31. juli 2013

Restaurantejer ‘Abdul’ under jobsamtale: “Jeg vil give dig et job. Men så skal du give mig din fisse.”

For nogle måneder siden forsøgte jeg at skrive historien om det pågældende pizzaria (Frederiksgade, Århus C), men mit førstehåndsvidne ønskede ikke at ruske op i fortiden, og her strandede historien så. Her lidt fra en (anonymiseret) beretning fortalt af anden pige i et læserbrev i Information – Den lokale alfons.

“Restaurantejeren nikker, og jeg sidder ned. Han nikker igen, og et glas vand bliver bragt til mig af en østeuropæisk servitrice. Han tager selv en slurk af sin kaffe.

»Så du er på udkig efter et job?« spørger han.

»Javel sir.«

»Du skal ikke kalde mig sir, jeg hedder Abdul.«

Jeg præsenterer mig selv og fortæller, jeg er polak.

»Polsk? Jeg har haft et par af jer. Gode arbejdere, stolte, klar til at kæmpe for, hvad de fortjener. Jeg kalder dem smarte kvinder. Ved du, hvad en kvindes største magt er?«

»Selvtillid og følsomhed,« svarer jeg.

Han ser utilfreds ud med mit svar. Han sænker stemmen og siger:

»Vær ikke dum. Det er fissen. Forstår du? Hvis du er klar over det, så er du smart, og så kan du gøre godt. En kvindes fisse kommer før en kvindes hjerne.«…

»Har du en dansk kæreste?«

»Vi har lige slået op.«

»Godt, godt.« …

Han betragter folk på gaden, før han vender tilbage til mig. Han sænker stemmen endnu mere og siger:

»De arabiske kvinder holder aldrig længe. De er sådan ’ikke røre mig, ikke sætte din hånd der’. Dumme kvinder, der ikke kender deres magt. Men jeg ønsker ikke at ansætte piger. Forstår du, hvad jeg mener? Jeg ønsker at ansætte kvinder.«

»Din skide kælling,« hvisker han, og først timer senere indser jeg, at han rent faktisk sagde det: »Jeg vil give dig et job. Men så skal du give mig din fisse«. …

»Vær ikke dum. Du bliver min elskerinde, og jeg giver dig vagter i restauranten. Jeg betaler kun kvinder sort, men du vil tjene nok penge til at betale din husleje, bare rolig.« …

»Du er fantastisk smuk,« proklamerer han, »jeg vil give dig en vagt i aften klokken 19:00 og én i morgen og derefter hver dag i næste uge. Og du skal vide, at jeg bliver nødt til at tjekke dig i aften. Jeg har brug for at vide, hvad slags fisse, jeg betaler for. Giv mig dit nummer.«

Jeg er følelsesløs. Jeg overgiver mig, giver Abdul mit nummer, og han ringer straks til mig for at se, om det er korrekt.”

Oploadet Kl. 11:49 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/50032/trackback

32 Comments »

  1. ” En kvindes fisse kommer før en kvindes hjerne”

    Okay, så tænkes der vist kun med krybdyrhjernen. Den kommentar er så elemetært hulemandsagtig at den fik mig til grine. I det mindste er den ikke politisk korrekt haha

    Kommentar by Morani ya Simba — 31. juli 2013 @ 12:49

  2. Virker det, så virker det…

    Kommentar by Vagn Henning — 31. juli 2013 @ 12:52

  3. Sikke da et dumt svin.

    Nå, I det mindste ved jeg da hvor hans pizzeria ligger, så jeg ved hvor jeg IKKE skal spise næste gang jeg er i Århus.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 31. juli 2013 @ 12:58

  4. Nå for søren, anede ikke, at man i Aaaaaaarhus skal bruge kvinders nedre dele til at lave pizza med, så hvorfor det var nødvendigt. Men dér kan man se…

    Skriv, Erik Jørgensen, så vi andre kan vide, hvor i Aaaaaarhus vi ikke skal gå på pizzeria.

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. juli 2013 @ 13:12

  5. Jeg tror det kan tælle som (forsøg på) voldtægt.

    Reelt tvinger han sig adgang uden at betale. (eventuel betaling er jo for et arbejde hun igivet fald faktisk udfører).

    I hvertfald skulle det være en smal sag for det mohammedanske politi, at identificere de involverede via teleoplysninger.

    Kommentar by Hans Und — 31. juli 2013 @ 13:16

  6. Henrik:

    Kim Møller har allerede skrevet det. Det står øverst i artiklen.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 31. juli 2013 @ 13:16

  7. Erik Jørgensen

    måske du skulle overveje helt at droppe de pizzariaer og støtte nogle af de hårdt kæmpene danske restaruranter og andre spisesteder. Der ved man som oftest at de har betalt moms.skat og har fødevarehygianen iorden. Tjek selv når fødevarekontrollen og told og skat aflægger disse klamme steder besøg. På den anden side støtter man bare op om indvandtes fup og svindel.

    Ps. Så er den perle da bare for klam overraskende er det dog ikke når svineys kone ligner en tyrkisk kone med kebabset hahahaha.
    Køb Dansk-Spis Dansk.
    http://www.Dnf.Dk

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 31. juli 2013 @ 13:19

  8. Viking

    Af princip spiser jeg helst kun på pizzeriaer som ejes af enten danskere eller italienere. Desværre er deres antal forsvindende lille.

    Men jeg elsker skam også ægte dansk mad, og spiser gerne på ægte danske restauranter.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 31. juli 2013 @ 13:25

  9. Jeg FATTER ikke,at hun kunne gennemføre hele “jobsamtalen”.
    Hvor er selvrespekten?Jeg har måske misset noget af teksten,for når jeg kommer til ordene:”Vær ikke dum. Det er fissen”,så hører jeg kun lyden af en syngende lussing og et knytnæveslag på næseroden!

    Kommentar by -by Proxy- — 31. juli 2013 @ 13:26

  10. Jeg savner at få af vide af mine overintelligente landsmænd iført kapper af plusord og nedladenhed over for os “almindelige” danskere, hvorfor disse muslimske mørkemænd har kunnet få lov til at té sig som de psykopater som de er, alt imens mine overintelligente landsmænd bare har siddet med fingeren oppe i udstødningsrøret. Allerede i start 80’erne var der en muslimsk diskoteks ejer i kbh. som bedøvede små piger og trak dem ud i baglokalet og gennempulede dem, og intet har Mohammedanskerne gjort, det hele er bare eskaleret i takt med at mine overintelligente landsmænd prøver at finde en grinmasse der kan passe med deres syge ide om mangfoldighedens vidunderligheder.

    Kommentar by Fritz — 31. juli 2013 @ 13:27

  11. “Jeg overgiver mig, giver Abdul mit nummer.”

    Hvorfor????

    Kommentar by Jern Henrik — 31. juli 2013 @ 13:27

  12. Og ellers har ofrene for denne ædle erhversdrivende muligheden for, at tage ham en tur i ligebehandlingsnævnet. Det er gratis og de er så godt som sikre på, at få medhold, idet ligebehandlingsnævnet i flere afgørelser har været af den opfattelse, at det er den “udbydende part”, der skal bevise sin uskyld.

    Her foreligger der tilsyneladende også etnisk/nationalt betinget diskrimination udover det seksuelle.

    Samtidig har nævnet praksis for, at offentliggøre hvem den indklagede er.

    Det kunne være rigtigt morsomt at følge, hvordan de islamofile nævnsmedlemmer vil håndtere sådan en sag, der har deres yndlings offergruppe i den indklagedes rolle. Ikke mindst Tuk Bagger, Hanne Petersen og Ruth Nielsen.

    Kommentar by Hans Und — 31. juli 2013 @ 13:31

  13. Hvis han ikke allerede er afhentet af politiet til en lille samtale så hører alting op.

    Han mener garanteret ikke selv at han har begået noget ulovligt.

    Support the civilised man.

    Kommentar by Santor — 31. juli 2013 @ 13:41

  14. > #6 Erik Jørgensen: Det er en del år siden, jeg boede i Aaaaarhus, men gætter dog på, at der ligger mere end ét pizzeria i Frederiksgade. Kan dog tage fejl; i så fald undskyld min mangel på viden om dette.

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. juli 2013 @ 13:58

  15. Jeg mente lol Kebabser lol.
    Som i hvad kalder man en Tyrkisks kvindes bryster- kebabser ! Lol.

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 31. juli 2013 @ 14:17

  16. Der ligger cirka 5000 pizzeria’er i Frederiksgade. Hit med navnet!

    Kommentar by Bob Glitter — 31. juli 2013 @ 14:25

  17. 9,

    Havde hun gjort det, så var det hende der var havnet på anklagebænken og var blevet udstillet som racist af islamofile MSM og deres vedhæng, såsom Anna Mææ dum Al-Erslev.

    sådan er retsordenen i Mohammedanmark.

    Kommentar by Hans Und — 31. juli 2013 @ 14:31

  18. Danmark anno 2013 selvstændig indvandrer der ansætter Øst arbejder,politikerne i Danmark har ingen moralske skrubler de stjæler 70% af etniske Danskeres løn og giver pengene som iværksætterydelse til uudannede indavlede penisfokuserede undermennesker.Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 31. juli 2013 @ 15:12

  19. @ 17.
    Javist havde hun det,men med selvrespekten i behold.

    Kommentar by -by Proxy- — 31. juli 2013 @ 15:18

  20. Ondskaben blomstre,
    Når gode mennesker ikke reagere.

    Kommentar by XXXXX — 31. juli 2013 @ 15:19

  21. En kommentator på Des-Information opsummere:


    Kristian Randlev
    31. juli, 2013 – 15:03 #

    Ja, der er ikke megen fortørnelse at spore her over den restaurantejers adfærd. Mange her har sikkert allerede lært, at folk med navne som Abdul o.l. er overmennesker, som har ret til alt. Kun kartofler kan skammes ud.

    Abduls adfærd over for den polske studerende er ganske almindelig praksis i den verden, ifølge mit kendskab til folk med konkrete erfaringer med den slags jobsøgning.”

    Jeg gætter på den kommentar er væk inden 18:03

    Kommentar by Hans Und — 31. juli 2013 @ 15:46

  22. Henrik Petersen og Bob Glitter:

    Kim Møller nævner ikke pizzeriaets navn, kun at det ligger i Frederiksgade i Århus.

    Men som Henrik siger er det muligt at der er flere pizzeriaer i den gade, så derfor vil jeg ikke løbe nogen risiko og holder mig helt væk fra pizzeriaerne der.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 31. juli 2013 @ 15:53

  23. For en god ordens skyld gør jeg lige opmærksom på at jeg altså ikke bor i Århus. Jeg gjorde bare opmærksom på hvad jeg vil gøre hvis jeg i nærmeste fremtid besøger byen.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 31. juli 2013 @ 15:56

  24. Alt imens er det lykkedes såkaldte aktivister fra de 3F/HK, at politianmelde, at unge under 18 har serveret alkohol.

    lokalavisen.dk/restaurationer-anmeldt-til-politiet-unge-under-18-serverer-alkohol-/Lokale-nyhder/20130731/artikler/307319999/1618

    3f.dk/silkeborg/nyheder/jobpatruljen-i-silkeborg

    3F/HK er som bekendt nogle af de organisationer, der har været aktive med at sætte den muhammedanske invasion igang.

    Kommentar by Hans Und — 31. juli 2013 @ 16:18

  25. @24 Hans
    Glem ikke Dansk elforbund, men deres ægtefæller arbejder jo også i flygtninge industrien, så hvad kan man ellers forvente.

    Kommentar by Fritz — 31. juli 2013 @ 16:49

  26. @4

    Nå for søren, anede ikke, at man i Aaaaaaarhus skal bruge kvinders nedre dele til at lave pizza med, så hvorfor det var nødvendigt. Men dér kan man se…

    Hvorfor tror du de altid smager af ansjovser ;)

    Kommentar by Anonym — 31. juli 2013 @ 16:51

  27. @4

    Nå for søren, anede ikke, at man i Aaaaaaarhus skal bruge kvinders nedre dele til at lave pizza med, så hvorfor det var nødvendigt. Men dér kan man se…

    Hvorfor tror du de altid smager af ansjovser ;)

    Kommentar by notty — 31. juli 2013 @ 16:51

  28. Sikke en klam og manipulerende satan ham Abdul, men det overrasker mig ikke. :(

    Kommentar by NulTolerance — 31. juli 2013 @ 17:29

  29. Helt ærligt.

    Abdul og hans ligesindede er inviteret hertil af danske politikere til evig forsørgelse. Han har kun hørt, at vi gammeldanske er nogle racistiske svin, hvis vi var imod et fedt liv på dansk bistand for ham og hans venner. Det har de selvfølgelig ikke været længe om at fatte, også selvom man der, hvor de kommer fra, får kappet lemmer og hoveder af for tyveri af meget mindre end, hvad et samlet folketing gladeligt deler ud.

    Det er i det lys helt forståeligt for selv en småt begavet person, at kravet om en smule gratis fisse, er en selvfølgelighed.

    Kommentar by Svend — 31. juli 2013 @ 17:57

  30. @Jern Henrik – #11
    “Jeg overgiver mig, giver Abdul mit nummer.”

    Hvorfor????
    —————–
    Stockholmsyndromet?

    Man oplever et eller andet krænkende og grænseoverskridende. Og undgår ubehaget ved at “rette ind”.

    Kommentar by BE — 31. juli 2013 @ 18:11

  31. Fik/tog hun jobbet, siden at hun gav ham nummeret må hun jo være interesseret.

    Kommentar by X — 1. august 2013 @ 08:00

  32. Hun kunne få en mandlig bekendt til at skrive Abduls nummer på et herretoilet sammen teksten “Trænger til at blive fyldt ud” :-)

    Kommentar by Agricola — 1. august 2013 @ 14:21

RSS feed for comments on this post.