7. juli 2013

Burhan Ahmed tør kun tage telefonen frem blandt nordmænd: “… jeg begynner å få fordommer”

Hvis 15-årige Burhan ikke kan have sin telefon i fred i multikulturelle Oslo, så kan man levende forestille sig hvordan det så er for norske teenagere. Fra Aftenposten – – Ungdommer skryter av å sitte på glattcelle (via Hodjanerne).

“- Barn er livredde for å gå til skolen eller møte på arrangementer, etter at flere er blitt ranet av guttegjenger. Hva skal vi gjøre når de ikke gang har respekt for politiet? spør Hana Barakzahi (17) og Burhan Ahmed (15).

Barakzahi er svært godt kjent med bølgen av barneran som har herjet i hennes nærmiljø på Stovner og Furuset den siste tiden. …

Burhan Ahmed (15) forteller at han ofte føler seg utrygg og kjenner på risikoen for å bli ranet når han går i området på Bjerke. Helst bør han være sammen med fire–fem andre, og i det siste har også andre forholdsregler dukket opp:

– Du må gjøre deg uattraktiv. Derfor bør du ikke ta telefonen når den ringer, siden noen kan få øye på den. Flere og flere har begynt å legge igjen lommeboken og putte SIM-kortet inn i en dårlig, gammel telefon før de skal ut, sier han.

Ahmed er ikke selv blitt truet med vold, men er hele tiden klar over risikoen.

– Jeg tør å ta bussen, men når jeg går på setter jeg meg bare rolig ned og tar i hvert fall ikke opp mobilen. Kanskje jeg gjør det hvis jeg ser fire-fem etnisk norske. Til og med jeg begynner å få fordommer, sier Ahmed.

(Fordomsfulde Burhan Ahmed)

Oploadet Kl. 22:14 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49420/trackback

23 Comments »

  1. Han må helt sikkert være nazist.

    Kommentar by NulTolerance — 7. juli 2013 @ 23:49

  2. Så venter vi vist bare på at Zenia & Segmentet i fnysende frustration over dette paradoks stiller sig fornærmet an og lillepige-hviner “Raciiiiiiiiiiiiiist!” til deres egne hoveder eksploderer, mens de anklagende peger med tynde og krogede heksefingre ad denne ærlige unge mand? ;-)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 7. juli 2013 @ 23:50

  3. Det er da altid noget at selv enkelte indvandrere er ved at vågne op. Lad os endelig få flere af den slags.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 8. juli 2013 @ 00:15

  4. Det var egentligt lidt overraskende, jeg troede at det primært var hvide der blev udsat for røverier fra disse “guttegjenger” og at dem med samme baggrund som dem selv var fredet, men måske er det bare mig der er kommet til at tillægge dem større evner end de besidder, som feks evnen til at følge en form for struktureret plan.

    Kommentar by Per — 8. juli 2013 @ 02:43

  5. Det er faktisk meget velbeskrevet at der blandt underpriviligerede grupper opstår en dynamik, hvor nogle undergrupperinger får status som underunderpriviligerede. F.eks. i Finnmark, hvor flyttsamer ser ned på småbrugerne, som igen ser ned på kystsamerne, som igen ser ned på kvenerne, som igen ser ned på russerne, som igen ser ned på flyttsamerne. Dynamikken er selvfølgelig ikke absolut, men findes som en trend. At tabere fra en indvandrergruppe ser ned på andre indvandrergrupper, og gerne begår kriminalitet mod dem, er helt efter bogen.

    Kommentar by Høgsbro — 8. juli 2013 @ 08:12

  6. Ganske sjovt ikke sandt ? Viden og indsigt ang. indvandringen
    (og Islam) kaldes fordomme.
    Et ganske stærkt kort i debatten fra venstrefløjen og nu også
    fra Burhan.
    Burhan ved, hvad der foregår , så naturligvis er der tale om fordomme.

    Kommentar by Pk — 8. juli 2013 @ 08:36

  7. Inger Støjberg,intergrationsordfører Venstre udtaler at utilfredse Muslimer bør forlade Danmark,det er fint nok men udvis omgående alle kriminelle indvandrere og asylansøgere samt deres familier.

    Kommentar by emmagad — 8. juli 2013 @ 09:11

  8. …”Til og med jeg begynner å få fordommer,sier Ahmed”….

    Nej Ahmed,du har ikke nogen fordomme.Du er bare realist!

    Kommentar by -by Proxy- — 8. juli 2013 @ 09:39

  9. Er der nogen, der har læst min Bog? Er ret nysgerrig? Der er jo ingen, der har anmeldt den endnu. Jeg troede det skete automatisk hos aviserne.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 8. juli 2013 @ 10:33

  10. 5 Høgsbro.
    Det kunne jo også være at fyren bare har konverteret til kristendom o/a. Efter Satans værk, Enig. :)

    Kommentar by Tulle — 8. juli 2013 @ 11:09

  11. Per: “… og at dem med samme baggrund som dem selv var fredet …”

    Burhan er neger. Dem der står bag røverierne og overfaldene er nok primært arabere, og de kan pr. definition ikke lide negere.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 8. juli 2013 @ 12:09

  12. Lille Muhammed kommer hjem fra skole og spørger sin mor.
    -Mor er jeg muslim som dig, eller jøde som far? Jamen du er da muslim som jeg min dreng, men spørg dog din far!
    Lille Muhammed spørger så sin far.
    -Far er jeg jøde som dig, eller er jeg muslim som mor? Jamen du er da jøde som jeg min dreng, men hvad er årsagen til at du spørger?
    -Jo ser du far, Peter har tilbudt mig at jeg kan købe hans Mountaibike for 1000 kr., og nu kan jeg ikke bestemme mig til, om jeg skal prutte om prisen, eller om jeg bare skal stjæle den!

    En sønderjyde, en fynbo og en muslim kommer til himlens port. Sønderjyden når først hen til Sankt Peter, der siger: -Det koster 500 kr at komme ind.-
    -Ok siger sønderjyden, og hiver prangerpungen frem.
    Fynboen brokker sig over prisen, men betaler.
    Så kommer muslimen frem til porten. –500 kr tak-, siger Sankt Peter.
    Muslimen glor vantro på Sankt Peter og udbryder: ”Jamen, har kommunen ikke ringet?”

    Hvad kaldes en muslim, der sidder på en skraldespand?
    -Husejer.
    Hvad kaldes en muslim, der sidder på 10 skraldespande?
    -Bolighaj.

    Sønnen: – far, far, hvorfor spiser vi ikke mennesker?
    Far: – fordi man ikke spiser sine egne.
    Sønnen: – så er det derfor muslimer ikke spiser svin!

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 8. juli 2013 @ 12:38

  13. Grov humor

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 8. juli 2013 @ 13:51

  14. #13
    Nej.

    Kommentar by HMAK — 8. juli 2013 @ 14:05

  15. Hvor islam flytter ind flytter frihed ud

    Kommentar by k.m. — 8. juli 2013 @ 15:10

  16. Det er simpelthen et helvede her i Ølstykke.
    Jeg så netop en kvinde med slør på overhale i et fodgængerfelt, klods op af institutioner for udviklingshæmmede, sindslidende, demente og ældreboliger.

    Der er INGEN der beskytter socialt og fysisk svage danskere. Det er et ufatteligt helvede. Jeg talte med en grædende kvinde nede i Ølstykke i forgårs, der er så ulykkelig over det, men føler sig helt magtesløs.

    En anden kvinde mødte jeg i dag på biblioteket. Hun havde haft indbrud og indbrudstyven havde kniv med, men politiet vil ikke hjælpe.

    Gerningsmanden kender en kriminel rocker, som kender en betjent.
    Betjentens sønner sidder og ryger den fede hele dagen og omgås kriminelle.

    Der foregår enorme overgreb på kommunens institutioner, hvor hjerneskadede og syge bliver fyldt med narko og voldtaget med politiets vidende, men dels arbejder deres koner på selvsamme institutioner, hvor folk også dør meget tidligt, og dels deltager deres sønner i kriminaliteten. Så er det vist sagt!

    Uriasposten skriver meget om, hvordan muslimer behandler indfødte danskere. Men I sondrer ikke mellem de forskellige danskere.
    Førtidspensionister, invalidepensionister, enlige, mennesker med et lille netværk, ældre handicappede, udviklingshæmmede og sindslidende er JAGET vildt.

    Alle de velfungerende danskere, der har det trygt og godt er tilsyneladende revnende ligeglade med de overgreb, muslimer udsætter værgeløse, udsatte, socialt svage danskere for.

    Politiet tager ikke engang imod anmeldelser fra de folk. De bliver tilsyneladende ikke registreret nogle steder. Selv om det er mennesker, som har sagt, at de er blevet udsat for forbrydelser fra raske muslimers side, og truet med at blive slået ihjel, hvis de går til politiet med det.
    Politiet ringer måske lige og taler med muslimen, men møder ikke op på adressen og snakker med ham, hvorefter muslimen nu ved, at den socialt svage dansker har meldt ham til politiet, selv om han eller hun er blevet truet med at blive slået ihjel, hvis de gik til politiet.

    Og så går muslimen altså alligevel frit rundt i samfundet med alle sine gangstervenner, som Karen Hækkerup slikker op af ryggen.

    Hvis offeret er en psykisk syg, en hjerneskadet efter en trafikulykke, det er en udviklingshæmmet mand, en syg førtidspensionist m.fl., så reagerer politiet ikke!
    De velfungerende danskere reagerer ikke.

    Politiet vil ikke hjælpe. Danskerne vil ikke hjælpe. Jeg ringede til nazi-hovedkvarteret i Greve for at få hjælp, men fik nærmest det indtryk, at de kun ville hjælpe “intelligente” danske kvinder og ikke socialt svage og retarderede.

    Hvad fanden gør man så?

    Kommentar by Hans — 8. juli 2013 @ 15:54

  17. kilde: ekstra bladet
    Karina Lorentzen siger “- Jeg underkender ikke, at det er vigtigt at tage en debat om de ekstreme holdninger. Men når man rejser sådan en debat, må man jo også have gjort sig nogle tanker om, hvordan man skal løse det. De rejser jo ikke, bare fordi Inger Støjberg siger de skal. Mange er født og opvokset her og har dansk statsborgerskab, og hvor skal de flytte hen? citat slut

    Karina Lorentzen er det bedste eksempel på hvorfor vi aldrig får løst
    indvandrer problemet.
    Da hun var i opposition var hun syg efter at komme til fadet, nu sidder hun i regering, og er håbløs handlingslammet.
    Nu har hun flertallet bag sig til at gøre noget, men nøjes med at beskylde Venstre for ikke komme med løsningsforslag.

    Det er frustrerende at politikere som Karina Lorentzen er så
    blinde for realiteterne, hun vil i hvert fald ikke kendes ved den
    sandhed den unge Nordmand bringer frem.

    I det seneste døgn er der begået en massakre i Egypten, de slås ad helvede til, og Karina Lorentzen er tavs om sagen, hun fatter ikke
    Danmark kommer til at ligne Egypten, når islam tager over, selv om
    muslimerne er et mindretal bestemmer de allerede alt for meget.

    Kommentar by k.m. — 8. juli 2013 @ 15:55

  18. Lærerigt. Man skal jo huske på at den slags kriminalitet rammer alle, og ikke mindst de svage.
    Nu bliver det jo ikke dækket meget af aviser og er fremme i offentligheden. Men mon ikke pizza,kiosk og shawarma miljøet ( eller som vi har set i Århus pitabagere) et hårdere ned vi tror. – Bare en skam at de ikke snakker.

    Kommentar by NielsC — 8. juli 2013 @ 19:45

  19. Ragnarök next! Vi ved det jo alle, men ingen med ansvar kan få hovedet op af lommen eller væk fra “under armen”!

    Kommentar by Hans Erling Jensen — 8. juli 2013 @ 19:47

  20. Det minder mig om en oplevelse, den amerikanske borgerrettighedsforkæmper Jesse Jackson fortalte om for nogle år siden.
    En mørk aften gik han igennem en lang mørk tunnel, da han hørte skridt bag sig. Han blev grebet af frygt, men faldt straks til ro, da han så sig tilbage over skulderen og konstaterede, at det var to hvide mænd, der gik bag ham.
    Han skammede sig over sine følelser den aften, men sådan var realiteterne.

    Kommentar by Harry — 8. juli 2013 @ 23:32

  21. Hvis jeg går gennem en lang tunnel og ser et par fremmede over skulderen, vil jeg også blive nervøs. Sådan er realiteterne i Danmark nu. Det var det ikke for 30 år siden.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 9. juli 2013 @ 04:47

  22. Det er altid op til diskusion hvornår noget er en fordom, og hvornår noget bare er fornuftig adfærd.

    Kommentar by Robert R — 9. juli 2013 @ 18:30

  23. Hvad fanden laver han i Danmark!?
    UD og det kan ikke gå stærkt nok!

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2037467.ece

    Kommentar by Christian — 10. juli 2013 @ 00:15

RSS feed for comments on this post.