7. november 2007

Dagens Gallup: Blot to mandater fra VKO-flertal

Seks dage til valget. Ingen grund til pessimisme. Gallup-måling for Berlingske Tidende…

  • 7/11-07 Berlingske Tidende – K går frem på bekostning af R og NA.
  • 7/11-07 180 Grader – Dagens Gallup: VKO-flertal i horisonten.
  • Med henholdsvis 46, 16 og 24 mandater har Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti 86 mandater i målingen. Lægger man to nordatlantiske mandater til, mangler VKO altså kun to mandater i fortsat at have et flertal bag sig efter valget.

    Det er særligt det faktum, at Enhedslisten med 1,9 procent lige netop ikke klarer spærregrænsen, der giver V, K og O et realistisk håb om at kunne befri Khader for spekulationer om, hvem, der skal peges på, hvordan og hvorfor.”

    Oploadet Kl. 15:46 af Kim Møller — Direkte link54 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5165/trackback

    54 Comments »

    1. Og så kan man jo i den forbindelse håbe på, at der denne gang er ekstra mange spritstive hashomaner, der ikke liiige fik stemt fordi vækkeuret ikke ringede før kl 20.

      Enhedslisten under spærregrænsen!

      Kommentar by fonss — 7. november 2007 @ 16:08

    2. Det er vel næppe sandsynligt med to borgerlige nordatlantiske mandater.

      Kommentar by DMX — 7. november 2007 @ 16:24

    3. -> 1 DMX

      Nej, det er usandsynligt, og de burde ikke tælles med.

      Her er endnu en kioskbasker, der forhåbentlig kan flytte stemmer i den rigtige retning. Politiken er hurtigt ude med den: :-)

      “Endnu en håndværker påstår nu, at han har udført sort arbejde for Ny Alliances leder, Naser Khader, og hans kone, Bente Dalsbæk, skriver Se og Hør.

      På ugebladets hjemmeside ses et billede af en ung håndværker, Jonas fra Vanløse.

      Ifølge Se og Hør, der bringer et længere interview med håndværkeren i papirudgaven, som udkommer torsdag, kalder håndværkeren Khader for en løgner, når han påstår, at han ikke har fået udført sort arbejde…”

      http://politiken.dk/politik/article422443.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 7. november 2007 @ 16:41

    4. “Henrik Qvortrup, chefredaktør på Se og Hør, hvorfor bringer I denne historie om Khader?

      »Jamen, det gør vi da, fordi Naser Khader og sort arbejde – kan man vist roligt sige – er et emne, der har været oppe i valgkampen. Jeg har så noteret mig, at Khader i sidste uge i TV2 garanterede, at han aldrig har fået udført sort arbejde. Og det er i det lys, at vi bringer vores historie i morgen«.”

      http://politiken.dk/politik/article422475.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 7. november 2007 @ 16:47

    5. TV2 tagaer afstand fra Kaare R Schou, men hvorfor ikke tage ham af skærmen som Qvortrup ?

      http://www.180grader.dk/nyheder/TV2_Kaare_R_Skou_gik_over_stregen.php

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 7. november 2007 @ 16:49

    6. -> 4

      “For he’s a jolly good fellow,
      For he’s a jolly good fellow,
      For he’s a jolly good fellow,
      Which nob’dy can deny.
      Which nob’dy can deny.
      Which nob’dy can deny.
      For he’s a jolly good fellow,
      For he’s a jolly good fellow,
      For he’s a jolly good fellow,
      Which nob’dy can deny.

      We won’t go home until morning
      We won’t go home until morning
      We won’t go home until morning
      Till day-light doth appear
      Till day-light doth appear
      Till day-light doth appear
      We won’t go home until morning
      We won’t go home until morning
      We won’t go home until morning
      Till day-light doth appear

      The bear went over the mountain
      The bear went over the mountain
      The bear went over the mountain
      To see what he could see
      To see what he could see
      To see what he could see
      The bear went over the mountain
      The bear went over the mountain
      The bear went over the mountain
      To see what he could see

      The other side of the mountain
      The other side of the mountain
      The other side of the mountain
      Was all that he could see
      Was all that he could see
      Was all that he could see
      The other side of the mountain
      The other side of the mountain
      The other side of the mountain
      Was all that he could see”

      … and so say all of “us”! :-)

      Kommentar by Mette (islamofob) — 7. november 2007 @ 17:22

    7. -> #1 DMX

      Nej,de borgerlige får ikke 2 nord-atlantiske mandater. Grønland sender normalt to røde, men de er vist efterhånden også så fordrukne deroppe, så det er der bare ikke noget at gøre ved.

      Færøerne sender normalt en borgerlig, som tilslutter sig Venstre. Dertil sender de en Republikaner, som kommer fra et parti der ønsker fuld selvstændighed. Undtagelsen var i 1998, hvor fæ-hovederne gudhjælpemig sendte en socialdemokrat, som blev Nyrups mandat nr. 90, og dermed sikrede ham ‘four more years’

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 17:25

    8. -> #5 Mette

      Ikke for noget, men burde du ikke passe lidt på med at citere gamle sange. Tænk på hvad vores ven Allan kan få ud af det…

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 17:29

    9. Hvis VKO får endnu en periode vil jeg glæde mig til at Khader og CO., når de slukøret skal kommentere på resultatet. Lad os håbe DF stadig kan stjæle stemmer fra S ovenpå denne asylskandale.

      Kommentar by EAM — 7. november 2007 @ 17:35

    10. @7

      Jeps, før vi ved det laver han en Arne Ullum på os alle sammen, og så ender vi som Morten Messerschmidt…

      Kommentar by DaLi — 7. november 2007 @ 17:38

    11. -> JensH

      Jeg har altid været risikovillig – hvor er det bette nor forresten henne?

      Har I set Snaphanens Asmaa-plakat?

      Kommentar by Mette (islamofob) — 7. november 2007 @ 17:51

    12. Kan man anta att DF skulle få 1-2 mandat fler än gallup förslår ?

      Kommentar by Matti från Finland — 7. november 2007 @ 18:21

    13. -> #10 Mette

      Jeg ved faktisk ikke hvor Allan opholder sig i disse dage. Måske han er ude og føre valgkamp for Asmaa?? Nå, men han finder vel stadig til at overvåge de ekstreme højrekræfter på Uriasposten engang imellem.

      Ja, jeg så plakaten ovre på Snaphanen, og jeg synes da det er pænt af Steen at han hjælper hendes kandidatur lidt på vej :-)

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 18:21

    14. Mon ikke grønlænderne skulle ringe til deres familie i Gellerup og andre belastede områder, og spørge hvordan deres naboer behandler dem (grønlænderne), og hvem de eventuelt skulle overveje at støtte i valgkampen?
      Det er ret svært at sige noget om Nordatlanten, da vi ikke rigtig får nogle meningsmålinger deroppefra. Desværre, for de spiller ofte en betydelig rolle. Er der nogen der kan linke til meningsmålinger derfra?

      Dernæst. Jeg har mange gange hørt påstande om, at DF altid får flere stemmer end meningsmålingerne viser, men jeg kan ikke finde gamle meningsmålinger nogle steder. Nogen der kan hjælpe med dette?

      Kommentar by Holme — 7. november 2007 @ 18:24

    15. -> #12 Holme

      Angående DF og menningsmålinger, så fandt jeg følgende information fra en debat-tråd herinde fra i går aftes. Informationerne var at finde i Urban i forgårs:

      “Dansk Folkeparti kan se frem til et bedre valg end det, meningsmålingerne lægger op til. Selvom analysebureauerne ifølge valgforskere tager højde for udsving i vælgernes forhåndsudsagn, så viser en undersøgelse foretaget af URBAN, at flere af Pia Kjærsgaards vælgere venter med at bekende kulør til krydset skal sættes i boksen. I 2001 lå Dansk Folkeparti ifølge Gallup til at få mellem 10,5 og 11 procent af stemmerne – de fik 12. Og til valget i 2005 endte partiet med 13,2 procent af stemmerne selvom en meningsmåling fra Gallup forudsagde, at kun 11,8 procent af danskerne ville placere krydset ved liste O.”

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 18:34

    16. Iflg Grønlandsposten skulle Grønland tegne til at sende én MF´er, der vil knytte sig til K, og én til S.

      Færøerne plejer som nævnt at sende en mand, der knytter sig til V, og en republikaner (SF-ækvivalent).

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 7. november 2007 @ 18:49

    17. Holme –

      TV2 – DF er bedre end meningsmålinger: http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-9238412.html?infomedia

      “I 2001 lå Dansk Folkeparti ifølge Gallup til at få mellem 10,5 og 11 procent af stemmerne de fik 12. Og til valget i 2005 endte partiet med 13,2 pct af stemmerne selvom kun 11,8 procent af havde sagt de ville.”

      Nogle gamle Gallup-tal: http://www.gallup.dk/dynpages/Pol_Indeks_Alt.aspx

      Kommentar by Andreas — 7. november 2007 @ 19:16

    18. Nu vi snakker sidste hemmelige DF vælgere. Jeg talte lige i telefon med en gammel ven der plejer at stemme socialdemokratisk, hvilket jeg lystigt driller ham med når vi har fået nogle øller.

      Han kunne betro mig at han denne gang sætter krydset ved DF, men at det må kæresten satme ikke få at vide for så går hun amok. Han kæreste er sådan en typisk PC-uddannet snøvs, som jeg lystigt driller når vi har fået nogle øller.

      Nå men min ven ville altså denne gang i hemmelighed stemme på DF pga intet mindre end deres dyrevelfærds politik. Jeg fik en længere historie om nogle stakkels dyr.

      Jo jo, hvad er det man siger, “baby steps, baby steps”

      Kommentar by Sortalf — 7. november 2007 @ 19:34

    19. OT . Fharsad Khoglhis pragtfulde læserbrev i jp

      Tilbage til 1990’erne
      Af FARSHAD KHOLGHI

      Offentliggjort 07.11.07 kl. 03:00

      De borgerlige, der er trætte af DF, burde huske på tilstandene fra 1990’ernes politisk korrekte helvede.

      ANSTÆNDIGHED og menneskesyn er blevet nogle af de mest misbrugte slagord i denne valgkamp. Både socialdemokraterne, de radikale, Enhedslisten og SF bestiller ikke andet end at bruge deres taletid på at fremhæve, hvor uanstændigt og umenneskeligt VK-regeringen og dens støtteparti, Dansk Folkeparti, regerer Danmark.

      Dette politisk korrekte “vogternes råd” havde op gennem 1990’erne lagt så meget låg på de eksisterende problemer med indvandringen og den tiltagende fundamentalisme, at enhver form for konstruktiv kritik blev betragtet som den rene racisme.

      Fundamentalisterne fik lov til at opholde sig her i landet og udbrede deres dødbringende budskaber. I “anstændighedens” navn blev sandheden lagt i høflighedens koma. Det er denne fornægtelse af problemerne, der er årsagen til den katastrofalt fejlslagne integration og den voksende radikalisering af anden- og tredjegenerations indvandrere med muslimsk baggrund, der i dag truer vores frihed.

      Muhammed-krisen var et klart bevis på, at frihed ikke er en selvfølge. Den var et tydeligt billede på, at islamisk fundamentalisme ikke blot er en harmløs velgørenhedsbevægelse – men en ekspanderende politisk ideologi af den allerfarligste slags.

      Tordnede imod imamerne
      En af de mest grundlæggende demokratiske værdier, ytringsfriheden, kom under angreb. Fundamentalisterne krævede, at vi skulle begrænse vores ytringsfrihed. De islamiske stater ville tvinge den danske regering til at fængsle og straffe Muhammed-tegnerne og lukke Jyllands-Posten. Der blev udstedt dødsdomme over de danske tegnere.

      Midt under krisen gik Naser Khader i gang med at kæmpe for frihed og demokrati. Han tordnede imod de skrigende imamer og imaminer.

      Under kampen fik Naser Khader ingen hjælp fra sit eget parti, de radikale. Han følte sig ensom og svigtet.

      Det eneste parti, der trofast stod side om side med ham i kampen for ytringsfriheden, var Dansk Folkeparti. Krisen gjorde Naser Khader til en national helt.

      Han forlod de radikale i protest mod deres kvælende politiske korrekthed og misforståede “anstændighed”.

      Som bekendt dannede han så sit eget parti.

      Det skuffende faktum er, at Naser Khaders Ny Alliance er en tro kopi af de radikale – dog med én lille forskel. Ny Alliance er endnu mere politisk korrekt og lider af meget mere misforstået anstændighed end de radikale selv.

      Bekymrende
      Det bekymrende er, at Naser Khaders partis hovedmål er – for enhver pris – at smide DF ud af spillet. Det eneste parti, der stod ved hans side under krisen.

      Mange borgerlige er blevet forført af det nye parti, og ud fra meningsmålingerne kan det se ud til, at de hellere vil arbejde sammen med NA end DF – først og fremmest pga. skatten.

      Men hvis man virkelig vil have skattelettelser, er det meget nemmere at indføre shariaen; for dér er det kun omtrent fem eller ti procent i skat.

      Dette valg burde ikke kun handle om økonomi, men også om værdier. Under denne valgkamp har man bevidst glemt værdierne. En borgerlig regering med NA er ensbetydende med den borgerlige regerings slutspil.

      Det er livsvigtigt i denne tid at bevare samarbejdet med DF – netop på grund af værdidiskussionen og det mod og den ærlighed, de i seks år har udvist på netop værdidebatten og udlændingepolitikken.

      For ingen af de andre partier har mod til at tage diskussionen op.

      Ligesom samarbejdspolitikken
      De borgerlige, der er trætte af DF, burde huske på tilstandene fra 1990’ernes politisk korrekte helvede. Det er ikke uanstændigt at diskutere fundamentalisme eller snakke om frihedens værdier.

      Det er uanstændigt at lade være bare for at kunne sælge mere feta til dem i Mellemøsten.

      Det er ikke uanstændigt at sammenligne fundamentalisme med nazisme, for ligheden er jo soleklar.

      Det er uanstændigt – i fredens navn – at indgå i en samarbejdspolitik med fundamentalisterne.

      Det er præcis som samarbejdspolitikken under Anden Verdenskrig.

      Det var, som historien har vist, ikke en fred, vi danskere kunne være særligt stolte af.

      Når oppositionen – herunder også NA – kritiserer regeringens og DF’s menneskesyn, burde den kigge på sig selv.

      Hvem var det, der stod fast på de demokratiske værdier, da de var under angreb?

      Svaret er: Regeringen og DF.

      Hvem var det, der til gengæld – i “anstændighedens” navn – var parat til at give en undskyldning til fundamentalisterne og sælge ud af de demokratiske værdier bare for at få fred?

      Svaret er enkelt: Stort set den samlede opposition og nogle få folk i den borgerlige fløj – såsom Uffe Ellemann og en vis Gitte Seeberg, der dengang sad i EU for de konservative og nu er en af medstifterne i NA.

      Desværre er en stemme på Ny Alliance lig med en direkte billet til de kvælende 1990’ere, hvor man i “anstændighedens” navn kvalte enhver anstændig diskussion.

      Det er uanstændigt at misbruge ordet anstændig.

      Når oppositionen – herunder også NA – kritiserer regeringens og DF’s menneskesyn, burde den kigge på sig selv. Hvem var det, der stod fast på de demokratiske værdier, da de var under angreb? Svaret er: Regeringen og DF.

      http://jp.dk/meninger/breve/article1158737.ece

      Hvem kan sige det tydeligere ?

      (men han er måske også en menneskefjendsk racistisk DF-vælger ? )

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 7. november 2007 @ 19:37

    20. Khader er på forsiden igen …

      http://www.seoghoer.dk/Kendte%20DK/naser%20lyver.aspx

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 7. november 2007 @ 19:46

    21. Tak whodares

      Farshad Kholghi er helt forryende.

      Kommentar by Sortalf — 7. november 2007 @ 19:51

    22. Sølle 2(3 med dem nordfra) mandater er alt der skal til!
      Det må ikke glippe,for alt i verden.Khaders slingrekurs og utidige
      pres på Fogh bør straffes af frafaldne borgerlige som passende kan vende tilbage i folden.
      Det ville blive blandt mit livs 4-5 største oplevelser at se
      Løwndahl stå med 13-14% totalt ubrugelige stemmer,og især at se
      Henrik Sass Larsen skulle forklare hvorfor Helle TS IKKE kunne slå
      Fogh.
      Lad os se hvor mange kolde sarkastiske Karl Smart kommentarer der så
      vil vælte ud af munden på ham
      Det må ikke glippe!

      Kommentar by Henrik -patriot — 7. november 2007 @ 20:38

    23. Jeg glæder mig til at høre de Radigale beklage, at det ikke lykkedes at forbedre vor dårlige omdømme i udlandet.
      Er der i det hele taget nogen i udlandet, der ved, at vi skal til valg d. 13.?

      Kommentar by Menig 442 — 7. november 2007 @ 20:51

    24. -> #21 Henrik

      Du har helt ret. Det ville være en fryd at se Løwndahl nyttesløst stå med 13-14% af stemmerne, og fyre alle fraserne om at “fremgangen skal bruges til at se regeringen efter i kortene” og “en styrkelse af SF er en styrkelse af de progressive kræfter i Folketinget”.

      Og hvis så Frank Aaen vil tage den sure Andropov-mine på når han skal forklare Enhedslistens exit af Folketinget, så ville aftenen være helt perfekt.

      Kom så, Fogh!! Nu skal de sidste par mandater hentes i slutspurten.

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 20:55

    25. Var der ikke nogen der “savnede” Allan tidligere ?? :-]

      “Anders: Hej jeg hedder Anders, jeg hader indvandrer, så stem på mig.
      Helle: Hej jeg hedder Helle, jeg hader indvandrer, så stem på mig!
      Anders: Gu gør du ej!
      Helle: Jo jeg gør! Jeg hader dem!”

      http://avisen.dk/blogs/minkonto/ahl–anders-helle–foej-satan-071107.aspx

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 7. november 2007 @ 21:23

    26. Jeg er ikke så stiv i det med mandater og blokke, men er det ikke en realistisk mulighed, at hvis nu oppositionen med NA får et spinkelt flertal, og det kun er et spørgsmål om tid før NA går op i limningen, så kan fordelingen sagtens tippe til VKOs fordel i løbet af næste regeringsperiode? Hvorimod det er mindre sandsynligt, at et spinkelt flertal til VKO vil afgive løsgængere den anden vej?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 7. november 2007 @ 21:24

    27. -> #25 LFPC

      Ikke nødvendigvis.

      Hvis NA i sidste ende vælger at støtte en SR regering er det da meget muligt, at et par af folkene fra erhvervslivet hopper fra. Men ellers ved vi jo ikke hvilke landsbytosser NA får valgt ind.

      Mht. loyaliteten i VKO-lejren så har denne sidste periode (2005-07) ladet meget tilbage at ønske. Da NA blev dannet hoppede 2 venstrefolk over til Khadars nye parti. Nogenlunde samtidig valgte Loise Frevert at smække med døren til DF. Dermed var VKO-flertallet skrumpet ind fra 94 mandater til 91.

      Da så Morten Messerschmidt blev smidt ud for at angiveligt at have sunget nazi-sange i Tivoli var VKO nede på 90 mandater, og Fogh begyndte allerede der (foråret 2007) at true med valg, hvis regeringen mistede sit flertal. Nu viste det sig, at der ikke var fugls føde på BT’s historie om Messerschmidt, og han blev taget til nåde i DF.

      Men VKO-flertallet var nede på 91 mandater. For en måneds tid havde vi igen-igen en af disse ‘holmgange’ om de afviste asylansøgere, og da truede både Eyvind Vesslebo og Rønn Hornbech med at stemme sammen med oppositionen om de facto amnesti til disse afviste asylansøgere. Dermed ville regeringen have været i mindretal, men så kom valget.

      I det hele taget kan Birte Rønn Hornbech godt lide rollen som principfast liberal, (læs: Rasnussine modsat), og hun bliver da også tit rost i Politken. Hun stemmer gang på gang sammen med oppositionen, men indtil videre har det ikke haft konsekvenser for regeringens flertal. Derfor vil jeg næsten sige, at det ikke er nok at Figh lige akkurat får 90 mandater d. 13.11.2007. Han skal have et par stykker mere som ‘buffer’.

      Kommentar by JensH — 7. november 2007 @ 21:46

    28. Målinger går op og ned alt efter hvor og hvem man spørger.

      Valget giver svaret.

      Men EHL med en erklæret tyv som hovedfigur (Johanne Musiktyv) og en erklæret religiøs racist (Asmaahammad) som nr. 2 bør det kun gå galt for det parti.

      NA med en økonomisk bedrager (børnefonden) og sortarbejdsgiver (Khader) som leder kan kun mennesker uden politisk forstand stemme på.

      Kommentar by Dansk Realist — 7. november 2007 @ 22:04

    29. Enig, VOK-flertal kan ikke afvises. Ellers bliver det meget mudret, og med mulighed for snarligt nyvalg, hvor NA nemt kan få tæv for at have saboteret det hele. Eneste sikre er næsten, at Helle TS følger den gode – snart gamle – tradition med at sosserne igen gør det endnu ringere. Ca. 3 % ned hver gang. Så under 20 % senest næste gang

      “De fremmede medbringer ubegribelig fløjtemusik og plaprer løs på deres umba-umba-sprog” :

      http://www.youtube.com/watch?v=aJchvtWkYOA

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 7. november 2007 @ 22:24

    30. Farshad Kholghi er virkeligt skarp.

      Ærgeligt, at han ikke er engageret i et politisk parti.

      Han ville være genial at få ind i DF.

      Venstrefløjens skingre racisme-råb mod DF ville unægteligt herefter lyde noget hult

      Kommentar by Nosferatu — 7. november 2007 @ 22:41

    31. Apropos #26 er der nogen der ved om Birthe Rønn Hornbech og Eyvind Vesselbo bliver opstillet? For Fogh er det en effektiv måde til at sikre sig problemer i fremtiden.

      Kommentar by Mallebrok — 7. november 2007 @ 22:56

    32. Fars-hat Colgate har sagt, at han stemmer Venstre. Det siger Jan Gynterberg også, at han gør…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 7. november 2007 @ 23:08

    33. I øvrigt er jeg TRAT af nasser Khader: Siden han flyttede ind hos sin mor (Umm Khader) på Frederiksberg, har det været umuligt for almindelige mennesker at få fat i en sort håndværker! :-)

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 7. november 2007 @ 23:16

    34. Hvad blev der i øvrigt af siden/bloggen naserkhader.dk ? Det var en vis Henrik Clausen, der drev den, men så blev khader sur på ytingsfriheden. – Hvis indholdet var okay, så kunne man da bare smække den op et andet sted uden at domæne-påskuddet kunne bruges. – Man kan jo bare smide en masse søgeord/tags med Nasar Khader på.

      http://www.business.dk/article/20070810/medier/70810030/

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 8. november 2007 @ 00:02

    35. Att: Uriaposten
      Jeg kan ikke finde jeres email – så skriver her og håber det bliver læst.
      Jeg læser jeres post via google reader – men når jeg klikker på en post så linker det til en side med kode fejl.
      eksempel:

      Lektor Rikke Andreassens opråb til medierne: Skriv ikke om multikulturens bagside

      Warning: preg_replace(): Unknown modifier ‘/’ in /home/moller/public_html/wp-content/plugins/google-hilite.php on line 107

      Warning: preg_replace(): Unknown modifier ‘r’ in /home/moller/public_html/wp-content/plugins/google-hilite.php on line 105

      Håber i vil fikse det – så jeg kan tjekke jer via google reader. (tror også fejlen gælder andre RSS readers)
      Jeg læser utallige feeds via google reader – og det er kun med uriaposten at jeg ikke kan klikke over på orginalposten.

      Tak, mvh John

      Kommentar by John C — 8. november 2007 @ 00:07

    36. Sikke en klam plakat med Astmaa på Snaphanen. Hvad er det med skovlen? Er hun ved at grave ligdele ned?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. november 2007 @ 00:11

    37. 33.
      naserkhader.dk blev drevet af foreningen Dansk Kultur. Desværre kom Khader efter dem med en advokat, og hævdede at han havde ret til domænet, da han hed sådan. Det er også rigtigt ifølge gældende lov. Dansk kulturs hjemmesider kan i øvrigt anbefales. Foreningen gør et stort arbejde hæmmet af få penge med at udbrede kendskabet til f.eks euromed, og kan godt bruge flere medlemmer. Ikke mere reklame.

      http://www.danskkultur.dk
      http://www.islaminfo.dk

      Kommentar by PeterK — 8. november 2007 @ 00:25

    38. Måske er det en repost her. Men snyd ikke jer selv for Khaders pinligt dårlige oprin ved debatten med Pia Kjærsgaard i Kalundborg 6/11.

      Khader væver, snakker sort, gentager kejtet sig selv igen og igen.

      Den kan ses gratis på TV2 Sputnik:

      http://sputnik.tv2.dk

      Kommentar by ThomasL — 8. november 2007 @ 00:26

    39. Okay. Angående debatten om hvorvidt DF konsekvent bliver undervurderet. Jeg fandt frem til diverse meningsmålinger fra valgene 1998, 2001 og 2005 og sammenlignede dem med de faktiske valgresultater.
      Det interessante er, at mens de fleste partier varierer lidt mellem at blive overvurderet og undervurderet, så bliver venstre konsekvent overvurderet, mens DF konsekvent bliver undervurderet med omkring 2%. Hvis det holder stik i år, kan i forvente, at DF reelt får lidt over 12% eller 22-23 mandater, og ikke de sølle 18 som Vilstrup proklamerer i dag.
      DISCLAIMER: Jeg har ikke undersøgt det nærmere, ej heller ført egentlig statisk analyse endnu, for klokken er 1:30 og jeg skal op i morgen og lære sprog. Men jeg vender tilbage en gang i morgen eftermiddag, til de som måtte være interesserede, og skriver en analyse af projektet på min blog. Jeg regner også med at smide tallene ud i en Excel fil.

      Nighty night.

      Kommentar by Holme — 8. november 2007 @ 01:31

    40. Jeg håber virkelig at VKO bevarer flertallet. Vi må krydse fingre…

      Kommentar by Mea Culpa — 8. november 2007 @ 01:58

    41. Jeg vil sige, næsten ligegyldigt hvad der sker til valget, så er det allervigtigste, at Enhedslisten ryger ud af Folketinget..- Det kan kun gå for langsomt med at få de terror-støttere smidt på porten!

      Mike

      Kommentar by Onion — 8. november 2007 @ 04:29

    42. 7 og 16: Færøerne har seks partier hvoraf de fire er ca. lige store, derfor er der spænding om de to pladser hver gang. Jeg gætter på Tjodveldi og Sambandspartiet. Genvalg af Folkeflokken er muligt, men en socialdemokrat er nok mindre sandsynligt. Men tro nu ikke at de slutter sig til en fløj uden videre. Socialdemokraten og sambandsmanden vil uden videre slutte sig til S og V, dog krævede socialdemokraten Johannes Eidesgaard væsentlige indrømmelser fra Nyrup i 1998 pga. den måde Nyrup havde røvrendt Færøerne. De tre af fire nordatlantiske mandater som i øjeblikket danner den nordatlantiske gruppe har færøsk/grønlandsk selvstændighed som programpunkt og ikke dansk indenrigspolitik. Derfor har de ikke umiddelbart nogen grund til at støtte den ene eller anden statsminister. Men nu har de fået leveret et fikst og færdigt argument for direkte at stemme imod en VKO-regering. Nemlig da Søren Espersen forlangte Grønland sat under administration. Det kan vise sig at være en bommert, hvis det medfører at den nordatlantiske gruppe går imod VKO med det afgørende mandat.

      —-

      Jeg havde regnet ud at Se og Hør havde mere i skuffen. Politiken prøver desperat at vaske Khader ren for smuds, eller rettere sagt aflede opmærksomheden via alle tiders opmærksomhedsafleder, § 266 b, og endda via en menneskerettighedsekspert (hvad en sådan så end ved om strafferet):

      Qvortrup angriber Khaders indvandrerbaggrund

      Chefredaktør Henrik Qvortrup bruger Naser Khaders syriske baggrund i et personligt angreb rettet mod NA-formanden i en leder i Se og Hør.

      »Naser, sådan opererer man måske nok dér, hvor du er født. Men ikke i Danmark«.

      Sådan afslutter chefredaktør Henrik Qvortrup sin leder ’Min Mening’ i denne uges Se og Hør, der kommer på gaden i morgen.

      Menneskerettighedsekspert på Århus Universitet, Sten Schaumburg-Müller mener, at ytringen falder uden for den såkaldte ’racismeparagraf’.

      »Man kan mene om ytringen, hvad man vil, men den er ikke grov nok til at falde ind under racismeparagraffen – den ligger inden for, hvad man accepterer inden for ytringsfriheden grænser«, siger Sten Schaumburg-Müller.

      http://politiken.dk/politik/article422676.ece

      Kommentar by Casper — 8. november 2007 @ 04:59

    43. #41
      Ja det er da et flot stykke arbejde af polimikken, skrive at det falde uden for racisme paragaffen…… håber de på folk totalt overser at det er en lovlig ytring (vel lidt som at fastholde den kendsgerning at jydske dollars også har en sort farve) så kendis Khader og de andre kopier kan hygge med RS i Thøgers drømme regering.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. november 2007 @ 05:49

    44. -> #38 Holme

      Du nævner Vilstrup, og så skal du lige tage det forbehold, at Vilstrup altid er ‘meget venlig’ overfor centrum-venstre-partierne, d.v.s. overvuderer deres styrke. På samme måde som Greens i Børsen konstatnt overvuderer de borgerliges styrke.

      Kommentar by JensH — 8. november 2007 @ 09:28

    45. -> #38 Holme

      Efter jeg havde skrevet indlæg #43 kom Politken med den seneste Vilstrup-måling, og som du kan se af den er der meget stor forskel på Vilstrup og Gallup. “Rød blok stormer frem i ny måling”:

      http://politiken.dk/politik/article422989.ece

      Kommentar by JensH — 8. november 2007 @ 10:05

    46. En sak : i Sverige muslimerna röstar 90 % socialdemokrater. Är det möjligt att det finns mer blatteröster i Danmark också ? Jag kunde ha trott att VKO spöar vänstern med klar marginal men så verkar det inte vara fallet.

      Kommentar by Matti från Finland — 8. november 2007 @ 11:14

    47. Der er sket flere interessante ting i Khader-sagen.

      For det første Har Qvortrup været ude med riven

      For det andet kan Se & Hør imorgen fortælle om endnu en sag hvor Khader har fået lavet sort arbejde.

      For det tredje er en smed der lavede noget af den famøse port til Khader stået frem og har fortalt at han endnu ikke har set en jante for det arbejde han har lavet eller de materialer han har lagt ud for.

      Og så har Bent Falbert fra Ekstrabladet send Michael Jeppesen på ferie.

      NA´s stjerne er dalende.

      Får det mon konsekvenser?

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 8. november 2007 @ 11:46

    48. -> #47 Macktey

      “Får det mon konsekvenser?”

      Nej, ikke for om hvorvidt NA kommer ind eller ej. Måske msiter de nogle få stemmer på det, men de kan jo også vinde noget på ‘medlidenhads’-faktoren, (“Det er synd for den ‘flinke’ og ‘rare’ Khadar”).

      Men spørgsmålet om det får den store effekt på dem som enten har besluttet sig for at stemme på ham eller på dem som seriøst overvejer det?? Jeg tror ikke de løber skrigende bort. For nogle af dem drejer det sig bare om, at Khadar giver dem ‘en god mavefornemmelse’, og for andre mere top-skat fikserede borgerlige vælgere drejer det sig om, at NA kan bryde ‘dødvandet’ i skattepolitken, og ikke om Khadars personlige fremtræden. Nogle af disse ser vel nærmest sort arbejde som en slags frihedskamp.

      Kommentar by JensH — 8. november 2007 @ 12:56

    49. >48 JensH

      Jeg ser selv sort arbejde som frihedskamp, når det benyttes blandt almindelige skatteplagede borgere. Et skattetryk der er så højt som nu, er den lige vej til det totalitære helvede.

      Men når det er en politiker, der får udført sort arbejde, ser jeg det som et udtryk for magtarrogance. Som folketingspolitiker er han jo rent faktisk, hvad enten han er enig eller uenig med gældende lovgivning, medansvarlig for den lovgivning vi har og han er som medlem af den lovgivende magt også med til at pudse politi og skattevæsen på alle de af os andre, der måtte mene skatten er for høj.

      Men måske er det bare fordi, at jeg er en ægte liberal og ikke en af de falske skiderikker, der plager det liberale Danmark for øjeblikket. Som ægte liberal mener jeg rent faktisk, at ansvar er noget der skal tages alvorligt. Da helt især når det er medansvar for lovgivningen vi taler om.

      Liberalisme kan desværre let glide over i anarki, hvis ikke man holder sig for øje, at med friheden følger et ansvar. Det er vores ansvar som borgere, at gøre det forståeligt for politikerne, at skatten er uforsvarligt høj (det kan vi bl.a. gøre ved at snyde i skat), og det er politikernes ansvar, at betale den fucking skat de selv er medansvarlige for. De skal selv kunne føle konsekvenserne af deres magtudøvelse, for den dag de ikke længere kan det, hvad skal så forhindre dem i, at skide os andre et langt stykke?

      Hvis nogen skal overholde loven, er det da lige netop politikerne!

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 8. november 2007 @ 13:09

    50. -> #49 Macktey

      “De skal selv kunne føle konsekvenserne af deres magtudøvelse”

      I så fald skulle alle politkerne fra Socialdemokratiet, de Radikale og venstrefløjen sammen med deres familier tvinges til at flytte til steder som eksempelvis Vollsmose, Gjellerupparken, Mjøllnerparken og hvad alle de andre ghettoer hedder.

      Kommentar by JensH — 8. november 2007 @ 13:52

    51. >50 JensH

      Det er jeg ikke helt uenig i, men da jeg er liberal, synes jeg statsborgere skal kunne bosætte sig efter eget ønske, så i stedet vil jeg foreslå, at man simpelt hen anbringer indvandrerne der, hvor de ansvarlige lovgivere selv bor. Det ville for mig være et eksempel på ægte liberal demokrati.

      Du tror det måske ikke, men jeg mener det sku alvorligt!

      Skal de falske flygtninge fra sandholmlejren bo uden for lejren, så lad dem bo i Vestagers baghave. :)

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 8. november 2007 @ 14:00

    52. -> #51 Mackety

      God ide. Faktisk bedre end min. Og alle disse skinhellige præster der kørte deres ‘altid plads til en til i herberget’-kampagne må da selv kunne tage en 3-4 af disse afviste asyl-familier. Der plejer at være god plads på disse præstegårde.

      I det hele taget så kommer hele godheds-segmentet jo fra de bedre stillede klasser, og har store og rummelige boliger. Med dit forslag tror jeg ikke det bliver nødvendigt, at myndighederne finder bolig til disse afviste asylansøgere.

      Genialt tænkt, Mackety!!

      Kommentar by JensH — 8. november 2007 @ 14:53

    53. >52 JensH

      Lad os sige det sådan, at hvis alle de (selv)”gode” politikere fik lov at nyde frugterne af deres eget arbejde, så ville indvandringen af kulturfremmede hurtigt få en ende.

      Er der en ting alle politikere nemlig har tilfælles, så er det hykleriet.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 8. november 2007 @ 14:59

    54. Tja Vestagers (not in my backyard) lille stunt med at flytte sine unger en kæmpe omvej for at de ikke skulle gå i skole med indvandrere da et klassisk eksempel på netop det hykleri i omtaler.

      Eller hvad med Per bregengaard (EHL) der som skoleborgmester ligesom Vestager opfordrede alle Danskerne til at sende deres børn i de skoler med mange indvandrere, han valgte bare privatskoler for sit afkom (en rigtig solidarisk socialist ikke sandt)imodsætning til føromtalte vestager der fandt på alle mulige og umulige undskyldninger for at hendes børn ikke skulle opleve det hun ellers skosede danskerne for ikke at ville.

      HYKLERE HELE BANDEN.

      PS er der en IT kyndig herinde der har et råd til en side hvor man kan tjekke sin pc online, for der er noget helt galt, cursoren hopper rundt mens jeg skriver så jeg tit skriver i linier jeg har skrevet længere opppe.
      kan man ikke tjekke om ens pc er hacket eller bliver fjernstyret.

      Håber på hjælp, og indtil da må i tilgive at noget nogen gange ligner jeg ved ikke hvad, for det er altså ikke altid jeg ser den har flyttet sig (selvom jeg dårligt kan skrive en sætning uden den flytter sig)

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 8. november 2007 @ 22:10

    RSS feed for comments on this post.