27. august 2013

Dansktalende jihadister truer Lars Hedegaard mfl. – ‘et sundhedstegn’, forklarer forsker på Facebook

Fire ud af de seks mål har på den ene eller den anden måde deltaget i Trykkefrihedsselskabets arrangementer. Fra DR Online – Islamister truer kendte danskere i ny video.

“I en ny propagandavideo, der er lavet af dansktalende yderliggående islamist Abu Khattab, bliver flere danskere udnævnt som legitime mål for jihad.

I videoen, der blev lagt på youtube, holder Abu Khattab en længere tale om at bekæmpe de vantro, ikke mindst i Syrien. … Men modsat mange andre propagandavideoer, så ender denne med, at Abu Khattab understreger, at kampen mod de vantro foregår alle steder i verden – også i Danmark.

Herefter tager han ladegreb på sin kalashnikov, og sammen med andre tre andre skyder han til måls efter billeder af Anders Fogh, Naser Khader, Kurt Vestergaard, Lars Hedegaard, Morten Storm og Akhmed Akkari.

[…]

– Når jeg ser videoen bliver jeg stærkt pikeret. Det jeg ser på videoen er en klar overtrædelse af straffenlovens bestemmelser om trusler, siger Hans Jørgen Bonnichesen.

Hans Jørgen Bonnichesen mener dog ikke, at man reelt ville kunne dømme personerne for trusler, da videoen foregår i et andet land – formentligt Syrien.”

Videoen diskuteres på Facebook, og da en debattør spørger hvad vi har gjort forkert, svarer mellemøstkommentar Brian Esbensen – at videoen på sin vis er ‘et sundhedstegn’: Vesten skulle undlade at invadere og bombe lande i Mellemøsten. Sammenhold forklaringen med Esbensens blogpost om Syrien tre dage tidligere.

“Det er ret enkelt. Selvom det er skræmmende, så er sandheden jo, at man aldrig kan gardere sig mod de få tosser. De er allevegne, indenfor alle grupper, og på en mærkelig omvendt måde er det altid et sundhedstegn. … Jeg sagde ikke, at det skulle accepteres. Men jeg er rigtig glad for at jeg ikke er politiker, men i stedet kan udtale mig som ‘forsker’, eller i hvert fald med min baggrund i samfundsvidenskaben, hvor enhver ved at det kun er i de værste totalitære diktaturer at alt er ‘perfekt’. Hvad enten du kan lide det eller ej, så er det fakta. Men fair nok… hvis du godt vil vide ‘hvad gjorde vi galt?’, så skulle vi måske lade være med, at invadere og bombe lande i Mellemøsten efter forgodbefindende. Vi nøjes jo ikke med at true. Vi dræber jo faktisk løs.” (Brian Esbensen på Facebook, 26. august 2013)

“Problemet er bare, at Vesten ikke ønsker at røre Syrien med ildtang, hvilket medfører et absurd teaterstykke, hver gang situationen spidser til i det borgerkrigsramte land. Aktørerne i dette stykke er først og fremmest USA, vestlige statsledere, FN, NATO og den internationale presse. Formålet er at give indtryk af, at vi på den ene side bekymrer os om situationen i Syrien, men på den anden side vil finde på hvad som helt for at undgå at handle.” (Brian Esbensen på Politiken.dk, 23. august 2012)

Oploadet Kl. 00:37 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/50827/trackback

33 Comments »

  1. Dansk indblanding i Syrien skal undgås for enhver pris. Ikke mere vestligt blod spildt for utaknemmelige og hadske muslimer.

    Muslimerne i videoen er bare ærlige rettroende muslimer, der er åbne omkring den islamiske pligt til at myrde i Allahs navn.

    Forskeren der udtaler sig burde til at finde sig et arbejde der passer bedre til hans evner. Jeg foreslår opvasker eller skopudser.

    Kommentar by Ich bin Allah — 27. august 2013 @ 00:45

  2. Jeg nåede det: Den forglemte forpligtelse,(Trussel)Del 3

    Ja, Sørgelig er det, når informationen fjernes. Men er der nogen det er interesset i at se den
    så har jeg den.
    Alle de landsforræddere der øsler rundt men statsborgerskaber, samt lefler for Islam burde straffes.

    spørgsmålet er: Hvordan vi kommer i forbindelse.
    Kan sendes på Googlemail hvis det ønskes.

    Kommentar by Tulle — 27. august 2013 @ 00:58

  3. Med fare for at blive voldsomt udskældt, følgende:
    Et eller andet sted har denne “forsker” jo ret i sine stnspunkter.
    Ifald bl. a. Danmark undlod at “blande sig”, ville disse sindsyge, dybt hadefulde i slam ister, ikke have mulighed for deres vanvittige udstilling af egen uformåenhed.
    I mine øjne er problemet/problemerne snarere at Danmark har politikee der ikke OMGÅENDE tager disse vanvittige personager og drøner disse ud af landet – omgående.
    Jeg vil vædde på at vedkommende der er er ansvarlig for denne hadevideo, bliver modtaget her i landet når han ønsker at vende tilbage.
    Jeg finder de nævnte danskere, hvis foto der skydes som som værende modige.

    Kommentar by AK JA — 27. august 2013 @ 00:59

  4. Enig.
    Denne forsker du hentyder til. Enger sig bedst til at lege i sandkassen. For mig at se, er han desværre ikke nået længere i udvikling. :)

    Kommentar by Tulle — 27. august 2013 @ 01:09

  5. Der er risiko for Obummer vil starte en krig i Syrien, ifølge DhimmiRadioen. Men som altid slører de tilhørsforholdene. Assad, er nok endnu et (fortjent) offer i idiotens mellemøsten/nordafrika-politik. Men han er stadig den der sidder med det største ansvar for destabiliseringen af de muslimske områder. Se evt. http://www.youtube.com/watch?v=_WngkKll1kM
    Jeg ved godt, at Balder vil hævde Ezra er jøde, og derfor ikke bør tages alvorligt. Det ændrer ikke ved hans knivskarpe analyse af kommunisten Barry Osama Soétoro.

    Kommentar by Nielsen — 27. august 2013 @ 01:12

  6. Soetoro

    Kommentar by Nielsen — 27. august 2013 @ 01:13

  7. Brian Espensen er jo ligefrem et ubegavet og små-dumt menneske. Har han virkelig en højere uddannelse? Har han virkelig så nem adgang til spaltesiderne?

    Kommentar by Frank P — 27. august 2013 @ 01:19

  8. Bonnichsen må da snart have erhvervet hans æresmedlemsskaber af enhedslisten og bedsteforældre for flere voldtægtsmænd

    Kommentar by Nielsen — 27. august 2013 @ 01:23

  9. Det rabler da helt for manden.
    Han artikel i Politiken den 23. august er i dens fulde ordlyd i avisen en skarp anklage af USA og Vesten for hykleri og for ikke at “handle”, hvorved han kun kan mene “invadere og bombe”.
    Hans kommentar på Facebook den 26. august er fuldtstændig rablende i sig selv, og dertil rablende inkonsistent i forhold til avisartiklen.
    Avisartiklen er i øvrigt også rablende, for det vil være et meningsløst menneskeoffer af unge vesterlændinge, hvis USA og Vesten går ind i Syren. Det eneste USA og Vesten bør bekymre sig om, er at holde borgerkrigen inde på syrisk territorium.

    Kommentar by monse — 27. august 2013 @ 01:31

  10. Jeg fangede ikke, hvorfor det er et sundheds tegn?

    Kommentar by Jens Jensen — 27. august 2013 @ 01:55

  11. -> Jens Jensen

    Det er kryptisk formuleret, men nok noget med at kun diktaturer formår at undgå den slags ‘dissidenter’ når frem til overfladen.

    Kommentar by Kim Møller — 27. august 2013 @ 03:18

  12. […] Der er ved at være trængsel i klubben for de dødstruede, man ser at afhopperne Khader og Akkari har fået ærespladserne i midten. Mon ikke Hedegaard er ved at overhale Vilks i deres indbyrdes konkurrence om top-placering, der nu helt synes at ignorere danske jøder? “Videoen er en klar overtrædelse af straffenlovens bestemmelser om trusler,” siger oraklet Hans Jørgen Bonnichsen. Det tror jeg også, dog næppe i Syrien. Hvad skal vi tro om med dem, der gjorde disse fanatikere til danske statsborgere mod befolkningsflertallets vilje? Et andet orakel, Brian Esbensen Cand.scient.soc., journalist, redaktør og politisk kommentator mener på Facebook at […]

    Pingback by ‘Danskere’ dødstruer danskere « Snaphanen — 27. august 2013 @ 03:51

  13. På den ene side og på den anden side.
    Vi kan nok alle blive enige om at det er utiltalende at Assat smider nervegas i hovedet på sin egen befolkning.
    Hvis vi vælger at medvirke til at bombe Syrien og Assat, og bombet bliver de jo nok, så hjælper vi Abu Khattab og hans ligesindede, som netop bekæmper Assat.
    Spørgsmålet er om vi ikke burde holde os ude denne gang og så lade bavianerne slå hinanden ihjel, det er jo ikke fordi vesten indgriben i den muslimske verden, har været voldsomt succesfuld. De hader os lidt mere hver gang!

    Kommentar by Robert R — 27. august 2013 @ 07:08

  14. Vi skal lade Mellemøsten passe sig selv og lade perkerne og de andre muslimer gøre det eneste de kan finde ud af; Føde børn og slå hinanden ihjel. Uden indblanding udefra finder deres antal et naturligt leje, som i andre dyrepopulationer

    Kommentar by Agricola — 27. august 2013 @ 08:08

  15. Selv en blind høne kan finde et korn og “Brian” har fundet et par stykker. Ja vi skal lade de gale hunde i fred indtil de holder op med at bide hinanden!

    Kommentar by Sigwar — 27. august 2013 @ 08:20

  16. Hørt!
    Hvorfor skulle vesten blande sig i syrien eller andre af de lande.
    Vi skal være glade så længe at de forskellige slags muslimer bekæmper hinanden. Og at de slås indbyrdes i syrien.
    Lad dem dog slå hinanden ihjel.
    Og hvem skulle de så hjælpe. Oprørene imod regeringen. Og oprørene er muslimer.
    Forstår ikke usa og vesten vil mere islam ved og afsætte dem, der netop kunne holde styr på de forskellige grupper af islamisterne.

    Kommentar by Xenofob — 27. august 2013 @ 08:23

  17. At Esbensen kan lukke den slags lort ud og samtidig henvise til at han er samfundsvidenskabelig forsker siger noget om det videnskabelige niveau indenfor hans disciplin.

    Kommentar by Vagn Henning (bad standing) — 27. august 2013 @ 08:55

  18. @Robert, de vil hade os uanset hvad. 11. september kom før krigene i Irak og Afghanistan.

    Kommentar by Vagn Henning (bad standing) — 27. august 2013 @ 09:01

  19. Vi skal have en væbnet modstandsbevægelse, der kan gengælde sådanne trusler.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 27. august 2013 @ 09:43

  20. At påvise, at Brian Esbensen dybest set er et menneske, uden etiske – men med masser af æstetiske – holdninger turde være overflødigt. Når han snart bliver ansat på Politiken bliver hans skriblerier kanaliseret derover, og så er de, hvor de bør være.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. august 2013 @ 09:49

  21. Og så lærte jeg lige noget nyt om jura: Fremsætter man trusler i et andet land, går man straffri i det land, truslerne er rettet imod. Hvis Bonnichsens vurdering vel at mærke er korrekt. Eller også var det ikke jura, men fejhed og politik, jeg lærte noget om. Den slags kan man aldrig vide.

    Det kan nemlig være, at Bonnichsen har vænnet sig til at blive rådet til at følge den omtalte praksis – ganske uanset, hvad loven (der jo er skrevet i en anden tid af andre mennesker med andre erfaringer end vore) siger. Det er han nok.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. august 2013 @ 09:56

  22. Ja, Bonnichsen må tage fejl (surprise!). Skulle det være straffrit at fremsætte trusler på internettet bare fordi man sad på en internetcafé i et andet land og ikke foran sin egen computer? Nej, det kan jeg ikke tro.

    Kommentar by Vagn Henning (bad standing) — 27. august 2013 @ 10:22

  23. Jeg troede i øvrigt, det var paradokset i Brian Esbensens udtalelser, der var det interessante her. For vi skal ABSOLUT undgå at blande os i Syrien! Resultatet vil ellers blive tifold værre. Jeg frygter virkelig Obama. Han er i mine øjne en sølle fuster.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. august 2013 @ 12:07

  24. Vi skal have Morten Storm til tasterne for at skrive hvad der må være en af de mest utrolige danske historier i post-9/11 verdenen. Hans opfattelse af at både islamist og 1% biker miljøer er svingdøre man bare kan gå ind og ud af som det passer en, for bagefter at hjælpe CIA med at fyre missiler i hovedet på dem, må være ret bemærkelsesværdig, også internationalt. Jeg ville måske ikke have valgt hans kurs men man kommer ikke uden om at vi her står med en handlingens mand der har mere mod end de fleste. Historien kombinerer på en eller anden måde autentiske eventyrer som Lawrence of Arabia med dansk ”så alvorligt og farligt er det vel heller ikke” mentalitet som fx. i Olsen Banden. Med lidt hjælp fra en journalist der kan præsentere fakta på en læsevenlig måde, burde der være en kanonbog der venter på at komme ud af den tur på valsen. Jeg synes måske ikke han har grebet det mest rationelt og klogest an. Men jeg har en stor svaghed for den slags ”naked courage.”

    Kommentar by Morani ya Simba — 27. august 2013 @ 14:53

  25. Har Danmarks Radio udtrykt sin harme over, at islam undertrykker
    ytringfriheden og pressens rolle i samfundet ?

    Vi ved det er Jyllands Posten og dens ansatte, muslimerne skyder efter
    den trussel må Danmarks Radio tage afstand fra, men anstændighed og
    ydmyghed overfor de danskere der holder lortet gående kan jo ligge et lille sted.

    Kommentar by k.m. — 27. august 2013 @ 16:00

  26. Det er sådanne danske ‘eksperter’ der er ligeså farlige som de muslimske ekstremister, smid dem alle ud. Iøvrigt kan det menneskelige stadie ikke blive mere primitivt og lavt, end det ham Syrien tossen og hans små bukse venner der befinder sig på.

    Kommentar by LarsB — 27. august 2013 @ 16:59

  27. @ 18 Vagn Henning
    Der er rigtigt at 11 September kom først, så måske hader de os bare, eller også vil de gerne erobre os og vores lande. De må tro at ved at erobre os kan de overtage den velstand de aldrig selv har formået at skabe, eller måske ligger ekspansion og dominans bare så dybt i dem at de ikke kan lade være. Hvis vi viser svaghed, vækkes deres ekspansionstrang og med vores underkastelses trang viser vi virkelig svaghed.
    Lad os bare erkende det vores tid som klodens dominerende kontinent overgik i første omgang til Nordamerika og efterhånden rinder også deres tid ud.
    Men tilbage ti Syrien. Hvis vi bomber så hjælper vi Abu Khattab, det vil ikke være begavet.
    Winston Churchill stod lidt i samme dilemma i forbindelse med den Spanske borgerkrig, han kunne ikke lide Facisterne, men han havde heller ikke lyst til st hjælpe de røde, som han sagde formodentligt ville have slået ham ihjel for de meninger han havde! Han holdt sig ude af konflikten, vi bør også holde os ude denne gang!

    Kommentar by Robert R — 27. august 2013 @ 17:56

  28. hvem har videoen ?

    Kommentar by mads — 27. august 2013 @ 21:49

  29. Robert R skrev:
    “Vi kan nok alle blive enige om at det er utiltalende at Assat smider nervegas i hovedet på sin egen befolkning.”

    Vi kan ikke blive enige om at Assad smider om sig med nervegas. Gasangrebene er så ganske givet foretaget af oprørerne eller andre med en krigspropagandainteresse i et kunne starte en angrebskrig nu styret i Damaskus var ved at tilbagevinde kontrollen med det meste af landet.

    Det er ikke anderledes end tidligere påskud for at kunne starte en angrebskrig, f.eks. den påståede massakre i Ratsjak i Kosovo, som bare var nogle lig opgravet fra den lokale begravelsesplads.

    Kommentar by perhag — 28. august 2013 @ 00:24

  30. Det ser ud til at vi inden for 48 timer vil være igang med at tage kontrol over den syriske jungle. Om det er på vegne af Saudi eller Tyrkiet er indtil videre uvist.

    Hvilket kunne være meget godt, hvis det var med henblik på repatriering af de herboende pal-arabere m.v.

    Kommentar by Hans Und — 28. august 2013 @ 05:02

  31. Hvornår mon det går op for vore dybt naive politikere, at vi er masser af danskere, der af hjertet ønsker en ny og væbnet modstandskamp?

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 28. august 2013 @ 11:43

  32. Jeg var 11 år da Jyllands-Posten trykte Muhammed-tegningerne. Ung og uskyldig som jeg var syntes jeg dengang at dem der lavede tegningerne skulle sige undskyld. Men nu hvor jeg er voksen og forstår alvoren har jeg heldigvis en helt anden opfattelse.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 28. august 2013 @ 13:12

  33. Brian kan sagten lege udenrigsminister med hans hang til, at mene noget den ene dag for så, at indtage det diametrale modsatte synspunkt den anden dag.
    1. Bomb…bomb…krig…bomb…bomb

    2. Der kan i se, hvad der kommer ud af at bombe og føre krig.

    Kommentar by Iznogut — 29. august 2013 @ 02:23

RSS feed for comments on this post.