7. august 2013

Lars Barfoed vil ikke være med til at gennemføre ‘tossede ting i udlændingelovgivningen’

Konservative Lars Barfoed har længe været halv-radikal, men ret beset så skal han have ros for at melde klart ud. På TV2 News lød det her til morgen: “Der er ikke behov for generelt at stramme udlændingelovgivningen mere”, “vi skal også integrere de unge bedre” og “Det konservative folkeparti vil ikke være med til at gennemføre unødvendige stramninger og tossede ting i udlændingelovgivningen”. Jeg ser frem til valgkampen.

Fra Berlingske – »Vi er ikke med til ny stramning af udlændinge­politikken«.

“Udlændingepolitikken skal ikke strammes yderligere, siger K-leder Lars Barfoed. Efter en eventuel borgerlig valgsejr vil han føre økonomisk politik ind over midten, hvis Dansk Folkeparti kræver udlændingestramninger for at indgå reformer.

I forbindelse med Dansk Folkepartis sommergruppemøde, som afsluttes i dag med et stort anlangt pressemøde i Helsingør, da har Berlingske spurgt den Konservative leder Lars Barfoed, hvordan han ser på mulighederne for at samarbejde med Dansk Folkeparti efter valget. …

»Vi medvirker ikke til flere stramninger af udlændingepolitikken, for vi mener, der er behov for at styrke integrationspolitikken i stedet, så vi eksempelvis får en skærpet indsats over for unge indvandrerlømler, der allerede er i landet. Så hvis Dansk Folkeparti og Venstre vil fortsætte med stramninger efter næste valg, så må de søge flertal et andet sted,« siger Lars Barfoed…

»… Der var en periode, hvor det gav mening, fordi der var behov for opstramninger, men det er der altså ikke længere, og vi kan ikke være med til at gennemføre tiltag, som vi er imod. …,« siger Lars Barfoed.

[…]

Men vil du kunne danne parlamentarisk grundlag under en regering, der havde udlændingestramninger som en del af sin politik?

»… Jeg kan bare sige, hvad Det Konservative Folkeparti lægger stemmer til. Og vi lægger ikke stemmer til at stramme udlændingepolitikken, når der ikke længere er behov for det. Vi er et åbent samfund i en globaliseret verden, hvor ikke mindst unge danskere er interesseret i at komme ud i verden. Så skal vi også gøre plads til, at andre kan komme til vores land.«”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/50212/trackback

36 Comments »

  1. Barfod er helt væk og at han siger vi om sit parti og vælgere er noget som må stå for hans egen regning og på valgdagen får de konservative endnu flere smæj for at havde opgivet sin politiske standpunkter.
    Lur mig om ikke de lige netop overlever men det bliver på yderste mandat.

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 7. august 2013 @ 11:18

  2. […] skal ikke andet end en større exodus fra Egypten til at skyde europæiske konventionsryttere som Lars Barfoed i dag og Inger Støjberg i går i […]

    Pingback by Anmeldersamfundet « Snaphanen — 7. august 2013 @ 11:20

  3. Barfoeds udmelding må da være det aller sidste søm i den Konservative ligkiste. Jeg tvivler på at kommer over spærregrænsen ved næste folketingsvalg.

    Hvad blev der af gamle Konservative dyder som Gud, konge og FÆDRELAND?

    Kommentar by Odd S. — 7. august 2013 @ 11:25

  4. Lars Platfod! Hvorfor melder du dig ikke ind i Det Radigale Venstre?

    Kommentar by Nissen — 7. august 2013 @ 11:40

  5. I n t e g r a t i o n ? Novra! Med stadigt flere nytilkomne? Det er vel bare et spørgsmål “prioritering af offentlige midler”. Penge nok, og vupti: Integration.

    Kan de konservative stemmer monstro skaffe rød blok en periode mere? Mod ministertaburetter?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. august 2013 @ 11:40

  6. »Vi medvirker ikke til flere stramninger af udlændingepolitikken, for vi mener, der er behov for at styrke integrationspolitikken i stedet”

    Det ene udelukker da ikke det andet!

    Det konservative folkeparti kunne snart skifte navn til det ligeglade folkeparti, DF er mere konservative end de konservative. Hvem kæmper for Gud, Konge og fædreland? – ikke de konservative.

    Kommentar by Jens Jensen — 7. august 2013 @ 11:44

  7. Gad vide hvilke stemmer han er ude på at kapre?

    Kommentar by Santor — 7. august 2013 @ 12:07

  8. Der er ingen forskel på konservastives og radigales slingrekurs, det skulle da lige være at de konservastives slingrekurs helst foregår på motorvejen. Men som Kim skriver, så skal platfod have ros for at melde klart ud, og så kan Damnark kun håbe på at det giver nul, nada, zero stemmer til tosserne i de konservastive.

    Kommentar by Fritz — 7. august 2013 @ 12:09

  9. Jeg mente smæk ! Og ikke smæj till de konservative. Lol.
    Har i frokostpausen læst hele artiklen i berlingeren og det bekræfter mig endnu engang i at med Barfod ved roret er det konservative folkeparti en dødssejler.
    Gud.Konge. Og Fædreland må man i historiebøgerne for at finde og for mig at se kunne de barfodske tropper lige så godt fusionere med landsbytosserne i det radigale venstre.
    Stemte i nogle år konservativt men på det seneste er partiet falmet begyndene med Bent Bentsen. Lur mig om ikke de hvis det skulle gå så skidt giver deres få mandater til endnu en rød regering og de radikale. Vestager ville blive helt våd i trussen over denne forlovelse. Rip. Det Konservative folkeparti.

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 7. august 2013 @ 12:12

  10. Man kan kun håbe på, at de konservative havner under spærregrænsen.

    Der er jo ikke længere tale om et parti med konservative idealer…

    Kommentar by Jern Henrik — 7. august 2013 @ 12:44

  11. Er Lars Barfoed blevet radigal? øget indvandring til Danmark fordi nogle unge Danskere skal til Afrika for at lære at skifte ble på lokalbefolkningen og for at udvikle sig til voksenlivet i Danmark hvorefter de vender hjem til Danmark og ernærer sig som indvandrerkonsulenter lønnet ad Danske skatteydere og selvfølgelig er de medlem af de radigalkonservative.Det er Danmarks fremtid set med konservative øjne.

    Kommentar by emmagad — 7. august 2013 @ 12:50

  12. Al tale om integration er et Fata Morgana.
    På Wikipedia så jeg forleden, at vi producerede knapt 600 Sten Guns 9. mm maskinpistoler under krigen i Danmark.
    De arbejdstegninger eksisterer garanteret endnu, i hvert fald som kopier.
    Justitsministeren kan godt glemme alt om at afvæbne Danmark.
    Vi får en borgerkrig.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 7. august 2013 @ 12:56

  13. @ 6 Santor
    “Gad vide hvilke stemmer han er ude på at kapre?”

    Man kan anlægge 2 synspunkter:
    1) Barfoed er ikke ude på at kapre stemmer. Han giver bare udtryk for hvad der befinder sig i hans radikale/hattedame hjerte og hvad hjertet er fyldt af, flyder munden over med.

    2) Barfoed har indset, at De Konservative i almindelighed og Barfoed selv i særdeleshed ikke kan hente stemmer hos normalt begavede og opefter.
    De eneste potentielle stemmer findes hos alternativt begavede og nedeefter.
    Barfoeds problem er, at konkurrencen om deres stemmer er enorm, men Barfoed håber måske alligevel. da gruppen desværre er uhyggelig stor.

    Problemet ved synspunkt 2 er, at det selvfølgelig forudsætter at Barfoed tænker.

    Kommentar by Binee — 7. august 2013 @ 13:09

  14. Den listige Barfoed og hans kvælertag på Det Konstant Stive Floskelparti (C) har nået komiske højder.
    Irak havde Komiske-Ali – Vi har platfodsindianeren, snoet omkring Pestagers lillefinger.

    Det nytter ikke at forklare ham, at integrationen af islams terroryngel har været en afledningsmanøvre i 40 år uden nogen som helst resultater. Bed fx. hindu-ministeren Menuen-er-til-grin om en redegørelse for, hvor mange han har fået integreret i Danmark i hans mangeårige konsulent rolle. Iøvrigt er integration KUN for islams terrorister. Ikke for normalte mennesker At All.

    Idioten øhh platfodsindianeren vil ikke standse ulykken, imens et redningsforsøg udføres for dem, der allerede besætter landet. Det kan man så sige goddag-mand-økseskaft til og lykønske Pestager med hendes lille dresserede abe.

    Kommentar by Iznogut — 7. august 2013 @ 13:11

  15. Iznogut

    Hov Hov ! Lol. den om komiske Ali brugte jeg allerede i morges vedrørende multikultilandsholdstræneren Morten Olsen der virkelig er ved at fucke up Danmarks chanser for kvalifikation til Wm. Mener han har brug for en type som komiske Ali for at kunne lyve sig bedre en han er.
    Multikulturalisme.
    http://www.Dnf.dk .forum.

    Barfod har brug for mere end en komisk Ali lol. Han får på puklen af hele blå blok. ÅBarfod er en færdig mand i dansk politik .

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 7. august 2013 @ 13:39

  16. Komiske (navn på politiker med næsen vendt mod mekka) er en massebetegnelse, sålænge lovgivningen og pengestrømmen reguleret fra diktaturhøjborgen i Bruxelles.

    Komiske Zinke, Komiske Mogens, Komiske Magnus, Komiske Margrethe, Komiske Frank etc.

    Morten Olsen er god nok, han er bare blevet gammel og “global”.

    Kommentar by Iznogut — 7. august 2013 @ 13:45

  17. et parti på 3.6 procent. HA!

    Kommentar by Josef. K — 7. august 2013 @ 15:03

  18. Det rabler totalt for Barfoed fra salens mindste parti, hans parti er helt uden for al fornufts rækkevidde med ham som leder. Man troede måske han havde lært lidt af Ks nedtur, men nej nu kører han bare for alvor det hele i sænk. Ren selvmordskurs K er ude på her, næsten som havde han en hemmelig forskruet plan om permanent at gøre LA større. Han har glemt hvad konservatisme er, tror han er Radikal, forblændet af lange Margrethes klamme håndtryk. Ingen almindelig person kan tro der er vælgere i det, De Radigale er jo ligeledes på vej ud i glemslen. På en måde fortjener de to hinanden, så lade om landets fremtid og kulturelle overlevelse de begge er.

    Kommentar by LarsB — 7. august 2013 @ 15:35

  19. Rødblok tilbage på 47,5% i meningsmålingerne.

    Lars Barfod skulle nok huske på, at af naturlige årsager vil cirka 5 – 7% af hans kernevælgere, dem der stemmer C af meget gammel vane, være væk på valgdagen.

    Resten er bare potentielt konservative vælgere.

    Kommentar by Hans Und — 7. august 2013 @ 15:57

  20. C kan da kun miste stemmer på den udmelding. Det er da en brøler af rang. Hvordan kan man have så lidt taktisk fornemmelse!!! De fortjener at ryge under spærregrænsen – og de vil ikke blive savnet.

    Kommentar by Frederik — 7. august 2013 @ 16:37

  21. @ 19 Hans Und

    Jeg er ikke i tvivl om, at blå blok ikke kan bevare den store føring i meningsmålingerne, dertil er Venstre i almindelighed og Lars Løkke i særdeleshed alt for slappe og underlødige.

    Men hvad er det for meningsmålingER (flertal), der giver rød blok 47,5%?

    Kommentar by Binee — 7. august 2013 @ 17:41

  22. Ingen blå blok uden et DF. De skal have deres stemmer. Så mon ikke de bliver nødt til og lytte til DF.
    Ja, med mindre at de da vil pege på en rød statsminister.

    Kommentar by x — 7. august 2013 @ 17:56

  23. Jeg har stemt konservativt hele mit liv undtagen 1 gang. Det er slut nu!
    Jeg er fortsat konservativ, men det er det konservative folkeparti ikke!

    Kommentar by Robert R — 7. august 2013 @ 18:46

  24. #23

    So right. Lars Barfod (BB) har lige skudt det sidste krudt af. Lur mig om han ikke bliver radikal og får en post i EU. Det er jo meget godt at træde af på, efter at have smadret et parti.

    Kommentar by GDG — 7. august 2013 @ 20:36

  25. @ 24 GDG
    Man skulle næsten tro at Barfoed bevist forsøger, at skade partiet i en sådan grad at partiet ikke kan komme over spærregrænsen! Mod det er en slags rituel selvmord?
    Gennem tiderne har partiet forsøgt selvmord flere gange pga. Interne stridigheder.
    Vi, altså vælgerne, har kun holdt ved fordi den konservative ideologi, som netop ikke er en ideologi, er en rigtig tanke og en rigtig livsanskuelse!
    Egentlig troede jeg Barfoed havde lært, at det er livsfarligt for et konservativt parti, at læne sig op ad de Radikale. Men det tyder på, at enten er Barfoed tonedøv eller også begår Det Konservative Folkeparti kollektivt selvmord!

    Kommentar by Robert R — 7. august 2013 @ 21:27

  26. Tja måske er Barfoed i virkeligeden mere ærlig end Venstre. De siger ja til stramninger, men det, der batter, er de alt alt for feje til at gøre noget ved nemlig de internationale konventioner og EU.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 7. august 2013 @ 22:05

  27. Hvor dygtig en taktiker var Pia Kjærsgaard?

    Havde hun set muligheden for at en fyring af Lars Barfoed som minister ville fylde ham med et så altædende nag at det i sidste ende ville føre til de konservatives undergang?

    For han er da godt i gang med at omdanne partiet til “de ældre nordsjællandske erhvervsadvokaters konservative folkeparti” og de får da vist svært ved at komme over spærregrænsen, og især da nu hvor de ikke engang kan regne med Suzanne Bjerrehuus!

    Kommentar by Jens Hansen — 7. august 2013 @ 22:17

  28. Jeg synes det er lidt uklart, om Barfoed mener, at han kan ikke vil stramme mere end den sidste regering, eller den nuværende.

    Kan han godt levere stemmer, hvis det drejer sig om at rulle den nuværende regerings lempelser tilbage til status fra før Thorning-regeringen?

    Han får vel i øvrigt placeret partiet i en lille niche som det parti, der vil have en blå regering, en progressiv økonomisk og EU-venlig politik OG en “anstændig” udlændingepolitik.

    JEG savner et parti med de konservatives økonomiske politik, Camerons EU-politik og en udlændingepolitik, der kan forenes med DF i en række kompromiser. Her var den niche jeg håbede, at han valgte.

    Nu synes jeg i stedet, at de konservative faldt tilbage i feltet.

    Tilbage i front er V, LA og DF

    Bagerst er EL og RV

    Kommentar by Ole S. — 7. august 2013 @ 22:49

  29. Det var afslutningsreplikken for Det Konservative Folkeparti.
    Godt at han endelig kunne gøre en ende på den lange dødskamp.

    Kommentar by skræp — 8. august 2013 @ 06:07

  30. Den første konservative politiker har meldt sig ud og meldt sig ind i liberal alliance.
    Frederiksberg polutikeren mener at de konservative ikke fører konsevat politik mere det skulle de så ang gøre hos de liberale hmmmm.
    Mon ik når der har været valg og partiet ender under eller lige over spæregrænsen at Lars Barfod trækker sig og får sig en godt lønnet post i Eu ?.
    Savner 30ernes konservative folkeparti skriver Folkeparti og ikke disse jubelidioter der tænker mere mere Europas forenede stater.

    Kommentar by Viking.www.Dnf.Dk — 8. august 2013 @ 12:09

  31. Nogen har hørt råbet. Kasper Støvring anbefaler dannelsen af et nyt konservativt parti, som i modsætning til det konservative folkeparti, er konservativt!
    Jeg spår et sådant nyt parti en stor fremtid, der er rigtig mange hjemløse vælgere, der ønsker mindre EU, begrænsning i indvandring og sidst og ikke mindst en borgerlig økonomisk politik!

    Kommentar by Robert R — 8. august 2013 @ 17:22

  32. De “konservative” sidder på et godt partinavn men er det ikke værdigt. Det her er elementær psykologi hvor de konservative gerne ser sig selv som “de finere klassers” parti mens DF opfattes som et talerør for pøbelen. Derved minder de konservative om de radikale, blot er de en anelse mere EU skeptiske og, det skal de have, relativt militær-venlige. Det er partiet for de radikale der godt kan lide forsvaret. Men ellers radikale i bund og grund. Og med deres profilløse stil har de formentlidt udspillet deres rolle i dansk politik. Der er ikke brug for dem mere. Barfoed skulle blive kontormedarbejder i en mellemstor virksomhed, eller hvad han nu var engang, igen.

    Kommentar by Morani ya Simba — 8. august 2013 @ 17:26

  33. Der er behov for opstramninger af udlændingepolitikken. De såkaldte gæstearbejdere bør sendes hjem, når deres arbejde er afsluttet. De såkaldte flygtninge bør repatrieres, når forholdene i deres hjemland er blevet bedre. Og desuden et stop for masseindvandringen fra ikke-vestlige lande.

    Kommentar by Filip — 8. august 2013 @ 19:50

  34. Lars Barfod sad og mumlede og pludrede sig igennem et af dr2’s utallige “nyheds” programmer. Ingen kan vel længere tage den stakkel alvorligt.
    Endnu engang er de konservatives eneste halmstrå at forsøge at virke som en modvægt til DF.
    Programmet var en typisk DR skinmanøvre hvor det skulle se ud til at Barfod blev grillet. Agendaen var selvfølgelig at får udlændingepolitiken til at se grum og ond ud.
    Barfod faldt i med begge ben og DR fik endnu engang leflet for sine kerne seere.

    Kommentar by Frank Hagmann — 8. august 2013 @ 20:53

  35. »… Jeg kan bare sige, hvad Det Konservative Folkeparti lægger stemmer til. Og vi lægger ikke stemmer til at stramme udlændingepolitikken, når der ikke længere er behov for det. Vi er et åbent samfund i en globaliseret verden, hvor ikke mindst unge danskere er interesseret i at komme ud i verden. Så skal vi også gøre plads til, at andre kan komme til vores land.«

    Det kunne jo være taget ud af de radikales partiprogram. Hvorfor ikke tone rent flag, Hr. Barfoed, og erkend at de “konservative” hører til i rød blok og desuden er en blanding af liberale og sociale men ikke har skyggen af den tredie demokratiske strømning, konservatismen, i sig, navnet til trods? (Du må også meget gerne frigøre navnet “de konservative” til hvis der skulle være nogle faktisk konservative der kunne tænke sig at bruge det).

    Kommentar by Morani ya Simba — 9. august 2013 @ 13:43

  36. Og ikke-selvforsørgende udlændinge bør hjemsendes, så hurtigt det er muligt.

    Kommentar by Filip — 10. august 2013 @ 20:44

RSS feed for comments on this post.