26. oktober 2013

Omfattende hærværk på den jødiske kirkegård i Horsens (september 2013)

For nogle uger siden blev den jødiske kirkegård i Horsens udsat for omfattende hærværk. Herunder en række tilsendte billeder.

“En gruppe ballademagere muntrer sig i øjeblikket med at lave hærværk på den jødiske kirkegård, der ligger i Frederiksgade. I sidste uge blev der væltet ca. 12 gravsten på kirkegården, og nu er det samme sket igen.” (Horsens Folkeblad, 20. september 2013)

Oploadet Kl. 14:40 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52307/trackback

16 Comments »

  1. Dominanskriminalitet, hvor lavt kan “mennesker”synke.

    Kommentar by Karl — 26. oktober 2013 @ 15:41

  2. “ballademagere muntrer sig….”

    Det er for alvorligt til at pjatte væk. Vær pjat, bliv journalist!

    Kommentar by Snaphanen — 26. oktober 2013 @ 16:13

  3. skete det på en muslimsk kirkegård kan jeg garantere for at gerningsmændende, uanset om de var blevet afsløret eller ej, ikke ville blive kaldt for “ballademagere der muntrer sig” men for “højreradikale ekstremister” eller værre. (uanset om det så var små 10 årige drenge)

    hvad nu hvis det der er begået af hitzb-ut-tahrir mens de har læst højt af koranen? feks verset om at vende hver en sten for at uddrive jøderne?… det er det sikkert ikke i horsens, men i københavn ville det være en reel mulighed!

    ville det ikke være rimelig relevant at blive oplyst om “kære” journalister? nej så hellere gætte på at det nok bare var et par ballademagere som keder sig,samme beskrivelse som politiet bruger om ghetto millitsen iøvrigt.

    hvad fanden skal vi efterhånden med medierne når det eneste de kan oplyse om er hvem der er gået videre i vild med dans og hvilken kendis der er snublet i en brandert..

    Kommentar by per — 26. oktober 2013 @ 17:02

  4. “En gruppe ballademagere”?

    Det lader til at man ved hvem det er men af en eller anden grund ønsker man ikke at sige det lige ud. Jeg kan kun komme på 2 “grupper” der gør sig i den slags idioti, nemlig nazister eller muslimske indvandre og af en eller anden grund tror jeg ikke det er nazister.

    Både de forurettede og journalisterne prøver på at skjule virkeligheden men alt de opnår er, som posten her, lidt eller ingen interesse.

    Lets face it. Folk er mere bekymrede for om deres havenisser blæser omkuld eller bliver stjålet.

    Kommentar by Santor — 26. oktober 2013 @ 17:11

  5. Det er lidt flovt, at journalister på lokalaviser/-blade altid skal bruge tuttenuttet og humoristisk sprogbrug, ved skildring af forbrydelser mod samfundet eller almindelige mennesker.
    – – –
    ‘Ballademagere’ . . . ‘Muntrer sig’
    – – –
    Herunder henregnes selvsagt også ‘Politiken’ – i det omfang den overhovedet måtte beskrive forbrydelserne.

    Kommentar by Bastardo — 26. oktober 2013 @ 17:23

  6. Læste at i Randers skulle der til og være en muslimsk kirkegård på østre kirkegård.
    I den ene ende er der jødisk gravplads og nu i den anden ende skal der oprettes en muslimsk. Og så endda oveni i tidligere kristne sløjfede gravpladser ser det ud til?

    Kommentar by xenofob — 26. oktober 2013 @ 17:32

  7. Med “En gruppe ballademagere” så kan vi anstændige frit placere skylden på enten nazisterne, muslimer eller andre af de højreradikale kræfter, der aktivt bekæmper det Danmark som vi elsker.

    Ærgerligt at disse højreradikale voldselementer har frit spil.

    Kommentar by Venstrefløjen — 26. oktober 2013 @ 18:05

  8. Venstrefløjen: Man må gå ud fra, at du virkelig ER dum, at du ikke bare spiller komedie.

    Hvor mange “højreradikale” har vi i Danmark, som er så antisemitiske at de ville gøre dette ? 30 ? Og i Horsens ?

    Kommentar by Josef K — 26. oktober 2013 @ 18:09

  9. Åh nej, har MC “Devil’s Choice” nu været på spil igen…

    Kommentar by Johnson — 26. oktober 2013 @ 18:29

  10. Venstrefløjser, du betegner dig som “anstændig”?
    Hvad forstår du egentlig ved det?
    Hvori består anstændigheden i din personlige opfattelse af verden?

    Kommentar by T. Snorrason — 26. oktober 2013 @ 19:19

  11. Så kan man vist ikke synke dybere…

    Kommentar by Jern Henrik — 26. oktober 2013 @ 21:15

  12. Ud over gravskænding, foregår der ildspåsættelser af knallerter, biler og containere om natten i ghettokvartererne og det bliver sjældent nævnt i medierne da Horsens kommune poster milliarder af skatteyderkroner i ghettoerne og det har skabt trykhed påstår politikerne, jeg tror at brandvæsenet er holdt op med at kører med horn til disse brande for at undgå opmærksomhed til disse natlige hændelser.

    Kommentar by emmagad — 27. oktober 2013 @ 01:00

  13. Hvad mon der ville ske, hvis en lastbil ‘kom til’ at tabe sin last af grisegylle ud over en muslimsk gravplads… Ville man så skrive: ‘nogle ballademagre muntrer sig i disse dage med at sprede lidt gødning på muslimske gravpladser…’

    Kommentar by Kuffarten — 27. oktober 2013 @ 01:35

  14. 2

    snaphane

    Alt det Møller skriver om er alvorligt.

    Kommentar by Liva — 27. oktober 2013 @ 08:37

  15. 2

    Sorry, læste forkert. Jeg troede at det var Møller, der skrev det citerede. Jeg beklager.

    Kommentar by Liva — 27. oktober 2013 @ 09:02

  16. Nu er de således at vi ikke ved hvem der har gjort det.
    Så selvom vi kan have begrundet mistanke om at det kan være kulturberigere, så er og bliver det spekulationer.

    Kommentar by Robert R — 27. oktober 2013 @ 10:45

RSS feed for comments on this post.