31. oktober 2007

Villy Søvndal talte usandt

Fra TV2 Nyhederne – Faktapatruljen: Søvndals plejehjemsbesøg

“SF-lederen Villy Søvndal sagde på valgkampens første dag, at han havde besøgt omkring 20 plejehjem det seneste år, og ifølge Søvndal var der ikke ét af de plejehjem, der havde fået tilført mere personale i de seks år, hvor den nuværende regering har siddet ved magten.”

To påstande. Den første usand. Den anden formentligt det samme.

1) Søvndal har ikke besøgt 20 plejehjem som påstået – kun fem.

2) Søvndal påstår at ingen af de plejehjem han besøgte, havde fået mere personale siden 2001 – ASP Plejecenter (siden 2004)…

Søvndals bortforklaring til den sidste påstand fortjener fremhævelse…

TV2: Så holder din påstand jo slet ikke?

Villy Søvndal: Jov, for det jeg taler om er jo det generelle billede, at hvis man kigger på plejehjemmene som sådan, så er der skåret…

Opdate.

Oploadet Kl. 15:33 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5133/trackback

24 Comments »

  1. Han er særdeles velegnet til rollen som finans, handels og skatteminister i en S-SF-Radigal regering.,- løgn, fortielser, fordrejelser, og uld i mund når han skal komme med en forklaring der kan holde ude i den virkelige verden..
    Narrøv!

    Mike

    Kommentar by Onion — 31. oktober 2007 @ 15:43

  2. Søvndal – Nyrop Rasmussen -Auken…… har dette tilfælles, at de omgåes virkelighedens facts, som det behager dem!

    Det værste er næsten ,at de så åbenlyst tiltror stemmekvæget en hukommelse af en varighed som et nanosekundt !

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 31. oktober 2007 @ 15:49

  3. […] så  for  alvor, eller  var det i virkeligheden med NA- historien om Paula Larrain igår ? Og så har Søvndal besøgt en masse plejehjem, men kun rent  åndeligt, altså. Valgkampen er  fire mandater fra et VKO flertal: Ny Alliances spydspids benyttede sin gode vens […]

    Pingback by Snaphanen » Når anstændigheden går amok: “Du er et svin, du er et svin, du er et svin” — 31. oktober 2007 @ 16:11

  4. Villy Søvnløs siger bare det vi alle ved, nemlig at det er helt legalt at fylde folk med løgn, bare man er muslim eller tilhøre venstrefløjen.

    Kommentar by Fritz — 31. oktober 2007 @ 16:35

  5. Løwndal!

    Kommentar by T Simonoce — 31. oktober 2007 @ 16:47

  6. Og så har han opfordret til, IKKE at købe hos jøder! Velbekomme…

    Kommentar by Slyrgraff — 31. oktober 2007 @ 17:05

  7. Han løj jo også om Fort Brag, som var en underjordisk base i Grønland(eller vidste han bare ikke bedre ? He-he).

    Jeg hygger mig altid helt vildt, når han taler om udenrigspolitiske forhold – for da tænker jeg altid på Fort Brag………….

    Kommentar by Cicero — 31. oktober 2007 @ 17:12

  8. Villy Søvnforstyrret kan vel ikke gøre for, at hans drømme verden bliver blandet sammen med den virkelige.
    Ved ikke hvad denne sygdom hedder, men sund er den bestemt ikke.

    Kommentar by li — 31. oktober 2007 @ 18:02

  9. Hvor er det dejligt at se nye debatører, sig jeres mening.

    Uriasposten er snart det sidste sted.

    Kommentar by mike — 31. oktober 2007 @ 18:33

  10. I en artikel i Weekendavisen for et par uger siden stod der, at Villy Søvndal havde en udtalt tendens til at overdrive i sin retorik og udtale sig om ting, han slet ikke havde forstand på eller viden om.
    M.h.t. til den seneste sag, skal man huske på, at Søvndal sagde om Pia Kjærsgaard, der havde klaget over at være blevet overfaldet verbalt af nogle SFU’ere på Christiansborg Slotsplads, at hun “talte usandt” og gjorde det i “ond tro”. Det vidste Søvndal ikke noget om, han var nemlig ikke tilstede. Pia Kjærsgaard havde endda vidner, der bekræftede hendes påstand.
    I sagen om Søvndals plejehjemsbesøg er det derimod 100% sikkert, at Søvndal har “talt usandt” i “ond tro”. Kan han mon selv se hykleriet?

    Kommentar by JanChris — 31. oktober 2007 @ 18:34

  11. Formodentligt ikke men jeg håber da du skriver et skarpt læserbrev hvor du gør ham opmærksom på det ;-)

    Kommentar by whodares — 31. oktober 2007 @ 20:54

  12. Han styrker sin ethos ved at henvise til en konkret erfaring, et stykke empirisk arbejde, at han har besøgt 20 plejehjem. Den slags giver troværdighed. Det er den slags historier, alle politikere drømmer om at kunne hive op af lommen på direkte tv.

    Men når det så viser sig, at det er løgn, at han kun har besøgt 5 plejehjem. Og at han også har løjet om det vigtigste eksempel. Så falder ikke alene hans angivelige erfaringsbaserede argumentation fra hinanden. Han prøver endda på at slå det hen: At han talte om “det generelle billede”.

    Dermed lyver han én gang til. Han påstår nu, at han slet ikke ville bevise noget ud fra den konkrete erfaring, han havde tilegnet sig. Men at han i stedet kun ville sige noget om “det generelle billede.

    Det er en meget skidt karakter, der åbenbarer sig her. Søvndals udsagn bør indgå i retorikstudiets pensum som eksempel på politikerløgn, når den er værst.

    Kommentar by ThomasL — 31. oktober 2007 @ 21:47

  13. Villy Søvndement mener nu, at udtalelsen var en FODFEJL !!!
    Jer er ikke jyde, men jeg tror på jysk, at sådan en FODFEJL! betyder LØGN.
    Hvis ikke, kan vi så undskylde Villy med, at han mangler de rette ortopædiske små sko?
    Hvor har den onde regering svigtet, så Villy ikke er blevet behandlet, for sine deforme fødder?
    Jeg spør`bare

    Kommentar by li — 31. oktober 2007 @ 23:59

  14. En fodfejl ???????

    Den røde klovn må sgu da for pokker kunne huske om han har været på 5 eller 20 plejehjem, han kan ikke engang redde den med at sige SF-folk havde besøgt 20 hjem for manden sagde højt og tydeligt, JEG HAR PERSONLIGT VÆRET PÅ……Pinlige Willy !

    Desvære er der bare mange “følere” der synes Willy virker sååå troværdig….Vorherre bevares !

    Kommentar by whodares — 1. november 2007 @ 00:34

  15. Link til Løwndal’s (good one T Simonoce!) spm i FT vedr Fort Bragg: http://www.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S5034.htm – tænk at han gør sig drømme om at blive Udenrigsminister…!

    Han taler også mod bedre vidende når han med skinger stemme fremfører; “Jeg har været rundt for at besøge langtidsmedicinske afdelinger her i København på Herlev Sygehus og på Bispebjerg Sygehus. Der er 25 procents overbelægning.Folk ligger på gangene.”

    Forkert. Hverken Bispebjerg eller Herlev Hospital har ifølge deres kommunikationsmedarbejdere overbelægning på de medicinske afdelinger. (kilde: Berlingske Tidende og avisen.dk)

    Endvidere er det ganske utroligt at samtlige venstresnoede bliver ved med at råbe op om ulighed og fattigdom i DK!?
    LÆS FØLGENDE ARTIKEL FRA CEPOS: http://blog.cepos.dk/?p=230

    Kommentar by Ulrich Andersen — 1. november 2007 @ 01:37

  16. @14 whodares
    Ja..ja..FODFEJL
    Jeg hørte det selv, da mit fjernsyn fejlagtigt stod på (D)DR 1
    Villy beklagede sine fødder!! over for Kreutzfelt og fortalte det var 5 og ikke 20.
    Derfor tror jeg, at der nok vil komme en sød jyde, og oversætte for mig! de forstår sig nok på Villy`s modersmål!
    :-)

    Kommentar by li — 1. november 2007 @ 01:51

  17. @6 Slygraff

    Har Søvnig anbefalet IKKE at handle hos jøder?

    Jamen det er jo klokkeklar nazistisk propaganda, der bør blæses op i medierne.

    KIM MØLLER, så er det med at komme på banen, du med erfaring fra TV2s morgen (eller var det aften)udsendelse !

    Nazisten Søvndal!
    Løgneren Søvndal!

    Han skal knaldes på sine udtalelser så grundigt, at SF tager EHL i hånden og blæser ned under spærregrænsen!

    Kommentar by Dansk Realist — 1. november 2007 @ 18:28

  18. Det burde han ja, men jeg tvivler på at medierne vil hjælpe med det, for ærligt talt har de selv med deres skønmaleri af LØGNDAL bragt ham i positionen som den åh så sympatiske og joviale mand.

    Kvalmende er det, og faktisk undrede det mig at faktapatruljen tog det op (men måske var det plejehjemmene der ikke ville spændes for hans løgnagtige vogn og forlangte det kom ud)for medierne har desvære meget svært ved at bringe de kritiske sager ang oppositionen frem.

    passede de deres arbejde disse røde wanabee journalister ville skeletterne også rasle ud af skabene hos stort set alle oppositionens politikkere (ihvertfald præsis samme slags skeletter som man da altid kan finde hos de borgerlige når medierne har fyret op under deres små tilsvinings kampagner)men det sker aldrig….Og hvorfor mon ?

    Kommentar by whodares — 1. november 2007 @ 19:29

  19. -> 16 li

    Jeg bor i samme by som Søvndal, og for at det ikke skal være løgn bor Elsebeth Gerner-Nielsen her også. Oh! Jammer.

    Jeg er ikke ægte jyde, jeg er emigreret københavner – fra Sjælland som de siger her – og har kun boet her i 20 år. Jeg er nu alligevel helt sikker på, at ‘fodfejl’ på jysk betyder det samme som i resten af landet – en bagelagtig fejl, en mindre detalje.

    En overdrivelse med mindst faktor 4 er ikke en mindre detalje, det er en løgn af Münchausenske dimensioner. Når man så siger den for at stille sig selv i et bedre lys, og når den afsløres så siger at det ikke var det man mente, så er man ikke en gang fuld a løwn, man har også en skidt karakter. Så ring’ at man er nødt til at sige De. Derfor hedder han også Willy Løwn her på egnen.

    I øvrigt er han også en hykler af rang. Kørte rundt i årevis i en benzinsluger, mens han messede miljø og sparsommelighed. Lidt ligesom Svend Auken der kørte rundt i sin Wartburg i årevis, hvor det var kendt at den alene forurenede lige så meget som 200 moderne biler. Men den var jo fremstillet i arbejder- og bondeparadiset, idealet.

    Kommentar by PeterK — 1. november 2007 @ 20:21

  20. Tyrkfjel. Jeg ved ikke hvordan ‘bagelagtig’ ser ud, lidt som et franskbrød ?
    Der skulle have stået ‘bagatelagtig’. Om det var en bagatelagtig fejl eller ej, vil jeg ikke udtale mig om -og jeg skrev det igen, men nåede at rette det. Tastaturkvababbelse.

    Kommentar by PeterK — 1. november 2007 @ 20:24

  21. @19 Peter K
    Nåee…så er jeg mere rolig, kunne da godt være, vi her på Djævleøen forstod noget andet med en tennis-fodfejl ;-)
    Mente nok, at Villy skamred ordet fodfejl….
    Men heller være 100% sikker på, at kunne betegne Villy som LØGNER, dette hermed gjort.

    Kommentar by li — 1. november 2007 @ 22:34

  22. Hatten af for VU. Det er squ godt lavet.

    Kommentar by Sortalf — 2. november 2007 @ 06:38

  23. Videoen er taget ned ser det ud til.

    Nogen der ved hvorfor ?

    Kommentar by Sortalf — 2. november 2007 @ 17:12

  24. iranian mujahedin in 1979 was a brutal terror group in iran- they worked with mullas in toturing, killing civilians in iran later they lost a power to mullas, and they moved 2 iraq helped saddam in raping , toturing, killing civilians in iraq – these terrorists are villy Søvndal,s best friends in denmark => villy is stupid terrorist today- in 1990s these terrorists while they were refugee in denmark under SF party, Villys knowledge they traveled to saddams iraq and in iraq they called saddams right hand, in raipe, toture and killing in saddams prison, that is a reason mullas in iran feel themselves a big legitime power because their enemy like Villt Søvny is a terrorist and villy has a 1000s of civilians blood on his hand by supporting mujahedin and saddam in 1990s.
    today villy make probaganda under name of freedom of speech but in reality he make big conflict and preperation for a big war in future-
    so who is real terrorist her?
    iranian government or Villy Søvndal?
    -answer is villy søvndal: because 1- he 100% support the middle east worst terror grupe( by 10000s civilians blood on their hands)
    2- he involve in iran internal problem and make iran and middle east problems 100 time worse- because inside iran all people look at villy Søvndal and pia kærsgård as a outsider enemy – not a friend- so DF party and SF party make a new war her, while they have 100000 iraqi civilians blood on their hands.
    Welcome to Probaganda marked!!!
    Villy Søvndal hate iran-he is working with worst terror group called mujahedin-He helped saddam & mujahedin in killing ,toturing& raping of 10000s civilian in iraq -he is a criminal terrorist with 1000s civilians blood on his hands-he just making probaganda using hizbutahriri terrorist for make himself a legitime pilitician. Democracy is hostage her.
    Villy terrorist=mr probaganda= iranian Jihadist

    long live dialog and peace and democracy and justice
    Dansk folk party fundamentalist kristianist = hizbull tahrir fundamentalist = terrorist & murders

    Kommentar by sami — 12. februar 2009 @ 19:23

RSS feed for comments on this post.