13. november 2007

Kamal Qureshi og TV2: Racister og højrefløjsfolk chikanerer demokratiske muslimer

Igår beskrev jeg hvorledes demokrati-venlige muslimer blev chikaneret af herboende islamister, og igår aftes nåede historien så TV2 Nyhederne (og TV2news). Overskrift: Muslimske kandidater chikaneres.

Intro: Mange muslimske kandidater udsættes for grov chikane i valgkampen – både fra indvandrerfjendske danskere og demokrati-fjendske indvandrere. Tonen kan være endda meget grov.

Billede: Kashif Ahmad, Ny alliance

Interview: Lone Yalcinkaya , Venstre

Billede: Yildiz Akdogan, Socialdemokratiet

Interview: Kashif Ahmad, Ny alliance

Interview: Özlem Cekic, SF

Interview: Yildiz Akdogan, Socialdemokratiet

Interview: Kamal Qureshi, SF: Mange af de her grupper, de autonome, og racister og fundamentalister og højrefløjsfolk – de ligner hinanden i deres indgang til demokratiet, og dem som bliver udsat for deres overfald er meget forskellige.

Billede: Kashif Ahmad, Ny alliance

Outro: Det parti der har flest indvandrerkandidater er Ny alliance. Her er otte kandidater, eller her har otte kandidater indvandrerbaggrund. Dansk Folkeparti har ingen kandidater med indvandrerbaggrund.

  • 21/6-05 Uriasposten – Kamal Qureshi (P1 Debat 12/6-05): “Et utal af indvandrere bliver slået ned, dræbt, stukket ned…”.
  • Oploadet Kl. 02:54 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5195/trackback

    28 Comments »

    1. Jeg gik vist glip af det indslag hos TV2 hvor fortæller om hvordan islamister søger at hindre kulturmuslimer i at deltage i den demokratiske proces.
      Jeg gik vist også glip af det indslag hvor TV2 fortæller om de mange DF plakater som er blevet revet ned og/eller bemalet med rød maling.

      Kommentar by Holme — 13. november 2007 @ 03:37

    2. AT journalisterne her i DANMARK , for åben skærm og uden blussel kan udvise en sådan adfærd overfor deres seere, at mindelserne om Baghdad Bobs meritter dukker op i dagsbevidstheden, er ganske enkelt til at grine ad !

      Og fordi disse journalister ved gud i himlen tror de har Danskere foran sig der er så naive og bøvede at de intellektuelt render rundt med halm i træskoene, afsondret fra den øvrige del af verden på en art mental Hjerl Hede .

      Disse tåbelige journalister – for det er præcist hvad de fremstiller dem selv som værende, idet de tilsyneladende ikke har fundet ud af at seerne glimrende kan lægge 2+2 sammen og få 4 .

      Ham den lille, løgnagtige Kamal Quereshi er et helt kapitel for sig !

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. november 2007 @ 05:48

    3. Sidste valg-YouTube – tryk på mit navn :-)

      Kommentar by Jakob — 13. november 2007 @ 08:09

    4. “Skræmmende kampagne: Rædselsregimet”

      – Er du villy’ til at betale Søvndals valgløfter?

      :-)

      Klik mit navn, den vil ikke æde en YouTube-adresse i dag her.

      God valgdag!

      Kommentar by Jakob — 13. november 2007 @ 08:10

    5. Hvorfor er det kun en historie for massemedierne, når det er plakater for nydanske kandidater der skændes?

      Kommentar by Michael Sandfort — 13. november 2007 @ 08:35

    6. Jeg tror ikke, at chikanen stammer fra indvandrerfjendske danskere, som Kamal Qureshi påstår.
      Belal El-Khatib fra Himmelev blev sidste år valgt som lokalformand for DFU i Roskilde. El-Khatib er arabisk-hebraisk israeler og kristen – og har boet i Danmark hele sit liv.
      »Jeg meldte mig ind i DFU på grund af deres udlændingepolitik. Jeg er blevet chikaneret af indvandrerdrenge tre gange, fordi jeg er israeler. En af gangene blev jeg truet med en kniv, og det var meget ubehageligt,” sagde han til Politiken i forbindelse med sin udnævnelse til DFU-formand.
      Belal El-Khatib sagde endvidere, at han ikke mente, at det var specielt, at han som araber havde valgt at melde sig ind i DFU.
      Da han opfattede sig selv som »så dansk, at det ikke er noget problem«.

      Senere forsvandt El-Khatib imidlertid ud af politik. Akkurat som Sosun Sendi og andre. Måske med baggrund i chikane og trusler fra fundamentalister.

      link til politikens artikel:

      politiken.dk/indland/article193770.ece

      Kommentar by anders and — 13. november 2007 @ 09:33

    7. Det er vist oppressor group/opressed group logikken, der kortslutter hjernerne i MSM, når offergjorte grupper med et selv laver nogle grimme ting.

      At Kamal’en kan se sig selv i spejlet er en anden sag. Føj da for en hykler. Den mand kunne ikke engang opnå personlig integritet om så han løste kræftens gåde og genskabte ozonlaget på een og samme dag.

      Kommentar by DaLi — 13. november 2007 @ 09:41

    8. Det lader til at være mindreværdsfølelse der driver Kamal’s politiske liv.

      Det kom i øvrigt ikke på TV da der var lavet lignende hærværk mod Rikke Hvilshøjs valgplakater. Men hun er nok også for bleg og ikke mindst for dansk.

      Kommentar by Janne — 13. november 2007 @ 10:05

    9. Er det ikke også tankevækkende, at da fire hadefulde imamer blev udvist fra Zanzibar
      http://www.uriasposten.net/?p=5188

      valgte TV2 at omtale dem som ‘præster’. Det er da ved at være det mest utroværdige medie i Danmark, og er vel egentlig ved at overhale DR.

      Kommentar by PeterK — 13. november 2007 @ 10:27

    10. Er Kamal Qureshi ikke vidunderlig? Skal vi ikke lave en fanklub til ære for ham? Jeg kan virkelig mærke, at jeg savner ham i de perioder, han ikke er medierne.

      Kommentar by JanChris — 13. november 2007 @ 14:53

    11. Kamal Quereshi er overhovedet ikke værdig til at sidde i det danske folketing og være med til at bestemme noget som helst. Den mand er så fyldt med løgn ,plat og had til alt hvad der er dansk og til højre for ham og SF , han er virkelig en skændsel for ordentlige indvanderer.

      Kommentar by PB — 13. november 2007 @ 16:40

    12. @ PB
      Helt enig i dit synspunkt.

      Manden minder mig altid om en vis Elmquist, som vælgerne til sidst blev så trætte af, at de undlod at stemme på ham.
      Men så heldige kan vi vel næppe være med hr. jeg-er-læge-Quereshi?

      Kommentar by Als — 13. november 2007 @ 17:08

    13. At DF ingen kandidater med indvandrerbaggrund har, er ikke DF’s skyld, men at ingen indvandrere vil arbejde for bedre forhold for reelle indvandrere og bekæmpe indvandrersvindel!

      Det kunne tyde på at mange indvandrere sympatiserer med indvandrersvindel og misbrug af asylpolitikken!

      Forresten, er det DF’s skyld at muslimske kandidater chikaneres af muslimer for at være ikke-muslimske?

      Kamelen er syg i roen, men han er en god muslim!

      Og forresten – nu snakken går på indvandrere. hvor mange indvandrere af ikke-muslimsk herkomst drejer debatten sig om?
      Er “indvandrer” ikke lige netop = muslim i debatten og valgkampen ?

      Gider Kamelen forresten bekymre sig om indvandrere fra vietnam, østlande, eller andre europæiske lande?

      Kommentar by Dansk Realist — 13. november 2007 @ 17:48

    14. “Forresten, er det DF’s skyld at muslimske kandidater chikaneres af muslimer for at være ikke-muslimske?”

      Ja ja, det er jo DF som “presser” dem udi deres “frustrationer” over “hadet” i det danske samfund, og som “tvinger” dem til at lade deres “frustrationer” gå ud over deres egne afhoppere.

      Sådan er venstrefløjslogikken. Når højre laver grimme ting er det grådighed eller ondskab. Når venstre laver det samme er det en “reaktion” på grådighed eller ondskab … fra højre !

      I næste uge: Dommedagskometer er i virkeligheden hemmelige kosmiske våben designet af DF i samarbejde med CIA.

      Kommentar by DaLi — 13. november 2007 @ 20:15

    15. Videoindlægget er da vist blevet fjernet nu…

      Kommentar by Anna Lyttiger — 14. november 2007 @ 08:02

    16. Selvfølgelig kan Kamelen Quereshi ikke sige noget pænt om OS, fordi vi jo ikke tilhører HANS racerene idelogi islam.

      Kommentar by li — 14. november 2007 @ 10:01

    17. Jeg fandt det her, se nederst.
      http://209.85.129.104/custom?q=cache:qlah4tChyrwJ:nyhederne.tv2.dk/video/%3Ffvtcn+Muslimske+kandidater+chikaneres.&hl=no&ct=clnk&cd=1

      Kommentar by LH — 14. november 2007 @ 10:05

    18. Er det bare mig, eller er det meget værre ? Nu vil tv2-news ikke vise klippet.

      Kamel Q ville da stå sig meget bedre hvis han kom med beviser på den påståede vold mod folketingskandidater ( indenlandske som udenlandske ) fra højrefløjen.
      Men han er måske bare en løgnhals der råber i vinden ?

      Volden fra udlændinge mod udenlandske folketingskandidater, er mig bekendt, behørigt dokumenteret.

      Kommentar by Santor — 14. november 2007 @ 12:15

    19. Hvorfor arbejder hr. jeg-er-læge-Quereshi ikke som læge?

      Kan nogen mindes, at andre unge læger nogensinde har spildt deres tid på at lege politikere og sladre med pressen?

      Quereshi forekommer mig at være usædvanligt smalsporet.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 15. november 2007 @ 05:52

    20. @18 Mette
      God diagnose!
      Fik mig til at tænke på, om islamistisk chikane/vold mod “moderate” muslimer registreres som højrefløjs racisme ?
      For så er det vel en “dansker” der chikanere en muslim!
      Og så kan Kjærurummeligs løgne Institut, sende endnu en uvederhæftelig rapport til sin veninde Beate Winkelforvrider, der så igen kan “dokumentere” at alle dansker er racister, og vi mangler ifølge sidste observations rapport, den DA har kritiseret sønder og sammen, beskyttelses love, såsom FN`s resolution om, at islam ikke må kritiseres.
      Volà …..så ville et rødt flertal, øjeblikkeligt efterkomme kravet, men vi slap med skrækken denne gang :-)

      Kommentar by li — 15. november 2007 @ 08:06

    21. kan du ikke snart fjerne de grimme fjæs fra skærmen,man får brækfornemmelser hver gang man lukker op for uriasposten

      Kommentar by per simonsen — 15. november 2007 @ 08:51

    22. Egentlig pudsigt at de såkaldt “moderate” muslimer som,feks. Khader og Quereshi, sådan lige skal ha deres vantro/urene danske koner konverteret til islam.
      Hvor moderat er det?

      Kommentar by PB — 15. november 2007 @ 09:26

    23. -> 20 PB

      “Egentlig pudsigt at de såkaldt “moderate” muslimer som,feks. Khader og Quereshi, sådan lige skal ha deres vantro/urene danske koner konverteret til islam.”

      De koner skal der i det hele taget ændres på. Begge er blevet blonderet på det kraftigste. Hvorfor er de ikke blevet farvet sorthårede????? Er mændene racister?

      Men som li skriver slap vi med skrækken denne gang. :-)

      Tillad mig lige at forlyste med en bemærkning fra JP’s spin d.d.

      “Vi syntes ellers, at vi havde fået sat et rigtig stærkt og kompetent hold. Men det er da klart, at som valget fald ud, må vi naturligvis evaluere og for eksemepl overveje, om Nasers mor nu også var den rette kampagneleder, lyder det fra Ny Alliances Anders Samuelsen, der også vil overveje, hvorvidt formanden skal orienteres om partiets skattepolitik.”

      Det ligner en god idé, for dels er denne til det ulidelige omtalte mor så dorsk, at hun efter ca. 33 år i Danmark stadig er analfabet. Og els må hun jo efter Khaders opførsel på valgnatten med at ankomme sidst til Christiansborg osv. osv. tro, at han var valgets egentlige sejrherre – læse det modsatte kan hun jo ikke, og hun kan sikkert heller ikke tale dansk og forstå, hvad de siger på tv.

      Dagens aviser fortæller, at de andre medlemmer af NA gerne vil have Khader til at træde i baggrunden, og det er ikke svært at forstå. EFter at have gennemlevet en valgkamp med ham ved hele landet, hvor ekstremt lille hans repertoire er, og at det slet ikke ville eksistere, hvis ikke DF var til. Han førte udelukkende valgkampagne på had, og det er godt nok alt for lidt.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 15. november 2007 @ 11:19

    24. ->20 PB

      Når du trykker en ‘moderat muslim’ på maven, så siger han demokrati. Trykker du lidt hårdere så siger han sharia og koranen.
      Vi har det fra hestens mund, diverse mullaer og imamer, tyrkiets præsident Erdogan, alle der er kyndige udi i islam siger det: Der findes kun islam, ingen gradbøjninger. Det er en hel pakke, take it or leave it.

      Kommentar by PeterK — 15. november 2007 @ 11:25

    25. Ja, heldigvis blev det igen bevist at man ikke kommer langt ved bare at være imod. Heldigvis blev det også bevist at venstrefløjen har en absolut størrelse, Willy Løwns fremgang var stor set kannibalisme i egne rækker.
      Jeg tager hatten af for DF (og dets vælgere) der stemte et mandat mere ind, selvom DF kørte en meget beskeden valgkamp.

      mette kan du ikke lige give lyd på rorpinden@yahoo.dk ?

      Kommentar by PeterK — 15. november 2007 @ 11:29

    26. Man kan da sige, at de 2 partier, som nærmest demagogisk og med meget skinger tone, stort set kun gik til valg på at få DF uden for indflydelse, blev valgets tabere.

      NA dumpede med et brag og De Radigale tabte hele 8 mandater.

      DF vandt til gengæld 1 mandat. Denne kamp om DF/ikke DF vandt DF stort !

      Var NA gået til kamp på skattepolitikken istedet for en skinger kampagne, er jeg sikker på, at de ville ha’ fået et fint valg.

      Kommentar by Cicero — 15. november 2007 @ 12:33

    27. @19

      **
      Hvorfor arbejder hr. jeg-er-læge-Quereshi ikke som læge?

      Kan nogen mindes, at andre unge læger nogensinde har spildt deres tid på at lege politikere og sladre med pressen?

      Quereshi forekommer mig at være usædvanligt smalsporet.
      **

      Nok fordi der ikke er noget der vil være patienter under ham!

      Kommentar by Dansk Realist — 15. november 2007 @ 13:34

    28. -> 25 PeterK

      Sendte e-mail 14.13.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 15. november 2007 @ 14:14

    RSS feed for comments on this post.