21. november 2007

Mads Storgaard Jensen: Mogens Lykketoft blev desværre ikke statsminister…

Fra den dybe brønd med venstreorienterede bortforklaringer – intet mindre end en klassiker. Når venstrefløjen taber valg, har det intet at gøre med det politiske. Ph.d. Mads Storgaard Jensen i Apropos på P1, sidste torsdag.

  • 15/11-07 Apropos – Demokrati og pop.
  • Mads Storgaard Jensen: … kigger vi på den sidste valgkamp – det var det der var det store problem for Mogens Lykketoft, at han er jo altså, politiker, professionel politiker, men han er jo ikke så god til at sælge sig selv som menneske, og det fik jo desværre indflydelse på den valgkamp de kom til at føre – og deres valgresultat.

    Oploadet Kl. 05:53 af Kim Møller — Direkte link10 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5224/trackback

    10 Comments »

    1. Det kan ikke have noget at gøre med at Lukketoft og hele venstrefløjen (på nær Willy) lavede valgkamp på Velfærd/skat og ud med DF????
      At hele valgkampen så handlede om hvor meget politisk selvmord man kunne lave på 3 uger, var jo bare synd for rød stue, for Khader skabte da splid nok på blå stue til en vågen venstrefløj kunne have drevet store kiler ind i samarbejdet.

      Men nu ser det ud til at Helle og Pia skal se om kærligheden kan opstå mellem de to, så helle må hellere få smidt hele flokken af fløjkrigere ud af sit parti, inden den næste og for hende sidste valgkamp

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. november 2007 @ 07:57

    2. Jo, Jo, Jo, det gjorde det jo, Mads Storgård Jensen – heldigvis.

      Kommentar by Bodil. — 21. november 2007 @ 08:20

    3. ***men han er jo ikke så god til at sælge sig selv som menneske***

      NETOP! – det er der hele kernen til problemet ligger….han er nemlig ikke et menneske, han er en dinosaur -ovenikøbet en uddød én – men han selv og hans savlende tilbedere har endnu ikke set lyset, for hvis de havde, så havde opdaget at Lykkestofts tid på jorden var ovre.
      Men gider tilbede et fossil?

      Kommentar by Onion — 21. november 2007 @ 09:06

    4. Lidt ligesom når et firma der er gået ned, klager over at de ikke havde været gode nok til at markedsføre produktet. Kunne det overhovedet ikke tænkes at kunderne ikke ønsker det?
      Der har i snart mange år været svigtende afsætning af det socialdemokratiske produkt. Det var efter sidste markedsføringskampagne ramt af så svigtende afsætning, at man skal over 100 år tilbage for at matche det. Det kræver en vis elastik i begreberne at kalde det en sejr.

      Kommentar by PeterK — 21. november 2007 @ 11:10

    5. Underligt at en litteraturforsker som Mads Storgaard Jensen gør sig klog på valgresultater. Men nu er han jo selvfølgelig gammel KU’er.

      Kommentar by tagpap — 21. november 2007 @ 11:21

    6. Hvis Lykketoft var blevet statsminister, var Danmark kommet i krig me d krig med USA på den første dag, med Isarel den anden dag og
      Tyrkiet den tredie dag med den mands underlige holdninger.

      GG

      Kommentar by GG — 21. november 2007 @ 11:26

    7. forkerte Mads –> ham er er ikke KU’eren, beklager.

      Kommentar by tagpap — 21. november 2007 @ 11:47

    8. Ak-ak, Mads S. Jensen, på hvilket universitet og endnu tidligere, hvil-
      ket gymnasium har du så fået DIN indoktrinering? De bliver sgu hjerne-
      vaskede.
      Lykketofts problem begrænsede sig ikke bare til “manglende gennemslagskraft”, men mere til det faktum, at han i lighed med Sv.Auken
      i virkeligheden er SF’er, forklædt som socialakrobat.(Så er det lettere
      at få taburetter).
      Hans åbenlyse had til Israel- og modsat sympati for palæstinenserne – kostede ham MANGE stemmer. Hans USA-had ligeså. Hvem husker ikke, hvordan han harcellerede mod muren, som Israel byggede for at inddæmme de selvmordsbombere, der hvert år dræbte snesevis af uskyldige BØRN og
      UNGE. Fra op mod 35 angreb årligt, er de nu nede på 1 angreb årligt!!

      Bare synd for de stakkels forfulgte palæstinensere at de ikke kan få ram på flere skolebusser, cafeer og diskoteker og andre strategiske mål.

      Synd for Lykketoft, at de idiotiske vælgere ikke kan indse det. Endnu
      mere patetisk lyder det, når de manglende økonomiske bidrag fra fagbevægelsen får skylden. Indtil de sidste 2 valg har socialakrobaterne væltet sig i penge – langt mere end modparten – tvangsudskrevet fra LO-medlemmer, der for en stor dels vedkommende ikke kunne drømme om at støtte sosserne og TAK FOR DET.

      En ABSURD tanke: Tænk os et valg, hvor DR var neutral og læreanstalternes usmagelige indoktrinering af ungdommen bortfaldt, hvor mange mandater blev der så til Rød Stue?? Endnu mere ABSURD: Tænk, hvis de muslimske indvandrere stemte 50/50 på begge fløje, istedet for, som nu, at stemme der, hvor de tror, at de kan få mest ud af det, ligesom deres imamer anbefaler det ??
      HVOR FÅ MANDATER BLEV DER SÅ TIL RØD STUE ???

      Kommentar by ramses-2 — 21. november 2007 @ 15:08

    9. Jeg mener i overfortolker Mads’s statement og overskriften gør det samme , som vi skyder bl.a. DR i skoene.

      “Han er jo ikke så god til at sælge sig selv som menneske, og det fik jo desværre indflydelse på den valgkamp de kom til at føre” Desværre for soc.dem, men ikke nødvendigvis desværre til at de tabte.

      På samme måde, så kunne jeg jo sige at Asmaas tilstedeværelse på Enhedslistens listen desværre gik ud over de enhedslisten kandidater, der ikke støttede hende… Det er ikke det samme som at jeg gerne så hende i Folketinget eller Enhedslisten med mange flere valgte…..

      Hvis Mads’s udtalelse i sig selv er nok til at kalde på fordømmelse, så er der altså ingen grund til at lægge ham ord i munden.

      -> Ramses.
      Hvordan kan det være at Asmaa kun fik så få stemmer?

      Kommentar by LMNord — 21. november 2007 @ 15:24

    10. “Og hvilken filosof tør i dag stille sig op og tale om erhvervslivet som det danske samfunds væsentligste energikilde – og politikerne og den kulturelle elite som status-quo-bevarende institutioner med manglende evne til at opfinde brugbare løsninger på selv enkle praktiske problemer?”. (The Competence Centers oplæg til Mads SJ som foredragsholder)

      “Øget ulighed skærper rollefordelingen i samfundet og er med til at øge konkurrencen og dermed samfundets plussumsspil, i hvert fald i det omfang at uligheden ikke giver anledning til konkrete problemer, der hæmmer samfundets funktionsdygtighed. Altså er lighed ikke et gode
      som middel til mere velstand.” (Essay “LIGHED KONTRA RETFÆRDIGHED” 2005)

      Ikke ligefrem beskrivelser af en rød lejesvend :-)

      Kommentar by LMNord — 21. november 2007 @ 21:14

    RSS feed for comments on this post.