15. november 2007

Mogens Camre om “sædvanlig arabisk tæppehandlerlogik”

Mogens Camre blev tirsdag valgt ind i folketinget, men ombestemte sig, og fortsætter nu i europaparlamentet. Det vil nok gøre folketingsdebatterne mindre underholdende. Her lidt fra Camres Åbent brev til alle danske, lagt online d. 11/11, og fjernet da mediernes snublede over det herunder fremhævede.

“Det ser ud til, at Europa har opgivet at forsvare sin kultur. Vi vedtager ganske vist bunker af resolutioner og traktater, som taler om at bevare Europas frihed og humanisme, men vi gør ikke ret meget for at sætte realiteter bag. Hver dag røver, myrder og voldtager kulturberigelsen europæere. Men EU vil helst forbyde os at tale om det. De politisk korrekte herrer og damer tror, at faren forsvinder, når vi nægter at se den.

I Danmark har et sammenrend af såkaldt fine folk med en araber i spidsen sat sig for at forhindre Dansk Folkepartis indflydelse og lukke op for asylstrømmen. Ganske vist siver den varme luft dag for dag ud af Ny Alliance-ballonen, men det er ikke på grund af selve dens budskab. Det er fordi deltagerne er amatører og lederen angiveligt fusker med skatten, anvender sort arbejde og har svært ved at forstå sit eget program. Ny Alliances hastige nedtur på meningsmålingskurven viser samtidig den utrolige politiske naivitet, som nogle danskere lider under. Tænk at store ord og sædvanlig arabisk tæppehandlerlogik en tid kunne få så mange lokket på den galej.

Værre er det imidlertid, at socialdemokrater, radikale, SF og Enhedslisten alle bekender sig til multikulturalismen. Alle disse partier tror tydeligvis, at de kan modernisere islam.”

Oploadet Kl. 14:38 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5201/trackback

43 Comments »

  1. Det er jo ren bullshit med de fine folk. Camre er selv fra den allerfineste intelligentsia både via familie og tidligere ægteskab og egen uddannelse og position.

    Kommentar by Claus — 15. november 2007 @ 14:51

  2. “Tæppehandlerlogik” jeg har elsket det ord, siden jeg hørte det første gang.

    Præcis karakteristik af Khader.

    Det er ikke for ingenting man har studeret til hestepranger på Hjallerup Marked – man kan vel kende sine lus.

    Kommentar by Bodil. — 15. november 2007 @ 15:19

  3. Ja, jeg har som bekendt boet dernede. Og opfatter ordet som sjovt og egentlig ganske rammende.

    Det er en skændsel, at han presses til at tage det af. Så må vi andre bruge det lidt mere :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 15. november 2007 @ 15:20

  4. Hmf, hvorfor gør Camre så meget ud af, at Khader er araber?

    VH
    Jacob

    Kommentar by Jacob A — 15. november 2007 @ 16:06

  5. Lidt mærkeligt med Camre, han har lige frasagt sig at komme ind i Folketinget…men jeg morer mig absolut højlydt over at Ulla Dahlerup IKKE får hans plads i EU som hun regnede med….hold kæft hvor er hendes galde morsom og høre på :-)

    Kommentar by Onion — 15. november 2007 @ 16:09

  6. Er ordet araber et skældsord?

    Kommentar by Janne — 15. november 2007 @ 16:44

  7. Ved Allah, Araber er den fineste og reneste og alle andre racer overlegne.

    Se selv, I vantro danske hunde:
    http://www.youtube.com/watch?v=LNBQLAqhFkU&feature=related

    Text nedenfor:

    Ray Stevens – Ahab, The Arab Lyrics

    Let me tell you about Ahab the Arab
    The sheik of the burning sand
    He had emeralds and rubies just drippin’ off ‘a him
    And a ring on every finger of his hand
    He wore a big ol’ turban wrapped around his head
    And a scimitar by his side
    And, every evenin’, about midnight
    He’d jump on his camel named Clyde, and ride

    Silently through the night to the sultan’s tent where he
    would secretly meet up with Fatima of the Seven Veils,
    swingingest grade “A” number one US choice dancer in
    the sultan’s whole harem, ‘cause, heh, him and her had
    a thing goin’, you know, and they’d been carryin’ on
    for some time now behind the sultan’s back and you
    could hear him talk to his camel as he rode out across the
    dunes, his voice would cut through the still night desert
    air and he’d say (imitate Arabic speech and finish with “Sold! American)
    which is Arabic for, “Stop, Clyde!” and Clyde’d say, (imitate camel
    sound), which is camel for, “What the heck did he say anyway?”

    Well, he brought that camel to a screechin’ halt (verbal screeching sound)
    In the rear of Fatima’s tent
    Jumped off Clyde, snuck around the corner
    And into the tent he went.
    There he saw Fatima layin’ on a zebra skin rug
    With “Rings on her fingers and
    bells on her toes and a bone in her nose ho, ho.”

    There she was, friends, lyin’ there in all her radiant
    beauty, eating on a raisin, grape, apricot, pomegranate,
    bowl of chittlin’s, two bananas, three Hershey bars,
    sipping on a RC co-cola listenin’ to her transistor,
    watchin’ the Grand Ole Opry on the tube, readin’ a Mad
    magazine while she sung, “Does your chewing gum lose
    it’s flavor?” Yeah, Ahab walked up to her and he say,
    (imitate Arabic speech), which is Arabic for “Let’s twist
    again like we did last summer, baby.!!” Ha, ha, ha!!
    You know what I mean! Whew! She looked up at him from off the rug,
    give him one of the sly looks,

    She said “Crazy, crazy, crazy baby!”

    (‘round and around and around and around, and around and around and around)

    Yeah, and that’s the story ‘bout Ahab the Arab
    The sheik of the burnin’ sand
    Ahab the Arab, the swingin’ sheik of the burnin’ sand

    Kommentar by Dansker i TN — 15. november 2007 @ 16:49

  8. Det var da godt, at Camre ikke skrev “eunukhandler-logik” eller “sandalrenser-logik”.

    :-D

    Kommentar by Anna Lyttiger — 15. november 2007 @ 17:48

  9. Naser opfører sig som en klam araber, når han forsøger at få Qvortrups blad stoppet. Den syriske sutteklud viser sin sand(e) natur.

    Kommentar by folkets røst — 15. november 2007 @ 17:56

  10. Janne 6:

    “Er ordet araber et skældsord?”

    Ja, for nogen:-)

    Igen, hvorfor gør Camre så meget ud af, at Naser er araber?

    VH
    Jacob

    Kommentar by Jacob A — 15. november 2007 @ 17:57

  11. Og de to uafhængige sætninger fik den røde presse lynhurtigt kogt sammen til at camre havde kaldte Khader for en ARABISK TÆPPEHANDLER, ejer disse tosser ingen skam.

    Og vigtigere tror de virkeligt at folk er så dumme ?

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 15. november 2007 @ 18:01

  12. Tænk hvis Camre havde brugt udtrykket: “Nordjysk Hestehandlerlogik!”

    Kommentar by Dansk Realist — 15. november 2007 @ 18:02

  13. Formuleringen er netop et eksempel på hvorfor det bare er så ærgerligt han ikke tager tjansen på borgen alligevel. Det kunne virkelig have været morsomt.
    Gad vide om der ikke stikker et eller andet under….hans udtalelser om dårlig timining lyder lidt mærkelige efter min mening. SÅ selvfølgeligt er det da vist heller ikke at opnå et mandat.
    Men ærgerligt som sagt

    Kommentar by EAM — 15. november 2007 @ 18:29

  14. Nogle kalder dem arabiske tæppehandlere,- min fortolkning er mokkafarvet kamelpettere :-)

    Kommentar by Onion — 15. november 2007 @ 18:44

  15. Jeg ærger mig meget over hans beslutning. Personligt bryder jeg mig ikke videre meget om ham, og jeg mener klart at han bliver overtrumfet af Messerschmidt og Krarup mfl. Men som Kim Møller skriver, så kunne det nu være morsomt at have ham i folketinget. Han skulle nok skabe debat:)

    Derudover ærger jeg mig over at vi ikke får Ulla Dahlerup ned til Bruxelles. Hun er om nogen en person jeg har respekt for, og så støtter hun som den eneste politiker i dette land, landbruget 100%.

    Kommentar by Andreas — 15. november 2007 @ 19:02

  16. Er der nogen, der kender til Naser Khaders familieforhold?
    Måske stammer han fra en familie af tæppehandlere. Handel med mere eller mindre ægte tæpper er udbredt i store dele af Mellemøsten, og hvis Naser Khader vitterlig stammer fra en tæppehandlerfamilie, er Mogens Camres karakteristik ikke upassende, men præcis.

    Kommentar by anders and — 15. november 2007 @ 20:14

  17. Pia K om andre partiers kandidater, der under valgkampen overvejede at trække sig:

    “Det er jo fuldstændig useriøst. De har ikke fattet, hvad folkestyrets idé er. Det er meget pinligt, og det er snyd og bedrag. De tanker skal man jo have gjort sig, inden man siger ja til at opstille. Det er ikke venstrehåndsarbejde. De gør grin med vælgerne”

    Hvor er kommentaren til Camres beslutning fra Pia Kjærsgaard? Hun bekræfter endnu engang sin uvederhæftige dobbeltmoral.

    Ikke at jeg forventer menigheden herinde kan se der er noget galt – men havde det været en fra den anden fløj havde det ikke skortet på mishagsytringerne. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

    Kommentar by The Man — 15. november 2007 @ 22:37

  18. til Jacob A: det har jeg svaret på en gang: han opfører sig som sådan. Hans arabiske tendenser kom frem i ham under presset fra Qvortrup.

    Kommentar by folkets røst — 15. november 2007 @ 23:48

  19. Mogens Camre er helt iorden….

    + han har en holdning til at beskytte Danmark, som fä pä Tinge…

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 16. november 2007 @ 00:18

  20. Dreng.

    Du har vist ikke helt læst Pia Ks udtalelser har du vel ?

    Iøvrigt var de udtalelser vist om div “løsgængere” var de ikke, jeg synes de ser meget bekendte ud !

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 16. november 2007 @ 00:27

  21. Nasser er en Trojansk Hest af foerste rang.

    Hvor ville Nasser staa naar der blev flertal af muslimer i DK? Han ville springe ud af skabet og tilkendegive sin respekt og kaerlighed for islam og sige at det var det han kaempede for lige fra begyndelsen. Hvor skulle logikken i hans handlinger ellers ligge?
    Konsekvensen af hans synspunkter ville jo paa sigt omvandle DK til et Sverige.

    De ting han har sagt og skrevet har vaeret de noedvendige bygge- og driftsomkostninger for at lure sig ind hos den naive og haabefulde del af den Danske befolkning. Khader er jo ikke mentalt handicappet, han er en snu men doven opportunist.

    Alt i alt er han bare en perker der forsoeger at skrabbe saa meget som muligt ud af den situation han staar i. Det gik bare ikke saa godt, som det meste araberne ligger og roder med, lige bortset fra jihad.

    Kommentar by Anonym — 16. november 2007 @ 00:36

  22. Er udtrykket fornærmende over for Khader eller over for araberne? Er pointen, hvis man er forarget, at Khader er 100% dansk, og kun af afstamning arabisk, eller er det forargeligt fordi araberne bliver fremstillet stereotypisk, og Khader bliver associeret med disse stereotyper? Det må vist være et godt spørgsmål. Når man tager …. hjem til Syrien for at blive halal-gift, er man så 100% dansk?

    Et endnu større spørgsmål er, om en verbal krænkelse af arabere – association med tæppehandlere – er uacceptabel i sig selv, eller om den kan relativiseres ift. dokumentérbar adfærd udøvet af arabere i 1350 år – altså på den ene side ting som:

    * Århundreder med erobringer og blodig undertvingelse af andre kulturer, så som de kristne lande i Nordafrika, eller massakrerne på det indiske subkontinent, som iflg. nogle opgørelser kan have medført 60-80 millioner dræbte, og ødelæggelse af tusinder af hindutempler.

    * Århundreder med slavehandel, af såvel europæere bortført af pirater, eller sorte afrikanere, som får “vores” korte, mørke kapitel til at blegne.

    * En massiv undergravning af de vestlige samfund gennem moskeer og madrassaer, finansieret af oliepenge.

    * Global terrorvirksomhed med udspring i især Saudiarabien.

    * Arabisk kulturimperialisme indenfor den muslimske verden i dag, f. eks. hos berberne i Nordafrika.

    På den anden side:

    * Plat stereotypisering med tæppehandlerassociationer.

    Skal disse forhold altid betragtes uafhængigt, skal vi holde vores fane højt og vores hænder rene, og undlade at tale om tæppehandlere fordi det i sig selv er forkasteligt?

    For mit eget vedkommende: Jeg gider virkelig ikke længere at føle mig hævet over stereotype platheder. Ligesom “hættemåger” er gledet ind i sproget, således kan tæppehandlere for min skyld også gøre det. Det er kun et spørgsmål, for mig, om det taktisk kloge, ikke om moral. Sikke noget pjat.

    BRIAN: How much? Quick.
    HARRY THE HAGGLER: What?
    BRIAN: It’s for the wife.
    HARRY THE HAGGLER: Oh. Uhhh, twenty shekels.
    BRIAN: Right.
    HARRY THE HAGGLER: What?
    BRIAN: There you are.
    HARRY THE HAGGLER: Wait a minute.
    BRIAN: What?
    HARRY THE HAGGLER: Well, we’re– we’re supposed to haggle.
    BRIAN: No, no. I’ve got to get–
    HARRY THE HAGGLER: What do you mean, ‘no, no, no’?
    BRIAN: I haven’t time. I’ve got–
    HARRY THE HAGGLER: Well, give it back, then.
    BRIAN: No, no, no. I just paid you.
    HARRY THE HAGGLER: Burt!
    BURT: Yeah?
    HARRY THE HAGGLER: This bloke won’t haggle.
    BURT: Won’t haggle?!
    BRIAN: All right. Do we have to?
    HARRY THE HAGGLER: Now, look. I want twenty for that.
    BRIAN: I– I just gave you twenty.
    HARRY THE HAGGLER: Now, are you telling me that’s not worth twenty shekels?
    BRIAN: No.
    HARRY THE HAGGLER: Look at it. Feel the quality. That’s none of your goat.
    BRIAN: All right. I’ll give you nineteen then.
    HARRY THE HAGGLER: No, no, no. Come on. Do it properly.
    BRIAN: What?
    HARRY THE HAGGLER: Haggle properly. This isn’t worth nineteen.

    BRIAN: Well, you just said it was worth twenty.
    HARRY THE HAGGLER: Ohh, dear. Ohh, dear. Come on. Haggle.
    BRIAN: Huh. All right. I’ll give you ten.
    HARRY THE HAGGLER: That’s more like it. Ten?! Are you trying to insult me?! Me, with a poor dying grandmother?! Ten?!
    BRIAN: All right. I’ll give you eleven.
    HARRY THE HAGGLER: Now you’re gettin’ it. Eleven?! Did I hear you right?! Eleven?! This cost me twelve. You want to ruin me?!
    BRIAN: Seventeen?
    HARRY THE HAGGLER: No, no, no, no. Seventeen.
    BRIAN: Eighteen?
    HARRY THE HAGGLER: No, no. You go to fourteen now.
    BRIAN: All right. I’ll give you fourteen.
    HARRY THE HAGGLER: Fourteen?! Are you joking?!
    BRIAN: That’s what you told me to say.
    HARRY THE HAGGLER: Ohh, dear.
    BRIAN: Ohh, tell me what to say. Please!
    HARRY THE HAGGLER: Offer me fourteen.
    BRIAN: I’ll give you fourteen.
    HARRY THE HAGGLER: He’s offering me fourteen for this!
    BRIAN: Fifteen!
    HARRY THE HAGGLER: Seventeen. My last word. I won’t take a penny less, or strike me dead.
    BRIAN: Sixteen.
    HARRY THE HAGGLER: Done. Nice to do business with you.
    BRIAN: Huh.
    HARRY THE HAGGLER: Tell you what. I’ll throw you in this as well.
    BRIAN: I don’t want it, but thanks.
    HARRY THE HAGGLER: Burt!
    BURT: Yeah?
    BRIAN: All right! All right! All right!
    HARRY THE HAGGLER: Now, where’s the sixteen you owe me?
    BRIAN: I just gave you twenty.
    HARRY THE HAGGLER: Oh, yeah. That’s right. That’s four I owe you, then.
    BRIAN: Well, that’s all right. That’s fine. That’s fine.
    HARRY THE HAGGLER: No. Hang on. I’ve got it here somewhere.
    BRIAN: That’s all right. That’s four for the gourd.
    HARRY THE HAGGLER: Four? For this gourd? Four?! Look at it. It’s worth ten if it’s worth a shekel.
    BRIAN: But you just gave it to me for nothing.
    HARRY THE HAGGLER: Yes, but it’s worth ten!
    BRIAN: All right. All right.
    HARRY THE HAGGLER: No, no, no, no. It’s not worth ten. You’re supposed to argue, ‘Ten for that? You must be mad!’ Ohh, well. [sniff] One born
    every minute.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 16. november 2007 @ 00:41

  23. Nej, man skal nok være cand.camre for at kunne afkode, at Camres retorik ikke er neutral.

    Er der i øvrigt nogen her, der tror på, at det er Camres beslutning, at han ikke skal i Folketinget?

    Kommentar by Anonym — 16. november 2007 @ 03:13

  24. I ethvert valg er der masser af ‘also ran’, partisoldater der stiller op, selvom det ville passe dem dårligt at blive valgt ind. Som regel får de placeringer på listen, der sikrer at det ikke sker. Årsagen er, at de fleste partier tildeler mandater ved at man tæller ned fra toppen, indtil der ikke er flere mandater. De øverste, som partitoppen ofte forlanger anbragt der, er således sikre på valg, hvis der er stemmer nok. De nederste er sikre på ikke at komme ind. Hvis Camre havde stillet op som nr 6 hos de konservative, var han sikker på ikke at komme ind, uanset hvilken kreds han var stillet op i. Ingen steder fik de konservative seks mandater.
    DF har altid brugt sideordnet opstilling. Det betyder, at hvis der er stemmer nok til et eller flere mandater, er det udelukkende de personlige stemmer der afgør hvem der vælges, placeringen på listen er ligegyldig. Er man et kendt navn, som Camre, er der stor ‘risiko’ for at komme ind.
    Det bedste man kan komme ud for som kandidat er at stille op i en kreds med en stemmesluger. Her i Kolding kom den sidste socialdemokrat ind i byrådet på 50 stemmer, fordi borgmesteren – guderne må vide hvorfor – trak næsten hver fjerde af samtlige stemmer.

    Camre skulle ikke have stillet op, meningen var sikkert at trække stemmer, men ikke så mange at han kom ind. Han er meget bedre at have siddende i Bryssels, og det giver ham også mere råderum til at blande sig i den hjemlige debat. Lønnen i Bryssels er også meget bedre end Folketingets.

    Kommentar by PeterK — 16. november 2007 @ 08:43

  25. Naser Khaders troværdighed har været under hårdt pres i valgkampen, og det har ikke været nemt at få et klart billede af, hvad han vil politisk. Hvad der er op og ned på sagen om Khaders ”sorte” plankeværk er ikke godt at vide, og Se og Hørs metode med at betale kilderne for at stå frem er ikke nogen god garant for oprigtighed. Imidlertid er det uomgængeligt, at Naser Khader i andre sammenhænge har fremsat urigtige påstande.
    Naser Khader har flere gange udtalt, at der i forbindelse med Muhammed-krisen ikke forekom afbrændinger af dannebrog i Danmark. Naser Khader fremkom senest med denne påstand ved Trykkefrihedsselskabets solidaritetsmøde for Lars Vilks 2. oktober 2007.
    Naser Khaders påstand om de udeblevne danske flagafbrændinger er bestemt opbyggelig. Desværre er den ikke sand.
    9. februar 2006 kunne man nemlig på forsiden af Herning Folkeblad læse, at en gruppe elever havde brændt dannebrog af på Sønderagerskolen i Herning. 10 elever satte i skoletiden ild på dannebrog. Denne flagafbrænding har endvidere været omtalt på dr.dk.
    På den baggrund er det naturligvis dybt urimeligt, når Naser Khader gang på gang fremfører sin urigtige påstand om, at der ikke har været flagafbrændinger af dannebrog i Danmark.
    Hvorfor Naser Khader vælger denne strategi, ved vi ikke. Enten fortier Naser Khader bevidst sandheden, eller også er han simpelt uvidende om et emne, han burde være bredt orienteret i.
    Begge dele er slemt.

    Kommentar by hallucinationer — 16. november 2007 @ 14:15

  26. Tag Jer nu sammen. Camre er den sidste af “landsbytosserne” der er tilbage i DF. Udtalelser som disse hører jo hjemme i Fremskridtspartiets dage. Det er som om det er 2 skridt frem og 1 tilbage for “stuerenheden” for DF hver gang Camre ytre sig….sgu.

    Kommentar by Under Cover — 16. november 2007 @ 14:28

  27. Sludder, under cover. Det er afgørende, at nogle kalder en spade for en spade. Camre er en gave for demokratiet.

    Kommentar by Kimpo — 16. november 2007 @ 16:10

  28. @20:

    “Du har vist ikke helt læst Pia Ks udtalelser har du vel ?

    Iøvrigt var de udtalelser vist om div “løsgængere” var de ikke, jeg synes de ser meget bekendte ud !”

    Nej de faldt i forbindelse med Lars Kolinds flirt med ikke at blive i fire år hvis det blev for langhåret.

    Prøv at følge med og tag stilling fremfor igen at forsøge at afspore debatten. Var mit spørgsmål i 17 for svært at forstå?

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 18:09

  29. @20: Du kan få et link her:

    http://www.berlingske.dk/article/20071115/valg/111151334/

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 18:15

  30. Jaja, urtethemand, det ser da dumt ud. Generelt er jeg enig i, at man ikke bør kunne besidde 2 poster, som DF jo også mener (hvad mener du selv?), men Camre forklarer dilemmaet meget godt.

    Jeg er godt tilfreds med at have den skarpe og højt begavede mand dernede, til at holde øje med EU-vanviddet.

    Ny Arrogances koncept med at lade kendisser trække stemmer dur ikke. Hvor DF havde en beklagelig undtagelse fra en kendt politiker, var NA jo det rene Se og Hør -cirkus.

    Kommentar by Kimpo — 16. november 2007 @ 19:58

  31. […] er ikke rigtigt at finde her. Så den er der nok […]

    Pingback by The Citizen » Blog Archive » Respekt for demokratiet … — 16. november 2007 @ 20:06

  32. @30: Mine indlæg i 28 og 29 var direkte til whodares. Mener du ikke han kan svare for sig selv?

    Og til dig selv generelt: Da dine kommentarer altid ender i tilsvining og det der er værre er du ikke værd at diskutere med. Desværre: Du jo virker kvik nok, men lidt for umoden.

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 20:11

  33. “31.The mand. Du lyder s.. da som Maltesen! LOL.

    Kommentar by PB — 16. november 2007 @ 20:18

  34. jamen Kære Dreng da.

    selvfølig er jeg da ikke bleg for at indrømme hvis jeg tager fejl, jeg mener bare hun sagde noget lignende da div borgerlige sprang over til NA (og Frevert til CD) men ok så er du ret så var det en selvmodsigelse….Tilfreds ?

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 16. november 2007 @ 20:24

  35. @34:

    Dine lidt patetiske forsøg på at benytte nedladende betegnelser til din debatmodstandere er noteret. At du har brug for denne afstivning af din selvtillid undrer ikke, og jeg kan godt gå over i dit namecalling mode hvis det er det niveau du vil debatere på. Your call.

    Tilfreds? – Ja med din halvhjertede undskyldning, som du vel ikke jar pondus til at gøre bedre, men ikke med at du igen undlader at tage stilling til den eklatante mangel på sammenhæng i Pia Kjærsgaards moralske habitus. Hvorledes kan man acceptere, at et partimedlem ikke vil modtage et valg uden at kny og så udtale om modparter, at

    “Det er jo fuldstændig useriøst. De har ikke fattet, hvad folkestyrets idé er. Det er meget pinligt, og det er snyd og bedrag. De tanker skal man jo have gjort sig, inden man siger ja til at opstille. Det er ikke venstrehåndsarbejde. De gør grin med vælgerne”

    Det viser så eklatant en dobbeltmoral så det skriger til himlen – undtagen naturligvis hvis man som du vælger at lukke øjnene for fakta.

    Dobbeltmoral fås ikke mere rent end dette.

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 21:25

  36. @33 PB: Tag stilling til den dobbeltmoral jeg nævner bl.a. i 17 eller luk ægget.

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 21:28

  37. Urtethemanden:

    Du svarede ikke på mit spørgsmål. Dette er en debat. Jeg prøver at forholde mig til sagen, så det er sådan set ligegyldigt hvem du bilder dig ind at hennvende dig til. Hvad mener du selv om dobbeltmandater? Det er jo relevant, når du sådan puster dig op.

    Nu har du fået en “undskyldning”, det er faktisk udmærket gået af ehodares, din arrogance taget i betragtning, men for dig handler det åbenbart om personslagsmål, for du er jo ikke stor nok til at tage imod den.

    Ej heller magter du at forholde dig til debattens bredere substans, men forsøger blot at pumpe et DF-uheld mest muligt op. Det er sølle, men du kan nå at redde lidt af æren ved at begynde at forholde dig til emnet.

    Kommentar by Kimpo — 16. november 2007 @ 21:49

  38. @37: Var du ikke i stand til at forstå hvad jeg skrev i 32? – Jeg gentager i så fald gerne:

    Da dine kommentarer altid ender i tilsvining og det der er værre er du ikke værd at diskutere med. Desværre: Du jo virker kvik nok, men lidt for umoden.

    Mao: Whodares har ikke taget stilling til substansen. Jeg debatterer gerne, men ikke med dig. Capiche?

    Kommentar by The Man — 16. november 2007 @ 23:13

  39. Gaaaab, thefjols, må jeg anbefale http://www.netdoktor.dk/

    Kommentar by Kimpo — 17. november 2007 @ 00:04

  40. @26 Under Cover

    Helt enig. DF har helt sikkert ikke brug for disse “hurtig på aftrækkeren” og bramfrie standup komikere, hvilket jeg nogen gange syntes Camre falder i kategori med. Camre har mange synspunkter jeg sympatiserer med, og han har en retorisk evne til at skære ind til benet i diskusionerne, hvilket jeg gerne så bevaret i DF. Bare ærgerligt, at han maler sig selv op i et hjørne indenfor DF, hvor Treenigheden på et tidspunkt vil blive presset til at tage afstand fra ham. DF kæmper en kamp uden lige, for at bevare indflydelsen. Camres “friskfyragtige” og nedladende bemærkninger vil bestemt have positiv indflydelse på V og C’s lyst til at fortsætte samarbejdet.

    Kommentar by Karsten, Objektivist. — 17. november 2007 @ 14:20

  41. Øh…. IKKE.

    Kommentar by Karsten, Objektivist. — 17. november 2007 @ 14:23

  42. Tja, har netop læst på JP, at DF ikke agter at opstille Camre til folketinget igen. Årsagen opgives at skyldes kovendingen mht. folketing/europaparlementet. Camres status som “tikkende landsbytossebombe” har formentligt være medvirkende årsag som beskrevet af Under Cover pkt. 26.

    Kommentar by Karsten, Objektivist. — 17. november 2007 @ 20:34

  43. Nu tror jeg nok at jeg er mere tilbøjelig til at stole på en med arabisk tæppehandlerlogik end på Camre`s og DF`s Låsby Svendsen logik.
    Det har da aldrig fra DF`s side været meningen at Camre skulle i folketinget
    Dertil er Pia om end ikke for klog så dog for snu til at regne ud
    at det ville være noget nær politisk selvmord.
    Det han nok skulle bruges til i valgkampen var at hjælpe Morten Messerschmidt og de to præstefætre med at lokke menings/lidelsesfællerne på den ekstreme højrefløj med samme rabite holdninger, og som ellers aldrig plejer at stemme da de i bund og grund ikke tror på demokrati, til valgurnerne.
    Jeg tror det lykkedes og var en medvirkende faktor til at DF fik et extra mandat på tinge.
    Så tillykke med det.
    At DF så nu giver udtryk for deres harme over herrens retræte er nok den rene teatertorden da der sikkert foreligger en aftale mellem herren og partiet om at han nok ikke fortsætter i hverken
    dansk politik eller som EU parlamentariker ret meget længere hans alder taget i betragtning.
    Herren er jo ikke blevet ekskluderet fra partiet og kan fortsætte som pauseklovn i EU.
    Altså ganske omkostningsfrit for begge parter.

    Nogle vil kalde det godt spin andre urent trav alt efter hvor ens sympati ligger.

    Iøvrigt er jeg nok tilbøjelig til at gi` Poul Nyrup Rasmussen ret
    da han i sin tid udtalte om Dansk Folke Parti at:

    “De aldrig bliver stuerene”

    Man skal jo stadig hver og hveranden dag gå og samle deres eskrementer op for at undgå at træde i dem.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2007 @ 06:32

RSS feed for comments on this post.