fordi vi tidligere i historien med forfærdende konsekvenser har prøvet det første.

    En følge af det valg er den ubetingede ytringsfrihed, sådan som den kendes i og er kendetegnende for de demokratiske samfund. Uden ytringsfriheden nytter de andre friheder ikke, – og må jeg ikke lige minde om, at ytringsfriheden sammen med de øvrige borgerlige frihedsrettigheder blev formuleret og vundet på trods af de kristne kirkers modstand.

    Når Sherin Khankan derfor skriver, at det er nødvendigt at markere en grænse for ytringsfriheden, håber jeg meget, at den grænse netop er den, der i Grundlovens paragraf 77 hedder ”.. under ansvar for domstolene”. Alle andre grænser er et indgreb i retten til at tro, tænke og tale frit.”

    Men det var netop ikke den grænse, hun havde i tankerne, – derimod det sædvanlige muslimske krav om særstatus for deres religiøse ævl.Og hun har ikke flyttet sig en tøddel i de år, der er gået.

    Kommentar by Poul Højlund — 24. juni 2013 @ 16:06

  3. Kritikken vidner om, at mange IKKE-danskere har det svært med multikultur og at flere nødigt ønsker at udvide det MEDBRAGTE nationale narrativ og inkludere andre kulturer, sædvaner og tankegange i den danske kultur. …

    Kommentar by Hakket roe — 24. juni 2013 @ 16:19

  4. Hun er “cand. mag. i religionssociologi og filosofi fra Københavns Universitet med speciale i Islamisk aktivisme og sufisme i Syrien.”

    Og så er hun et limrende eksempel på, at tanketommer personer ikke lærer at tænke af at gå på universitetet. Det eneste de lærer, er fancy ord som ‘narrativ’. Konklusion: en fremmedordbog er billigere end er universitet.

    Kommentar by Josef. K — 24. juni 2013 @ 16:28

  5. Sherin Khankan er simpelthen ikke særligt skarp. Ofte lyder det i mine ører som ureflekteret vrøvl og clichefyldt pludren. Jeg undrer mig over at hun som Ahmadiyya-muslím står last og brast med de andre fundamentalister i medierne.

    Kommentar by mb — 24. juni 2013 @ 16:36

  6. Betyder det så at jeg må udfordre den muslimske “narrativ” og tegne Muhammed?

    Jeg er altid nysgerrig efter at vide om den slags humaniora-pludren som Khankan er eksponent for har nogen bredere effekt uden for dette sælsomme reservat. Jargonen er i hvert fald ikke gangbar i den bredere befolkning, men oser af fimset verdensfjernhed. Hvis der er en effekt i retning af at fremme islams interesser, må det vel være fordi der er et mellemlag af kursusholdere, politikere, humanitære organisationer, journalister osv. der labber den slags i sig, og videreformidler det i form af det vi kender som offergørelse, kulturelt selvhad, relativisering og skønmaleri af islam. Det er dette mellemlag af formidlere der lader sig dupere og som tror at det handler om videnskab.

    For mig er det så tydeligt og så indlysende at Sherin Khankan er ude i et ærinde der intet har at gøre med det verdensbillede som humaniora-luftighederne forfægter. Det er chokerende at der er hattedamer m/k der tager den slags for pålydende.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 24. juni 2013 @ 16:40

  7. http://www.jv.dk/artikel/1583244:Kolding–Foerste-student-sluttede-med-et-12-tal
    Se godt på det smukke syn. Om 30 år er det erstattet af stive papfigurer, skrækslagne for at røre hinanden. Det kræver islam. Studinen er indpakket for ikke at fornærme muslimen, der har valgt at leve i det forkerte årtusinde.

    HVORFOR, jeg mangler stadig et svar. HVORFOR må en muslim forskelsbehandle? Og slippe godt fra det, bare ved at henvise til en religion. Det er simpelthen for billigt at slippe fra det på den måde. Der må da være en mere uddybende forklaring på forskelsbehandlingen. Men der er næppe een eneste journalist, der tør stille spørgsmålet.

    Svaret kan man læse i koranen, for det kommer aldrig i aviserne.

    Mit land ligger ned http://www.lyricshall.com/lyrics/Marie+Key/Landet/

    Mit smukke land ligger ned og bliver dagligt voldtaget. Kvinfo’s våde drømme går i opfyldelse HVER DAG bid for bid

    Kommentar by tavsen — 24. juni 2013 @ 17:17

  8. Det værste er vel det faktum at der sidder repræsentanter for det Danske samfund der er villige til at lytte til og handle ud fra hendes floskler.

    Alle hendes floskler falder til jorden i det øjeblik man spørger hende hvad hun mener. Man kunne passende starte med den islamiske censor.

    Hvad er det lige han har bragt med til Danmark og eksamensbordet, andet end ufred?

    I mit optik en ufølsom, uintelligent og forhånende gestus der af Sherin Khankan opfattes som “et mentalt globat krydsfelt “.

    Kommentar by Santor — 24. juni 2013 @ 17:31

  9. Vi har jo ikke bedt om multikultur / islamisme. Det svarer til, at jeg banker på døren hjemme hos Sherin Khankan. Og siger her er hyggeligt. Her vil jeg bo og du skal forsørge mig resten af livet. Og min stor familie/ klan. Ja ok de er analfabeter og lidt kriminelle, men det er deres kultur/ religion.

    Hvorfor skal Danmark og Europa ” transformeres “. Det var vel fungerende nationale lande, før masse invasionen af muslimer og afrikanere. Hvorfor ikke indfører multikultur
    I Mellemøsten og Afrika, som IKKE er vel fungerende.

    Så kunne de radikale og Enhedslisten rejse til Mellemøsten og Afrika. Og starte med, at indføre menneske rettigheder og ligestilling.I De lande kunne, de måske gøre lidt bedre. I stedet for at ødelægge Europa Og Danmark.

    Kommentar by XXXXX — 24. juni 2013 @ 17:44

  10. I Sherin Khankans hjemland, der foretrækker man at afgøre stridsspørgsmål, dels med knive og dels med skydevåben.
    Det er den kultur hun er fæstnet til og inderst inde bekender sig til.
    Glem alt andet pjat, og begynd at skyd, når en stodder ikke vil give hånd!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 24. juni 2013 @ 17:44

  11. Tvangstanken er – eller skal være – at hvadsomhelst “fra den store verden” skal modtages som en inspirerende berigelse af dansk kultur. Det er forbudt at skelne og vælge ud. Og det har jeg ikke tænkt mig at rette mig efter.

    Kommentar by BE — 24. juni 2013 @ 17:50

  12. – jeg har klippet lidt ud fra teksten:

    Den første dag i resten af livet 2002
    ‘Sabba Mirza sidder yderst på stolen for enden af den lange gang. Hendes nye, sorte sko vipper nervøst op og ned med spidsen. Hun glatter hele tiden sit lange, sorte hår væk fra ansigtet.’

    ‘»Du fik 10. Tillykke Sabba.«’

    ‘Pludselig er den trykkende stilhed afløst af jubel og hujen. Der er masser af kram og blomster til Metropolitanskolens seneste student. Sabba tager prøvende huen på og trykker den forsigtigt ned over det glatte hår.’
    ht tp://www.berlingske.dk/koebenhavn/den-foerste-dag-i-resten-af-livet

    Sabba kan blive første dommer med tørklæde 2008
    ht tp://avisen.dk/sabba-kan-blive-foerste-dommer-med-toerklaede_8654.aspx

    Kommentar by anno — 24. juni 2013 @ 18:04

  13. “Vi lever i en global tidsalder og en mangfoldig verden, og derfor er vi nødt til at inkludere alternative måder at handle på i vores kultur. …”

    Hvem er “vi” i denne sammenhæng?
    Den muslimske censor fandt det tydeligvis ikke nødvendigt at “inkludere alternative måder at handle på” da han selv stod ansigt til ansigt med en anden kultur.

    “Alle livshistorier skal inkluderes i det nationale narrativ.”
    I så fald vil det nationale ophøre ,og blive erstattet med det som den såkaldt veluddannede muslima betegner som den ‘nye verden’. Utopisk ævl som i praksis medfører nedbrydning af samfundsorden.

    “De globale identiteter herunder også muslimer er en del af den nye transformerende kraft.”
    Ihvertfald sålænge de ikke selv bliver transformeret.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 24. juni 2013 @ 18:10

  14. Yndig at se på, men giftig i tankerne. :-/

    Kommentar by LarsB — 24. juni 2013 @ 18:54

  15. Ja for søren, hvorfor har ingen tænkt dén tanke før:
    At vi etniske dansker blot mangler noget narrativisme, inklusion og pludreralisme (min egen oversættelse), og når det sker, skal alt nok blive godt.

    De få, der ikke kan lære det, skal nok få pludreralismen i form af sharia at føle.

    Var hun i øvrigt ikke radikal folketingskandidat for en del år siden? Og hendes bror, nå, den lader vi nok bedst ligge……

    Kommentar by Henrik Petersen — 24. juni 2013 @ 19:52

  16. Der må squ være et eller andet galt med dansk ‘narrativ’, blålys, pluralisme og inklusion:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/24/154402.htm

    Gad vide, hvem denne gruppe ‘unge’ består af? Jeg gætter vildt: Næppe af nogle, hvor studenterhuen trykker.

    Kommentar by Henrik Petersen — 24. juni 2013 @ 20:01

  17. Nej vi er ikke nødt til, at inkluderer andre måder at hilse på. Her hos os giver en censor hånd til de elever han skal bedømme også pigerne! Det er almindelig dannelse og ordentlig opførsel. Havde han været turist, havde det være i orden, hvis han havde hilst på den måde han nu engang går hvor han kommer fra, jeg havde nok studset over, at han ville give hånd til mig, men ikke til min kone, men jeg havde accepteret det, da en turist ikke kan forvente, at kende kodex her!
    Men censor er ikke turist, han bor her, han er uddannet her og han arbejder her. Så han kender kodex og så må han indrette sig efter vores kultur eller rejse!

    Kommentar by Robert R — 24. juni 2013 @ 20:16

  18. Om det er en bagatel bør man vel lade være op til den pågældende censor at afgøre. Hvis han betragter det som en guddommelig lov, så er det vel ikke utænkeligt at han også forventer guds vrede, hvis han overtræder loven. Gud er stor, som muslimerne siger …

    Kommentar by Peter Faber — 24. juni 2013 @ 20:17

  19. Jeg kan fortælle Khankan, at vi her i landet har det narrativ (den fortælling), at vi ikke ønsker kønsdiskrimination og kønsadskillelse, lemlæstelse af drenge og pigers kønsdele, tildækning af kvinders ansigter, at voksne kvinder og mænd er myndige og uden værge, at man her i landet må omgås personer af eget køn og det andet køn uden kontrol, at vi er et af verdens mest multikulturelle samfund med afsæt i den jødiske, græske, romerske og kristne multikulturelle verden for ca. 2000 år siden. Vi er derfor nødvendigvis i opposition til den monokulturelle religion islam. Vi har ingen som helst anledning til at lade os belære af denne intolerante religion.

    Kommentar by Niels P. — 24. juni 2013 @ 20:45

  20. Så er det nok!
    Jeg gider ikke denne narrative sherin Kluk kluk khankan, der bevidst tilbeder den værste forbryder i hele verden, den kvindefjendske Pædofil muhammed( fandens til *”unge” knægt) og jeg gider i særdeleshed ikke hendes teenager tilbedelse og påtvungen “respekt” af hendes idol Pædofeten muhammed ( gid fanden tage denne mandslinge) hvis denne infame narrative kælling sherin kluk kluk khankan ikke fatter at vi altså er nogle rigtige kvinder, der ikke bryder sig om eller direkte hader Pædofeten muhammed ( må lorten brænde op i helvede) og hans tåbelige tilbeder, fordi de bevidst lever i en narrativ underkastelse af den mest modbydelige mandslinge skabning Pædofeten muhammed ( gud forbyde dette svin respekt) og som ureflekterede tvangs kræver vores vantro underkastelse for DERES tvangstanker, fordi DE ikke forstår VORES naturlige afsky for DERES modbydelige rollemodel Pædofeten muhammed ( må alle sparke svinet i røven) hvis denne uvidende teenager Pædofil muhammed tilbeder sherin kluk kluk khankan ikke formår at tænke ud over sine narrative underkastelses tanker omkring model rolle svinet Pædofeten muhammed ( modbydelige voldtægtsforbryder), så må dette narrative underkastede affaldssække klare kvindemenneske forstå, at hun lever i et samfund med vantro fornuftige mennesker der IKKE ønsker hendes idol Pædofeten muhammed ( stor forståelse for idiotens aflivning) som ikke vil eller khan-khan forstå hendes besynderlige teenager idol dyrkelse af et modbydeligt kvindeundertrykkende møg dyr af en Pædofet muhammed ( føj for modbydeligt møgsvin) vi rigtige kvinder, der ikke er underlagt Pædofeten muhammed ( lavere mandslinge findes ikke) vi skal ikke narrativt forlanges at blive tvunget til narrativt at acceptere og slet, slet ikke respektere møg svinet Pædofeten muhammed ( usympatiske møgsvin) og hans underlige 1400 årige modbydelige tvangstanker om udrydelse af bøsser og kvindemishandling. Så khan-khan denne underlige andenrangs hjerne kvinde sherin så fylde OS med floskel ord omkring hendes uvidende teenager “unge” umodne tankegang, fyldt med narrative plus ord omkring hendes modbydelige idol Pædofeten muhammed ( jeg skider på svinet) men det gør bare ikke hendes narrative tanker mere appetitlige, fordi VI rigtige vantro kvinder hader og foragter hendes idol Pædofeten muhammed ( ækle mandslinge) og vi vil ALDRIG underkaste os denne narrative “globale” misforståelse af, at Pældofeten muhammed ( møgsvinet) skal inkluderes, rummes elller på nogen måde respekteres, så lille bitte teenager forvokset hjernedøde sherin kluk kluk khankan du forbliver en “ung” misforstået misfoster der er opfostret med svinet Pædofeten muhammed ( føj for over hitler geStampo gevækst) som vi andre kvinder aldrig vil underkaste os eller narrativt vil inkludere eller rumme eller på anden måde ukritisk vil acceptere. Nej, vi er nogle rigtige kvinder der vil bekæmpe dig og dine Pædofet muhammed tilhændgere, du sherin kluk kluk khankan dine umodne teenager idol dyrkelse Pædofet muhammed tankegang, vil møde stor modstand, nu flyder rummeligheden for DINE perverse narrative tanker, men en dag flyder…………så siger jeg ikke mere, vi kvinder har før kæmpet for vore rettigheder, vi gør det igen! uden dig og din perverse rummelighed fpr Pædofeten muhammed( kvindemishandleren ) vi vinder, du taber bare din værdighed, fordi du er ligeså dum som dit idol Pædofeten muhammed ( taber araberen)
    Bekæmp islam og dens tåbelige taber tilhænger, de har tabt! de ved det bare ikke!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 24. juni 2013 @ 21:08

  21. “Khankan: Muslimsk censor udfordrer idéen om dansk kultur.” Vor Herre til hest… Jeg brækker mig af grin….

    Hvor er danske journalister… Det burde hedde; Endnu en af muslima SO… Med en akademisk uddannelse betalt af danske skatteydere.. prøver at bortforklare, at endnu en muslim er taget på fersk gerning, i at behandle danske kvinder som anden rangsmennesker…

    HUSK.. han kan godt give hånd til kvinder..!! Bare ikke dem, som kunne være en potentiel kone…. Men mig bekendt gifter muslimer og specielt ikke de troende, sig ikke med ikke muslimer… Altså… Ren diskriminering… MUSLIMER ER SVIN.. FØJ hvor er jeg træt af deres LORT.. Og muhammed ludere som Khankan og journalister og “hattedamer” der tror på deres LORT…

    PS undskyld det grove sprog… :-)

    Kommentar by ny kommentator — 24. juni 2013 @ 21:17

  22. Træk racismekortet og tjen penge:
    http://politiken.dk/indland/ECE2005736/repressalier-foerer-til-erstatning/

    Kommentar by mb — 24. juni 2013 @ 23:29

  23. Hver dag tror jeg at idiotien i dette lorteland har nået toppen, og hver dag finder jeg ud af at jeg igen har taget fejl, die fucking dumme dänen.

    Kommentar by Fritz — 25. juni 2013 @ 00:05

  24. Kommentar by mb — 24. juni 2013 @ 23:29

    Sikke dog en rædselsfuld udvikling. Hvordan Niels-Erik Hansen kan glæde sig over at retssystemet tilsidesætter almindelig retssikkerhed på den måde går over enhver forstand.

    Kommentar by Høgsbro — 25. juni 2013 @ 00:53

  25. Den Islamiske censor der ikke giver hånd til kvinder og er ansat og betalt for at eksaminere,han er ansat på Horsens Statsskole,Dansk Folkeparti i Horsens byråd har skriftligt bedt bestyrelsen på Horsens Statsskole svare på om de er bekendt med censors ikke given hånd til kvinder,bestyrelsen vil ikke kommentere offentlig på personsager men de bakker op om skolens ledelse,konklusion hvis danskerne vil Danmark bedst bør de stemme på Dansk Folkeparti.

    Kommentar by emmagad — 25. juni 2013 @ 01:15

  26. # 23 Fritz
    Hver dag tror jeg at idiotien i dette lorteland har nået toppen, og hver dag finder jeg ud af at jeg igen har taget fejl, die fucking dumme dänen.

    Ja jeg og mange andre har det lisådan, men vi bør Huske grunden:
    – at det nuværende Vanvid har ingen GRÆNSE.

    Kommentar by Cantor — 25. juni 2013 @ 11:30

  27. En stemme på et rødt parti eller de radigale er en stemme på mere islam i Danmark og masseindvandring. Omkostninger ved “kulturberigelsen” betales af de danske borgere.

    Kommentar by Filip — 25. juni 2013 @ 18:45

  28. Den tidligere radigale folketingskandidat Sherin Khankan kalder sig kritisk muslim. Ja hun er kritisk og ja hun er muslim, men hun er absolut ikke kritisk muslim, hun er snarere ukritisk muslim.

    I 2002 blev hun ekskluderet af De Radigale, da hun på landsmødet stemte imod en resolution, der fordømte stening af en kvinde i Nigeria. Når man ser på og lytter til dem, der er medlem af De Radigale, så troede jeg egentlig ikke, at det var muligt at være så langt ude i hampen, at det blev for meget for partiet, der bl. andet rummer Zenia Stampe, men jeg tog fejl.

    Sherin Khankan er for kugleskør for selv De Radigale.

    Kommentar by Binee — 25. juni 2013 @ 18:48

  29. “Europa er nødt til at inkludere alle historier, som en del af deres egen historie. Ellers vil kulturmødet fortsætte med at opleves skævt og akavet og en bagatel som det at hilse alternativt blive forvandlet til et gigantisk dilemma om ligestilling”
    Dette nonsens er CanCans afslutning. Det betyder, at pigebarnet reelt hader Danmark og i særdeleshed danskerne. Pludselig bliver det, at man ikke respekterer det land, man bor i og de mennesker, man lever sammen med, og som betaler ens underhold, til en bagatel.
    Jeg har fornemmelsen af, at CanCans narrativ (eller narrestativ) vil ende rigtigt dårligt. Og det bekymrer mig overordentligt!

    Kommentar by RH — 26. juni 2013 @ 04:32

RSS feed for comments on this post.