8. oktober 2013

“… den der med at det er de her få der ødelægger det for alle de andre… Det forholder sig helt omvendt”

Den debuterede digter Yahya Hassan var gæst i søndagens Deadline, og det var ikke ligefrem en nem opgave for Martin Krasnik. Han talte før han tænkte, og har endnu ikke tillært sig rød kunstner-lingo. Han nægtede at være offer for samfundets marginalisering, og gjorde sig ingen ingen illusioner om moderat Islam. Islam er Islam, og det er uforenelig med dansk kultur. Her lidt af det bedste – Digter: Yahya Hassan – Jeg er fucking vred.

Yahya Hassan, digter: … min far har ikke haft overskud til at have børn, og så er det typisk i arabiske familier, at man så lige laver seks-syv i streg. … Så kan det godt være at du har dine traumer fra flygtningelejrene, men så må du lade være med at sætte liv i verdenen. …

Man kan sige, i forhold til forældrene, er det jo hyklerisk, at på den ene side så beder de og faster, og alle de her andre påbud, samtidig med at de i stor stil bedrager samfundet, på mange måder. Jeg ved. For eksempel når man som ung skal søge SU, så er det ganske naturligt at du for 500 kroner kan ringe til en og få din adresse der, og så få lidt mere i SU. Og SU’en, i sådan et fattigt hjem, den skal man jo ikke tro at den går til de studerende, den bliver jo ligesom delt op, for der er ikke så mange penge at gøre med. Det er en stor tendens. … Det er ikke bare i min familie. Jeg kommer ligesom fra det her miljø. Jeg kender det ind og ud, og det kan godt være der er nogle der mener jeg en svans eller en vantro, at jeg ikke skal tro at jeg er noget, og sådan noget, men sandheden er, at jeg er opvokset i det her miljø. Jeg bliver tit ringet op af folk, som enten vil sælge mig det ene eller andet, spørger om jeg kender en adresse, da jeg havde min egen lejlighed blev jeg tit ringet op af nogen som ville give mig nogle penge (for) – af kriminelle, men også folk der ikke er kriminelle. På den måde er det jo kriminalitet, men… Alle mine fætre er kriminelle. Jeg har dog for tiden 2-3 stykker som er inde og bure, så de har en lille pause. Hvor de så bruger tiden på at begynde at bede igen og sådan nogle ting – i hårde tider.

Martin Krasnik, DR2: Du taler faktisk både om det sociale og det religiøse ik’?

Yahya Hassan: Det er en blanding af det her sociale. Det er jo det der er det største problem, at de ikke kan administrere den religion på en fornuftig måde. De er efter behov, en underklasse-Islam. Folk som er moderate efter behov. Jeg har snakket med nogle stykker på Facebook her på det sidste, alle de reaktioner der kommet, hvor der er en Ismail fra Mjølnerparken der spørger hvorfor jeg ikke er muslim, og jeg svarer så, at det er jeg ikke, fordi jeg beder ikke, jeg faster ikke, og jeg ryger en masse hash. Og jeg kan også godt lide at drikke sprut, og jeg kan også godt lide at gå i seng med danske piger ik’. Så siger han, at ‘jeg gør det samme, men jeg er stadig muslim’. Så han anerkender hykleriet, men holder fast i sin islamiske identitet.

[…]

Martin Krasnik: … Hvad er forskellen på den etnisk dansk underklasse, og den nydanske underklasse? Er det, det samme?

Yahya Hassan: Det er hykleriet. Religionen er ikke noget skadeligt i den etnisk danske underklasse. Der danser man bare rundt om juletræet, får julegaver og hygger sig. Det gør man ikke (i) – det er hykleriet de skal slippe af med. De bliver nødt til at indse, at I alle sammen går i seng med piger, at I alle sammen kan lide at drikke sprut, at I alle sammen gør en masse ting som jo er ganske normale. Hvorfor er det så i bliver ved med at sige at det er syndigt, det er syndigt, når I hele tiden gør det. … Det har noget at gøre med, at der findes en generation af en masse dumme perkere, som render rundt og ikke anerkender det samfund de lever i. Som ikke accepterer danskerne, altså, I er fandme i danskernes land. Så jeg kan simpelthen ikke forstå den mentalitet.

Martin Krasnik: Der er mange der vil sige, at det skyldes sociale forhold… hvad tænker du om det?

Yahya Hassan: … når man ikke engagerer sig i det her, og bliver ved med at indoktrinere, så er det ikke længere systemets skyld. … Det er forældrene der har et ansvar i forhold til at opdrage et menneske, som kan acceptere noget som er anderledes fra en selv. De tror jo at alt hvad der ikke ligner en selv skal bekriges, og at det ikke er noget der dur. Altså hvis man ikke, som der var en der skrev på Facebook, om de her ikke bare skal smides ud, men hvis man vitterlig ikke trives i det land man nu engang er i, så må man prøve at finde et andet land.

[… Sociolog Aydin Soei mener han generaliserer …]

Yahya Hassan: Som sagt så skal han bare holde kæft… Det er en trussel at vi har sådan nogle idioter som bor over det hele i det her lille land, som tydeligvis ikke forstår hvad frihed er, hvad det vil sige at anerkende et andet menneske som et menneske… Jeg ikke ved ikke hvorfor han kører den der idiot-retorik som alle de sure arabere de kører. Det handler ikke om at der ikke er nydanskere i det her land som klarer sig godt… Jeg ved da godt sådan nogle mennesker findes. Jeg taler om underklassen, tag ud til hvilken som helst ghetto, tag til Gellerup, tag til Trillegården, tag til Nørrebro, tag til Tingbjerg, så ved du hvordan tingene hænger sammen. Alle sælger hash, alle stjæler, alle hæler – min fætre gør det, alle andre gør det. Jeg kender de her mennesker, det er sådan miljøet er, altså. Hvis du er journalist så render du ind i journalister, hvis du er kriminel, så render du ind i kriminelle – og alle sammen bor derude. Så jeg ved ikke rigtigt hvorfor de har behov for at putte det over i, at jeg fralægger mig mit ansvar, og jeg peger – den der med at det er de her få der ødelægger det for alle de andre. Det er fuldstændigt absurd. Det forholder sig helt omvendt.

(Yahya Hassan oplæser ‘Langdigt på Deadlines Facebook-side, 6. oktober 2013)

“… Jeg pisser på Allah og hans sendebud, og på hans alle mulige uduelige disciple.” (Langdigt, Deadline på Facebook, 7. oktober 2013)

“Han lavede fem børn med bitre hjerter / Og fandt et nyt tørklæde og lavede tre mere” (Skuffelsen; Den Frie på blogspot)

Oploadet Kl. 01:30 af Kim Møller — Direkte link56 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/51968/trackback

56 Comments »

  1. Altså, det er miljøet, som trækker de enkelte ned?

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 8. oktober 2013 @ 01:40

  2. Mon ikke Krasnik får en del kritik for dette interview ? altså for at have interviewet Hassan på live tv uden mulighed for at redigere lidt i indholdet ? Det er jo næsten alt for skrap kost for DR 2 segmentet :D

    Kommentar by Jan — 8. oktober 2013 @ 01:44

  3. Zenia bør racisme anmelde ham asap.

    Kommentar by thatcherite — 8. oktober 2013 @ 01:51

  4. Det er så nummer 2 inden for relativt kort tid. af muslimer, der vender ryggen til deres ophav…! Nej, hvor den modige unge mand dog må være grus i maskineriet hos der gutmenchen, og den rallende klasse. Han siger jo blot hvad andre har fået stryg for at sige i årevis. Mon det bliver forsøgt tiet ihjel igen?

    Imens kan vi blot grine røven i laser over det åbenlyse, samt håbe at Yahya Hassan bliver hørt, hans eksempel kan måske få flere andre unge til at bryde ud og gå imod denne vanvittige ideologi. Det er dårligt nyt for BÅDE de rød-radikale og islamisterne.

    Kommentar by running saucer — 8. oktober 2013 @ 02:22

  5. Tak til Yahya Hassan for at være modig nok til at sige sandheden.

    Når det er sagt; Der er for mange fremmede i Danmark, 90% skal hjemsendes, da de gør Danmark mere skade end gavn, og Danmark er allerede overbefolket uden dem. Det er alene storkapitalen og folk, der aflønnes af systemet, der har brug for overbefolkning.

    Stem på Danskernes Parti eller Dansk Folkeparti; De er de eneste, der trækker i den rigtige retning.

    Lad hjemsendelserne begynde!

    Kommentar by Agricola — 8. oktober 2013 @ 02:41

  6. Bare vent, om kort tid vil de radikale stå i kø for at fremhæve ham som en rollemodel og kalde ham for “en vigtig stemme i integrationsdebatten” eller lign mens de viser ham frem som en marionetdukke de selv havde bygget i deres værksted, og de vil klappe og nikke hver gang han taler foran integrationsudvalg og kommunale “inklusions”projekter, og de vil have glemt ALT om at de har brugt de sidste 18 år på at kritisere DF for at sige PRÆCIST det samme som han gør. For pia spreder had, mens muslimer “bidrager med erfaringer”.

    Hvis så bare de i det mindste ville opfange lidt af indholdet et sted undervejs i processen og gøre noget ved det, men jeg tror dog næppe det kommer til at ske.
    Han er glemt om 14 dage når en ny sag dukker op i medierne der kræver en hurtig automatreaktion fra levebrødspolitikerne, og det samme er hans budskab. Desværre.

    Kommentar by Per — 8. oktober 2013 @ 02:49

  7. Vil alle fortællingerne og teorierne og forklaringsmodellerne om det danske samfunds strukturelle angstfyldte racisme som årsag til alle problemer blive smidt på møddingen pga. Yahya Hassan? Jeg tvivler.

    Spørgsmålet er, om der er andre med hans baggrund, som nu vil komme frem og give ham ret. En slags sneboldeffekt. Hvis ikke…. så får han 14 dages berømmelse.

    Kommentar by BE — 8. oktober 2013 @ 03:06

  8. Fryd for Krasnik, han prøvede at køre DR-agendaen, men Yahya Hassan lod ham ikke afspore debatten og afbrød Krasnik. Mon lønforhøjelsen efter Hedegaard interviewet ryger nu..?

    “Det handler om de problemer den generation har skabt, og ikke de problemer de har haft”

    Kommentar by Geert — 8. oktober 2013 @ 03:39

  9. Har lige copy pate en overskrift fra pølitikkens debat side

    Brian Esbensen

    Debat 8. okt. 2013 KL. 02.01

    Hvorfor er de borgerlige så (fucking) vilde med Yahya Hassan?

    På rekordtid er Yahya Hassan blevet de borgerliges nye kæledække, men hvis de hørte efter ville de bemærke, at han modsiger alle de myter de har forsøgt at bygge op om flygtninge/indvandrere

    Kommentar by notty — 8. oktober 2013 @ 03:41

  10. Hæ hæ, godt gået Yahya Hassan. Du er i klasse med Firozeeh og Cherif.

    Kommentar by Nielsen — 8. oktober 2013 @ 03:47

  11. Der skulle efter sigende være slettet mange dødstrusler på DR Deadlines Facebookside.

    Kommentar by Geert — 8. oktober 2013 @ 04:10

  12. <Geert <

    Mon ikke nogen har taget er screenshot ?
    Jeg nægtede at læse de 1000 kommentarer.

    Kommentar by Spinner — 8. oktober 2013 @ 04:14

  13. Det er synd for Shansen, for så har hun ikke noget at leve for og af.

    Kommentar by Karinn — 8. oktober 2013 @ 04:31

  14. Agricola-Per

    fuldstændig enig.
    Han vil blive brugt/misbrugt af de tossegode caffe-latte tosser og når blodsugerne så har suget nok i ham og høstet lidt flere dumme danskeres stemmer så ryger han ud til højre på multikulturens mødding.

    90 % ja det er de mange som ødelægger det for de få. Det må selv en blind Zenia Stampe også snart kunne se ?. Hæhæhæ nej tossen hun er helt væk og har muret sig helt inde i selvgodhedens hus.

    Kommentar by Viking.DNF. — 8. oktober 2013 @ 06:10

  15. Ps: Savner at høre mere fra Afa/Redox retsagen. Ved det har været udskudt men genoptaget i forgårs.
    Ups ! Glemte at Hr Møller havde været ude og fotografere. Lol.

    Kommentar by Viking.DNF. — 8. oktober 2013 @ 06:20

  16. Sjældent har den snakkende, cafelatte drikkende københavner journalisme fået et så mærkbart drag over næsen.
    Selve kernen i deres agumentation får en bredside, nemlig at der er tale om sociale problemer og ikke religiøse problemer. Det forholder sig lige omvendt hovedproblemet er religiøst.
    Kriminelle møder kriminelle og journalister møder journalister og på den måde kan journalisterne gå rundt i relativ sikkerhed og slå hinanden på ryggen og give hinanden ret. Journalister har det med at interviewe hinanden og så bruge hinanden som eksperter.
    Vi høre hele tiden, at det er de få der ødelægger det for de mange, desværre forholder det sig lige omvendt.
    Det må ikke være rart for Matin Krasnik og med ham hele det snakkende københavner segment, at de nu står fuldstændigt afklædt og udstillet som de naive!

    Kommentar by Robert R — 8. oktober 2013 @ 07:23

  17. Running saucer 4.

    Næ – han er nummer 3. Der var Akkari, så en eller anden kronikskribent jeg ikke lige husker, og så ham her.

    Hedegaard – interviewet var bod for Krasniks kalotstunt på Nørrebro. Hvad bliver så mon boden for den her? Pas på, de af jer som tit er i medierne, hvis I får en henvendelse fra Krasnik skal I sige nej!

    Kommentar by Sigwar — 8. oktober 2013 @ 07:38

  18. “Typisk arabiske familier der laver 6-7 børn i streg” Paragraf 266 siger jeg bare, mon ikke en gutmensch der føler sig trådt på på vegne af alle gode arabere snart anmelder ham.

    Kommentar by NulTolerance — 8. oktober 2013 @ 07:53

  19. Tak til Yahya Hassan.
    Den modigste mand i Danmark.
    Hans mod og ærlighed er enestående.
    De ting han siger passer 100 % med mine egne erfaringer.
    Han er dog naiv, da hans ærlighed kommer til at koste dyrt.
    Han bliver udelukket fra medierne. Der røg den digter karriere
    Og han er i konstant i livsfare.
    HAN SKAL BESKYTTES ELLERS GÅR DET GALT.

    Kommentar by XXXXX — 8. oktober 2013 @ 07:56

  20. Han siger alt det Krasnik ikke vil høre. Det er interessant at se det multikulturelle korthus ramle sammen, dag for dag :)

    Kommentar by NulTolerance — 8. oktober 2013 @ 07:58

  21. Denne unge mand er klogere end soc,sf, de gale og ehl tilsammen.
    Og v og k med.
    Frygteligt at tænke på.
    Godt han kom på banen.
    Hvorfor er det ikke den kloge kloge Krasnik , som lægger
    disse forhold frem ??

    Kommentar by Pk — 8. oktober 2013 @ 09:23

  22. Tak til Yahya Hassan, forfriskende fri for hykleri og politisk korrekthed.

    Kommentar by poul sørensen — 8. oktober 2013 @ 09:37

  23. Uanset hvad man måtte mene om Krasnik, så var den unge mand måske ikke blevet hevet ind, havde det ikke været for netop….Krasnik. Og jo, dette burde være en dødsdom over magtelitens og cafe-latte segmentets stiltiende accept af det multikulturelle mareridt. Men don’t worry – det er det ikke. Stem DF next time, dears.

    Kommentar by morten olesen — 8. oktober 2013 @ 09:40

  24. HURRA FOR YAHYA HASSAN

    Det bliver efterhånden svært at være GUTMENSCHEN, mon de kan beholde deres fede lønninger?

    Kommentar by tavsen — 8. oktober 2013 @ 09:57

  25. Det er danskhed! Som barnet i “Kejsernes nye klæder” eller som Klods-Hans, der bryder med alle overklassens normer. Og med udtalelsen “Han skal bare holde sin kæft” minder han om den kære flyttemand Olsen.

    Fantastisk.

    Kommentar by Peter Faber — 8. oktober 2013 @ 10:05

  26. Jeg formoder at den gode Yahya Hassan kan forvente i en nær fremtid, at se sit navn optræde i en Simon Kvamm tekst på en festival et sted i Danmark…

    Kommentar by Jacob Andersen — 8. oktober 2013 @ 10:09

  27. På den åbne facebook gruppe “Allah ved Bedst “(14000+ medlemmer) er der flere dødstrusler mod den unge mand.
    Desuden kan man bestille hjemmeslagtet Halalkød hvis man er til den slags(sic)

    Kommentar by SMJ — 8. oktober 2013 @ 10:09

  28. Jeg bliver gladere og gladere for Yahya hver dag der går. Selvom han ikke lige frem er vel formuleret, siger han det sku på en god og ærlig måde, ikke så meget intellektuelt pladder fra hans side.

    Kommentar by FrankBooth — 8. oktober 2013 @ 10:22

  29. Som for at understrege Yahya Hassan’s pointe, fik jeg denne kommentar på Monokultur:

    “Dit land, du er en uddøende race vi overtager Danmark din feje køter, der gemmer dig bag computer skærmen og kæfter dig op altid sammen med dine medløbere. DET ER LOGIK AT FOLK DER BLIVER UDSTØDT VENDER SIG IMOD DET SAMFUND SOM IKKE KAN RUMME DEM. Terrorist eller ej, den danske stat har ført stats legaliseret terrorsime i årtier efterhånden med den evige selvretfærdige danske propaganda. OG DEN ÅRGHH SÅ KORREKTE DANSKE KORREKTHED!! Altid god tiæ at klappe sig selv på skuædren og selvros til skyerne og demonisere alt der virker en smugle farereuende for magt balancen. Ligesom en moderne udgave af herodes den store der hørte om jesus barnet blev født, og at en ny konge truede, slagtede han alle drenge børn under 2 år. Sociaæ politikken har slået fejl. I firserne og starten af halvfemserne greb kommunerne ikke ind i de social belastede fammilier med indvandre baggrund pga. berøringsangst, fordi tænk nu hvis man blev beskyldt for racisme, så var alternativet at bare lade familierne passe sig selv, selvom de mistrives. I midten af halvfemserne sprang boblen og fremmedhadet voksede, og idag er der ikke den ting man ikke kan sige og slippe afsted med det. Siden Dansk folkeparti blev dannet er fremmedhadet bare vokset og vokset. Og jeg må erfare at man ikke kan bekæmpe ild med ild. Og at de største sejre her i livet er de kampe du kan vinde uden kamp

    Comment by yoldas akkaya — October 8, 2013 @ 12:29 am |Edit This”

    Kommentar by Drokles — 8. oktober 2013 @ 10:30

  30. Bravo Yahya! (bare der nu ikke er nogen “fætre” der myrder ham)

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 8. oktober 2013 @ 10:53

  31. Islam har tre søjler eller, om man vil, sin egen perverse udgave af den hellige treenighed: 1: Islam er en religion. 2: Islam er en politisk ideologi. 3: Islam er et kriminelt netværk.

    Kommentar by Nils — 8. oktober 2013 @ 11:02

  32. Bravo Yahya… også herfra… Han er befriende retorisk… :-) var ved at “kløjs” da han, allerede inden indslaget, siger at sociologen skal holde kæft….. PRICELESS… Og da han efter indslaget igen siger at “han skal holde kæft”.. med sine idiot forklaringer…. En syngende lussing til universitets “eksperterne”… HOLD jeres kæft… I lukker kun lort ud..!!!!

    Jeg spåer et godt salg af hans digtsamling…. Den pludrende klasse kommer til at KNUZÆLSKE ham… Håber han kan stå imod deres “kvælende” omfavning…. Han bliver symbolet på at 3. generation gør op med tidligere generationer… VUPTI… integrationen VIRKER…. LAD OS SNUPPE EN LATTE PÅ DET….. :-) (og glemme alt det grimme han siger:))

    Kommentar by ny kommentator — 8. oktober 2013 @ 11:06

  33. For café latte-tosserne må det have været en fuldstændig surrealistisk oplevelse :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 8. oktober 2013 @ 11:07

  34. Yahya lyder som en fornuftig gut.

    “…hvis man vitterlig ikke trives i det land man nu engang er i, så må man prøve at finde et andet land.”

    Så sandt, så sandt.

    Kommentar by Liva — 8. oktober 2013 @ 11:31

  35. > Nils 11:02
    Islam er en terrororganisation. Desværre er konstitutionsbrydende amerikanske korrupte levebrødspolitikere ved at komme godt med. For dem der stadig tror det var en god idé at invadere Irak og andre interesserede:
    http://www.youtube.com/watch?v=68LUHa_-OlA

    Kommentar by Nielsen — 8. oktober 2013 @ 11:55

  36. hvor er det super fedt at se en der siger sandheden på tv, og som om nogen hvad han snakker om , og alligevel , prøver spasser martin at vinkle den ,som om at det er forkert. martin er en spasser nar.

    Kommentar by giraffen. — 8. oktober 2013 @ 12:04

  37. Som jeg også skrev i går. Håber Yahya kommer igennem det her, og får lov at lave det han helt klart kan. Skrive.

    Kommentar by NielsC — 8. oktober 2013 @ 12:19

  38. Det stillet et meget stort spørgsmål, hele det her: Skal vi vælge at deportere eller at assimilere? For integration virker vist ikke helt hva?

    Kommentar by Arbejderens — 8. oktober 2013 @ 12:33

  39. Jamen Martin Krasnik dog! Hvordan kan sådan noget ske og så på DR2, venstrefløjens egen kanal?

    Hele sekten omkring Politiken, alle klidmostre og bedstemødre for og imod dit og dat, alle Radigale i almindelighed og Sinke Stampe i særdeleshed må da være rystet i deres grundvold.

    Hele godhedsindustrien vil holde panikmøder og drøfte hvordan Yahya Hassan på den måde kunne falde igennem sikkerhedsnettet. Man vil selvfølgelig ansætte flere gademedarbejdere og ansætte 100 nye sociologer i forskellige centre og institutter,for at sikre, at sådan noget aldrig sker igen.

    For vi andre er der kun at råbe: “Hurra for Yahya Hassan”!

    Kommentar by Binee — 8. oktober 2013 @ 13:37

  40. Yahya Hassan gentog mange gange, at han kun talte om det miljø og de problemer, han kender til. Alligevel bliver han af en sociolog mødt med “man skal ikke generalisere”-argumentet. Ekspertfløjen er intellektuelt fallit.

    Kommentar by JensF — 8. oktober 2013 @ 13:37

  41. Så tager de VOKSNE over…. ARME Yahya…. Nu forklarer “eksperterne”.. Hvordan det “rigtigt” skal fortolkes det “drengen” fortæller…..

    http://politiken.dk/debat/profiler/brianesbensen/ECE2097437/hvorfor-er-de-borgerlige-saa-fucking-vilde-med-yahya-hassan/

    citater:… fra link…

    ….For at sammenfatte italesætter Yahya klassemodsætninger og ikke islam eller særlige arabiske traditioner som problemet…

    …..Men hvad var det, der ‘reddede’ Yahya? Var det flere tærsk? Var det en tur i ungdomsfængsel?….

    ….Man kan være uenig med ham på flere punkter, hvilket undertegnede også er, men en tak skal han have for at have bragt flygtninge/indvandrer-debatten et skridt videre, samt for at lokke de borgerlige frem i lyset, så selv de må opgive de tåbelige kulturelle/religiøse forklaringer, og oven i hatten vise os, hvorfor gulerod, når unge er på afveje, er så meget bedre end pisk……..

    SOS… Send omgående (flere) sociologer….. jvf.. min kommentar #30

    “Den pludrende klasse kommer til at KNUZÆLSKE ham… VUPTI… integrationen VIRKER…. LAD OS SNUPPE EN LATTE PÅ DET….. (og glemme alt det grimme han siger:))”

    Kommentar by ny kommentator — 8. oktober 2013 @ 14:16

  42. 29@ prøv at lave en søgning her på siden eller Google, og du vil finde at denne youldas akkadas er en pædofil voldtægtsforbryder, med dom for voldtægt af 14 årig pige.

    Kommentar by AJ — 8. oktober 2013 @ 16:57

  43. Haha, fantastisk underholdning. Krasnik er ved at eksplodere af vrede. Han sidder nærmest med tårer i øjnene af raseri til sidst. Krasnik er ved at gå amok på Yahya, bare fordi han tillader sig at se anderledes på indvandrerproblematikken.
    Den eneste grund til at Krasnik ikke går fuldstændig i selvsving, er fordi knægten trods alt kun er 18 år og tilmed indvandrer – så det ville jo ikke se pænt ud :-)

    Kommentar by Frederik — 8. oktober 2013 @ 17:50

  44. Den er sku go nok perlen er klam pædo. Lige som sin store helt pædofeten mohamed.
    Disse typer magter ikke voksne kvinder og derfor vender de deres dyriske små tissemænd imod 9 årige. ” Også et faktum arabere har relativt små kønsorganer “

    Kommentar by Viking.DNF. — 8. oktober 2013 @ 17:55

  45. […] Se også Uriasposten. […]

    Pingback by Digter får dødstrusler efter Deadline-optræden | Hodjanernes Blog — 8. oktober 2013 @ 17:59

  46. 20 dødstrusler so far, bare gennem DR.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/10/08/160528.htm

    Kommentar by Larebil — 8. oktober 2013 @ 19:39

  47. Jeg tror Balders skødehund trænger til et check up nede i kennelen.

    Kommentar by Nielsen — 8. oktober 2013 @ 20:44

  48. Hej Kim.

    Jeg synes du mangler at citere noget af det vigtigste Yahya Hassan siger, nemlig at “det her” ikke handler om de problemer forældregenerationen har haft (flygtet fra krig etc.), men om de problemer de har skabt (unge uden mål, opdragelse etc.) – det er næsten helt til sidst i Krasnik-interviewet.

    Og det er – for mig – noget af kernen i sagen. Nemlig at man fra systemets side har haft denne helt enorme berøringsangst over for disse mennesker, for de har haft det åh-så-hårdt. Så har man i den hellige gode tones navn parkeret dem på førtidspension eller kontanthjælp, uden at stille krav. Og de har responderet med foragt, ligegyldighed og fremmedgørelse. Og det når nu ud over ikke bare en hel generation (eller to, eller tre), men også et helt land.

    Kommentar by Fish out of Water — 8. oktober 2013 @ 21:21

  49. @38 Deportere. Det er den eneste realistiske løsning.

    Kommentar by Zipdubswe — 8. oktober 2013 @ 21:31

  50. Det er en meget modig whistleblower, det der og jeg tror desværre ikke “perker-snowden” lever særlig længe…

    Kommentar by jacques d'biann — 8. oktober 2013 @ 23:40

  51. Gad vide om Martin Kratnar sidder og tuder over, at de onde racister på Uriasposten havde ret i det de skrev. Og så håber jeg at Yahya allerede har kontaktet PET for at få beskyttelse, for ellers er jeg bange for at han ikke holder ret længe.

    Kommentar by Fritz — 9. oktober 2013 @ 00:39

  52. Jaleh Tavakoli – Venstrefløjen bør ikke være (fucking) vild med Brian Esbensen!
    http://blogs.jp.dk/knaldperlen/2013/10/08/hvorfor-venstrefl%C3%B8jen-ikke-b%C3%B8r-v%C3%A6re-fucking-vilde-med-brian-esbensens/

    ——————–

    ” Jeg skal være den første til at indrømme, at den veluddannede ’elite’ ikke har opført sig eksemplarisk og har ansvaret for en række bekymrende samfundstendenser i hvert fald frem til begyndelsen af 00’erne.

    Det handler f.eks. om, at højtuddannede i stigende grad har lukket sig om sig selv i sociale ghettoer. Det har heller ikke været kønt, at man har overladt integrationen til de mest ressourcesvage danskere i Brøndby, Vollsmose og Mjølnerparken.”

    Per Michael Jespersen (Politikens opinionsredaktør)
    http://politiken.dk/debat/profiler/permichael/ECE2098408/saa-fortsaetter-klapjagten-paa-caffelattefolket/

    Kommentar by BE — 9. oktober 2013 @ 06:02

  53. Mon man kan dømmes efter racismeparagraffen, når man omtaler sin egen etniske gruppe? Mere direkte kan det ihvertfald næsten ikke siges:

    Ghettoerne er fyldt med dumme perkere

    Fra http://jyllands-posten.dk/kultur/litteratur/ECE6073677/ung-poet-ghettoerne-er-fyldt-med-dumme-perkere/

    Kommentar by Hertz — 9. oktober 2013 @ 20:58

  54. @53 Hertz — 9. oktober 2013 @ 20:58:

    Mere direkte kan det ihvertfald næsten ikke siges:
    “Ghettoerne er fyldt med dumme perkere ” (Yahya Hassan)

    Han rammer sømmet på hovedet og siger, hvad rigtig mange danskere (majoriteten?) mener.
    Jeg beundrer hans mod, et mod, der kun kan komme fra, at han hviler i sin egen kerne

    Kommentar by Agricola — 10. oktober 2013 @ 07:49

  55. Det er fascinerende at blive ved med at være vidne til at Krasnik hos mange bliver ved med at være en ny fjende, bare fordi han tillod sig at gå hårdt til en der åbenbart er hævet over alt. Jeg ved ikke om der er en dagsorden…

    “Den muslimske minoritet der er rejst til Europa, er i forhold til alle andre minoriteter kloden over gennem historien blevet nurset i hoved og røv”

    Citat Martin Krasnik, 2012.

    Kommentar by Michael Jensen — 10. oktober 2013 @ 15:00

  56. -> Michael Jensen

    Problemet var ikke at Krasnik gik hårdt til Hedegaard. Problemet var at han angreb en debattør der var forsøgt likvideret, med den værste form for løgn og latin. Krasniks tilgang minder mig lidt om Fatih Alevs kommentar til Yahya Hassan… Han burde vide bedre end at suge trusler til sig med hjælp af usandheder.

    Men ellers enig i det meste. Krasnik er på ingen måde den værste.

    Kommentar by Kim Møller — 10. oktober 2013 @ 15:58

RSS feed for comments on this post.