13. september 2007

Franco Frattini: Vi skal se på indvandring som en berigelse

EU’s justitsmullah Franco Frattini fortsætter lyrikken. Hvor er de danske politikere der offentligt siger fra. Fra Financial Times – EU told to accept 20m migrant workers.

“Europe must relax its immigration controls and open the door to an extra 20m workers during the next two decades, the European Union’s justice chief will say on Friday.

Franco Frattini, justice commissioner, is to tell the bloc’s immigration ministers in Lisbon that the EU should stop erecting barriers and instead build safe pathways for Africans and Asians who risk their lives heading to the continent to find a job.

“We have to look at immigration not as a threat but – when well-managed, and that is our new task – as an enrichment and as an inescapable phenomenon of today’s world,” he will say.

“Europe has to compete against Australia, Canada, the USA and the rising powers in Asia.” He will suggest the word immigration and its “dark side” should be dropped in favour of “mobility”.”

  • 13/9-07 EPN – Kommissær: EU-lande bør åbne for indvandring.
  • Oploadet Kl. 17:31 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer
    Arkiveret under:

    25 Comments »

    1. I 1648 blev den westphalske fred indgået mellem de europæiske magter. En af de fine ting ved denne var, at pavemagten og andre hel eller halvreligiøse konstruktioner ikke måtte gå ind og blande sig i hvordan den enkelte stat indrettede sig religiøst. Dette vil EU kleresiet ødelægge, så de kan gå ind og regere folkene i detaljen.
      EU er en del af problemet snarere end løsningen. Frattini skulle tage at rende ind i helvede.

      Kommentar by Sobieski — 13. september 2007 @ 19:30

    2. De retoriske småtricks er let gennemskuelige. “We have to” og “inescapable”.

      Resultater af forholdsvis demokratisk valgte og i reglen ædru politikeres velovervejede beslutninger præsenteres som noget uundgåeligt, som værende på linie med jordskælv og vulkanudbrud.

      Fuldstændig efter samme opskrift som “globalisering” ofte serveres efter.

      Sådan taler en politiker, der fralægger sig ansvaret. At han som en anden fyrste konsekvent siger “vi” og ikke “jeg” fremhæver kun den kæmpemæssige afstand, der er imellem EUs nomenklatura og europæiske byers forstæder. Aner han overhovedet, hvad der foregår i på gadeplan? Jeg håber det ikke.

      Kommentar by ThomasL — 13. september 2007 @ 19:33

    3. USA modtager 5 procent ufaglærte indvandrere, Europa modtager såmænd 85 Procent ufaglærte indvandrere.

      Argumentationen er vel den skrumpende europæiske befolkning, men at udsætte den for demografisk dominans og taktmæssig uddøen, hul i hovedet.
      EU gør mere skade end gavn.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. september 2007 @ 20:11

    4. Selvfølgelig er indvandring sydfra en berigelse….voldtægt er også en berigelse, knivstikkeri og afstumpet vold er også en berigelse.. vi er ved at berige os ihjel, i dette efterhånden lorteland!

      Mike

      Kommentar by Onion — 13. september 2007 @ 21:21

    5. Ja, fremtidens manglende hænder, bliver så andelig dem der sidder på den ubestikkelige vagtmand.

      Kommentar by Menig 442 — 13. september 2007 @ 21:38

    6. Siger han ikke bare det samme som blev sagt for 10-15 år siden? Det var forkert dengang og det er forkert i dag. Vi bliver ikke bedre til at konkurrere på det globale marked, ved at importere vold, tyveri, religiøs fanatisme og diverse andre former for ballade.

      Det er da i øvrigt en underlig idé at blande økonomi sammen med moralske opfattelser af hvem der har fortjent at komme hertil. Har tossen overhoved nogen selvstændig tankegang eller læser han bare op af en oversættelse af de Radikales principprogram?

      Men okay. Vi kan for min skyld godt importere nogle asiater. En million eller to kinesere kunne nok både gøre gavn og få sig et bedre liv. Måske kunne vi udskifte dem med et par millioner islamister.

      Kommentar by Holme — 13. september 2007 @ 21:46

    7. @6 Holme

      Når Frattini siger “Africans and Asians” omfatter det ret sikkert IKKE kinesere.

      Kommentar by Mallebrok — 13. september 2007 @ 23:16

    8. I know. Jeg førsøgte bare at køre med på hans retorik.

      Kommentar by Holme — 14. september 2007 @ 02:03

    9. Som det japanske eksempel viser er der mulighed for at vælge lav indvandring og stadig opretholdelse af relativt homogene samfund såfremt dette er prioriteret højt.

      Kommentar by Peter Buch — 14. september 2007 @ 05:42

    10. 9. Peter Buch

      Præcist .

      Men spørgsmålet er om EUs prioritering ikke er en anden end Japans ?

      Meget tyder efterhånden på, at Bat Yeór har ret – at hensigten er at omkalfatre EU til et Eurabia . Dette jvf. de aftaleforhold der er indgået mellem EU og de 9 islamiske lande omrking Middelhavet.

      Måske vi skulle undersøge hvordan det kan være, at EF forelskede sig i islams muslimer, samt at EU fortsatte kærligheden .

      Kan der være en sammenhæng mellem DeGaulle, Frankrig og landets tidligere islamiske besiddelser i Nordafrika ?

      Faktisk begynder EU og dets projektet at ligne en Soap Opera – et foretagende som ingen forbindelse har med den virkelige verden .

      Forøvrigt – hvorfor mere indvandring til Europa, når vi i forvejen har temmelig mange ledige gående rundt bl.a. herhjemme ?

      Godt nok snakkes der om den laveste ledighed i mands minde – men tallene for folk på overførelsesindkomster omhandler bl.a. et stadigt stigende antal på Førtidspension .

      Og så vidt jeg har forstået drejer dette sig ikke udlukkende om folk med sygdomme, der gør dem ude af stand til at arbejde, men også om folk der kulturelt set er “umulige” at få ind på arbejdsmarkedet og som myndigheder derfor opgiver og sender på Førtidspension.

      Frattinis Africans and Asians ….

      I oversættelsen af Frattinis/ EUs Nysprog = Africans viser sig garanteret at omhandle de islamiske Partnerlande .

      Og the Asians …. hvem er DE så ?

      Har EU også indgået aftaler med Asiatiske lande som vi – som med aftalerne med de 9 islamiske lande – ikke har hørt noget om ?

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 14. september 2007 @ 06:27

    11. ->10

      Ingen tvivl om at “Africans and Asians” er Newspeak for muslimer. Går den så går den. Men hele dette rædselsscenarie, som også vil gøre livet til et helvede for Frattinis børnebørn, forudsætter at der ikke sker uplanlagte ting undervejs. Det er vi så til gengæld nødt til at “håbe” – håbe at situationen eskalerer ud af kontrol i et af Dhimmistan’erne Frankrig, UK, eller Sverige, så befolkningerne forhåbentlig begynder at stille de spørgsmål som burde være stillet for længst. Jeg tror ikke at noget mindre end en kæmpe øjenåbner kan gøre det. Hvis det går galt i Dhimmistan med konsekvenser for hele Europa vil det være vanskeligt at tale om “berigelse” fra flere af disse personer. Skrækkelige alternativer, men jeg kan ikke få øje på andre måder hvorpå EUs velsmurte maskine kan bringes til standsning.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 14. september 2007 @ 07:08

    12. Hvad ender det her med :(………….krig !
      Ikke før om 20-30 år, men er vel uundgåeligt sådan som tingende køre, jeg håber ikke ikke det ender med krig, for den vil blive rigtig beskidt være end en atomkrig.

      Hvad kan man gøre for at forhindre at det sker ?

      P.S. Glem alt om at: Vi skal snakke, skrive læserbreve og debatere på nettet, det hjælper IKKE EN SKID !

      Kommentar by M16 — 14. september 2007 @ 08:28

    13. #9 Problemet er at Japanerne er flinke og høflige overfor fremmede, et stigende problem i f.eks. Tokyo er tasketyveri, noget der for 15 år siden var stort set ukendt, man kunne stå mind på gaden og tælle sine penge, uden der var nogen fare for at de blev stjålet.
      Er det Japaner der stjæler? ja men et MEGET lille fåtal.
      Er det udlændinge der stjæler? ja.
      Er det hovedsaglig muslimer? ¤ Sving, YES, Give da’ man a cigar ¤¤¤¤

      Kommentar by M16 — 14. september 2007 @ 08:39

    14. Er indvandring berigelse?

      Indvandringen startede faktisk for alvor med modtagelse af flygtninge på flugt fra politiske (kommunistiske) militære diktaturer.

      Først Ungarn 1956.
      Dernæst Østtyskland og Polen (primært forfulgte jøder)
      Så kom Tjekkoslovakiet 1968
      Så kom endnu flere polske jøder på flugt fra kommunismens jødepogromer.
      Vietnamflygtninge på flugt fra kommunismens diktatur og folkedrab.

      Hvad har disse bidraget med af “Kulturberigelse”?

      INTET!

      For de har tilpasset sig det omgivende samfund, er sivet ind og er idag velfungerende små enklaver i det danske samfund.
      Dog har asiaterne bidraget med Kinagriller, for de havde ære, og ønskede ikke at leve på nas, men at arbejde og tjene penge.

      Siden kom muslimer mange steder fra.
      I starten uden at nogen løftede et øjenbryn.
      Siden med eksotiske grønthandlere og enkelte shawarma-griller.
      Derefter begyndte masseindvandringen under mere eller mindre løgnagtige påskud, samt familieforøgelserne på højtryk.
      Efterhånden blev flere og flere kineseres griller overtaget af muslimer som “pizzeriaer”.
      Muslimerne trængte sig ind på andre erhverv: bagere, slagtere, guldhandlere, tøjbutikker, m.m., så det visse steder er kropumuligt for danskere at købe dansk svinekød, men kun halalkød.
      Og man skal helst kunne læse og tale arabisk for at forstå disse butikkers vareudbud.

      Samtidig opbygger muslimske grupper en mur af hed og uforsonlig afstand til danskere og dansk samfund. De vender sig fra dansk lov, og bekæmper dansk politi (og redningsfolk).
      De bakkes op af “velmenende humanister” fra centrumvenstrefløjen, der har så travlt med at give danskere og dansk samfund skylden for at muslimerne følger koranens bud om at hade.

      Kulturberigelse? Nej kulturdestruktion!

      Kommentar by Dansk Realist — 14. september 2007 @ 08:55

    15. #14 “For de har tilpasset sig det omgivende samfund, er sivet ind og er idag velfungerende små enklaver i det danske samfund.”

      Nemlig, og er der om nogen der er pisse trætte af muslimerne, er det de vel tilpasset indvandre.

      Kommentar by M16 — 14. september 2007 @ 09:06

    16. Slip grisene løs!!!!

      Økologisk, effektiv og naturlig modstand mod islamisering af Europa: se http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article337440.ec e

      Ideen hermed videregivet.

      Kommentar by BeiLing — 14. september 2007 @ 09:22

    17. Hvad er det berigende i tvangsægteskaber, arrangerede ægteskaber, flerkoneri, familiedrab, køns lemlæstelse af børn, både drenge og piger, kvindeundertrykkelse, religiøs kontrol af piger og kvinder, køns apartheid, tørklædetvang af piger og kvinder, opdeling af mennesker i rene og urene og i vantro og rettroende? Hvad er det berigende i at der flere steder ikke kan fås kød, der ikke er halal slagtet? Hvad er det berigende (for samfundet) i at der tages specielle hensyn til religiøse gruppers tabuer og forbud? Hvad berigende er der i forskelsbehandling af kvinder, skabelse af parallelsamfund, apartheidsamfund, børn der ikke må bade sammen og kvinder, der ikke må svømme sammen med os andre? Hvad er det berigende i øget vold og trusler og unge banders vold mod og tyveri af andre unge? Hvad er det berigende i neo EU- og multikulturimperialisme til skade for den oprindelige kultur og befolkning, indskrænkning af vores frihedsrettigheder, dæmonisering af vores demokrati og vestlige livsstil? Hvad er det berigende i fatwakultur i Vesten, genopdragelse af børn på koranskoler i Pakistan, homofobi, jødehad, sprogproblemer, og at halvdelen af indvandrerbørn ender som funktionelle analfabeter når de forlader folkeskolen? Hvad er det berigende i at unge overfalder ambulancefolk og politi, når de skal udføre deres arbejdsopgaver, og når sammenhængskraften trues? Hvad berigende er der i Hizb ut Tahrir, i Black Cobra, i at flere indvandrere isolerer sig i ghettoer og sætter deres børn i ikke-danske skoler? Hvad er det berigende i at Outlandish ikke vil stå på en scene sammen med en kvinde med bare arme? Hvad er det berigende i sange om en barnekone ved navn Aisha? Hvad er det berigende i ikke at ville give håndtryk og forlange at politikere skal kunne skilte med deres religion på Folketingets sekulære talerstol? Hvad er det berigende i at kunstnere bliver censureret hvis de maler en profet eller en hund der hedder det unævnelige? Hvad er det berigende i at Jyllandsposten har fået bombetrusler og at 12 tegnere er blevet truet på livet? Hvad er det berigende i at Naser Khader og Pia Kjærsgaard må have livvagter med sig døgnet rundt? Hvad berigende er der i den stigende religiøse underkendelse og afvisning af naturvidenskab, sekularisme og frihedsrettigheder? Hvad berigende er der i øget vold og ballade i danske retssale? Osv. Osv.

      Er der nogen der kan svare mig. Selv har jeg endnu ikke kunnet finde guldkornene, men det kan være at I andre kan.

      Kommentar by Janne — 14. september 2007 @ 10:48

    18. Her et godt eksempel på religiøs dæmonisering af naturvidenskab:

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/261705

      Kommentar by Janne — 14. september 2007 @ 11:37

    19. “De retoriske småtricks er let gennemskuelige. “We have to” og “inescapable”.”

      Godt set. Vi vil meget heller se ‘vi vil’, ‘vi ønsker’ og ‘det er bedst for vores fremtid’ end disse kuede udtryk.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 14. september 2007 @ 12:34

    20. Janne-det kan bare ikke siges klarere og tydeligere-Respekt for det

      Kommentar by Henrik -patriot — 14. september 2007 @ 13:49

    21. #17 Janne:

      Godt skrevet; du skulle copy/paste (sende) det som e-mail til 25 folketings-folk til venstre for Venstre.

      Du kan finde email addresser nemt på Folketingets hjemmeside.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 14. september 2007 @ 14:29

    22. Dette er formodentlig et af forspillene til EUROMED, og når traktaten er blevet lusket igennem, er der sikkert grønt lys.

      Herre Jemini.

      Skal vi dræne Afrika og Asien for de veluddannede? Jeg ved, at jeg har skrevet det før, men dette er formidabelt kynisk. Eller skal vi fro og glade tage imod flere analafabeter og dårligt uddannede?

      Kommentar by Mette (islamofob) — 14. september 2007 @ 17:30

    23. >17 Janne: pletskud, det lys multikulturens forkæmpere ser for enden af tunnelen, er et tog.

      Kommentar by Daffy — 14. september 2007 @ 20:56

    24. Tak for de pæne ord.

      Her kommer fortsættelsen til nr. 17

      Hvad er det berigende i, at vi nu på Danmarks Radio har haft en TV-vært i religiøs kvindeuniform og at kvindekamp på flere områder er blevet til kamp for forskelsbehandling og til kamp for tildækning af kvinder og underminering af kvinders ligeværd og muligheder, af hensyn til religiøse regler?

      Hvad er det berigende i at vi nu skal leve med terrortrusler og frygten for at mennesker sidder rundt omkring og leger med sprængstofopskrifter og samler på rædselsvækkende videoer af kidnappede personer, der bliver halshugget? Hvad er det berigende i at kunstgødning nu er blevet noget potentielt farligt og at Matas forretningerne nu mener det nødvendigt at være ekstra påpasselige før de udleverer egentligt uskyldige kemikalier til deres kunder?
      Hvad er det berigende i at PET nu samarbejder med imamer? Hvad er det berigende i, at nogle imamer siger at det er kvinders egen skyld, hvis de bliver overfaldet, for kvinderne kunne bare have taget tørklæde, hijab eller burka på?

      Hvad er det berigende i mennesker, der – qua deres liv i Danmark, har fået bedre levevilkår end mange andre steder i verden – viser deres ‘taknemmelighed’ med et uhyggeligt og fatalt had til det land og den befolkning og kultur, som har givet dem og deres familier trygge rammer både socialt og økonomisk?

      Kommentar by Janne — 15. september 2007 @ 12:35

    25. -22 Mette

      Det er ikke et forspil til euromed, det ER euromed. Så forleden en notits om at mans ønskede et mere udvidet politisamarbejde med nogle lande i nordafrika og mellemøsten. Det må også være euromed. Jeg har glemt hvor det var, er der nogen der kan hjælpe?

      Kommentar by PeterK — 15. september 2007 @ 22:19

    RSS feed for comments on this post.