11. november 2007

Bünyamin Simsek, Fatma Øktem, Naser Khader… og Sosun Sendi

Demokrati er en fremragende opfindelse, men ikke alle anerkender desværre demokratiets præmisser. Folketingskandidaterne (ægteparret) Bünyamin Simsek og Fatma Øktem der stiller op for Venstre har ofte talt imod islamisme, og betaler begge prisen.

  • 8/11-07 TV2 Østjylland – Folketingkandidat udsat for hærværk (70 Simsek-plakater ødelagt).
  • 11/11-07 180 Grader – V-kandidat udsat for islamistiske forulempelser.
  • Simseks valgplakater udsættes systematisk for hærværk, Øktem trues fysisk af islamister, og der er masser af eksempler på at demokrati-venlige muslimer kæmper hårdt lige under overfladen. Naser Khader undlader logisk nok at besøge Nørrebro under den igangværende valgkamp.

    Hvor medierne glemte at fortælle at Simsek har gjort front mod herboende islamister, så eufemiserer Politiken over eksemplet med Øktem: V-kvinde droppede vælgermøde. En helt anden historie, er historien om Sosun Sendi, en 20-årig kvinde, medlem af Demokratiske Muslimer.

    I august blev hun fast klummeskriver for den fynske gratisavis 24 timer Xtra, men efter hendes første klumme blev trykt (om flerkoneri ifm. tolkesagen: Kun en pr. kvinde, tak!), forsvandt hun pludseligt. Ikke flere klummer fra hende, den der var offentliggjort fjernede Fyens Stiftstidende fra hjemmesiden, og nogenlunde samtidig nedlagde hun sin weblog.

    Rygterne har længe cirkuleret i det fynske, at Sosun Sendi blev presset væk fra debatten, og nu har jeg fået det bekræftet fra troværdig kilde.

    I august (vistnok den trettende) blev hun opsøgt og gennemtævet af et fire mand stort sydlandsk udseende tæskehold, som sendte hende på hospitalet i det meste af en uge. Under overfaldet blev hun beskyldt for at være “en Naser Khader”. Klummen var den udløsende faktor, men forinden havde hun lagt sig ud med Vollsmose-islamister ved blandt andet at foreslå nedlæggelse af ‘fordybelsesrummet’ på Syddansk Universitet. Her var hendes modpart Muslimsk Studenterunion (MSU), en lille forening der sjovt nok har Asmaa Abdol-Hamid som medlem (se evt. Hodja, 6/2-07).

    Opdate.

  • 11/11-07 TV2 Online – Muslimsk kandidat spyttet i ansigt (Lone Yalcinkaya, Venstre).
  • Oploadet Kl. 17:53 af Kim Møller — Direkte link55 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5189/trackback

    55 Comments »

    1. Muslimsk kandidat spyttet i ansigt

      http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9327387.html?forside

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 11. november 2007 @ 18:04

    2. Er det sandt? Jeg forsøger stadig at tro det ikke passer. Jeg vil så gerne fortsætte med at leve i et fredeligt samfund hvor der ikke findes religiøs tæskehold der lukker munden på fredlige mennesker.
      Fortæl mig det ikke er sandt.

      Kommentar by Holme — 11. november 2007 @ 18:04

    3. Hvorfor har ingen aviser skrevet om det?

      Kommentar by asgaard — 11. november 2007 @ 18:09

    4. Sosun Sendi fik en hård medfart. Efter sigende brækkede hun et ribben. Hendes blog blev i øvrigt også nedlagt efterfølgende.

      Kommentar by Skt Clemens — 11. november 2007 @ 18:12

    5. I øvrigt står der Sensi og ikke Sendi i overskriften…

      Kommentar by Skt Clemens — 11. november 2007 @ 18:13

    6. “Hvorfor har ingen aviser skrevet om det?”

      Tror ikke hovedpersonen ønsker den medievirak der følger.

      Kommentar by Kim Møller — 11. november 2007 @ 18:15

    7. Jamen så har terroristerne jo vundet….SUK !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 11. november 2007 @ 18:19

    8. I samme boldgade er historien om politieleven i Århus, hvis bil blev hærget af en bombesprængning.
      Det ser ud til, at islamisterne lægger et hårdt pres på alle med muslimsk baggrund (mellemøstlig baggrund), der ønsker at bryde med islamisternes opfattelse af islam.
      Det er en form for chikane, der tør sammenlignes med terror, da sigtet er det samme.
      Nemlig en gradvis nedbrydning af de demokratiske institutioner.

      Kommentar by anders and — 11. november 2007 @ 18:47

    9. Jeg havde fornøjelsen af at opleve Simsek live på HH i Viby, modsat Khader er han rigtig god til at argumentere for sin sag og overgår sidstnævnte med utallige niveauer i rollen som debattør. Det var en superoplevelse, idet Messerschmidt også var tilstede, og findes der egentlig en politiker med sådan en elefanthukommelse og hurtighed på aftrækkeren i øjeblikket? Tror jeg næppe… sammen lagde de to i hvert fald Maja Panduro og Zenia Stamp fuldstændig ned, det var ren fryd. OBS: jeg havde forventet buråb af Morten, men til gengæld gik han derfra med samtlige store bifald, så tvivl ikke på, hvor eleverne fra dette gym sætter deres kryds… BORGERLIGT.

      Forza Simsek, virkelig dygtig mand, og som han selv siger: “eftersom vi har hørt på Søvndahl sige at have besøgt 20 plejehjem, men i virkeligheden kun fem, må vi tage for gode, at man skal trække 75% fra alt, de venstreorienterede påstår.”

      Kommentar by Jbg — 11. november 2007 @ 19:00

    10. Jeg mener den højeste priortet i landet burde være, at kortlægge den
      religiøse og politiske vold. Den religiøst/politisk motiverede vold er de seneste år eskaleret til at blive et reelt demokratisk problem.
      Man turde tage problemet til ministerniveau, snarest muligt!

      Kommentar by Den Hvide Rose — 11. november 2007 @ 19:02

    11. Kim, jeg tror ikke det er derfor alene. Aviserne er sjældent særligt følsomme når det gælder om at beskytte enkeltpersoner.
      Derimod er jeg sikker på, at de har en stiltiende overenskomst om selvcensur, når det gælder alt der kan skramme overfladen og glansbilledet af det multikulturelle paradis. Der stod heller ikke meget om det belgiske politis overgreb på demonstrationen i Bryssels, og endnu mindre om overfaldet i København.

      Kommentar by PeterK — 11. november 2007 @ 19:29

    12. En faktor, der spiller ind er, når det gælder mediernes rapportering, er, at overfaldet af IKKE fremgik af døgnrapporten for Fyns Politi:

      http://www.politi.dk/Fyn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/13_08_2007.htm .

      Ingen andre medier end den fynske udgave af 24 Timer har derfor haft adgang til historien. En nysgerrig journalist kunne sikkert godt få en historie ud af det.

      Kommentar by Skt. Clemens — 11. november 2007 @ 19:40

    13. “En af vores egne skal ikke sætte spørgsmålstegn ved de behov, vi har, og som hviler på vores kultur. Det kan bedre accepteres, hvis en dansker gør det”.

      Dette citat bevidner virkeligt at intigrationen ikke er iorden. Vi må ikke blande politik og Religion sammen! Jeg er Kristen, OG ja det betyder meget for mig! Men det gør ikke at jeg stemmer på kristlig folkeparti.

      Jeg bliver sku lidt bange når en “dansk” statsborger kan sige den slags i “mit” lille edyliske kolonihave danmark. :-(

      Kommentar by Henrik Rytter — 11. november 2007 @ 20:05

    14. Kim, tror ikke det er medievirvakket, der holder hovedpersonen tilbage. Hun har trods alt stået åbent frem, med nogle meninger, hun og vi andre troede var “tilladte”.
      Hvis man kender idelogien islam indefra, og ikke følelses-forstyrret render rundt og side stiller islam med vores friheds værdier, så tror jeg godt, jeg kan forstå, hvorfor Sendi holder meget, meget lav profil, behøver vel ikke nævne, hvad straffen er for en muslim for at “fortolke” islam forkert, vel?
      Derfor kan vi heller ikke forvente, at de muslimer, der lever som de fleste af os, tør stå frem og sige deres meninger, de er tvangsbundet af deres “medfødte” tro! Det gør det heller ikke lettere for dem, at der findes så mange tossegode danskere, der har et så stort behov for at være anstændige, så de komisk nok, kommer til at støtte bødlerne/vogterne af islams sande undertrykkelse.
      Hvis bare disse følelses-hypokonder, kunne begynde at tænke på andet en deres egne indbildte følelser, og se kendsgerningerne i øjnene, kunne vi komme langt, sammen med de undertrykte muslimer, der ikke vil følge koranen bogstaveligt.
      Det er nok ikke mange, men lidt har også ret, og burde være rollemodel fremfor ASSma.

      Kommentar by li — 11. november 2007 @ 20:10

    15. Til 10.
      Ironisk nok var Villy tæt på en problematisering af den politiske vold, da han i Folketinget sammenlignede situationen med Weimarrepublikken. Dog var det naturligvis DF og Pia K. han havde i tankerne. Men parallellen til Weimar passer bedre på den voldsforherligende antidemokratiske venstrefløj.
      I Sverige tales der åbent om, at den politiske vold er tiltaget, og den er ikke kun rettet mod Sverigedemokraterna., Og gæt hvorfra den kommer. Volden kan kommes til livs, men betænk hvor apatisk den konservative justitsminister har opført sig her i Danmark. Og hun skulle endda være på den rigtige side.
      Hører forresten, at Venstre ikke vil følge Italiens eksempel og udvise de kriminelle bander fra Østeuropa.

      Kommentar by PerH — 11. november 2007 @ 20:32

    16. Jeg er på det hold der mener,at al vold og religiøs vold skal kortlægges,og op på ministerniveau.Det ville jo være skønt,hvis DR eller Det FRYGTLØSE Ekstrablad,ville kulegrave om, der er ISLAMISKE trusler,der truer folk til tavshed ???

      Det er jo muligt for journalister,disse YTRINGSFRIHEDENS forkæmpere,at lave noget research,for at undersøge,om vores Danske Demokratiske samfund rødner op indefra. ???

      Derfor skal trusler mod muslimer af andre muslimer.Sådanne truende muslimer bør sendes 3 måneder i en undervisningslejr,hvor de blev oplyst om hvordan et demokrati fungerer.Uvidende mennesker skal i første omgang OPLYSES.Hvis de ikke forstår eller ikke vil anerkende Demokratiet,så bør de hjælpes til et land,hvor deres religion hersker.

      journalister der ønsker at bevare vores ytringsfrihed,kan jo passende begyndende med at undersøge sagerne omkring Sosun Sendi og Fatma Øtkem

      Kommentar by poul leo nielsen — 11. november 2007 @ 21:12

    17. Inden man kan forvente, der gøres noget ved den politiske vold, så skal der først ske et skred i en erkendelsen af, hvor den stammer fra. Det vil kræve så meget kamelslugning, at det aldrig vil ske.
      Der vil imidlertid ske den ændring, at den klassiske venstrefløj med tilhørende SA vil få mindsket betydningen, og strategien vil blive lagt i moskeerne, med venstrefløjens nyttige idioter som fodsoldater.
      Når euromed træder i kraft om 2 år, med tilhørende aftale om ikke at tale nedsættende om islam, så vil enhver offentlig kritik forstumme. Hvis nogen tror §2666B nogensinde vil forsvinde eller opblødes, så kan de godt tro om – den vil skærpes.

      PerH, du vil aldrig komme til at høre venstre kritisere EU, hverken direkte eller indirekte. Du vil heller aldrig høre navnet euromed, det omskrives til ‘en række lande i Nordafrika og Mellemøsten’.

      Kommentar by PeterK — 11. november 2007 @ 22:47

    18. Uvist af hvilke grunde – hvad vi ellers hører i medierne taget i betragtning – synes jeg, især historien om Sosun Sendi er dybt deprimerende.

      En person skrevet ud af historien, uden at nogen lader til at have skreget op.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 11. november 2007 @ 23:48

    19. Hm…..

      Lader til, Sosun Sendi alligevel ikke har været helt så afvisende over for flerkoneri, som titlen på hendes klumme lod ane: http://gulaykocbay07.wordpress.com/2007/08/09/bigami-kvindelig-teolog-betragter-hysteriet-som-hyklerisk/

      Kig i kommentarerne.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 11. november 2007 @ 23:55

    20. PS.

      Der er en reklame for Poul F. Hansen til venstre på Urias. Stem endelig ikke på ham – manden går ind for at indlemme Tyrkiet i EU!

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 11. november 2007 @ 23:56

    21. Det er vel nok sørgeligt at se, hvorledes friheden til at ytre sig og profilere sig politisk er ved at skride i svinget.

      Nogles frihed og lighed i samfundet er tydeligvis vigtigere og større end andres, og denne skævvridning af retten til brug af demokratiets muligheder promoveres således dygtigt af radikale, kristdemokrater og andre sørgeligt selvfede personer bl.a. i den politiske debat i aften på TV.

      Alt mens nedbrydningen af nogle af de fornemste grundlovssikrede rettigheder i vort land vinder fodfæste, kan man for eks. i aften i DRs afsluttende debatrunde stadig høre nogle af de “toneangivende” tordne mod DF som det største problem for dette land.
      For eks. udstikker Margrethe Vestager linierne for de radikales politik efter valget til først og fremmest at skulle “fratage DF sin VETORET”!!!

      Ak, hvilken selvforherligelse! Hvilken kvalmende selvfedme!

      Den gode, gode Vestagers tale vil selvfølgelig være.. ja, JA!

      Og mens de “toneangivende” retter skytset mod et demokratisk valgt parti, får aktive og demokratiske muslimer et ordentligt gok i nøden af nogle af “deres egne” som nok skal vide at sætte pris på, at personer som for eks. Margrethe Vestager så ivrigt kæmper deres kamp ved at tage skyklapperne på og fokusere på at problematisere DF.

      De “toneangivendes” menneskekærlighed og solidaritet er sgu rørende :-(

      Kommentar by +M+ — 12. november 2007 @ 00:07

    22. Helt ærligt!

      Ses det ikke soleklart og tydeligt, at muslimerne IKKE VIL demokratiet, og bekæmper de enkeltstående muslimer, der viser vilje til demokrati ?

      Islam hører IKKE til i Danmark!

      Kommentar by Dansk Realist — 12. november 2007 @ 10:45

    23. Simpelthen ufatteligt.
      Tror Sosun Sendi har nok at se til – så mon ikke man skulle lade denne sag ligge. Og kære Kim – håber dig og din kilde har god samvittighed – tænk dog på andre før i trykker sådan noget møj! Hvordan tror i Sosun Sendi har det med det at det er kommet ud?Tænker i slet ikke over hvilken konsekvenser det kan have for hende at det er kommet ud! Og endnu værre er det at det kommer frem under en valgkamp – føj! Det er trods alt mennesker vi har med at gøre her!

      Kommentar by susanne — 12. november 2007 @ 11:17

    24. Susanne: tænker du slet ikke på hvilke konsekvenser det
      har for demokratiet, når trusler afholder folk fra at
      deltage? Der er større ting på spil her! Det sagt, nærer
      jeg den dybeste sympati for Suson Sendis situation,
      og jeg håber samfundet (og politiet) bakker op om hende,
      i denne svinske sag.

      Kommentar by Den Hvide Rose — 12. november 2007 @ 11:40

    25. @ Susanne

      Hvorfor er det “værre”, at det er kommet ud under en valgkamp?

      Burde det ideelle ikke være, at folk har et korrekt billede af virkeligheden at basere deres stemme-afgivning på?

      Eller er det netop det, du er bange for?

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 12. november 2007 @ 12:09

    26. Susanne mener altså at vold imod demokrater er helt acceptabelt.

      Javel, ja. Susanne burde måske flytte til Pakistan, Venezuela eller Burma. Hun ville givetvis føles sig hjemme dér.

      Kommentar by DaLi — 12. november 2007 @ 12:11

    27. >23 Susanne

      Jeg kan sagten følge dig i din sympati for Sosun Sendi, men du tager fejl, det er tvingende nødvendigt, at den slags historier kommer frem, for hvis ikke danskerne snart fatter musikken og forstår, at multikultur fører lige lukt i helvede, så vil der snart være tusinder af Sosun Sendier i det danske samfund.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 12. november 2007 @ 12:18

    28. Den hvide rose : Selvfølelig gør jeg det! Men det kunne jo tænkes at personen ikke er psykisk klar til at tage denne debat op nu! Der er vel en grund til at det har været gemt i så lang tid! Håber da inderligt at i sidder med en grim smag i munden!!

      Kommentar by susanne — 12. november 2007 @ 12:22

    29. Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvordan Susanne vil begrunde, at befolkningen her i landet bør holdes i uvidenhed om den multikulturelle fascisme, for det er jo det Susanne åbenbart ønsker.

      Er det virkelig medfølelse der driver Susanne eller skyldes hendes frustrationer, at afsløringen kommer under valgkampen og derfor kunne skade den kandidat Susanne selv har tænkt sig at stemme på.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 12. november 2007 @ 12:22

    30. HVOR ER ALLE DE ANGIVELIGT HER I DANMARK BOENDE FREDSOMMELIGE, DEMOKRATISK,SEKULÆRT INDSTILLEDE MUSLIMER HENNE ?

      Når der tales om, at langt hovedparten af herboende muslimer tilhører ovennævnte fatter jeg ikke hvor de er henne når det brænder på – og der er brug for opbakning til egen fæller, som til Danskere, der åbenlyst forsøger at modgå de Radikale muslimers tale-og handlemåder.

      Disse tavse muslimer er et problem for den demokratiske proces.

      For at forholde sig passive og tavse er det samme som at acceptere hvad som foregår .

      Fatter disse mennesker da ikke, at de dermed er med til at save i den gren de selv ønsker at sidde på – hvis det altså er hvad de ønsker.

      For det kunne vel ikke tænkes, at disse er en stærkt overvurderet gruppe – at de reelt er få når det kommer til stykke – og at hovedparten af herboende muslimer med deres tavshed udtrykker deres samtykke til den Radikale Islam og dens agenda ?

      Grimmer tanker – men hvad hvis der er mere end et gran salt ved disse ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. november 2007 @ 12:33

    31. Susanne lider af dhimmi-sygen:

      Ergo, hvis A med vold eller magt tvinger B til at tie, så skal vi tredjemænd som ser det uderfra eller samfundet som helhed IKKE blande os i undertrykkelsesforholdet mellem A og B, fordi det til enhver tid skal være B der initierer protesten, når hun selv er klar.

      Dét var sateme et klamt forhold til demokrati og velsagtens til retfærdighed.

      Sendi blev overfaldet af fire granvoksne mænd. Så klart hun ikke selv kan kæmpe den efterfølgende kamp, det havde jeg givetvis heller ikke. Og så hører vi ikke engang om de antageligt efterfølgende trusler m.v.

      Selvfølgelig skal andre end hun selv gøre opmærksom på dette. Faktisk bør hun ikke selv røre en finger, Politiet burde have været aktiveret for lang, lang tid siden.

      Kommentar by DaLi — 12. november 2007 @ 12:59

    32. 31. DaLi

      Præcist – men som jeg skrev er de manglende reaktioner fra de herboende sekulære, demokratisk indstillede muslimer tankevækkende.

      For i det øjeblik det f.eks.drejer sig om forhold i oprindelseslandene eller andet der går dem på er de ikke sene til at samles til demonstrationer !

      Derfor undrer jeg mig svært over deres apati når det gælder muslimer der åbenlyst vægter integrationen i det Danske samfund og som derfor går imod de Radikale = Rettroende muslimer .

      Spørgsmålet er måske OM disse tavse muslimer ikke reelt samtykker med de Rettroende i deres adfærd og talemåder.

      Om det ikke er Kuffar = os, der ikke har fattet, at antallet at demokratiske, sekulære muslimer er en lille bitte gruppe som derfor ikke kan kæmpe deres kamp uden “Gammel-Danskernes ” hjælp .

      Før vi har fundet ud af hvad de faktiske forhold består af er vi ude af stand dtdil at hjælpe effektivt.

      Men med den holdning, der eksisterer til at undersøge området “herboende muslimers holdninger til at leve i et Vestligt land og hvorfor de ønsker dette, samt deres forestillinger om hvordan de kan medvirke til en fælles fremtid sammen med den øvrige del af befolkning i Danmark” – og her mener jeg ikke mere aen med hårene fra en Bæk Simonsen et al. for dette er intet bevendt- sker der ikke noget FØR det for alvor går galt i større omfang.

      Vi må se at komme af med denne berøringsangst – for i længden skader det os alle sammen at være så “velopdragne” = “Biedemaier og Brandstifterne” .

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. november 2007 @ 13:54

    33. “HVORFOR HAR INGEN AVISER SKREVET OM DET” ??

      Det spørger flere om.

      I er da for pokker ikke tungnemme ???

      Selvfølgelig må befolkningen ikke vide sådan noget her i valgkampen.
      Man kunne jo risikere, at de borgerlige blev ved magten. Det er det
      sædvanlige. Manipulation.

      Vi kan nå det endnu. Det er først tirsdag, imorgen. Hvem gør noget?

      Og så kaster man snart op: Rød stue skriger op om VKO’s manglende
      “ANSTÆNDIGHED” i behandlingen af vore kære indvandrere. Jeg spørger bare: Hvem er ANSTÆNDIG”? Danskerne eller indvandrerne ???

      Kommentar by ramses-2 — 12. november 2007 @ 15:01

    34. Det kan bare ikke være rigtigt. Jeg nægter at tro at journalister i dagens Danmark i den grad chikaneres indtil de enten skriver hvad der er “comme il faut” eller helt holder op med at ytre sig. Jeg nægter at tro, at hele det danske korps af veluddannede bannerførende menageri af meningsdannende intellektuelle lader disse overgreb gå upåtalte hen ?? Hvor er JP og EB, som indimellem ses at slå et slag for ytringsfriheden henne – PAS NU FOR HULEN JERES ARBEJDE og belys disse sager – I må da kunne se røgen……..

      Kære Sosun Sendi, jeg ved at du ofte har begået dig på diverse blogs, og formentligt også kommer her forbi på Uriasposten en gang imellem. Vil du ikke være sød at give os et indlæg, som forhåbenlig helt kan dementere oplægget til denne tråd.

      Kommentar by Karsten, Objektivist. — 12. november 2007 @ 15:04

    35. Jeg nægter at tro på, at susanne seriøst mener det hun siger.
      Hun tager gas på os.

      Hvis ikke, bliver jeg nødt til at komme med en advarsel.

      Rens ikke ører med en stavblender, stik den ikke for langt ind og opad i øret, og da slet,slet ikke tændt!!

      Kommentar by li — 12. november 2007 @ 15:24

    36. #35 :-D

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 12. november 2007 @ 18:28

    37. Sendi, Fatma, Lone Yalcinkaya kæmper en ekstrem svær kamp mod det islamiske tyranni. Vi må endelig huske og yde vores uforbeholdne støtte til tapre folk som dem. Poul F Hansen har nok ret i, at integrationen skal ske ved at satse på kvindernes frigørelse fra denne undertrykkelseskultur

      Kommentar by EAM — 12. november 2007 @ 19:57

    38. Det er da besynderligt, at Demokratiske Muslimer ikke har gjort mere for at bakke op om deres medlem? Har de bare accepteret at hun blev truet ud? Sosun Sendi: Hvis du læser dette: Vi savner dine bidrag til den danske debat, kom tilbage når du er klar. Din stemme er værd at blive hørt.

      Kommentar by Den Hvide Rose — 12. november 2007 @ 21:22

    39. Hvis demokratiske muslimer ikke har bakket et medlem op i denne sag, så har de tabt sig selv fra starten.

      Kommentar by DaLi — 12. november 2007 @ 21:34

    40. Vi ved jo ret beset ikke, hvad Demokratiske Muslimer har gjort. Men er fornemmelsen ikke også, at Demokratiske Muslimer har nedlagt sig selv – more or less?

      Kommentar by tagpap — 12. november 2007 @ 21:48

    41. 39.DaLi

      Om de har tabt sig selv fra starten….. tjae, måske de ikke var helt så demokratisk, sekulært orienterede som angivet ?

      Mig ville det såmænd ikke undre om den form for demokrati der snakkes om i disse kredse nok ikke så meget har at gøre med den form for demokrati VI bekender os til og praktiserer her i Vesten – men et demokrati baseret på islamiske regler og love.

      Jeg vil stadig hævde, indtil der bliver ført beviser for det modsatte, at demokrati i Vestlig forstand, hvor love og regler er skabt af mennesker, ikke kan forenes med Islam og dermed med muslimer.

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. november 2007 @ 00:25

    42. Ja jeg hælder også til Vivis version, jeg tror heller ikke på at det åh så store flertal af muslimerne er spor demokratisk indstillet nærmere tværtimod.

      Desvære er der bare stadig en kæmpe flok naive mennesker der bevidstløst tror på løgnen om at de skam bare skal have et job og et klap på skulderen (samt den obligatoriske kæmpe pose penge)så går det hele ….GUDFADER !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 13. november 2007 @ 20:41

    43. Mht. Sosun, så fortæller Gülay Kocbay flg. :

      “Jeg har kontakt til Sosun Sendi, og jeg har spurgt hende om den sag og fortalte hende, at jeg virkelig var ked af at, det var gået hende sådan til.
      Hun fortalte mig, at det ikke var sandt den historie, der havde været i medierne om, at hun var blevet overfaldet. Grunden til, at hun var forsvundet, var pga. at hun havde været ude for et grimt biluheld. Det er åbenbart medierne, der har oppisket en stemning, og det er hun blevet træt af.”

      Hvad er op og ned på den historie? Hvem er Kim’s troværdige kilde ?

      Gulay hævder at have det fra Sosun selv, hvilket må siges at være en meget troværdig kilde.

      Kommentar by LMNord — 3. december 2007 @ 15:13

    44. -> LMNord

      “Gulay hævder at have det fra Sosun selv, hvilket må siges at være en meget troværdig kilde.”

      Kort efter jeg skrev denne postering blev jeg kontaktet af en journalist fra en af gratisaviserne. Jeg fortalte hende alt hvad jeg vidste, uden at røbe min kilde. Hun gik videre med sagen, og ringede tilbage flere gange. Hun fortalte eksempelvis, at hun havde talt med hovedpersonen som bekræftede historien, men ikke på nogen måde ville medvirke i en artikel desangående. Herefter opgav journalisten det hele, selvom hun havde brugt et par dage på sagen.

      Hovedpersonen vil velsagtens ikke have historien frem. Gør det Gülay Kocbays udlægning troværdig, næppe.

      Kommentar by Kim Møller — 3. december 2007 @ 15:22

    45. Kære alle,

      Jeg vil starte med at sige tak for samtlige sympati-mails og meddelelser.
      Jeg lever endnu (ironisk) og har det ganske fint.

      Jeg vil af personlige årsager ikke gå ind i den omtalte sag, eftersom det intet formål vil tjene – men jeg vil under ingen omstændigheder bekræfte denne sag.
      Samtidig vil jeg understrege, at jeg på intet tidspunkt har ønsket at medvirke til nogle former for medievirak – og dette ønske er ikke blevet respekteret i visse kredse. Dette finder jeg dybt problematisk. Jeg finder det ligeledes hypotetisk at man på uriasposten har en tendens til at trykke en sag – uden at inddrage hovedpersonens egen udlægning.

      Til Kim:
      Personligt har jeg den holdning at vi alle er mennesker og at vi alle har ”ret” til at begå fejl, samt at det selvfølelig er tilgiveligt at begå fejl. Derimod mener jeg, at problemet indtræder når man vælger ikke a rette op på den samme fejl.

      Rigtig god dag

      Sosun

      Kommentar by Sosun Sendi — 7. december 2007 @ 15:48

    46. -> 45 Sendi

      “Personligt har jeg den holdning at vi alle er mennesker og at vi alle har ”ret” til at begå fejl, samt at det selvfølelig er tilgiveligt at begå fejl. Derimod mener jeg, at problemet indtræder når man vælger ikke a rette op på den samme fejl.”

      Hold nu op – man kan ikke holde mund med tilbagevirkende kraft. Flere kender din historie helt fra bunden, en af dem har jeg talt med.

      Kommentar by Kim Møller — 8. december 2007 @ 16:42

    47. Kim, lad os tage en snak privat.
      Send mig et nr. –
      ssend06@student.sdu.dk

      sosun

      Kommentar by Anonym — 8. december 2007 @ 21:42

    48. -> 47 Sosun

      Intet du kunne fortælle mig, ville kunne dementere historien – tilbage står så blot dine ønsker om at lukke debatten. Dette ønske kan jeg ikke tilgodese – vi lever i et frit land.

      Brug friheden til at forklare undertegnede den rette sammenhæng her på siden.

      vh, Kim

      Kommentar by Kim Møller — 9. december 2007 @ 02:08

    49. Har lidt svært ved at forstå dine handlinger.. Det er jo trods alt MIG som er hovedepersonen i akten- så jeg burde egentlig være KILDEN.. Er du overhovedet ikke interesseret i en forklaring?

      Ja, jeg har et ønske om at få lukket denne debat, hvilket der er flere grunde til. Jeg afviser stadig historien. Jeg vil hellere end gerne tale med din såkaldte troværdig kilde.

      Kommentar by Anonym — 9. december 2007 @ 23:10

    50. Har lidt svært ved at forstå dine handlinger.. Det er jo trods alt MIG som er hovedepersonen i akten- så jeg burde egentlig være KILDEN.. Er du overhovedet ikke interesseret i en forklaring?

      Ja, jeg har et ønske om at få lukket denne debat, hvilket der er flere grunde til. Jeg afviser stadig historien. Jeg vil hellere end gerne tale med din såkaldte troværdig kilde.

      Kommentar by Sosun Sendi — 9. december 2007 @ 23:11

    51. Jeg ved ikke om du læser det her Sosun, men for ……. du er en kanon pige og jeg beundrer dig så meget for at have sagt din mening, jeg ved godt hvad der skete, eller jeg tror det er jeg bange for, men jeg håber at du på en eller anden måde genvinder modet og styrken til at komme ud og sige din mening igen. Du kender mig og jeg kender dig og jeg ber til Gud for at give folk visdom og kærlighed til deres hjerter. At alle må forstå at både mænd og kvinder er mennesker før de er køn, religion og kultur. du skal vide vi er mange som tænker på dig.

      Alt godt og Guds velsignelse til en af hans

      Hilsen ukendt

      Kommentar by ukendt — 6. januar 2008 @ 22:41

    52. Kære Kim Møller.

      Jeg forstår fuldt ud din bekymring.
      Det er på tide at skride til handling – men hvad skal vi gøre???

      Mvh. Allan Hansen.

      Kommentar by Allan Hansen — 30. oktober 2011 @ 13:17

    53. Det faktum, at stort set alle muhammadaner er tvangs konverteret(slaver) til islam er, i sig selv en grusom tragedie.( islam verdens grusomste slave market)

      ” Da Muhammad så, at ingen ville underkaste sig han nazi vantro – så opfandt han lige et nyt vers, som siger: Du skal ikke bede dem om, at komme til islam – du skal tvinge dem til at underkaste sig islam,,. Min gode ven M. A Khan har skrevet en fremragende bog, om islam grusomme forbrydelser i Imdien.

      Citat: Ex muslim M. A Khan. http://www.islam-watch.org
      som har skrevet ‘Islamic Jihad: A Legacy of Forced Conversion, Imperialism, and Slavery’ 2009.
      “I was born and brought up in a conservative Muslim society. After graduating in India, I moved to the West for furthering my education. Despite my conservative Muslim background, I grew up with a liberal outlook. In my school and university days, my closest friends were Hindus and Sikhs: I felt more comfortable with them as they were more liberal, easy-going and humble with fewer religious scruples. I had wholly given up religious rituals by the time I completed my university studies: they just didn’t attract me.

      When 9/11 occurred, I had lived in a liberal society for over a decade. I had become consciously convinced that religious rituals—prayers, fasting, pilgrimage—were all meaningless. I should be rewarded, I felt, for working hard, and intelligently, not for aping some wasteful rituals, which brings good to nobody. Non-Muslims were my best friends; shocking my Muslim peers, I ate haraam (prohibited) foods, drank alcohol (in moderation).

      Despite the kind of a liberal person I had become, let me be honest that I was not excluded from those Muslims who felt that the 9/11 attacks were justified, although I felt those perished in it died undeserving deaths. Muslim societies universally portray America as a mortal enemy of Islam, particularly for its stance on the Israel-Palestine conflict. America’s mindless support for Israel has been causing terrible oppression and untold sufferings to Palestinian Muslims. There was, undoubtedly, an overriding sense of justification for the 9/11 attacks amongst Muslims; it gave the unjust superpower a bloody nose: I, so little a Muslim, thought that way too.

      Weird as it may sound, I still believed in Islam. I thought the terrorists, acting in the name of Islam, were misguided. After 9/11, I slowly started reading about Islam: Quran, Sunnah and Prophet Muhammad’s biographies; I hadn’t read them in the thirty-five years of my life. I was shocked. I had been told all my life that Prophet Muhammad was the ideal human being: most merciful and just; that Islam is the most peaceful religion; and I believed it. But the Quran reads like a manifesto of open-ended war against non-Muslims for converting them or for subjugating them into horribly degraded dhimmi subjects. In his prophetic career, especially during the critical last ten years, Prophet Muhammad was anything but what a peace-loving, merciful and just person stands for.

      My curiosity grew. Over the past years, I have done extensive research on Islamic theology as well as on Islamic history: from Prophet Muhammad to modern times. It has been a harrowing tale of forced conversion, brutal imperialism and devastating slavery. It’s a saga of great human tragedy—all in the name of Islamic holy war or Jihad, the foundational creed of Islam. This tragic tale is the subject of this book,,.

      The attacks of September 11, 2001, changed the way the world looks at islam,

      And rightfully so, according to M.A. Khan, a former Muslim who left the religion after realzing that it is based on forced conversion, imperialism, and slavery: the primary demands of Jihad, commanded by the islamic God Allah.

      In his groundbreaking book ( Islamic Jihad 2009), Kahn demonstrates that Prophet Muhammed meticulously followed these misguided
      principles and es
      Det faktum, at stort set alle muhammadaner er tvangs konverteret(slaver) til islam er, i sig selv en grusom tragedie.( islam verdens grusomste slave market)

      ” Da Muhammad så, at ingen ville underkaste sig han nazi vantro – så opfandt han lige et nyt vers, som siger: Du skal ikke bede dem om, at komme til islam – du skal tvinge dem til at underkaste sig islam,,.

      Citat: Ex muslim M. A Khan –
      som har skrevet ‘Islamic Jihad: A Legacy of Forced Conversion, Imperialism, and Slavery’ 2009.

      Kommentar by Allan Hansen — 30. oktober 2011 @ 13:31

    54. Den første arbejdsopgave i det nye folketing, må være kravet om, at alle folketingsmedlemmer
      omhyggelig nærlæser Karen Jespersen & Ralf Pittelkow rapport : ISLAMS MAGET – Europas ny virkelighed.
      Den er særdeles velskrevet og godet skruet sammen, så den må jeg skamrose det er noget af det bedste
      jeg længe har læst på området. Demokrati, økonomi, værdinormer, multikulturalismen, ytringsfrihed og sammehørings kraften.

      Kort sagt: vi kommer hele vejen rundt.
      Rapporten udmærker sig ved sin antropologiske og sociologiske perspektivring, som kun meget sjælende
      er til debat i Danmark og andre europæiske lande.

      Denne Rapport bør læses af alle, der interessere sig for samfundsdebatten i Danmark og det øvrige Europa.

      Karen Jespersen og Ralf Pittelkow:

      Islams magt – Europas nye virkelighed

      288 sider, 250 kr.

      Jyllands-Postens Forlag

      Kommentar by Allan Hansen — 30. oktober 2011 @ 13:45

    55. ” Der er ingen tvivl om, at islam vækker frygt og vrede i de fleste vestlige lande”
      Citat: Kenan Malik – Fra fatwa til jihad 2010.

      Med Ayatollah Komeinis fatwa mod Salman Rushdie som udgangspunkt undersøger Kenan Malik, hvordan radikal
      islam har fået tag i det muslimske samfund ansporet af multikulturalismen, og hvordan Rushdie-affæren satte ytringsfrihed og tolerance på dagsordenen.

      344 sider 299 Kr.

      Jeg er lige ved at læse det sidste kapitel af “Fra fatwa til jihad,,

      Maliks bog er så fyldt med graverende selvmodsigelser, og man får den tanke
      at han ikke helt har styr på de begreber, som han forsøger at analyserer (?)
      Selv om Maliks far er muslim (hans mor er hindu), så må det stå klart for enhver, at
      Malik er ved en skid om islam – hvilket han da heller ikke påstår.
      Malik selv er ikke muslim.

      P.S. Der står også mange fornuftige ting i Maliks bog.

      Foran mig venter så ” Den politiske forpligtelse,, Kai Sørlander 2011.

      Mvh. Allan Hansen.

      Kommentar by Allan Hansen — 30. oktober 2011 @ 14:23

    RSS feed for comments on this post.