24. oktober 2007

Anders Fogh Rasmussen går til valg på økonomisk ansvarlighed og stram udlændingepolitik

Medierne er så småt gået i gang med at hype Ny alliance, men som jeg tidligere har pointeret, så har Anders Fogh Rasmussen reelt gjort den af Dansk Folkeparti definerede udlændingepolitik til sin egen. Talen handlede da heller ikke om skattelettelser, men havde sit fokus på politisk ansvarlighed, og ligeså vigtigt – fastholdelse af en stram udlændingepolitik.

“Siden 2001 har den danske befolkning oplevet en periode med stabil og rolig fremgang. Beskæftigelsen er rekordhøj, arbejdsløsheden er rekordlav, der er skabt mere tryghed om de enkelte familiers økonomi, fordi skattestoppet beskytter mod pludselige overraskelser med nye skatter og afgifter.

Det er denne fremgang, denne stabilitet og denne tryghed, som det gælder om at holde fast i.

Samtidig har regeringen stået i spidsen for omfattende reformer: Strukturreformen, velfærdsreformen, globaliseringsreformen, uddannelsesreformer. Alle sigter de på at ruste det danske samfund bedre til at klare fremtidens udfordringer. Alle er de blevet forberedt grundigt med inddragelse af brede grupper i det danske samfund.

Venstre og De Konservative beder nu om befolkningens opbakning til at fortsætte denne rolige forandring, som kan gå hånd i hånd med tryghed.

Samtidig beder vi om opbakning fra befolkningen til at fortsætte en fast og fair udlændingepolitik. En udlændingepolitik, hvor vi fortsat har stramme regler for adgangen til Danmark via familiesammenføring, men samtidig åbner for en kontrolleret indvandring af udlændinge med de kvalifikationer, som vi har brug for i det danske samfund. En flygtningepolitik, hvor vi giver asyl til flygtninge, som er reelt forfulgte, men samtidig sikrer, at de, der får afvist deres asylansøgning, hurtigst muligt vender tilbage til deres hjemland. En integrationspolitik, hvor danskere med indvandrerbaggrund kommer i arbejde i samme omfang som andre danskere. Og en målrettet indsats for at forebygge ekstremisme og radikalisering ved at styrke den værdimæssige integration. Vi ønsker et samfund med en stærk sammenhængskraft, et samfund med et stærkt fællesskab om de principper, som det danske folkestyre bygger på.

Siden 2001 er der kommet styr på indvandringen til Danmark. Venstre og De Konservative beder om befolkningens opbakning til at fortsætte denne ansvarlige udlændingepolitik.

Opdate 26/10-07. Lotte Hansen, der netop har udgivet en bog om spin skrev følgende i klumme i MetroXpress, 25/10-07. Enten er hun uintelligent eller også spinner hun efter bedste evne.

“Anders Fogh vil, som han gjorde i sin åbningstale, danse tæt med Naser Khader.”

13 Comments »

  1. “Siden 2001 er der kommet styr på indvandringen til Danmark.”

    Hahahahahahahahaha!!!!! Der har aldrig i Danmarks historie været så mange fremmede i landet som nu, og det fortsætter med at vælte ind med fremmede over grænserne. Med regeringens aktive indsats for dette. Det er ikke “ansvarligt” – det er forræderi mod Danmark. Så kan det godt være, at det i højere grad er østeuropæere, indere og pakistanere, der nu kommer ind i landet end før – men Danmark forvandles fra at være danskernes hjem til at blive beboet område, et land uden folkelige rødder, en geografisk betegnelse. Danmark dør i disse år.

    Kommentar by Thomas — 24. oktober 2007 @ 16:57

  2. –> 1. Thomas
    Det kan ikke passe, for jeg har lige hørt i DR/P1, at sammenhængskraften og den “sociale kapital”, altså borgernes gensidige tillid i samfundet, øges når samfundet bliver mere og mere multietnisk.
    Cand. phil. Lars Torpe fra AUC, blev interviewet. Han har forsket i emnet, og på videnskabelig basis bevist ovenstående.

    Kommentar by SUS — 24. oktober 2007 @ 17:24

  3. Tja jeg mener efterhånden om venstre/fogh at de er ligeså store vendekåber og hattedamer som de konservative/radigale/uhellig alliance så jeg har ærligt talt svært ved at tro på Fogh.

    Jeg frygter desvære også at mange verdensfjerne båynakker falder for den pose luft som uhellig alliance reelt er.

    Så vanen tro får Pia og co min stemme og for Danmarks skyld håber jeg at mange tænker ligesom jeg.

    Som jeg skrev igår er de vist snart de eneste der ikke i panik vender rundt på en 5 øre hver gang de røde medier orkestrere deres føle/tude/løgne kampagner.

    Kommentar by whodares — 24. oktober 2007 @ 18:09

  4. @2 SUS

    Lars Torps resultater går direkte imod Robert D. Putnams. På hvilken måde har Lars Torp forsket i emnet?

    Kommentar by Mallebrok — 24. oktober 2007 @ 18:09

  5. 2. SUS-

    Ja tak – men hvordan forholder det sig så lige med de muslimske tilvandrere der IKKE VIL integreres ?

    Hovedparten af tilvandrere til Danmark kommer fra arabisk/islamiske lande og med effektueringen af EUROMED – aftalerne i 2010 bliver antallet givetvis ikke mindre.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 24. oktober 2007 @ 18:09

  6. -> #2 SUS

    At DDR vil videreformidle den slags vrøvl kan vel ikke komme som en overraskelse. Var det f.eks. ikke DR/P1 som inviterede ‘vores egen’ lonnie-Allan ind til programmet ‘Kaffekoppen’, hvor han kunne fortælle de opskræmte lyttere om opfordringer til mord på højre-blogsene, mere specifikt Uraisposten.

    Kommentar by JensH — 24. oktober 2007 @ 18:21

  7. “en fast og fair udlændingepolitik […] de, der får afvist deres asylansøgning, hurtigst muligt vender tilbage til deres hjemland”

    Nej nej nej. At han kan få sig selv til at sige det dagen efter han har lovet de afviste asylansøgere boliger uden for asylcentrene.

    “integrationspolitik […] kommer i arbejde i samme omfang som andre danskere […] forebygge ekstremisme og radikalisering […] styrke den værdimæssige integration”

    Flotte ord. Men hvordan er det gået de sidste 6 år? Ja, hvordan er det gået de sidste 30 år? Til trods for alle de penge, gode intentioner og arbejdstimer vi naive danskere har lagt i det… Hvilket mirakel regner han med indtræffer, som pludselig ændrer alt? Eller har han en konkret plan – vil han prøve noget som ikke allerede er prøvet, noget hvor han skal være bussemand og have medierne imod sig? Jeg ved godt hvad jeg tror.

    “Siden 2001 er der kommet styr på indvandringen”

    Eyvind Vesselbo er mere ærlig “Ladeporten er sådan set åben”.

    Anders, du siger det rigtige, men gør det forkerte.

    Kommentar by Mallebrok — 24. oktober 2007 @ 18:38

  8. Det var også “sjovt” at høre som (plagiatoren, selviscenesætteren,dovenlarsen)Khader igen hævdede at de ikke kunne samarbejde med DF og slet ikke i en regering, sidst han blev konfronteret med det måtte han trække i land.

    Han må virkelig være sikker på at Fogh og luskebuksene føjer ham og hans forsmåede 2 rangs politikkere, eller i det mindste at han så får en ekstra chance hos venstrefløjen.
    Derfor bør alle sættes grundigt på plads med et solidt valg til DF engang for alle.

    Gad vide hvad der tosser rundt inden i hovederne på de mennesker der bare overvejer at stemme på det latterlige parti ?

    Kommentar by whodares — 24. oktober 2007 @ 18:52

  9. Til SUS: Prøv at sætte dig ind i emnet. Læs denne fundamentale artikel fra Nomos her:
    http://www.nomos-dk.dk/Jesper%20M.%20Rosenloev%20&%20Jens%20C.%20Cini%20-%20Naar%20kultur%20betyder%20noget.%20Kulturens%20betydning%20for%20civilsamfund%20og%20social%20kapital.pdf

    Kommentar by Thomas — 24. oktober 2007 @ 22:06

  10. FORSØMMELSER. RETTIDIG OMHU.
    Erhvervslivets dilemma er arbejdskraft med de rette kvlifikationer,og når disse kvalifikationer ikke findes hos os Danskere,så skyldes det uddannelsesmæssige FØRSØMMELSER fra Erhvervslivet.
    Det kan skyldes alderen på bestyrelsesmedlemmer i Erhvervslivets aktieselskaber,hvor deres fremtidstanker mere drejer sig om en behagelig pensionstilværelse,frem for at udvikle undervisningsplaner for Danmarks lokale befolkning.

    Manglende RETTIDIG OMHU er skyld i manglende Dansk lokal kvalificeret arbejdskraft.Hvad gør så et Erhvervsliv,der mangler kvalificeret arbejdskraft.Jo de vil importere arbejdskraften udefra,hvilket er logisk,men her er den høje beskatning en barriere.

    Derfor formoder jeg,at Danmarks lokale erhvervsliv,har en finger med i søsætningen af NY alliance.

    Der er Dansk Folkeparti en barriere for fri indvandring.Ud over at Dansk Folkeparti forsat vil kæmpe (med næb og klør) mod fri indvandring til Danmark,så bør Dansk Folkeparti dybde-analysere hvorfor det Danske skolesystem ikke har formået,at bryde den sociale arv (uddannelsesmæssigt)gennem masser af år.

    Ikke alles evner er klar til fuld udfoldelse på kommando,fordi sjælen (efter puperteten) lige skal have plads og tid til,at falde på plads i kroppen.Hvad har vores danske uddannelsessystem og Erhvervslivet gjort for,at samle ungdommen i 20 års alderen op,rent uddannelsesmæssigt ???

    Erhvervslivet kommer først op på dupperne,når problemet er synligt for alle,men så er det for sent med lokal Dansk uddannelse,og Det Danske Erhvervslivs klynk fra erhvervslivet om ønsket om kvalificeret arbejdskraft UDEFRA får ikke min medlidenhed eller opbakning med min stemme på NY ALLIANCE.

    ERHVERSLIVET bør undersøge,hvordan der bør laves et uddannelsesprogram,hvor den Danske lokalbefolkning mellem 20 og 30 år,kan henvende sig ,med ønsket om at udvikle og opkvalificere deres evner,hvor Erhvervslivet har brug for arbejdskraft.ERHVERVSLIVET er tilsyneladende ikke specielt gode til at vise RETTIDIG OMHU omkring nødvendig uddannelse. DOG er der meget få undtagelser.

    Som formand for http://www.pokerpartiet.dk ,så håber jeg,at ERHVERVSLIVET vil overveje hvordan lokal arbejdskraft kan opkvalificeres til det
    det danske arbejdsmarked.For alle lokalt fødte Danskere der ønsker at opkvalificere sig,bør nok ikke stemme på et parti,der ensidigt vil importere nødvendig arbejdskraft udefra.Det er bare min mening. Saxo-Poul

    Kommentar by poul leo nielsen — 25. oktober 2007 @ 02:00

  11. Hvis erhvervslivet virkeligt mangler kvalificeret arbejdskraft, hvorfor har vi så mange tusinde velkvalificerede motiverede mennesker på over 50 gående uden job?. Mennesker som hver uge søger 3-4 jobs de er kvalificerede til, og ikke møder andet end afslag fra det erhvervsliv der siger de ikke kan få personale.

    Kommentar by PeterK — 25. oktober 2007 @ 07:05

  12. troede lige du sagde Kim at V og K gav efter og opblødte udlændingepolitiken og ikke havde styr på den voksende indvandring? Bestem dig,,

    Kommentar by Allan — 25. oktober 2007 @ 13:23

  13. -> 12 Allan

    “troede lige du sagde Kim at V og K gav efter og opblødte udlændingepolitiken og ikke havde styr på den voksende indvandring? Bestem dig,,”

    Det har jeg ikke skrevet et eneste ord om. Feel free to quote (engelsk, betyder du skal dokumentere hvis du vil tages seriøst…)

    Kommentar by Kim Møller — 25. oktober 2007 @ 15:07

RSS feed for comments on this post.