23. juli 2013

Snoghøj og omegn, 22. juli 2013

Oploadet Kl. 05:50 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49820/trackback

15 kommentarer »

  1. Smukt

    Kommentar by Marius — 23. juli 2013 @ 06:24

  2. Hele området omkring Lillebælt er noget af det smukkeste i Danmark,udsigten fra Snoghøj ud over Lillebælt er fantastisk,om dagen er der stor aktivitet på vandet.

    Kommentar by emmagad — 23. juli 2013 @ 07:21

  3. Dejlige billeder :)

    Kommentar by Jan — 23. juli 2013 @ 07:27

  4. Fremragende billeder, skøn egn!

    Kommentar by monse — 23. juli 2013 @ 08:14

  5. Dejlige billeder.

    Kommentar by Sys — 23. juli 2013 @ 11:02

  6. Er det ikke 2013?

    Kommentar by Jens Jensen — 23. juli 2013 @ 11:25

  7. Flotte billeder!!

    Kommentar by Morani ya Simba — 23. juli 2013 @ 13:33

  8. Er billederne taget med en iPhone5?

    :P

    Kommentar by thatcherite — 23. juli 2013 @ 13:46

  9. Jeg vil faktisk gerne vide noget om kameraet.

    Kommentar by thatcherite — 23. juli 2013 @ 14:32

  10. Flot. Er billederne af broen HDR-optagelser eller HDR-efterbehandlede i FotoSjop? Og det har da været en helt usædvanligt stille aften :)

    Kommentar by The Citizen — 23. juli 2013 @ 14:56

  11. -> 9, 10

    Billederne er taget med Canon 550 D med en Canon 24 mm fast-linse (F 2,8). Jeg havde kun en monopod-stang med, men med lidt behændighed lykkedes det mig at holde kameraet stille (1-2 sekunder, så vidt jeg husker).

    Dvs. ikke HDR (som kræver rigtigt stativ). Har rodet marginalt med levels på flere af billederne, og givet alle lidt skarphed. (Photoshop)

    Jeg burde nok have ventet en times tid, så jeg fik solopgangen med, men det må blive en anden gang.

    PS: Jeg så ingen mafia-likvideringer, men stedet var yderst velegnet.

    Kommentar by Kim Møller — 23. juli 2013 @ 15:13

  12. Der var en ulykke på Lillebæltsbroen i nat. Imorgen i Politiken: “Mistænkelige recognoserings-fotos af bro på højreekstrem hjemmeside kun timer før en “ulykke” på broen…” haha

    Kommentar by Morani ya Simba — 23. juli 2013 @ 15:47

  13. Vidunderligt .. skønt!

    Kommentar by Hiawatha — 23. juli 2013 @ 18:57

  14. Fototip:

    Placer kameraet på hvad-som-helst – en skradespand, bilens tag, en bænk, et stift lig …
    Brug hvad-som-helst til at understøtte det, så hældningen mod motivet er korrekt – en sten, en pakke smøger, et stykke tofu, Margrethe Vestagers afkogte nøgleben …

    Og så kommer pointen:

    (trommehvirvel)

    Brug selvudløseren eller remote control!

    Det kritiske øjeblik ved langtidseksponeringer er det øjeblik, hvor din finger trykker på knappen på kameraet, mens resten af din hånd (evt. assisteret af den anden eller et stativ) forsøger at holde det i ro. For mig går det næsten altid galt, men ovennævnte metode har givet gode resultater. Selvudløser/RC er gavnlig til både panoramabilleder, som de meget smukke men lidt uskarpe eksemplarer du har postet, og til brug med telelinse/spottingscope eller større forsatser som f.eks. astronomisk reflektorteleskop.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 24. juli 2013 @ 23:15

  15. - Naturli

    Jeg ved en del om den slags, men så nemt er det ikke at finde naturlig støtte på et sådan sted.

    Kommentar by Kim Møller — 24. juli 2013 @ 23:39