2. november 2007

Interview med Khaders sorte håndværker

Det lykkedes medierne at ride stormen af, og Projekt Khader fortsætter planmæssigt. Sagens akter har været fremme, og som jeg ser det er det overvejende sandsynligt, ikke bare at håndværkerne arbejdede sort, men at Khader må have været klar over det. Byggefirmaet lugter langt væk af fusk (ikke at forveksle med rod), og hvis han havde handlet i god tro, så ville han selvfølgelig havet pudset medierne på Se & Hørs kilde.

Fra interviewet i Se & Hør – Vi arbejdede sort (papir).

– Hvem kontaktede jer angående arbejdet?

– Det gjorde Michael Jeppesen. Vi har arbejdet for ham mange gange før.

– Hvornår fandt arbejdet sted?

– Det tog tre uger. Sidst i august, først i september.

– Hvad bestod jobbet af?

– Vi skulle bygge et stort hegn og en skydeport i lærketræ.

– Hvad var aftalen med hensyn til betaling?

– Vi aftalte at vi skulle have 80.000 kroner for arbejdet.

– Er du sikker på, at det var meningen, det skulle være sort?

– 100 procent sikker. Hvis det ikke var sort og kontant, så ville vi nemlig slet ikke have gjort det, da vi alle var på sygedagpenge. I øvrigt var det altid sort, når vi arbejdede for Jeppesen.

– Var der et klart design med hensyn til, hvordan porten og hegnet skulle se ud?

– Nej, det snakkede vi med Naser og hans kone, Bente om.

– Så både Naser og Bente var tilstede under arbejdet?

– Ja.

– Er du overbevist om, at Naser Khader og hans kone vidste, at der her var tale om sort arbejde.

– Det er jeg slet ikke i tvivl om!

– Vi arbejdede jo også tit til klokken 24.

– Der er ingen tvivl om efter din mening, at de vidste, at der her var tale om sort arbejde.

– Nej!

– Spurgte de nogensinde, om der nu også var tale om legalt udført arbejde?

– Nej, det gjorde de ikke.

– Var Jeppesen tilstede under arbejdet?

– Nej.

– Hvordan blev I betalt?

– Vi fik 40.000 kroner inden arbejdets begyndelse, og 40.000 efter at hegnet og porten var færdiglavet.

– Hvem fik I pengene af?

– Vi fik dem af Jeppesen.

– Var betalingen kontant?

– Ja, i tusindkronesedler. Det er nogle fandens store sedler at rende rundt med i København. Ingen kan veksle.

[…]

– Kan du uddybe det med ansættelsen i firmaet De Hellige Håndværkere?

– Vi fik lavet nogle fiktive ansættelseskontrakter, der så skulle bruges som dokumentation, hvis der blev problemer.

  • 31/10-07 Uriasposten – Naser Khader mistede kontrollen, da Henrik Qvortrup konfronterede….
  • Oploadet Kl. 05:53 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5138/trackback

    22 Comments »

    1. Denne her sag virker for mig komplet uforstålig.
      Bliver den “hemmeligholdt” så de stærke pengemænd bag NA, kan nå at ordne de kaotiske papir og evt “bestikke” kilden.
      Sover myndighederne, arbejdstilsynet eller politiet, der trods alt har haft første parket, til denne forestilling?
      Jeg kan heller ikke få fakturaerne til at hænge sammen, og de forskellige nævnte beløb og udbetalinger.
      Hvis Jeppesen åbenlyst står og blafre med mærkelige papir og dokumenter, og indrømmer der hverken er tjek på fakturaer og adresser, så syntes jeg bestemt SKAT skal se at komme ud af hullerne, og evt hjælpe den stakkels mand! politiet kan vel også hjælpe lidt, med oplysninger om de omtalte håndværkere, fx hvor mange timer de har arbejdet, de overvåger vel huset og Khader.
      Hvad med fagforeningen, kan de stå inde for om lønnen er rimelig, i forhold til timerne der er brugt, eller har fagforeningen ukritisk bare udbetalt sygepenge? og hvilken læge har vurderet håndværkerne så syge, så de ikke har kunnet arbejde!?
      Ja, find selv flere mærkelige! spørgsmål, der er nok af dem.

      Selvfølgelig kan “kilden” nok få kolde fødder, men sagen har offentlig interesse, så overnævnte problemer burde belyses og undersøges, for retfærdig “følelsens” skyld.

      Kan VI være tjent med en folketings mand som Khader, der har klokket så meget rundt i sin personlige administration af valg af firma og håndværkere og personlige papirer eller manglende på samme. Derefter med oplysningerne og dokumentation for den påstået svindel, for ikke at tale om, sit aktive forsøg på, at forhindre pressen i at offentlig gøre sagen, trods det, at han selv kunne have forhindret forside historien, da han fik mulighed for at rense sig selv FØR historien kom på gaden.

      Hvordan vil hans administration og forvaltning SÅ være på et evt. ministerkontor, jeg spør`bare?!?

      Kommentar by li — 2. november 2007 @ 09:10

    2. At Khader tilsyneladende har fået lavet sort arbejde er et mindre problem. Det er forkert, men lad det fare.

      Hvad der virkelig tæller er, hvordan han reagerer i en presset situation:

      – Kommer han med et hurtigt og klart dementi?

      – Er dokumentationen klar og overbevisende?

      – Taler han sandt, indrømmer fejl, eller er det vigtigste for ham at redde sit eget skind fremfor at gøre det etisk rigtige?

      Det er de ting, han virkelig bør vurderes på. Ikke mindst fordi han lige har grundlagt et parti, der i høj grad bygger på tillid til hans person og hans evne til at vælge de rigtige folk omkring sig.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 2. november 2007 @ 10:04

    3. Min respekt for de danske vælgere bliver i den grad mindre, når jeg ser, at både SF og Ny Alliance går frem efter henholdsvis Søvndals åbenlyse løgn og Khaders “svinske” angreb på Qvortrup. En Megafon-måling viste f.eks. i går, at SF er mere end 1/2 gange så stor som DF!

      Kommentar by JanChris — 2. november 2007 @ 10:20

    4. Stemmeret til undulater, NU!

      Kommentar by Kimpo — 2. november 2007 @ 11:54

    5. Vilstrup i dag viser SF og DF på ca. samme størrelse.

      Og EL på 1,4 % (*fnis* :)

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 2. november 2007 @ 13:05

    6. Jeg ville aldrig købe så meget som en brugt trækvogn af Khader og Co. De ved lige hvoran man skal snige sig udne om loven, og er så moralsk bankerot at det ikke er til at fatte.

      Kommentar by Holme — 2. november 2007 @ 13:13

    7. 2-11-2007 Forsvunden tillid.

      Det er jo sørgeligt,når en ærlig Dansker,eller 2 ærlige Danskere der arbejder sort sladrer,sladrer til PRESSEN.

      Det er jo også sørgeligt,at næste gang en arbejdsgiver skal have lavet sort arbejde,så er arbejdsgiveren jo nødt til,at ansætte en person der ikke taler Dansk,og da der er 23 officielle sprog i EU,så er der store chancer for,at Danskere i Danmark,ikke kan få sort arbejde i deres eget fædreland.

      Det værste i denne sag er jo,at en af de udsendelser som jeg personligt nyder at se på DR,NEMLIG JERSILD og Spin,bliver berørt af denne artikel i SE og HØR.

      Når Villy Søvndal og Ny Alliance BEGGE GÅR FREM I VALGMÅLINGERNE,så kan det kun skyldes,at der er sket et STORT MORALSK FORFALD i den Danske befolkning.

      DOG mener jeg,at jyder der laver sort arbejde,de sladrer ikke,og deres tunge eller sjæl,kan heller ikke købes for ussel mammon.Der er et ord et ord.

      Os der kun har gået i skole i 7 år,vi kan godt tilgive,at Villy Søvndal har svært ved at tælle til 20,og kan tilgive,på grund af (personlige erfaringer),men det er jo ikke sikkert,at højlærde akademikere hopper på den.

      Kan vi redde hele verden med den slags politikere.Jeg tvivler,men vi idealister må aldrig give op,for engang imellem fødes der personligheder,lige som Mahatma Ghandi og Nelson Mandela,selv om der er længe i mellem.
      Forsat god valg-observation M.V.H. Saxo-Poul.

      Kommentar by poul leo nielsen — 2. november 2007 @ 13:26

    8. Kommer Venstrefløjen,Sosserne samt Khader til fadet – så får de folk der har stemt dem ind, over tid, som fortjent.

      Det gør vi andre også – bare ikke som fortjent.

      Derimod kommer de Borgerlige til, på et senere tidspunkt, at skulle ind og rydde op efter disse mennesker…igen !

      Jeg ved ikke hvad der tænkes på rundt omkring – men for mig er skæringspunktet dette :

      hvilken fløj vil være bedst til at langtidssikre samfundet, så mine børn og børnene også kan få en god tilværelse i deres eget land ?

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 2. november 2007 @ 13:29

    9. Slæb Khader i retten sammen Bagside-Jeppesen.

      Svindel og bedrageri!

      Khader bør erklæres/dømmes uegnet som politiker, og så vil hans parti af godhedsindustriens spidser faæde sammen som et korthus.

      Kommentar by Dansk Realist — 2. november 2007 @ 13:40

    10. Jeg har skrevet et lille indlæg på min blog om en anden person, der for ca. halvandet år siden beskyldte Khader for at have fået udført sort arbejde: http://omnial.blogbar.dk/2007/11/02/beskyldninger-mod-naser-khader-ikke-af-nyere-dato/

      Kommentar by JanChris — 2. november 2007 @ 14:37

    11. @8 Dansk Realist
      Der er desværre stor forskel på folk, og hvem der gør hvad.
      Husker hvordan der blev skrevet side op og side ned, om Henriette Kjær og hendes mands økonomi og ubetalte regninger, hun måtte gå…

      Tro mig, medie-darlingen Khader og kollega journalisten Jeppesen, slipper helskindet ud af denne affærde, og budbringeren Q bliver slagtet.

      Vi får aldrig af vide, om vores altid forstående og gode tolerance er skyld i, at Khader har følt sig højt hævede over vores love, og helt troskyldigt bare har handlet uden omtanke, og så lige op til et valg!!

      Tavsheden er skræmmende!!!

      Hallo…hallo,,,gok-gok-gok,,,i hvilken busk har i gemt jer, i referat nedskrivere…..journalister hedder de vist!

      Kom så…gok…gok…gok..der guldkorn her!!

      Kommentar by li — 2. november 2007 @ 15:30

    12. […] det ikke er på oppositionen, hvortil jeg trygt regner Ny Alliance. Hvorfor ikke  på Venstre ?  Poul F. Hansen : Jeg udfordrer de danske halal-hippier til at […]

      Pingback by Snaphanen » Stem hvad du vil……………… — 2. november 2007 @ 15:52

    13. I Danmark er Demokrati = Sort Arbejde.

      Alle deltager.

      Note: Khader reagerer som en vild, uhæmmet og skræmmende. Han viser for åben skærm, at han ikke har format til at komme til ansvaret, det store ansvar.

      Han er bedst til foredrag på højskoler og i husmoder-klubber….begge steder er danske kvinder vilde med ham, samme kvinder som har ligget i med 40 grækere og 50 tyrkere…men som nu er blevet for gamle til Rhodos, og istedet vælger det ‘danske’.

      Jeg har (ellers) intet imod Khader, men han har spillet falit i denne sag.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 2. november 2007 @ 16:31

    14. Men nu fik vi da endelig den første klare melding fra lederen af Ny Alliance:

      Henrik Qvortrup er uspiselig for en muslim!

      Det har vi andre måske nok syntes hele tiden, men alligevel det er da et lille skridt mod mere klarhed:-)

      Den virkelige skandale er er vel at en flok hæmningsløse opportunister har set deres chance for at blive “tungen på vægtskålen” og skalte og valte med demokratiet efter forgodtbefindende, mens medierne tankeløst løber i hælene på dem og først med Qvortrups mageløse mudderkast er der en lillebitte chance for at de vågner op og enkelte journalister måske finder en hjernecelle at tænde for.

      Kommentar by Jens Hansen — 2. november 2007 @ 18:42

    15. Undskyld, men både BT og Berlingeren har fået forelagt – og accepteret – at der foreligger dokumentation, i form af fakturaér, der dokumenterer, at der er betalt moms af ydelsen. Hvorfor bliver I så ved ? Er det løgn eller hvad ? Kan det være fakturaér der fremstillet efterfølgende eller hvad ?

      Kommentar by Luffe — 2. november 2007 @ 20:35

    16. Tja kald det en fornemmelse (eller også har jeg bare et meget dårligt billede af ham)men jeg føler helt ind i knoglerne at noget er skrigende galt med Khader.

      Jeg har også læst tilsvarende beskyldninger mod Khader både sommerhuset, men også at han i visse tilfælde selv iscenesatte “ballade” med 2Gere, om det er sandt aner jeg selvfølig ikke, men lægger man det sammen med “KOPI” kapitlerne, lånt “firmanavn” ja så er der måske noget om ordsproget ingen røg uden ild ??

      Og det at medierne nærmest har fredet ham og nærmest siger at de mest tror på Khader, ja så er jeg først sikker på at noget er bimlende galt.

      En ting er jeg ihvertfald stensikker på,at kommer Arogant alliance og de radikale til fadet sammen med V og K (især førstnævnte har det jo med at kun gå efter magt før principper)ja så beder dette folk selv om det, så er majoriteten af Danskerne for dumme til at kunne beholde gamle Danmark, for når V og K (samt folk i almindelighed)så pokkers let lod medierne dikterer hvad de skulle synes og mene om A-F-V-I-S-T-E asylansøgere ved direkte at bruge deres børn, som som for manges tilfælde er født efter de første 2-3 afslag, ja så tør jeg slet ikke tænke på hvor Danmark ender.

      Vi fik som folk aldrig muligheden at være medbestemmende om vores land skulle være multietnitsk, og det ser ud til at vi aldrig får valget heller i fremtiden ang om vores land forsat må være Dansk.

      Kommentar by whodares — 2. november 2007 @ 20:44

    17. Khader har indbragt Qvortrup for pressenævnet. Det gør man vel ikke hvis man ikke mener man har en sag og dermed rent mel i posen.

      Kommentar by Luffe — 2. november 2007 @ 21:09

    18. -> 15 Luffe

      “Undskyld, men både BT og Berlingeren har fået forelagt – og accepteret – at der foreligger dokumentation, i form af fakturaér, der dokumenterer, at der er betalt moms af ydelsen…”

      Undskyld mit franske – men det rager altså Uriaspostens samlede chefredaktion hvad BT og/eller Berlingske godtager eller ikke godtager.

      I mandags, den 29. oktober, da Se & Hør talte med Michael Jeppesen forelå der ifølge ham ingen fakturaer, da arbejdet endnu ikke var afsluttet. Samtalen blev optaget.

      På daværende tidspunkt må Jeppesen/Khader og frue vide at Se & Hør er på sporet, og en sag er under opsejling, og pludselig tirsdag har Michael Jeppesen fire fakturaer klar.

      Det lugter langt væk.

      Kommentar by Kim Møller — 2. november 2007 @ 21:31

    19. Man kan tænke sig mange ting og hvis man lader fantasien få helt frit spil, så forestiller jeg mig at det måske er nogle arabiske pengemænd som har puttet nogle penge i Saxo Bank, og som har syntes at det var en god ide at investere i Naser Khaders politiske projekt fordi gevinsten kunne være enorm hvis det lykkedes.

      Men samtidig med at samspillet mellem bank og parti bliver mere åbenlys og måske en smule desparat, så vokser denne historie frem og truer med at vælte læsset.

      Hvis der er noget om det må man vel sige at vi har godt nok svært ved at forstå muslimer, men de har mindst lige så svært ved at forstå os og begå sig her!

      Kommentar by Jens Hansen — 2. november 2007 @ 23:39

    20. Jeg er sikker på at Jeppesen har fusket/svindlet i denne sag.

      Jeg anser det for sandsynligt at Khader har kunnet regne ud at det var sort arbejde, men jeg ved ikke om det er ulovligt. Jeg har personlig intet imod sort arbejde i småskalaen, men man kan naturligvis ikke tillade sig det som partiformand, med mindre man er fremskridtsmand. Det viser noget om Khaders manglende personlige dømmekraft. Han tror han kan komme godt fra alt. Men det overrasker vel ingen.

      Det er også tydeligt at Qvortrup har timet sagen til rette øjeblik (valgkampen), og at hans hensigt er politisk. Han afsluttede et udsagn i TV i dag med at sige at denne sag jo sætter spørgsmålstegn ved Khaders duelighed som politiker. Altså gik han ud over sagen om sort arbejde og ind på at give råd til vælgerne. Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd, men det kan findes i TV2 nyhederne fra fredag kl. 22 (de er ikke online endnu).

      Kommentar by Casper — 3. november 2007 @ 03:17

    21. 17: Det beviser da intet at han har indbragt Qvortrup for pressenævnet. Afgørelsen kommer ikke på denne side af valget. Selv om pressenævnet kunne – hvis de ville – prioritere sagen højt og ekspresbehandle den, men sådan gør man jo ikke i Danmark. Kender jeg Khader ret, mener han: “Jeg agter at indbringe sagen for pressenævnet” – og så går det uger før han skriver brevet, hvis han overhovedet gør det.

      19: Jeg tvivler nu stærkt på at islamister står bag Khader. Det er for langt ude. Det er tydeligt at hardcore islamister hader Khader, luk øjne og ører op, så kan du også se det. Khader er antagelig den mest islamist-kritiske person i Ny Alliance, men problemet er at alle hans partifæller/undersåtter er rigtig “pæne mennesker”, altså stærkt muslimvenlige.

      Dermed siger jeg ikke at Khader evner at bekæmpe islamisme. Han er naturligvis ikke dansk-national. Men hans tilstedeværelse er en torn i øjnene på de demokratifjendtlige muslimer, og det er godt nok. Han skal stadig have ros for hans rolle i Muhammedkonflikten, hvor danske politikere kappedes om at stikke hovedet i strudsehullet.

      Ud over jammerbøtten Kamal Qureshi, den søgende islamist/skabslesbiske Asmaa Abdol-Hamid, den korrupte klan-tyrker Hüseyin Arac, så er der endnu en mulig type indvandrerpolitiker, som vi hidtil ikke har set meget til. Det er den type, der har droppet enhver offermentalitet, og som egentlig slet ikke profilerer sig på at være indvandrer. Sådan en er Lone Yalcinkaya fra Venstre. Hun har tyrkiske rødder men svarer realistisk på spørgsmålet om Tyrkiet i EU, i modsætning til masser af naive danske politikere:


      Tyrkiet skal optages i EU, så snart landet opfylder kravene til menneskerettigheder og økonomi?

      Delvist uenig: Efter som jeg observerer Tyrkiets udvikling i retning af islamiserings, mener jeg at deres optagelse kan tage noget længere end tidligere forventet.

      Personer, der har siddet i et dansk asylcenter i et nærmere fastsat antal år, skal gives varig opholdstilladelse?

      Helt uenig: Hvis asylsøgeren ikke har opnået asyl i DK, skyldes det at vedkommende ikke er berettiget til asyl. Jeg mener ikke at personer som nægter at acceptere afslag fra flere instanser skal belønnes for deres ulydighed.

      Der bør tages flere hensyn til religiøse minoriteter i offentlige institutioner?

      Helt uenig: Det er ikke acceptabelt med særlige religiøse hensyn i det offentlige, idet religion er en privatsag og ikke vedkommer andre at tage hensyn.

      Kilde: http://www.altinget.dk/kandidater/kandidat.asp?id=1771&show=qa

      Nu stemmer jeg altså ikke på hende, da jeg er DF’er, men jeg kan ikke se andet end at der er brug for nogen som hende.

      Kommentar by Casper — 3. november 2007 @ 03:34

    22. Helt enig hun lyder som en der tænker Dansk også selv om hun skulle have Tyrkiske rødder, men hun er jo heller ikke lige målgruppen for “vores kamp” vel nærmere tværtimod.

      Folk må have alle farver for min skyld, jeg ser mere på hvad de indeholder og der spiller kultur og religion væsentligt ind.

      Kommentar by whodares — 3. november 2007 @ 19:47

    RSS feed for comments on this post.