3. august 2013

Fuat Yalan, tyrkisk muslim: “Hvis der stod en kineser foran mig lige nu, ville jeg skyde ham.”

Ekstra Bladets overskrift er lidt misvisende, for som det fremgår af artiklen, så er Fuat Yalan først og fremmest tyrkisk muslim. Fra Socialdemokrat: Gid alle kinesere brænder op. Bemærk eufemismen ‘den raske melding’.

– Jeg håber, det bliver 140 grader og alle kinesere bliver brændt, så er verden fri for det kineserlort.

Med den raske melding på sin facebookside, er den socialdemokratiske politiker Fuat Yalan blevet et særdeles kendt ansigt i Helsingør… Det socialdemokratiske byrådsmedlem i Helsingør fortæller, at han havde set en film, hvor nogle kinesere mishandler en lille dreng, og at det havde gjort ham så rasende, at han skrev sit voldsomme udfald på sin facebookside. …

– Ja, det er en misforståelse. Det er kraftedeme… Jeg får psykologhjælp nu, fordi jeg har set en film fra Kina, hvor de torturerer en lille dreng, og det berørte mig meget. Nu bliver jeg beskyldt for, at det jeg har skrevet er racisme, men jeg anede ikke, at det kunne være det, siger Fuat Yalan til Ekstra Bladet. …

Helsingør Dagblad har også haft fat i lokalpolitikeren, hvor han fortsætter sit udfald over for kineserne.

– Hvis der stod en kineser foran mig lige nu, ville jeg skyde ham. Jeg er ligeglad med, om jeg bliver smidt ud af partiet, bliver udvist af Danmark eller selv bliver skudt. Jeg er ligeglad med politik. Jeg står ved disse udtalelser, siger han i dagens udgave af avisen.”

Opdate. Helsingør Dagblad fortæller, at Fuat Yalan på Facebook har liked’ ‘Kopenhag Ülkü Ocagi’, Københavnerafdelingen af De Grå Ulve, en nationalistisk tyrkisk bevægelse med fascistiske træk.

Oploadet Kl. 12:52 af Kim Møller — Direkte link47 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/50083/trackback

47 Comments »

  1. Hey Halvorsen, kan du ikke lige melde ham der Fuat Yalan til politiet. Du er jo så god til at melde folk til politiet for racisme. ;)

    (Ironi forekommer)

    Kommentar by Erik Jørgensen — 3. august 2013 @ 13:14

  2. Hold da op, havde det været een fra DF, havde det udløst ekstraudsendelser på DDR/VOGTERNES RÅD. Men her er der larmende tavshed.

    ÆKELT & YNKELIGT

    Kommentar by tavsen — 3. august 2013 @ 13:19

  3. Muslim óg asocialdemokrat, med den cocktail er det kun et spørgsmål om tid inden muslimen eksplodere. Tænk jer når “partiet” holder møde i ramadanen, og Fut Yalans partikammerater dingler rundt i en 10 hk brandert og knalder til højre og venstre på en af de gamle LO højskolebordeller, og lille Fut sidder henne i hjørnet med sine dadler og et glas vand – det kan kun gå galt, det er bare et spørgsmål om tid inden han er nødt til at brænde nogle kinesere af.

    Men om et stykke tid laver han en AA og siger undskyld og giver islam skylden, og så ligger die dumme dänen på knæ for dette muslimske vidunder – igen.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 13:22

  4. “Jeg havde det psykologisk dårligt”.

    Nå, men så ligner dig og Halvorsen jo hinanden. Så kan vi vist godt vinke farvel til den anmeldelse.

    (Igen forekommer der ironi)

    Kommentar by Erik Jørgensen — 3. august 2013 @ 13:31

  5. Asocialdemokratiet

    Umiddelbart kan jeg komme i tanke om 2 bordelværter og 3 med racistiske udtalelser, som desuagtet har kunnet stille op som kandidater for partiet. Ligeledes har MSM været hurtige til at stoppe med omtale af sagerne, ligesom man ikke har holdt diverse fast på deres ansvar.

    Hvad angår den asocialdemokratiske racisme så er det selvsagt rent pjat at forfølge disse sager. Der er bare den hage ved det, at var udtalelserne kommet fra nogen af dem “segmentet” ikke bryder sig om, så havde det haft konsekvenser.

    Det kunne være “sjovt” hvis nogle rappotere sagen på kinesiske medier, og hvis så sagen får momentum, hvorledes NOVO, Arla osv håndtere det. Med en undskyldning móske?

    Kommentar by Hans Und — 3. august 2013 @ 13:39

  6. Hvad er det med muhammedanere og kinesere?

    http://www.uriasposten.net/archives/44469

    Er det fordi kineserne stritter imod den muhammedanske stræben efter verdensdominans? Et-barns-politik? Lukkede grænser? Uddannelse? Er der nogen, der har et bud?

    Kommentar by Peter Faber — 3. august 2013 @ 13:50

  7. @4 Erik
    Móske er det Halvorsens “fætter”.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 13:57

  8. -> Kim Møller

    Der er vist noget galt med kommentarsporet på den efterfølgende artikel. Den accepterer ikke nogen kommentarer.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 3. august 2013 @ 14:08

  9. ”Bemærk eufemismen ‘den raske melding’.”

    Gad vide om Ekstrabladsjournalisten havde skrevet det på samme måde, hvis det f.eks. var muslimer, socialdemokratens mundlort gik ud over?

    Men nå nej, sådan ville ’socialdemokraten’ slet ikke sige…

    Kommentar by Liva — 3. august 2013 @ 14:09

  10. Jamen, er der ikke noget om, at Zinke geStampo paragraffen kun gælder for selvvalgte livsstile, såsom muhammedaner troende, bøsser quier og lignende mindretals sjove tilvalg af race udfoldelser.
    Altså, jeg prøver ihærdigt på at tilpasse mig den Ny uNormale politiske korrekte begrebs globale verden, så når nogen spør’ mig om, hvilken race min hund er, jamen, så må jeg svare perserkat, fordi den har blå øjne og opføre sig som en kat, meget selvstændigt eller som onde tunger påstår, uopdragen sic! Jeg får sæ’fø’li mange mærkelige blikke, fordi rigtig mange mennesker forstår altså ikke denne Ny uNormal §266b race opdeling, fordi min hund faktisk ligner og er af en bestemt race efter de gamle begreber, hvor biologiske gener afgjorde racen, så jeg har ligeså svært ved at fatte at jeg har en kat istedet for en hund, fordi min hunds valg af livsstils opførsel har placeret den i den politiske korrekte race som kat.
    Overstående eksempel er kun ment som en hjælp, til dem der endnu ikke har fattet Zinke geStampo paragraffens fortolkning, så derfor kan Fulla Yalla ikke anklages for racisme, fordi Fulla Yalla netop er defineret som offer som skal beskyttes af §266b og kineser har ikke et selvtilvalgt tankesæt som skal beskyttes, så derfor ryger kineserne uden for det Ny uNormal race begrebs definition.
    Så derfor bliver Fulle af muhammedaner tanker Yalla ikke dømt for racisme.

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 3. august 2013 @ 14:20

  11. Gem den episode og præsenter den for politi og domstole næste gang, man vil hænge en dansker op for at have sagt noget, der vækker forargelse.
    Dansker eller muslim, der skal ikke gøre forskel.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 3. august 2013 @ 15:06

  12. Når vi har Tina Petersen fra DF’s racisme sag i klar erindring, bliver det sjovt at se hvor denne ender. En kvinde deler et billede med en lidt kantet tekst på FB –BUM racisme sag som politiet kører. En anden gentager flere gange, at han vil myrde folk (dødstrusler er også strafbart), han fastslår at han er helt klar over hans udtalelser er fucked, men han vil alligevel myrde den første og bedste kineser (rasime og dødstrusler igen) og da han så har fået snakket med presse afdelingen og de har fortalt ham at han skal trække i land, gentager han at han vil myrde alle indbyggere i en by, og ikke alle kinesere (igen specifikke dødstrusler, nu bare uden racismen)
    Efter pressetjenesten igen har haft fat i ham, bliver han lidt mere uld i mund, men det ændre ikke på at han har fremsat og genfremsat meget grove beskyldninger mod folk alene på baggrund af deres etnisitet. Skal vi lave et odds på hvem af de to der først ender med en dom, og hvis dom der bliver forside basker på alle aviser.

    Kommentar by broholm (ordblind) — 3. august 2013 @ 15:28

  13. Er den mand taget under forvaring?

    Kommentar by Niels P. — 3. august 2013 @ 16:48

  14. 6.
    Kineserne har på trods af en blodig historie med egne katastrofale ledere og udenlandske angreb og dominans, kunnet rejse sig ved egen kraft uden alt for megen klynken og påtaget offerrolle.
    Kineserne har også bidraget med mange opfindelser og innovation gennem tiderne.

    Det vækker misundelse i en ganske bestemt kulturkreds der som sådan ikke har bidraget med noget særligt i ca 1400 år….specielt fordi denne bestemte kulturkreds opfatter sig selv som overlegen.

    Så kineserne og andre dygtige folkeslags fremgang ved egen kraft minder en vis kulturkreds om deres egen fejlen og status som tabere.

    Det er vel også en af grundene til deres jødehad,jøderne har jo succes og får ting til at gro i det samme område hvor araberne fejler og dyrker krigen og døden.

    Kommentar by jønne — 3. august 2013 @ 16:53

  15. Så, så… Nu skal vi være lidt rummelige. Igen…

    Kommentar by Carter — 3. august 2013 @ 17:00

  16. Racisme-skandalen i Socialdemokratier mødes med forbavsende tavshed synes jeg.

    Tænk på danmarks international image, tænk på den kinesiske minoritet i danmark. Det er et folkevalgt medlem af det regeringsbærende parti, der er kommet med den hadske racistiske tale, som jo yderligere eksplicit truer med vold.

    Er der nogen der følger sagen;

    hvad har DR skrevet om den?
    hvad har Rune Engelbrecht skrevet om den?
    har Helle Thorning kommenteret?
    har Zenia Stampe?

    Kommentar by Superman — 3. august 2013 @ 19:19

  17. @5 Hans,

    Det ville faktisk være fantastisk godt hvis der var en som kunne videregive denne yderst intelligente muslimske suicidaldemokrats trusler mod alle kinesere til de kinesiske medier, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at der har været knæfald og undskyldninger, og lovning om endnu mere støtte til kina fra socialdemokratiet til de kinesiske myndigheder eller ambassade.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 20:00

  18. Så har Kina hørt om sagen:
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2058524.ece

    Kommentar by SMJ — 3. august 2013 @ 20:34

  19. Hvoe er folk dog enøjede her! Hvis en dansk galing udtaler lignende så blæiver det ikke sagt et ord om det på Uriasposten. Men lige så snart en indvandrer har sagt noget så UHA!!!!!

    Kommentar by Kong Gulerod — 3. august 2013 @ 21:56

  20. @18 SMJ,

    Ja så mangler vi bare at finde ud af hvor mange penge den muslimske galning og suicidaldemokrat kommer til at koste de danske skatteydere i den private sektor, bare fordi idioten vil rende rundt og myrde kinesere. Kultmedlemmerne skal tilbage til derfra hvor de kom, de er ikke i stand til at leve i en demokratisk verden.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 22:03

  21. “- Jeg håber, det bliver 140 grader og alle kinesere bliver brændt, så er verden fri for det kineserlort.”

    Det samme kunne vi sige om Muslimerne. :)

    Kommentar by Tulle — 3. august 2013 @ 22:07

  22. Han skulle móske ændre navn til Fut Yalan Ah.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 23:20

  23. Nå nu er Kina i chok over den muslimske kineserhader, det forekommer mig at kineserne er 1300 år for sent på den.

    Kommentar by Fritz — 3. august 2013 @ 23:28

  24. Jeg ar for kort tid siden være på nettet og gennem Trykkefrihedsselskabets hjemmeside blev jeg gennem en artikel, om den ulykkelige halshuggede unge soldat fra London, linket til en video hvor en gal muslim fra Libiyen halshugger en mand. Jeg blev chokeret og harm, men det får mig ikke til at ønske at alle muslimer skal brændes. Jeg ønker bare i alt ydmyghed, at muslimer, som ikke vil assimileres i det danske samfund, forlader landet og tager ned hvor de kommer fra! Efter min mening ikke et kontroversielt ønske, bare et selvfølgeligt ønske! Det er Danernes land og det er vores kultur som man må lve sig ind i!
    OBS. Jeg tror jeg klarer mig uden psykologhjælp!

    Kommentar by Robert R — 4. august 2013 @ 00:14

  25. Er der ikke nogen der undre sig ovet hvad en muslimsk tyrker overhovdet laver i dansk politik ?. Eller de mange andre folkeslag der de sidste 30 år har bosat sig i danmark laver her. Minder om tidligere tiders folkevandringer og denne gang er det vort skønne Danmark der står for tur.
    Vi kan umuligt integrere disse 100.000 af 3 verdensborgere der heller ikke har kunnet få deres liv til at fungere i deres oprindelseslande.
    Vores fremtid vores Danmark.
    http://www.Dnf.dk

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 4. august 2013 @ 08:47

  26. Det er da altid noget, at Futte er ærlig og toner rent flag.
    Der er for mange fremmede i Danmark, 90% eller flere skal hjemsendes, nogle grupper mere end andre. Muslimer og romaer skal ud først

    Kommentar by Agricola — 4. august 2013 @ 09:11

  27. Hvem kunne dog også have anet, at racismeparagraffen også gælder for tyrkere?

    Nu bliver jeg beskyldt for, at det jeg har skrevet er racisme, men jeg anede ikke, at det kunne være det, siger Fuat Yalan

    (Fra http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2057759.ece)
    Hvem kunne dog også have anet, at racismeparagraffen også gælder for tyrkere?

    Kommentar by Hertz — 4. august 2013 @ 09:13

  28. Jeg kan også godt lide udtalelsen:

    Det er fandeme for dårligt, at de (Helsingør Dagblad, red.) skriver, at jeg vil skyde kineserne. Jeg sagde det til journalisten, men …

    … han skulle da vide, at vi udlændinge er ansvarsfri som Dronningen?
    … han burde da, som journalister plejer, beskytte os mod vores egen dumhed?
    … han skulle da vide, at man ikke må trykke sådan noget ifølge racismeparagraffen?
    (Ibid)

    Kommentar by Hertz — 4. august 2013 @ 09:24

  29. @27 & 28 Hertz — 4. august 2013:
    Viser meget godt, at man kan tage en perker ud ad Perkien, men man kan generelt ikke tage Perkien ud af perkeren. da afsporingen er både kulturel og genetisk :-)
    De skal efterlades i deres “egne lande” for at udvikle sig i deres eget tempo. Når de de så har udslettet hinanden, kan vi, om vi har behov, rykke ind i terra nullius og forsyne os med de goder “deres lande” har at tilbyde, men som de ikke selv, uden vor hjælp, evnede at udnytte

    Kommentar by Agricola — 4. august 2013 @ 13:17

  30. […] Uriasposten » Blog Archive » Fuat Yalan, tyrkisk muslim: “Hvis der stod en kineser foran mig lig…. […]

    Pingback by Fuat Yalan, tyrkisk muslim: “Hvis der stod en kineser foran mig lige nu, ville jeg skyde ham.” | dkbeep : Indvandringens Pris — 4. august 2013 @ 18:26

  31. Det må sku da være ligesom at få 7 rigtige i lotto for Futte hvis han fandt en kirke fuld af kinesere.

    Kommentar by Fritz — 4. august 2013 @ 18:54

  32. Fuck Tyrkiet – islamistland med 80 millioner Islamister i EUROPA . NEd med Mustafa Kemal ATATÜRK, den ISLAMISTISKE Satan, Tyrkiets kanzler. Alle tyrkere er islamister; de skal ud af EUropa. Selvom det måske ikke er det mest politisk korrekte, så kan jeg godt se, at man kan blive fristet til at sprænge Lilleasien væk. BUM.

    Kommentar by Erasmus Cerebrosus — 4. august 2013 @ 23:41

  33. Og EU, der arbejde for at lade muhammedanerne tyrkerne oversvømme Europas hellige jord. NED MED DEM.

    Kommentar by Erasmus Cerebrosus — 4. august 2013 @ 23:42

  34. “NEd med Mustafa Kemal ATATÜRK, den ISLAMISTISKE Satan, Tyrkiets kanzler.”

    Meningsløst ævl!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 5. august 2013 @ 09:55

  35. S-kreds: Fuat Yalan skal trække sig 05.08.13 kl. 19:16
    “Fuat Yala har fået indtil i morgen, tirsdag, kl. 18.00 til at meddele kredsformanden om sin udtræden af byrådsgruppen.
    “Sker dette ikke vil kredsbestyrelsen indkalde partiforeningernes medlemmer til en ekstraordinær kredsgeneralforsamling med henblik på at afklare Fuat Yalan’s fortsatte tilknytning til Socialdemokratiet,” skriver Vibeke Schmidt i pressemeddelelsen.”

    ht tp://jyllands-posten.dk/politik/ECE5789714/s-kreds-fuat-yalan-skal-traekke-sig/

    Socialdemokrat nægter at trække sig 05.08.13 kl. 20:12
    “Skulle det ende sådan, har Fuat Yalan dog en ny plan klar.
    “Jeg har kontakt med andre partier, og jeg overvejer også at lave mit eget parti. Jeg har fået mange henvendelser fra folk, der ønsker at jeg skal fortsætte mit politiske arbejde.””

    ht tp://jyllands-posten.dk/politik/ECE5789840/socialdemokrat-naegter-at-traekke-sig/

    Kommentar by anno — 5. august 2013 @ 20:40

  36. S-kreds: Fuat Yalan skal trække sig 05.08.13 kl. 19:16
    “Fuat Yala har fået indtil i morgen, tirsdag, kl. 18.00 til at meddele kredsformanden om sin udtræden af byrådsgruppen.
    “Sker dette ikke vil kredsbestyrelsen indkalde partiforeningernes medlemmer til en ekstraordinær kredsgeneralforsamling med henblik på at afklare Fuat Yalan’s fortsatte tilknytning til Socialdemokratiet,” skriver Vibeke Schmidt i pressemeddelelsen.”
    ht tp://jyllands-posten.dk/politik/ECE5789714/s-kreds-fuat-yalan-skal-traekke-sig/

    Socialdemokrat nægter at trække sig 05.08.13 kl. 20:12
    “Skulle det ende sådan, har Fuat Yalan dog en ny plan klar.
    “Jeg har kontakt med andre partier, og jeg overvejer også at lave mit eget parti. Jeg har fået mange henvendelser fra folk, der ønsker at jeg skal fortsætte mit politiske arbejde.””
    ht tp://jyllands-posten.dk/politik/ECE5789840/socialdemokrat-naegter-at-traekke-sig/

    Kommentar by anno — 5. august 2013 @ 20:43

  37. ja, nu kunne det åbenbart ikke ignoreres længere, selv DDR havde lidt om det kl. 20

    God underholdning

    http://www.sn.dk/Helsingoer/S-beder-Fuat-Yalan-om-at-traekke-sig-men-han-naegter/artikel/345173

    Kommentar by tavsen — 5. august 2013 @ 20:46

  38. Ok, har ikke set TV i dag

    Kan via dit link se at ‘Det er ikke, hvad han har »liket« på facebook’

    “Vibeke Schmidt forklarer til avisen, at det ikke er Fuat Yalans likes på Facebook, der har været afgørende for beslutningen.
    – Det er ikke, hvad han har »liket« på facebook, der har været udslagsgivende, det er bare dumt. Vores opfattelse er, at den undskyldning, han gav fredag, ikke var helhjertet.”

    Der er såmænd også bare ‘De Grå Ulve’ (Facebookgruppen Kopenhag Ülkü Ocagi) han godt kan (kunne?) lide

    ht tp://www.nudem.dk/nyheder/rasmussen-s-byradsmedlem-med-hadeudtalelser-skal-ekskluderes-fra-partiet

    Kommentar by anno — 5. august 2013 @ 21:35

  39. Manden er tilsyneladende nazist, tilbage i 2002 talte han om, at israel er “terrorist” land.

    – Men ikke noget nyt her, SF har også nazisten Anne Grethe Holmsgaard som medlem.

    Desuden fremgår det, at socialdemokraterne var villige til, at lade ham blive uanset hans racistiske udtalelser, hvis bare han ville udtale et eller andet der kunne lægge låg på.

    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE5790034/kredsformand-om-forvist-politiker-fuat-angrede-ikke/

    Kommentar by Hans Und — 6. august 2013 @ 07:07

  40. @ anno

    Det var Radioavisen. Det var der igen kl. 23 endda fyldig. Men episoden viser den slagside medieverdenen har. Jeg mindes ikke nogen fra DF har udtalt dig så racistisk. Det har altid været en lille fjer, der blev gjort til 5 høns, ved en konstant gentagelse. Forhåbentlig vil denne ækle muslim få MSM til lidt bedre nyhedsformidling fremover. De vil få svært ved at blæse en banal udtalelse fra en DF’er op til noget stort, når de ignorerede denne episode i så lang tid.

    Det blev nævnt i går på https://www.facebook.com/hellethorningschmidt?filter=2 og det er der sørme stadigvæk. Fantastisk

    Kommentar by tavsen — 6. august 2013 @ 08:59

  41. Måske er der alligevel et formål med Fuat Yalans udfald mod kinserne. I Kinas vestligste provins, Xingjian, bor der ca. 8,5 millioner Uighurer. De er efterkommere af den voldsomme tyrkiske ekspansion i middelalderen hen over de store østasiatiske stepper.

    De opfatter sig som tyrkere og de er muslimer. Der findes en stærk radikal islamistisk bevægelse, og der har flere gange været sammenstød mellem Han-kinesere og uighurer. Værst i 2009, hvor sammenstødende kostede 156 mennesker livet og sårede over 1000 mennesker.
    Så kineserne har skam også ballade med muslimer. Samme billede som overalt i verden, hvor muslimer grænser op til en anden kultur…

    Kommentar by IB — 6. august 2013 @ 10:15

  42. Fuat Yalan:

    Jeg fortryder ikke noget. Jo, man kan sige, at hvis de gør det her imod mig, skammer jeg mig over, at jeg har været socialdemokrat i 20 år, siger han. 5. august 2013
    http://www.helsingordagblad.dk/article/20130805/NETNYT/130809994

    – apropos Uighurer:

    Saudiske fingeraftryk blandt Kinas muslimer 11. juli 2009
    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/330951:Udland–Saudiske-fingeraftryk-blandt-Kinas-muslimer

    Islam rejser sig i Kina 24. mar. 2008
    http://politiken.dk/udland/ECE486386/islam-rejser-sig-i-kina/

    Kommentar by anno — 6. august 2013 @ 12:16

  43. Skam dig Fuat Yalan, jeg er også A-medlem og blandt som dem som har anmeldt dig for dine racistiske udtalelser, du har intet mere at gøre i socialdemokratiet, og efter min mening intet mere at gøre i Danmark.

    Kommentar by Ole Rensbro — 12. august 2013 @ 17:51

  44. Du bist krank! garbage

    Kommentar by yang — 13. august 2013 @ 12:46

  45. Fuat Yalan is a fucking idiot, he’s the shame of Denmark
    He should have just stayed in his Islamic hometown and make some bombs.
    Now this guys is a politician in Denmark? Jesus Christ are you kidding me?

    Kommentar by Frank — 13. august 2013 @ 21:15

  46. […] Muslim background and Facebook like for The Grey Wolves, a nationalistic fascist Turkish movement: http://www.uriasposten.net/archives/50083 […]

    Pingback by Denmark: Muslim politician (Leftist) wants all Chinese to burn to death after watching Uighur beaten on YouTube | The Racist and Unoriginal Anglo-American Entertainment Industry — 14. august 2013 @ 03:28

  47. Her er mit ønske:jeg håber inderligt at hver eneste socialdæmonrotte bliver brændt langtsomt til døde.

    Kommentar by dan.c — 4. september 2013 @ 19:22

RSS feed for comments on this post.