19. november 2007

DR: Naser Khaders personlige stemmetal blev ikke påvirket af hans skifte…

Socialdemokratiet fik et fremragende valg. For eksempel lykkedes det Helle Thorning-Schmidt, oppositionens statsministerkandidat, at få 49.926 personlige stemmer – hele 2300 flere end Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard. Naser Khader fik også mange personlige stemmer…

  • 15/11-07 (01.46) DR Online – Khader fik 7.456 personlige stemmer.
  • Den personlige opbakning til Ny Alliances frontfigur Naser Khader blev ikke påvirket af hans skift fra De Radikale.

    Ved folketingsvalget i 2005 fik han 7.403 personlige stemmer i Københavns Storkreds og blev dermed den tredjemest scorende hos De Radikale i hele landet.

    Ved tirsdagens valg stemte 53 flere – 7.456 – personligt på Naser Khader på liste Y, viste Indenrigsministeriets optælling natten til torsdag.”

  • 15/11-07 (14.24) 180 Grader – Pind slog Khader.
  • “Naser Khader måtte nøjes med en syvendeplads blandt kandidaterne i Københavns Storkreds forleden. Dermed kan han lægge et personligt skuffende valg til billedet af en rigtig dårlig aften for Ny Alliance. Khader fik i alt 7.456 stemmer hvilket kun er 53 mere end de 7.403, han fik i 2005, da han var en del af den enorme radikale valgsejr. Ikke blot formåede Khader altså ikke at bruge sin nye partileder-platform til at forøge sit eget stemmetal, han måtte også se flere kandidater fra andre partier gå forbi ham i kampen om københavnernes gunst. Således manglede han blandt andet 345 stemmer i at kunne matche Søren Pinds stemmetal.”

    Oploadet Kl. 04:34 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5218/trackback

    32 Comments »

    1. Kan man forvente andet end venstreorienteret mening på et venstreorienteret medie?

      Godt vi har DR til at eksponere venstrefløjens beskidte og forløjende propaganda!

      DR burde skifte navn til PRAVDA (russisk: Sandheden)!

      Kommentar by Dansk Realist — 19. november 2007 @ 09:50

    2. Jeg har aldrig set så mange vælgere forsvinde så hurtigt fra et parti. Som det er blevet nævnt flere gange efter valget, var Ny Alliance slet ikke kommet i Folketinget, hvis valgkampen havde varet bare et par dage længere. Hvad angår Khaders personlige stemmetal, må jeg på trods af ovennævngte indrømme, jeg er chokeret: Det er simpelthen skræmmende lavt. Hvis han var blevet afsløret som pædofil ved valgets udskrivelse, tror jeg ikke, det ville have været meget lavere.

      Kommentar by JanChris — 19. november 2007 @ 09:57

    3. Nu vil jeg ikke sådan uden dokumentation påstå, at Søren Pind har en trofast fan-skare, der syntes om hans “skønsang” der i mine ører lyder utroligt morsomt, altså hans hang til at udbryde i sang! jamen det da fint, at han kan lide at synge, men som sagt, det lyder komisk nærmest som en parodi på, at kunne synge.
      Ok, har sagt før, jeg ER tonedøv!!
      Derfor kan det måske være svært for andre en Khaders fan-skare, at forstå en sang! fra de varme lande!!
      Nej, det er ikke nok, at stikke danskerne en “plade” TONEN har altså også en betydning, og ikke alle TONER, er lige rene!
      Kun de TONE-angivende medier, kan falde for Khaders “falske” A-syl TONE!!
      Pind kan bare lide at udgyde synge toner, derfor kan det ikke være rigtigt, at samligne de to Herre`s fan-skare!
      Men lad nu ikke dette være en opfordring til (D)DR til at misbruge deres mafia-trussel-indkrævet penge, på endnu en soap-serie med “vild med sang”

      Kommentar by li — 19. november 2007 @ 10:02

    4. Khaders lave stemme-tal:

      Kan man forlange mere af en arabisk tæppe-handler type?

      Der vil ganske enkelt være de, som finder DF udsagnet for ‘hård kost’, men hvor er det dog befriende ærligt…..uanset hvor god eller dårlig Naser er, – har vi virkeligt brug for syriere på Tinge?

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 19. november 2007 @ 10:07

    5. li,
      du behøver ikke at være bange for en ‘vild med sang’ serie. Dels har DR og TV2 allerede haft den, dels venter de spændt på hvilket koncept eller hvad det nu hedder i øjeblikket, de kan købe i USA. Amatør aften konceptet må efterhånden være opbrugt. Uden Hollywod, – intet dansk fjernsyn. Hvorfor skal jeg betale for at se (læs slukke for) ‘Er du vild med dans’, når jeg kan se ‘So you think you can dance’ på kanal 5 – gratis.

      Det er heller ikke godt for blodtrykket at se amatør aften når det gælder politik, magen til ringe valgdækning som denne gang skal man lede længe efter. Jeg tror vi skal helt tilbage til dengang Jeltsin blev genvalgt, for at se lignende propaganda. Her var der massiv opbakning – nej vaskeægte propaganda bag Jeltsin, fordi man var bange for at det nye vakkelvorne russiske demokrati ikke overlevede dets valg nummer to.

      Hørte lige i P1 til morgen en ‘forsker’ tale om jornalisternes rolle som 4’statsmagt og vagthunde. Hvem h…… tror de de er? Hvem har givet dem den rolle, som de ad nauseam dokumenteret forvalter elendigt. De skal ikke være vagthunde, de skal beskrive hvad der sker, ærligt og sobert.

      Kommentar by PeterK — 19. november 2007 @ 10:18

    6. -> 3 PeterK

      Det var den irske politiker og filosof Edmund Burke, der opfandt udtrykket den fjerde statsmagt så langt tilbage som i slutningen af 1700-tallet. Dette var en følge af den trykkefrihed, der da var ved at brede sig i Europa og stod i fuldt flor i de tidligere amerikanske kolonier, som få år tidligere havde udsendt deres uafhængighedserklæring i 1776.

      http://66.102.9.104/search?q=cache:sZDS09qaVUAJ:en.wikipedia.org/wiki/Edmund_Burke+wikipedia+burke&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

      Ang. Khader havde Orla Borg m.fl. en glimrende analyse af ham i JP i går, hvor det blev konkluderet, at han kun har været god til at promovere sig selv, at han ikke interesserer sig for andet, og at de radikale tørt bemærker til denne nye erkendelse, at nu ved andre, hvad de hele tiden har vidst.

      Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan finde et link til denne artikel, det forekommer mig, at JP’s arkivfunktion er noget vanskelig at danse med, men det plejer at give sig nogle dage efter offentliggørelsen.

      I øjeblikket synes jeg, at man passende kan kalde lobbyvirksomhed for den femte statsmagt. Der er fx ikke grænsre for, hvad den kemiske industri formår i EU. Forleden læste jeg, at nitrit som tilsætningsstof i fødemidler har fået grønt lys fra Bryssel. Det er mindst 20 år siden, at jeg som mange andre begyndte at bombhardere slagtere og supermarkeder med ønsker om nitritfri varer og efterhånden blev hørt. Deprimerende tilbageskridt takket være EU.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 10:59

    7. Khaderstrofevalg må man sige ….

      Er der nogen der vil have et billigt grin, så se i Berlingske i dag – der er et læserbrev fra Jacob Holdt – han opfordrer til oprettelse af et “integrationsministerium” – nu skal “danskerne” ‘integreres’….

      Regeringen burde netop med baggrund i tiden, nedlægge integrationsministeriet og dele opgaverne ud på Justistministeriet og Beskæftigelsesministeriet. V har jo tidligere sagt at man ikke vil føre ’sindelagskontrol overfor nogen grupper – så man bør tage skridtet fuldt.

      Kommentar by Christian Lindhart-Larsen — 19. november 2007 @ 13:36

    8. Ha, Ha, Ha!

      “Vi diskuterede forskellige strukturer. Når vi er så få, er det ikke så smart med for mange høvdinge, og derfor har vi en struktur, der hedder, at jeg er formand, og så er Malou Aamund gruppesekretær,” siger Naser Khader.”

      Så er de gammeldags kønsroller på plads! Hun røg lige i den fælde, som kløgtige medsøstre forlængst har lært at undgå. :-)

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1174586.ece

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 15:37

    9. -> #6 Mette

      Hehehe

      Kunne det tænkes, at papa Aamund har forlangt at datteren fik en ‘tung’ og ‘indflydelsesrig’ post.

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 15:48

    10. -> 7 JensH

      Nu har jeg fået lavet kaffe og griner stadig. :-) Har du set, hvordan vores nye “udenrigsminister” smiler lykkeligt på billedet? Gud fri mig vel, hvad kan der ikke komme ud af det. Moderen skal vel som sædvanlig være spindoktor.

      Jeg er ufin nok til at mene, at både kronprinsen og papa Aamund græmmer sig og har svært ved at forklare sig selv, hvorfor de gøre det.

      Man kan jo heller ikke sige, at Jørgen Poulsen har trukket det lange strå, men på den anden side må han jo indse, at han er blevet fyret fra sit millionjob og ikke mere er så meget værd i handel og vandel. Det har Naser sikkert et vågent øje for.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 15:57

    11. -> #8 Mette

      Prøv lige at checke denne her fra JP’s artikel:

      “Naser Khader, understreger, at kabalen ikke er 100 pct. på plads, men at eventuelle ændringer er et spørgsmål om detaljer.”

      De er fem medlemmer, og fra et parti som (gudskelov) ikke er afgørende for flertalsdannelsen i Folketinget. Hvor svært kan det være?? Er Nasar Khadar efterhånden blevet så virkelighedsfjern, at han tror det er en regering han skal sætte sammen??

      Jeg ville ikke blive spor forbavset hvis Khadar, når ‘kabalen’ er gået op, tager sin lille flok med til Amalienborg for at blive præsenteret for dronningen. Han får han da sin droninge-runde :-)

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 16:08

    12. Ellers så spørger han vel sin mor. Måske tager han sin lille flok med til ‘Palæstina’, og viser dem hvad han har bygget med penge fra sin fond, der indtil videre kun har givet hans onkel (ikke hans far som jeg tidligere skrev) 1000 dollars.

      Som en fra de radikale skrev efter valget, “Nu kender I andre også Khader”. Det e lige før den skal i citatsamlingen.

      Kommentar by PeterK — 19. november 2007 @ 16:20

    13. Dronningen! Du siger noget. Hvad tænker hun mom om eksens deroute? Den slags tæller meget i de kredse.

      Jeg havde i mange år en ferielejlighed i samme kompleks som vor mors nærmeste omgangskreds (jeg var der, før de kom til) og var hver formiddag, når morgenkaffen trak ud på altanen, tvangsindlagt til at høre, hvad de talte om. De var vist ikke klar over, at lyden steg lige op til os ovenover. Når de nye ugeblade udkom, lå de i strakt galop hen til kiosken for at se, om der var billeder af dem selv. Se & Hør må have nogle af sine mest trofaste kunder i det klientel.

      Det er lidt ondt, det her – because they are worth it.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 16:23

    14. -> #11 Mette

      “Dronningen! Du siger noget. Hvad tænker hun mom om eksens deroute?”

      LOL. Mon ikke lige Magrethe skulle se at få sønnike op til en ‘kammeratlig samtale’, hvor han redegør for hvad der præcist skete dengang han holdt hånd med frk. Aamund. Sådan som tingene udvikler sig i NA kunne det jo godt gå hen og blive pinligt for hoffet, hvis medierne for alvor begyndte at rippe alt for meget op i denne gamle romance.

      Stakkels Magrethe, og jeg vil gerne tro på, at de har mange af den slags bekymringer i de kredse :-)

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 17:55

    15. -> #12 PeterK

      “Måske tager han sin lille flok med til ‘Palæstina’”

      Det ville ikke være helt fremmed land for den indebrændte Gitte Seeberg. Allerede som konservativ var hun med i foreningen ‘Det Danske Hus i Palæstina’. Hvis du prøver, at checke støtteforeningen vil du se en lang ’stjerne-parade’ af loonies:

      http://www.dhip.dk/?q=hvem_er_vi

      Utroligt hun nogensinde har været medlem af et borgerligt parti.

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 18:32

    16. Kan du ikke huske, at de kørte spritkørsel, JensH?

      Det var vist ikke mange meter, men alligevel, det må i Se & Hør igen, her skal ikke udvises skånsel: Khaderstrofens partisekretær anholdt af politiet i beruset tilstand og for uansvarlig kørsel med rigets tronarving. Det er hot stof.

      Per Stig måtte jo også gå under åget, da det kom frem, at han for en 35 år siden havde været lidt sprittet bag rettet. Han blev i den grad detroniseret. Vi må have ligestilling, må vi.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 20:28

    17. -> #16 Mette

      “Kan du ikke huske, at de kørte spritkørsel, JensH?”

      Det er rigtigt. Det var en nytårsaften, og det frk. Aamund der sad bag rattet, og ud over hun var beruset så havde hun heller ikke kørekort. Kronprinsen tog ovenikøbet med på Politi-stationen midt om natten, selvom han vistnok ikke havde behøvet det. Politikens ATS kaldte hende resten af hendes tid som Kronprinsens kæreste for ‘Malou Øl-i-mund’ såvidt jeg husker.

      Av,av, av, hvis først Se & Hør vælger og svælge i den historie kan jeg sgu sidde og blive lidt nervøs for monarkiets fremtid i Danmark. Og urealistisk er det jo ikke, eftersom Malou Aamund jo har valgt at optræde i denne ‘reality-show’-farce som NA efterhånden har udviklet sig til at være.

      Jeg tror altså, at det ville være klogt, hvis hoffets spin-doktorer allerede nu udviklede en ‘damage control’ strategi.

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 20:53

    18. Morten Messerschmidt fik 11.000 personlige stemmer…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 19. november 2007 @ 21:13

    19. Jamen, han er også mere intelligent og synger bedre end Khaderstrofen, som er hinsides al damage-control.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 19. november 2007 @ 21:41

    20. Når DR Online skriver: “Den personlige opbakning til Ny Alliances frontfigur Naser Khader blev ikke påvirket af hans skift fra De Radikale.” kan jeg ikke være enig. Da valgkredsene ved dette valg blev større, burde de fleste der også opstillede ved sidste Folketingsvalg derfor opnå flere personlige stemmer. Når Naser Khaders personlige stemmetal, trods massiv medieomtale, stagnerer, må man derfor kunne konkludere, at hans folkelige opbakning er mindre i dag, end da han stillede op for det radikale venstre.

      Kommentar by Henrik — 19. november 2007 @ 22:46

    21. @5 PeterK
      Det er desværre umuligt, at forlange en sober og ærlig presse, når et klart flertal af journalister er fra “rød stue”
      Til gengæld kan vi glæde os over, den store dækning af Khader under valgkampen, for trods journalisternes promovering af Khader, så lykkedes det storheds-idioten, at fremstille sig selv, som det han er, en stor dum dorsk doven og ligeså inteligent! som sin belæste MOAR!!!

      Kommentar by li — 19. november 2007 @ 23:41

    22. -> #21 Li

      “som sin belæste MOAR!!!”

      Er hun ikke analfabet?? Det synes jeg at jeg læste et eller andet sted??

      Kommentar by JensH — 19. november 2007 @ 23:58

    23. HE HE den var måske lidt ond, men mon dog ikke det også var LIs pointe :-D

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 20. november 2007 @ 01:03

    24. Jeg er sikker på at han har et godt forhold til sin gamle mor, og at hun er stolt af ham, ingen tvivl om det og det skal ikke komme nogen af dem til skade.
      Til gengæld var det torskedumt af formanden for et parti der agiterer for mere indvandring, at trække en muslim der efter 33 år i landet er fuldstændig uintegreret op på scenen, uanset om det er hans mor eller ej. Selvmål.

      Kommentar by PeterK — 20. november 2007 @ 08:13

    25. Ha, Ha, Ha ….

      Jeg vil meget anbefale at læse denne artikel og ikke mindst bide mærke i det pragtfulde fotografi af Khaderstrofen, hvis stjerne hos JP er styrtdykket til langt under bundlinien.

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1175100.ece

      Smagsprøve:

      “Khader er nu ubestridt leder

      Af TROELS HENRIKSEN | KRISTIAN KLARSKOV

      Offentliggjort 19.11.07 kl. 22:25

      Ligestillingen mellem de tre stiftere i Ny Alliance er ophævet, og Naser Khader er nu ubestridt formand. (…)

      De to medstiftere, Anders Samuelsen og Gitte Seeberg, sidder ikke i gruppeledelsen, der i stedet bestyres af partiformand Naser Khader og overraskende nok af den nyvalgte Malou Aamund, der får posten som gruppesekretær. Naser Khader mener selv, at det er tegn på, at mere magt er koncentreret hos ham.

      »Jeg bliver endnu mere formand, end jeg var før. Det er mig, der sætter kursen, og vi behøver ikke at indkalde til ekstraordinære møder for at melde hurtigt ud. Der er 100 pct. opbakning og tillid til, at jeg sætter kursen,« fastslår Ny Alliances formand, Naser Khader.

      Hidtil har der været det, som Naser Khader kalder en musketer-ed blandt de tre stiftere af Ny Alliance. Khader, Seeberg og Samuelsen skulle være fuldstændig enige om de politiske budskaber.I sidste uge luftede personer i Ny Alliances bagland, heriblandt nogle kredsformænd, deres utilfredshed med Naser Khaders præstation under valgkampen. En enkelt foreslog, at Anders Samuelsen skulle være en overordnet talsmand for partiet, men det bliver ikke aktuelt.

      »Det er formanden, som bliver talsmand på tv og så videre. Vi opererer hverken med en næstformand eller en politisk ordfører. Det er formanden, som kører butikken,« fastslår Naser Khader og afviser, at der er tale om topstyring…”

      Kommentar by Mette (islamofob) — 20. november 2007 @ 12:30

    26. -> #25 Mette

      Den er virkelig til at få tårer i øjnene over:

      “Det er formanden, som bliver talsmand på tv og så videre. Vi opererer hverken med en næstformand eller en politisk ordfører. Det er formanden, som kører butikken,« fastslår Naser Khader og afviser, at der er tale om topstyring”

      Ja, jeg kan godt forstå det valg. Khadar gjorde det jo så fabelagtigt godt i valgkampen, at han ganske enkelt er det naturlige valg til at stå for kommunikationen af NA’s politik.

      Mon ikke allerede de øvrige parti-ledere ryster i bukserne over at skulle møde ‘migthy-Khadar’ i en TV-duel.

      Kommentar by JensH — 20. november 2007 @ 13:45

    27. Efter sigende har han tatoveret ‘demokrati’ på skulderen. Måske skulle han lige smide skjorten og tænke lidt over ordet. Nogle bud på hvor længe alliancen holder? Og en kvinde som sekretær – det er virkeligt nytænkning der vil noget.

      Kommentar by PeterK — 20. november 2007 @ 17:54

    28. @25 Mette (islamofob)

      Det er mageløst. Kunne de ikke have smidt nogle organisationsdiagrammer i den artikel, så det var nemmere at holde styr på alle 5 (fem!) folketingsmedlemmer ;-)

      Kommentar by Mallebrok — 20. november 2007 @ 18:19

    29. Hvis valgkampen havde varet nogle få dage mere, var NA slet ikke kommet i Folketinget. Idiotiet flød i en lind strøm ligefremt proportionalt med tiden.

      Nu vil jeg læne mig tilbage og le højt og uhehersket, hver gang “demokraten” trimler frem på skærmen. En dag kommer der et oprør mod denne utroligt emsige og snøvlende person, og ellers tænker jeg, at det passer flere af NA-folketingsmedlemmerne ganske godt, at deres rolle nedtones, for så har de større chance for at slippe fra det med skinnet på næsen.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 20. november 2007 @ 19:40

    30. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg efterhånden begyndt tænke på ‘Demokratiske Muslimer’ hver gang jeg hører navnet ‘Ny Alliance’. Det forekommer mig, at der er visse ligheder mellem begge disse medie-skabte ‘Khadar-projekter’. I begge tilfælde er medierne gået fuldstændig i selvsving, og alle mulige erhvervsfolk og kendisser har meldt sig under fanerne. Men tilsyneladende er den folkelige begejstring begge gange udeblevet, og ‘projekterne’ er ligesom faldet lidt til jorden. Er jeg den eneste der kan se lighederne??

      Kommentar by JensH — 20. november 2007 @ 20:16

    31. Nej, det er du ikke Jens, og der er flere oplagte lighedspunkter. Fx det at ophavsmanden ikke gider at gå i dybden med sine projekter. Han vil bare PÅ i pressen.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 20. november 2007 @ 22:11

    32. Ja det kom ihvertfald tydeligt frem i den udsendelse med hende trunten i demokratiske muslimer der endte med at melde sig ud (for så demokratisk var hun heller ikke, hvilket ca 90 % af klientellet heller ikke var, når vi altså taler muslimer)manden skulle ses og høres og det hele tiden, samme fremgangsmåde var det med Arogant alliance og pressen åd det råt begge gange, det burde sige alt om vores journaliststand.

      Man fattede slet ikke de overhovedet kunne skrabe 5 mandater sammen, så en del idioter findes der altså i dette land.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 21. november 2007 @ 00:35

    RSS feed for comments on this post.