29. juli 2013

Islamkritiske Ahmed Akkari advarer mod sine tidligere trosfæller: “Det kan ende i hvad som helst.”

BT siger Ahmed Akkari i dag har ‘islamkritiske holdninger’, men omtaler ham sjovt nok ikke som højreekstrem alarmist. Det kan man så tænke lidt over – Opildnede til had mod Danmark: Nu forstår jeg Pia Kjærsgaard.

“… i dag har han grundlæggende skiftet holdning og brudt med de gamle trosfæller. …

Den 34-årige dansk-libaneser har efter eget udsagn oplevet adskillige eksempler på religiøse ledere, der i Koranens navn prædiker modstand mod Danmark og vestlige værdier. Af frygt for voldsomme reaktioner fra sine tidligere trosfæller ønsker han dog på nuværende tidspunkt hverken at nævne navne eller konkrete detaljer.

– Jeg har set, hvad der er sket med andre mennesker, som har tilladt sig at kritisere disse menneskers verden og fortolkning af islam, siger han med henvisning til andre fremtrædende muslimer verden rundt, der er blevet mødt med dødstrusler og attentater efter kritik af ’den sande tro.’ …

Når han nu alligevel vælger at stå frem, skyldes det bl.a., hvad han betragter som en faretruende udvikling. Hvis tilstrømningen til de yderligtgående muslimske kredse ikke bremses, kan det få alvorlige konsekvenser for det danske samfund, frygter han.

– Man reproducerer en bestemt verdensopfattelse i mennesker, fuldstændig uden nuancer. Det hele bliver fremstillet sort/hvidt som en kamp mellem dem og resten af verden, og sådan er virkeligheden jo ikke. Det gør det endnu mere farligt, at de er begyndt at tiltrække unge fra bandemiljøerne og fængslerne… det er mennesker, som i forvejen er på kanten af det danske samfund og har svært ved at overholde dets regler. Den kombination er en krudttønde. Det kan ende i hvad som helst, siger Akkari. …

På samme måde har han i dag fået et nyt syn på et af de mennesker, han tidligere opfattede som en af sine mest indædte modstandere, Dansk Folkepartis nu afgåede formand Pia Kjærsgaard.

I dag kan jeg meget bedre forstå den skepsis overfor indvandrere og muslimer, som hun og partiet repræsenterer. Jeg har boet i Danmark, siden jeg var syv år, og jeg kan godt huske, hvordan Danmark var dengang. Min far taler også tit om det. Befolkningen var ikke så splittet, og der var en anden naivitet og tryghed, som er ved at forsvinde. Det er ikke kun de islamistiske miljøers skyld, men man er naiv, hvis man tror, at de ikke spiller en rolle, siger han.”

Opdate. Mere i tirsdagens Jyllands-Posten – Ahmed Akkaris lange rejse mod en ny sandhed (ikke online).

“Han har ikke meget lyst til at sætte navne på de personer i det islamiske miljø i Danmark, som han mener bør indse, at de i virkeligheden bliver behandlet godt i Danmark.

De bør forstå, at de lande, som de nu bor i, har et sæt regler, som man skal overholde.

Er de ikke enige – eller kan de ikke holde dem ud – så må de prøve at finde et sted, som de bedre kan identificere sig med.’

Siger du, at utilfredse muslimer skal skrubbe af?

‘Det ved jeg ikke. Men jeg siger, at hvis man ikke kan forstå at indrette sig på en passende vis, så… Danmark er jo et frit land, du kan indrette dig næsten, som du vil. Vi er jo ikke et eller andet sted, hvor man kun må gå med røde huer og blå bukser. Du kan næsten indrette dig, som du vil. Altså, hvad mere kræver man?’ siger Akkari.

Den i dag snart 35-årige Akkari passer godt på sine ord. Han siger, at tanken ikke er at fornærme nogen. Men han vil gerne opfordre folk til at se på en række mellemøstlige lande og spørge sig selv, om det virkelig er et drømmesamfund.

»Helt ærligt. Ser man de steder, som disse mennesker gerne vil ligne – hvad er det så, de producerer? Jeg har selv været der, og selv nogle af de største intellektuelle hoveder er pakket ned i en papkasse. Der bør man tænke sig godt om.’

Hvad er det for lande, vi taler om?

‘Jeg vil nøjes med at kalde dem kongeriger og regimer i tredjeverdens lande.'”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/50000/trackback

129 Comments »

  1. Det er hans coming-out. Jeg troede altid at han var bøsse. Tidligere turde han ikke. Hvad er der sket at han pludselig tør? Det er jo BT her, ikke EB. .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 29. juli 2013 @ 15:01

  2. Seriøst. Han er stadig muslim, derfor er det Taqiyya.

    Ligesom alle andre muslimer er der kun en ting i livet de frygter og det er at blive sendt tilbage til de lortelande de kommer fra. De er alt for godt bekendt med forholdene i deres egne lortelande til at de vil bo der.

    Pia Kjærsgaard er selvfølgelig nødt til at tage hans ord for gode vare men hun ved inderst inde hvad det drejer sig om.

    Send idioten hjem, NU!

    Kommentar by Santor — 29. juli 2013 @ 15:06

  3. Hertil er kun at sige: “Stol aldrig på en muslim!!!”

    Kommentar by Torben — 29. juli 2013 @ 15:15

  4. -> Santor

    “Seriøst. Han er stadig muslim, derfor er det Taqiyya.”

    Det kan du ikke vide. Jeg synes han lyder som en Naser Khader, en fyr der er på vej væk fra Islams kernebudskab, men af logiske årsager ikke tør sige det højt. Ingen gider starte et nyt liv med dødstrusler.

    Kommentar by Kim Møller — 29. juli 2013 @ 15:16

  5. #4 Kim Møller.

    Det er muligt han har set lyset, selvom jeg tvivler.

    Hvis man er bare lidt skeptisk kan hans udsagn udmærket læses som endnu en advarsel fra en forsmået muslim.

    I øvrigt skriver han stort set det samme som andre har skreget op om de sidste mange år, der er intet nyt under solen.

    Jo længere hen i processen vi kommer des sværere bliver det at skille de gode fra de onde og ligegyldigt hvordan man vender og drejer det er han ikke en af dem Danmark har brug for.

    Kommentar by Santor — 29. juli 2013 @ 15:27

  6. Uha Uha… Endnu en moderat “islamist”… Lidt sukkersnak og olie… Så glider “hestepillen” ISLAM nok lidt nemmere ned i danskerne… Og vupti… Så har Krasnik lige fået, en han kan invitere i studiet… SOM ET ÆGTE SANDHEDSVIDNE…. Slut med Hedegaard, Pittelkov og ligesindede i Deadline og DR studierne…

    AKARI stinker af lort… Så mon ikke, det er en lort..??? PAKKET ind i humanisme og Nyvundet “klarsyn”…. Jeg giver ikke en pot pis… For den tidligere “Islam-nazi-ist”…

    Kommentar by ny kommentator — 29. juli 2013 @ 15:32

  7. Facist!!!! Ud i kolonihavehuset med ham! Han må nøjes medfællesskabett omkring den lunkne pilsner.

    Kommentar by thatcherite — 29. juli 2013 @ 15:33

  8. Det havde jeg ikke set komme.

    Kommentar by Vagn Henning — 29. juli 2013 @ 15:44

  9. jeg syntes nu Ahmed Akkari lyder rimelig fornuftig.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 29. juli 2013 @ 15:46

  10. Hvis, og jeg gentager hvis han har set lyset, som cheriffen der forlod islam og lod sig døbe i en dansk folkekirke, er vi nået et
    lille skridt videre.
    Send muslimerne til Nordpolen, det giver dem et kæmpeproblem med ramadanen, der er solen ikke over horisonten i flere måneder, så må nogen af dem for hulen gå til af sult.

    Kommentar by k.m. — 29. juli 2013 @ 15:55

  11. Enig Santor

    Den lille slimede taqiyya klat akmed aKarikatur mandslingen er bestemt ikke til at stole på, dette er vel bare et nyt angreb, pakket ind i “forståelse” hvor han bare skal tage afstand fra de værste mormor natkjole bogstavstro muhammedaner, for i næste øjeblik at forklare vores naive politikere og de naive politiske korrekte og klovne Zinke cirkuset, at vi bedst kan bekæmpe de værste, ved bare at rumme, tolerere lidt flere mangfoldige ” ligegyldige” sharia regler, altså han er gået proforma fra den sande islam til den lovlige taqiyya islami metode, lidt ligesom taqiyya dovne robert khader.

    Tror faktisk disse slik børnelokker agtige mandslinge er mere farlige end de værste islamiske had prædikanter, fordi der er for mange naive uvidende mennesker, der stadig tror islam kun er en religion og muhammedanerne ikke tager deres kamp manifest koranen alvorligt.
    Alt for mange tror islam kan leve fredeligt sammen med vantro, det er bare aldrig nogensinde sket og vil heller ikke lykkes uanset hvor mange små islami skiver vi hele tiden skære af vores frihed og vores sekulære samfund.
    Bekæmp islam, for vores børn og børnebørns skyld og kvinderne.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 29. juli 2013 @ 16:00

  12. Jeg tænker, at den lille skiderik er træt af at være i “bad standing”. Det har nok ikke været sjovt, at skulle præsentere sig som Ahmed Akkari de seneste år.

    Men OK…. Han siger noget pænere om tegningerne og Pia Kjærsgaard. Og er bekymret for radikaliserende miljøer, som han så ikke vil fortælle om… Og hvad så?

    Hvad vil han kæmpe for nu? Og hvad er han loyal overfor nu? Efter min mening skal der mere på bordet end et lille interview i BT før tilgivelse kan komme på tale.

    Kommentar by BE — 29. juli 2013 @ 16:07

  13. #12 BE.

    Yup, Selv hvis han gik op og ned af strøget i København med muhamed-tegningerne som sandwich-mand ville jeg ikke stole på ham.

    Han er trods alt indirekte skyld i 100+ døde og adskillige brændte ambassader.

    Vi kan ikke blive ved med at tage mordere og forbrydere til nåde. Det går simpelthen for langsomt når det kun er een af gangen. Det kræver langt mere for at ændre den nedadgående kurve. Husk på der fødes ca. 80 millioner om året, det er omtrent et nyt egypten hvert år. Hvad værre er, langt de fleste bliver født i islamiske lande.

    Han ville i øvrigt være til langt mere gavn i libanon også selv om han har ændret holdning.

    En ren Win – Win situation!

    Kommentar by Santor — 29. juli 2013 @ 16:29

  14. Forleden dag var det Henrik Day Poulsen,og i dag,Ahmed Akkari.
    ..og jeg som troede der var flere dage til min fødselsdag :-).
    Så mangler vi bare,at det Radikale Venstre bliver registreret som en Psykisk sygdom!
    P.S.
    Jeg gad godt at være en flue på væggen,
    når Pia Kjærsgaard læser den artikel.

    Kommentar by -by Proxy- — 29. juli 2013 @ 16:30

  15. Han er ikke shia-muslim, så hvad fanden har taqqiya med det her at gøre.

    Kommentar by Bob — 29. juli 2013 @ 16:33

  16. Skal han tages til nåde og stoles på?? Jeg er usikker på om jeg stoler på en mand jeg engang ønskede fængslet på livstid for højforræderi. Er han oprigtig nu???

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. juli 2013 @ 16:37

  17. Santor, kan se at du har samme reservationer som jeg. Jeg er lidt træt af at være ALT for naiv. Fool me once…

    Kommentar by Morani ya Simba — 29. juli 2013 @ 16:38

  18. Stoler heller ikke på ham, om han så skulle have ændret sin mening.. tja manden kan vel godt fornemme at vinden vender og DF er begyndt at få vind i sejlene. Han skal ud af landet sammen med resten af dem.

    Kommentar by NulTolerance — 29. juli 2013 @ 16:46

  19. Er der ikke noget med de må sige hvad som helst til “vantro”? Nu har de lige fået på puklen med halalslagtning, så er det jo fint der lige er en som viser hvor åhhhhhh så integreret han er.

    Kommentar by GDG — 29. juli 2013 @ 16:50

  20. Hans Jørgen Bonnichsen siger Akkari bør beskyttes.

    Jeg har ikke meget til overs for Bonnichsen, men hans forslag beviser
    hvor ond islam er, både mod sine egne tilhængere, og ikke-muslimer.

    Kommentar by k.m. — 29. juli 2013 @ 16:50

  21. Godt for Ahmed Akkari, hvis han er blevet klogere. Der dog stadig alt for mange fremmede i Danmark, og repatrieringerne bør startes hurtigst muligt. Hjemme i Libanon kan han så arbejde for at gøre Libanon til et rummeligere samfund. Festen er forbi, god tur hjem.

    Kommentar by Agricola — 29. juli 2013 @ 17:06

  22. Jihaden, dvs krigen mellem os og islam har jo været igang cirka 1.400 år.

    I krig bliver man ramt af overraskelser, såsom hvem der viser sig at være ven(ner) og fjender.

    Det må man bare tage med.

    Kommentar by Hans Und — 29. juli 2013 @ 17:09

  23. Også jeg er overrasket over Akkaris omvendelse. Er den ægte, så forstår jeg godt, at han holder en ret lav profil. Det vil være livsfarligt, at bevæge sig over i den anden grøft.

    Omvendte muslimer er desværre ikke noget vi ser hver dag, så lad os se på dem med milde øjne, hvis/når det sker.

    Skulle jeg invitere til en søndagsfrokost, så ville jeg hellere invitere Akkari end Hans Jørgen Bonnichsen, men det siger selvfølgelig mere om Bonnichsen laster end om Akkaris dyder.

    Kommentar by Binee — 29. juli 2013 @ 17:24

  24. Jeg kan sagtens forstå at mange lufter en sund skepsis, når det kommer til at stole på hans ord.
    Jeg vil endda påstå jeg nærer en hæderlig portion selv.

    Men… er der ikke nogen der er enige i, at “sagen” har brug for flere (i mangel af bedre ord) “Nasar Khadar´er”? Hvis alle god-menneskerne skal se lyset i Islams ondskab, har vi brug for en voksende skare, der kan agitere mod de fascister. Endda en skare der omfatter de såkaldt frafaldne/omvendte. Om ikke andet alene fordi meningsdannerne og folkeopdragerne ikke (på samme nemme måde) kan slynge det evindelige rascisme-kort i hovedet på dem.

    Bare en tanke…

    Kommentar by Carsten Larsen — 29. juli 2013 @ 17:33

  25. Løgnen er enhver muslims pligt over “vantro”, det står sort på hvidt i Koranen. Så den gamle lære står stadig ved magt: Stol aldrig på en muslim.
    Islam forbyder løgn, ”men ikke hvor det udtales til en muslims bedste,” (4.Conference of Academy of Islamic Research, Cairo 1970), så kaldes det taqija.
    Ifølge ovenstående må der sværges falsk med hånden på Koranen, hvis situationen kræver det, altså lyve:
    Over for en ikke-muslim.
    Over for en kvinde.
    I vanskelige situationer, hvis det er til fordel for islam.
    For at beskytte sin ære.
    (Kilder: Amir Taheri: ”Holy Terror,” Chris Hinrichsen: ”Islam, integration eller … ?”

    Taqiya/taqijja/taqija: det betyder slet og ret forstillelse/forsigtighed/licens til at lyve (den lovlige løgn/den taktiske løgn) og går ud på, at muslimerne gerne må lyve og skjule deres egentlie hensigt over for ikke-muslimer, eller hvis det tjener islams sag. Det er især aktuelt hvor muslimerne endnu er i mindretal (Europa), så er det legitimt – ja nærmest ønskværdigt – at ”tale med to tunger” overfor de vantro –os-. Reelt vil det sige, at du gør et og mener noget helt andet,så længe det kan fremme den muslimske sag.
    Den videre betydning af ordet er ”at undgå eller sky enhver form for fare.” Se også ordet ”NEGIRA”.
    NEGIRA: Betyder ”slag”. Skal forstås som midlertidig tilbagetog i taktisk øjemed for at vildlede fjenden eller som forberedelse til næste slag (negira).

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 29. juli 2013 @ 17:38

  26. Jeg spurte i går, men spørger igen: Hvorfor ryger hvert af mine indlæg i moderation?

    Kommentar by der Adler — 29. juli 2013 @ 17:39

  27. Man kan håbe, at dette vil være en tendens og at der kan findes en fredelig løsning som i det mindste vil kunne udskyde det uundgåelige.

    Kommentar by Marius — 29. juli 2013 @ 17:44

  28. Kan vi stole på ham? Jeg tvivler.
    Efter muhammedkrisen flyttede han til Libanon i vrede over Danmark og danskerne, kun for kort efter at se ham komme krybende ombord på det britiske krigsskib der fragtede danskere væk fra endnu en at de utallige krige i Libanon. Så kunne Danmark og det danske pas godt bruges!
    Om han er blevet klogere ved jeg ikke, men hvis han er, håber jeg han har lægger navne på de imamer der prædiker had mod Danmark til PET.

    Kommentar by Robert R — 29. juli 2013 @ 17:54

  29. # 21 Agricola 17:06

    Helt enig. Uanset hvad han mener og/eller lyver om, ville han gøre langt mere gavn i Libanon end i Danmark. Så god tur hjem med ham. Vi kommer næppe til at savne ham. Tager han storfamilien med hjem, vil det også være velkomment i Danmark.

    Hvis han i stedet kan omvende nogle af sine trosfæller i Libanon ville det da være et fremskridt. Hvorfor er det mon lige, jeg ikke tror en meter på det?

    Hvad lavede han forøvrigt i Grønland??

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. juli 2013 @ 18:20

  30. Nå, okay, uagtet hvad han lavede i Grønland må man blot skrive: En isbjørn er en ven, du ikke har mødt.

    Well, selv isbjørne har vel lidt god smag.

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. juli 2013 @ 18:24

  31. God analyse af Ahmed Akkari. Gode ord.

    Velkommen, Ahmed, du lyder som et medmenneske, man kan tale med.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. juli 2013 @ 19:13

  32. Jeg tror helt sikkert, at nogle år i Østgrønland kan ændre en ideologs holdninger til ret meget. Det er et ret specielt sted, og der files kanter af. Jeg overrasket positivt – spændende om hans udvikling fortsætter.

    Kommentar by Mb — 29. juli 2013 @ 19:50

  33. Jaja, knoldsparkeren Bonnichsen synes sikkert at han skal beskyttes, men alle ved jo godt at stod det til ham, blev racisten pia sendt en tur til beirut uden slør…

    Jeg er på facebook venner med flere af anden etnisk herkomst end dansk, og jeg skal da lige love for at der er blevet kastet en del fatwaer i dagens løb…

    Kommentar by lak — 29. juli 2013 @ 20:31

  34. Hold kæft hvor er I dumme at høre på!!
    Giv dog manden en chance!

    Hvis I nu tager fejl – og han virkeligt mener det han siger og handler derefter og tager konsekvenserne – så har i skadet “sagen” mere end I måske tror – Vis storsind og lad ham få den chance – det vil klæde alle jer der svovler og denne gang bruger et ret modbydeligt sprog her på bloggen!

    I ved jeg tidligere har kommenteret på denne blog og at jeg ikke havde lyst til det mere – Jeg mener stadig det jeg skrev dengang og synes kun alting er blevet meget værre siden – Islam må og skal standses her i landet – Men man gør det ikke på den måde over for Akkari, hvis han har “rent mel i posen” – det giver bagslag som en boomerang – pas nu på I ikke skyder jer selv i foden!
    Alle har brug for nyttige idioter…..

    Kommentar by Black Watch — 29. juli 2013 @ 20:32

  35. Jeg er enig i de ting han siger.
    Men han er pilrådden.
    Send ham hjem.

    Kommentar by XXXXX — 29. juli 2013 @ 20:33

  36. Hm! Bestemt en af de større overraskelser i den senere tid.
    Det er rigtigt, at han grundet sin baggrund aldrig vil blive udskreget som højreekstrem alarmist o.lign., hvilket som pointe er interessant nok.
    Men på mig virker ham oprigtig nok. Hvis en Ahkari kan komme til fornuft ser det måske alligevel ikke helt så håbløst ud.

    Kommentar by Fabrice S — 29. juli 2013 @ 20:48

  37. Få har som Akkari givet sig selv helt og fuldt i kampen for det han troede var sandt. At han tog grueligt fejl har sikkert ikke været bare sjov at opdage. Det er gerne sådan at engagerede mennesker kommer på gevaldige rutscheture. Lad den der er ren kaste den første sten! Der har været pip fra ham før som tydede på at han var ved at ændre syn på sagerne. To år på Grønland, hvor man i hvert fald møder skyggesiden af den forkætrede og forherligede folkeret, har muligvis været en god katalysator. Lur mig om ikke han i løbet af nogle år kan vise sig at blive enddog meget værdifuld. I hvert fald mere værd end de paranoikere der huserer i kommentatorsporet her på bloggen.

    Kommentar by Høgsbro — 29. juli 2013 @ 20:49

  38. Vel talt, Høgsbro!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. juli 2013 @ 20:53

  39. Rigtigt Torben. Begrav møgdyret i is.

    Kommentar by Nielsen — 29. juli 2013 @ 21:01

  40. Jamen dog, en selvransagelsens dag hos både en islamist og her på bloggen.

    Godt gået af både Akkari, Kim Møller og Høgsbro. Mere af det.

    Kommentar by Polyb — 29. juli 2013 @ 21:12

  41. #33 Black Watch.

    Må jeg have lov til at gøre opmærksom på ->

    http://gatesofvienna.net/2013/07/nidal-hasan-speaks-up/

    Og de utallige “green-on-blue attack” der har været og vil finde sted i fremtiden, for ikke at tale om vores hjemlige kriminalitet.

    Ligegyldig hvilke tanker han gør sig er Danmark bedst tjent med at han forsvinder ud af landet, hurtigst muligt.

    Hvis han virkelig mener det, så kommer vi til at betale for hans ophold og formodentlig politibeskyttelse resten af hans værdiløse liv. Vel at mærke en politibeskyttelse som Lars Hedegaard IKKE fik!
    Det er da muligt at nogle kunne tænke sig at sidde ned og sludre med ham for at få “en dybere indsigt” i islam, men det rykker ikke rigtigt i min verden.( just in case : det var sarkasme )

    Hvis han bluffer har vi intet tabt, tværtimod. Alt hvad han ved, ved PET med garanti også, de er trods alt ikke helt fummelfingrede.

    Det er for sent med overløbere. Vi kan ikke vente 2 – 5 – 10 – 20 år på at hver eneste muslim kommer til fornuft. Danskerne bliver stukket ned, frarøvet deres værdier, voldtaget eller simpelthen dræbt mens vi venter på at rabiate islamister og kriminelle muslimer bliver voksne og “får forståelse af problemerne”.

    Det er ganske enkelt for dyrt at have dem rendende her i landet.

    Det var fanme godt at få luft!

    Kommentar by Santor — 29. juli 2013 @ 21:16

  42. #30 :D :D :D – tak for dagens griner ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 29. juli 2013 @ 21:47

  43. #32 Ja, i fremtiden bør alle flygtningelejre for muslimer i Danmark
    henlægges til Nordøstgrønland, hvor de kan får fred og ro for os “urene, vantro” danskere ;-)

    Og når ramadanen falder i sommermånederne, så løser alle problerne sig tilmed helt af sig selv – der er jo som bekendt midnatssol i flere måneder over det meste af Grønland :D

    Kommentar by Bjovulf — 29. juli 2013 @ 21:51

  44. # Høgsbro

    Lur mig om ikke han i løbet af nogle år kan vise sig at blive enddog meget værdifuld.
    På hvilken måde?
    Manden har kostet Danmark milliarder i tabte eksportindtægter.

    Du må være mere konkret. Underlige tomme banaliteter. Du skriver. Radikalt sludder som peger i alle retninger.

    Kommentar by XXXXX — 29. juli 2013 @ 22:20

  45. 30-Henrik Petersen

    hæhæhæhæhæhæ Den var sku grineren den vittighed, men klam er han nu stadig og det syntes isbjørnen også ! for perlen er stadig i live hehehe.

    Kommentar by Viking.WWW.DNF.Dk — 29. juli 2013 @ 22:26

  46. Akari har i dag skrevet, at hans kone og børn bor i Libanon, han rejser i forbindelse med job – men at han “drømmer om at vende tilbage til Danmark igen”.

    Så det er her, hunden ligger begravet!

    Undrede mig da også over den “charmeoffensiv” – han forsøgte sig med i dag – men nu har vi forklaringen.
    Det var for egen vindings skyld!

    Lad ham blot blive med familien i Libanon!
    Tænk på, hvad der den dag i dag bliver betalt for beskyttelse af dem, han pudsede islamister efter.
    Og Vestergaard lever stadig i stor usikkerhed pga.hans “genistreg”.

    Men det lader til at være en god ide’ at sende den slags et par år til Grønland! Kan vi ikke lære af det?
    Måske det også var noget for Bonnichsen?

    Kommentar by L. Johs — 29. juli 2013 @ 22:50

  47. @44 XXXXX

    Lige mine tanker. AA har været den største trussel mod vores land Danmark i nyere tid, uden konsekvenser – OVERHOVEDET. Og så fordi han måske vil forgyldes resten af livet her hos os vantro svin som MF’er, så lirer han lidt mundlort af, og straks er die dumme dänen våde i trussen og med en lille tåre i øjet. Det kan kun gå galt med alle de idioter der er i det her land.

    Kommentar by Fritz — 29. juli 2013 @ 23:16

  48. @30 Henrik

    PS.
    Også tak herfra..smiler.

    Kommentar by Fritz — 29. juli 2013 @ 23:20

  49. Stol Aldrig på en Muslim.

    Kommentar by Tulle — 29. juli 2013 @ 23:38

  50. Han kan bare bevæbne hans lille sunni røv og kæmpe for Hizboallah ikke voldtager hans hest , og haramslagter hans familie .

    Kommentar by Aglet Xander — 30. juli 2013 @ 00:07

  51. BTW #15 Bob.

    http://www.andrewbostom.org/blog/2013/07/29/a-very-brief-primer-on-islamic-taqiyya-takiya-general-features-not-exclusive-to-shiite-islam/

    Kommentar by Santor — 30. juli 2013 @ 00:30

  52. Akkari har overhalet dagbladet Politiken højre om, det er alligevel noget af en bedrift for dagbladet.

    Kommentar by thatcherite — 30. juli 2013 @ 00:31

  53. Taktisk bør man som udgangspunkt tage vel imod en sådan omvendelse eller afhopning, så andre muslimer kan se, at der er en vej ud, at der er et alternativ for dem. Masser af muslimer ved godt, at islam er en dødssejler. Hvis Akkari lyver, skal vi nok opdage det.

    Kommentar by JensF — 30. juli 2013 @ 00:36

  54. Den lille snog vil “angre” og “advare” os mod islam…as if. Kommer der noget frem i lyset, som vi ikke ved og hvis så, hvorfor så nu, hvor ingen resultater er opnået?

    Hvis denne lille snog vil oplyse, hjælpe danskerne og Danmark mod islams erobringshær, hvad fanden laver han så i BT og Breaking News?

    Så skulle forsvarsudvalget, det nationale sikkerhedsråd, NATO, Beredskabsstyrelsen og hjemmeværnet være hasteindkaldt til krisemøde. Antiterrorkorpset ville være igang med indledende forberedelser til indsatsen mod de besatte ghettoer og dets vagtkorps.

    Næh nej, venner…den er for tyk. Oleg Strækmarch er også ude med tuderi og synspunkter for egen vinding (bankkonti og pension) skyld.

    Hvis denne lille usling, landsskadelige islamist, vil gøre noget for Danmark og danskerne, så er det, at “velsigne” os med tvangsunderkastelse for afguden Allah.

    Iøvrigt så er det da fuldstændigt ligegyldigt, hvad denne mandsling mener og tror. Han kan da skrive en bog og se, om nogen gider købe den.

    Kommentar by Iznogut — 30. juli 2013 @ 01:07

  55. i så klamme i kufar

    Kommentar by hader kufar — 30. juli 2013 @ 02:00

  56. Så skulle jeg lige checke datoen. Men nej, det er ikke 1 april

    Kommentar by Henrik Rune Jakobsen — 30. juli 2013 @ 07:33

  57. @55

    Jaja lille kufar, sjovt nok så vil du gerne forsørges af grisedanskerne, og du elsker fandme også grise shawarma(er du sindssyg de har taget røven på jer), og samtidig synes du at vi er klamme – det hænger jo ikke sammen lille kufar.

    Kommentar by Fritz — 30. juli 2013 @ 08:23

  58. Det er selvfølgelig rigtig sødt, at den lille black adder akarikatur tegnings mandslinge, sådan lige pludselig har fået en åbenbaring, det er godt og det mener jeg, men nu syntes jeg vi burde give ham lidt mere tid til at viderudvikle sine nye tanker inden han udråbes til en ny rollemodel, syntes ikke vi tidligere har været særlig heldige med de mange andre statsudnævnte rollemodeller af muhammedansk herkomst.
    Hvis den flere gange omvendte Akakkari (først islamist, så godt integreret før opholdstilladelsen, så islamist igen, der hev øret af et barn for allahs skyld!, og nu Tja?) så tror jeg det er bedst, at give den noget omvæltnings parate AKkari, noget mere tid til at tænke sig om, og ikke jublende stresser den noget usikre svingende AKkari den byrde moské at tillægge ham for mange gode tanker, før han har tænkt helt færdig selv, ellers tro jeg denne noget ustabile muhammedaner AKkari moské bare kommer frem til, at islam og frivillige dhimmie villi Snøvledals blide sharia godt kan forenes med demokrati i et sekulært samfund, hvis bare vi skære små islami skiver af her og der.
    Så lad denne linse søgende fhv islamist få lidt ro, før han eksponeres som den store rollemodel.
    Det vi moske kan bruge denne historie til, det må være at undersøge, hvordan et muhammed opdraget barn, der fra 7års alderen har opholdt sig i Danmark, gået 10 år i skole og taget en lære uddannelse, hvordan kan det lade sig gøre, at gå igennem vores danske uddannelses system og så ende op med at blive en primitiv bogstavstro islamist, der i skolegården udøver islamisk vold mod et barn der i leg, kommer til at rive en islamisk hovedaffaldsæk af et andet muhammedansk mishandlet pigebarn.
    Hvor er det vores uddannelses system har svigtet, når et muhammed opdraget barn ikke er blevet italesat og oplyst om hvordan vores samfund fungere osv af relevante spørgsmål.
    Ligeledes når AKkari igen opsøger medierne, så bør relevante spørgsmål stilles til ham, om hans syn på islams barbariske skrifter og umenneskelige krav og kvindeundertrykkelse og om han vil tage afstand fra dette, for så kan han jo forklare alle de andre muhammedaner at islam i grunden er en klam historie, som det er nødvendig at udsætte for spot, hån og latterliggørelse, for det forstår AKkari jo nu, ik´
    Så før udnævnelsen til rollemodel, så kunne AKkari jo blive humor formidler af islamiske tvangs ritualer og med sin lærebaggrund formidle islams fordummende ritualkrav ud på en humoristisk måde, så selv den værste indrullede ASSmaa kan forstå, det er latterligt at tvangsfølge koranen bogstaveligt og udvikle hår angst osv af “sjove” tvangs tanke ritualer.

    Forøvrigt er en for tidlig udnævnelse til rollemodel heller ikke foregenligt med tidligere ofre, såsom Kurt Westergaard, jyllandsposten hvis medarbejder traumatisk gang på gang bliver udsat for trusler og diverse andre ofre, for den lille black adder AKkaris rundrejse i mellemøsten, det sender jo bare et forkert signal til kommende terrorister, jamen, udøv bare islamisk terror, stil dig taqiyya tudende op bagefter og du får sympati alle vegne fra og status som “helt” og hele storfamilien bragt til Danmark og opvartende politi beskyttelse og ja, lav noget lort og bliv en “elsket” rollemodel, for danskerne er så glade for at vise storsind, tilgivelse, vende den anden kind til, ja, sågar at indrette deres frie samfund efter flere og flere islamiske værdier, af bar´godhed for at stå på hoved af hensyn til islam!!!

    Hvis der er nogen som har været kvalificeret, oplyst og uddannet til at lære og forstå noget som helst om Danmark og vestlig kultur, så har AKkari haft alle muligheder, men valgte det totalitære islam, hvorfor?

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 30. juli 2013 @ 09:52

  59. 58

    Islamo-

    Gode argumenter (respekt)
    Muhamedanerfrit Danmark !

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 30. juli 2013 @ 10:15

  60. Interessant, vores lille “Upost stamme” er, ikke overraskende, delt på spørgsmålet om hvorvidt AA er oprigtig. Jeg selv er afventende men tror det er muligt. Men som jeg ser det har vi følgende dilemma i den slags situationer hvor en muslim KLART har optrådt som del af den islamistiske fjende (hvis vedkommende træder ind i debatten som skeptisk overfor islam er sagen en anden for mig. Så er jeg klar til at acceptere med det samme, som fx. hos Firoozeh og Khader):

    – Hvis vi er for afvisende, demotiverer vi folk der tidligere har råbet fra den anden fløj (har de direkte været med til planlægning af terror eller vold så er løbet kørt, ihvertfald for mit vedkommende), fra at skifte side.

    – Hvis vi er for tilgivende, gør vi det dels gratis først at satse på den ene hest fordi vi ”jo altid vil stå tilbage med åbne arme.” Og dels risikerer vi rent ud sagt at blive infiltreret at hvad der pr definion er dobbeltagenter uden at ville lyde for spion-roman-agtig.
    Den balance er ikke nem at ramme rent men jeg selv er nok lidt mere reserveret, og vil gerne se yderligere beviser på at den civiliserede verden har indtaget Hr. Akkari’s sjæl end fx. Kim eller Høgsbro. Men er det fortkommende så ser det ud til at vi har en ny allieret.

    Jeg ville så personligt have foretrukket at han havde kontaktet fx. PET privat og overbevist dem om sit nye livssyn da han, rent ud sagt, måske kunne have adgang til ”spændende” steder som vores agent. Og praktisk efterretningshjælp ville for mig have været en yderst passsende bodsgang.

    Iøvrigt kan jeg ikke helt forstå at Støjberg bliver haglet ned for at komme med noget der lyder rigtigt men ret indholdsløst, mens Akkari med det samme bliver taget ind i varmen…

    Kommentar by Morani ya Simba — 30. juli 2013 @ 10:20

  61. “Jeg tror helt sikkert, at nogle år i Østgrønland kan ændre en ideologs holdninger til ret meget.”

    Hmm måske en model der kan bruges?? Zaren, og siden Stalin, sendte i gamle dage dissidenter der ikke kunne forstå hvorfor Rusland skulle indrettes som man mente inde i Kreml, på “teambuilding” tur til Sibirien så de kunne tænke lidt over tingene ude i ødemarken. Måske Loyal to Familia og venner skal på en flerårig “lejrtur” til Nordøstgrønland. Det bliver islamister åbenbart mere fornuftige af…

    Jeg synes det er LIDT for nemt bare at komme og sige “hovsa, landsforræderi er faktisk en dum ting” og så er det det..

    Kommentar by Morani ya Simba — 30. juli 2013 @ 11:23

  62. Han er et godt eksempel på at islam kan skade mennesker slemt.

    Kommentar by Liva — 30. juli 2013 @ 12:32

  63. 53

    JensF

    “Taktisk bør man som udgangspunkt tage vel imod en sådan omvendelse eller afhopning, så andre muslimer kan se, at der er en vej ud, at der er et alternativ for dem.”

    Du har ret. Også muslimer skal naturligvis kunne vælge islam fra – og opleve at der er et sted at gå hen.

    Kommentar by Liva — 30. juli 2013 @ 12:37

  64. Apropos islam, så så jeg satireprogrammet “Det slører stadig” på DR 2 i aftes og der blev gjort tykt grin med islams ekstreme grisefobi – og med danskere, der vil fastholde muslimer i en bestemt (etnisk) rolle.

    Kommentar by Liva — 30. juli 2013 @ 12:40

  65. Der er jo ikke én eneste her, eller for den sags skyld i hele Mohammedanmark, der ved om AA er blevet omvendt, oplyst, eller bare blevet klogere, eller hvad fanden han er, eller vil. Faktum er at, den lille skide muslim har skadet Danmark i en sådan en grad, at det muligvis har kostet vores landsmænd livet, og helt sikkert har kostet Mohammedanmark mia. af kroner. Så tør jeres øjne, og lad os starte med at give ham den straf som han skulle have haft for længe siden, for den skade Danmark har lit pga. af ham og de andre tosser, og når han så har udstået den straf og hvis stadig angre, så kan vi tale om det, men indtil da – fuck ham og die dumme dänen.

    Kommentar by Fritz — 30. juli 2013 @ 13:09

  66. @53 JensFJensF

    “Taktisk bør man som udgangspunkt tage vel imod en sådan omvendelse eller afhopning, så andre muslimer kan se, at der er en vej ud, at der er et alternativ for dem.”

    Jeg tager altid vel imod omvendelser og afhopper fra islam, men i det ustabile AKkari tilfælde ser jeg ingen afhoppelse fra islam, kun en vag afstandstagen fra hans tidligere ekstrem islamiske kollegaer, det er selvfølgelig et lille første skridt, men i en tidligere landsforædesrs tilfælde, kan det meget vel blive til et skridt frem for derefter at tage to skridt tilbage igen.

    Men jeg lytter da gerne til AKkari og frem for alt, lad da denne vel uddannede og social/øko velstillede kapacitet besvare nogle kritiske spørgsmål vedrørende islam fra kvalificerede personer og ikke overfladiske mikrofonholder. Den debat ser jeg virkelig frem til, så kan det være de største overfladiske venstrefløjs jubeltosser, finder ud af, at de vist “glemte” muhammed effekten i deres social/økonomiske, og arbejde vil omvende muhammedaner til velfungerende demokrater, floskel forklarings modeller.

    Så kan det moské være, at den anna MÆÆ AllerVærste skribleri forfatter udi floskel teorien om at det er de sociale og økonomiske og manglende arbejdsforhold, der skaber terrorister og hendes mangfoldige pengespil på diverse integrations projekter med ekstremist islamiske integrations gadearbejder og mangfoldige ansatte sofa sovende muhammed oprindelses konsulenter får en bræt nedskæring, til glæde for os alle, så pengene anvendes mere fornuftigt.

    Jo, jeg er da glad for AKkaris udspil, men jeg tror stadig ikke, han helt har fået tænkt færdig, for så ville han ikke være en af allahs slavere mere!

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 30. juli 2013 @ 13:32

  67. Husker jeg forkert, men var det ikke bl.a AKkari der også forlangte en undskyldning for tegningerne ?
    Kan vi nu forvente AKkari giver os en undskyldning for at have misforstået, misfortolket, misset noget…øh, for katten da, hvad er det nu det hedder, AKkari fik galt i halsen ang muhammed tegningerne ?

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 30. juli 2013 @ 13:41

  68. Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. juli 2013 @ 16:32

  69. -Og landsforvis muslimer.

    Kommentar by Nielsen — 30. juli 2013 @ 16:58

  70. Hvis han ikke allerede fra, senest, i morgen, bliver udsat for dødstrusler fra muslimers side, er det aftalt spil med baglandet og der med Taquyia hele lortet. Han skal forlade Islam, hvis jeg skal tro ham over en dørtærskel. På det område er der lige så lidt en middelvej som der var det for nazister. Enten går du ind for ideologien, eller også gør du ikke. Titlen “fornuftig nazist” er lige så omsonst som en “fornuftig muslim”. Er man blevet fornuftig er man ikke længere hverken nazist eller muslim.

    Kommentar by Margrethe — 30. juli 2013 @ 17:17

  71. Når et menneske- og det er han jo; selv om han bestemt også er et skadedyr- har lavet så meget ulykke, fuldstændig opbrugt hans goodwill; kan jeg ikke se han skal tilgives. Han er stadig medlem af terrororganisationen, og han skulle ALDRIG have haft lov til at overtræde Danmarks grænse. Jeg gætter på han søger indtræde igen v.hj.a. denne muhammedtolererede løgnemetode. Og Helved/Pestager segmentet venter svinet med kys og kram. Hodja (så vidt jeg husker) havde denne oplysende tale af Clare Lopez på loggen. Lyt og lær ! ! http://www.youtube.com/watch?v=AU13D4ZPtQM&list=FLJR2dqmhTdwftK7XUkwJGaA&index=2

    Kommentar by Nielsen — 30. juli 2013 @ 18:42

  72. @70 Margrethe

    Flot indlæg som rammer hovedet på sømmet. Du får tomlen op +++.

    Kommentar by Neuhammer — 30. juli 2013 @ 20:59

  73. Nr. 71.
    Skadedyret Akkari ville aldrig spise en Dansk frikadelle denne fornægtelse af jernbyrd viser at han utroværdig.

    Kommentar by emmagad — 30. juli 2013 @ 21:52

  74. Jeg ser ikke at jeg skriver at Akkari er fuldt færdig med sin rejse, eller at jeg vil lukke ham ind i nogen varme. For mig tilhører han det muslimske miljø med hud og hår, og det er derfor jeg finder den bevægelse han udtrykker interessant. Sådan som han profilerede sig selv under muhammedkrisen er hans udmelding alt andet lige end kold afvaskning til alle de tossede gutmenschen. Her er en muslim der erkender at islam er paranoid! Vi vil sikkert høre mere fra hans side, og det vil med garanti ikke være uinteressant eller kedeligt, ikke nødvendigvis på grund af Akkari selv, men på grund af den historie han er en del af. Han er selv fanget i den, og vil, uanset om han kan lide det eller ej, være direkte involveret i den konflikt han forsøger at beskrive.

    Polybs blinde ros vil jeg betakke mig for, ligeledes XXXX’s billige kritik. Moranis kølige flegma er egentlig en del af det samme billede som nogle af de mere ekstreme kommentarer i tråden. Akkari skal “tilgives” eller “landsforvises”, som var det en flok omnipotente babyer der debatterede. Der kommer altså ikke nogen og giver jer mad uanset hvor højt i skriger.

    Akkari er tydeligvis ikke færdig med at optræde, og den optræden vil med garanti give øget indblik i den islamiske persona . Det kan kun blive interessant.

    Kommentar by Høgsbro — 31. juli 2013 @ 00:53

  75. Høgsbro, du taler muligvis nedsættende til folk, som er blevet “beriget” af besættelsestroppernes knivsvingende voldsamøber. Du skal ikke forvente nogen sødsuppe fra den kant.
    Iøvrigt vil jeg som dig imødese snogens optræden, dersom det bliver med samme ordlyd – på Al Jezera og henvendt til især Iran og Saudi-Arabien.

    Guess that’ll never happen.. :D

    Kommentar by Iznogut — 31. juli 2013 @ 01:21

  76. Ahmed Akkari vil aldrig blive inviteret til at “vidne” på Al Jazeera, vores vidne, som han nu er. Hvis man ikke i det mindste kan erkende, at Ahmed Akkari er oprigtig, har man ikke megen intuition at underbygge sin dømmekraft med.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 13:02

  77. “Ahmed Akkari vil aldrig blive inviteret til at “vidne” på Al Jazeera, vores vidne, som han nu er. Hvis man ikke i det mindste kan erkende, at Ahmed Akkari er oprigtig, har man ikke megen intuition at underbygge sin dømmekraft med.”

    Morten – – -, der er mere i det end bare at tro at han er vendt 180 grader. Dels skal det ikke være “gratis” at opføre sig som han gjorde under Muhammed-krisen hvis man bare omgående kan sige “uups, jeg tog fejl.” Og dels kan en der vender så meget måske vende tilbage igen.

    At håndtere “afhoppere” er ikke en opgave for amatører. Det er nok en gammel “kunst” som jeg ikke er ekspert i men, undskyld jeg bander, I andre er fandme lidt rigeligt naive og hurtige med de ukritisk åbne arme her. Det var noget englænderne var voldsomt gode til under Anden Verdenskrig (suk, suk, det var jo et helt andet GREAT Britain end idag….) hvor de fik spioner til at sende strategisk misinformation tilbage til tyskerne, så de fx. stillede deres stærkeste tropper de forkerte steder og sigtede deres V2 efter en ko-mark et sted i England istedet for London. Men englænderne kunne jo også lokke med et “get out of the gallows” kort til dem der ville samarbejde, og sikkert også andre kraftige incitamenter. Ukritisk “åhh, er du blevet klogere..” er at invitere til at satse på den islamiske hest først fordi vi jo altid er klar til konsekvensløs tilgivelse. Og til at få “dobbeltagenter” indenfor dørene. Det her er ikke Disney’s univers….

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 13:52

  78. Det der er simpelt hen for sort, Morani. For det første er der vist ikke nogen der ukritisk accepterer nogen omvending hos Akkari, for det andet er du selv ukritisk i din fordømmelse af ham. Hvem er “vi” der ikke skal eller kan tilgive? Du lyder som den værste svovlprædikant, blot pakket ind i lidt pænere gloser.

    Men jeg er enig med dig i at billedet ikke er stabilt. Akkari har lang vej endnu.

    Kommentar by Høgsbro — 31. juli 2013 @ 14:54

  79. “Det der er simpelt hen for sort, Morani. ”

    Det bliver vi så ikke enige om. For det første misforstår du mig. Jeg har ikke besluttet hvad jeg tror om Akkari. For det andet handler det om en indstilling, altså om psykologi. Din og andres holdning er i mine øjne klassisk “supplicating” adfærd ligeså snart manden begynder at lyde lidt mere fornuftig. Manden er ikke en eller anden muslim der kommer og sider ”islamisme er farlig”. Han er tidligere super-islamist og central i en konflikt der efterlod danske ambassader i brand, en del døde og masser af planer om terrorangreb, bl.a. mod JPs redaktion og mod Kurt Westergaard. Jeres ”godt du er blevet klogere, så kan vi ’hygge’ samme, hygge hygge” er simpelthen så renset for testosteron og håndfasthed at det slet, slet ikke holder overfor folk der kommer fra en ideologi ligeså fanatisk og voldelig som nazisme.

    Hvis han er oprigtig så fint. Mon ikke vi kan bruge ham til noget. Men den der klassiske ”sådan var det jo heller ikke ment” er klassisk, slap dansk hygge-mands mentalitet. Det gør man ikke indtryk på blodtørstige fanatikere med. Det skal være helt anderledes kontant og han skal bevise at han ikke længere er landsforræder. Jeg håber ikke det er testosteronlæse beta-mænd der debriefer ham ”over en hyggelig kop kaffe” inde hos PET. Specielt fordi det ”lige præcis var sådan ment”, også fra min side. Der er for meget ”vi kan jo snakke om det” i den ”bløde linie” overfor ham. Det er en rigtig god ide hvis islamister og folk med den slags sympatier bliver lidt bange ikke kun for deres egne men også for hvordan civiliserede mænd og stater kan komme til at reagere på deres psykopati.

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 15:15

  80. #77 Morani ya Simba.

    ” I andre er fandme lidt rigeligt naive og hurtige med de ukritisk åbne arme her”.

    Nej, løvetæmmer. De tror det er et spil der kan vindes med taktiske greb og fagter. De tror at akkari´s forbrydelse mod det Danske folk kan beregnes statistisk med udsving til deres side.

    Man skal også være opmærksom på at han IKKE er konverteret. Han udtrykker kun betænkeligheder over “radikale islamister”.

    Læs #46 L. Johs. Så giver det mening. Enhver der er bekendt med situationen i mellemøsten kan regne ud at libanon ikke går ramt forbi. Den har akkari allerede regnet ud og nu søger han igen tilbage til “rødderne”.

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 15:30

  81. Det minder mig lidt om forrige post hvor en politimand siger ”og så fik vi smadret en rude i en bil og så var der såmænd ikke mere i det.” Kan du selv høre hvor tandløst og konsekvensløst det lyder. Overfor en ideologi der dyrker halshugning som en anden sport er det så håbløs en mentalitet at hvis man ikke kan se det, kan jeg ikke forklare det. Det minder mig visdommen i USAs general Marshalls ide om at da USA skulle til at udkæmpe anden verdenskrig skulle 90% af dem der var generaler på pension fordi dem der stiger allerbedst i graderne i fredstid er netop dem der er alt for diplomatiske, bløde, venlige, ”balancerede” og hvad det ellers hedder, til at bide skeer med sådan nogle som Wehrmacht. Eller idag med islamister.

    Der er bestemt en tid til at være kompromissøgende og overbærende. At have det som første reaktion overfor en som Akkari, er IKKE stedet. Og Akkari har meget at bøde for. Han kan få lov at vise hvad han kan levere.

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 15:30

  82. Tak Santor,

    Ja, det kan jo godt være at det er hans families og egen personlige sikkerhed i Libanon snarere end en pludseligt fundet “indre demokrat” der motiverer ham. Det håber jeg PET eller andre kan få frittet ud af ham. Og så finde en måde han kan bruges fornuftigt på. Desværre nok ikke som spion for os efter hans åbenmundethed. Ham Morten et-eller-andet der først var rocker, så islamist og så PET/CIA agent hos islamister, se DET er overbevisende. Akkari kunne have gjort noget lignende. Måske kan han stadig bruges til et eller andet fornuftigt??

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 15:44

  83. @ Morani ya Simba

    Ahmed Akkari har ikke slået nogen i hjel, eller udført andre handlinger, end at agitere. Han har tænkeligen ikke været bevæget af meget andet, end et Jehovas Vidne er, og de sidste er altid velkomne til at “overløbe” til vores udgave af den sunde fornuft. Man kan ikke se hans gerninger i lyset af reaktionen i den muslimske verden. Den er ikke hans ansvar, men den enkeltes, der fører våbenet. Det er kun hver isærs ansvar at vide bedre, og det ansvar har Ahmed Akkari taget på sig i konsekvens af sin livserfaring.

    Det er i mine øjne alt nok, at han forsager netop dét tankesæt, der afstedkom hele affæren, herunder dødsfaldene, og at han erkender, at mange af de mennesker, han omgav sig med, handlede helt anderledes røget og speget (“we make cars and they crash” – Abu Laban) end den unge Akkari selv. Hans vidnesbyrd er tilstrækkelig afbigt og er ingen let bodsgang.

    Det var en kæmperejse for Naser Khader, og een, kun de få begiver sig ud på. Og det var en endnu større rejse for Ahmed Akkari, der derfor fortjener endnu større beundring. Kunne vi “retsindige” have foretaget den? Nej. For de fleste “retsindige”s vedkommende er svaret Nej.

    Det er en sjældenhed at se et menneskes samvittighed brænde igennem sociale overvejelser og ængstelighed, og skal man ikke glæde sig over det … så ved jeg snart ikke, hvad man skal glæde sig over. Det er en endog meget stor fordring, at “han burde have kunnet sige sig selv”. Hvem er stor nok til at kunne nære så store fordringer til “de andre”? Eller den anden – autentiske! – fordring: “Hvis det var mig, der havde været født i Afghanistan, eller sådan et sted, ville jeg da have (…)”.

    De sidstgivne eksempler er eksempler på den selvretfærdiges og hyklerens tankegang.

    – – –

    P. S. Ahmed Akkaris skrupler kan ses som en forsmag på, hvad der vil ske, når islamisterne kommer til magten i flere muslimske lande: Korruptionen, forfængeligheden, og de menneskelige dårskaber, vil følge med – men nu vil islam ikke længere kunne fungere som utopi for De Sande Troende. Og så kommer udviklingen også til den del af verden i den form, de måtte vælge. Nok den spirituelt-religiøse, fremfor den fejlslagne dogmatisk-religiøse

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 15:53

  84. P. P. S. At Ahmed Akkari ikke frygter os, men islamisterne, taler til hans fordel. Og betager den arrige Venstrefløj et væsentligt argument

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 15:55

  85. #83 Morten —.

    “Ahmed Akkari har ikke slået nogen ihjel, eller udført andre handlinger, end at agitere.” Moské skulle du også tilføje løgn og bedrag.

    Næææ, men hvordan er det lige med at råbe brand i en fuld biograf?

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 16:16

  86. Morten – – -,

    Ja ja. Man kan jo nemt begå forræderi uden personligt at slå nogen ihjel og jeg synes han passende kan gøre noget af praktisk værdi som “bodsgang.” Men det er da godt at han har fået lidt at tænke over.

    Hvorfor jeg mener at også vi og ikke kun vores “ærede” modstandere skal kunne vise hvordan “the lash” smager, er en lang og kompleks diskussion.

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 16:19

  87. At sige som han gør er at gå bodsgang. – Hvad der vistnok er mindre kendt er, at han har aftalt at mødes med Kurt Westergaard m. h. p. forsoning. Håber ikke, det er uklogt af mig at skrive det, men det hører vel med til billedet. Vi er i øvrigt ikke tjent med, at Ahmed Akkari gør det, han gør, på en mindre afdæmpet måde en tilfældet er. Ellers bliver han naturligvis “populist”, der vil “indynde sig hos højrefløjen” og “promovere sig selv ved en sensationel kovending”. Du ved selv, hvor lidt, der skal til – de higer og søger efter en mulighed for at sætte lige dét stød ind.

    @ Santor

    Akkari skabte hysteri – ikke panik. Derfor hviler ansvaret for effekten af Akkaris mulige ytringer stadig på modtageren.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 16:50

  88. #87 Morten —

    Hysteri på islamisk udmønter sig altid i bombesprængninger, brændende bygninger og hylende hobe der river lemmerne af folk der ikke tilhører hoben.

    Hysteri eller panik, akkari vidste nøjagtigt hvad han gjorte og han gjorte det med velberådet hu.

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 17:03

  89. #87 Morten — og andre.

    Svenske bøsser, lesbiske og transpersoner ( hvor får de det fra? ) har planlagt en omgang bogafbrænding en gang i den nærmeste fremtid.

    Hvordan tror du det spænder af hvis der indgår et par koraner i den forbindelse?

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 17:22

  90. “Muhammed-krisen” overgik alle de impliceredes forventninger. Og Abu Labans forhåbninger. “I am SO positive!” sagde han med glød til et engelsksproget kamerahold, adspurgt om hans reaktion på optøjerne. Til os andre sagde han som bekendt noget andet.

    Jeg tror ikke Ahmed Akkari agerede som en kynisk spekulant på linje med Abu Laban. På det punkt stoler jeg på min intuition.

    Til svenskernes “manifestation”: Vist ved jeg, hvad der omtrent vil ske, uden helt at kende omfanget af det. Men det er dog nok utænkeligt i Sverige, hvorfor hele “happeningen” virker pinligt dum.

    Problemet er bare, at den eneste virkelige analogi i “bogbrændingen” er til Jyllands-Posten, der offentliggjorde tegningerne. Hvis svenskerne er “ansvarlige” for muslimsk hysteri, var Jyllands-Posten det også.

    Mener du simpelthen, at Jyllands-Posten – mod bedre vidende – råbte “brand” i et teater? – Den logik kunne nemlig følge af det eksempel, du her vælger.

    Heller ikke dét, er jeg enig i.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 17:43

  91. Men Jyllands-Posten testede med overlæg graden af muslimsk hysteri. Den er jeg med på. Det flytter bare overhovedet ikke ansvaret en millimeter.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 17:48

  92. #90 Morten —.

    Nu var det jo ikke JP der rejste rundt og spillede fornærmet med et løgner-kort i ærmet, det var akkari.

    Læs http://avpixlat.info/2013/07/31/bokbal-med-religiosa-skrifter/

    Jeg tror de mener det alvorligt.

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 17:52

  93. Det er i hvert fald interessant. Bare de ville formulere deres intention lige så godt som Flemming Rose i sin tid gjorde det. Inkluderer de ikke Koranen, har det også en – anderledes – værdi som manifestation af fejhed.

    Er der et sted, hvor man kan se en oversigt over de skriftsteder, der fordømmer homoseksualitet?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 31. juli 2013 @ 18:18

  94. Landsforræderi betegner den forbrydelse, det er at begå handlinger, der er til fare for ens eget lands sikkerhed eller er i åbenlys modstrid med dets interesser.
    Hvorfor er han ikke sigtet ? Landsforræderi og terror § “opfordring til voldshandlinger”, som han gjorde i frankrig “jeg håber nogen snart springer en bombe i Danmark” ( den franske undercover der filmede ham i en taxa . ??????????
    At han stadig lever undre mig.

    Kommentar by john jensen — 31. juli 2013 @ 20:05

  95. #93 Morten —.

    When in doubt – ask islam.

    http://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Homosexuality

    Hvis du googler, er der et par imamer der kan forklare hvordan man udblokker anus på en fremtidig bombemand, selvfølgelig for at få plads til mere sprængstof og helt i overensstemmelse med islam.

    islam´ a bitch. If you think you get it – you dont. Spørg bare akkari.

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 20:09

  96. Det er da fedt at høre og læse om den forandring Akkari er gået igennem. Modigt, både at han tør stå frem som muslim og kritiserer islam på den måde efter at ha’ været rimelig yderliggående islamist selv og også at indrømme hvor han gjorde fejl- det kunne mange politikere lære noget af. Jeg håber han vil blive ved med at tale den sag og fortælle sin egen historie, både i muslimske og samfundsmæssige sammenhænge. Tak til Akkari.

    Kommentar by mette — 1. august 2013 @ 07:14

  97. Tja, lad tiden vise hvor AKkari lander, det kan være en svær proces, at erkende sin vildfarelse og komme videre derfra, når alt hvad man troede var sandheden, viser sig at være ondskaben selv.
    Så når vores uvidende naive frivillige underkastelses godhedstosser, fremover vil feje problemerne med hjernevasker og tvangs ritual ideologien islam ind under bedetæppet…øh, gulvtæppet, som sociale og økonomiske og manglende beskæftigelse som årsagen til problemerne, så skal de spottes, hånes og latterliggøres for deres bevidste totale manglende forståelse af problemerne.
    Desuden så skal de partier, enkelt personer og andre der vil beskytte og bevare de taliban islamiske krav, mødes med udskamning for deres støtte til ekstreme bogstavstro islamister, de skal simpelthen have at vide, at de er lige så slemme som de værste bogstavstro fanatikere og terrorister, de skal udråbes som talibaniserede dhimmier, medlemmer af vogternes islamerings råd, parallel samfunds skaber og landskadelige elementer osv
    Det skal være slut med at efterkomme og underkaste sig de mangfoldige urimelige islamiske ritualer, krav og mærkelige “hensyn” af hensyn til alle de muhammedaner der ikke vil dyrke koranen bogstaveligt og af hensyn til flertallet af os vantro.
    Hvis AKkari skal have bare en lille smule chance til at komme til fornuft, så er det vigtigt de værste behagesyge, naive, frivillige dhimmier osv bliver standset og italesat for deres hjælp og støtte til hjernevaskede terrorist islamister.
    Vi mangler simpelthen nogle frafalde muhammedaner her i Danmark, der tør stå frem og oplyse de værste vantro taliban støtter om islam.
    Det er på tide, at de værste stuerene-barbar som §266b stikker Zinke geStampo, bliver stoppet i sin støtte og væmmelige forståelse for at omkalifitere Danmark til den næste islamiske slagmark.
    Bekæmp islam og de værste stuerene-barbar der støtter hensynet til de hjernevaskede ritual dyrkende islamister.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. august 2013 @ 10:25

  98. Er der nogen som ved, om AKkaris kone stadig befinder sig i den islamiske affaldssæk ?
    Kan ikke finde denne oplysning nogen steder.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. august 2013 @ 10:49

  99. @ Santor

    Jeg nærer ingen illusioner om Koranen. Den taler ikke til mig, som den gamle, krigeriske bog den er. Den er ikke universel, hvilket ellers er minimumskravet til en religiøs tekst. Skulle Gud findes, har han i hvert fald ikke udtalt sig, som Koranen påstår, det er jeg ret sikker på.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 1. august 2013 @ 11:06

  100. ““Muhammed-krisen” overgik alle de impliceredes forventninger.”

    Morten – – -, du er en venlig og intelligent mand der i modsætning til rigtig mange har forstået at det her er alvorligt. Og jeg kan generelt godt lide dine kommentarer, også som modvægt til “fire breathers”. Men du har overhovedet ikke forstået HVOR alvorlig situationen er, i forhold til risiko for borgerkrig og i forhold til hvor hård i filten islamisme er og svaret bliver nødt til at være. Og citatet er altså klassisk Stockholm, i dobbeltforstand hvis jeg må sige sådan. Selvfølgelig vidste imamerne hvad de lavede. Og Akkari har IKKE gået bodsgang. I gamle dage ville det have været en tur op af skafottets trapper for hans rolle i en så alvorlig national sikkerhedskrise. Opgøret med islamisme er “not a game for nice men…”

    Santor, jeg tror vi er ret enige og godt at læse dine kommentarer :-)

    john jensen,

    “Landsforræderi betegner den forbrydelse, det er at begå handlinger, der er til fare for ens eget lands sikkerhed eller er i åbenlys modstrid med dets interesser.
    Hvorfor er han ikke sigtet ? Landsforræderi og terror § “opfordring til voldshandlinger”, som han gjorde i frankrig “jeg håber nogen snart springer en bombe i Danmark” ( den franske undercover der filmede ham i en taxa . ??????????”

    Rigtig god pointe. Tak for det.

    Kommentar by Morani ya Simba — 1. august 2013 @ 11:14

  101. Det kan siges meget enkelt, islam skal ikke mødes med stueren-barbarisk forståelse, islam skal mødes med afvisning.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. august 2013 @ 11:37

  102. Hvis AKkari nogensinde skal tilgives for sit landsforæderi, han er jo dansk statsborger, så kræver det at han frafalder islam og hjælper med til at afskaffe islam, hvis han forbliver landsskadelig muslim, så er han ikke kommet et eneste skridt videre i sin “ny omvendelse”

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. august 2013 @ 12:05

  103. Nå, men nu kan AKkari med de udmeldninger nok ikke forvente ansættelse som integrations konsulent, dialog partner i Kbh’s kommune eller blive medlem i et af de røde partier og da slet, slet ikke i Det Radigale islamiske vogter råd(ne) klovnecirkus party.
    Disse dhimmie partier vil betragte AKkari som multi meget frafalden, han ødelægger jo deres på hoved forestillinger, sådan at komme og fortælle hvordan virkeligheden ser ud.
    Der MÅ være mange røde naive bevidst uvidende politiske korrekte tosser, som MÅ føle sig godt rystet over AKkaris åbenmundethed, for han kan jo ikke underkues af §266b eller udråbes som racist, så de stuerene-barbar, må virkelig være rystet nu og føle sig mangfoldigt til grin.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 1. august 2013 @ 14:02

  104. Her er mere fra Akkari – plus kommentarer:

    https://www.facebook.com/pages/Ahmed-Akkari/510244932377582

    Kommentar by JensF — 1. august 2013 @ 16:12

  105. Gad vide hvor mange dødstrusler han har modtaget? Jeg har allerede læst en del hadefulde opslag imod Akkari på min facebook nyhedsside. The man got balls. Det er ret modigt af ham at stå frem og udtrykke sine holdninger omkring “the religion of evil”. Det er kun positivt, at der er flere der tør at kritisere Muhammeds fantasihistorier. Som skabsateist og eks-muslim vil jeg aldrig tør at stå frem i medierne, og udtrykke mig frit om Islam, da det har sine livsfarlige konsekvenser. Jeg værdsætter mere at leve mit liv i fred end at debatere med religiøse idioter, der er immune overfor logisk tænkning og common sense, men når der endelig er nogle modige individer, der tager debatten op med muslimerne og andre ekstreme religioner, så kan de regne med min støtte:). Og så er der lige den racistiske tone herinde. Jeg er opvokset og elsker Danmark, og smutter ingen steder hen på grund af min hudfarve whether you like it or not:). Hvis I kun hentyder til muslimerne, hvad med de irriterende jehovas vidner som banker på ens dør for at sprede deres lort? Skal de også ud af landet? Folk har vandret rundt på kloden i hundredtusinder år så voks lige fra den stenalder-mentalitet mange af jer har herinde.

    Kommentar by Eks-muslim — 2. august 2013 @ 01:29

  106. SVAR ???
    Hvorfor er Ahmed Akkari ikke tiltalt for landsforræderi eller terrorparagraffen ?

    Jeg er ikke jurist . MEN der må være et svar !?

    han kostede Danmark
    100+ menneske liv
    2 danske ambassader brændt ned
    og et ukendt 4 cifret mill, beløb i tabt export for danske virksomheder og den danske stat.
    Hvad bliver det næste ? Peter Lundin kommer og siger “undskyld” løsladt og får lov til at være en pleje familie ?

    Landsforræderi i den kaliber ???
    HVAD xxxx sker der , han skal som min. straffes med fængsel.

    Danmark kan lige godt sælges til Tyskland, DET kan simpelthen ikke være rigtigt.

    Kommentar by john jensen — 2. august 2013 @ 01:30

  107. Hverken Ahmed Akkari eller Kurt Westergaard har taget livet af nogen. Ingen af dem er således ansvarlige for nogen dødsfald, endsige er “landsforrædere” i egentlig forstand.

    Selvom begge er blevet beskyldt af “gode, danske mænd og kvinder” for at være det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. august 2013 @ 09:24

  108. Eks-muslim,

    Det er hverken at Akkari er muslim, eksmuslim eller har mørk hudfarve der er problemet og der er iøvrigt ingen i denne diskussion her der ønsker at smide dig ud med de holdninger du giver udtryk for her. Problemet er at Akkari var med til at opfordre og opildne til vold og terror mod Danmark og Vesten og optrådte ekstremt illoyalt under Muhammedkrisen. Den slags skal ikke være gratis.

    Morten – – -, beklager, du er jo tabt for logisk tankegang. Din “Akkari har aldrig slået nogen ihjel” kunne Hitler og Himmler såmænd have brugt. Så vidt vides har Hitler aldrig PERSONLIGT slået nogen jøde ihjel. Faktum er at manden opildnede til vold og terror mod Danmark og Vesten. Det er landsforræderi punktum.

    Kommentar by Morani ya Simba — 2. august 2013 @ 12:20

  109. Morani, din analogi er falsk. Hitler var rigskansler, leder af sit land, og havde derfor ikke bare et moralsk ansvar, men i allerhøjeste grad et politisk og formelt ansvar. Det er derfor han huskes. Akkari agiterede, og selvom man kan beskylde ham for at være dum og ignorant, og lege med kræfter han ikke forstod, er termen landsforræder mere baseret på følelser end faktiske forhold.

    Det er i øvrigt skuffende at opleve din argumentation: “Den slags skal ikke være gratis” dækker jo kun nødtørftigt over rent had. På hvilken måde mener du det har været gratis for Akkari at gøre som han har gjort? Vil du også straffe andre du er politisk uenige med, og som i dine øjne har begået landsforræderi efter rent subjektive følelseskriterier? Er et voldsregime eller et juridisk diktatur vejen frem i kampen mod voldsfanatikere fra politiske fraktioner og religiøse mørkemænd? Jeg har sandelig også lyst til at finde en kølle frem engang imellem, i ren afmagt, og sætte diverse betonfeminister, radikale tossehoveder, kældermennesker, kontorpampere og offerretorikere på plads. Især fordi debat som oftest er omsonst. Men i stedet for at lade min afmagt råde er jeg kommet frem til at magten skal søges på andre måder. Det juridiske og menneskefjendske pampervælde vi har nu er ikke vejen at gå.

    Kommentar by Høgsbro — 2. august 2013 @ 12:56

  110. #108 Morani ya Simba.

    Netop, og man kan tilføje at hele det her stunt ene og alene har til hensigt at skaffe akkari evig forsørgelse i Danmark, selvfølgelig på skatteydernes bekostning.

    Det kunne lige så godt være “bedsteforældre for asyl” der har foranstaltet akkari´s tilbagevenden. Desværre tror jeg at det er en gruppe på højrefløjen der står for iscenesættelsen af akkari, eller måske en blanding, hvem ved?

    Det burde slet ikke være muligt for en snæver interesseorganisation at gennemtvinge et bestemt udfald af en “flygtningesag” eller hvad man nu vil kalde akkari´s tilbagevenden til Danmark.

    Samtidigt bliver Danske pensionister frataget eller skåret i deres hjemmehjælp. Studerende skal leve som vagabonder i op til et år før de får en studenterbolig. Hjemløse skal stå i kø i årevis for at komme i betragtning til en bolig mens enkeltsags-flygtninge med et tvivlsomt ry og levned straks får tildelt en bolig, oven i købet med politibeskyttelse (hvis det står til Bonnichsen), hvis deres trosfæller råber lidt af dem på facebook.

    Mit problem er som sådan ikke at vi hjælper udlændinge til en bedre tilværelse men at vi gør det på svage Danskeres bekostning.

    Kommentar by Santor — 2. august 2013 @ 13:09

  111. Høgsbro, nix: der er forskel i GRAD men Mortens argument er at da Akkari jo ikke personligt har dræbt nogen kan han ikke have gjort noget ulovligt og det er noget sludder. Manden har formodenligt begået landsforræderi rent juridisk og under alle omstændigheder moralsk. Hvis man virkeligt ville splitte hård kunne Hitler faktisk have sagt at han ikke brød nogen lov i et system hvor hans ord VAR loven. Det kan Akkari ikke påberåbe sig. Så nej min analogi er ikke falsk.

    ““Den slags skal ikke være gratis” dækker jo kun nødtørftigt over rent had.”

    Gør det det?? Skal røveri og voldtægt stadig straffes? Eller er det også for meget “had” for lille pussenusse Høgsbro??

    Kommentar by Morani ya Simba — 2. august 2013 @ 13:25

  112. Høgsbro, nix: der er forskel i GRAD men Mortens argument er at da Akkari jo ikke personligt har dræbt nogen kan han ikke have gjort noget ulovligt og det er noget sludder. Manden har formodenligt begået landsforræderi rent juridisk og under alle omstændigheder moralsk. Hvis man virkeligt ville splitte hård kunne Hitler faktisk have sagt at han ikke brød nogen lov i et system hvor hans ord VAR loven. Det kan Akkari ikke påberåbe sig. Så nej min analogi er ikke falsk.

    ““Den slags skal ikke være gratis” dækker jo kun nødtørftigt over rent had.”

    Gør det det?? Skal røveri og voldtægt stadig straffes? Eller er det også for meget “had” for lille pussenusse Høgsbro??

    Kommentar by Morani ya Simba — 2. august 2013 @ 13:25

  113. Morani, det ændrer ikke ved at din analogi er falsk. Nazisternes topskikkelser blev dømt som følge af deres formelle ansvar. Den moralske dom skete uden domstolenes medvirken. At Akkari rent moralsk har begået landsforræderi kan jeg være enig med dig i, men du må selv bruge ordet formodentlig når det gælder det juridiske. Min pointe var mere at vi ikke kan bruge juridiske processer til meget når det gælder politik. Uanset hvor meget dommere og advokater gebærder sig har de det med at være politiske instrumenter. Menneskeretsdomstolen i Haag er et glimrende eksempel på netop det.

    Den moralske dom undslipper Akkari aldrig. Muhammedkrisen er forlængst skrevet ind i historiebøgerne. Selvfølgelig vil der være politiske miljøer som vil se ham som uskyldigt offer, ligesom der er miljøer der ser Glistrup som ligeledes uskyldigt offer. Men nu har Akkari faktisk gjort noget så unikt som at erkende at han var på vildspor. Det gør det sværere at misbruge hans ageren til politisk plat.

    Kommentar by Høgsbro — 2. august 2013 @ 15:49

  114. “Morani, det ændrer ikke ved at din analogi er falsk. Nazisternes topskikkelser blev dømt som følge af deres formelle ansvar”

    Nej det gjorde de bestemt ikke. Stringent taget havde de intet “formelt” ansvar fordi det nazisterne gjorde mod jøder i sagens natur var “lovligt” under en doktrin hvor een jøde-hadende folkemorders ord havde status af forfatningsmæssig lov. De blev primært dømt på deres anslåede REELLE ansvar. To eksempler: Julius Streicher der “bare” var redaktør for et patologisk antisemitisk ugeblad, blev hængt. Han havde ikke været kommandant for nogen KZ lejr eller på nogen anden måde været praktisk involveret i Holocaust. Han blev dømt fordi han havde oppisket folkemorderisk had til jøder. Omvendt med flere generaler der “formelt” havde været øverstbefalende i områder hvor jøder blev myrdet men ikke i praksis havde noget med det at gøre fordi de var optaget af krigen mod den røde hær. Så det er præcis omvendt. Logisk er der ingen tvivl om at jeg har ret. Om jeg kan overbevise dig og andre om det, er en anden sag.

    Kommentar by Morani ya Simba — 2. august 2013 @ 16:31

  115. @ Morani ya Simba

    Opildnede Ahmed Akkari virkelig til det, der skete i den muslimske verden? Det er vist for meget sagt. Han foretog sig noget, der havde en virkning.

    Det samme gjorde Jyllands-Posten – i forventning om, at der kom en reaktion, for det var den tese, man ville prøve holdbarheden af. Akkari gjorde bare Jyllands-Posten den tjeneste at fremme budskabet, så vi alle sammen bedre kunne få syn for sagn.

    Hvis Ahmed Akkari har skyld, har Jyllands-Posten det derfor også. Det kan godt være, der er forskel i raffinement og motiv, men grundlæggende er det samme sag.

    Man ønskede at se, om man kunne skabe en effekt, og det kunne man.

    – – –

    P. S. Hvis Akkari er ansvarlig for “de andre” muslimers reaktion – er Jyllands-Posten så også ansvarlig for Akkari’s reaktion? Det skulle den vel være, rent logisk. Det var jo Akkari’s reaktion, man helt bevidst gik efter, selvom man kunne sige sig selv, hvordan han ville reagere

    Kommentar by Morten - - - — 2. august 2013 @ 17:19

  116. #115 Morten —.

    Hvem var så ansvarlig for JP`s reaktion, altså beslutningen om at lave tegningerne i første omgang?

    Det må nødvendigvis være den den islamiske notation om ikke at tegne deres latterlige pædofet. Skal religion udfordres på deres tåbeligheder? Ja, altid.

    Morten, du kammer fuldstændig over i årsag-sammenhæng problematik og fremstår som apologet. ( men jeg har på fornemmelsen at du har en privat grund! )

    Var Jp`s tegninger en provokation? Ja, ingen tvivl om det.

    Kunne akkari undlade at reagere? Ja, ingen tvivl om det.

    Kunne muslimer rundt omkring i verden undlade at dræbe og brænde ambassader af. Ja, ingen tvivl om det.

    Er der forskel på de forskellige handlinger?

    Jp havde alt mulig ret til at trykke tegningerne.

    akkari lavede med fortsæt rav i den. Han vidste at han kunne hidse tåberne i islamiske lade op.

    muslimer dræbte og brændte ambassader ned fuldstændig uden grund.

    Jp begik intet kriminelt. Det gjorte til gengæld akkari og muslimer rundt omkring i verden.

    Der er moral og ret til forskel.

    Kommentar by Santor — 2. august 2013 @ 17:50

  117. @ Santor

    Jeg tror, der især er bevidsthed til forskel. Og jeg konstaterer, at der er sket en udvikling i Ahmed Akkari’s bevidsthed, som er af det gode. Hvi skulle jeg da ikke glæde mig?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. august 2013 @ 18:01

  118. #117 Morten —.

    Og det har du konstateret, hvordan?

    Der er intet i akkari´s “bevidsthed” der gør at vi skal betale for endnu en uproduktiv indvander + familie.

    Fortæl os om din personlige indblanding i den her komedie, sådan bare for at kaste lidt lys over det aspekt. Er det et inter-religiøst, politisk eller efterretnings-mæssigt samarbejde der har udløst endnu en redningsplanke for akkari?

    Kommentar by Santor — 2. august 2013 @ 18:21

  119. ikke at ville tilgive en person handlinger begået i ungdoms galskab er bare lidt for selvretfærdigt for mig. Ahmed Akkari er vokset op i et miljø, i hvilket denne form for udvikling – tydeligvis! – er en sjældenhed. Jeg er faktisk villig til at se lidt mildere på hans gerninger i lyset af den omstændighed.

    Nutidens “Højrefløj” er i øvrigt udgået fra Venstrefløjens rod. Forhør dig selv om, hvor mange der forlod gymnasiet med en “venstreorienteret” identitet! Du vil blive forbavset, hvis du ikke allerede ved det. At Lars Hedegaard var kommunist i mange år, er alle selvfølgelig klar over. Men faktisk er et overvældende flertal af de kendte “højrefløjsere” folk, der er “overløbet” fra Venstrefløjen. (Den traditionelle Højrefløj eksisterer knapt i dag). Og dog hylder du utvivlsomt disse “nyligt omvendte”, hvoraf flere sikkert har bidraget til at gøre Helvede hedt for “racister” i en fortid.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. august 2013 @ 18:43

  120. #119 Morten —.

    Du ville så ikke kommentere på min påstand om dit personlige engagement?

    På den måde får vi aldrig løst problemerne, i hvert tilfælde ikke inden for en overskuelig årrække. Som sagt før, Danmark kan ikke vente 2-5-10-20 år på at indvandre bliver voksne, i en dansk kontekst.

    Men, tillykke Morten, du og dine meningsfæller komme til at koste det danske samfund enorme summer og mængder af psykisk nedbrudte ofre for indvander kriminalitet, alt sammen fordi du vil udfører et socialt eksperiment på den Danske befolkning.

    Hvis vi i stedet sendte ham tilbage til libanon kunne han bruge sin nyfundne “bevidsthed” til at sprede det glade budskab blandt hedningene og fremtidige indvandre ville moské være “bevidste” allerede ved indrejsen til Danmark. Ydermere ville den danske stat spare betydelige mængder af penge. Rent Win – Win.

    Kommentar by Santor — 2. august 2013 @ 19:18

  121. Ps. Der er ingen der hylder Lars Hedegaard for hans kommunistiske fortid men for hans islam-kritik!

    Kommentar by Santor — 2. august 2013 @ 19:21

  122. Jeg hylder heller ikke Ahmed Akkari for hans islamistiske fortid, men ligeledes for hans nyvundne indsigt.

    I realiteten er din og min indsats vel den samme. Der er nok ikke stor forskel på, hvor vi sætter vores kryds, kan jeg tænke.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. august 2013 @ 20:07

  123. Morani, logisk er der ingen tvivl om at du ændrer på præmisserne i et desperat forsøg på at få ret. Du sammenlignede Akkari med Hitler og Himmler, og deri gjorde du Akkari uret. Ugebladsredaktøren var nok ikke blevet dømt uden den dersens lille krig, der garnerede hans forbrydelse. Racehygiejnen, og hele Blut und Boden-ideologien, var ikke noget særnazistisk foretagende, men en fælleseuropæisk strømning, som gav sig forskelligt udslag i forskellige europæiske lande. Steinckes sociallov var en af udmøntningerne.

    Santors og Mortens diskussion ilustrerer fint den paranoia, der følger af at ville lovgive sig ud af problemerne med meningsforskelle. I en Hegelsk tour de force vil der kunne oprulles syndere i en historisk udvikling, så vi tilsidst ender tilbage hos Adam og Eva, eller hvad nu det første Homo Erectuspar kaldte sig selv. Hvor Morten snakker om årsagssammenhænge snakker Santor om fordeling af skyld, og forstår således slet ikke Mortens pointe om bevidsthed, idet det for Santor bliver til en apologetisk holdning til ansvar. Sådan læser jeg slet ikke Morten. For det første var det ikke lille Akkari og hans skumle mentor alene, der forårsagede det hysteri der fulgte. Mange personer så sit snit til at smede, mens jernet var varmt. Hvem husker ikke den sleske egyptiske ambassadør i Danmark, og Khaders undren over hvad der foregik i Syrien. Der gik både indenrigs- og udenrigspolitik i møget, og især mellemøstpolitik. Uden olien ingen krise overhovedet. For det andet kan vi ikke lovgive os ud af meningsforskelle uden at ende med et diktatur. Magtens sprog tales ikke af jurister, men af politikere. Fremfor at hyle op om skyld og straf ville det være mere meningsfuldt at omfavne de muligheder der bliver os givet for at ændre verden på den måde vi ønsker. Akkari har givet os en gave, og så sidder i og surmuler over at han ikke bliver straffet. I er som små børn der har fået stjålet jeres slikkepind, og i jeres omipotens indbilder jer at i ved at dømme får slikkepinden tilbage.

    Kommentar by Høgsbro — 3. august 2013 @ 01:30

  124. “Morani, logisk er der ingen tvivl om at du ændrer på præmisserne i et desperat forsøg på at få ret. Du sammenlignede Akkari med Hitler og Himmler, og deri gjorde du Akkari uret.”

    Læs mine kommentarer igen. Du vrøvler. Morten og Høgsbro illustrerer hvorfor assimilation ikke fungerer: KONSEKVENSLØSHED og MANGEL PÅ RYGRAD.

    “Akkari opildnede ikke til optøjer i Mellemøsten…” Altså, må jeg bruge dine kommentarer i en publikatnio om Stockholmsyndromet????

    Jeres “okay, okay, ro på, hygge hygge” er bare en ny version af den himmelråbende naivitet der forklarer store dele af vores problemer.

    Det er i virkeligheden det samme som når en politimand siger “så smadrede de vores bil og så var der ikke mere i det.” Høgsbro og Morten, I er nogle tudekiks. Og nu gider jeg ikke diskutere Akkari med “forståelses-føle klubben” mere. Landsfor-f*cking-rædderi- “det kan vi jo snakke om”… Jesus f*cking Christ, no wonder we’re losing!!!

    Kommentar by Moran ya Simba — 3. august 2013 @ 12:38

  125. Det er en dårlig idé at dømme Ahmed Akkari på forkerte præmisser. Hvis man tror, det gavner sagen, tager man naturligvis fejl. Din retorik er ikke en rets-retorik, men en krigs-retorik, Morani. Det du’r ikke at blande de tvende sammen. Det tror jeg, vi i praksis er enige om. Intet er mere opslidende, end når andre gør det, så hvorfor skal vi så ikke styre fri af det?

    At Ahmed Akkari er blevet menneskelig er ikke et tab for os. Det er da helt oplagt. Det er det hårdeste og mest lammende slag, der har ramt carstenjensensegmentet i tiår! De er bogstaveligt talt målløse og forlegne! At du ikke kan glæde dig over det, men vil spolere det! Og at du ikke kan lønne menneskelighed med menneskelighed! Du giver og giver til vores modstandere med din næsten parodisk “højreekstreme” holdning, i stedet for at acceptere den af historien dragne konklusion, som faldt ud til vores fordel. No wonder we are losing !!! Ak.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. august 2013 @ 15:00

  126. #125 Morten.

    Vi taber ikke :)

    Du tager fejl når du kalder det en krigs-retorik. Det er krav-retorik. “Vi” ønsker at der bliver ryddet op i indvandringen, og der vil naturligvis være ofre, og at kravene til fremtidig indvandring skal være til Danmarks bedste.

    Ang akkari : Vi kan ikke bruge hans kovending til noget som helst. Vi er langt bedre tjent med at han rejser tilbage til sit hjemland, libanon.

    Kommentar by Santor — 3. august 2013 @ 17:13

  127. Enig med Santor #126. Det er at stille fornuftige krav og at tage til efterretning når folk opfører sig som Akkari gjorde. Denne sag, og mange Upost folks reaktion, giver mig lyst til at bede jer overveje hvordan fx. USA behandler immigranter eller indfødte der optræder stærkt illoyalt. Mange vil sikkert sige, jvf. Morten 125, at det må gøre USA “stærkt højreorienteret”. Og så er det måske mere tydeligt hvorfor jeg synes Høgsbro og Morten er lidt for ventredrejede, naive og hippieagtige her. Det skal have konsekvenser at begå landssvig….

    Kommentar by Morani ya Simba — 3. august 2013 @ 20:46

  128. “Don’t mess with Denmark” kunne være et glimrende nyt slogan for Turist Danmark. Importeret direkte fra Texas haha Istedet for al det følelsesfis om at “forstå” folk der “pludseligt” bliver klogere når deres familie skal evakueres (eller i Texas når de sidder på dødsgangen for tre-dobbelt mord; Morten og Høgsbro, der er ingen grænser for hvor mange “fornuftige” mennesker der er blevet klogere dér. Måske jeres næste sag at redde dem??)

    “Don’t f*ck with Vikings” :-)

    Kommentar by Morani ya Simba — 3. august 2013 @ 20:51

  129. Stilte faktisk vores “eneste nulevende” landsforræder spørgsmålet under TV2 live chat

    http://live.tv2.dk/Event/Livechat_med_Akkari?Page=0

    Mit spørgsmål:
    Kan du forstå at der for altid vil være danskere der vil se dig som en landsforræder
    af John M.
    John – til dels jo. efter at jeg forstod hvad det er borgere i Danmark børe sætte højt og forstå. Jeg var jo med til at gøre en masse for at det blev mere end en debat i Danmark, og dermed give verden en undskyldning for at prøve at sætte monopol et forkert sted. jo. jeg forstår.
    af Ahmed Akkari

    Landsforræderi betegner den forbrydelse, det er at begå handlinger, der er til fare for ens eget lands sikkerhed eller er i åbenlys modstrid med dets interesser.

    Kommentar by john jensen — 4. august 2013 @ 00:27

RSS feed for comments on this post.