7. november 2007

SF “er villige til at betale prisen”, lød det

Fra Nyhedsavisen – Villys løfter koster 68 mia. hvert år.

“Hvis SF kommer til magten, vil partiet sætte massivt ind på at sikre et bedre Velfærdsdanmark. Og SF’s partiformand, Villy Søvndal, har aldrig lagt skjul på, at det koster.

»Og vi er i modsætning til flere andre partier villige til at betale prisen,« sagde han i Nyhedsavisen lørdag.

Præcis hvor stor den årlige udgift ville blive den dag, SF har fået gennemført alle de forbedringer, partiet lover i det seneste finanslovforslag, har Nyhedsavisen nu sammen med fagforeninger og arbejdsgiverorganisationer regnet på…

Den samlede pris er 68,6 milliarder kroner om året hvert eneste år, fra den dag, alle løfterne er gennemført.

Hvis alle partiets løfter skulle finansieres via personskatten alene, svarer det til, at alle danske skatteborgere i gennemsnit skulle betale 1.400 kroner ekstra om måneden.”

Oploadet Kl. 13:14 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5160/trackback

18 Comments »

  1. Og tænk, den mand og hans parti står til et kanonvalg !!
    Useriøs overbudspolitik.
    Man kan nok ikke forlange, at hans vælgerskare af skolelærere og
    indoktrinerede gymnasieelever kan regne ud, at det er komplet ansvarsløs
    politik, som ALTID, når VS slår sig løs.
    Hvem der skal betale, bekymrer han sig ikke om.
    Ikke noget nyt fra den front

    Kommentar by ramses-2 — 7. november 2007 @ 13:21

  2. Villy-video :)

    http://youtube.com/watch?v=Yl-m0gPyQTo

    Kommentar by Jakob — 7. november 2007 @ 13:29

  3. Vi kan så bruge beregningen på et andet felt. Indvandringen koster mellem 30 og 60 mia årligt. Det vil sige at det koster hver dansk husstand med 2 udearbejdende 2000 kroner om måneden, at vi ikke tør sende vores børn ud i nattelivet, at man helst skal følges ad hjem om aftenen, at kvarterer i enhver dansk by over 25.000 indbyggere er ‘no-go’ for danskere, at vores børn spiser halal-kød i skoler og børnehaver, og at vi har været nødt til at begrænse den personlige frihed betragteligt.

    Jeg savner en gallup/catinet/e.t.c undersøgelse med spørgsmålet:
    Vil du betale 1000 kroner om måneden for ovenstående?

    Jeg ville da også gerne hilse en undersøgelse med et positivt spørgsmål om den muslimske indvandring velkomment. Er der nogen der kan komme på et?

    Kommentar by PeterK — 7. november 2007 @ 13:42

  4. 1400 kr ?

    Glimrende. Det betyder at selv efter min latterligt lave kbh’er husleje på 2800 kr/m, så har jeg hele 1100 kr/m tilbage at leve for på SU.

    SF – Hele Danmarks VELFÆRDSparti, oh ja.

    Kommentar by DaLi — 7. november 2007 @ 13:50

  5. 3. PeterK

    Jeg tvivler ærlig talt på om de 30-60 milliarder om året indvandringen koster samfundet slår til .

    Om vi overhovedet kan få de reelle talt oplyst er lige så tvivlsomt.

    Men en beregning på et reelle beløb, der vil komme i nærheden af de faktiske udgifteer vil jeg satse på Cand.oecon. Ebbe Vig er i stand til at fremkommer med.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 7. november 2007 @ 13:53

  6. For min skyld må SF da gerne få sit program gennemført. Nu har vi ham jo på citat for, at SF vil klare regningen.

    Hvor SF så lige på privat basis får samlet 68 milliarder samme fra er så et spørgsmål, de selv må rode med svaret på.

    Henrik

    Kommentar by Henrik — 7. november 2007 @ 14:03

  7. @Henrik,

    Ja med 10,560 medlemmer pr. 11/9-2007 bliver dette i runde tal 540,000 ekstra i skat om måneden til SF’s medlemmer :)

    Monstro vi så ikke får det første parti uden medlemmer???

    Kommentar by Zonka — 7. november 2007 @ 14:15

  8. Hvad får jeg for 1400 kr om månede?

    Og er det ikke lidt naivt at tro at han for trumfet alle sine synspunkter igennem? han skal jo danne regering med andre patier som ikke alle deler alle hans holdninger, så synes lidt det er dårligt argument da vi alle burde vide at lands politik ikke bliver drevet af et parti men af flere!

    MvH

    Casper

    Kommentar by Anonym — 7. november 2007 @ 14:30

  9. -> 5 vivi

    Indvandringen koster samfundet langt mere, end nogen tør oplyse os om. Tænk blot på, hvor meget arbejdskraft der er bundet i godhedsindustrien, uden at “udbyttet” på nogen måde svarer dertil.

    Ang. vores allesammens Villy, kan jeg godt forstå, at mange unge mennesker falder for ham. Han er tryg og faderlig, den lærertype der altid vil forstå. Han må også være en drømmepolitikker for de umodne voksne og alle angtneurotikerne, og dem bliver der flere og flere af.

    For SF er det hele så nemt. Partiet har eksisteret i ca. 50 år og aldrig påtaget sig et regeringsansvar. Folketingets SF’ere har i alle disse år levet trygt og godt og alene set en dyd i at forarges over andre og især dem, der påtog sig at handle. SF’erne har altid vidst bedre. Men der er også ansvar forbundet med ikke at handle og lukke øjnene for virkeligheden, det glemmer de bare så nemt i det parti.

    Hvis ikke det var for de grufulde konsekvenser, der er forbundet med at Helle, Margrete og Villy deler regeringsmagten i porten, kunne jeg godt unde dem et trip ud i virkeligheden.

    Ebbe Vigs tal er til at besvime over – thriller er ikke ordet, når han skriver debatindlæg. Men Den Store Danske Encyklopædi kan åbenbart også levere gysere bortset fra solstrålehistorierne om kommunismen og Den Kolde Krig:

    “I JP’S LEDER 30/10 ”Det varme valgtema” bringes udlændingepolitikken omsider ind i billedet med en klar tilkendegivelse af ønsket om, at den stramme udlændingepolitik fortsættes efter valget.

    Til støtte for dette synspunkt vil vi komme med resultatet af en gennemgang af talmateriale fra ”Den Store Danske Encyklopædi”, supplement 2, pag. 109, som klart viser problemets størrelse: Pr. 1/1 2006 var den danske befolkning 5.427.459 personer, heraf 120.000 indvandrere fra ”vestlige lande” og 230.500 fra ”ikke-vestlige lande”. Endvidere oplyses, at der var 160.000 efterkommere fra ”vestlige lande” og 970.000 efterkommere fra ”ikke-vestlige lande”…”

    http://jp.dk/arkiv/?id=1157166

    Her er det tilladt at skrige!

    Kommentar by Mette (islamofob) — 7. november 2007 @ 16:04

  10. 230.500 indvandrere ´fra “ikke-vestlige lande” + 970.000 efterkommere giver i alt 1,2 mio. indvandrere / efterkommere.

    Det er mere end en femtedel af befolkningen totalt.

    Kan nogen bekræfte de tal?

    Kommentar by Poul Højlund — 7. november 2007 @ 17:36

  11. Venstrefløjen har alle dage været mere end villige til at bruge af andres folks penge.

    Enhver der har den frækhed at vise initiativ, arbejdsomhed, flid og mod skal naturligvis straffes for dette via verdens største omfordeling af midler mellem “rige” og “fattige”.

    Gad vide om folk som Søvndahl nogensinde tænker over hvem der skal betale for venstrefløjens uansvarlighed?

    Og om de har tænkt over hvad der sker med velfærdssamfundet når venstrefløjen engang har fået skræmt alle viser mere initiativ end en gennemsnitlig kontantshjælpsmodtager ud af landet?

    Kommentar by Nosferatu — 7. november 2007 @ 19:46

  12. Det bliver ikke de ældre, de syge, bistandsklienter, kassedamer og andre ikke-rige, der stemmer SF, for det bliver DEM der kommer til at betale regningen!

    De bliver endnu fattigere!

    Er det velfærd?

    Kommentar by Dansk Realist — 7. november 2007 @ 22:17

  13. -> Mette

    Kors skuret! Holder de tal?

    Kommentar by PeterK — 7. november 2007 @ 22:46

  14. @9 Mette (islamofob)

    De tal ødelagde mit humør.

    Det mest rationelle nu er nok at undersøge om de virkelig kan passe – og hvis de gør det, så planlægge hvor man selv vil flygte hen…

    Kommentar by Mallebrok — 7. november 2007 @ 23:07

  15. Helt ærligt – så er jeg ikke stensikker på disse tal holder, men at antallet er højere.

    For det er bemærkelsesværdigt, at de ca. 200.000 muslimer, som angives som værende det officielle antal der lever og bor i Danmark, skal være i stand til at forbruge 40% af det samlede socialbudget.

    Enten er disse mennesker eksorbitant kostbare i drift eller antallet af disse er langt højere end de offentlige myndigheder vil være ved!

    40% af socialbudgettet anvendes på disse.

    Integrationsomkostningerne ligger + nærmere end – de 100 milliarder om året.

    Dertil kommer udgifter til politi, fængselsvæsenet – og hvad der ellers skal kalkuleres med .

    Som betalende til dette eksperiment burde Danskerne kræve af politikerne at få samtlige tal på bordet – og jeg mener, de faktiske tal !

    Det er ren fornuft at kræve viden om og indsigt i hvad pengene fra fælleskassen anvendes til.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 8. november 2007 @ 03:42

  16. Har vi ikke en talknuser her på stedet? Det må være muligt at regne baglæns udfra de gældende takster på socialområet og det totale budget plus et skøn, fordi mange af dem er på det der tidligere hed §42 – revalidering hvor kassen stort set er på vid gab.

    Findes der mon nogen anden tid hvor befolkningen fyldes så meget med løgn af politikerne som nu?

    EU forfatningen
    Euromed
    Indvandringens pris
    EU’s indvandringspolitik

    Store solide emner som vi intet får at vide om, og som konsekvent holdes ude af såvel medier som valgkamp, mens der diskutereres hvor mange gange om ugen de gamle på plejehjemmene skal i bad.

    Kommentar by PeterK — 8. november 2007 @ 08:10

  17. Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om de tal, men jeg kan regne ud, at der er noget helt galt med antagelsen om 170.000- 200.000 muslimer i Danmark, der er mange flere.

    I dagene efter 11. sept. da Poul Nyrup forsøgte at få lidt overblik over situationen, fortalte muslimer ham, at de var ca. 170.000 her i landet, og en muslimsk partikammerat i Københavns kommmune skønnede, at deraf var de 10 pct. fundamentalister.

    Til det bemærkede biskoppen i Haderslev Niels Arendt, at han i første del af 1990’erne havde fået oplyst fra muslimske kilder – ifm. et litterært arbejde han var i gang med – at der også dengang var 170.000 muslimer i Danmark. Men i mellem det tidspunkt og 11. sept. var det jo fosset ind i landet med muslimer, så jeg stolede aldrig på de 170.000.

    Da Lars Hedegaard talte navne i telefonbøgerne, nåede han frem til ca. 200.000 og var overrasket over, at tallet ikke var støtte. Jeg tror da heller på det, jeg har hele tiden regnet med, at vi i hvert fald skal regne med 300.000 og måske også mere, men det er jo stadig langt under Ebbe Vigs tal og de temmelig mystiske tal fra Den Store Danske Encyklopædi.

    Jeg skal kigge efter i supplementsbindet på side 109, næste gang jeg er på biblioteket. Min eks fik vores udgave med sig, og jeg har kun en cd-rom med værket, der kan jeg ikke finde noget brugbart.

    Der må være flere måder at nå frem til et kvalificeret skøn. Vi ved, hvor mange legale indbyggere der er i landet i øjeblikket. Vi ved også, at 83-84 pct. af os er medlemmer af Folkekirken. Derudover ved vi, hvor mange der tilhører den katolske kirke og andre små trossamfund, de er registreret i Statistisk Årbog. Det største antal ikke-lutheranere er katolikkerne, og dem er der vist lidt over 30.000 af. Baptister, pinsefolk etc. udgør kun få tusinde. Dertil kommer så ateisterne/ikke medlemmer af Folkekirken samt muslimerne.

    84 pct. medlemmer af Folkekirken ud af 5,4 mio indbyggere er ca. 4,53 mio. Restmængden på de ca. 870.000 er altså hovedsageligt ateister/ikke-medlemmer af Folkekirken samt muslimer.

    Hvor mange af dansk herkomst er ikke medlemmer af Folkekirken?

    I Norge troede man en overgang, at der var omkring 20.000 illegale indvandrere, men på det sidste er myndighederne vist begyndt at regne med omkring 100.000. Der kan sagtens være mange også her i landet.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 8. november 2007 @ 12:45

  18. “at tallet ikke var støtte” – der skulle have stået “større”.

    “Det største antal ikke-lutheranere er katolikkerne” – der skal stå “antal kristne ikke-lutheranere”

    Kommentar by Mette (islamofob) — 8. november 2007 @ 12:50

RSS feed for comments on this post.