29. juli 2013

Ramadan-uro i Hundige: Biler og containere sat i brand – stenkast mod politi, brandvæsen, bybusser

Flere steder i landet fejres der i disse dage ramadan. I Kvaglund (Esbjerg) sker der blandt andet med spontane containerbrande, i Nordbyen (Slagelse) suppleres med stenkast mod politiet, men i Askerød (Hundige; som Socialministeriet ikke mere mener er en ghetto) får den til gengæld hele armen.

Fra TV2 Nyhederne – Politi blev overdænget med sten hele natten i Askerød.

“Lørdag aften og natten til søndag har der været flere sammenstød mellem politi, brandvæsen og unge mænd i Askerød-bydelen i Hundige umiddelbart syd for København. Politi og brandvæsen blev flere gange overdænget med sten fra de vrede unge, der gentagne gange lavede uro. …

– Vi får knust en rude i en af vores biler, men vi får bilen med, og så er der såmænd ikke mere i det, siger politiinspektør Ole Kristensen fra Midt- og Vestsjællands Politi.

Klokken cirka 21.30 må politiet dog rykke ud igen. En større gruppe unge kastede brosten mod en bus, der fik knust tre ruder. Selvom der var fem passagerer i bussen, kom ingen til skade.

En time senere blev der så sat ild til to biler på Godsvej. Da politi og brandvæsen nåede frem, blev de igen mødt med stenkast fra de unge.

– Der er ikke tale om en konfrontation, hvor vi står på to rækker over for hinanden. De løber frem og kaster sten og løber så væk igen.

[…]

Senere på natten gik det igen ud over et par busser… omkring klokken halv fire om natten kastet sten mod linje 97. Der blev smadret en rude, og en af passagerne, en kvinde, fik glassplinter i ansigtet og blev hentet af en ambulance.”

Der er naturligvis ingen anholdte, og mon ikke politiinspektør Ole Kristensen mener det i virkeligheden er en fordel, da det giver et bedre udgangspunkt for fremtidig dialog med lokalområdets unge.

Oploadet Kl. 10:36 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/49985/trackback

34 Comments »

  1. Hvordan straffer vi de skyldige politikere for den ødelæggelse, de har påført vort samfund?
    Udelukkelse fra genvalg er slet ikke tilstrækkeligt.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. juli 2013 @ 14:33

  2. I slagelse var den også gal med bål og brand

    Kommentar by notty — 29. juli 2013 @ 14:38

  3. – Notty

    Har du link?

    Kommentar by Kim Møller — 29. juli 2013 @ 15:16

  4. Så det på tv2 øst, den ligger stadig på tv2 east ,der kan du se indslaget

    Kommentar by notty — 29. juli 2013 @ 15:23

  5. Det er helt forrykt, at han kan sige “mere var der ikke i det”. Der skulle ved det første stenkast, være lagt en jernring om området og samtlige uromagere (de fleste er nok kendt) anholdes. Desuden burde der være massiv videoovervågning så alt kunne dokumenteres.

    Kommentar by GDG — 29. juli 2013 @ 15:23

  6. Bål og brandog bandeskyderier ig hjemmerøverier og man kunne blive ved !.
    Danskerne er nød til at blive aktive men ikke kun for sin egen skyld men især for vores børn skyld. Jeg fik øjnene op for at der må helt andre midler til end bare at stemme på de samme multikulturelle partier år efter år og det bliver jo bate være kammerater. Så blev aktiv via
    http://www.Dnf.Dk hvor der gøres en forskel end hos de levebrødspolitikere. Det er fint nok med alt det brok på f.eks Uriasposten men hører ret mange retskafne Danskere dette ?. Tror mere på en aktivistisk form for modstand så som demoer og løbeseddels uddeling selvfølgelig i kombination med læsebreve og forums.
    Kæmp for Danmark nu eller lev i frygt.

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 29. juli 2013 @ 15:37

  7. Jeg mener nu, at alle, der kan, bør anskaffe sig et jagtgevær.
    Men sørg for, at det er trykprøvet til de aktuelle stålhaglspatroner.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. juli 2013 @ 15:43

  8. Helt enig Viking. Folk skal være mere “aktive”. Hvis man ikke lige er vild med at uddele flyers, kan man måske trykke dem osv. Og ingen tager skade af lige at omdele dem i postkasser feks.

    Kommentar by GDG — 29. juli 2013 @ 16:06

  9. “Vi får knust en rude i en af vores biler, men vi får bilen med, og så er der såmænd ikke mere i det, ”

    “..og så er der såmænd ikke mere i det…”?????????????????????????

    Hvordan kan en politimand sige det???

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. juli 2013 @ 16:29

  10. #9 Ja det er helt væk. Når man så sammenligner med over 130 FCK fans hvor måske 5-10 lavede noget graffiti (ikke at det ikke skal straffes), skulle aflevere fingeraftryk og registreres. Det er derimod frit for mørkefolkene og knuse ruder i busser, brandbiler og politibiler.

    Hvis en dansker smadrer en politibil går det nok under terror §.

    Kommentar by GDG — 29. juli 2013 @ 16:45

  11. Mon også den alm. menige politimand, der måske sad i bilen også mener “så er der ikke mere i det”?

    Der er et dybt svælg mellem det alm. menige politi og den skrivebords placerede ledelse. Den akademisk uddannede ledelse, der måske har en baggrund fra Justitsministeriet, ønsker at fremme karrieren. Man har derfor helt og holdent tilsluttet sig “det gode selskab” og “de rigtige meninger”. Alle problemer med indvandrere skal derfor tales ned, ikke sandt Per Larsen?

    Selv om det kniber, så har jeg stadig en vis sympati og en masse medfølelse med politimanden på gaden. Han/hun har det ikke nemt.

    Og så er der jo også lige de problemer borgerne har fordi indvandrerne – iflg. politiledelsen – skam ikke laver problemer.

    Kommentar by Binee — 29. juli 2013 @ 17:07

  12. @11 Binee — 29. juli 2013 @ 17:07:

    “Der er et dybt svælg mellem det alm. menige politi og den skrivebords placerede ledelse. Den akademisk uddannede ledelse, der måske har en baggrund fra Justitsministeriet, ønsker at fremme karrieren. Man har derfor helt og holdent tilsluttet sig “det gode selskab” og “de rigtige meninger”. Alle problemer med indvandrere skal derfor tales ned, ikke sandt Per Larsen?”

    Det er også, hvad jeg hører, når jeg privat taler med politifolk. Men den, der tier, samtykker

    Kommentar by Agricola — 29. juli 2013 @ 17:13

  13. Hvad er det, der får danske politikere til at tro, at de indvandere vi får her, skulle være anderledes end dem, der tager til Frankrig, Storbritanien og Sverige?

    Kommentar by Robert R — 29. juli 2013 @ 17:58

  14. Tænk bare på politidirektøren i Odense og hans højre hånd, med muslimsk tørklæde på.
    De politikere, der har gjort det muligt, de skal straffes af landets vælgere.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. juli 2013 @ 17:59

  15. @ Falkeøje

    Får du mon sold for at skrive vanvid som “lad os dog få den modstandsbevægelse” i et debatforum? Samt opfordre til, at man anskaffer sig jagtvåben, selvom man ikke er jæger?

    Det siger sig selv, hvad du opnår: Stigmatisering af os alle – og restriktioner på i øvrigt lovlige jagtvåben! Opnår du andet, tror du? Så er du en rar tosse! Eller mere snu, end som så.

    Det er en åndelig fistelstemme, der råber, at “de andre” skal “gøre noget”.

    Tror du mon virkelig i ramme alvor, at du med din ringe eksempelvirkning – som alene hidrører fra din sidden i sofaen og vræle, at andre skal “gå i guerilla” – opnår at øge en slags “modstandsvilje”? Og at blot gentagelsen er nok til at suggerere os til at gøre det, du på den ene side mener “bør gøres”, men på den anden side også mener, at ikke du, men “de andre” (puha!) bør gøre. Tværtimod! Helt sikkert. Du tager luften ud af enhver indignation med dit skingre hyl. Når andre prøver at fremføre synspunkter, er noget af det mest afvæbnende, der kan forekomme, at een eller anden “landsbytosse” begynder at overbyde og jappe ind over, og derved kompromitterer sagen komplet i mere eftertænksomme menneskers øjne. Det kender enhver.

    Til modpartens store tilfredshed! Modparten, som derefter kan vinde moralsk ved blot at tie indforstået …

    Hvis du ikke modtager sold fra islamister eller Venstrefløjen – så tag mit ord for, at det kunne du gøre! Du kan henvende dig og tilbyde at blive ved, men indføre at du “jo også er nødt til at tænke på dagen og vejen”. De vil forstå … navnlig islamisterne, for hvem den slags ikke er fremmed.

    Eller du kan blackmaile dem! Du kan true med, at hvis de ikke hoster op … så skriver du ikke en linje mere i vores debattråde! Også dét vil kunne gøre sin virkning. Held og lykke! Du har et produkt at tilbyde, som er meget værd. For muslimer og venstreorienterede.

    – – –

    P. S. Du har i dine mere velovervejede stunder bidraget med nogle fortællinger, som kunne tjene til forståelse. Hvorfor fortsætter du ikke med det? Det er da tifold mere inspirerende end at fantasere om at andre skal “gøre noget” (sindssygt). At opfordre til stupid vold på en offentlig blog virker under alle omstændigheder skrupskørt. Hvis nogen virkelig var dumme nok til at foretage sig noget grusomt på din opfordring, må du kunne sige dig selv, at der ikke ville gå fem minutter, inden politiet havde kontakt med dem.

    Hvorfor bliver du så alligevel ved? Ja, du må undskylde, at jeg tillader mig at eksperimentere med forskellige forklaringsmodeller!

    Kommentar by Morten - - - — 29. juli 2013 @ 18:34

  16. P. P. S. “Hvis nogen virkelig var dumme nok til at foretage sig noget grusomt på din opfordring, må du kunne sige dig selv, at der ikke ville gå fem minutter, inden politiet havde kontakt med dem.”

    Nåja, ikke, det er selvsagt én af grundene til, at “de andre” skal gøre noget. Så du ikke kommer i fedtefadet! Hvis man vel at mærke overhovedet kan forestille sig en hund, der bjæffer, bide

    Kommentar by Morten - - - — 29. juli 2013 @ 18:50

  17. De kriminelle udlændinge inklusive deres familier bør udvises. Det vil virke afskrækkende på udlændinge, der har til hensigt at begå kriminalitet.

    Kommentar by Filip — 29. juli 2013 @ 20:22

  18. Hvor satan gemmer venstrefløjen sig ? borte borte tit tit, er du mon i Ørstedsparken hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæ

    Kommentar by Viking.WWW.DNF.Dk — 29. juli 2013 @ 21:01

  19. Det er måske på tide at stifte en medborgergarde efter svensk mønster.

    http://nationaldemokraten.dk/borgerkrig-i-svenske-forstaeder/

    Kommentar by Arne Torp — 29. juli 2013 @ 21:06

  20. Arne Torp

    Det var satme den bedste ide jeg har hørt længe ( Medborgergarde ).

    Kommentar by Viking.WWW.DNF.Dk — 29. juli 2013 @ 21:15

  21. Send dem til Grønland. Det virkede for Akari
    Så kan de kaste med snebolde!

    Kommentar by L. Johs — 29. juli 2013 @ 22:52

  22. Klart at de røde ser en allieret i perkerne.

    Begge besidder trangen til at hærge og ødelægge, mens de mangler evnerne til at skabe noget brugbart.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 29. juli 2013 @ 23:15

  23. Hvad gjorde du under krigen, L. Trebbien-Falkeøje? Spyttede du efter en venlig tysk familiefar, der gav dig et æble, din store “helt”?

    Kommentar by undertegnede — 30. juli 2013 @ 01:31

  24. Hvor mange gange skal det her fænomen kaldes enkeltstående tilfælde…

    Kommentar by Lars B — 30. juli 2013 @ 10:20

  25. Kim.
    Er #23 acceptabel adfærd?

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. juli 2013 @ 11:10

  26. -> Falkeøje

    “Er #23 acceptabel adfærd?”, spørger du mig – fordi en anden debattør henkastet omtaler dit navn.

    Jeg tog lige et hurtigt kik på de første ti kommentarer jeg har slettet fra din hånd her på Uriasposten. En af dem lød:

    “Hvor ville det være godt og underholdende, hvis en fremtrædende imam blev forsøgt likvideret…”

    Hertil spørger jeg dig: Er det acceptabel adfærd?

    Kommentar by Kim Møller — 30. juli 2013 @ 12:14

  27. Kim Møller
    Det er ved at være livsbetingelserne for nationale danskere.
    Havde en sådan blok kunnet eksistere under krigen, så havde der intet været i vejen, men vi måtte nøjes med de illegale blade, der blev sendt fra mand til mand uden afsender.
    De udfyldte et stort informationstomrum, jeg husker tydeligt en gammel togfører, der gemte dem mellem hans store lygtebatterier, til han kom hjem.
    Dengang var togkupeerne mørkelagte, og plakater med :Fjenden lytter var overalt.
    Vi skal indstille os på krigstider igen, men vi var alligevel glade og opstemte, når modstandsbevægelsen havde slået til med held.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. juli 2013 @ 13:00

  28. Kim Møller
    Det må aldrig glemmes, at politikerne har overtrådt alt, hvad overtrædes kan.
    De har begået både grundlovs- og forfatningsbrud, helt uden at spørge folket, selvom Danmarks Riges Grundlov klart siger, at vi har folkestyre i Danmark.
    Det har undret mig, at Højesteretsdommerne ikke har gjort indsigelse, men det må derfor antages, at de er ligeså korrupte som politikerne.
    Vi har ikke politikerstyre i Danmark, selvom de forsøger at dreje udviklingen derhen, derfor skal folket straffe politikerne, hver gang de prøver at dreje udviklingen den vej.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. juli 2013 @ 13:54

  29. -> Falkeøje

    At opfordre til at likvidere i kommentarfelt er ulovligt, at afsløre identitet under debat er dårlig stil. Du svarede ikke på spørgsmålet.

    Kommentar by Kim Møller — 30. juli 2013 @ 14:26

  30. Kim Møller
    “Hvor ville det være godt og underholdende …..”
    Det er bestemt ikke en opfordring, men et ønske.
    Iøvrigt, så oplever det danske folk en stribe mord fra muslimers side.
    Krigstiderne er faktisk startet.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. juli 2013 @ 14:35

  31. Hvem ønsker ikke muslimers forsvinden?

    Kommentar by Nielsen — 30. juli 2013 @ 22:09

  32. @31 Nielsen — 30. juli 2013 @ 22:09:

    “Hvem ønsker ikke muslimers forsvinden?”

    Horderne af skattepenge-aflønnede humanist-trunter og andre snakkekællinger M/K ansatte i integrationsindustrien, dialog-industrien, asylindustrien, de humanistiske fakulteter, stavepladeindustrien, behold-kontanthjælpen-kurser (AMU-kurser), socialrådgivere, gammelpartierne, jordmødre m.fl.

    Kommentar by Agricola — 31. juli 2013 @ 06:19

  33. >32 Agricola
    Det er ikke sikkert. Mange af de nævnte kan sagtens være blevet kulturberiget. Og nogle kan også besidde en nødvendig mængde sund fornuft.

    Kommentar by Nielsen — 31. juli 2013 @ 10:08

  34. @33 Nielsen — 31. juli 2013 @ 10:08:
    Så håber jeg, de prioriterer rigtigt, når de stemmer fremover

    Kommentar by Agricola — 31. juli 2013 @ 15:22

RSS feed for comments on this post.