16. september 2007

To landsmøder – to citater

I weekenden afholdt både Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre landsmøde. To meget sigende citater.

“… slappe lokalpolitikere har sørget for, at vores børn og børnebørn for eksempel skal spise halalkød i institutionerne – for det er lettere at få danskerne til at leve med dét, end det er at få muslimerne til at smøre deres madpakker selv!

Vi er nødt til at gribe ind. Det skal jo ikke være sådan, at det er danskerne, der skal tilpasse sig andre lande, kulturer eller religionernes levevis her i vores eget land. Men det er den tendens, der kommer snigende.” (Pia Kjærsgaard, 15/9-07; danskfolkeparti.dk, .doc)

“Pia Kjærsgaard vil gerne have værdidebat. Det synes jeg er en god idé. Hvis man vil ha’ værdidebat, må man kunne stå inde for sine værdier. Og jeg har svært ved, Pia, at forbinde tolerance med, at man ikke vil lade folk vælge, om de vil spise grisekød eller oksekød… Det hænger ikke sammen.” (Margrethe Vestager, 15/9-07; indslag fra landsmøde i Politisk Debat, P1)

24 Comments »

  1. De “kære” radigale vil afskaffe ghettoer inden år 2015….vil det så sige, at alle muslimer skal sendes hjem??? – hvordan har de ellers tænkt sig, at fjerne ghettoen? :-)

    Mike

    Kommentar by Onion — 16. september 2007 @ 16:52

  2. Sikke dog en hyklerisk undvigelsesmanøvre. Der tales om valg mellem den slagtemetode, som vi har udviklet i Danmark og den som katten har slæbt ind i stuen. Ikke mellem okse og gris.
    Man bliver sku i så dårlig humør, hver gang en radikal får ordet.

    Kommentar by Menig 442 — 16. september 2007 @ 17:11

  3. Margrethe Vestager er demagog (eller idiot), hun burde vide, muslimerne ikke har et frit valg.

    Kommentar by Svend Hoff Hansen — 16. september 2007 @ 17:20

  4. Mener Vestager at valgmulighed kun gælder for dem, der ikke vil have grisekød, men ikke for os andre? Hvornår er det blevet tolerant at diskriminere?

    Kommentar by Janne — 16. september 2007 @ 18:17

  5. Men de Radikale er dog blevet en lille smule mindre gale..
    Dronning Marianne den Aldrig Eksisterende er abdiceret før hendes magtsyge udrindede, og Elsebeth den Hellige af Never-Neverland har opløst sig i små bitte tryllepartikler, der er drevet hen over bælterne, og har lagt sig et sted på den jyske hede…

    Alt i alt beklager jeg dog denne relative forbedring i den hysteriske patients tilstand – de to hystader gjorde på ufrivillig basis et ret godt arbejde for det borgerlige Danmark!

    Kommentar by Winston Smith — 16. september 2007 @ 18:25

  6. Ah jeg vil nu mene at “mine-børn-skal-ikke-gå-i-skole-med-indvandrere-Vestager” er en glimrende arvetager.

    Bare dette citat viser at konen intet aner om den virkelighed hun påstår sig at befinde sig i, for reelt har Danske ikke-muslimer jo ikke et valg, men igen typisk radikalt.

    Jeg kan ved min død ikke fatte hvad der får folk til at stemme på de landsforrædere med alt den skade de har bedrevet gennem tiderne, skulle man tro at det kun var historielæse idioter der stod parat…..Men kan der være så mange funktionelle hjernedøde her i landet ?

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 16. september 2007 @ 18:32

  7. Historieløse.

    For #¤&%¤# ! ;-)

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 16. september 2007 @ 18:33

  8. Men at Marianne og Elsebeth nu er fjernet fra brættet viser vel, at der selv hos R dog er en kant for galskaben, eller hur?

    Kommentar by Winston Smith — 16. september 2007 @ 20:24

  9. Så får vi sangen om racisme igen igen igen!

    “Og jeg har svært ved, Pia, at forbinde tolerance med, at man ikke vil lade folk vælge, om de vil spise grisekød eller oksekød… Det hænger ikke sammen.” (Margrethe Vestager, 15/9-07; ”

    Jamen det er jo IKKE DET, Pia snakker om, men om at DANSKERE TVINGES til at UNDVÆRE svinekød og til at spise religiøst slagtet kød, for at tilfredsstille et mindretals madhysteri!!!

    Hvad gør hinduers og jøders og vegetarers børn? De får sgu egen mad med, hvis ikke de spiser det samme som os andre!
    Men igen ser man islamofobernes maniske rædsel for at risikere at gøre nogle muslimer vrede. Og så falder man på maven og lyder deres mindste vink.
    Havde jeg et barn i en sådan institution, ville jeg kræve svinekød til mit barn, med trussel om anmeldelse for racistisk behandling af mit barn.

    Men det fatter denne radikale roekule ikke en hylende fis af!

    Kommentar by Dansk Realist — 16. september 2007 @ 20:29

  10. 7. whodares-

    Jo, historieløshed er også involveret.

    Danmarks historie er gennem mange år blevet sjoflet i skolerne.

    Dette er sørgeligt af flere grunde.

    Man havde bl.a. gennem denne kunnet få et indblik i den politik Det Radikale Venstre har ført gennem mange,mange år.

    Varme følelser overfor det Danske kan man ikke på noget tidspunkt beskylde dem for at have næret.

    Helst så de vel Danmarks befolkning bestående af en dampende gryde af mange kulturer og etniske mennesker – og ikke et land befolket med den Danske stammes mennesker.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 16. september 2007 @ 20:30

  11. Jeg var med på DF-mødet, og det var rent ud sagt en fornøjelse. Folk var glade og oprigtigt interesserede i emnerne, der spændte helt fra problemer med racisme og andre dybe problemer i islam over skattereform, situationen for plejesektoren, DR, energipolitik, EU og dyrevelfærd. DR havde i øvrigt glimrende dækning af mødet her til aften, og undgik at lade islam-debattten (som fyldte meget på mødet) dominere over alle de andre ting, der blev sagt.

    Til sammenligning forekommer de ting, jeg har hørt fra de Radikales møde, som en noget overfladisk og halvkedelig omgang. Deres flip-flop mht statsministervalg mm, som det hedder i amerikansk slang, får det glatte lag i JP’s leder i dag, og det må være hårdt at skulle skifte mening så tit. I DF er alt ved det gamle (som DR skriver), og det er vi glimrende tilfredse med.

    Villy Søvndal blev gjort herligt til grin pga. hans evige sammenligninger med ‘tilbagetrækningen fra Dybbøl i 1864’. Bortset fra det grinagtige i at han hvert år finder et eller andet nyt, der er det værste tilbagetog siden dengang, ville en historiker nok prikke ham på skulderen og sige:

    “Undskyld Villy, men det var altså Danevirke, vi trak os tilbage fra.”

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 16. september 2007 @ 21:35

  12. Tolerance er fint, men den bliver til misforstået tolerance, når man indskrænker folks muligheder for at udfolde sig ved at begrunde det med et hensyn til en bestemt religion. Dette gælder såvel madordninger uden svinekød og med rituelt slagtet kød, svømmetider kun for kvinder/mænd eller forbud mod afbildning af diverse profeter med begrundelse i religiøs tolerance.

    Nogle vil indvende, at det er relativt små indrømmelser som for mange ikke betyder det helt store i dagligdagen, og at disse indrømmelser får dagligdagen til at glide lidt lettere mange steder. Problemet er bare, at disse indrømmelser nemt fører til en glidebane mod f.eks. flerkoneri, æresdrab og tvangsægteskaber.

    Det bør derfor under ingen omstændigheder accepteres, at individers frie udfoldelse og mulighed for selv at vælge indskrænkes under hensyntagen til en bestemt religiøs gruppe. Gør vi først det, er vi ude på glidebanen, og så må guderne vide hvor vi ender i den hellige radikale tolerances navn.

    Kommentar by Henrik — 16. september 2007 @ 21:39

  13. ->12 “Gør vi først det, er vi ude på glidebanen, og så må guderne vide hvor vi ender i den hellige radikale tolerances navn”.

    Næste skridt må blive fodbade på banegårde, uddannelsessteder og lufthavne. Jeg har endnu ikke hørt om krav om muslimske fodbade herhjemme, men det er det helt store rage derovre i USA, og myndigheder og skoleledelser står i kø for at efterkomme kravene i mangfoldighedens navn. Robert Spencer har en herlig kommentar til det seneste eksempel her:

    Relief: now you can wash your feet at Indianapolis International Airport

    http://jihadwatch.org/dhimmiwatch/

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 16. september 2007 @ 22:49

  14. Her på slyngelstuen har vi fundet på et passende navn til de radigales nye leder.
    Hun er blevet omdøbt til margrethe vestamager , alene af den grund at vestamager er en gammel losseplads samt opfyldning af alt muligt skrammel fra fra udgravningen af København.
    Ydermere er det her man har valgt at placere DDR .8-)
    Og lige en rigtig gammel anekdote om DDR , man har glemt at bygge toiletter i TV byen , det er derfor de sender så meget lort ud i æteren.

    Kommentar by father — 17. september 2007 @ 00:35

  15. Marianne & Margrethe…er det de to dykes from hell man kalder M&M´s?
    Rygtet går på, at M gav M en strap-on dildo ved overtagelse af partimagten og de nu deler seng bestående af økologiske halmballer..

    Mike

    Kommentar by Onion — 17. september 2007 @ 07:29

  16. Det der generer mig mest, er at fløjene råber til hinanden. Politikere er valgt til at samarbejde om at løse problemer – ikke til at modarbejde hinanden.

    Kommentar by Lars Kolind — 17. september 2007 @ 12:06

  17. @16

    Præcist sagt, Lars.

    Men hvem er skinger og hvem råber?

    Det gør alle fra de Radikale og videre mod venstre. Selv NyArrogance skingrer mod Pia.

    Den eneste, der beholder et roligt og “stuerent” toneleje, er netop Pia og DF.

    Men selv DF’ere kan få nok og sige mere end luften kan bære: “Alle muslimer skal ud af Europa og jøderne skal ind”, som et kvindeligt partimedlen udtalte. Det kostede hende medlemsskabet, men er alligevel så sandt som det er sagt.
    Jøderne er gennem århundrede berømte/misundte for at være dygtige forretnings- og handelsfolk. Vore største og solideste virksomheder er startet og bygget op af jøder.
    Når så ikke-jøder tager over, går det ned ad bakke og mange må lukke.

    En undtagelse må vel være A.P.Møller, men hans principper har været jødiske: hårde men ærlige!
    Kan nogen nævne en solid firmagigant startet af muslimsk ledelse?
    Der er lige Harrod’s i London. Men det er ikke startet, men købt af en muslim.

    Så det kvindelige, nu forhenværende medlem af DF har ret i sine ord.

    Kommentar by Dansk Realist — 17. september 2007 @ 16:07

  18. ->11:

    Apropos oraklet Villy Søvndal kan jeg aldrig lade være med at klappe mig på lårene af grin når jeg læser hans spørgsmål til Anders Fogh om Fort Bragg:

    Villy Søvndal (SF):

    »Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

    Svar (26/8 04)

    Statsministeren (Anders Fogh Rasmussen):

    Forsvarsministeriet har oplyst følgende, hvilket jeg kan henholde mig til:

    »Der er ingen specialstyrkebase under den grønlandske indlandsis.

    Det kan tilføjes, at der eksisterer en militærbase i North Carolina i USA, der hedder Fort Bragg. Fort Bragg i North Carolina er kendt som en af verdens største militære baser for luftbårne enheder, hvor der er stationeret op mod 45.000 personer, inklusive amerikanske specialstyrker.« (http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S5034.htm)

    Manden virker og agerer lettere retarderet, men af uransalige årsager bliver han igen og igen trukket ind i diverse TV studier som “ekspert”. Jeg ved ikke helt om det er seriøst ment fra TVs side eller om de i virkeligheden gør det for at gøre grin med staklen

    Kommentar by Nosferatu — 17. september 2007 @ 17:31

  19. Hvilken uddannelse har den varme, våde og villige Søvnigdal?

    Kommentar by Winston Smith — 17. september 2007 @ 19:35

  20. @ 19

    Han er selvfølgelig uddannet folkeskolelærer. Groft sagt ledes vi af en flok folkeskolelærere, evighedsstuderende og landmænd.

    Kommentar by Henrik — 17. september 2007 @ 20:41

  21. #20. Er det rigtigt? Jeg havde en underlig fornemmelse, men troede bare det var mine skammelige fordomme – er han virkelig også seminarist, ligesom Flemmíng Jensen Tonajt, Marianne Jelved, osv…
    Herre Jemini, og så skælder de ud over at en hvis Pia er uddannet hjemmehjælper – og mener selv de er intellektuelle…hold da kæft…!

    Kommentar by Winston Smith — 17. september 2007 @ 20:56

  22. #20: ps – Var lige inde og tjekke oppositionens intellektuelle frontrunner – Nørre Nissum + Kolding Seminarium – what a fuckin’ joke! Udenrigspolitisk Mr. Know it All – husker stadig hans stupide fjæs, da han skulle udtale sig til Deadlines Martin Krasnik, der meget uventet gav ham modspil, og afslørede ham som en letkøbt, letbenet spirrevip fra….Kolding Seminarium!!!

    Kommentar by Winston Smith — 17. september 2007 @ 21:02

  23. 23# øøøh tabte lige tråden: det Villy ville udtale sig om, var Diis-rapporten om den kolde krig (som han naturligvis ikke havde læst eller forstået en disse af) – han åbnede sin salvesesfulde seminariekæft om emnet overfor Martin Krasnik på deadline, der trak tæppet væk under ham, ved at lange et kritisk spørgsmål ud (oppositionen har det klart bedre med Kurt Strand, Martin Breum, og hende spmtegnet)og voila: Villy Søvndahl lignede igen det han dybest set er – en lille undermåler der har mindreværdskomplekser, og bider sig selv i kæberne, før han sladrer til klasselæreren over at nogen er klogere end ham selv….(uretfærdigt).

    Kommentar by Winston Smith — 17. september 2007 @ 21:18

  24. #pps: …du glemte journalister….

    Kommentar by Winston Smith — 17. september 2007 @ 22:12

RSS feed for comments on this post.