10. september 2013

Rollemodel varetægtsfængslet – var del af gruppe der overfaldt to unge med kniv og truede med pistol

“Engang var Subhi Hassan kriminel og en del af problemet med banderne. Nu er han måske en del af løsningen”, skrev Olav Hergel tidligere på året i Politiken, godt seks år efter han fik Cavlingprisen for ‘fornem dokumentarjournalistik’ om flygtninge. Fra TV2 Online – Bande-rollemodel fængslet for vold og trusler

“Han har stået frem i adskillige medier – herunder Politiken og TV 2 – som rollemodel for unge, der vil ud af kriminalitet og bandemiljø. … Nu er rollemodellen fra Taastrup, Subhi Hassan, blevet fængslet for grov knivvold og trusler med pistol ved Retten i Glostrup.
Han nægter sig skyldig.

Subhi Hassan har flere gange trådt frem i medierne. I marts skete det i Politiken, der med overskriften ‘Subhi viser vejen væk fra banderne’ skød en serie i gang om projektet U-turn.

– Jeg er en god rollemodel, fordi jeg ser ud, som jeg gør, fordi jeg er stærk, fordi jeg spiser godt, fordi jeg har den personlighed, jeg har, fordi jeg har den fortid, jeg har. Jeg har en god fortid og en dårlig fortid og en gangsterfortid. En fortid som ham, der sloges mod nogle af de sejeste i Taastrup og vandt. Jeg er loyal, jeg hjælper alle, der har brug for hjælp, og jeg har det navn, jeg har. Alle kender Subhi. Jeg hjælper rigtigt. Derfor ser drengene op til mig, sagde Subhi Hassan i den forbindelse. …

I dag blev Subhi Hassan så fængslet indtil 20. september. … Ifølge sigtelsen har rollemodellen været en del af en større gruppe, der lørdag overfaldt to unge med kniv ved et pizzeria i Taastrup. Ifølge sigtelsen truede gruppen også med en pistol.

(U-turn med Subhi Hassan yderst til højre; Se Den Korte Avis for flere rollemodeller)

“Subhi Hassan er gået fra at være en rod i indvandrer-miljøet til at være rollemodel for nydanskere. Som teenager deltog han i flere voldelige demonstrationer for Jihad (hellig krig, red.) mod Israel i København. Demonstrationer, der mest af alt mindede om optøjer på gaderne på Vestbredden – og ikke gaderne i København.

Demonstrationer, hvor flag blev brændt af og sten, jernrør og stænger blev smidt efter politiet og uskyldige forbipasserende.

– Men det er fortid, fortæller den 25-årige skuespiller-debutant Subhi Hassan.” (BT, 2006)

Oploadet Kl. 11:44 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/51179/trackback

20 Comments »

  1. Den Rollemodel lyder mafiøs i sin hele tænkning. Og Olav Hergel lyder som én, der ikke forstår det han ved.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. september 2013 @ 12:08

  2. “Jeg er en god rollemodel, fordi jeg ser ud, som jeg gør, fordi jeg er stærk, … fordi jeg har … en gangsterfortid. En fortid som ham, der sloges mod nogle af de sejeste i Taastrup og vandt. … Derfor ser drengene op til mig, sagde Subhi Hassan.”

    Er det sådan man formulerer jobansøgninger til kommunen i dag?

    Til gengæld fyrede de Nicolaj Sennels som underviste de ungdomskriminelle i afspænding og meditation som alternativ til aggression.

    Kommentar by M — 10. september 2013 @ 12:09

  3. Forbryderen er en del af den statsstøttede indvandrermafia som alle politikere ser op til, at manden ydermere er skuespiller passer fint ind i alle reality programmerne hvor det kræves at deltagerne har en kriminel fortid, Dansk kultur og etik er i forfald.

    Kommentar by emmagad — 10. september 2013 @ 14:18

  4. 1 Morten – – –

    Olav Hergel er romanforfatter og har blandt andet skrevet de politiske nøgleromaner “Flygtningen” og “Indvandreren”:

    http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/flygtningen-af-olav-hergel

    Hans sidste nye udgivelse er biografien “Men vi blev onde : Sleiman – et tidligere medlem af indvandrerbanden Bloodz”. (Politiken, 2012).

    http://politiken.dk/kultur/boger/ECE1803220/perkerne-mod-white-trash—naar-underklassen-slaas/

    Så ja – han ved meget. Og håber endnu mere. Håbet er lysegrønt.

    Blandt sine litterære forbilleder angiver han Thomas Mann. Jeg håber han bliver ved med at genlæse ham.

    Kommentar by M — 10. september 2013 @ 15:21

  5. Man kan da ikke påstå andet end at de hjernevaskede tvangstanke tomgangshjerner muhammedanerne følger DERES rollemodel Pædofeten muhammeds adfærd og levevis meget bogstaveligt.
    Synd at de følelses forstyrrede kællinger m/k i diverse kommuner ikke fatter en brik af terror ideologien islam og dens dårlige indflydelse på dens tilbedere.

    Hvis det nogensinde skal lykkes at “integrere” muhammedaner, så kræver det altså, at DERES rollemodel Pædofeten muhammed reformeres, afrettes, normaliseres, af kriminaliseres, fuldstændig omskabes eller helst skrottes fuldstændigt.

    Alt andet er spild at tid, penge, liv og førlighed.

    Kommentar by li (islamonausea træt af black trash sække — 10. september 2013 @ 15:31

  6. Lad os lege elementære profilere: Manden taler påfaldende meget om sig selv, fx.

    “Jeg er loyal, jeg hjælper alle, der har brug for hjælp, og jeg har det navn, jeg har. Alle kender Subhi. Jeg hjælper rigtigt. Derfor ser drengene op til mig.”

    og

    “Jeg er sund, jeg er stærk, jeg ser godt ud.”

    fra http://politiken.dk/indland/ECE1930038/subhi-viser-vejen-vaek-fra-banderne/

    Det er fint at have selvtillid men den slags selvrosen lyder mere narcissistisk end oprigtigt selvsikker. Det lyder som et stærkt ego og ego er dels elementært narcissistisk og dels gør det ofte folk ganske konfrontatoriske og balstyriske fordi ego, i modsætning til selvtillid, ikke formår at lade en udfordring eller en modsigelse ligge. Derfor tror jeg ikke han er den rette til at hjælpe unge kriminelle.

    Kommentar by Morani ya Simba — 10. september 2013 @ 16:36

  7. Morten og M, jeg kan se at I har tænkt i lignende baner som jeg selv. Der er en helt forkert understrøm i hans udtalelser for en der skal lære unge ikke at bruge vold.

    Kommentar by Morani ya Simba — 10. september 2013 @ 16:37

  8. Men det må jo være det at de tænder på de hjerneløse røde gimper.
    Kriminelle de kan bruge deres uddannelse på og analysere.
    Og det giver dem jo job, jo flere, der kommer igennem deres kontorer.
    En kriminel, der har forladt gaden, Ja, hurra en rollemodel.

    Kommentar by opgør — 10. september 2013 @ 17:47

  9. GUTMENSCHEN elsker den slags. Bekræfter deres gode dømmekraft

    Kommentar by tavsen — 10. september 2013 @ 17:52

  10. Subhi Hassan er et affaldsprodukt. Ikke så underligt at han er populær på Politiken i almindelighed og hos Olav Hergel i særdeleshed.

    Kommentar by Binee — 10. september 2013 @ 20:01

  11. Øv kan ikke finde den TV2 skiller/egen reklame på youtube hvor Subhi Hassan leger wannabe gangster, med den tykkeste perkeraccent.

    Kommentar by Geert — 10. september 2013 @ 23:52

  12. Se filmen 1:1 hvor Subhi Hassan spiller bandevoldsmand. Det var åbenbart hans sande jeg…

    Kommentar by Michael Jensen — 11. september 2013 @ 00:35

  13. Nu er det så Subhi Hassan, men læg mærke til at sådan går det næsten alle de såkaldte “rollemodeller”.
    Før eller siden krakelerer facaden og afslører en lille grinende muslim som, nok engang, har taget pis på samfundet. Men er der nogle politikere der bliver klogere af den grund, eller som blot begynder at tænke sig om – Nej!

    Kommentar by skræp — 11. september 2013 @ 01:42

  14. Hvordan kan man dog vælge sådan en selvovervurderende type som rollemodel.
    For at være rollemodel kræver det,at man er i besidelse af et minimum af begavelse og det er tydeligvis fraværende her.
    En rollemodel burde bruges til at få unge indvandere væk fra marcho rollen, først og fremmest fordi rollen står i vejen for en adgang til arbejdsmarkedet her i Danmark, simpelthen fordi marchorollen virker temmelig latterlig på ætnisk danskere og fordi marcho tyder på en voldsparathed, som ganske enkelt er udansk og får danskerne til at trække på smilebåndet, de får simpelthen et latterligt skær over sig og en voldsparat som er til grin er faktisk farlig fordi det eneste han kan byde ind med er vold og frygt.
    Det er tydeligt at rollenodellen her, selv er en marcho, der ikke kender andre veje end marcho og opblæsthed og naturligvis lærer sine “elever” det og den type er ikke brugbare for det danske samfund.

    Kommentar by Robert R — 11. september 2013 @ 07:14

  15. Sutmig Hashsan er et glimrende eksempel på hvorfor det er strengt forbudt at knalde sin søster, så det undre mig at det ikke er hele familien som sidder i spjældet(og helst i det land de kom fra). Nå men nu skal vi jo være søde ved Sutmig Hashsan og de andre perkere, for V og K samt resten af venstrefløjen siger jo at hahaha…de er hahaha…Mohammedanmarks hahahaha….fremtid hahahaha…WHAT A FUCKING JOKE.

    Kommentar by Fritz — 11. september 2013 @ 14:19

  16. Ingen stiller spørgsmålet: ” Hvorfor har netop muslimer brug for rollemodeller, når nu hverken indfødte danskere eller ikke- muslimske minoritetsgrupper har brug for rollemodeller?”

    Kommentar by Sigwar — 11. september 2013 @ 14:47

  17. Jeg er enig med Fritz, Sutmig Hashsan må være indavlet.

    Kommentar by Johnson — 11. september 2013 @ 16:06

  18. >8
    Sådan er det opgør. Desværre.

    Kommentar by Nielsen — 11. september 2013 @ 18:43

  19. http://www.sn.dk/taastrup-avis-politi/kommunal-medarbejder-fortsat-varetaegtsfaengslet/artikel/356126
    23. september 2013
    Overfaldsmanden skulle have sagt: »Hvis I hænger ud med E (navn fjernet, red.), får I denne her i hovedet«, hvorefter den mindreårige blev slået i hovedet, mens de øvrige personer kom med tilråb.

    Høje Taastrup: Den kommunale medarbejder, der den 9. september blev varetægtsfængslet for medvirken til knivstikkeri, fik i første omgang en varetægtsfængsling til den 20. september.

    Men han sidder fortsat bag tremmer, og det kommer han til helt indtil den 11. oktober, hvor der er berammet et retsmøde ved Retten i Glostrup…..

    Kommentar by tavsen — 25. september 2013 @ 08:02

  20. […] Doosh, Bilal Al-Issa, Subhi Hassan, Mahmoud Hamdan, Tariq Mahmood, Muna Mohamoud Abdullahi og en anonymiseret er nogle af de […]

    Pingback by Monokultur » Rollemodellen flytter med — 26. juli 2015 @ 04:24

RSS feed for comments on this post.