19. juli 2013

WA: Mere end 200 ‘overfald’ på muslimer efter Rigby-drab – 57 pct. foregik online, alle uden lægebeh…

I seneste udgave af Weekendavisen har Adam Holm anmeldt en bog af Daniel Trilling med den titlen ‘Bloody Nasty People. The Rise of Britain’s Far Right’ (London, 2013). På sin vis en fair anmeldelse, men desværre også et godt eksempel på Krasnik’sk kritik-gengivelse. Her lidt fra artiklen Slemme sorte sataner (ikke online).

“Det sker et par gange i løbet af den internationale bogsæson at et skrækindjagende skrift om den yderligtgående højrefløj kommer på gaden. … Nu er det den britiske journalist Daniel Trilling fra venstrefløjstidsskriftet New Statesman, som melder sig med en ikke mindre alarmistisk udgivelse om det radikale højre i Storbritannien. …

Både BNP og EDL kom i offentlighedens søgelys efter to islamisters drab på en britisk soldat i London-bydelen Woolwich i sidste måned. Tilhængere af især EDL var i slåskamp med politiet og avisen The Guardian har rapporteret, at der i ugen efter den brutale nedslagtning blev registreret flere end 200 overfald på moskeer og folk med angiveligt »muslimsk« udseende, herunder et par sikher. …

Daniel Trilling fører læseren med på en rundrejse i det yderligtgående højres historie fra Oswald Mosleys fascistisk inspirerede »sortskjorter« i mellemkrigsårene over det åbenlyst neonazistiske National Front i 1970erne til dagens mere moderate og erklærede prodemokratiske udgaver. …

Hvor ubekvemt det end er, må folk som Bjurwald og Trilling indse at de slemme højrenationalister og antiislamister ikke opstår ex nihilo. Hvis der er grund til panderynken, sådan som Trilling mener, bør han kigge indad og spørge om sammenhængen mellem den vildfarne integrationspolitik og den mulige fremgang for ‘Britain’s far right’. Bøger af Trillings slags er desværre vand på ekstremisternes mølle, fordi de kun fortæller den ene side af historien. Det er – med et lån fra den hjemlige terminologi – alt for ‘anstændigt’. Og man vinder intet ved at skildre modparten som slemme sorte sataner.

I den forstand er Trilling lige så enøjet som sine højrenationale modstandere.”

(Nigel Copsey mfl., Anti-Muslim Hate Crime and the Far Right, 2013; Teeside University)

Bemærk henvisningen til The Guardian, og de “flere end 200 overfald på moskeer og folk med angiveligt »muslimsk« udseende” i kølvandet på Rigby-drabet. Tallene stammer fra en rapport af professor Nigel Copsey foretaget i samarbejde med pro-islamiske ‘Faith Matters’ og projektet ‘Tell Mama’ – Hvis en muslimer føler sig krænket, er der per definition foregået et ‘overfald’.

Andrew Gilligan gravede i ‘Tell Mama’-tallene for Telegraph, og hvis Adam Holm havde fulgt lidt med, så ville han også kende denne del af historien – The truth about the ‘wave of attacks on Muslims’ after Woolwich murder.

“Talk of a ‘massive anti-Muslim backlash’ has become routine. And it is that figure issued by Tell Mama – of, to date, 212 ‘anti-Muslim incidents’ since the Woolwich murder – which has formed the basis of nearly all this reporting. …

Tell Mama confirmed to The Sunday Telegraph that about 120 of its 212 ‘anti-Muslim incidents’ – 57 per cent – took place only online. They were offensive postings on Twitter or Facebook, or comments on blogs… Not all the offending tweets and postings, it turns out, even originated in Britain.

Fewer than one in 12 of the 212 ‘incidents’ reported to Tell Mama since Woolwich – 17 cases (8 per cent) – involved individuals being physically targeted. … The Metropolitan Police, the only major force in Britain which breaks down ‘offences with an Islamophobic flag’, said there were 13 allegations of common or racially aggravated assault of Muslims reported to it in London in the week after the killing. …

Offences of common and racially aggravated assault are typically used where there has been no injury, such as hijab snatching, or minor injury not drawing blood or requiring medical treatment, such as the throwing incidents reported by Tell Mama. The Met said there were no cases reported to it where any more serious injury resulted.

Asking other police forces and trawling local media reports, The Telegraph has been unable to find a single confirmed case since Drummer Rigby’s death where any individual Muslim has received an injury requiring medical treatment.”

Meget apropos, så anbefalede Copsey i sin forrige bog (udgivet af samme i 2010), at Facebook skulle forbyde EDL at oprette grupper, og at politiet skulle bruge smuthuller i loven til at stresse EDL-tilhængere væk fra gaden. Alt sammen af hensyn til “our country´s social cohesion”, som det så smukt lyder på side 34 i rapporten.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49685/trackback

31 Comments »

  1. “Muslimsk udseende”

    Hvad er det ?.

    Mig bekendt er der både hvide (bosniakker, albanere, etc.), brune (arabere, tyrkere, persere, etc.), gule (indonesere, malayer, etc.) og sorte (somaliere, etc.) muslimer.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 19. juli 2013 @ 16:33

  2. “Mere end 200 ‘overfald’ på muslimer efter Rigby-drab – 57 pct. foregik online, alle uden lægebeh…”

    Neeeej da. Ring til jægerkorpset og flyvevåben, det lyder så alvorligt. Det er jo rent folkemord…

    Kommentar by Morani ya Simba — 19. juli 2013 @ 16:41

  3. Det er som forventet, at de “flere end 200 overfald på moskeer og folk med angiveligt »muslimsk« udseende” er nærmest fatamorgana og i værste fald frustrerede menneskers verbale udskældning.

    Og det er lige så meget som forventet, at Adam Holm tager Guardians rapporteringer som den skinbarlige sandhed om at ”mere end 200 overfald på moskeer og folk med angiveligt »muslimsk« udseende”…
    Medierne behøver slet ikke længere virkeligheden for at beskrive deres begivenheder.

    Det foregår pr. automatik. Efter hver muslimsk voldshandling skal der mediemæssigt være mindst x gange voldshandlings mod muslimer, uanset om det er sket i virkeligheden eller ej.

    Kommentar by traveler — 19. juli 2013 @ 16:42

  4. Undersøgelsen er lavet på oplysninger fra organisationen TELL MAMA. TELL MAMA er et selvrapporterings system hvor folk kan anmelde såvel rigtige som frit opfundne forbrydelser. Der er ingen kontrol eller opfølgende undersøgelser på de enkelte anmeldelser.

    Derfor er Teeside University´s undersøgelse naturligvis et hoax, for ikke at tale om uvederhæftig.

    TELL MAMA har desuden fået frataget den statsstøtte som de fik i første omgang.

    http://freethinker.co.uk/2013/06/10/tell-mama-tells-lies-about-islamophobia-and-loses-its-government-grant/

    Kommentar by Santor — 19. juli 2013 @ 17:12

  5. Uanset man intet vinder ved at skildre modparten som slemme sorte sataner, er det faktisk en udmærket og ganske præcis karakteristik af islamiske klerikale. Tag blot et kig på Reino Arild Pedersen.

    Kommentar by Nielsen — 19. juli 2013 @ 17:27

  6. Er de ikke video overvåget over alt derovre? Så nogle fotos må der da forelægge til og bevise disse overfald.!!

    Kommentar by x — 19. juli 2013 @ 17:27

  7. Nu skal man nok til at passe paa,at ens bilmotor ikke fejltaender i umiddelbar naerhed af en moske…..LOL !

    Kommentar by Kim Rasmussen — 19. juli 2013 @ 19:43

  8. Vedr. anmeldelse af min egen bog: Humanismens elendighed.”

    Da jeg er interesseret i, at min bog om systemet og dets elendighed bliver omtalt så meget som muligt, har jeg spurgt Søren Espersen fra DF om en anmeldelse. Han havde dog ikke tid, som han skrev. Dereftr har jeg spurgt Mikael Jalving fra JP og Katrine Winkel Holm fra Sappho som ikke har svaret. Endelig har jeg spurgt de to intetsigende blogge Hodja og Snaphanen som elsker videoer fra det store udland, men de har heller ikke reageret.

    Så foreløbig sker der ikke megen omtale, da ingen aviser har reageret på den pressemeddelelse som både forlaget og jeg har sendt til de store aviser vedr min udgivelse 1. Juli. Så bortset fra den ædle blog Uriasposten kan man sådan set godt sige, at den herskende elite der bliver kritiseret i Humanismens elendighed lever op til sit navn. Bøger der kritiserer og sviner systemt til skal overses eller boykottes. GRrrrrrrrrrr.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 19. juli 2013 @ 20:10

  9. FREDENS RELIGION har travlt med at leve i fred og fordragelighed i deres hjemlande (og jeg søgte kun i 3 lande), så de petitesser i den “rapport” må være paradisiske tilstande

    for 20 timer siden – ABU DHABI (Reuters) – A car bomb exploded outside a Sunni Muslim mosque as worshippers attended late-night prayers

    for 7 dage siden – PESHAWAR, Pakistan (Reuters) – A motorcycle packed with explosives blew up outside a mosque frequented by both Sunni and Shiite worshippers

    for 6 timer siden – From Yahoo! News: BAGHDAD (AP) — A bomb ripped through a full Sunni mosque in central Iraq during midday prayers Friday, killing at least 17 people

    for 2 dage siden – News: BAGHDAD (AP) — Iraqi authorities say a bomb has exploded near a Sunni mosque as worshippers were leaving evening Ramadan prayers, killing at least 6

    for 5 dage siden – Bombs have exploded outside two Sunni mosques in Baghda, killing at least 21 people leaving prayers and extending a wave of daily violence rippling across

    for 7 dage siden – Car bomb blast outside Shia mosque kills 10 in northern Iraq.

    Kommentar by tavsen — 19. juli 2013 @ 22:12

  10. @8
    Kurt, tør dine øjne. Nu vil jeg give dig et godt råd, som vil få al din vrede til at forsvinde som dug for solen, og endnu bedre, jeg skal ikke have en krone for det – hold nu fast, her kommer det. TEGN DOG DEN PÆDOFILE SPASSER MOHAMMED PÅ FORSIDEN AF DIN BOG. Så vil du kunne læne dig tilbage i sofaen på din hemmelige adresse, og se din bog i flimmeren fra alverdens lande. Og et godt tip, få allerede nu lavet et oplag til, da det første oplag hurtigt vil gå op i røg. Så med en simpel tegning af en galning, og du er en verdensberømt forfatter.
    Held og lykke.

    Kommentar by Fritz — 19. juli 2013 @ 22:27

  11. Frits! Jeg vil ikke tørre øjnene, kan du ikke huske den galning der kom efter Kurt Westergaard med økse, og vi har endda samme fornavn. Næe så er Holger danske bedre. Inden bogstaverne på den nye side var tørret, så var min adresse og email offtentliggjort på Politikens forside.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 02:00

  12. @Bøger der kritiserer og sviner systemt til skal overses eller boykottes. GRrrrrrrrrrr.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 19. juli 2013 @

    Velkommen til virkeligheden Kurt.

    Skal jeg her opridse et generelt problem, eller om man vil, uhensigtsmæssig holdning i forhold til strategien?

    Arbejdsløshed i Danmark? Der er altid nogle jobs som er ledige; rengøring, gartneri og sælger.

    Sidstnævte job kræver at man ihærdigt bearbejder sine medmennesker til at købe én eller anden for det meste underlødig eller unødvendig vare, med brug af alle de tricks man kan forestille sig.

    Det fleste mennesker synes det er anstrængende at forsøge at sælge noget til nogen, selv om produktet måske er ok.

    Således også bloggere, forfattere, intellektuelle etc. Bloggere og forfattere som Kurt Rosenstrøm gør sig enorme anstrengelser for at skrive og publicerede velargumenterede faktaartikler, filosofiske og praktiske overvejelser, historiske redegørelser etc.

    Og så trykker man på “udgiv”, eller “publish” hvis man bruger den engelske udgave, og så kan man læne sig tilbage og vente på reaktionerne. Google ordner resten. Tilsvarende med trykte udgivelser. Man udgiver en bog og straks står der en kødrand af interesserede.

    Nu skal jeg gøre en lang historie kort, og revselsen er skam i allerhøjeste grad rettet mod mig selv.

    Det ville være langt mere effektivt hvis vi geniale forfattere, bloggere og lignende godtfolk blot brugte halvdelen af den tid som bruges på at skrive geniale indlæg og lignende på at promovere dem aktivt, og under hensyn til hvor og hvordan man bruger sine kræfter…

    Hvad er f.eks. nettoeffekten af et indlæg på Uriasposten versus et indlæg i én af de større dagblade?

    Sælger er det mest forhadte job kunne det se ud til. Men dets betydning kan ikke undervurderes.

    Og al min moraliseren skal I dog ikke tage for tungt, alt den stund jeg ikke forventer at jeg selv vil være i stand til at gøre meget andet end at følge mine instinkter og impulser og følge min karmiske sti som vanlig, og formentlig ikke kommer til at praktisere mine gode råd selv.

    Og hvis de ikke selvbloggende, bogudgivende eller på anden måde selvstændige aktive bloglæsere og kommentatorer tror de går fri; også den jævne læser kan gøre en forskel, f.eks. ved at formidle henvisninger (links) til artikler som Rosenstrøms og andet som bliver omtalt her på Uriasposten. Også her er mange folk noget tibageholdende ser det ud til.

    Er der ikke lidt dovne Robert i de fleste af os? Gider ikke et skodjob – gider godt skrive bøger men ikke at sælge dem. Gider godt brokke mig over Muslimerne, men ikkke lægge navn til det i den lokale sprøjte, eller gøre mere end at skrive vrede oneliners i debatfora.

    Før smørret bliver helt harskt og uspiseligt vil der vel ikke for alvor ændre sig noget her på flødeskumsfronten i smørhul Danmark.

    Kommentar by Balder — 20. juli 2013 @ 05:45

  13. @Kurt Rosenstrøm Prøv:http://opgoer.123hjemmeside.dk/

    Kommentar by skræp — 20. juli 2013 @ 05:59

  14. Et fin hjemmeside. Ja ikke mindst de radikale landsforrædere fortjener at blive stillet til ansvar. Og den første der skulle i håndjern, var stampesinken. Men uvidenheden er rungende, det er bl.a. derfor jeg skrev de 12 essays i bogen. Og hun får også verbale tæsk i hele bogen. Men nu vil jeg også lave en hjemmeside.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 06:11

  15. Verbale overfald og overfusninger på internet; det er sgu billigt sluppet.

    Men som sædvanlig hyler de op, de sarte muslimske mimoser…

    Kommentar by Jern Henrik — 20. juli 2013 @ 07:24

  16. Endnu et tilfælde, der bekræfter, at man skal danne sit verdensbillede og sine meninger ud fra egne oplevelser og alene betragte anden og endnu-mere-fremmedhånds-ytringer som mulig inspiration
    ——————————————————————–

    @12 Balder — 20. juli 2013 @ 05:45:
    Jeg finder, jeg må gøre, hvad jeg kan, og stå ved, hvad jeg er og mener. Og jeg oplever, at tidevandet i Danmark er vendt. Hvornår opgøret bryder igennem og hvilken form, det tager, kan jeg ikke se. Men jeg ser, at jo længere, der går før det officielle Danmark kommer med i opgøret med de seneste 30-40 års misrøgt af den danske nation, des blodigere bliver opgøret

    Kommentar by Agricola — 20. juli 2013 @ 08:03

  17. Gad vide om de tæller dette overfald tæller med i PK statestikken…?? “Øksemorder får tænder slået ud. Tilstod, at han slagtede ung soldat i London: Nu i slagsmål med fangevogtere”
    link:
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/article2046071.ece

    Og hvad med de muslimske kvinder der får bank af deres mænd????? Muslimske kvinder er groft overrepræsenteret på “krisehjemmene”….. Og så er der selvfølgelig perlen over dem alle…!!!! Unge AEH… der begår vold… Betegnes jo som “kriminalitetsramte”… Hvis vi smider dem ind i statestikken… TJA så er etniske europæere “ekstreme” racister…. Og muslimer kan så betegnes som de mest forfulgte…. Det står jo i pålitiken og DR.dk

    Kommentar by ny kommentator — 20. juli 2013 @ 09:11

  18. Santor: jeg prøvede at google lidt rundt, og det sjove ved Tell MAMA´s tal for “extreme violence” (de har ingen anden form for vold) er, at antallene FALDER med tid. I marts praler Tell Mama´s direktør med at de har registreret 23 tilfælde af “extreme violence” siden de begyndte at indsamle beskyldninger, men den rapport Kim linker til nævner kun 12 tilfælde, selv om den dækker en periode der er 1 måneder længere.

    Hvordan forsvandt halvdelen af hans “volds”-tilfælde lige, selv om der var en måned til at finde FLERE?

    Man sidder tilbage og spekulerer på, om han bare lyver alt hvad han kan for at gøre problemet større…

    http://www.huffingtonpost.co.uk/fiyaz-mughal/islamophobia-anti-muslim-hatred_b_2853468.html

    Kommentar by Henrik — 20. juli 2013 @ 09:39

  19. “Både BNP og EDL kom i offentlighedens søgelys efter to islamisters drab på en britisk soldat i London-bydelen Woolwich i sidste måned.”

    Det er meget sigende for det politiske klima i England, at det er BNP og EDL, og ikke islamisterne, der her kommer i offentlighedens søgelys!

    Det engelske establishment af politikere og medier (som jo er dem der styrer projektøren til “offentlighedens søgelys”) er så panikslagne af frygt for islamisterne, at de vender op og ned på al logik i deres desparate forsøg på at få truslen til at gå væk.

    Paniklogikken kommer som bekendt også i anvendelse, når der skal gives indrejsetilladelser til henholdsvis demokratiske islamkritikere fra andre vestlige lande og islamiske hadprædikanter fra Mellemøsten.

    Jeg påstår ikke, at truslen fra islamisterne er indbildt, den er yderst reel. Problemet er, at truslen netop ikke forsvinder, men derimod bestyrkes, som resultat af establishment’ets paniske eftergivenhed overfor truslen.

    Dette er en gammel erkendelse, som dagens englændere synes at have glemt siden vikingetiden:

    http://www.kipling.org.uk/poems_danegeld.htm

    Dane-geld

    A.D. 980 – 1016

    IT IS always a temptation to an armed and agile nation
    To call upon a neighbour and to say: –
    “We invaded you last night – we are quite prepared to fight,
    Unless you pay us cash to go away.”

    And that is called asking for Dane-geld,
    And the people who ask it explain
    That you’ve only to pay ‘em the Dane-geld
    And then you’ll get rid of the Dane!

    It is always a temptation for a rich and lazy nation,
    To puff and look important and to say: –
    “Though we know we should defeat you,
    we have not the time to meet you.
    We will therefore pay you cash to go away.”

    And that is called paying the Dane-geld;
    But we’ve proved it again and again,
    That if once you have paid him the Dane-geld
    You never get rid of the Dane.

    It is wrong to put temptation in the path of any nation,
    For fear they should succumb and go astray;
    So when you are requested to pay up or be molested,
    You will find it better policy to say: —

    “We never pay any-one Dane-geld,
    No matter how trifling the cost;
    For the end of that game is oppression and shame,
    And the nation that plays it is lost!”

    Eller sagt med andre ord: Den eneste måde at slippe af med danskerne på, er at holde op med at betale danegæld :-)

    Kommentar by monse — 20. juli 2013 @ 10:25

  20. @18 monse — 20. juli 2013 @ 10:25:
    Ja, perker-beskyttelsespenge er bestemt penge smidt ud af vinduet. Et resolut opgør er, hvad vi har brug for.
    Ethvert menneske og enhver nation har ret til at udvikle sig på eget territorium

    Kommentar by Agricola — 20. juli 2013 @ 10:39

  21. @11

    Kurt du har så evigt ret. Jeg skrev også hemmelig adresse, da den røde og sorte kult bruger alle former for terror i kampen mod almindelige mennesker. Men håber at du får fyret nogle bøger af, også uden mohammed tegninger.

    Kommentar by Fritz — 20. juli 2013 @ 12:32

  22. Sorry Kim, jeg ved godt at det er OT.

    “Udvist kriminel starter ny bande “http://ekstrabladet.dk/112/article2045599.ece

    Hvis jeg kunne, så ville jeg sende en stråle af bræk i hovedet på de 80-90% af Mohammedanskerne som indædt har prøvet at bekæmpe Z og DF, men 50 år i Mohammedanmark har gjort at selv det sidste galde er væk. Mohammedanmark er et sygt sygt skodland der fortjener en langsom død.

    Kommentar by Fritz — 20. juli 2013 @ 12:57

  23. Et helt andet problem.

    Jeg vender hjem fra Thailand og skal være hjemme en 4-6 md. Findes der en ædel kritisk udlejer af rette indstilling som har et værelse til udleje i disse md.

    På forhånd tak.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 13:36

  24. Jeg glemte at tilføje min email.

    happy22@godmail.dk

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 13:43

  25. li I am looking for a romme.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 16:00

  26. Det hedder vist room.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. juli 2013 @ 16:26

  27. @23

    Kurt jeg ville meget gerne være dig behjælpelig, men har desværre selv samme problem.

    Kommentar by Fritz — 20. juli 2013 @ 16:55

  28. @kurt Rosenstrøm

    Jeg så anmeldelsen af din bog på Dispatch International og søgte at købe den på boghandler linket viste mig hen til, men forgæves…
    De accepterer ikke debet-kort[1].

    Efterfølgende har jeg læst dine kommentarer forskellige steder og opfattet det som ynk og manglende forståelse af anmelderverdenen, samt useriøsitet.

    Kommentarer her på siden, incl. bemærkninger om at parnasset ikke anmelder tekster der undergraver deres eksistens fik mig til at se om der var andre som solgte dit værk, og minsanten, jeg kunne både købe det og få det tilsendt for under 200kr via:
    http://cdon.dk/b%C3%B8ger/kurt_rosenstr%C3%B8m/humanismens_elendighed-23885683

    Hvis du tjener mindre på det, end via forlaget Mellemgård, så giv mig et konto-nummer og jeg overfører forskellen, hvis jeg kan lide din bog :-)

    Hvis jeg kan lide din bog køber jeg 1-2 mere og får leveret til nogle humanistisk orienterede kammerater :-D

    [1]Af sikkerhedsmæssige grunde handler jeg kun via debet kort online. Jeg bruger enten MasterCard Debet eller eDankort, og ved begge skal jeg af og til logge ind via net-bank og overføre penge til de konti kortene er knyttet til, det smarte er at de konti kan ikke overtrækkes, så misbrug af de betalingskort er ikke mulig ud over de småbeløb der altid står der (under 100kr.).

    Kommentar by Allan — 21. juli 2013 @ 07:05

  29. “Efterfølgende har jeg læst dine kommentarer forskellige steder og opfattet det som ynk og manglende forståelse af anmelderverdenen, samt useriøsitet.”

    Ja det er rigtigt meget useriøst, så spar dine penge til bedre bøger. Desforuden får jeg meget lidt for sag af en bog. Vistnok 30 kr. eller mindre. Men du lyder til at være et fjols, så der er masser af andre og mere korrekte bøger til dig.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 21. juli 2013 @ 07:41

  30. @kurt Rosenstrøm

    Kære Kurt, tror du misforstår mig.

    Jeg er uddannet bibliotekar og har skrevet lektørudtalelser på gode danske værker som ingen kender. Oftest er sådanne lektør udtalelser kun læst af kollegaer og forfatter+vedkommendes venner og evt. forlagsredaktør.

    Jeg har læst et hav af læserbreve og kommentarer på nettet af forfattere som klager over manglende anmeldelser eller anerkendelse.

    Prøv at gå på dit lokale bibliotek og bed om fortegnelsen over Danmarks National Bibliografi for sidste år, så vil du måske begynde at forstå hvor meget der bliver udgivet bare i vort lille land…

    Jeg har netop valgt at købe dit værk, og skrev at jeg ville købe flere hvis jeg kunne lide det, og sende disse til nogle i min omgangskreds som er “humanister”, faktisk er de medlem af SF.

    Jeg har siden jeg gik i 3.G. 1987/88 argumenteret for at den danske/vesteuropæiske form for humanisme var ONDSKAB, det var passivisering af folk og afhængighedsskabende, en ny form for slaveri! Humanisme for mig var og er at hjælpe folk til selvhjælp, ie. at lære en person at fiske, i stedet for at servere ham en stegt fisk…

    Umiddelbart fik jeg en opfattelse af anmeldelsen på Dispatch International at dit værk ville kunne bekræfte min opfattelse, og levere researchede fakta og velargumenterede pointer. Evt. kan den levere dokumentation som gør at jeg må ændre opfattelse og holdning…

    Din bog er i øvrigt den første debatbog jeg har købt i 10 år, normalt køber og læser jeg kun faglitteratur og scifi/fantasy ud over hvad jeg er nødt til.

    Mvh
    En venligtsindet fyr du vist misforstod…

    Kommentar by Allan — 21. juli 2013 @ 15:28

  31. Hm Allan. Hm.

    Nu ved jeg iøvrigt ikke, hvem der køber bøger på et bibliotek, jeg regnede faktisk med, at det var en slags udvalg. Hvad min bog meget præcist handler om – det du skriver om – kan du jo læse på min kronik tidligere her på posten, hvis du da ikke allerede har læst den. Forpligtelsen univers.

    Jeg er nok lidt sart, fordi ingen har anmeldt min bog, hvilket irriterer mig. Ha,ha selvfølgelig vil du kunne lide mit værk. Så køb du bare en 10 stykker. Iøvrigt spekulerer jeg overhovedet ikke på, hvad jeg evt. tjener på bogen. Danmark går kulturelt den forkerte vej- dvs. fællesskabssamfundet er er i fuld opløsning, selv om ikke mange har opdaget det. Det er det, der optager mig. Måske kan jeg give indtjeningen til dyrenes værn, de ligger mig meget på sinde.

    Okay godt ord igen.
    Kurt

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 21. juli 2013 @ 16:01

RSS feed for comments on this post.