11. november 2007

Megafon for TV2: VKO tæt på flertal

Tendensen blev først fanget af Gallup for Berlingske Tidende. Nu også Megafon for TV2…

  • TV2 Online – Megafon: VKO nærmer sig flertal.
  • “Venstre, De Konservative og Dansk Folkeparti får tilsammen 49,2 procent mod oppositionens 46,7. Det er det tætteste, VKO har været på flertal, siden valget blev udskrevet 24. oktober.

    Oploadet Kl. 18:56 af Kim Møller — Direkte link51 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5192/trackback

    51 Comments »

    1. Smed lige en mail til 1234@tv2.dk:

      “Hvorfor er Pia Kjærsgaard-citatet, der var dagens mest populære ifølge jeres egen opgørelse “forsvundet”?! Det var noget med Ny Arrogance og Khader og at Pia ikke brød sig om fremmedord; men at Khader netop stod for “overkill”.

      – Man er selvfølgelig efterhånden skeptisk, når I har en platugle som SF’eren Kaare R. Schou til at våse løs og dele danskerne op i “anstændige” og “uanstændige”.

      – Og hvorfor fortier i systematisk volden som begås mod demokratiske muslimer af rabiate islamister:

      http://www.uriasposten.net/?p=5189#comments ?

      Jeg formoder at svaret er det samme, og står ca. 3-4 cm højere oppe i denne e-mail.”

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 11. november 2007 @ 19:32

    2. tjah…VKO mistede jo 3-5 mandater alene i sidste valgperiode, så de skal jo have et solidt flertal.

      Kommentar by Allan — 11. november 2007 @ 20:46

    3. -> #2 Allan

      For en gangs skyld er vi enige. I sidste valgperiode mistede Venstreto Folketingsmedlemmer til Ny Alliance, og Louise Frevert forlod DF og blev løsgænger. Dermed gik VKO fra 94 mandater (eksl. nordatlantiske) til 91 mandater.

      Dertil kom, at Rønn Hornbech (V) ofte stemte imod regeringen, og at Eyvind Vesselboe også begyndte at gøre sig ‘ud til bens’.

      I perioden 2001-05 mistede Venstre selvfølgelig Petet Brixtofte. Dertil kom ham med pædofili-anklagen, og ‘lureren’ fra Køge svømmehal. Så det var tre mandater de mistede der

      Så 90 mandater er tilsyneladende ikke nok. Nu bliver der jo nok næppe startet et nyt parti som NA, men de videret ud fra de sidste perioder skal VKO nok have 92-93 mandater (eksl. et par Nord-atlantiske) for at kunne gå igennem med en periode uden at miste sit flertal.

      Men lige nu er spørgsmålet jo nok mere om de overhovedet kan nå de 90 mandater.

      Kommentar by JensH — 11. november 2007 @ 22:36

    4. OOOOO
      O O O O O O OOOOOOOOOOO
      O O O O O O O O
      O O O O O O O O
      OOOOO O O O O O OOOOOOO
      O O O O O O O
      O O O O O O O
      O O O OOOOOOOOO O

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 11. november 2007 @ 23:04

    5. hmmm, formatteringen røg sig vist en tur…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 11. november 2007 @ 23:05

    6. -> Nicolai

      Er det bare mig eller er det en tegning af mohammed?

      Kommentar by LMNord — 11. november 2007 @ 23:52

    7. pyha det lader til at blive spændende. Jeg havde ellers opgivet håbet et VKO flertal, men med så store udsving og så mange ubekendte(NA+liste Ø) i analyserne kan det da være vi er “heldige”.

      Hvis Ø ryger under 2% får vi teoretisk set lige netop den 1% vi mangler. Tror jeg går meget sent i seng på valgaftenen hvis det bliver så spændende som det kunne tyde på

      Kommentar by kj — 12. november 2007 @ 01:38

    8. Nicolai
      Du har ret! Det ligner!

      Kommentar by L. Johansen — 12. november 2007 @ 02:08

    9. Off Topic:

      http://www.bt.dk/article/20071111/krimi/711110369/

      Det er desværre snart hverdag i Danmark. Er det ikke politiet så ambulancer eller Falck-reddere.

      Kommentar by Cicero — 12. november 2007 @ 08:13

    10. Ærgerligt valgkampen ikke er en uge længere, så var der chance for, at NA gled helt ud. Kandidaterne er i frit fald, senest igen, igen med Lars Kolind som vil revolutionere Folkeskolen. Hver elev skal have en tutor, coach og ældre elever skal undervise yngre. Citat L.K.
      “»Det udviklingsprojekt bliver et af de største, som dette land har lavet.« Først ‘en kampagne ikke set magen til i Danmarkshistorien, så Casinofyn, nu dette. Blot en uge længere, please.

      Kommentar by j.olsen — 12. november 2007 @ 08:43

    11. Man undres over, at Muhammed-krisen ikke har medført en massiv vælgertilstrømning til DF.

      Kommentar by Aida — 12. november 2007 @ 11:05

    12. ->11

      Det gjorde den også kortvarigt, men der er langtfra en udbredt opfattelse i befolkningen af at vi står med et uløseligt, voksende problem. Da krisen tonede ud, sivede de nye vælgere hurtigt væk igen. Hvor dybt angsten for at blive opfattet som ikke-stueren stikker i folk kan man få et indtryk af ved at se på andre europæiske lande som er længere i denne udvikling end vi er, som f. eks. Holland og Frankrig som har været ramt af optøjer. Så vidt jeg kan se er der heller ikke her tale om et lavineskred imod antijihadistiske partier, eller om at de gamle partier kommer til fornuft efter pres fra vælgerne. Hvis der sker noget lignende dramatisk i Danmark er der formentlig heller ikke grund til at tro på et holdningsskred. Vi vil se fakkeltog med gode, bekymrede miner, og der vil blive nedsat udvalg og undersøgelseskommissioner som skal komme med forslag til at bedre “dialogen” (dvs. mere islamisering). Syv ud af otte danskere vil hellere gå i deres grav, end få snavs på hænderne.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. november 2007 @ 11:43

    13. Det er nu det er vigtigt, at alle VKO-stemmer kommer ud at stemme!

      Jeg håber alle vil gøre deres til, at alle VKO stemmer får stemt.

      Ha’ et godt valg. Det er en festdag i morgen.

      Kommentar by Jakob — 12. november 2007 @ 12:29

    14. 12. LFPC

      Syv ud af otte Danskere vil hellere sende Aben videre til deres egne børn og børnebørn !

      Hvilken opvisning af moral er dette ikke :

      hellere end selv at få snavset hænder overlader man det beskidte arbejde til ens eget afkom – vel vidende at man selv havde kunnet gøre noget for at forhindre dette !

      Hvad nutidens voksne Kuffar har fortjent p.g.a. deres laissez-faire ageren har vores egne efterkommere IKKE !

      At samme typer i økonomisk henseende “æder” deres eget afkom passer glimrende med, at samme også er parate til at ofre afkommets ret til at leve i fred og frihed for en undertrykkende, dødsdyrkende ideologi.

      Og moralen hos disse voksne er vel, at vil deres afkom leve et relativt frit liv, som de selv gør det,i et demokratisk, sekulært samfund, jamen så må de altså bare rydde op efter ” De Gamle” .

      Sorry unger – men vi er os selv nærmest !

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. november 2007 @ 14:08

    15. Til 13(Jakob). 
      Det er nu det er vigtigt, at alle VKO-stemmer kommer ud at stemme!

      Forhåbentligt kun V og O. K er et forræderparti, undskyld jeg er så frimodig. Men K har kun gjort sig uheldigt bemærket ved at lægge afstand til DFs menneskesyn og ved på det seneste at tale om et asylforlig uden om DF. Jeg bliver så vred over, hvordan et parti der kalder sig konservativt kan finde på at undsige et parti, der har været eneste garant for borgerligt flertal uden fodnotepolitik.

      Kommentar by PerH — 12. november 2007 @ 14:32

    16. -> #15 PerH

      De seneste par år har de Konservative jo nærmest ført ‘kulturkamp’ mod DF, og har haft travlt med at udnæce sig selv som værende ‘anstændige borgerlige’ med det ‘humane menneskesyn’.

      Virkelig kvalmende at høre på, og det irriterer mig voldsomt, at der endnu ikke er en journalist der har stillet K følgende spørgsmål: Hvis i er ‘anstændige borgerlige’ er alle de borgerlige der er uenige med jer så ‘uanstændige borgerlige’?? Jeg gad godt se hvordan Bendtsen, Hedegård, Christmas Møller, Barfoed eller andre af hattedamerne ‘få viklet sig ud’ af det spørgsmål .

      Kommentar by JensH — 12. november 2007 @ 14:46

    17. ->14

      Selv om jeg hele tiden prøver at forstå det ufattelige ved at hæfte begreber som “vestligt selvhad”, “dyrkelse af den ædle vilde”, “selvpålagt blindhed”, “rene hænder”, “aben” og “fornægtelse” på dét der foregår, så er det stadig, ja, ufatteligt. Jeg kommer nok aldrig helt til at forstå det rigtigt.

      Måske er den bedste tilgang introspektion, for i hvert fald hvad angår dette emne er min egen historie som SF-vælger/kulturradikal en fordel, for så vidt at jeg kan ’spole tilbage’ og prøve at huske hvordan jeg opfattede tingene i bestemte henseender og på bestemte tidspunkter. Det skal siges at jeg først i de allerseneste år er blevet bekendt med f. eks. demografiske tendenser, og den trøstesløse konsistens der er i alle samfund hvor islam har hærget. At jeg har skiftet side har i høj grad at gøre med at jeg har fået mere indsigt, ikke mindst under og efter Motoon. Hvad nu hvis jeg havde stødt på denne viden mens jeg endnu opfattede mig selv som moderat venstreorienteret? Jeg ved i hvert fald, at jeg langt hen ad vejen ville have prøvet at putte denne viden i små, afmærkede kasser der kunne holdes op imod et større billede – jævnfør vores kritikeres henvisning til “almindelige muslimer”. Men selv om mine utallige apologi-synder ikke skal benægtes eller glemmes, så kan jeg alligevel ikke sætte mig ind i hvordan det er muligt at lukke øjnene for virkeligheden i Europa, 2007. Selv om mange på venstrefløjen og blandt de kulturradikale tydeligvis slet ikke er blevet gjort bekendt med de ting vi diskuterer, og kun får deres nyheder i Ritzau/Politiken/DR-filtrat, så burde enhver ved at kigge sig om i gadebilledet og f. eks. kigge på burkaspøgelser og tælle klap- og barnevogne, og tænke en generation eller to frem, af sig selv komme til en ubehagelig konklusion. Ændringerne bare i de allerseneste år er ikke til at undgå at få øje på. Et mysterium er der altså stadig tale om, uanset hvordan man prøver at tolke fænomenet.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. november 2007 @ 14:49

    18. ->16

      Det var netop ved at opleve at disse oplagte spørgsmål aldrig blev stillet, at jeg måtte droppe tv-nyheder helt. Mit temperament holdt bare ikke til mere logrende mikrofonholderi. Der må være et nyere paradigme de lærer på journalistuddannelserne, som får dem til ikke at stille oplagte spørgsmål. Tænk, hvor kunne tv være et spændende medium.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. november 2007 @ 15:01

    19. Til 16 (JensH).
      Det er nok ikke så mærkeligt, at journalister undlader at stille K politikerne det spørgsmål, for de fleste journalister er jo først og fremmest for åbne grænser, så konservativ dobbeltmoral er ikke interessant, hvis blot den kan bruges til at undergrave en af søjlerne i DFs politik. For K er det dog en meget kortsigtet og farlig markering, for partiet bliver jo aldrig taget til nåde af venstrefløjen, og en undsigelse af strammerfløjen i den borgerlige koalition risikerer derfor også at være dødsstøddet for et borgerligt flertal. Hvis man ser på hvilke kandidater K opstiller, er det ikke ligefrem opmuntrende. Paula Larrain, Lene Espersen og andre i den intellektuelle letvægterklasse er jo ikke hvad man med rimelighed kan betegne som klart traditionalistiske konservative. Lidt morgensang, vilde dansetrin og børnebøger tilsat en passende mængde tomme platituder om borgerlighed, og voila, så har vi en konservativ politiker. K har solgt så meget ud af konservatismen, at partiet efterhånden mmå siges at have overlevet sig selv.

      Kommentar by PerH — 12. november 2007 @ 15:08

    20. Der findes i dag ikke et Konservativt parti i Danmark! Det nærmeste man kan komme det er Dansk Folkeparti !!
      Og det parti har mange “konservative” nærmest mavekramper over , godt sekunderet af temmelig mange” VU”‘ typer !
      Opfordringerne til at stemme blankt , for “at vise” ( et eller andet difust!) gider jeg ikke engang forholde mig til , andet end det at det er meningsløst , pubertært bavl, der nægter at forholde sig til situationens alvor.
      Som # Vivi , prøver at gøre “folk” klart!! Det er en ret afgørende stund i vort lille land’s historie.
      Så det nytter ikke at skulle spille sofistikeret,smart, depraveret, storby “klog” ,”filosofisk osv osv , for at “gøre sig interessant!, det er der S.. for meget på spil til.
      PS: Et Ægte konservativt parti ,ville sætte valgrets alderen op til min. 25 år!

      Kommentar by PB — 12. november 2007 @ 15:12

    21. Til
      #15, PerH
      #16, JensH

      Har vi netop ikke fået luget hovedparten af de vrøvlehoveder, der taler om “menneskesyn” ud af de Konservative og over i Nips i Fajance? Gitte Seeberg eksempelvis.

      Jeg bemærkede i afslutningsdebatten, at Bent Betjent gik i rette med venstrefløjens sniksnak om “anstændigt menneskesyn”.

      For mig at se, at det ønskelige og realistiske flertal helt klart VKO. Alle tre partier har for mig at se, hver deres forcer. Husk derfor at stemme personligt på en kandidat, som lægger vægt på det du lægger vægt på. Poul F. Hansen fra Venstre ser ud til at have fornuftige holdninger til islam-spørgsmålet. Kasper Krüger fra Venstre har fornuftige holdninger til lavere skatter.

      Kommentar by Jakob — 12. november 2007 @ 15:15

    22. Mere om det “anstændige menneskesyn” : 19-årig pisket og brændt i ni døgn

      http://jp.dk/indland/krimi/article1165775.ece

      ” … En kvinde på 19 år blev i ni dage holdt indespærret i et skur i Sydhavnen i København, hvor hun blev brændt, pisket og udsat for andre former for vold af sin kæreste….
      … Den 19-årige mand er dansk statsborger med libanesisk baggrund…
      … Han sagde til hende, at hun ikke måtte tale med sin mor, fordi hun er kristen … ”

      Vi danskere skulle skamme os over vores menneskesyn. Mere af denne nydanske “anstændighed”, tak.

      Kommentar by DaLi — 12. november 2007 @ 15:23

    23. Hvis Poul F. Hansen går ind for Tyrkiets indlemmelse af eu , så er det vist så som så med hvad han har fattet , mht. islam.

      Kommentar by PB — 12. november 2007 @ 15:34

    24. Endnu en dansk pige der er blevet beriget, hvornår går det op for dem at Allahs sønner ikke er til at stole på?????

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. november 2007 @ 15:51

    25. ->22.

      Efter at jeg har læst dit link. Melder jeg mig frivilig til at aflive svinet.

      Kommentar by mike — 12. november 2007 @ 15:54

    26. Til 21 (Jakob).
      Det er desværre ikke kun et signalproblem.
      Justitsminister Lene Espersen har udtalt, at hun var modstander af et britisk forslag om at ændre Den europæiske menneskerettighedskonvention, så det derved ville blive muligt at udvise terrorister til hjemlandet, hvor de risikerer tortur eller dødsstraf.
      I lyset af sagen om terroristen Abu Talal, som fik asyl i Danmark og ikke kunne hjemsendes til Egypten, hvor han var blevet idømt dødsstraf, er det en skandale,at en justitsminister kan udtale sig så uansvarligt. Tilfældet Abu Talal var kendt før Politikens afsløring her fra efteråret, hvilket bør give anledning til spørgsmål om, hvordan kvindemenneskeet kan optræde så uansvarligt.
      Her er hvad Lene Espersen udtalte til Politiken om det britiske forslag:

      “…»Jeg tror, det er mere ødelæggende end gavnende at begynde at ændre
      konventionen. Hvis vi først går i gang med ændringer, vil alle mulige have ændret andre
      ting i den«, siger Lene Espersen.”

      Kilde:
      Politiken 9. september 2006

      Bemærk her, at hendes største troskab er til dansen om guldkalven og ikke til beskyttelsen af landets sikkerhed. Hvis det skal være konservatisme, vil jeg nødigt kende venstrefløjens retspolitik.

      Kommentar by PerH — 12. november 2007 @ 15:58

    27. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/11/12/140712.htm?nyheder

      DR har fjernet detaljen om at pigen ikke måtte snakke med sin mor fordi hun var kristen.

      Kommentar by Anders Kusk — 12. november 2007 @ 16:15

    28. Og Politiken har fjernet detaljen om mandens Libanesiske baggrund…?

      http://politiken.dk/indland/article426826.ece

      Mvh

      Kommentar by Martin Rannje — 12. november 2007 @ 16:27

    29. DR radio nævnte heller ikke baggrund, eller forbud med snak med kristne, censur??? eller bare for at multikulturens omdømme ikke skal lide under det?

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. november 2007 @ 16:37

    30. Jyllands-Posten har historien, men hvor længe endnu er uvist:

      http://jp.dk/indland/krimi/article1165775.ece

      Kommentar by PerH — 12. november 2007 @ 16:45

    31. Selvfølgelig synd for den 19 årige pige, men det er åbenbart det niveau af ydmygelse der skal til for at disse naive piger får øjnene op…måske har lektien lært hende at tænke sig om, næste gang hun bliver forelsket i en kamelpetter med guldkæder om halsen..

      Mike

      Kommentar by Onion — 12. november 2007 @ 17:00

    32. Det ser ud til at jeg bliver nød til at stemme på Ny Alliance. Jeg er nød til at have et velfærdssystem der ikke er ligeglad med mig og samtidigt nogen som ikke er loonier. Velfærdssystemet der har været på plads i de sidste 7 år har svigtet mig på handicapområdet: En stor klat ækel bureaukrati.

      Er nød til at gå på kompromis med udenlandspolitikken; Er nød til at gå ned niveauet “de er begge to skyldige” hvad angår Israel og Palæstina.

      Hvis bare der var et parti med socialdemokraternes social/velfærdspolitik som ikke par loonier. Hvis det ikke var for Ny Alliance ville jeg have ingen at stemme på.

      Kommentar by Eik Corell — 12. november 2007 @ 17:13

    33. Mike

      Jeg tror ikke vi automatisk skal gå ud fra at hun ikke går tilbage til ham eller finder en tilsvarende. Det havde trods alt stået på i et års tid.

      De piger selvfølgelig naive. Men vi er også naive hvis vi forventer større menneskelig indsigt fra 19 årige piger end den vi ser hos vore medier, “experter” og mange af vore politikere.

      Kommentar by Sortalf — 12. november 2007 @ 20:20

    34. I Børsens papirudgave her til morgen havde de DF til 14,6% – omtalte det som en fantastisk slutspurt (Greens).

      Det kan kan vi vel bl.a. takke Naser Khader for, der gang på gang er blevet lammetævet af Pia. Han er jo et rent ringvrag – skulle måske holde sig til at skrive af fra andres bøger (det gør han faktisk udmærket). Men som debattør minder han om den gang, da den stærkt alkohol-/medicinpåvirket Jeltsin sad og snakkede med en blomsterdekoration i den tro, at det var Bill Clinton.

      Stem lige på dagens citat af Peter Skaarup:

      http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9165787.html

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 12. november 2007 @ 20:25

    35. Hov var det ikke “Dåsen Allan” med lidt af det sædvanlige

      http://da.wikipedia.org/wiki/D%C3%A5sen_Allan

      Kommentar by Søren — 12. november 2007 @ 20:39

    36. Det var et forkert tidspunkt at udskrive valg på.

      Men vi kan i det mindste glæde os over ét forhold. Jeg tror ikke, at Khader vil kunne gentage sit stunt. Fra nu af bliver der lagt låg på hans primadonnanykker, og man kan jo altid håbe på, at Qvortrup har noget mere i ærmet.

      Jeg har ikke ord for, hvor træt, jeg er af at høre Khader tale om Dansk Folkeparti og Pia Kjærsgaard. Det virker direkte paranoidt. Hun tager imod en masse skidt, som hun ikke har fortjent.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 12. november 2007 @ 20:51

    37. Jag håller tummarna. Lycka till VKO. Och DF i synnerhet.

      Kommentar by Matti från Finland — 12. november 2007 @ 21:19

    38. Politiet sagde oprindeligt både i JP og direkte i DR nyheder, at baggrunden var religiøse uenigheder om pigen der var konvertit og hendes kristne mor, som den libanesiske kæreste ikke længere ville kæresten se.

      Ellers er det den sædvanlige dhimmifisering i Politiken og DR.dk

      Kommentar by DaLi — 12. november 2007 @ 21:26

    39. 93 mandater til VKO iflg. Gallups store måling fra her kl. 20.00!

      http://www.berlingske.dk/upload/webred/grafikker/2007/november/Gallup_Prognose_FV07_2000%20CATI.pdf

      NA reduceres til en lille afskalning af de radikale med sølle 4 mandater. Så kan det snart ikke blive bedre.

      Kommentar by ThomasL — 12. november 2007 @ 22:17

    40. Jeg skrev følgende til DR vedr. den pågældende artikel:
      ______________________________
      Hej netredaktion

      Jeg vil blot lige høre hvordan det kan være at der i følgende artikel http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/11/12/140712.htm?nyheder
      bevidst er fjernet det faktum at, et: den anholdte er dansk-libaneser to: årsagen til volden var at pigen ikke måtte tale min sin kristne mor.

      Hvilken redaktionelle overvejelser ligger der bag disse undladelser?

      Mvh

      Morten osv med fuldt navn og adresse.
      _______________________________________

      DRs svar:
      _______________________________________
      Kære Morten XXXXX.

      Historien drejer sig om en utrolig grov vold, ikke om parternes etniske tilhørsforhold.

      Manden er dansk statsborger. Det er ikke væsentligt for historien, at han har libanesisk baggrund. En “etnisk” dansker kunne i teorien også have begået volden.

      Det er heller ikke væsentligt for historien, at hun – ifølge politiet – ikke måtte tale med sin mor, fordi hun er kristen.


      ——————————————————————————————–
      XXXX XXXXX
      Journalist, Nyhedsbureauet

      DR
      DR Byen
      Emil Holms Kanal 20
      DK 0999 København C.

      Tlf. 2854-5813

      hve@dr.dk
      http://www.dr.dk
      ___________________________

      Stenet svar….

      Kommentar by Morten — 12. november 2007 @ 22:31

    41. Til 36 (DaLi).

      Det er altid dejligt med nye bidrag til dansk kultur. Det kan meget vel være, at manden er ssociopatisk kriminel, og at han også uden islam ville have begået sin ugerning. Men det interessante er sondringen i islam mellem rene og urene. Måske har han levet som dårlig muslim, men ønsket om at udskille det urene har været lige stærkt. Det rejser selv sagt spørgsmålet, om i hvilkken grad, en muslim fuldt ud er i stand til at afsværge sig intolerancen over for vantro. Også interessant at sager som denne ikke er ualmindelige. I Storbritanien beklager hinduer sig over, at muslimske mænd dater hindukvinder og med tvivlsomme midler konverterer dem til islam. Omvendt er ægtefødte muslimske kvinder forbudt område for de vantro mænd, hvilket selvfølgeligt gør disse endnu mere attraktive for liderlige men tankeløse kristne mænd. Det er synd for kvinden, men kvinder er jo ofte de mest naive, thi en fremmed er en ven man ikke kender og alt det der. I den muslimske verden verserer der for øvrigt rygter om jøder, som kidnapper muslimske børn og omvender dem til jødedommen, men mon ikke der her er tale om projektion?

      Kommentar by PerH — 12. november 2007 @ 22:32

    42. OT
      Og så taler erhvervslederne igen om vores åh så dårlige rygte og at det hele er DFs skyld, for de vil jo så gerne kunne importere udenlandsk arbejdskraft en mas(og lette skatten for de rigeste, alt imens man trykker lønnen for de fattigste)…………Hvornår var det nu sidst vi hørte det klynk..Nå jo op igennem 90-ernes uansvarlige og hovedløse importpolitik.

      Her har vi en gruppe meget velstillede mennesker der skider Danmark og Danskerne et langt stykke, og lad mig lige her smide en forbandelse udover disse skidderikker og deres familier, jeg håber af hele mit hjerte at disse hyklere og skattesvindlere mærker på egen krop hvad deres uansvarlige politik (for ussel mammon)betyder, jeg håber af hele mit hjerte at de ikke får held til at bringe dem selv og deres afkom i sikkerhed jeg håber ved gud at de så får “glæde” af hele pakken kaldet multikultur (SIC).

      For disse løntrykkende møgdyr lyder ganske meget som de pæææne borgerlige i Hellerup (eller var det Gentofte)der så absolut ikke ville have flygtninge i deres kommuner, og da de endelig blev tvunget til det udpegede de gudhjælpemig en industrigrund mit i en motorvejs fletning, for fy da føj hvis disse mennesker skulle bo midt i bland dem.

      Således er det også med disse pæææne borgerlige erhvervsledere, de oplever og ser jo kun yderst sjældent de problemer deres importerede lønslaver (hvis de da formår at få dem til at arbejde denne gang) bebyrder deres omgivelser med, næ den fornøjelse kan vi i pøblen få, de nøjes med at skimme fløden og redde pengene i skatteskjul.

      Og set ud fra den synsvinkel gør at jeg vil skide på vores anseelse i den islamiske del af verden, for det må vel være dem erhvervslederne mener, for mig bekendt er eksporten til især USA da kraftigt steget.

      Men disse Biedermeiere vil tilsyneladende hellere ødelægge vores land vores demokrati og yttringsfrihed for ussel feta-mammon fremfor at finde nogle lidt sikre markeder.

      Gal hvor jeg krydser fingrer for et kanonvalg til DF, for Fogh og K sammen med arogant alliance er skridtet tilbage til de “glade” halvfemsere, for jeg tror efterhånden der er mere rygrad i en regnorm end Fogh, det har vi ligesom set op til flere beviser på bare her i den seneste tid.

      Bevares VOK er langt bedre end alternativet, men fjerner man O-et ligner det i betænkelig grad en S/R regering (S for venstre, R for de Konservative)

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 12. november 2007 @ 23:07

    43. Det bliver 100 % gyser i morgen.
      Håber inderligt på VKO-flertal. Men som i mange af de foregående valgkampe synes oppinionsmålingerne desværre at tegne et for positivt billede for den borgerlige fløj. Det har nok noget at gøre med at de fleste af tvivlerne er kvinder og de vil vel typisk fordele stemmerne som majoriteten af kvinderne dvs. på den røde blok.

      Jeg forsøger at indstille mig på nederlaget, så er det nemmere at acceptere. Tankerne flyver og jeg forestiller mig:

      Thorning som statsminister.
      Villy Søvndal som finansminister.
      Margrethe Vestager som undervisningsminister
      Holger K som udenrigsminister.
      Mette Frederiksen som socialminister.
      Anne Grethe Holmsgaard som miljøminister.
      Ole Sohn som skatteminister.
      AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
      Væk mig, væk mig og sig at det bare er en ond drøm.

      Kommentar by Folkeskolelæreren — 12. november 2007 @ 23:18

    44. ->40

      Frank Aaen som forsvarsminister.

      Keld Albrechtsen som kulturminister.

      Mogens Ulykketoft som ambassadør i Israel.

      Welcome to my nightmare ….

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. november 2007 @ 23:36

    45. – Du glemte Mogens ” ser ud som Trotsky og tænker som Stalin” Lokketoft…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 12. november 2007 @ 23:36

    46. dette fra artiklen om den stakkels kulturneriget kvinde får det til at vende sig i mig
      “Offeret bevogtes af politiet af frygt for, at kærestens familie eller venner skulle forsøge at gøre hende ondt, og desuden var politifolk i dag i gang med at undersøge skuret nøje for spor. Efterforskningen skal i øvrigt fastslå, om andre end kæresten har været involveret i frihedsberøvelsen.”

      Hvis man er nød til det, venter der forhåbentlig flere udvisning udover den psykopat der har begået udåden

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. november 2007 @ 23:40

    47. Jette Gottlieb som formand for Herremoderådet…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 12. november 2007 @ 23:57

    48. Hvis det bliver en AFB regering, så giver jeg dem 2 år til at vise at de har lært noget siden Nyrup. Man har jo lov at håbe.
      Ellers flytter jeg fandeme til et land med lidt mindre selvmordstendenser og lidt mere stolthed.

      Kommentar by Holme — 13. november 2007 @ 00:18

    49. Broholm.
      Han kan ikke udvises, han er har nemlig et af disse her pas hvorpå det står, at han er dansker. Tro det eller lad være.

      Kommentar by Holme — 13. november 2007 @ 00:20

    50. Jeg har altid sagt, at VKO får rent flertal i morgen, og jeg står også til at vinde en pæn sum, hvis det bliver tilfældet… I givet fald må der være en masse såkaldte “eksperter”, der i den grad må stå tilbage med røde ører. Det kan ikke passe, at amatørkommentatorer på nettet er bedre til at forudsige politiske processer end de professionelle.
      Men der kan jo også være, de alligevel får ret, de kloge folk, og så falder min udtalelse ovenfor tilbage på mig selv.

      Kommentar by JanChris — 13. november 2007 @ 00:49

    51. #40- Morten,

      _______Vor herre bevare os endnu en tåbelig journalist fra DR
      Journalist, Nyhedsbureauet

      DR
      DR Byen
      Emil Holms Kanal 20
      DK 0999 København C.

      Tlf. 2854-5813

      hve@dr.dk
      http://www.dr.dk.

      Havde det været en “etnisk” dansker så havde man nok ikke behøvet at overvåge offeret, det er sjældent at “etnisk” danske familier fører den form for vendettaer.
      At offeret er kristen har ingen betydning? Nå ikke, måske mener man også at det var tilfældigt at det var jøderne Hitler fik gasset?

      Kommentar by Anonym — 13. november 2007 @ 10:25

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper