19. oktober 2013

Pillemark, Samø, efterårsferien 2013

I en tid hvor alting går stærkt, er det rart at konstatere, at Samsø er som den altid har været. Ingen synlige tegn på multikultur, og (i naturlig forlængelse) – intet behov for de meget omtalte ’strissere’. Mit fokus er som altid fuglelivet, og uden videre problemer fik jeg talt drengene varm på en tur til det nærliggende Falkecenter Samsø. Her så vi blandt andet Lannerfalk, (canadisk) Stor Hornugle og (russisk) Steppeørn.

I haven var der Rødhals, Dompap, Grønirisk og flere Skovskader. På markerne omkring, så jeg blandt andet en flok billedskønne Hjejler. Drengene hyggede sig med krabbefiskeri flere steder, blandt andet ved Mårup Havn, hvor jeg fordrev tiden med at følge tre Husrødstjerter. Til sidst lykkedes det at komme tæt på.

Oploadet Kl. 21:17 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52115/trackback

14 Comments »

  1. Utroligt flotte billeder.
    Meget kan man mene om dig men du er uomtvisteligt en rigtig dygtig fotograf.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. oktober 2013 @ 21:27

  2. Fantastiske billeder

    Kommentar by NulTolerance — 19. oktober 2013 @ 22:20

  3. Men skal man gå ned i petitesser så kan Samsø ikke sige sig fri for multikulturalisme da du selv gør opmærksom på at der er tale om både russisk og canadisk infiltration der jo nok skyldes at de gode gamle grænsebomme er en saga blot.
    Hvad var navnet på den flygtningelejr du besøgte ud over at den kaldte sig Samsø falkonercenter.
    Har disse fugle lov til at forlade området eller hvad ?
    og hvordan er de blevet modtaget af lokale gråspurve ?

    Det er fan´me uhyggeligt.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. oktober 2013 @ 23:08

  4. Flotte billeder! Flotte fugle!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 20. oktober 2013 @ 00:00

  5. Flotte billeder og det sidste billede ligner en gråspurv-Danmarks nationalfugl.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. oktober 2013 @ 02:21

  6. Kurt Rosenstrøm nu stopper du
    Jeg eller for den sags skyld andre skal på ingen måde sammenlignes med en reality Gustavs brug af lånte fjer.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. oktober 2013 @ 02:50

  7. Det er ikke en gråspurv

    Kommentar by NulTolerance — 20. oktober 2013 @ 08:39

  8. “reality Gustavs brug af lånte fjer.”

    Hvad betyder det? Hvem er Gustav?

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. oktober 2013 @ 09:04

  9. Jeg går ud fra rovfuglene har gyldig green card

    Det er noget andet med de tusindvis af indvandrere (gæs) der invaderer sydvestJylland, de æder al den nysåede afgrøde, så der kun er bar mark tilbage.

    Kommentar by k.m. — 20. oktober 2013 @ 09:06

  10. @ Kurt Rosenstrøm

    “-ligner en gråspurv-Danmarks nationalfugl.”

    Ikke korrekt, vores nationalfugl er som bekendt grill-kyllingen.

    Iøvrigt meget flotte billeder. var der ikke efterårs træk over Samsø?

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 20. oktober 2013 @ 09:21

  11. Smukke billeder, tak for upload.

    Kommentar by Dave — 20. oktober 2013 @ 09:49

  12. Fantastiske billeder.
    Jeg er især vild med uglebillederne.Jeg har altid haft en stor interesse for krager ug ugler.Du er en dygtig fotograf :-)

    Kommentar by -by Proxy- — 20. oktober 2013 @ 12:12

  13. Jeg kan godt lide den gråspurvlignende fugl som fugle eksperter her på bloggen siger ikke er en gråspurv. Og hvad rager det iøvrigt mig hvad Per Henrik Rasmussen mener og tænker.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 20. oktober 2013 @ 13:23

  14. Rolig nu Kurt Rosenstrøm. Som Kim Møller skriver, så er det en Husrødstjert, en fugl der hører til drossel-slægten.

    Kommentar by der Adler — 20. oktober 2013 @ 14:44

RSS feed for comments on this post.