31. oktober 2007

Paula Larrain: “Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt. Og belære den stakkels lille kulturminister…”

Fra TV2 Online – Larrain: “Stakkels lille kulturminister”.

“En stakkels lille kulturminister, der er for lille til sin plads. Sådan betegnede Paula Larrain (K) i maj 2007 Brian Mikkelsen (K), oplyser TV2 News.

Bemærkningen faldt i en mailkorrespondance på Paula Larrains tidligere arbejdsplads DR.

I mailen skrev hun “Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt. Og belære den stakkels lille kulturminister, der er for lille til sin plads.”

Paula Larrain forklarer til TV2 News, at hun på daværende tidspunkt var meget berørt af situationen i DR og, at hun har formuleret sig lidt for skarpt. Hun beklager situationen.”

Oploadet Kl. 13:19 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5132/trackback

18 Comments »

  1. så en person fra DR hopper ud som højreorienteret, og kim prøver at spinne den til hvad?

    Kommentar by Allan — 31. oktober 2007 @ 13:42

  2. Er det ikke dagens “Nybroe” ?

    Kommentar by Dansk Realist — 31. oktober 2007 @ 13:44

  3. Paula Larrain er faktisk én af de få ægte konservative i Det Konservative Folkeparti. Hende er der ingen grund til at kritisere. Hun har faktisk nogle rigtig gode synspunkter. Læs selv: http://omnial.blogbar.dk/2007/10/31/paula-larrain-godt-valg-darlig-timing/

    Kommentar by JanChris — 31. oktober 2007 @ 13:54

  4. Jeg er dybt rystet…en journalist fra DDR der står frem med borgerlige værdier,- hvad er chancen? det er næsten som at vinde 1 milliard i tv bingo!…ligegyldigt hvad, så kan hun aldrig søge til DDR igen, de vil ALDRIG tilgive hendes politiske ståsted.

    Fader Plummergøj med J69 t-shirten har nok allerede skrevet et ophidset memo om forræderi :-)

    Mike

    Kommentar by Onion — 31. oktober 2007 @ 14:31

  5. ->#3

    Helt enig. Hun turde da give udtryk for nogle værdikonservative holdninger man ikke hørt fra de etablerede konservative politikere i årevis.

    Kommentar by JensH — 31. oktober 2007 @ 14:32

  6. uffe elleman, vores udenrigsminister..listen er alenlang..utroligt i er “rystede”

    Kommentar by Allan — 31. oktober 2007 @ 15:58

  7. 1. Ros til Larraine for at have fået et par konservative ideer og formuleret disse i forståelig form. Hun er alment kendt som en billig karriereprostitueret, men noget fornuftigt fik hun dog sagt, idet hun steg på toget.

    2. Lussing til Det Konservative Folkeparti for at hente en ubefaren kendis ind i den 11. times næstsidste minut. Vi har set det før, og det ender som regel ynkeligt.

    3. Henvisning til en stærk kvindelig kandidat, om hvis rene hjertelag og nationalkonservative stamina ingen tvivl kan herske:

    http://www.landsbytossen.dk/

    Kommentar by Crass Børsting — 31. oktober 2007 @ 16:51

  8. Sagde hun virkelig “Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt”……….er det kun mig der kommer til at tænke på andet end kultur….????

    Kommentar by gf — 31. oktober 2007 @ 17:46

  9. Tidligere (D)DR journalist Bjørn Elmkvast….
    Nej..nej… jeg kan desværre ikke rumme flere kendisser!!
    Tror efterhånden det vil virke befriende, hvis Tintin eller Anders And vil stille op til dette valg!!!!

    Kommentar by li — 31. oktober 2007 @ 18:10

  10. Fed kommentar om jernet :D

    Kommentar by Kimpo — 31. oktober 2007 @ 20:26

  11. Nu ser jeg ikke tv, så jeg kender ikke noget til Paula Larrains meritter, hverken som danser eller nyhedsoplæser. Jeg ville, eftersom hun kommer fra DR, er kvinde og andengenerationsindvandrer på forhånd caste hende til at tilhøre Connie Hedegaard-segmentet af De konservative.

    Men den kronik hun skrev i Berlingske den 10. juli, (hvilket i valghorisonten er meget lang tid siden) gør hende mere konservativ end de konservative er flest. Tilmed har hun nu sagt, at hun intet problem har med Pia Kjærsgaard.

    http://www.berlingske.dk/article/20070710/dineord/107101004/

    Hvem er hun, denne Paula Larrain?

    Kommentar by ThomasL — 31. oktober 2007 @ 21:24

  12. -> #11 ThomasL

    Paula Larrain var journalist på DR’s TV-avisen, men hvad hun laver idag ved jeg ikke. Men jeg læste den kronik du linkede til, og er vireklig mere konservativ end nogen af partiets Folketingsmedlemmer.

    Kommentar by JensH — 31. oktober 2007 @ 21:53

  13. #12
    http://politiken.dk/politik/article409763.ece
    Når man ikke kan få den, man vil have, så er der jo altid flinke Bendt.

    Kommentar by Menig 442 — 31. oktober 2007 @ 23:01

  14. @10 Kimpo
    Måske du som mand syntes om den fremgangsmåde!
    Jeg som kvinde har lære, at man får mere ud af, ikke at rykke når jernet er varmt, for så bøjer det!

    ;-)

    Kommentar by li — 1. november 2007 @ 00:17

  15. Jeg er enig med Nazi-Allan. Jeg synnes hun lyder cool nok.

    Den bemærkning om Kulturministeren tror jeg skal forståes som humoristisk snak imellem venner. Sådan kunne jeg selv finde på at udtrykke mig. Også om mennesker jeg respekterer og godt kan lide.

    Kommentar by Sortalf — 1. november 2007 @ 00:46

  16. Kender denne lille klaskedukke ikke sine ordsprogog talemåder?

    Man skal SMEDE mens jernet er varmt! Eller rækker hendes forstand kun til tåbelige småliderlige sammenligninger?

    Og hende kan de Konservative bruge!!!!!

    Ja det kan kun gå tilbage for partiet med den udblokkede danskesko på listen!

    Louise Frevert er alligevel mange gange mere værd end denne dullefims.

    Kommentar by Dansk Realist — 1. november 2007 @ 18:57

  17. Du øh allan,

    Vi har et lille hængepart fra tråden om TV lægen.

    Lige præcist hvilken lov og hvilken paragraf mente du folketinget overtrådte da de stemte for at deltage i Irak?

    Hauch3

    Kommentar by PeterK — 1. november 2007 @ 20:28

  18. Jeg har ikke læst din Bog,men hørt nogle af dine udtalelser i GoMorgenDanmark.
    Jeg har gennem mange år i Radio & TV.nærmest oplevet,at Journalister nærmest ,,freder,,især Politikere og andre ,,kendte,, mennesker.Man skulle ikke tro,at Journalister havde lært Hv.spørgsmål i deres uddannelse !!De eneste Programmer hvor de bruger dem er i Fakta og Penge !Der nøjes de ikke med et henholdende eller undvigende svar,men fastholder deres spørgsmål indtil de får et enkelt svar.JA ELLR NEJ !
    Når det gælder Politekere lader man dem bare gentage deres ,,sædvanlige,, bavl flere gange uden at afbryde dem og få et konkret svar.Den slags har du – desvære – også været med til.
    Der tales meget om YTRINGFRIHEDEN !Men både det elektroniske og det trykte medie er daglig med til at BEGRÆNSE BEFOLKNINGENS YTRINGSFRIHED
    Jeg kan give dig mange eksempler på min påstand.
    Velig hilsen
    EllisLaursen

    Kommentar by Ellis Laursen — 27. april 2008 @ 11:55

RSS feed for comments on this post.