21. september 2007

Ritzaus Bureau (og Jyllandsposten): Pia Kjærsgaard vil ikke svare på ‘kritik’

Kristendemokraterne proklamerer igår at de (i lighed med de øvrige partier i segmentet) vil bekæmpe Dansk Folkeparti, idet partiet, foruden at være fremmedfjendsk, er ekskluderende i sin retorik og “forsøger at tage monopol på de danske værdier”. En historie Ritzau Bureau leverer således i Jyllandsposten…

DF vil ikke forholde sig til kritik

Den slags diskrete propaganda virker tilsyneladende efter hensigten. Margrethe Vestager der tidligere snakkede om ligestilling, og i dag åbent bifalder det islamiske tørklædetvang vurderes i en Gallup-undersøgelse for Berlingske Tidende at være den mest troværdige danske politiker. I modsatte ende af skalaen ligger Pia Kjærsgaard fuldstændigt isoleret i bunden, trods det faktum at hun i mere end et årti har ledet sit parti uden slinger i valsen rent ideologisk.

Analyse this!

32 Comments »

  1. Jeg kopierer lige et indlæg, jeg skrev på Dansk Politik:
    Som enhver, der bare har kastet et enkelt blik på min blog, vil vide, er jeg ikke ligefrem Helle Thorning-Schmidts største fan. Jeg må dog indrømme, at jeg synes, hun er langt den mest karismatiske af alle danske politikere.
    Når Margrethe Vestager bliver valgt til den mest troværdige, skyldes det, at hun er den danske journaliststands foretrukne statsminister, for hvis medierne havde stillet lige så skarpt på hende som på andre toppolitikere, ville man hurtigt se, at hun er en populist, hykler og teoretiker af guds nåde. Behøver jeg at nævne, at det var hende, der mere end nogen anden tegnede linjen “den anden vej” ifølge hvilken, Jelved skulle være statsminister, og et samarbejde med de borgerlige var så godt som udelukket. Nu stiller hun sig pludselig op og forsikrer, at De Radikale skam kan samarbejde til begge sider, og Fogh er da heller ikke det mindste farlig. Troværdig?
    Det skal selvfølgelig også nævnes, at den indvandringsglade Vestagers egne børn går på privatskole, selvom der ligger en folkeskole tættere på hendes bopæl.
    I det hele taget er Vestager – som bl.a. Naser Khader gentagne gange har sagt – en teoretiker, der ikke altid har empirien i orden, når hun skråsikkert fortæller, hvordan tingene burde være.
    Hvad angår Pia Kjærsgaard, kan man sige meget om hende, men utroværdig? Politikken har i det store og hele ligget fast siden DF’s stiftelse, hvad angår udlændinge, EU, socialområdet etc. Når folk kalder hende utroværdig, er det simpelthen fordi, de ikke bryder sig om hende eller DF.
    Helle Thorning-Schmidt (hvad skal jeg mene i dag?) og Anders Fogh er derimod politikere, der skifter standpunkter, alt efter, hvordan vinden blæser.

    Kommentar by JanChris — 21. september 2007 @ 13:49

  2. Det er jo mærkeligt at høre fra et parti, der ifølge sit navn prøver “at tage monopol” på kristendommen.

    Kommentar by Boel Tammes — 21. september 2007 @ 13:55

  3. Ja, og fra et parti (Det Radikale Venstre) der prøver at tage monopol på det at være radikal. De prøver endda også at tage monopol på at være troværdige.

    Desuden synes jeg at både radikalerne og Kristendemokraterne er rigtig talentfulde, når det drejer sig om at lyde ekskluderende.

    Kommentar by Janne — 21. september 2007 @ 14:10

  4. Apropos Kristendemokraterne og deres angreb på DF, vil jeg lige benytte lejligheden til at henvise til en artikel om det hendøende parti på min blog, der kan godt kunne trænge til lidt flere besøgende: http://omnial.blogbar.dk/2007/09/20/kornbeks-kristendemokratiske-katastrofekurs

    Kommentar by JanChris — 21. september 2007 @ 14:10

  5. Mit gæt er, at det resultat mere end noget andet er et resultat af den tilsvining, Pia og DF har været ude for igennem mange år.

    At bruge tilsvining i stedet for argumenter er nedbrydende for demokratisk tankegang og respekt.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. september 2007 @ 14:10

  6. slinger i valsen? Vi gaar aldrig med til lettelser i topskatten!

    Kommentar by Allan — 21. september 2007 @ 14:13

  7. Der kom jo heller ikke lettelser i topskatten, Allan. Følger du ikke med?

    Kommentar by JanChris — 21. september 2007 @ 14:14

  8. Hvem er kristendemokraterne?

    Pia er til gengæld topscorer som Danmarks mest karismatiske politiker i undersøgelsen.

    – Og meningsmålinger er som regel totalt værdiløse, fordi spørgsmålene er tåbelige.

    I øvrigt, hvis Pia var “utroværdig”, hvorfor skulle man så være så bange for hende. Hvorfor skal hun “sættes uden for indflydelse”? Utroværdig (hvilket vel må være i forhold til DF og Pias erklærede politik) betyder vel, at man er “bange” for, at hun pludselig stiller sig op og siger, at “det kan da for resten godt være, at islamisme er en sjov ting, og vi kunne da godt lige hente et par mio. tyrkere til Danmark, og jeg udtrykker altid begejstring for EU, når vi vender verdenssituationen over en latte, og så vil jeg i øvrigt til at stemme radigalt igen, som jeg gjorde i gamle dage”.

    Og lige igen igen vedr. meningsmålinger: Hvad skal jeg f.eks. svar til spørgsmålet om DK-soldater i Irak: For eller imod. Tja, bum bum. Jeg kan svare både ja og nej og mene det samme og samtidig i begge tilfælde mene det stik modsatte af en venstrefløjser – frit valg på alle hylder, så undersøgelsen er totalt værdiløs.

    – Hvis jeg f.eks. siger nej til DK soldater i Irak, så betyder dette nej i klar tekst: “Saddam er en ækel muhammedaner, der skal holde sig fra olien og Israel, og irakerne har nu engang det styre de fortjener, og danske jenser skal ikke dø for en flok arabere, der ikke kan finde ud af at få et ordentligt styre alligevel (Saddam H. eller ej), og hvis irakerne sysler lidt for meget med WMD, så smider vi nogle 1000 tons bomber i diktatorens badekar (og evt. en mindre nuke bare for tydelighedens skyld) – og hvad er der i øvrigt blevet af god gammeldag afskrækkelse?” Flyforbuds-zonerne var jo en succes kombineret med jævnlige bombninger – plus at man kunne have arrangeret mindre raids med landtropper.

    – I øvrigt ser det jo spændende ud, at man i forhold til Iran efterhånden er færdig med at planlægge et 3-dages massivt bombardement (+ landtropper, krydsermissiler og andet godt)mod ca. 1000 taktiske og strategiske mål (herunder WMD). Med efterfølgende finpudsning kan man effektivt smadre irans i forvejen begrænsede kapabiliteter. Samtidig vil man svække styret, og evt. terror vil hverken blive større eller mindre end den ellers ville have været før eller senere. Så alt i alt skal man bare komme i gang.

    Kommentar by Nicolai (slamofob) — 21. september 2007 @ 14:17

  9. Med det aktivitetsniveau, Danmark har for tiden, giver lettelse i topskatten knap nok mening. Den kom da heller ikke.

    Socialdemokraterne er sikkert sure over det, for lettelse af topskatten stod på deres dagsorden, da de foreslog en skattereform i 2005. Men de kan ikke få alt, de ønsker sig.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. september 2007 @ 14:17

  10. Utroværdig: Det kan være fordi hun får sine – i øvrigt nydelige – kjoler syet hos én, der hedder Karim (nej ikke KariN :-) )- Men han er vist nok faktisk rigtig flygtning fra Iran, så jeg ved ikke lige, om det gør Pia til skabs-muhammedaner?

    Kommentar by Nicolai (slamofob) — 21. september 2007 @ 14:21

  11. Forresten havde Rebekka Holst et glimrende indlæg om kristendommen og krisne værdier på DF’s landsmøde. Hun havde så meget på hjerte, at hun simpelthen bad forsamlingen om mere tid end de 3 minutter, der egentlig er normen. Det fik hun uden at blinke.

    Det er godt, at vores kulturelle rødder bliver taget mere alvorligt. Jeg har læst et par ganske overrumplende bøger om alle de gode ting i Middelalderen. Og kristendommen er dybt involverert i det meste.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. september 2007 @ 14:39

  12. jan chris, jo der kom lettelser…og Pia indroemmede jo efter at de var gaaet paa kompromis med deres ultimative krav…saa den diskussion kan ikke vare laenge.

    Kommentar by Allan — 21. september 2007 @ 15:39

  13. Ang. fotoet ovenover:

    Pia Kjærsgaard var nødt til at tage religiøst tørklæde på i Iran og viste dermed, at religiøse tørklæder og kvindeundertrykkelse hænger sammen i Iran. Elsebeth Gerner Nielsen (R) tog frivilligt det religiøse tørklæde på i Danmark, og viste at der er et utroværdigt parti (Det Radikale Venstre) i Danmark, der ikke vil indrømme at religiøse tørklæder er med til at undertrykke kvinder, både i Danmark og i Mellemøsten.

    Kommentar by Janne — 21. september 2007 @ 16:35

  14. Sandheden er MAGT.

    DF er MAGT! Pia er MAGT.

    Derfor er disse minimalpartier rystende angste for DF og Pia. Selv kan de næppe kravle over den alt for lave spærregrænse (burde være 5%), men misundelsen kender ingen højdeskræk.

    Og dette vestjyske missionsparti af afholdsfolk og andre fanatikere har ikke en skid at bidrage med i dansk politik.

    STEM DF!
    Dør DF til danmarks borgeres parti.
    Gør DF til Dankarms største parti.

    Og se så hvordan centrumvenstrefløjen vil slås i møddingen for at finde kasteskyts!

    Kommentar by Dansk Realist — 21. september 2007 @ 17:27

  15. Det lyder spændende med de bøger! Kan man få et par titler?

    Kommentar by PB — 21. september 2007 @ 19:18

  16. Det var self. til # 11.

    Kommentar by PB — 21. september 2007 @ 19:19

  17. –> Dansk Realist
    1. Jeg er meget uenig med DF i skattepolitikken
    2. Jeg er uenig med DF i ældrepolitiken
    3. Jeg er uenig med DF i lønpolitik for offentlige ansatte
    4. Jeg stemmer på DF pga. udlændingepolitiken.

    DF har kort sagt “carte blanche”, så længe de kæmper den nødvendige kamp.

    Kommentar by SUS — 21. september 2007 @ 19:31

  18. Billedet af Pia Kjærsgaard med tørklæde under et besøg i Iran er et godt eksempel på at “skik følge eller land fly” opfattes som en naturlig forudsætning når danskere færdes i udlandet.

    Hvordan er det nu det forholder sig med udlændige, som kommer til Danmark?

    Kommentar by Michael Sandfort — 21. september 2007 @ 19:49

  19. Pia Kjærsgaard synes, at dansk er dejligt, ligesom mange andre danskere iøvrigt. Det er en temmelig mistænkelig ting i visse kredse.

    Apropos Elsebeth Gerner Nielsens tørklædeeskapade, så kritiserede hun i Debatten på DR2 Pia Kjærsgaard for IKKE at have foranstaltet en happening i Iran under sit besøg. Hun burde ifølge ElsebethGN have undladt at bære tørklæde for at støtte kvindekampen i Iran!

    En selvmodsigende dame, Elsebeth Gerner Nielsen!

    Hvad angår det at “tage monopol på danske værdier”, lyder det nærmere som misundelsens brød. At bekende sig som dansk er bestemt ikke noget, der f.eks. gefähler det radikale venstre. At Pia Kjærsgaard taler fra hjertet, når det gælder danskhed, er der i hvert fald ingen tvivl om, og det giver genlyd i mange danskere.

    Jeg husker et socialdemokratisk årsmøde, hvor man gjorde nar af Pia Kjærsgaard og DF ved at alle soc.mødedeltagere havde et papirflag i hver hånd, som blev viftet demonstrativt, mens TVkameraerne kørte. Nogle forstår virkeligt at diskvalificere sig selv! Socialdemokraterne har simpelthen ikke forstået, at Dannebrog er DANSKERNES flag, ikke Pia Kjærsgaards!

    Hørte iøvrigt i TV2nyhederne forleden, vistnok den 16.9. kl. 1900, det radikale venstre blive omtalt af den kvindelige speaker som “det lille midterparti” ;-)

    Kommentar by +M+ — 21. september 2007 @ 21:37

  20. @17 Sandfort
    Netop dette billede burde smides i hovedet af alle dem, der kalder Pia for “Fremmedfjendsk”!

    Hendes hoveddække er jo netop en respekt til lokale skikke, noget, disse fanatiske træhoveder ikke ligefrem viser til overmål i Danmark!

    Kommentar by Dansk Realist — 21. september 2007 @ 22:26

  21. #1, JanChris:
    Interessant det du skriver med at lederen for Radigale har sine børn på privatskole istedet for folkeskole, selvom folkeren ligger tættere på – hvad er det for en privatskole, og hvorledes adskiller dens værdi-grundlag sig fra folkerens?
    Skal vi opleve en ny Villy (skiftede bil, da statsministeren gjorde opmærksom på hans miljø-hykleri)

    Kommentar by Winston Smith — 22. september 2007 @ 09:53

  22. ps: Kristendemokraterne? Hvad vil de? Afskaffe porno, indføre mere salmesang i skolerne, afskaffe udskænkning af alkohol efter kl.20?

    Don’t waste my time.

    Kommentar by Winston Smith — 22. september 2007 @ 10:11

  23. Winston Smith, den pågældende skole er Den Classenske Legatskole. Her kan du læse lidt om den: http://www.dcl.kk.dk/Infoweb/DynamiskeSider/Skolens%20målsætning.asp
    Se også min artikel om Margrethe Vestager: http://omnial.blogbar.dk/2007/09/21/margrethe-vestager-journalisternes-statsminister/

    Kommentar by JanChris — 22. september 2007 @ 12:07

  24. Inden andre angriber mig for det, er jeg nødt til at indrømme, Den Classenske Legatskole faktisk er en folkeskole. Det ændrer dog ikke ved, at den er meget mindre indvandrertung end Amager Fælled Skole, der er tættere på Vestagers bopæl.

    Kommentar by JanChris — 22. september 2007 @ 12:20

  25. Efter en hurtig søgning på internettet er her indvandrerandelen på henholdsvis Amager Fælled Skole og Den Classenske Legatskole: 56,1 og 14,8%: http://www.tosprogede.kk.dk/upload/statistik/fordeling%20af%20tosprogede%2005-06.pdf

    Kommentar by JanChris — 22. september 2007 @ 12:52

  26. #23 JanChris: Interessant artikel – det første link er desværre blankt. Hvad med oplysningen om Vestagers fornærmede reaktion på spm fra vennerne i Politiken – har du link?

    Kommentar by Winston Smith — 22. september 2007 @ 13:57

  27. #23: Artikelen bekræftiger også mit positive indtryk af N. Khader!

    Kommentar by Winston Smith — 22. september 2007 @ 14:04

  28. Winston Smith: Det første link kommer én gang til her: http://www.dcl.kk.dk/Infoweb/DynamiskeSider/Skolensmålsætning.asp
    Her er interviewet med Vestager: http://dansk-svensk.blogspot.com/2005/04/not-in-my-back-yard.html
    Til sidst en Groft Sagt-klumme om sagen: http://photos1.blogger.com/img/19/3037/400/SA40003811.jpg

    Kommentar by JanChris — 22. september 2007 @ 14:21

  29. Jeg kan se, at linket til Den Classenske Legatskole åbenbart ikke virker her på Uriasposten, men du skal simpelthen markere og kopiere hele linjen – altså også det, der ikke står med blåt – og derefter kopiere det ind i adresselinjen på din browser. Linket i sig selv er der ingen problemer med.

    Kommentar by JanChris — 22. september 2007 @ 14:24

  30. #29. Jeg har den originale artikel fra Politiken nu, hun truer under interviewet med at afbryde det, med den begrundelse til Hans Davidsen-Nielsen, at hun ikke vil diskutere sit “personlige skolevalg” i Politiken. Underlig reaktion fra en politiker, der repræsenterer et meget moraliserende parti. Men altså en særdeles troværdig politiker ifølge “nyere forskning”…

    Kommentar by Winston Smith — 22. september 2007 @ 16:48

  31. tjek linket!

    Kommentar by Magnus Hansen — 7. januar 2008 @ 21:19

  32. http://www.redtube.com

    Kommentar by Magnus Hansen — 7. januar 2008 @ 21:20

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper