16. juli 2013

København: Ikke svin, kun halalslagtet kød, da “… man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion”

Danskere kan ikke få svinekød og alle skal have mad lavet efter islamiske forskrifter, fordi man ikke vil forskelsbehandle – ‘et naturligt hensyn’. Symbolværdien er helt uspiselig, men det værste er næsten at apologeterne ser det som udtryk for multikultur. Fra Ekstra Bladet – Børnehaver bandlyser svinekød.

“I Ishøj er forbuddet tilmed blevet totalt, og den danske nationalspise er nu afskaffet i alle vestegnskommunens daginstitutioner.

Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene, fordi man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion.

Det afsløres i en gennemgang af kostpolitikken hos en række daginstitutioner landet over, som Ekstra Bladet har foretaget, og som viser, at mindst 30 steder i dag ikke serverer svinekød til børnene. …

– Det er en holdningsmæssig beslutning om, at vi har halalslagtet kød, fordi vi har mange børn af anden etnisk baggrund, og vi ser det ikke som nogen begrænsning, mere som et naturligt hensyn, siger lederen af Martha Hjemmet, Anna Fisker.”

Oploadet Kl. 02:25 af Kim Møller — Direkte link98 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49566/trackback

98 Comments »

  1. For et lille øjeblik siden diskuterede vi økologisk kød i børneinstitutionerne.

    Det var et andet niveau at diskutere kosten på, etisk og ernæringsmæssigt.

    Venstrefløjen er fantastisk. Tænk at nogen vil identificeres med den holdningsløse loge. Alt er sociale konventioner og credoer. Alt. Økologi så kønt ud – I ved: Sundhed for børnene, dyreetik – men der var intet indhold i snakken.

    Det ved vi med stensikkerhed nu. Hvis vi ikke vidste det før.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 16. juli 2013 @ 02:50

  2. Og vi er så dumme, at vi finde os i det lort.
    Folk burde gå på gaden !

    Kommentar by Spinner — 16. juli 2013 @ 03:09

  3. Og journalisten undlader loyalt at stille det spørgsmål, der er det første, der falder læserne ind: Var det ikke sundhed, rene fødevarer til børnene, og dyrevelfærd, I var optaget af?

    Det falder på de relevanskriterier som heldigvis ikke findes på et Internet, der så påfaldende let kan konkurrere med de professionelle nyhedsformidlere.

    Journalisten er nemlig fidelt medlem af Venstrefløjen, og skal ikke risikere at “forivre sig i sin sandhedssøgen” i “de andres” øjne.

    Hvor jeg ved det fra? Årh, tag og klap kaje!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 16. juli 2013 @ 03:32

  4. Som en midlertidig løsning indtil hjemsendelsen af muhammedanerne er fuldt implementeret, kan man (misbruge) lovgivning til, at give et direktiv om, at af hensyn til multikulturen, imødekommelse af grønlandsk, filippinsk og thailandsk m.v. kultur, så skal der serveres gris, sæl, ko m.v af hensyn til diversiteten i kosten.

    – Bacon kan blandes i alt og dansk kultur imødekommes ved at blande bacon i alt.

    Spøg til side så, er det endnu et eksempel på, at politikerne ikke har nogen legitimitete og bør afsættes.

    Kommentar by Hans Und — 16. juli 2013 @ 03:35

  5. Når daginstitutioner kan lave et så påfaldende knæfald overfor den slags islamisk vanvid og overtro, hvad så med andre punkter? Hvorfor kommer gifteklare muslimske mænd i halvtredserne, ikke ned i den lokale børnehave og ser på udvalget af seks årige?!

    Kommentar by Geert — 16. juli 2013 @ 05:12

  6. Vi bøjer os lidt hver dag og hver gang siger vi det er et naturligt hensyn at tage! Men læg mærke til at det altid er os der nøjer at, aldrig muslimerne. Læg mærke til at børn af anden ætnisk herkomst i dag næsten kun betyder muslimer, ikke vietnnamesere eller thaier de spiser nemlig gerne svinekød.
    Når vi bøjer en lille smule af hver dag, vil vi pludselig opdage at vi ikke længere kan genkende vores land og at vi ikke længere er herre i eget hus!
    Nu har jeg ikke børn i børnehavealderen længere, men havde jeg det, ville jeg ikke bryde mig om at de fik kød fra halalslagtet dyr. Halalslagtning er simpelthen dyrplageri og burde være strafbart! Det er i høj grad forskelsbehandling at danske børn bliver tvunget til at spise halalslagtet kød og at de ikke må f.eks frikadeller. Der er jo faktisk noget nær en nationalret.
    Jeg bryder mig simpelthen ikke, at musimerne kommer her og laver om på den måde vi lever på, som Inger Støjberg siger, uden i øvrigt at ville gøre noget som helst ved det, det er vores land.
    Jeg må desværre også komme til den konklution, at jeg ikke bryder mig om muslimer, på enkelthånd måske, men i flok er de agresive, dominerende og ofte voldlige! Er det racisme? I så fald er det en tillært racisme. Nu er muslimer ikke en race men en religion og en facistisk politisk ideologi, hvis mål er magtovertagelse og underkastelse af andre!
    Men racismebegrebet et ved, at blive omformuleret, det er i dag nærmest racistisk ikke at være tilhænger at det såkaldte multietniske samfund. Det burde egentligt hedde det biætniske samund, for det er hovedsageligt danskere og muslimer, for hinduer, budister asatilhængere og andre fylder ikke meget!

    Kommentar by Robert R — 16. juli 2013 @ 06:52

  7. Dyr er åbenbart blevet de Radigale og venstrefløjens nye hadeobjekt, trist men sandt, alt kan bruges i forsvaret for det muslimske helvede de har trukket ned over hovederne på befolkningen. Lederen f.eks. i dagens Fyens Stitfstidende, vælger at gå burhønsproducenternes ærinde, selv sågar når en socialdemokrat som Dan Jørgensen i en artikel kæmper indædt imod det – avisen er ligeglad med det er dyrplageri, som den skriver; så længe der ikke er flertal i Folketinget for at forbyde det er det lovligt. Jovist, teknisk set men ikke moralsk okay, så derfor kan noget godt være dyrplageri alligevel. Foie Gras er også tilladt i Frankrig men anset som forkasteligt her, så bare fordi noget er lovligt er ikke ensbetydende med det er etisk forsvarligt. Og ang. underkastelsen til en overtro der kræver halal i institutioner, det er direkte idiotisk når man burde gå den modsatte vej og oplyse disse folk. Vi er med andre ord – i år 2013(!) – på vej bagud i den menneskelige udvikling og i princippet godt igang med at oprette efterfølgeren til det 3. Rige, hvor udefrakommende love dikterer og omdirigerer samfundet i en totalitær fascistisk retning. Altsammen med skammelig rød kulturradikal hjælp hele vejen.

    Kommentar by Lars B — 16. juli 2013 @ 07:17

  8. man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion
    Jamen, er det ikke lige det man gør!!??
    Man til side sætter danskerne og kristendommen. Og hvad gjorde man før i tiden, hvis der var et jødisk barn i børnehaven?
    Kan der ikke laves en undersøgelse af hvad der serveres ude i samfundet på sygehuse, plejehjem, institutioner, skoler, universiteter, tekniske skoler osv.?
    Er alle hoppet på den?

    Kommentar by Nu er nok, nok. — 16. juli 2013 @ 07:27

  9. Ja jeg er vildt rasende, hvad fanden er det et folk som frivilligt lader sig egen kultur gå under og tilmed stemmer på dem, som forårsager ulykkerne. Det er klart, der lægges op til et voldeligt opgør a la falkeøje.

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 07:34

  10. “Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene, fordi man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion.” (2013)

    Der forskelsbehandles netop på grund af religion. Ikke-muslimer diskrimineres groft.

    Kommentar by Liva — 16. juli 2013 @ 07:35

  11. Jeg var lige ved at sige noget, der kunne sende mig i spjældet, så det vil jeg ikke sige. I stedet vil jeg håbe, at der snart er nogen, der vil kulturberige stampesoen.

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 07:39

  12. ”Det muslimske marked bliver stadig større i Europa, og derfor går stadig flere kødproducenter over til at halalslagte alle dyr, fordi det er nemmere, og dermed er tusinder af tons halalkød i omløb i fødekæden, også i Danmark.

    Alle lam fra New Zealand bliver i dag halalslagtet.

    I Spanien har de muslimske organisationer nærmest ordret dikteret ingredienserne i menuerne i statens jernbaner.

    I Belgien gennemføres der nu kurser for fængselspersonalet i ”Lær af forstå halal”, for eksempel nægter mange muslimske indsatte at tage medicin, hvis ikke de er garanteret, at gelatinen er ”halal”.

    I Finland kom det frem, at McDonald’s i al hemmelighed serverede halalslagtet kylling.

    80 procent af alle slagterier i Frankrig er i dag halal.

    I den hollandske by Weert besluttede en katolsk grundskole, at der fremover kun skulle serveres halal til de 400 elever, hvoraf 10 var muslimer. I Holland er flere fængsler gået over til udelukkende at servere halal, trods protester fra de hollandske indsatte.” (2012)

    H t t p://denkorteavis.dk/2012/eu-lov-baner-vej-for-halal-slagtning-i-polen/

    Sørg for at købe kød, der IKKE er halalslagtet. Kræv at kød er mærket, så det tydeligt kan ses om dyr mishandles pga religion eller ej. Stem med fødderne.

    Kommentar by Liva — 16. juli 2013 @ 07:41

  13. EU er en stor del af problemet.

    ”Nye EU-krav gør, at medlemslandene ikke må forbyde halal-slagtninger. Det er nyligt blevet bekræftet efter en polsk højesteretsdom.

    Men nu har EU også trukket krav om mærkning af kød, hvor dyret er slagtet uden forudgående bedøvelse, tilbage.

    Det er en dyrevelfærdsmæssig skandale. Derfor skal vi nu kræve, at halal-slagtning bliver forbudt i hele EU.

    Polen stoppet i et forbud mod rituel slagtning

    Polens Højesteret har for nyligt vedtaget, at islamiske og jødiske slagteritualer, halal-slagtning og schæchtning, skulle forbydes. At skære halsen over på dyr, før de er blevet bedøvet, skulle således have været ulovligt i Polen fra 1. januar 2013.

    Men loven bliver på netop den dag torpederet af et nyt EU-direktiv, der påbyder EU-landene at åbne for rituel slagtning. Og da EU-lov har forrang, er den polske højesterets beslutning kun af symbolsk karakter.

    (…)

    EU har afvist at mærke alle kødprodukter, der beskriver, hvordan dyret er aflivet, og det har som konsekvens, at vi kun ved at blive vegetarer kan være sikre på at undgå at spise kød fra halalslagtede dyr.” (EU 2013)

    H t t p://denkorteavis.dk/2013/messerschmidt-forbyd-halal-slagtning-i-eu/

    Spis gris eller vegetarisk. Fravælg kød hvis der er mindste mistanke om at det er halalslagtet.

    Kommentar by Liva — 16. juli 2013 @ 07:48

  14. Apartheid er den eneste løsning på problemet.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 16. juli 2013 @ 08:14

  15. Halal?
    Har de sex med dyret først inden at det slagtes?

    Kommentar by bnvfbnvf — 16. juli 2013 @ 08:16

  16. Liva jeg bliver i dårligt humør! Og hvad fanden laver Dansk folkeparti? Sidder de på røven? Hvor er Glistrup?

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 08:24

  17. Hvor islam flytter ind, flytter frihed ud

    islam bliver aldrig en del af et multikulturelt samfund
    den arbejder målrettet mod enevælde

    falkeøje har ret, vi går mod en ny storkrig, denne gang mod islam
    og de EU politikere der bragte denne plage ind på vores grund

    Kommentar by k.m. — 16. juli 2013 @ 08:36

  18. De der tvivler på en gradvis islamificering har beviserne lige foran sig. Man er næsten tilbøjelig til at tro at det næste er et forbud mod svinekød og alkohol i de butikker hvor muslimer arbejder – for ikke at støde dem.

    Men måske er det slet ikke nødvendigt at gå så vidt, for der hvor der før var danske butikker er der nu udelukkende invandrerbutikker. Bare tag en tur op af Nørrebrogade og ud mod Nordvestkvarteret, her er etniske danskere tydeligt i undertal – faktisk så meget at man tvivler på det er Danmark. Multikultur er her lig med muslimer. Det kan man se med selvsyn hvis man tager en tur derhen.

    Hele processen sker af sig selv, danskere presses ud af områderne og erstattes hermed gradvist. Skikke og religian erstatter her vores kultur og de breder sig ud i landet herfra. Alt dette er eksploderet inden for de sidste 20 år, hvordan ser det mon ud efter de næste 20 år? Jeg får ondt i hjertet blot ved tanken.

    Det går mere og mere op for mig hvor perves en handling det er overfor Danmark. De såkaldte ledere svigter deres folk og sker der ikke noget snart er det danske folk blot en fodnote i historien.

    Kommentar by NulTolerance — 16. juli 2013 @ 09:06

  19. Ludvigsen: “Det er klart, der lægges op til et voldeligt opgør a la falkeøje.”

    Det opgør falkeøje fantaserer om er vand ved siden af hvordan det i virkeligheden kommer til at se ud. Antallet af landsforrædere under krigen var nærmest minimalt i sammenligning med hvad vi ser i dag. Og også alvoren og intensiteten af forræderiet er ulige meget større. Under krigen kunne kollaboratører, samarbejdspolitikere og folk som blot ville tjene nogle penge undskylde sig med at tyskerne havde magten. Vore dages forrædere dolker deres landsmænd af egen fri vilje og udskifter med stor glæde deres egen befolkninger med fremmede væsener med barbariske skikke, grimme manerer og ofte med karakteregenskaber som reflekterer de primitive islamiserede stammekulturer de har deres rod i. Nej falkeøje og ludvigsen, den borgerkrig som I taler om bliver langt langt værre, og vil få modstandskampen under Anden Verdenskrig til at tage sige ud som flødeskumshyggeskærmydsler. Det er én ting at yde modstand mod en ydre fjende. Noget andet hvis man står overfor egne landsmænd. Hvor man kunne tilgive den enkelte tyske soldat, fordi han ikke kunne unddrage sig tjenesten, vil det være svært at tilgive de danske folkeforrædere, som fuld bevidst sendte deres folk ud på en dødsmarch, mens de klappede og jublede over hvert fremskridt fjenden gjorde. Det er svært at undgå at se alvoren i det her, og i modsætning til tidligere tider, hvor mange udtalelser og beviser nemt kunne blive væk eller glemt, så har vi i dag navnene på de fleste af dem, lige som de har navnene på os. Indsatsen bliver højere og højere som tiden går, og vinderen tager det hele. Vær beredt!

    Kommentar by Balder — 16. juli 2013 @ 09:12

  20. Så er der endelig kommet skred i – Afviklingen af DANSK Svinekød – d. v. s. ikke mere frikadeller, flæskesteg, “røde pølser” eller noget der har haft den mindste berøring med noget som Muhamedanerne betegner som urent.
    I 30 af landets kommuner bl. a. Ishøj vil der fremover kun serveres Halalslagtet kød og INTET Svinekød.

    Det samme skal hurtigst muligt også gælde for plejehjem, kommunale ældreboliger og lignende, hvor man vil indføre Sharia og Koran så hurtigt som muligt.

    De danske Eksportslagterier planlægger nu en nedrivning af Svineslagterierne overalt i Danmark, så vi hurtigst muligt kan komme ned på samme Nationalprodukt som i de fleste Muhamedanske lande.

    – Moske er grænsen for vanviddet alligevel ved at være nået.

    Kommentar by Cantor — 16. juli 2013 @ 09:13

  21. #17. Balder:
    Vore dages forrædere dolker deres landsmænd af egen fri vilje!!!

    – tak, JA så enkelt kan det siges!

    Kommentar by Cantor — 16. juli 2013 @ 09:17

  22. Tydelige tegn på islamisering, dette er virkeligheden i dagens Danmark:

    . Svinekød forbydes i offentlige institutioner.
    . Befolkning og butikker udskiftes i belastede områder.
    . Der oprettes små shariazoner i belastede områder.
    . Den oprindelige befolkning forfølges, kvinder voldtages danske butiksejere afpresses og terroriseres.
    . Der bygges nu en moske i Danmark (og dernæst kommer den infame højtaler med bønnekald).
    . De skal ikke give hånden til beskidte danskere.
    . Stort set alt kød halalslagtes.
    . Man må ikke udtale sig kritisk eller lave sjov med islam, paragraf 266
    . Men man må godt udtale sig racistisk om danskere og nedladende om kvinder, det er nemlig “religionsfrihed”.
    . Der indføres tørklæder i supermarkeder.
    . “De bedste piger er tørklædepiger”.
    . Islam er en fredens religion, uanset hvad “de” gør ties dette blot i mange medier.

    Kommentar by NulTolerance — 16. juli 2013 @ 09:27

  23. Der er sikkert flere til listen, men det var hvad jeg lige kunne komme på.

    Kommentar by NulTolerance — 16. juli 2013 @ 09:28

  24. #10. Ludvigsen:
    I stedet vil jeg håbe, at der snart er nogen, der vil kulturberige stampesoen.

    – vi er en hel del der har de samme ønsker, + ønsker for et par stykker mere af det store udvalg af Landsforrædere, der hver eneste dag og nat uden modstand forærer Danmark til Allah og Profetens nåde og barmhjertighed hvilket er begreber der absolut ikke indgår i muhamedanernes kultur.

    – det nye herrefolks krav og ønsker bliver næsten mere end opfyldt, før de får ønskerne udtalt, LEFLERIET og r..slikkeri stortrives.

    Kommentar by Cantor — 16. juli 2013 @ 09:30

  25. Vore forræderiske politikere er spjældkandidater hele bundtet.
    Højesteretsdommerne er ligeså korrupte, det har været deres redning indtil nu.
    De har begået grundlovs- og forfatningsbrud, og alligevel er de stadig på fri fod.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 16. juli 2013 @ 09:59

  26. Hvis man virkelig ville tage hensyn til alle, så serverer man overhovedet ikke kød i børnehaverne. ( vegetarer etc. )

    Kommentar by Fidibus — 16. juli 2013 @ 09:59

  27. Halalslagtning…..: “Slagtningen af dyret er en religiøs, rituel handling, der indledes med ordene “I Allahs Navn, den Barmhjertige, den Nådige” (بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ, bismillāh, i-rahman, i-rahīm). Ved halal-slagtning bør dyret ikke bedøves eller lammes”…. wiki….

    Tillykke til at de danske børn der nu skal have mad der er velsignet i selveste Allahs navn… Allahu Akhbar…. Meget passande at Allahs fremmeste profet var pædofil… Når nu vores 6 årige børn, skal oralindtage Islams velsignelse… Lidt lige som de 6500 etnisk svenske piger, der oral- og vaginalberiges af islam hvert år…. Så er de ligesom vænnet til….!!!!

    Kommentar by ny kommentator — 16. juli 2013 @ 10:12

  28. Det er direkte forskelsbehandling og rendyrket diskrimination af danske børn i deres eget land. Inden længe tvinges de vel også til at faste under ramadanen. Islamiseringen køre på højtryk og man aner nu hvem der bestemmer i Danmark…

    Kommentar by Jacob Andersen — 16. juli 2013 @ 10:16

  29. Som Ann Mee og Co ville sige: det er den nye normal, det er bare noget vi skal vende os til.

    Kommentar by NulTolerance — 16. juli 2013 @ 10:29

  30. Et enkelt pip:

    Madsociolog: Den forkerte vej at gå
    Madsociolog og adjunkt Jon Fuglsang fra Professionshøjskolen Metropol mener, at institutionernes fravalg af svinekød er den forkerte vej at gå.

    »Det må kunne lade sig gøre at servere differentierede menuer for børnene, så man ikke skal bandlyse bestemte fødevarer for at skulle vise hensyn. Det er ikke den rigtige måde at gøre det på, og børnene skal jo også selv lære at tage stilling til de her ting«, siger han.
    http://politiken.dk/tjek/forbrug/tjekmad/ECE2023984/boernehaver-dropper-svinekoed-det-skal-vaere-ens-for-alle/

    Kommentar by mb — 16. juli 2013 @ 10:39

  31. @13 Falkeøje
    Apartheid er løsningen skriver du! Det er ikke løsningen, men det bliver sådan, hvad enten vi kan lide det eller ej, men ønskeligt nej. Det rigtige havde bære en fuldstændig assimilering, eller endnu bedre en repatriering.
    Apartheid er allerede startet, der er steder hvor muslimer bo, og der er steder hvor danskere bor. Stakkels er kun de danskere der ikke har råd til flytte til dansker områder!

    Kommentar by Robert R — 16. juli 2013 @ 10:52

  32. “Vore dages forrædere dolker deres landsmænd af egen fri vilje og udskifter med stor glæde deres egen befolkninger med fremmede væsener med barbariske skikke, grimme manerer og ofte med karakteregenskaber som reflekterer de primitive islamiserede stammekulturer de har deres rod i”

    Ja Balder har helt ret. Men årsagen ligger også i den ideologiske forførrelse der sker af den danske befolkning. Tænk på Stampesinken der skriver i Politiken på de radikales vegne.

    “Fornuften har på mange områder tøjlet de primitive instinkter. Hvorfor skulle det samme ikke ske, når det handler om en irrationel fremmedfrygt …” og videre: ”Fremmedfjendske danskere tænker med stenalder hjernen.! Nogen af os har haft den mistanke gennem længere tid…” ( Politiken 19.4.2011).

    Nu er det udtryk for stenaldertænkning at værne om sin egen kultur. Er der nogen der er i tvivl om, at stampesinken og de radikale er landsforrædere med stort L.

    Sørgeligt jeg ingen børn har i børnehaven, for så skulle de venstreorienterede pædagogiske papegøjer krafteddermugende se onkel Ludvigsen folde sig ud og måtte fjernes med magt af 10 kraftige betjente, mens psykologerne strømmede ind i børnehaven for at berolige de opskræmte børn.

    I baggrunden kigger min opskræmte hund på mig og klamrer sig til katten, fordi far Ludvigsen bander og svovler ved tangenterne.

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 10:54

  33. Danmark er i total opløsning – en opløsning, hvis styrke korrelerer stærkt med kvindernes overtagelse af magten suppleret af mændenes omdannelse til vatpikke. Der findes ganske enkelt ikke mandfolk længere i Danmark.

    Det er intet under, da socialisterne i 50 år har arbejdet intenst på at transformere alt hankøn til rødgrød i nathuer og alt hunkøn til hyæner. Våbnet har heddet lighed, omfordeling og velfærd – den mest perverse treenighed man kan forestille sig. Danskerne har nærmest empatisk, for nu at bruge et af tidens klamme buzzwords, grebet muligheden for at leve et bekymringsfrit liv på et mindretals bekostning. Det har ikke været skyggen af moralske skrupler over den ”udvikling”.

    Og man lever perversionerne helt ud. I går hørte jeg på tv, at hver femte par, der tager på ferie, lader børnene blive derhjemme, passet af det offentlige. Så kan det faneme ikke blive mere sygt.

    Men kuren, der mest sandsynligt bliver patientens død, kommer snart. Vi laver ikke længere noget af værdi, så vi låner til at leve for, og det får selvfølgelig en ende.

    Kommentar by Svend — 16. juli 2013 @ 11:07

  34. #17. Balder
    Jeg forventer, at den borgerkrig, der venter os, bliver i stor stil med den spanske borgerkrig.
    Det var et sandt myrderi, og den udenlandske indblanding gjorde det ikke mindre.
    Tyskland var indstillet på at vinde – og sådan blev det – dengang.
    Jeg har en mistanke om, at de danske soldater skal absolut til udlandet for enhver pris, de er for farlige at have i landet.
    Men Franco kom fra Afrika og blandede sig, og så var borgerkrigen i gang.
    Det kan vel også ske her.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 16. juli 2013 @ 11:08

  35. Sendt til lokalavisen:

    “Det er kommet frem, at stadigt flere daginstitutioner ikke serverer
    svinekød eller helt skifter til halal. Det er med til at gøre de
    danske børn usikre om noget så vigtigt som kost, når børnenhaven
    udelukker svinekød, mens forældrene serverer det derhjemme med glæde.
    Madsociolog og adjunkt Jon Fuglsang fra Professionshøjskolen Metropol
    påpeger, at muslimske børn skal have lov til selv at tage stilling
    til, om de vil følge shariaen. Fuglsangs velmente råd er desværre
    naivt og ligefrem farligt for børnene. Utallige eksempler og
    undersøgelser viser jo, at muslimske børn risikerer tæsk eller det der
    er værre, hvis de bryder med islamiske regler. Sagen viser desværre,
    at pædagoger glemmer deres skærpede indberetningspligt eller ligefrem
    hjælper forældre med overgreb, når de hjælper med at tvinge børnene
    istedet for at sikre dem deres religionsfrihed. Hvis forældre vil have
    specialkost til deres børn, må de selv betale. Har de ikke penge, må
    de flytte til et land, hvor halal-kost er standard, hvilket det ikke
    bør være i Danmark.”

    Kommentar by Nicolai Sennels — 16. juli 2013 @ 11:18

  36. Hører galskaben da aldrig op ?.

    Man påberåber sig at gøre det af hensyn til muslimerne, og der er det så jeg får lyst til at spørge: Har man overhovedet spurgt muslimerne selv i den sag ?. For det tror jeg nemlig ikke på at man har.

    For det første tvinger vi dem jo ikke til at spise det, de er frie til at lade være. For det andet er mange flere muslimer end man måske tror faktisk ligeglade med hvad der serveres i kantinerne på skoler og arbejdspladser. Der er endda enkelte muslimer som ligesom os synes det er noget pjat at svinekød bliver fjernet for deres skyld.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 16. juli 2013 @ 11:32

  37. Det næste bliver kantinemad i både offentlige og private virksomheder.
    Selv om der kun er 1(Een) muslim ansat blandt 50 danskere får vedkommende indført halalmad.

    Pædagoger og Det Radikale Venstre, Danmarks svar på Det Muslimske Broderskab begår terror mod danske børn, ved for det første at fjerne
    dansk mad fra spisekortet, for det andet at lære dem at et mindretal
    kan gennemtvinge en beslutning, traditionen med flertals afstemning
    er afskaffet.

    Kommentar by k.m. — 16. juli 2013 @ 12:17

  38. Men på den anden side, så er Ishøj jo den kommune i landet som har den højeste andel af muslimske indvandrere, så at det skulle være den første kommune i landet til at blive svinekøds-fri kommer egentlig ikke som nogen overraskelse.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 16. juli 2013 @ 12:22

  39. Godt skrevet Nicolai Sennels. Vi skal ikke bukke under for nogens madvaner. Ellers skulle man også indrette børnehaver med kosher, raw food, veganer, blodtype diæt og hvad der ellers findes derude. Det er et skråplan at et samfund tilsidesætter kultur og normer for at tilgodese en minoritet der ikke vil indordne sig i sine omgivelser.

    De må betale det selv hvis de ikke er tilfredse med maden eller endnu bedre flytte til et land hvor det er normalt. Det ville være lettere for alle.

    Kommentar by NulTolerance — 16. juli 2013 @ 12:23

  40. 36. Erik Jørgensen har en klar pointe.

    Denne sag stinker allermest af, at nogle velvillige pædagoger har travlt med at markere over for hinanden, at de der fjollede dansk traditioner da ikke er værd at bevare og bør vige pladsen for de langt ædlere og værdifulde mellemøstlige traditioner.

    “Er der overhovedet noget, der hedder ‘dansk kultur’?”, spørges der med en overlegen mine og i et retorisk tonefald.

    Disse pædagoger markerer først og fremmest deres egen overlegne godhed og hævethed over pøbelen – frikadelledanskerne.

    Kommentar by JensF — 16. juli 2013 @ 12:35

  41. Heldigvis har halal-kødet ikke noget med religion at gøre. Man tager sig jo til hovedet.

    Kommentar by thatcherite — 16. juli 2013 @ 13:03

  42. Islamiseringsborgmesteren Helved-Pestager hunden Anna Mææh Allerslev er en driftig kvinde.

    Kommentar by Nielsen — 16. juli 2013 @ 13:39

  43. Det her er fuldstændigt OT men jeg er nødt til at skrive det her:

    Har jeg nogensinde fået sagt at jeg HADER de radikale. Jeg f*cking HADER dem: “R: Krigen mod Taleban var en fejl”

    Jeg er ikke soldat men jeg har rigtigt gode venner indenfor hæren og underviser soldater. Og der er ikke noget værre at sige til en mand der har mistet en arm eller et ben, eller til de efterladte til ham der kom hjem i en kiste eller til den kammarat der måtte samle stumperne af ham op nede i Afghanistan, end at “det var en fejl at i var i krig”. Det er det ondeste og mest hensynsløse man kan sige til dem. Det dømmer mange af dem til depressioner og, mener nogle psykiatere, gør risikoen for PTSD større når krigen blev dømt “forkert” (når de sammenligner amerikanske veteraners evner til at fungere efter anden verdenskrig sammenlignet med efter vietnamkrigen).

    Ansvarlige politikere siger ALDRIG til soldaterne at deres død og lemlestelse var MENINGSLØS. Og ved i hvorfor de hjerneblæste idioter hos de radikale ikke FATTER hvor grusomt det er at sige til soldaterne at deres liv og førlighed blev smidt væk “ved en fejl”??? Fordi folk der er hos de radikale ikke ANER hvad der får en mand, eller kvinde, til at føle et ansvar for sit folk, sit land og sin civilisation og dens medlemsfolk. Det er partiet for kujoner der ønsker en lam “rationel” undskyldning for at være usle KUJONER!! Kors hvor jeg ikke kan lide det parti. Det er faktisk værre end r*vhullerne i Hizb ut-Tahrir, Enhedslisten/AFA eller Greve’s til-grin-nazister. De står i det mindste for noget man evt. kunne smadre når tiden blev moden. Feje kujoner der giver andre med spaghettirygrad en “undskyldning” for at være feje derimod, er ikke til at holde ud.

    http://www.b.dk/nationalt/r-krigen-mod-taleban-var-en-fejl

    Kommentar by Morani ya Simba — 16. juli 2013 @ 13:46

  44. Som #43 skriver om de Radikale er tiden måske moden til at
    føje de Radikale til listen over terrororganisationer

    Kommentar by k.m. — 16. juli 2013 @ 13:54

  45. Lad dog børnene, så og sige.

    Danskere har jo glemt historien om 2 dage, når Ekstrapladder viser papparazzibilleder af Numse Gurli sammen med Prins Nasserøv, eller når DDR/TV tooo hidser en ny stemning op over at en hvid mand har forsvaret sig mod en flok vilde negere.

    I har ikke forstået, at danskerne og dansk kultur ikke er levedygtige i en globaliseret verden. Tossegodhed, selvhad og selvfedme – det er ægte dansk kultur.
    Er det virkelig noget der er værd at bevare ? Under alle omstændigheder, så er kulturen aktivt medvirkende til sin egen undergang, så der vil ikke være noget at bevare om føje år alligevel.

    Iøvrigt må vi da ikke håbe på at perkerne også sætter ild til de her halal-børnehaver, for så går Systemet helt i selvsving udi McCarthyistiske proportioner og de vil se Breivik-naziracister overalt.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 16. juli 2013 @ 13:59

  46. Louise Frevert blev direkte hånet i medierne som “skinger racist”, dengang hun som københavnsk lokalpolitiker for DF problematiserede brugen af halalkød i københavnske børne-institutioner:

    Der ville SELVFØLGELIG ALDRIG blive tale om at danske børn ikke skulle kunne få svinekød, hun var da også bare skruphysterisk og paranoid?

    Det har dog – ligesom med Mogens Glistrup – desværre vist sig, at hun fik ret i alle sine allerdystreste forudsigelser på dette område…

    “When will they ever learn?”, som det vist hedder i en gammel hippieprotestsang (“Where have all the flowers gone”).

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 16. juli 2013 @ 14:02

  47. Anders Peter,
    tak for sidst.

    “Det har dog – ligesom med Mogens Glistrup – desværre vist sig, at hun fik ret i alle sine allerdystreste forudsigelser på dette område…”

    Ja, det er det værste. At de mest dystre forudsigelser de sidste 30 år har været lige lidt bedre end hvad der faktisk kom til at ske. De mest dystre og “skingre” forudsigelser var de der var relativt mindst for optimistiske. This shit is gonna hit the big fat turbofan……

    Kommentar by Morani ya Simba — 16. juli 2013 @ 14:28

  48. k.m., de er ihvertfald forræddere. Tag ikke fejl. Det er ingen overdrivelse. Forræddere!!

    Kommentar by Morani ya Simba — 16. juli 2013 @ 14:32

  49. > 43 Morani..
    Se dette:

    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE5725558/niels-helveg-stampe-foerer-ikke-radikal-politik/

    Jeg bryder mig absolut heller ikke om de radikales værdi-, herunder forsvarspolitik, men Z. Stampe er altså værre end noget, vi før har set. Åbenbart også for meget for almindelige radikale.

    Kommentar by Gunnar Biering — 16. juli 2013 @ 15:01

  50. Pædagogerne og visse forældres sølle ugennemtænkte bemærkninger lyder; at ‘man jo bare kan få svinekød derhjemme’ – hvad med at sige det til muslimerne istedet; at de kan gå med tørklæde derhjemme fremfor at skilte med religiøs fanatisme i det offenlige rum, og som i dette tilfælde få halal mad derhjemme også. Det her er i princippet sharialov der er indfaset i Danmark nu. Det er en skrækkens dag for den danske befolkning, vågn nu op og se hvad der sker, det her land må aldrig inddeles i zoner ala Balkan. Landet tilhører kun danskerne; enten er man med os i kulturen og normerne eller imod os. Grænsen er nået, EU’s tyranni og lumske spil med forfordeling af islam skal ophøre.

    Kommentar by Lars B — 16. juli 2013 @ 15:17

  51. Det er kun et spørgsmål om tid, før Danmark er forvandlet til et nyt Bosnien.
    Vi har ladet de selvkloge få for megen magt.
    Alligevel kan vi nå at stoppe dem, men det kræver en væbnet indsats.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 16. juli 2013 @ 15:24

  52. At sætte de Radigale på en terrorliste er næsten for meget at give dem.

    I så fald burde det være sket +80 år siden da de støttede Stalin.

    Eller da de støttede Hitler, eller Ulbricht, eller Chaucheschu, eller Kim Jong Il, eller Honecker eller islam.

    På den anden side ligger den til højre fod: Terrorgruppen det Radigale Venstre, TRV. Næppe nogen terrorgruppe har hidtil sørget for, at så meget blod fra etniske danskere er blevet udgydt, pga deres etnicitet og hudfarve.

    Bag efter har de så triumferende dyppet deres hænder i blodet, alt imens de påstod de var godheden selv og alle andre onde og hadefulde.

    Kommentar by Hans Und — 16. juli 2013 @ 15:30

  53. Gunnar Biering,

    “Jeg bryder mig absolut heller ikke om de radikales værdi-, herunder forsvarspolitik, men Z. Stampe er altså værre end noget, vi før har set. Åbenbart også for meget for almindelige radikale.”

    Det tror jeg faktisk du har ret i. De “almindelige” radikale er virkeligt ikke til at holde ud. Stampe, med statsborgerskab til terrorister og nu falden soldaterne i ryggen, trodser helt fatteevnen. Jeg vil aldrig være den første til at gribe til vold men jeg vil aldrig møde Stampe. For jeg ville være nødt til at bide tungen af for ikke at kalde hende de værste gloser jeg kender.

    Kommentar by Morani ya Simba — 16. juli 2013 @ 15:46

  54. #33. Svend:
    I går hørte jeg på tv, at hver femte par, der tager på ferie, lader børnene blive derhjemme, passet af det offentlige. Så kan det faneme ikke blive mere sygt.

    – helt rigtigt, disse “Guldklumper” der er blevet så møjforkælede at selveste forældrene ikke engang selv kan holde dem ud når de har fri, så Guldklumperne også må fortsætte i Institution i Ferierne eller også har bedstemor og bedstefar for længst opgivet enhver tanke om et selvstændigt liv når nu de KÆRE, KÆRE søde børnebørn så gerne vil være hos dem.

    – den “seleposebhængte” fader med et 0 til 2-3 årigt barn hængende deri, er i mine øjne næsten ligeså afskyeligt som de muhamedanske affaldssække.

    Kommentar by Cantor — 16. juli 2013 @ 15:50

  55. “Ansvarlige politikere siger ALDRIG til soldaterne at deres død og lemlestelse var MENINGSLØS. Og ved i hvorfor de hjerneblæste idioter hos de radikale ikke FATTER hvor grusomt det er at sige til soldaterne at deres liv og førlighed blev smidt væk “ved en fejl”???”

    Nej! det er en helt fundamental betragtning. Men møjdyrene fra de radikale med stampesinken i spidsen hører snart til på en terrorliste.

    Det er en svinestreg mod kamerater og familie. Men den mojso aner ikke hvad hun har med at gøre. Ævl hver gang hun åbner munden. Jeg er virkelig gal. Der må snart ske noget!

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 15:51

  56. For at det ikke skal være løgn, så udtaler Anna dum som en dør, at hun ikke er borgsmester for frikadelle danskerne. Hvorfor stemmer danskerne på landsforrædere??? Kan vi ikke snart få fjernet den plet på landkortet?

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 16:08

  57. #50 Lars B.
    Det er en skrækkens dag for den danske befolkning, vågn nu op og se hvad der sker, det her land må aldrig inddeles i zoner ala Balkan.

    – jamen, det her land ER allerede opdelt i enklaver, såkaldte Ghettoer, er det ikke over 30 allerede, selvom landsforræderne har ændret kriterierne fordi der ellers ville være ca. 40 med stigende tendens, i disse ghettoer fyldt med hættemåger og sorte affaldssække leves livet som på profetens tid med Allah og alle martyrer der som adgangsbillet har præsteret op til flere mord, så de som vore egne Vikinger i Valhalla kan muntre sig med en evig strøm af Jomfruer, 72 helt nøjagtigt pr. mand, – det undrer mig lidt at de gamle skæggede imamer kun har travlt med at sende de Unge Muhamedanere dertil, hvorfor tager de dog ikke selv billetten, når paradiset er så lokkende fuld af Jomfruer, lige til at plukke, – Mærkeligt!!!

    Kommentar by Cantor — 16. juli 2013 @ 16:11

  58. Satire set i Politiken…

    Danske børn må ikke få øl i børnehaven
    http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2013/07/16/141945

    Kommentar by BE — 16. juli 2013 @ 16:25

  59. Det er skrækkeligt, Cantor, ja. Det modsatte scenarie, alle disse folk boende udenfor ghettoerne, det er jo heller ikke meget bedre. Der er kun tilbuddet om en sjat penge i hånden, og så ellers afrejse til nærområde/hjemland, som det bedste alternativ. Man må se i øjnene, eksperimentet med multikultur (ihvertfald hvis det inkluderer islam) virkede ikke.

    Kommentar by Lars B — 16. juli 2013 @ 16:43

  60. Min opfordring til samtlige forældre der er i tvivl også selvom det er besværligt. Få jeres børn ud af de udanske børnehaver.
    Det går lynhurtigt nu og om ikke så længe har det bredt sig.
    Jeg har smidt det her link før men her er det igen.

    http://xn--halalkd-v1a.dk/page8.html

    Kommentar by Hagmann — 16. juli 2013 @ 17:07

  61. Socialdemokratiet og SF ser ikke noget problem. Nu venter vi kun på, hvad de andre partier siger. Sagen gør mig rasende og raseri skaber højt blodtryk. Og blodtryksdæmpende midler koster penge.

    Når politikrne ikke kan se problemet, er det fordi de ikke ved, havd der foregår. Det er tragedien.

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 17:16

  62. Hvordan kan det være anderledes, når det næsten kun er notoriske idioter der faldbyder sig selv, når der er valg Giv hele slænget fingeren. De har gjort tykt grin med os i 40 år, snart skal korset i Dannebrog vel fjernes.
    Vores fortvivlede situation illustreres godt med denne bemærkning fra tumpen Zenia Stampe i forbindelse med et forslag om at tage konventionerne op til revidering, men kunne ligesågodt være kommet fra halvtossen Anna Mæææh Allerslev eller en anden virkeligheds fjern tumpe fra Det Radigale Venstre: “Konventionen er up to date og tidssvarende, og vi vil gerne give statsborgerskab til en potentiel terroist.”
    (Folketingstidende og BT 07.05.2013).

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 16. juli 2013 @ 17:39

  63. Gad vide om lederen af Martha Hjemmet, Anna Fisker, er blevet “klædt på” af Københavns Kommunes spindoktorere inden hun udtalte sig?

    – Lige som imam-assistenten fra Rådmandsgadesskole.

    Kommentar by Hans Und — 16. juli 2013 @ 17:41

  64. “snart skal korset i Dannebrog vel fjernes”. Ja det bliver spændende, hvornår det “problem” kommer på banen. Jeg gætter mest på at halvtossen Stampesinken lukker hendes ulækre mund op, men det varer dog nok en del år, før de tør lufte den slags meninger. Men jeg ser det i ånden.

    “Vi fra de radikale mener, at korset gør vores nye danskere ked af det, da de som bekendt har en anden tro. Og da vi alle er danskere er det udtryk for intollerance ikke at tage hensyn til dem, fordi de bliver såret og fremmdgjorte, hver gang det ser dette hvide kors.”

    Kommentar by ludvigsen — 16. juli 2013 @ 18:12

  65. Integration/inklusion af økonomiske flygtninge/asylshoppere fra ikke-vestlige lande(især velfærdsflygtninge og lykkesøgere fra mellemøsten og nordafrika) er i hovedreglen spild af tid penge og energi. De er ikke interesseret. Derfor er repatriering en meget bedre ide.

    Kommentar by Filip — 16. juli 2013 @ 18:54

  66. DR propagandaen kører netop nu på højtryk i TV Avisen. Deltag i debatten om krigen i Afghanistan på dr.dk, også læser de et længere indlæg ind der forsvarer De Radikale. Efterfulgt af to glade danske forældre på Nørrebro, der mener at deres børn sagtens kan undvære svinekød, samt at man må give og tage for at få det til at fungere i et multi kulti samfund..DR er for klamme!

    Kommentar by Geert — 16. juli 2013 @ 18:54

  67. Ja Gert det er nemlig hvad de er.

    Kommentar by Nielsen — 16. juli 2013 @ 19:27

  68. > Falkeøje
    Ja naturligvis skal vi diskriminere. Muslimer bør ikke have nogen adkomst her. Ud med dem.
    Landsforvis muslimer og forbyd islam.

    Kommentar by Nielsen — 16. juli 2013 @ 19:34

  69. Jeg så også indslaget om det i tv avisen, og det står efterhånden klart at problemet med islamiseringen af danmark i lige så høj grad skyldes eftergivende og konfliktsky danske kujoner og halal-hippier som det skyldes muslimer, især i københavn.

    I det her tilfælde er det de danskere som i deres iver efter at være “tolerante og mangfoldige” retter ind efter religiøse særkrav og ensretter alt omkring dem efter islam’s forskrifter for at “tage hensyn”, som ender med at gøre det absolut modsatte overfor de børn som ikke er muslimer.

    Ynkeligt og patetisk er hvad det er.

    jeg er sådan set ligeglad med om de voksne som dem i indslaget har lyst til at leve som dhimmier i et stort muslimsk parallelsamfund på nørrebro, men at de lader deres masochisme gå ud over børnene er sgu ikke i orden.

    Kommentar by Per — 16. juli 2013 @ 19:39

  70. Her understreger anna fisker mit forrige indlæg:
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2042490.ece

    Kommentar by Per — 16. juli 2013 @ 19:42

  71. Godkendt asyl betyder en midlertidig beskyttelse. Når beskyttelsesbehovet ikke længere er aktuelt, kan og bør der ske hjemsendelser af de pågældende. Dette vil være spare samfundet for mange kulturelle, sociale og økonomiske omkostninger.

    Kommentar by Filip — 16. juli 2013 @ 20:06

  72. Institutionsleder og socialdemokrat er absolut ikke enige om, det er i orden, at der ikke serveres svinekød i børnehaver
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2042490.ece

    I teksten nedenunder ses det at det ikke er studenterhuen der trykker institutionslederen.

    Kommentar by mb — 16. juli 2013 @ 20:32

  73. Alle de højrøvede kultur snobbere fra den såkaldte ‘elite’, der bedrevidende mente at udlændingedebatten skam var en død sild idag, kan vist godt tro om igen. Nedtonings forsøget fejlede – også det. Jeg tror de alle til hobe, inklusive ikke mindst de ansvarlige gogger derude omkring i (lære)anstalterne, må have fået sig et gevaldigt chok idag over omfanget af folks utilfredshed.

    Kommentar by Lars B — 16. juli 2013 @ 20:33

  74. 63 Ludvigsen.
    Og fjernes korset i dannebrog, bliver der endelig gang i den. :)
    Og dermed islam og muslimer fjernet fra danmark, smat alle moskéer fessen af.

    Kommentar by Tulle — 16. juli 2013 @ 22:19

  75. Jamen lad os dog sende en stor tak til dem som mener at tonen i debatten er det vigtigste, og som samtidig er iklædt adskillige osteklokker af plus ord. Tak fordi at i har lavet Danmark om til en mudderpøl af korankrigere og dovne roberter og EUSSR pampere, og lad os endelig ikke glemme at takke resten af de 80-90% af danskerne som også hellere ville have mere EUSSR og islam frem for dansk ved at stemme på V,K,S,LA,R,SF,EL,CD aka de danske forrædere.

    Men for én gangs skyld tror jeg sku at landsforræderne i EL får ret når de siger, at der kommer en revolution, desværre for dem, så tror jeg ikke det er den revolution som EL regner med hæhæhæhæ.

    Kommentar by Fritz — 16. juli 2013 @ 22:34

  76. Med fare for at nogle allerede har skrevet det, strækker halalkødet sig ikke kun til de yngre børns kost men også på tekniske skoler i KBH-området.

    Kommentar by kratos — 16. juli 2013 @ 23:57

  77. Anna Fisker står og siger direkte, at muslimske kostvaner er meget vigtige, og danske kostvaner er helt ligegyldige. Dér kan man bare se …

    Og så kom det retoriske spørgsmål: “Hvad er dansk madkultur?” Underforstået at den ikke findes. Muslimsk madkultur, derimod, er lækker og spændende.

    Sjovt nok demonstrerer hun sin kulturhistoriske indsigt ved at påstå, at kartoflen kommer fra tyskland. Dér kan man bare se …

    “Du kan tage til en anden del af landet”, siger hun til spørgsmålet om, hvad andelen af muslimer skal ned på, før svinekødet kommer tilbage. Kunne hun tænkes at foreslå muslimerne at flytte til et andet sted, hvis de er utilfredse?

    Kommentar by JensF — 17. juli 2013 @ 00:04

  78. Få så lige det: Your comment is awaiting moderation lort fjernet, så man kan komme til at debatere ytringsfrihedens navn.

    Kommentar by Tulle — 17. juli 2013 @ 00:23

  79. Der er vel ikke mange Sikher her i landet?

    Hvad er sikhisme? 14.11.2008
    Leveregler
    ‘For alle sikher gælder det, at ethvert rusmiddel, utroskab samt at spise kød tilberedt efter de muslimske halal-skikke er forbudt’
    ht tp://www.religion.dk/artikel/304253:Indfoering–Hvad-er-sikhisme

    Biskop blåstempler halalkød 08.02.2010
    Sæt bare halalkød på menuen, men lad det ikke gå ud over svinekødet.
    Det er meldingen fra Haderslevs biskop Niels Henrik Arendt ..’
    ht tp://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/355573:Kirke—tro–Biskop-blaastempler-halalkoed

    Rikke Hvilshøj (V)
    ‘»Jeg er (heller) ikke minister for tørklæder og leverpostej« 19.03.2005
    Som erklæret liberal vil den nye integrationsminister videreføre sin forgængers [Bertel Haarder] afvisning af at være »minister for tørklæder på skoler eller leverpostej i børnehaver«’
    ht tp://www.b.dk/danmark/jeg-er-heller-ikke-minister-toerklaeder-og-leverpostej

    Kommentar by anno — 17. juli 2013 @ 00:53

  80. Der er sagt meget om dette vanvittige knæfald for islams besættelsestropper. Et landbrugsland indvaderet af muselmænd forbyder dansk mad i børneinstitutionerne. Det er vist en sviner på højde med landsforræderi. Jeg kan ikke se det anderledes.

    Iøvrigt er det en væsentlig pointe, at danske børns forældre betaler kurfyrstelige summer af egen skatteplaget indkomst til institutionerne, hvorimod muselmændenes yngel er en kommunal skattekrone udgift.

    Tak for barbariets udbredelse.

    Kommentar by Iznogut — 17. juli 2013 @ 01:05

  81. Invasionen fortsætter ufortrødent skive for skive efter salami metoden.

    Europæerne burde være på gaden og protestere imod dette, men intet sker!

    Kommentar by Bo Trat — 17. juli 2013 @ 01:19

  82. “et naturligt hensyn”

    Kommentar by NulTolerance — 17. juli 2013 @ 02:04

  83. Aldrig har jeg oplevet en SÅ inkompetent “leder” som anna fisker, og det siger ikke så lidt, med en brægende halal islamerings borglamMESTER i underkastelse anna MÆÆ Allerdummest som absolut topscore udi opslikken af islamisk bræk, så forklar mig lige engang, er der noget belastende ved navnet anna ??har de været til samme nummerlog/lummerlog eller hva’ allah fanden foregår der i deres anna sølle hjerner?
    Hvordan kan den inkompetente anna fisker lave forbud imod svinekød uden at have undersøgt om de over 60% svinekødsspisende ikke er blevet spurgt om hvad de syntes om denne frivillige underkastelse, fordi sikkert kun to højtråbende islamister ville trække deres børn ud af institutionen, hvis ikke den “hvide” hudfarvede konfliktsky anna fiskdunst straks indordnede sig de højtråbende islamister, derfor vælger den konfliktsky inkompetente anna at KUN lytte til de højtråbende TO islamister eller tre eller 40% flere, men det er altså ikke flertallet, men denne konfliktsky frivillige underkastede inkompetente anna vælger bevidst at skide på 60% af de tavse handlingslammede, fordi de tør sgu ikke åbne munden, fordi deres børn er gidsler i den racistiske inkompetente konfliktsky bange anna’s ekskluderings program af tavse gidsler, der ikke tør sige enevældige anna nikkedukkes mullah beslutning imod, da de kan risikere at anna der KUN høre efter det få højtråbende §266b mindretal, kan anmelde dem til de sociale myndigheder, hvis de ikke udviser enormt omsorgshensyn til de ny normal krævende religiøse, så vil de blive retsforfulgt og deres børn vil blive socialt overvåget og hvis de ikke udviser respekt for svinekødets forbandelse…øh, forbud, så vil de blive tvangs fjernet, fordi de forbudte svinekøds spisende forældre ikke har vist hensyn, tolerance, rummelighed, mangfoldighed og forståelse nok over for TO til TRE højtråbende hysteriske taliban..øh, islamisk trossamfund..øh, moderate muslimer nok underkastelse.
    Det hele er SÅ grotesk, så ikke engang de “moderate” muslimer kan følge denne overfølsomme uleder anna fiskedunst og hendes ildeluktende klamme misforståelser for anstændig ledelse af en børneinstitution, hvor børn belæres om, at svinet anna ikke selv kan lide svinekød og derfor enevældigt beslutter at de stakkels børn heller ikke må tilbydes svinekød.
    Aldrig har jeg oplevet en SÅ enfoldig ensretnings islamiserings konfliktsky inkompetent bange frivillig underkastelses følelses forstyrret kælling som “svenske” fiske surstrømming kloark dunst.
    Fjern dog sådan en fiskekone med slør..øh, skør hjerne!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 17. juli 2013 @ 02:19

  84. “Jeg synes, at det er naturligt, at mangfoldighed skal få lov til at fylde.” Et citat der udtrykker den totale dumhed og som burde være årsag til, at hun omgående blev fyret på grund af overgreb mod danske børn.

    Li har derfor 100% ret. Institutionslederen på Martha Hjemmet på Nørrebro Anna Fisker er et uhyggeligt eksempel på den slags mennesker, der af uvidenhed er med til at ødelægge den kultur, hun selv er en del af og dermed er med til at forøge den islamisering, der sker i Danmark i skyggen af multikulturen.

    Hvordan skal vi dog bære os ad med at holde Danmark samlet som et homogent samfund. Flere opinions undersøgelser har vist, at omkring 77% af befolkningen foretrækker monokultur. Samtidig mener 92%, at udlændingene hovedsagelig skal leve efter danske normer.

    læs tallene igen. 92 % af den danske befolkning mener, at børnene skal putte det i munden, de har gjort hele tiden uden hensyn til hvem der indvandrer i Danmark. Alligevel mener denne parodi på en leder, at ”mangfoldighed skal have lov til at fylde.” Altså på grund af at muslimske børn ikke må spise svinekød, så skal danske børn heller ikke. Utroligt. Samtidig skal danske børn mange steder tvinges til at spise halalslagtet mad, der som bekendt beror på dyremishandling under slagtning.

    Alligevel kan de kulturkrimielle politikere ikke se, at de med deres tavshed eller billigelse polariserer samfundet og skaber sociale spændinger, foruden den slags tiltag i befolkningen nedbryder tilliden til det politiske system. Resultatet kan kun blive, at danskerne gradvis mister deres sociale identitet, dvs. en selvopfattelse af sig selv som medlem af et politisk og folkeligt fællesskab.

    Derfor er det nødvendigt at forstå, forsvinder troen på at man er en del af et folk, er vejen planet for kursen mod katastrofen. Og med katastrofe menes en social nedsmeltning og moralsk opløsning, der vil komme helt ud af kontrol. Noget vi allerede kan se er ved ske ved daglig læsning af lokalavisen. Ikke kun hos udlændinge men også hos danskerne. Vold og kriminalitet smitter som røde hunde.

    Alt dette skriver jeg som bekendt om i mine 12 essays i min bog humanismens elendighed, som jeg i informationens tjeneste må anbefale Uriaspostens samfundskritiske læsere at læse.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 17. juli 2013 @ 07:08

  85. Det bliver som med den sorte kontra hvide opdelte verden.
    Muslim kontra resten opdelt verden.
    Dem – os.
    Og tror da nok at de er foran på point.

    Kommentar by x — 17. juli 2013 @ 08:03

  86. Anna Fisker vil være en del kønnere i niqab

    Kommentar by k.m. — 17. juli 2013 @ 08:17

  87. Hvad skylder vi DEM,

    – mange her og i andre debatter har den teori at vi skal tilbyde Muhamedanske flygtninge en “pose penge + returbillet” så de kan repatrieres i et af de efterhånden mange “Ørkenlande” og deltage med fuld kraft i deres evigtvarende “stammekrige” i stedet for at udleve deres trang til alle former for uciviliseret krigsførelse og kriminalitet i vores verden hvor vi igennem århundreder har fået nogenlunde ro på den slags, den løsning ville med et slag fratage de fleste af de Multi-kulti landsforrædere der i hobetal er dukket op som den giftige “Bjørneklo” der så snart den får overtag er næsten umulig at udrydde, Nej, vi skylder dem ikke en nikkel, hvis vi strækker os vidt, så er løsningen kun at lade militæret samle en flok og eskortere dem til en lufthavn, sætte dem i en Jumbo-jet, og som Bencke sagde tage stilling til om de skal have faldskærm på eller ikke.
    – og det er faktisk senere end du tror, inden Muhamedaniseringens skæren skive på skive af Dansk Kultur udsletter denne.

    Et stort tillykke til Bisper, præster og alle de muhamedanske institutionsledere, der nu går forrest i Muhamedaniseringen, især i kirken hvor de hver søndag prædiker Jesu-lære til den mindre og mindre forsamling der gider høre på deres løgnagtige udanske falskhed.
    Vanviddet har ingen grænse…!

    Kommentar by Cantor — 17. juli 2013 @ 09:25

  88. 35

    Tak Sennels.

    Kommentar by Liva — 17. juli 2013 @ 10:21

  89. S- og SF-politikere (kvinder) lader islam omforme danske folkeskoler og danske børneinstitioner. Ikke af pædagogiske grunde, men af hensyn til islam.

    Anna Vang (S):

    “Jeg synes, det er lidt fjollet, hvis man har en daginstitution, hvor stort set alle børn er muslimer, og man så skal tvinge institutionen til at stille store fade med frikadeller frem for at gøre politikerne glade, hvis der ikke er nogen børn, der spiser dem,” forklarer hun og peger på, at det er en god lejlighed til at vise tillid til de lokale ledelser.

    (…)

    Vang bliver bakket op af Trine Schaltz (SF), som mener, at vi ikke tager skade af at tage hensyn til andre.

    “Hvis man vælger helt at lade være med at have kød i en institution eller vælger at differentiere, så man får det ene eller det andet, det er jeg ligeglad med. Men for mig er det vigtigt, at man imødekommer forældre med særlige ønsker,” siger hun og forklarer, at børn, som ikke får frikadeller i institutioner, kan få dem derhjemme.” (2013)

    jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE5727129/koebenhavnske-politikere-er-splittede-om-frikadelleforbud?ref=lokalavisen

    Kommentar by Liva — 17. juli 2013 @ 10:39

  90. Mere om kvindelige islamiserings politikere

    Anne Vang (S):

    “»Så lad dog muslimer bygge deres moskeer i fred«. Anne Vang (S) kritiserer de konservatives værdikamp.” (2009)

    politiken.dk/debat/kroniker/article782040.ece

    Den kvindelige socialdemokrat sætter ikke spørgsmålstegn ved, hvad der står af uhyrligheder i koranen om homoseksuelle, jøder og kritikere af islam – og om muslimer, der ønsker at forlade islam. Hun har alt for travlt med at få bygget moskeer i Danmark, få indført halal mad i kommunale børneinstitutioner og skoler, og få kvinder i hijab.

    Anne Vang (S) kritiserer K for at føre værdikamp. Men Anne Vangs værdikamp er kamp for islam. Det samme gælder for Trine Schaltz (SF).

    S og SF islamiserer Danmark uden at sætte spørgsmålstegn ved islam.

    Kommentar by Liva — 17. juli 2013 @ 10:55

  91. Vi får hvad vi stemmer på.

    Kommentar by Fritz — 17. juli 2013 @ 12:01

  92. Imam-kusse institutionsleder Anna Fisker:

    “Jeg deler ikke dit synspunkt, fordi jeg går ind for inklusion og integration. Og jeg går ind for, at der skal være plads til alle.” (2013)

    ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2042490.ece

    Bare ikke plads til danske børn, der spiser grisekød og ikke retter ind efter islam. Imam-kussen kalder udelukkelse for inklusion og integration. Men der er jo netop ikke plads til alle. Takket være Anna Fisker. Hun bruger plus ord, men handler stik modsat.

    Kommentar by Liva — 17. juli 2013 @ 12:31

  93. Taliban og deres grimme opdelings ideologi, islams svar på Vatikanet, eksisterer jo ikke forgæves desværre. Fiskeren her har vist gået i en rød fanatistskole med Camilla Plum, skrækkeligt når kvinder kommer så langt ud i ekstremismens kvælertag.

    Kommentar by Lars B — 17. juli 2013 @ 18:23

  94. “Børn, som ikke får frikadeller i institutioner, kan få dem derhjemme”.

    Det samme kunne man ligeså godt sige om arabisk mad. Jeg kan ikke se hvordan det ene er mindre værd end det andet.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 17. juli 2013 @ 19:13

  95. ““Børn, som ikke får frikadeller i institutioner, kan få dem derhjemme”.

    Det samme kunne man ligeså godt sige om arabisk mad. Jeg kan ikke se hvordan det ene er mindre værd end det andet.”

    Jeg ville endda sige at frikadellerne skal have forret. Danmark er ikke bare “kulturelt neutralt område”. Der bor en gammel kultur her. En artsudgave af vestlig civilisation. Den bør have forret.

    Kommentar by Morani ya Simba — 17. juli 2013 @ 21:03

  96. Feminismen er, udover masseinvasionen fra den islamiske verden, det værste der er sket landet. Disse to umage modsætninger danner her til lands par, hvor ufatteligt det end lyder, og resultatet af denne alt-nedbrydende udvikling er den udbredte røde fascisme vi ser idag. Skrækkeligt.

    Kommentar by Lars B — 17. juli 2013 @ 22:48

  97. Morani ya Simba

    Jeg er enig i at Danmark ikke er eller bør være kulturelt neutralt, men at putte arabisk mad på menuen ville jeg dog stadig ikke have noget imod, så længe prisen ikke er at den danske mad bliver fjernet.

    Men det er klart at hvis man ikke har råd eller plads til begge dele, så bør man droppe den arabiske mad og ikke den danske.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 18. juli 2013 @ 12:00

  98. hej.
    jeg undre mig over hvorfor i overhovedet snakker om muslimer her !
    Det da ikke en muslim der har besluttet af der skal serveres halalkød og ingen svinekød.
    Så vidt jeg kan forstår drejer det her ikke sig om religion, men om økonomi. Da det børnehaver er ligesom en normal forretning, med et bestemt målgruppe.
    Børnhaver der har beliggendhed et sted hvor der bor mange muslimer, der vil målgruppen jo så være muslimer. Men bruger jo hellere ikke en reklame for opera til at tiltrække unge mennesker.

    Kommentar by Adnan — 22. juli 2013 @ 02:17

RSS feed for comments on this post.