25. september 2007

TV2 manipulerer med billeder og lyd i dokumentarfilm om Naser Khader

Fra Nyhedsavisen, der i dag kan afsløre at TV 2 manipulerer i tv-dokumentar.

“TV 2 manipulerer med billederne i dokumentarfilmen ‘Mig og Naser’, som sendes i aften.

Dramatiske billeder af en udbrændt bil på Nørrebro er klippet ind i dokumentaren, selvom bilen intet har med Muhammedkrisen at gøre…

Bilen indgår i afsnittet ved navn ‘Under Muhammedkrisen vokser konflikten’. Her ses 38-årige Amina Ahmed, tidligere medlem af Demokratiske Muslimer, foran den udbrændte bil.

Hun siger: »Sådan er hverdagen på Nørrebro. Udbrændte biler.«

Københavns Politi erindrer dog ikke, at der blev brændt biler i forbindelse med Muhammedkrisen.

Derimod gik bilen, en Peugeot 405, helt udramatisk i stå på Nørrebro 1. maj 2006 klokken 15, flere måneder efter at krisen stilnede af. Herefter brød bilens motor i brand.

TV 2 kalder sammenhængen for ‘uheldig’ og vil nu se sekvensen igennem igen. Den dramatiske effekt øges desuden af lyden af politisirener, som er lagt ind på filmen, selvom de intet har at gøre med krisen.”

Havde det ikke lige været Nyhedsavisen, så ville jeg have prydet denne postering med en meget illustrativ screencap.

  • 25/9-07 Nyhedsavisen – Afgørende scene var rekonstrueret.
  • 25/9-07 Nyhedsavisen – Simon Andersen: Manipulation .
  • 25/9-07 Nyhedsavisen – Eksperter kritiserer film.
  • 25/9-07 TV2 Online – TV 2 klipper i udskældt dokumentar.
  • Oploadet Kl. 17:31 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer
    Arkiveret under:

    35 Comments »

    1. nationaliser lortet! :)

      Kommentar by allan — 25. september 2007 @ 17:49

    2. Så dummede Jens Blauenfeldt sig igen. Kan den mand overhovedet ikke finde ud af at lukke sin dumme kæft? (læg mærke til hvordan han griner som Fedtmule…og det er desværre ikke den eneste lighed)

      I præsentationen af Aftensshowets 2. afdeling ca. 18:27 i dag , fortælles det at Morten Messersmith er gæst i showets 2. afdeling, og har fået nøglen til DR’s arkiver. Jens Blauenfeldt udbryder spontant at Morten Messersmith, til hans store overraskelse!, er til opera. Hvorfor så overrasket Jens? Kan man ikke være medlem af DF og interessere sig for opera? Ville Jens havde sagt det samme om fedtbollen Simon Emil Ammitzbøll fra Det Radikale Venstre? Eller Rune Lund? Næppe!

      Igen og igen må man spørge sig selv hvorfor DR’s medarbejdere dumme bemærkninger og aktioner rammer så hjerteskærende skævt. Hver gang.

      Håber at Kim har billeder og præcis transscript.

      Kommentar by Frit Medievalg — 25. september 2007 @ 17:49

    3. Tag en kalot og Davidstjerne på Allan og bevæg dig ud på Nørrebro, Allan.

      Her vil du opdage, hvad racisme er, hvis du altså slipper levende der fra.

      Kommentar by Cicero — 25. september 2007 @ 18:02

    4. @2 Cicero
      God ide :-) men AllaHn er en tøsedreng, så han kommer kun på Nørrebrogade iført Burka!

      Kommentar by li — 25. september 2007 @ 18:25

    5. Triple A veteranerne har slaaet til igen !

      Tak til Nyhedsavisen for at afsloere at TV2 tilsyneladende stadig oensker at overdrive indvandreres kriminalitet for at maksimere chancerne for den Foghsejr man af en eller anden grund oensker sig.

      Kommentar by Jens — 25. september 2007 @ 18:39

    6. Jens, man behøver ikke at overdramatisere muslimernes kriminalitet.

      Kommentar by mike — 25. september 2007 @ 19:48

    7. @4 Jens

      RETTELSE: Det er ikke indvandrernes, men muslimernes kriminalitet der påpeges gang på gang. Ingen andre indvandrergrupper er så “flittige” til kriminalitet som muslimerne.

      Derfor behøver man slet ikke overdrive den. Blot referere den, hvilket sker i alt for lille en grad.

      Tænk hvis politiets døgnrapporter med omtaler af provokationer og vold (ikke bare grov vold) blev offentliggjort, så ville den politisk korrekte del af journalistikken får 5-7 hjertekvabbalser ved mødet med virkeligheden.

      Jeg tipper ud fra mine forbindelser, at på en gennemsnitsweekend (Fredag – søndag) er vel 6 ud af 10 hændelser begået af en andel af en befolkningsgruppe på mindre end 10%.
      Dertil kommer omkring 1 som spritbilister, 1 som danske voldsmænd og 1 som andet. Løst skudt.

      Kommentar by Dansk Realist — 25. september 2007 @ 20:18

    8. @ 1

      Da han sidst benægtede at invandrerdemografien er primus motor for homofobien i Danmark, inviterede jeg ham til at møde mig en weekendaften ved Knabroestræde for at vi samme i pink t-shirts kunne gå hånd i hånd igennem Københavnernatten.

      Allan svarede aldrig. Han har det svært med empiri og virkelighed og den slags, åbenbart, så spild ikke jeres krudt. Allan er en “keyboard-warrior”. All talk, ingen konsekvens. Den slags mennesker har også som bekendt kortest vej til hykleriet fordi de aldrig mærker konsekvensen af egne holdninger IRL.

      Kommentar by DaLi — 25. september 2007 @ 20:23

    9. Realist , jeg synes du skal forholde dig til at Triple A fuskerne paa TV2 nu igen er blevet taget i at ville overdrive muslimers kriminalitet.
      Det er den manipulation der er traadens indhold.

      Aaarsagerne til og omfanget af den blandt forskellige grupper kan vi tage en anden god gang.

      Du skyder med loest krudt med henvisning til forbindelser.

      Kommentar by Jens — 25. september 2007 @ 20:38

    10. ->7

      Dit krudt er drivvådt, så du har aldrig affyret et eneste skud. Har du nogensinde leveret andet end plidder-pladder, løse påstande og en påtaget selvsikker attitude?

      Hvordan var det nu, Jens, Farshad Kholghi er et godt eksempel på en velintegreret muslim? Da du fik præsenteret dokumentation for at han 1) er baha’i, 2) er flygtet fra mullahstyret i Iran, 3) advarer mod islam og danskernes – Jens’ – naivitet og er aktiv i Trykkefrihedsselskabet, hvad skete der så, Jens? Du stak halen mellem benene og forduftede fra debatten. Du er vistnok først dukket op igen nu. Glemmer du, så husker jeg, tralulalej.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. september 2007 @ 21:11

    11. Lars, jeg synes du skulle forholde dig til traadens indhold og den manipulation som Triple A fuskerne paa TV2 igen er blevet taget i.

      At TV2 i Triple A skandalen blev taget i at overdrive indvandrerdrenges ( læs bare muslimer hvis det betyder saa meget ) kriminalitet behoever man ikke være særlig selvsikker for at hævde.

      Jeg husker ærligt talt ikke en diskussion om Kholgi men det er da sikkert rigtigt naar du skriver det.
      Det er da muligt at jeg i en debat har taget fejl mht Kholgi.

      Naar jeg forsvinder fra en debat skyldes det enten daarlig tid eller at jeg mener at jeg har faaet redegjort for mine synspunkter og debatten er udtoemt dvs begynder at koere i ring.

      Kommentar by Jens — 25. september 2007 @ 21:39

    12. Der manipuleres og forties også om volds og voldtægts forbryders signalement, af hensyn til de politiske korrektes tone anstændigheds følelse. Ofrene bliver yderliger ofret på de selvgodes egoistiske følelser, og voldsforbryderne slipper.
      Kun fordi, der er en stor overrepresentation af arabisk udseende mænd, i voldsstatestikkerne.

      Kommentar by li — 25. september 2007 @ 22:23

    13. ->9 “At TV2 i Triple A skandalen blev taget i at overdrive indvandrerdrenges ( læs bare muslimer hvis det betyder saa meget ) kriminalitet behoever man ikke være særlig selvsikker for at hævde”.

      Hvad er så det største problem i det danske samfund, Jens? Kriminaliteten begået af muslimer, eller “overdrivelsen” af den? Er der nogen grund til at overdrive den, er den ikke slem nok som den er, efter din mening? Er det slet ikke en indikation af noget som helst større problem, at man næsten altid i kriminalreportager kan gætte når det er kulturberigere som står bag, før det bliver fortalt?

      Lad mig gætte: Du synes at “overdrivelsen” af denne kriminalitet er problemet, og at der bør fokuseres på denne “overdrivelse” frem for på kriminaliteten selv. Fortæl mig at jeg tager fejl, Jens.

      “indvandrerdrenges ( læs bare muslimer hvis det betyder saa meget ) kriminalitet”

      Hvis muslimer vejer tungest i denne gruppe af kriminelle og hvis der i voldsudøvelsen afspejles anti-kuffar-racisme, konsistent med århundreders muslimsk herrefolksmentalitet i adskillige lande, og f. eks. indikeret af fravær af overgreb på tilhyllede muslimaer, ja, så er det F.G.M. af betydning (hvis du gider prøve at anfægte dette, så lad mig endelig vide. Så skal jeg gerne grave dokumentation/illustration/referencer frem. Men så får du vel lige pludselig “daarlig tid” igen?).

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. september 2007 @ 22:56

    14. Når pressen konstant omtaler muslimske kriminelle son “indvandrere” så er det racistist og fremmedfjendsk. De vil have at vi skal tro at bare fordi man ikke er Dansker så er man kriminel?

      DR er racistist. DR er fremmedfjensk. DR er en fedladen fesenper der lugter for sygt. DR er latterlig og Naziagtigt tåbelig. DR skal bare lukkes alt for snart. DR er en syg institution der er rådden og kønsforladt og rådden og ikke til at holde ud. DR er noget forbandet svineri. DR er en sygelig fantasi. DR er alt det værstes holdeplads og hele danmark betaler konstant parkeringsbøder. DR har ingenting at gøre i et frit land.

      Kommentar by Phanarath — 26. september 2007 @ 03:13

    15. @13 Lars Findsen På Crack
      SÅDAN !!
      Vi andre er SÅ skide trætte af “enkeltstående tilfælde” der foregår HVER DAG, men bare bliver sløret af den politiske korrekte selvgode elite, der tjener deres blodpenge på, at fortie sandheden.
      MEN. sandheden rammer en dag deres nærmeste, og de vil stadig ikke tro på virkeligheden,fordi det jo er VORES skyld!!

      Kommentar by li — 26. september 2007 @ 04:51

    16. Lars, denne traad handler om at TV2 er blevet taget i en manipulation og ja jeg ser det som et problem at muslimers kriminalitet overdrives.
      Det burde du ogsaa goere men naar der sker manipulation til gavn for en selv er det maaske noget andet ??

      I forbindelse med ” Den hemmelige krig ” var der stor debat omkring brugen af filmiske virkemidler men den debat er det pludseligt meget svær at faa igang igen naar hvilket maaske skyldes at det i jeres optik er OK naar det kan gavne islamofobien ??.

      At TV2 har en forhistorie med Trippel A goer det blot endnu mere beskæmmende.

      Hvorfor skriver du “overdrivelsen”, mener du da ikke at der er tale om en overdrivelse ?.

      Som jeg har skrevet andetsteds kan vi tage en diskussion om kriminalitiet og aarsagerne til den i en anden traad.Oplægget her handler om noget andet.

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 07:40

    17. Visse indlæg har åbenbart skiftet nummer eftersom en refererer til @7 (mit) men tiltalen er til Jens.

      Jeg fastholder, at betegnelsen “indvandrerkriminalitet” er en presenning der skal trækkes over den kriminalitet, muslimer står for, for at sløre sandheden.
      Denne presenning er til skade for ikkemuslmske indvandrere, der netop generaliseres som potentielt kriminelle, mens muslimernes handlinger forties.

      Og dermed bliver reslutetet af en “anti-racisme” netop racisme!

      Om TV2 manipulerer tror jeg man skal tage med et helt kilo salt, for tænk hvis DR tilsvarende blev fokuseret for al den manipulering der foregår?
      En dokumentar er sjældent optaget direkte på stedet, men skal give et troværdigt billede, dokumentation. Derfor rekonstrueres hændelser, hvor on-time optagelser ikke har været mulige.

      Kommentar by Dansk Realist — 26. september 2007 @ 08:18

    18. ->16

      “Lars, denne traad handler om at TV2 er blevet taget i en manipulation og ja jeg ser det som et problem at muslimers kriminalitet overdrives.
      Det burde du ogsaa goere men naar der sker manipulation til gavn for en selv er det maaske noget andet ??”

      Jeg forstår slet ikke hvordan du kan tolke denne manipulation i en ‘fremmedfjendsk’ kontekst. Jeg har overhovedet ikke indtryk af at denne dokumentar (som jeg ikke har set, så korrigér mig hvis jeg tager fejl) har haft sådan en dagsorden. En indpakket muslimsk kvinde er hovedperson, folkene bag bruger uacceptabel manipulation for at dramatisere historien. Jeg må konkludere at den kontekst du postulerer kun eksisterer i dit hovede. Men som sagt, jeg har ikke set filmen.

      “men den debat er det pludseligt meget svær at faa igang igen naar hvilket maaske skyldes at det i jeres optik er OK naar det kan gavne islamofobien ??”

      Her har du nogle præmisser som jeg ikke kan godtage, og som jeg opfatter som manipulation fra din side. Du antager at islamofobi er ubegrundet, og at “min” side er nødt til at manipulere for at fremme den. Forkert. Islamofobi er en reaktion på hvad der foregår rundt om i verden, i Danmark og i andre lande. Lad mig nævne nogle grunde:

      “Ved stort set ethvert møde tales der om islams overlegenhed over for andre politiske systemer. Muslimer, der indskrænker troen til et personligt anliggende, er ikke ”sande muslimer”. Samfundet skal være islamisk, og Hussain lærer et ord, han aldrig har hørt i sit hjem: kuffar. Et nedsættende arabisk ord for ikke-muslimer”.

      http://www.sappho.dk/Den%20loebende/islamist.html

      “Qaradawi indskrev sig denne dag i en særdeles ubehagelig, men effektiv islamisk tradition. Fra ayatollah Khomeini over Qaradawis mentor Hassan al-Banna og Muhammed al-Ghazali, en lærd tilknyttet det magtfulde Al-Azhar Universitet i Cairo, har man regelmæssigt betegnet muslimske og ikke-muslimske kritikere og tvivlere som ”frafaldne” eller ”dødt kød” og derefter ladet andre gøre det nødvendige arbejde. Da Ghazali i 1992 udråbte forfatteren Faruq Fouda som frafalden, på grund af hans lille skrift Nej til sharia, gik der kun fem dage, til to medlemmer af en radikal islamisk gruppe myrdede Fouda på åben gade i Cairo. I retten forsvarede Ghazali morderne”.

      http://www.sappho.dk/Den%20loebende/sexmufti.html

      Kvinde som skal stenes:

      http://thereligionofpeace.com/index_files/Tehran-stoning.jpg

      “Fighting broke out late on Friday after Ahmed Abdel Hamid, a 22-year-old Muslim, claimed he saw a Muslim girl headed for a residential building with Sami Rustum, 22, a Christian in the Al-Asafra district, the policeman said, on condition of anonymity”.

      http://www.int.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=68&art_id=nw20070922140558697C147430

      List of Islamic terror Attacks for the Past 2 Months:

      http://www.thereligionofpeace.com/

      ” Around two dozen police officers were injured in which four were reported to be critical. The incident happened after local residents in the area resisted police’s efforts to remove a patri market. In course of the encroachment removal drive, the Koran was reportedly dropped by a policeman, leading to tension. A local leader reportedly slapped a police officer”.

      http://timesofindia.indiatimes.com/Delhi_mob_torches_police_posts/articleshow/2394270.cms

      Et helt tilfældigt lille udpluk af legitime grunde til at være islamofob.

      Jens, islamofobi er en reaktion på noget som foregår i verden. Det er bl. a. begrundet i hvad jihadister selv siger, og hvad frafaldne eller kritiske muslimer som Ibn Warraq, Wafa Sultan, Ali Sina, Ayaan Hirsi Ali, Walid Phares, Walid Shoebat, Irsjad Manji, Chahdortt Djavann fortæller.

      Jeg gentager dette indtil det siver ind: Dine poster er varm luft, komplet uinteressant sniksnak uden substans. Du prøver at gemme dig bag en skråsikker attitude, men har intet at have den i.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. september 2007 @ 09:02

    19. ->16

      “Lars, denne traad handler om at TV2 er blevet taget i en manipulation og ja jeg ser det som et problem at muslimers kriminalitet overdrives.
      Det burde du ogsaa goere men naar der sker manipulation til gavn for en selv er det maaske noget andet ??”

      Jeg forstår slet ikke hvordan du kan tolke denne manipulation i en ‘fremmedfjendsk’ kontekst. Jeg har overhovedet ikke indtryk af at denne dokumentar (som jeg ikke har set, så korrigér mig hvis jeg tager fejl) har haft sådan en dagsorden. En indpakket muslimsk kvinde er hovedperson, folkene bag bruger uacceptabel manipulation for at dramatisere historien. Jeg må konkludere at den kontekst du postulerer kun eksisterer i dit hovede. Men som sagt, jeg har ikke set filmen.

      “men den debat er det pludseligt meget svær at faa igang igen naar hvilket maaske skyldes at det i jeres optik er OK naar det kan gavne islamofobien ??”

      Her har du nogle præmisser som jeg ikke kan godtage, og som jeg opfatter som manipulation fra din side. Du antager at islamofobi er ubegrundet, og at “min” side er nødt til at manipulere for at fremme den. Forkert. Islamofobi er en reaktion på hvad der foregår rundt om i verden, i Danmark og i andre lande. Lad mig nævne nogle grunde (fjern mellemrum i links):

      “Ved stort set ethvert møde tales der om islams overlegenhed over for andre politiske systemer. Muslimer, der indskrænker troen til et personligt anliggende, er ikke ”sande muslimer”. Samfundet skal være islamisk, og Hussain lærer et ord, han aldrig har hørt i sit hjem: kuffar. Et nedsættende arabisk ord for ikke-muslimer”.

      http: //www .sappho.dk/Den%20loebende/islamist.html

      “Qaradawi indskrev sig denne dag i en særdeles ubehagelig, men effektiv islamisk tradition. Fra ayatollah Khomeini over Qaradawis mentor Hassan al-Banna og Muhammed al-Ghazali, en lærd tilknyttet det magtfulde Al-Azhar Universitet i Cairo, har man regelmæssigt betegnet muslimske og ikke-muslimske kritikere og tvivlere som ”frafaldne” eller ”dødt kød” og derefter ladet andre gøre det nødvendige arbejde. Da Ghazali i 1992 udråbte forfatteren Faruq Fouda som frafalden, på grund af hans lille skrift Nej til sharia, gik der kun fem dage, til to medlemmer af en radikal islamisk gruppe myrdede Fouda på åben gade i Cairo. I retten forsvarede Ghazali morderne”.

      http: // www .sappho.dk/Den%20loebende/sexmufti.html

      Kvinde som skal stenes:

      http: // thereligionofpeace.com/index_files/Tehran-stoning.jpg

      “Fighting broke out late on Friday after Ahmed Abdel Hamid, a 22-year-old Muslim, claimed he saw a Muslim girl headed for a residential building with Sami Rustum, 22, a Christian in the Al-Asafra district, the policeman said, on condition of anonymity”.

      http: //www. int.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=68&art_id=nw20070922140558697C147430

      List of Islamic terror Attacks for the Past 2 Months:

      http: //www. thereligionofpeace.com/

      ” Around two dozen police officers were injured in which four were reported to be critical. The incident happened after local residents in the area resisted police’s efforts to remove a patri market. In course of the encroachment removal drive, the Koran was reportedly dropped by a policeman, leading to tension. A local leader reportedly slapped a police officer”.

      http:// timesofindia. indiatimes.com/Delhi_mob_torches_police_posts/articleshow/2394270.cms

      Et helt tilfældigt lille udpluk af legitime grunde til at være islamofob.

      Jens, islamofobi er en reaktion på noget som foregår i verden. Det er bl. a. begrundet i hvad jihadister selv siger, og hvad frafaldne eller kritiske muslimer som Ibn Warraq, Wafa Sultan, Ali Sina, Ayaan Hirsi Ali, Walid Phares, Walid Shoebat, Irsjad Manji, Chahdortt Djavann fortæller.

      Jeg gentager dette indtil det siver ind: Dine poster er varm luft, komplet uinteressant sniksnak uden substans. Du prøver at gemme dig bag en skråsikker attitude, men har intet at have den i.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. september 2007 @ 09:04

    20. Lars, kald det blot et tilfælde at TV2 igen er blevet taget i at ville overdrive muslimers kriminalitet som de blev det i Triple A skandalen.

      Jeg tror ikke at det er noget tilfælde og den opfattelse har jeg tilladt mig at give udtryk for.

      Der burde være det samme oproer over brug af filmiske virkemidler som der var med ” Den hemmelige krig ” og den manglende reaktion kan jeg kun faa til at hænge sammen med at holdningen blandt dig og ligesindede er at det ikke goer saa meget naar det fremmer din/jeres dagsorden.

      Realist, jeg skriver gerne muslimers og ikke indvandreres hvis det betyder saa meget.

      Maaske kunne du i samme aand som du har skrevet din kommentar opfordre DF til at sætte streg under vores , eller maaske ligefrem udskifte vores med DFs, naar de i deres kampagne skriver ” Vi kæmper for vores danske værdier ” saa det bliver tydeligt at det er DFs værdier og feks ikke mine.
      Ellers bliver “vores” jo en presening for alle danskere.

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 13:09

    21. ->20

      “Der burde være det samme oproer over brug af filmiske virkemidler som der var med ” Den hemmelige krig ” og den manglende reaktion kan jeg kun faa til at hænge sammen med at holdningen blandt dig og ligesindede er at det ikke goer saa meget naar det fremmer din/jeres dagsorden”.

      Jeg har ikke forsvaret eller undskyldt manipulationen her, så fat det dog. Jeg har en gennemgående foragt for tv-mediet, jeg har ikke set denne udsendelse, jeg har ikke set TV2-nyheder i omkring 10 år, TV-A i et års tid, det eneste tv jeg stort set ser er Discovery HD og Canal+ HD. OK? OK? OK?.

      Jeg noterer mig selvfølgelig at du bare plaprer videre om at “fremme” islamofobi, og forbigår de eksempler (ud af et endeløst antal mulige) som jeg nævnte før. Du forbigår mine eksempler på at virkeligheden som den er gør islamofobi berettiget, og ikke behøver at blive “fremmet” ved fladpandet manipulation i idiotiske tv-programmer.

      Du er en varmluftsnakker som er totalt argumentresistent, og du prøver at bluffe dig til troværdighed ved at stille op med en skråsikker attitude. Forsøget lykkes ikke.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. september 2007 @ 13:22

    22. Lars, naar jeg skriver at der burde være et oproer er det en generel betragtning som altsaa ikke kun gælder dig.

      Der har været bemærkelsesværdigt tavst fra det store hylekor der raabte op om de filmiske virkemidler ifm ” Den hemmelige krig “.
      Dobbeltmoralen er tydelig.

      Javist er der forhold ved islam man kan kritisere men min konklusion er blot en anden end din og andre islamofobers.
      Jeg vil da gerne kalde islamofobi som berettiget men saa sandelig som en anskuelse paa linje med mange andre.

      Herinde ender stort set enhver diskussion med for eller imod Islam men jeg har blot forholdt mig til oplægget og , selvsikkert eller ej, hævdet at det ikke er noget tilfælde at TV2 nu igen er blevet taget i at overdrive muslimers kriminalitet.

      Den vigtige diskussion er efter min opfattelse hvorfor TV2 vil sætte denne dagsorden.

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 13:55

    23. Jeg så dokumentarfilmen “Mig og Naser” i aftes, og selv om det værste var klippet fra, dvs. hovedpersonens udtalelser om, at Naser Khader blot brugte Demokratiske Muslimer til at promovere sig selv og ellers lod foreningen sejle i sin egen sø, kom det alligevel til overflod frem.

      Vi så også, hvordan bestyrelsens kvinder sad tilbage og end ikke kunne komme i forbindelse med Kader, og at den hadske formand for dansk-palæstinensisk (u)venskabsforening udtalte sig på Kaders vegne og var den eneste, der fik audiens hos ham. En tredje mand i bestyrelsen var åbenbart helt ude af billedet på det tidspunkt, og der var ikke noget at sige til, at kvinderne følte sig nedladende behandlet.

      Vi så også Kader folde sig ud som 25-ørers “charmør”, da hovedpersonen havde fået nok at være til grin som bestyrelsesmedlem og meldte sig ud. Bvor var han klam og bevidst om sine virkemidler!

      Var der andre, der så filmen?

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. september 2007 @ 14:10

    24. Khader

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. september 2007 @ 14:11

    25. ->22

      Men det er altså Kim som vælger at bringe denne historie her på Uriasposten, i stedet for at ignorere den, som du mener ville være i hans interesse. Paradokset burde være til at tage og føle på.

      Du kører som en Duracellkanin rundt og rundt i at denne manipulation skulle have et islamofobisk sigte. En indpakket muslima er hovedperson.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. september 2007 @ 14:14

    26. 25, hvis man troværdigt ( og ,indroemmet, Uriasposten har som oftest gennemarbejdede oplæg selvom jeg er uenig i udgangspunktet ) vil kritisere feks DR saa maa man ogsaa være paa banen naar det er vennerne paa TV2 der bliver taget med bukserne nede om ankelerne.

      Hvorfor TV2 oensker at overdrive indvandreres kriminalitet ved jeg ikke men det kan maaske skyldes at man har vurderet at det vil oege chancerne for den Foghsejr som TV2 af en eller anden grund oensker sig. ( For at undgaa alle beskyldninger : Efter min opfattelse oensker sig ! ).

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 14:48

    27. -> Jens

      “… hvis man troværdigt… vil kritisere feks DR saa maa man ogsaa være paa banen naar det er vennerne paa TV2 der bliver taget med bukserne nede om ankelerne.”

      Helt forkert, idet…

      1) TV2 slet ikke er ‘vennerne’ (se evt.: http://www.uriasposten.net/index.php?p=3033 & http://www.uriasposten.net/?p=3043)

      2) Ingen tvinges til at finansiere TV2

      Kommentar by Kim Møller — 26. september 2007 @ 16:07

    28. 27,
      1) Cherrypicking.
      2) Kan jeg faa returneret den del af min skat der betales til feks DSB der vælger at finansiere TVFogh med reklamer ??

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 16:24

    29. -> Jens

      “1) Cherrypicking.”

      – og således kan man afvise enhver form for mediekritik.

      “2) Kan jeg faa returneret den del af min skat der betales til feks DSB der vælger at finansiere TVFogh med reklamer ??”

      Bliver nok vanskeligt at holde TV2 helt ude af det danske samfund i øvrigt, men vi kan jo starte med at privatisere DSB helt ind til benet.

      Kommentar by Kim Møller — 26. september 2007 @ 17:05

    30. Kin, er cherrypicking ikke standardsvaret naar det vises at DR bringer indslag der er kritiske overfor oppositionen ??

      Demokratiets spilleregler er nu engang saadan at vi maa finde os i at flertallet bestemmer ogsaa naar vi er uenige saa jeg forstaar ikke hvorfor det skulle være et demokratisk problem at betale til DR.

      DR er jo under parlementarisk kontrol ligesom jeg kan stemme baade med hænderne og , maaske især , med benene overfor DSB som vælger at finansiere en TV station jeg mener har en bias til fordel for Fogh.

      Kommentar by Jens — 26. september 2007 @ 20:13

    31. ->26 “vennerne paa TV2”

      Jeg har absolut intet forhold til TV2. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har set et program her. Jeg droppede TV2-Nyhederne i irritation for en 10 års tid siden, hvilket ikke havde med noget politisk at gøre.

      “Hvorfor TV2 oensker at overdrive indvandreres kriminalitet”

      Du bliver ved med – uden nærmere begrundelse – at se programmet i dette lys. Jeg personligt afskyer den neddumning af tv som disse efterhånden mange eksempler i den senere tid er udtryk for – uanset sigtet med det. Og igen, så ser jeg ikke ret meget tv fordi jeg netop begynder at spy grøn galde i irritation over at blive talt ned til på den måde af dummerkassen.

      Men, men, men. Det værste for mig lige nu er din, Jens’ antagelse om at jeg og ligesindede er så enfoldige at tillægge let gennemskuelig manipulation nogen betydning fordi du kobler det med erklæret islamofobi. Hvad fanden bilder du dig ind? Jeg kunne påstå, at det er din egen enfoldighed (den som får dig til at skryde skråsikre konklusioner og “meninger” uden substans, selv om du bliver gjort opmærksom på det) som du projicerer over på mig/os. Jeg har s’gutte nogen interesse i latterlige visuelle manipulationer, må jeg være fri.

      Her er derimod nogle ønsker om virkeligt islamofobisk tv:

      En historisk dokumentarserie om islams blodige oprindelse og Muhammeds tyveri med arme og ben fra bl. a. jødedommen og kristendommen. Serien skildrer også de første århundreder af erobringstogter, som førte til korstogene. Ligeledes de ufatteligt blodige århundreder i Indien, med massakrer på millioner af hinduer. Dhimmitude som institution.

      En serie om muslimsk teologi, og dens radikale modsætning til andre religioner: Legitimeringen af vold mod de vantro og erobring af verden som mål. Serien skal give lægmand en forståelse af “moralsk ækvivalens” som en debatforplumring.

      En serie om beskidte oliepenge. Follow the money. Hvilke akademikere og institutter bliver smurt af saudisk kapital (Georgetown University, Carsten Niebuhr Instituttet og “Images of the Middle East”). Er den akademiske frihed kompromitteret? Smøring af politikere (f. eks. Clinton og Bushfamilien), embedsmænd og journalister.

      Tilsvarende serie om oliepenge brugt til finansiering af moskeer og madrasaer i Vesten. Politikere konfronteres med fakta.

      Skjult kamera i muslimske miljøer, moskeer og gadebander.

      Muslimske kvinders situation i Vesten. Gruppepres for at gå med tørklæde i nogle miljøer. “Æres”vold, familiehenrettelser.

      En dokumentar om tavshedens kultur, fornægtelse af realiteter, ønsketænkning og dyrkelse af den ædle vilde, som aldrig, aldrig har pådraget sig nogen skyld. Jens interviewes.

      Mon Jens kan se at der er en ganske anden tilgang til islamofobisk tv end hans enfoldige tilskrivning af et ønske om billedmanipulation? Jeg tvivler.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. september 2007 @ 20:50

    32. -> Jens

      “Kin, er cherrypicking ikke standardsvaret naar det vises at DR bringer indslag der er kritiske overfor oppositionen ??”

      Ikke fra min side, men nu går jeg heller ikke i dialog med Carsten Kofoed-typerne – du ved, dem der mener DR er vildt højreorienteret, alt imens de har våde drømme om rødfascistiske regimer.

      “Demokratiets spilleregler er nu engang saadan at vi maa finde os i at flertallet bestemmer ogsaa naar vi er uenige saa jeg forstaar ikke hvorfor det skulle være et demokratisk problem at betale til DR.

      DR er jo under parlementarisk kontrol ligesom jeg kan stemme baade med hænderne og , maaske især , med benene overfor DSB som vælger at finansiere en TV station jeg mener har en bias til fordel for Fogh.”

      Ret mig, hvis jeg ikke har forstået dig ret.

      Du mener jeg skal betale til DR, holde op med at kritisere und nix weiter.

      Det vil aldrig ske.

      Kommentar by Kim Møller — 27. september 2007 @ 03:21

    33. Jens hvorfor skal DR være tvangsfinancieret og hvorfor skal vi overhovedet have et statsligt mediehus?

      TDC, telekommunikation, en af det moderne samfunds hovednerver.
      Privatiseres, og sælges derefter til en udenlandsk kapitalfond der plukker det for værdier.

      Postvæsenet.
      Privatiseres, og er i øjeblikket til salg for højestbydende.

      Scanlines, tidligere DSB (og andre) færger.
      Privatiseres, og er solgt for højeste bud.

      DSB.
      Opsplittes i flere selskaber der privatiseres.

      DONG
      Privatiseret og sælges.

      Elselskaberne
      Privatiseres og sælges.

      Lufthavnsvæsenet
      Privatiseret og solgt.

      Altsammen væsentlige samfundsfunktioner der uden videre privatiseres, sælges og fungerer bagefter. Hvis de ikke fungerer tilfredsstillende for mig, kan jeg fravælge dem og holde op med at betale til det, og vælge noget andet.

      Hvorfor er lige præcist DR helligt? Hvorfor skal jeg betale til DR fordi jeg gerne vil have billig IP telefoni?

      Kommentar by PeterK — 27. september 2007 @ 09:32

    34. Peter, DSB og DR har det tilfælles at vi betaler til det uanset om vi behytter dem eller ej og det er en del af demokratiet at du betaler til DR som du opfatter som venstreorienteret og jeg betaler til DSB som vælger at finansiere TV2 som jeg opfatter som meget Foghvenlig.

      Proev at spoerge passagererne i S toget paa vej til arbejde om der findes en reel mulighed for at fravælge DSB.
      Langt de fleste vil svare nej og feks jeg vil have langt lettere ved at undvære DR end DSB.
      Jeg har saaledes ikke en reel mulighed for at vise min utilfredshed med at DSB vælger at reklamere i og dermed stoette TVFogh.

      Privatiseringer er jeg ikke hellig overfor dog ikke paa sygehusbehandling, men det det skal være med garanti for at feks DSB ogsaa i fremtiden vil betjene yderomraader selvom det giver underskud.
      Det vil komme under pres naar en kontrakt skal genforhandles.

      Kommentar by Jens — 27. september 2007 @ 12:25

    35. Jeg forstår nu godt at TV2 sendte det makvæk sent(selvom flere godt kunne have brug for at se Khader som den magt og medieliderlige hund han i virkeligheden er) men selv demokratiske muslimer er sgu da en joke.

      Næstformanden er en rabiat jødehader som skriver stolpe op og stolpe ned om hvor udemokratisk og forfærdeligt Israel er og hvilke stakkels ofre palierne er,uanset hvilke modfakta han får smidt i hovedet.

      Og hende Amina eller hvad hun nu hed jeps hun har virkelig fattet hvad demokrati og yttringsfrihed er for størrelser, jaj melde mig ud i tale grimt om koran, og i kritiserer, jaj ikke være med…..KORS I RØVEN.

      Men måske var det det kultureliten på TV2s redaktion fattede og derfor sendte det så sent, for det udstillede så glimrende hvilket menneske Khader er og hvilken kæmpejoke demokratiske muslimer er.

      Kujonerne tør jo ikke engang stå ved at de er “demokratiske” muslimer !

      Kommentar by whodares — 27. september 2007 @ 16:39

    RSS feed for comments on this post.