30. september 2007

P1 debat om Muhammedsag: “Har svenskerne lært af vores fejl…”

Fra programomtalen til forrige torsdags P1 debat, omhandlende den svenske Muhammed-krise.

Har svenskerne lært af vores fejl, eller kan vi forvente, at Muhammed-krisen i Sverige når samme højder om den gjorde for os? Hvor langt skal og bør svenskerne gå for at undgå afbrændte ambassader og svigtende salg af Volvoer?”

Opdate. DRs Anita Seiffert opretter onlinedebat som supplement til DR2 debatten: “Har vi lært noget af Muhammed-krisen?”

Oploadet Kl. 10:20 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer
Arkiveret under:

27 Comments »

  1. En tidligere BBC-medarbejder sagde om multikulturalismen og venstredrejningen der

    “”It’s not a conspiracy. It’s visceral. They think they are on the middle ground”, Jeff Randall, former BBC Business Editor, in The Observer, Jan 15th, 2006″.

    http://biased-bbc.blogspot.com/2007/09/jeff-randall-bbcs-former-business.html

    Det samme gælder formentlig for trådens citat. De har slet ikke tænkt så langt at det kunne være manipulerende. Hvis de fik vist denne tråd ville de højst sandsynligt bare afvise det som kværulanteri. Ja, lysten til at droppe licensen fejler ikke noget, skulle jeg hilse og sige. Det er mere med lige at turde………..

    OT – mon dette skulle være en af vores uriasofober? Thyregod er vist ikke lige “ung”?

    “Tina Magaard måtte tage imod drøje hug fra de forsamlede Enhedslistemedlemmer, men hun tog det med oprejst pande. Eksempel : “Dét du siger der, er nøjagtig det som Brix, Hedegaard og Uriasposten siger, hvordan har du det med det?” fremturede et yngre partimedlem flere gange”.

    http://www.snaphanen.dk/

    Hvilken æresbevisning at blive sat i bås med selveste Tina Magaard!

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 30. september 2007 @ 10:59

  2. “Har svenskerne lært af vores fejl, eller kan vi forvente, at Muhammed-krisen i Sverige når samme højder om den gjorde for os? Hvor langt skal og bør svenskerne gå for at undgå afbrændte ambassader og svigtende salg af Volvoer?”

    Altså!!! 1 år er gået og på 1 år har krisen ændret sig fra , at det var nogle halvgale mullaer der fremviste “beviser” på vor “had”,
    Til være “vores fejl”. Klaphatte

    Kommentar by father — 30. september 2007 @ 10:59

  3. Kim Møller, du er jo masochist! –
    tænk at du har nerver og den destruktive lyst til, at lytte til p1 frivilligt.
    Personligt ville jeg hellere foretrække, at slå mig over tæerne med en hammer, det er jo trods alt kun en fysisk smerte for ved p1, så står den psykiske smerte ved og hærger sindet i mange år bagefter.
    Husk nu, næste gang du vågner op af et mareridt, gennemvædet af sved, fyldt med angst og i en forvirret tilstand der gør, at du ikke ved hvor du er henne, så er det fordi du har lyttet til p1. :-)

    Mike

    Kommentar by Onion — 30. september 2007 @ 11:01

  4. “Dét du siger der, er nøjagtig det som Brix, Hedegaard og Uriasposten siger, hvordan har du det med det?”

    Noget tyder på at vi bliver læst og hørt, helt ind i EL’s cirkler. Han har nu hørt det samme fra fire forskellige kilder. Men har stadig ikke forstået, at så kunne det jo være fordi, alle de dygtige folk har ret :)

    Hedegaard er vist marxist, i øvrigt.

    Ja, vi er i fint selskab. Men jeg tror ikke, jeg overdriver ved at sige, at vi faktisk er en del af dette fine selskab. Den analyse, der kører her og andre gode steder, bliver læst og brugt. Her kommer mange oplysninger, detaljer og konklusioner frem, der ikke kan findes mange andre steder i DK, og da slet ikke i MSM.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 30. september 2007 @ 11:36

  5. PS

    Lene Kattrups indlæg er en glimrende beskrivelse af mødet og den altid køligt sobre Magaard må have været en oplevelse af høre i dette selskab!

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 30. september 2007 @ 12:12

  6. fra uriasposten: Vi er ufejlbarlige..MWAHAHHA….

    Kommentar by allan — 30. september 2007 @ 12:13

  7. Hvilke fejl ? At gøre opmærksom på, at en børnebogsforfatter ikke kan lave en bog, pga. dødstrusler pga. nogl tegninger.

    En syg verden det her.

    Kommentar by Cicero — 30. september 2007 @ 12:16

  8. Allan:

    Tag en kalot på hovedet og en Davidstjerne på brystet og gå en tur nedad Blågårdsgade, så vil du opdage hvad racisme er, hvis du altså overlever !

    Kommentar by Cicero — 30. september 2007 @ 12:18

  9. Den eneste fejl vi begik var da at vi ikke straks publicerede nogle flere tegninger….Jeg foreslår en ny hver uge!

    Kommentar by AMB — 30. september 2007 @ 13:13

  10. Hvilke fejl?
    På tide med et JP særtillæg,med genoptryk af de 12 tegninger.
    Lad os holde gryden i kog,og vise sandfolket og naivister på venstre
    fløjen at Danmark stadig er dansk,og at vi har retten til at komme
    det i vores aviser som vi har lyst til.

    Kommentar by Henrik -patriot — 30. september 2007 @ 13:19

  11. Er der ikke nogle der ligger inde med og gider emaile muhammedtegningerne til mig (gerne i god kvalitet), så knalder jeg dem op på et website og optimerer siden,så de primitive dadelplukkere nemmere kan finde (snuble over) dem via søgemaskinerne. seo er jeg god til :-)
    tror også jeg smider dem på torrentnetværket og via emule.
    en falsk fil, a la “Quran the holy book” som pdf indeholdende kun tegninger eller “arabian girl showing ass” kunne gøre underværker *gg*
    fuck de kamel-pettere!

    western.grammar@hotmail.com

    Mike

    Kommentar by Onion — 30. september 2007 @ 14:14

  12. #11 Mike

    Tag lige og besøg http://www.littlegreenfootballs.com, de har de skønne JP tegninger liggende som præsentation, de ligger i venstre side af skærmen.

    I love them. JP Special Edition vil blive solgt i million-vis…..

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 30. september 2007 @ 14:32

  13. #12 anti..

    Takker…..skal i gang med lidt photoshopping senere :-)

    Mike

    Kommentar by Onion — 30. september 2007 @ 15:53

  14. Jeg tror – og det har jeg intet belæg for – at værterne på P1-debat er venstreorienterede, men ret skal være ret: Netop det program gør meget ud af at invitere begge sider af det politiske spektrum. Repræsentanter for Dansk Folkeparti deltager f.eks. temmelig ofte. Efter min mening fortjener P1-debat ros for at være det mest upartiske program overhovedet på P1. Selvfølgelig er der svipsere indimellem, men sådan vil det altid være. Hvis vi råber op om venstreorienteret propaganda, hver gang der er den mindste antydning, bliver vi utroværdige og mister vores berettigelse.

    Kommentar by JanChris — 30. september 2007 @ 15:53

  15. “Har svenskerne lært af vores fejl…”

    Hvilke fejl?

    Vi blev vældig meget klogere af Muhammed-krisen, og vi kom som helhed – og i modsætning til et andet land – ud af den med æren i behold og mere til.

    I dag har vi styr på, hvor vi har vores erklærede og potentielle quislinge. Og vi ved, at vi ikke skal regne med, at EU styrter til med support. EU’s opførsel var mere end langsom, lunken og fuld af “…men”.

    Her blev ikke begået fejl, men handlet retlinet og i pagt med danske normer og lovgivning og Herre Jemini, hvor nogle danskere bar tunge ansvar på deres skuldre mens de mere slatne gav efter.

    Det er ikke statsministerens fejl, hvis muslimske ambassadører ikke forstår, at han ikke kunne blande sig. Og det er da under ingen omstændigheder en fejl, at JP behandler muslimer som alle andre. Avisen har også siden været fuld af morsomme mussetegninger med fjollede imamer.

    Da jeg ikke havde lejlighed til at se tv under det meste af krisen, så jeg heldigvis ikke den udsendelse med Anders Fogh på arabisk tv, som fik andre til at krympe sig, men jeg har læst, at den var manipuleret. Ved ikke om det er sandt.

    Når den muslimske verden ønsker syndebukke, skal den nok finde dem, og tilfældigvis blev det Danmark, der leverede brugbart skyts, da Egypten havde brug for det. Den daværende egyptiske ambassadør har siden udtalt, at hun frygtede, at statsminsiteren ikke skulle reagere, som han gjorde, og som hendes land havde brug for.

    Næste gang er vi stadig en mulighed, og Sverige er også kommet i kartoteket.

    Det er siden gået elendigt med alle de omrejsende imamer med undtagelse af Steningspetersen, som journalisterne stadig flokkes fidelt om. Skam få dem!

    Selv Akkari har fortrudt! :-)

    Kommentar by Mette (islamofob) — 30. september 2007 @ 16:42

  16. “Har svenskerne lært af vores fejl, eller kan vi forvente, at Muhammed-krisen i Sverige når samme højder om den gjorde for os? Hvor langt skal og bør svenskerne gå for at undgå afbrændte ambassader og svigtende salg af Volvoer?”

    Heri ligger implicit, at

    a) afbrænding af ambassader er legitime / selvforskyldte handlinger

    eller

    b) det er truslen om vold, der skal bestemme vores handlemåde.

    Kritiserede alle de naive mennesker, der kritiserede Statsministeren under den danske Muhammedkrise – fred være med hunden, Muhammed – samtidig de arabiske regimer, der udnyttede situationen til egen vinding, og de menneskemængder, der angreb danske ambassader?

    Hvad med de kristne, der blev myrdet – fortjener det en fordømmelse, Allan?

    Kommentar by Obecalp — 30. september 2007 @ 17:29

  17. Det siges at vores omdømme i ørkenen led skade. Jeg ser det som positivt at diktaturer ikke kan lide os, så må vi gøre noget rigtigt. Til gengæld har jeg fået utallige klap på skulderen i ‘lande som vi normalt sammenligner os med’, når jeg fortalte, at jeg kom fra Danmark.

    Kommentar by PeterK — 30. september 2007 @ 19:44

  18. Spørgsmålet burde lyde:

    Har svenskerne lært af deres kloge danske naboer?

    Svaret er formentligt nej.

    Desværre.

    Kommentar by Mackety (Islamofob) — 30. september 2007 @ 20:55

  19. Ikke-helt-OT:

    Rasende interessant artikel af Raymond Ibrahim:

    The Two Faces of Al Qaeda

    http://chronicle.com/temp/reprint.php?id=8ytztvdt6sy6x5p550p2m258myk1c1nm

    Kommentar af Hugh Fitzgerald på Jihad Watch:

    Fitzgerald: Every government official, every FBI agent, every DHS bureaucrat should have Raymond Ibrahim’s book

    http://www.jihadwatch.org/archives/018317.php#more

    Kort refereret, så er den retorik vi kender til her i Vesten om hvad der motiverer terrorister/jihadister, så som Irak, Israel/”Palæstina”, Afghanistan osv., kun brugt med henblik på os. Interne dokumenter fra Al Qaeda taler et helt endet sprog, i mere end én forstand: Her er der eksplicit tale om muslimske religiøse referencer til Koranen og hadith osv. Terroristerne/jihadisterne ser selv deres kamp i dette overordnede religiøse perspektiv, mens medierne i Vesten og de mere-eller-mindre arabisk sponsorerede akademikere, samt afgåede PET-chefer, fokuserer på “vores” skyld. En jihadist i UK siger ligeud “I remember how we used to laugh in celebration whenever people on TV proclaimed that the sole cause for Islamic acts of terror like 9/11, the Madrid bombings, and 7/7 was Western foreign policy”.

    Denne artikel og Ibrahims bog The Al Qaeda reader burde eksponeres maksimalt. Nu kan det være nok med den udenomssnak.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 30. september 2007 @ 23:51

  20. Har svenskerne lært af DR og P1’s fejl?

    Under Muhammedkrisen censurerede DR tegningerne af Muhammed væk.

    Kommentar by Janne — 1. oktober 2007 @ 08:54

  21. -> 19 LFPC

    Ja, det er meget væsentligt at få frem, for det drukner hele tiden i den vestlige feel-good-industri, hvor det at gøre folk til sociale ofre og klienter bestandigt får førsteprioritet.

    Her er lidt fra Robert Spencers “Islam. What The West Needs To Know”.

    http://www.youtube.com/watch?v=UQS_Wy8MKvw

    Kommentar by Mette (islamofob) — 1. oktober 2007 @ 11:06

  22. Det pudsige er at Politiken har bragt tegningerne uden nogen reaktion overhovedet. Det ultimative bevis for at i Danmark betyder det mere hvem der siger det, end hvad der siges.

    Hvorfor er det i øvrigt en karrikatur af Muhammed at vise en tegning af en dreng der skriver på arabisk på tavlen at Jyllandsposten er nogle hyklere?, hvad krænkende er der ved en tegning af en mand på et æsel i ørkenen?

    Kommentar by PeterK — 2. oktober 2007 @ 07:33

  23. 22. PeterK

    undrer også mig. Men måske er det anvendelsen af egenavnet Muhammed i forbindelsen med tegningerne?

    Jeg tror vi skal overveje hvad det er L.F.PC. siger: at vi skal at stoppe med udenomssnakken og komme til substancen.

    I den forbindelse vil det blive en nødvendighed at sætte os ind i bl.a. den psykologi som er så specielt for den arabisk/islamiske.

    Et sted starte er f.eks.

    http://globalpolitician.com/articles.asp?ID=3078&print=true

    “Observations on Arabs” af Stephen W. Browne

    og

    http://www.6thcolumnagainstjihad.com/gmason_p8.htm

    Andre Servier ” Islam and the Psychology of the Musulman”

    Jeg er af den opfattelse, at vi vedblivende vil tackle muslimer/islam forkert, og hvad væsentligst er dermed IKKE til gavn for os selv, om vi ikke sætter os ind i denne specielle psyke, som mennesker besidder – og som er lysår fra alle den øvrige af denne verdens befolkninger.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 2. oktober 2007 @ 11:04

  24. Ja, man kan også starte på Islamisk Trossamfunds side, og gå ind på deres FAQ sektion. Her får man en øjeåbner af rang, der viser at deres verden er fuldstændigt anderledes – og inkompatibel – med vores.

    Kommentar by PeterK — 2. oktober 2007 @ 21:12

  25. Sandt nok. jeg har også været på Det Islamiske Trossamfunds side og erfaret, at den henvender sig til mennesker med et andet verdensbillede end mit. I det hele taget er islamiske netsider altid et rystende bekendtskab. Jeg har i hvert fald ikke set undtagelser.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. oktober 2007 @ 09:33

  26. ->22 “Hvorfor er det i øvrigt en karrikatur af Muhammed at vise en tegning af en dreng der skriver på arabisk på tavlen at Jyllandsposten er nogle hyklere?, hvad krænkende er der ved en tegning af en mand på et æsel i ørkenen?”

    Som du selv siger, så afhænger graden af krænkelse i høj grad af hvem der fremsætter den. Hertil kunne man tilføje et hvorfor den bliver fremsat. JPs udfordring af muslimske tabuer satte dem i opposition til islam, og de var af denne grund dette trossystems fjender. Derfor er det ikke krænkende i samme grad når vennerne på Politiken udtrykker det samme – men selvfølgelig er der også en afhængighed af ydre faktorer, hvor toneangivende kræfter i miljøet kan bestemme om der skal komme en sag eller ej.

    Parallelt hermed kan man se den konstante udhængning af Robert Spencer som “islamofob” eller “racist” [sic], til trods for at hans skrivearbejde udelukkende bygger på autoritative muslimske kildetekster. At han gør dette i et kritisk øjemed gør hans kritik fjendtlig og “forkert”, selv om ingen kan påvise faktuelle fejl.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. oktober 2007 @ 13:19

  27. -> 26 LFPC

    Ja,ja, racister er vi jo allesammen, når vi tillader os at kritisere det i nogens øjne “ukritiserlige”.

    Jeg blev i går “registreret” som værende i besiddelse af en essentialistisk holdning til islam. Vedkommende hører ellers til de allermest imødekommende muslimer i Norge. http://www.docoment.no.

    Du er velkommen, for jeg tænkte på dig, og andre løber deres vej eller klistrer pink glasur med guldkrymmel ud over det hele. Undtagen en Valgeir, og det navn må der da være en oldnordisk forpligtelse i. :-)

    Nå, det vil jeg nu ikke have siddende på mig.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. oktober 2007 @ 16:10

RSS feed for comments on this post.