10. november 2007

Brevstemmende århusianere, 10. november 2007 Kl. 11.57

Så fik jeg stemt. Her ses køen fra Borgerservice (Århus Rådhus) Kl. 11.57 – tre minutter i lukketid.

Oploadet Kl. 14:48 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5183/trackback

24 Comments »

  1. Er jeg den eneste der får lyst til lørdagskylling af, at se alle de mennesker?

    Mike

    Kommentar by onion — 10. november 2007 @ 15:02

  2. Og ifølge politiken, nærmer Ny Arrogance sig spærregrænsen. Ryger både Y og Ø under 2% bliver det et af de bedste valg i dansk historie.

    Kommentar by Holme — 10. november 2007 @ 15:06

  3. Sorry. Dobbelt post. VIl du ikke være flink at fjerne den ene, Kim?

    Kommentar by Holme — 10. november 2007 @ 15:07

  4. Jamen hvad stemte De så, hr Møller? SF, Enhedslisten eller De Radikale?:-)

    VH
    Jacob

    Kommentar by Jacob A — 10. november 2007 @ 15:12

  5. tillykke! Længe leve demokratiet.

    Kommentar by Den Hvide Rose — 10. november 2007 @ 15:35

  6. 2. Holme

    har lige skrevet om NA i en anden tråd.

    Men nyheden bliver ikke ringere af den grund.

    Håber tendensen fortsætter både m.h.t. Ø og Y – nedad og farvel.

    Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 10. november 2007 @ 15:43

  7. Breaking news på Berlingeren!!!!!!!!!!!

    Enhedslisten satser nu på en ny målgruppe,fjernt fra partiets
    kernevælgere.Folk som arbejder ! Ussel mammon skal altså tiltrække
    disse sære mennesker som står op om morgenen,for at holde landet
    sammen,og betaler bistanden til Ø´s oprindelge vælgere
    http://www.berlingske.dk/article/20071110/politik/711100328/
    Ok,olie ,aktier og boliger skal til gengæld brandbeskattes,intet er
    gratis i denne onde verden.
    Vel nok mere misundelse end behov.Er der nogen der har fældet
    Enhedslistens pengetræ?
    Også seriøse nyheder fra Gallup idag.Mangler lidt mandat oversigt,
    men overskriften alene luner på en kold dag
    http://www.berlingske.dk/article/20071110/valg/71110012/

    Kommentar by Henrik -patriot — 10. november 2007 @ 15:44

  8. Hvad med dig selv, Jacob A? Nu stemmer du vel ikke socialakrobatisk?

    Det er vigtigt, at alle VKO-stemmer kommer ud og stemmer. Intet er vundet endnu!

    Kommentar by Jakob — 10. november 2007 @ 15:46

  9. -desværre ses det også i Berlingske at tvivlerne hælder mest til at stemme rødt, så den kan blive en virkelig “close shave” på tirsdag.

    Bemærkelseværdigt er det dog, at der kun er halvt så mange tvivlere som normalt.

    Kommentar by Steen — 10. november 2007 @ 16:24

  10. fik alle stemt???
    3 Minutter er da ikke længe til alle de mennesker og slet ikke hvis det er offentlige ansatte der skal styre det.

    Mødte min gamle pæne tante i dag, hun har allah tid stemt radikal pga deres dejlige syn på mennesker og skolen, hun er nu endt hos DF, fordi hun er blevet svagelig og ser hvor meget af hendes liv der bruges af læger og sygehus på at behandle vores “gæster”

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 10. november 2007 @ 16:26

  11. Min næsten-navnefælde 8:

    Hvad for et af de tre socialdemokratier er det, jeg ikke må stemme? Det socialdemokratiske socialdemokrati, det liberale socialdemokrati eller det nationale socialdemokrati?:-)

    Nej, jeg tror sgu, det bliver DF-for at opveje NAs evt indflydelse. Og jeg hader faktisk brun sovs og Helmut Lotti, og høre Marylin Manson!

    Det har ikke været nemt at forklare min mor og søster. Har endda hørt, at min tyske SPD-morfar, som sad i kz under Hitler, ville blive skuffet. Hvortil jeg svarede, nej, han ville formentlig snare have været skuffet over nutidens sjalakrobaters manglende konfrontation med islamismen, en totalitær ideologi ligesom nazismen og kommunismen, som fortidens socialdemokrater uforfærdede udfordrede.

    Venlig hilsen
    Jacob

    Kommentar by Jacob A — 10. november 2007 @ 16:42

  12. Har lige hørt DR P nyhederne, hvor de gjorde noget ud af to emner

    1) At understrege Afghanistan krigens pris til vælgerne og latterliggjorde Forsvarsministerens kondolationer til familierne

    og

    2) At offentliggøre en undersøgelse der viste at 54 % af danskerne faktisk sympatiserede med “venstrefløjen” (selvom alle meningsmålinger siger der modsatte) og holdt mikrofon for en “forsker” som kunne forklare alle meningsmålinger (pro højre) var uden betydning, fordi de største tvivlersegmenter er yngre kvinder der “traditionelt er meget tiltrukket af velfærd end skatter og økonomi” … (altså endnu en falsk modsætning mellem skat og velfærd).

    Public Service på Tvangslicens ?

    Kommentar by DaLi — 10. november 2007 @ 17:08

  13. -> Steen

    “-desværre ses det også i Berlingske at tvivlerne hælder mest til at stemme rødt, så den kan blive en virkelig “close shave” på tirsdag.”

    Bemærkelseværdigt er det dog, at der kun er halvt så mange tvivlere som normalt.”

    Meningsmålingsinstitutterne er overraskende uenigeom mandatfordelingen, men også ift. antallet af tvivlere.

    Kommentar by Kim Møller — 10. november 2007 @ 17:10

  14. -> Jakob

    Ingen af de nævnte (kæmpe overraskelse, ik’).

    -> Broholm

    Det vil jeg tro. Reglerne er vistnok udformet således, at alle i køen skal have muligheden, selvom tidspunktet overskrides.

    Kommentar by Kim Møller — 10. november 2007 @ 18:36

  15. Til orientering: Marilyn Manson stemte på Bush.

    Kommentar by anders and — 10. november 2007 @ 19:20

  16. brun sovs og Helmut Lotti Det lyder da meget politisk korrekt: Brun er jo bedre end hvid, og Helmuth L. er jo udlænding og kulturberiger. Eller hvad med vores allesammens Freddy Bræk:

    http://www.freddybreck.de/

    Afstemning: Man skal bare være i køen inden lukketid. Så går der en af de tilforordnede ud og holder øje med, at der ikke kommer flere til. Indenfor kan man så afvikle køen. Faktisk nåede den sidste på Langlinieskolen på Østerbro i 2001 først hen at stemme 1 1/2 efter “lukketid” (hvilket jo er lidt i overkanten, da ret sikre prognoser allerede dér var begyndt at løbe ind). Men logikken er, at det jo ikke skal komme én til skade, at man ikke kan gå direkte hen til bordet og få sin seddel, fordi der er opstået kø. Så 1/2 minut i luk i køen er okay (men sikkert lidt koldt).

    Kommentar by Nicolai (slamofob) — 10. november 2007 @ 19:55

  17. 1 1/2 TIME…

    Kommentar by Nicolai (slamofob) — 10. november 2007 @ 19:57

  18. Kan vi mon få en exit poll prognose baseret på en stemme ? ;-)

    ( Den skal naturligvis tages med et helt kilo salt. )

    Kommentar by Anonym — 10. november 2007 @ 23:55

  19. Har nogen set dette. K fortjener en lussing.

    http://omnial.blogbar.dk/2007/11/10/lars-l%c3%b8kke-opfordrer-v%c3%a6lgerne-til-at-stemme-pa-dansk-folkeparti/
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article1164313.ece

    Kommentar by PerH — 11. november 2007 @ 05:01

  20. Jeg har lidt svært ved at finde ud af om en høj stemmeprocent er godt eller skidt for regeringen. En lav stemmeprocent vil fx. lettere kunne holde Enhedslisten inde, da de jo suger nogle stemmer i de tætbefolkede områder. Omvendt vil en høj stemmeprocent gøre det sværere for enhedslisten, men også få mange tvivlere på banen – og det er vel skidt al den stund at tvivlerne stemmer mere rødt end blåt?.

    Jeg hælder mest til at en høj procent vil være godt, da de fleste meningsmålinger peger på flest der stemmer borgerligt, og jo flere der stemmer jo mere klar vil den tendens være.

    Hvad mener i andre ?.

    Kommentar by Lars Nørby — 11. november 2007 @ 13:20

  21. -> #29 PerH

    De konsrvbative hattedamer er en skændsel for det borgerlige Danmark, og ryger VKO-flertallet er det i høj grad ders skyld. I de sidste på år har de stort ikke bestilt nadet end at dæmonisere en loyal samarbejdspartner , som værende ikke stue-rene. Og Politken og DDR har været mere ned lykkelige for at lægge mikrofoner til de Konservatives bekymriger over DF’s ‘uanstændige menneskesyn’.

    Da statsminister Fogh kaldte til kulturkamp tror jeg de Konservative misforstod hvem der var ‘fjenden’.

    Kommentar by JensH — 11. november 2007 @ 13:42

  22. K: Hvornår er det i øvrigt, at Bendt Betjents narko-gangster af en søn bliver prøveløsladt? 2009? 2010?

    Kommentar by Nicolai (slamofob) — 11. november 2007 @ 14:30

  23. hr Møller 14:

    Arrrghhh? Jeg falder ned af stolen, troede helt bestemt at du var Radikal:-)

    15 Anders And:

    “Til orientering: Marilyn Manson stemte på Bush.”

    Jeg har nu stadigvæk svært ved at se ham stå for de musikalske indslag på Dansk Folkepartis Landsmøde…:-)

    Var det for øvrigt ikke fordi at MM trives bedst med en rep. præsident, fordi han så er i “opposition”, hvilket han synes skulle være bedre for hans kre

    Kommentar by Jacob A — 11. november 2007 @ 17:16

  24. fortsat fra overstående:

    “bedst for hans kreativitet eller nåed?”

    Godt valg.

    VKO eller Kaos!
    Jacob

    Kommentar by Jacob A — 11. november 2007 @ 17:17

RSS feed for comments on this post.