23. november 2007

Ny integrationsminister: Birthe Rønn Hornbech

Fogh fremlagde idag sit nye ministerhold, og det ser intet mindre end skræmmende ud. Birthe Rønn Hornbech som integrationsminister – Jakob Axel Nielsen længere frem i rækkerne… Danmark og alt jeg har kært under fodsålerne.

Strategisk set kunne det være en fordel at have BRH til at stå fast på de hårde beslutninger, men når hun ikke kunne stå fast på ytringsfriheden under Muhammedsagen, når hun er fyldt til bristepunktet med personlig antipati for Dansk Folkeparti, så er der intet der tyder på at hun vil gøre hvad der kræves.

Jeg går på druk.

  • 23/11-07 TV2 Online – Birthe og Anders krammer.
  • 23/11-07 TV2 Online – Rønn Hornbech: Principfast terrier.
  • 23/11-07 DR Online – Jakob Axel Nielsen gør kometkarriere.
  • 23/11-06 DR Online – Rønn Hornbech giver ny profil på integrationsområdet.
  • “Er du sindsyg nok til at betro høgen dine frygtsomme duer eller den fyldte fårefold til bjergulven?” (Ovid, De arte amandi 2,365)

    Oploadet Kl. 12:16 af Kim Møller — Direkte link79 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5236/trackback

    79 Comments »

    1. Så vil jeg med.

      Kommentar by Drokles — 23. november 2007 @ 12:34

    2. well husk at drikke nogen nørrebro brygs så :-D

      vær lidt solidarisk :-P

      og de smager jo godt.

      jeg har tænkt mig at købe nogle brygs idag. kun for at være solidarisk :-p

      Kommentar by Bue — 23. november 2007 @ 12:34

    3. Kunne Fogh have gjort et dårligere valg til denne vigtige post som Integrationsminister?? Eyvind Vesselbo måske?? Andre??

      Kommentar by JensH — 23. november 2007 @ 12:38

    4. Hvis Vesselbo også var blevet minister, havde partiet Ny Illoyalliance fået hele to ministerposter. Det ville nok være lige i overkanten, når det kun har to medlemmer i Folketinget.

      Kommentar by JanChris — 23. november 2007 @ 13:05

    5. Valget af BRH kan KUN ses som en krigserklæring overfor DF, et knæfald overfor NA og forventning om at dreje indvandre/flygtningepolitikken fra DF overimod halal-hippiernes lalleglade lejr.

      Hvis DF har nosser tilbage, vil jeg forvente at der kommer et mistillidsvotum til regeringen på et eller andet tidspunkt pga. BRH’s administration og løse fortolkning af et eller andet indvandre/flygtninge betændt problem.

      Og så får vi et nyt valg – men KUN hvis DF kan mønstre beviser for at BRH i pågældende tænkte situation er beviselige en “slapper”.

      Fogh er en genial taktiker, en pragmatiker uden lige og en eminent statsmand, men han er også en kold, kynisk manipulator og en hofsnog af format. Jeg er glad for vi slipper for en S-SF-R regering, men skuffet over den nye konstallation i Dansk politik, hvor NA har alt for meget indflydelse og jeg er skuffet over Fogh.

      Kommentar by Vantroende — 23. november 2007 @ 13:06

    6. Hvorfor i alverden har han valgt hende? For at lukke munden på hende og forsøge at holde hende loyal…

      Kan man ikke more sig over andet, så kan man da over alle grinebidderne på Kims screendump. Man kommer til at tænke på de tåbelige grine terapi-kurser som hele arbejdspladser tvinges igennem.

      SKÅL FOR FANDEN…

      Kommentar by EAM — 23. november 2007 @ 13:18

    7. Man kan da kun have respekt for en kvinde, der også hedder Johanne Sparrevohn :-)

      Jeg vil vente og så hvordan hun forvalter sin ministerpost FØR jeg drager på druk og/eller udenlands. Forhåbentlig vil hun fastholde synet på meningen bag lovgivningen, fremfor tårevædende enkeltsager.

      Kombinationen Integrations- og kirkeminister er interessant, da der i integrationsspørgsmålet er behov for at der stås fast på danske grundlæggende værdier, herunder et kristent grundsyn. På den baggrund er hun faktisk et ganske godt valg qua sin kristne baggrund.

      Kommentar by LMNord — 23. november 2007 @ 13:28

    8. Det er ikke mindre end en katastrofe. I første omgang troede jeg helt alvorligt, at det var en eller anden form for vittighed eller forsinket 1. april joke. Forbandede Venstreforrædere. De ved udmærket, at rigtigt mange venstrevælgere langt hen af vejen er enige med DF, og alligevel laver de sådan en svinestreg.
      Jeg håber så sandelig, at DF holder hende i meget stram snor. Hvis de gør det på det rigtige tidspunkt, ville et mistillidsvotum uden tvivl skaffe dem flere stemmer.

      Hvis jeg kunne, ville jeg joine Kim i hans druktur, men så tager jeg ud med nogle venner. Det her skal druknes og det kan ikke gå hurtigt nok.

      Kommentar by VikingDK — 23. november 2007 @ 13:32

    9. For mange år siden havde jeg det ubehagelige ansvar for en nødvendig administrativ ændring på en større dansk læreanstalt. Jeg vidste, at jeg ville blive rullet i tjære og fjer, parteret og lagt på hjul og stejle, hvis jeg blot gennemførte ændringen, hvilket jeg var i stand til og som sagt nødt til. Min egen chef var nemlig sært usynlig i de dage, og jeg var klar over, at han ikke var til sinds at overtage aben.

      Gode råd var dyre, og alligevel endte det med, at ændringen blev gennemført uden kritik, og at rektor for et andet universitet inviterede mig til frokost og spurgte, hvordan jeg havde båret mig ad.

      Nogen af jer har sikkert allerede gættet det.

      Jeg indkaldte de af mine medarbejdere, som jeg vidste ville blive mine hårdeste kritikere. De havde reelt set ikke indflydelse på forløbet, men jeg gav den den indflydelse. OK, jeg kunne have omstødt deres beslutning, men risikoen for, at det blev nødvendigt, var ikke stor, og den løb jeg.

      De potentielle ballademagere fik under et fortroligt møde pålagt at rådgive mig om, hvad der kunne gøres. De havde allerede skytset klart imod mig og blev forvirrede, men som de ordentlige mennesker, de trods alt var, tog de på typisk dansk manér imod udfordringen, hvorefter de gik i tænkeboks, og vi skiltes for nogle dage.

      Ikke overraskende meddelte de ved det næste møde, at der kun var én løsning på problemet, hvis man skulle handle ansvarligt. Men det ansvar ønskede de ikke at bære, hvorefter de overlod det til mig at træffe beslutningen. Derefter holdt de deres kæft, og vi var endda bleve bedre venner.

      Dette er management for begyndere, og lad os nu se, om Birthe Rønn Hornbech ikke lever op til opgaven. Fra nu af er hun jaget vildt, og jeg misunder hende ikke.

      Noget af det dejlige ved Danmark er, at de fleste af os trods alt ikke er længere fra hinanden, end at vi i en masse situationer godt kan risikere at have tillid til hinanden. Man kan være uenig med Birthe Rønn Hornbech, men man kan ikke tage fra hende, at hun er et ordentligt menneske.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. november 2007 @ 13:35

    10. Rolig nu!
      Det er s’gu da et smart træk af Fogh, og det burde du, af alle, kunne anerkende, Kim! Han sætter hende jo på Uriasposten! Intet tyder på, at den generelle linje på udlændingeområdet står til ændring (det er ingen for alvor interesseret i)- vi vil allerhøjst se nogle småjusteringer til benefice for det humanistiske storborgerskab og dets medier – og så kan den talende pompadeur stå ude i forreste skyttegrav og tage alle tærskene: Hendes hænder er bundne. Velkommen til den virkelige verden til BRH!

      Kommentar by polinos — 23. november 2007 @ 14:03

    11. PS
      I øvrigt dejligt billede. Se, hvor kælen hun er. Klart opsat på at behage FAR!

      Kommentar by polinos — 23. november 2007 @ 14:05

    12. “Jeg går på druk.” siger Kim Møller.

      Ej, hvad er du for en slunken hanekylling. :o) Op med næbet. Giv nu BRH en chance. Mon ikke BRH finder den smalle og stramme integrationspolitiske sti. Det bliver hun i hvert fald nødt til hvis hun vil vise loyalitet overfor VK regeringen.

      Kommentar by Janne — 23. november 2007 @ 14:06

    13. Lidt OT:

      Er der en der har et link til nogle undersøgelser der viser hvor mange penge vi egentlig bruger på de indvandrede? Man hører jo tal som en sjettedel af vores skattekroner…

      Kommentar by AMB — 23. november 2007 @ 14:11

    14. AAARRRGGGGHHH….
      Jeg tror ikke jeg orker DET. Sådan lige efter Khaderstrofen kom i Folketinget, og ASSma står i kulissen, parat til at indtage Folketingets talerstol, når mEnighedslisten finder det belejligt, at sætte hende ind.
      Nu skal jeg også belemres med en kristen mamut, der i sit gudsfrygtelige øjeblik, vil belærer mig i integrationens interesse, at vende den anden kind til! og i næstekærlighedens tegn, ikke tegne sjove tegninger!
      DET bliver ubæreligt sjovt!! nærmest anstændigt sjovt!!
      Tænk, jeg får også en ustyrlig trang, til lidt uanstændigt sjov i aften.
      Skål… før dette ikke også forbydes, i gudernes interesse, for ikke at komme til, at bruge en for høj TONE.
      Må JERES guder være med jer, for vi ugudelige, er nu FREDSløse!!!

      Kommentar by li — 23. november 2007 @ 14:26

    15. Der kan siges meget om Birthe Rønn Hornbech… hun har hidtil altid markeret sig som modspiller, som en kritiker af regeringens forslag uden selv at være konstruktiv, selv om hun havde en pointe fx om terrorlovgivningen. Hun har også altid sagt at hun ikke egnede sig som minister, da hun helst ville være i stand til at råbe op. Med andre ord ønskede hun ikke det ansvar og den indflydelse som hendes anciennitet og kunnen som politiker berettigede hende til! Det bliver nu spændende at se om hun kan føre konstruktiv politik.

      Sammenblandingen af kirke og integration er et højst uheldigt signal. Det er virkelig en gang grundtvigiansk suppe. Nu kan man godt holde op med at kritisere Jesper Langballe og Søren Krarup for at blande kristendom ind i politik, for dette her er da langt værre.

      Kommentar by Casper — 23. november 2007 @ 14:41

    16. Det bliver knald eller fald.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 23. november 2007 @ 14:51

    17. Jeg holder stadig BRH tilgode, at hun var den første der advarede og så de katastrofale konsekvenser udlændingeloven af 1983 kunne få (og fik) for Danmark.
      længe blev hun betragtet som en høg. Men sandt nok, Muhammedkrisen var hendes Waterloo som tilregnelig.

      Kommentar by Steen — 23. november 2007 @ 14:54

    18. Til 11 (polinos).
      Det er en klog udnævnelse, og alle burde slå koldt vand i blodet, før de bebuder verdens undergang. Jeg var også ret vred, men efter at have tænkt over det, har jeg ændret mening. BRH har været lidt ulden i mælet om ytringsfriheden – fra at støtte afskaffelse af racismeparagraffen som demokratisk nødvendig til at mene det modsatte, og under Muhammed-krisen var hun heller ikke klart for ytringsfriheden. Men til positivsiden må regnes hendes klare afvisning af generel amnesti til lovbryderne på asylcentrene, hvilket hun helt fornuftigt påpegede ville bombe asylpolitikken tilbage til tiden før den borgerlige regering. Det er faktisk det afgørende, og ikke de bløde holdninger hun til tider er kommet med i sager hvor – må det med skam erkendes – at heller ikke statsministeren har glimret ved sin principfasthed. Sålænge hun holder politikken på rette spor, gør hun ingen skade. Og hun er unægtelig mere kompetent end Rikke Hvilshøj, som desværre opbyggede sig et usympatisk image i dele af offentligheden. Hvis BRH kan give den førte udlændingepolitik – som gerne måtte være strammere – et mere menneskeligt ansigt, er udnævnelsen af hende slet ikke så tosset.

      Kommentar by PerH — 23. november 2007 @ 14:54

    19. Jeg tror fogh smider magten til foråret når der kommer storkonflikt pga de stakkels deltids sygeplejesker, og så kan alt sejle han smutter til EU.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 23. november 2007 @ 15:50

    20. I hvert fald på ét område vil vi se en fuldstændig fast kurs – og til det bedre. BRH leverede således en rigtig god og opløftende tiltrædelsestale i ministeriet (i sin helhed på News), hvor hun på klar og kontant vis på forhånd satte medier og journalister fuldstændig på plads og reelt tilkendegav, at det nu var slut med at løbe om hjørner med integrationsminsteren og med sandheden. Også i forhold til alle journalisternes “synd-for-asylsøgeren”-sager…hvor journalisterne bare skulle komme med en fuldmagt fra den givne asylsøger til, at ministeren kunne udtale sig om den enkelte personsag (når nu en asylsøger eller advokat åbenbart havde noget at brokke sig over), så sandheden kunne komme frem. Hvis de ikke ville det, så kunne de godt glemme deres offer-historier med halve sandheder og hele løgne – og dermed også overhovedet at forvente nogen udtalelse fra ministeren. Bortset fra – “Hvor er fuldmagten – så vi kan få sandheden frem”. Super sej indgang, Birthe – cool! Slut med medietyranniet på det her punkt!

      Kommentar by Optikeren — 23. november 2007 @ 16:10

    21. Jeg håber DF har modet til at trække tæppet væk under regeringen hvis BRH agerer som hun gjorde under Muhammed-krisen

      Kommentar by Nosferatu — 23. november 2007 @ 16:15

    22. Jeg har det meget svært med at forherlige en flodhest, også selvom den bliver kaldt birthe..
      Bare vent, der bliver masser af ballade om den søko/hest..

      Kommentar by Onion — 23. november 2007 @ 16:23

    23. Det er intet mindre end en vaskeægte skandale med Birthe “Tågehorn/Blålys” Rønn Hornbech som Integrationsminister. Farvel Danmark, farvel nationalstat. Det var det. Løbet er kørt. skuden sunker endnu hurtigere nu.

      Er der nogle her inde på Uriasposten som har forslag til hvor man skal flytte hen?
      -USA?
      -New Zealand?
      -Antarktisk?

      Jeg vil som Kim gå på druk, gravøl selvfølgelig……..

      Kommentar by Mea Culpa — 23. november 2007 @ 17:04

    24. > Kim: Går på vagt om en time, så hvis Du skal køres hjem inat er der en stout taxa-mand til disposition. Privat mobil sendes pr. e-mail!

      Kommentar by Oldo — 23. november 2007 @ 17:05

    25. Hmm jeg troede da Birthe Rønn Hornbech var en “hardliner”? Jeg kan huske at hun tilbage i valgkampen i 00/01, foreslog at stoppe alle familiesammenføringer fra Somalia og visse andre muslimske lande?

      Kommentar by Morten — 23. november 2007 @ 17:09

    26. Jeg flippede også da jegså BRH som integrationsminister, og så at slå integrations- og kirkeministeriet sammen. Ved nærmere eftertanke tror jeg det er genialt, nu er der kort snor i hende.

      Kommentar by PeterK — 23. november 2007 @ 17:23

    27. Snorens navn? Ministeransvarlighedsloven.

      Kommentar by PeterK — 23. november 2007 @ 17:23

    28. Til polinos

      “Det er s’gu da et smart træk af Fogh, og det burde du, af alle, kunne anerkende, Kim! Han sætter hende jo på Uriasposten!”

      Jeg tror, at du har ret, polinos. Ministerposten forpligter. Nu er det forhåbentligt slut med BRH’s slingrende kurs. (Man har jo lov at håbe).

      Kommentar by anders and — 23. november 2007 @ 17:28

    29. BRH kan ikke længere lege hattedame, men bør melde klart ud. Og hvis der er een ting som DF ikke vil lade regeringen finde flertal for uden om dem, så er det integrationspolitik. Så siger vi altså goddag mistillidsvotum !

      Men Fogh spiller sateme højt spil. Han sidder kun på DF’s mandater, ikke på NA’s, og det bør han nok komme ihu.

      Kommentar by DaLi — 23. november 2007 @ 18:18

    30. OFF TOPIC

      ***lige sket***

      De forbandede muslimske terrorist-perkersvin fra Voldsmose er terrordømt 11 & 11 & 4 år..
      Synd der ikke er middelalder straf til de svin – de burde ha knækket hver en knogle og derefter smides på lossepladsen.

      Den danske konvertit fik kun 4 år – han burde ha fået en dobbeltstraf for at forråde sit land og religionsgrundlag..

      TAG DEN, FUCKING PERKERSVIN!!!

      ***disclaimer: sorry sproget, jeg er fandeme træt af de islamiske røvhuller***

      Kommentar by Onion — 23. november 2007 @ 18:45

    31. Efter at BRH var i Dr1`s aftenhalløj, er jeg en smule mere beroliget.
      Det lød faktisk som om hun har tænkt at køre en stram linie som minister. Det er selvfølgelig muligt jeg blev blændet lidt af hendes kontante udmelding overfor hulkende journalister med enkelsags argumenter.

      Kommentar by Santor — 23. november 2007 @ 19:01

    32. Jeg vil tilsutte mig lejren af de forsigte optimister. BRH er kendt for sin kompromiløse holdning til frihedsrettighederne, selv om hun svigtede fælt under Motoon-sagen, men er jeg ikke i tvivl om, at hun som minister loyalt vil følge de retningslinjer, der er udstukket i regeringens politik.

      Hvis nogen så hendes tiltrædelsestale på TV2 news, så ville de lægge mærke til, at hun sagde, at hun ikke ville gå ind i enkeltsager medmindre journalisten havde alle kendsgerningerne (sådan ca. efter hukommelsen). Det var det, der var Rikke Hvilshøjs problem. Hun var en benhård administrator, men lod sig alligevel rode ind i enkeltsager. Hun fik et – formentligt ufortjent, jeg kender hende ikke – ry som en cold-hearted B*tch. Den risiko løber BRH ikke.

      Så lad os nu se. Under alle omstændigheder vil DF holde et vågent øje med hende, som andre her har pointeret.

      Kommentar by Mikael — 23. november 2007 @ 20:06

    33. Kunne det tænkes, at DF er konsulteret på forhånd?

      Kommentar by Hodja — 23. november 2007 @ 20:19

    34. Ihhh hvorfor fanden sætter DF ikke foden ned nu, dette er jo en parodi !

      Vi bør have et nyvalg og det hurtigt eftersom skiderikkerne i V/K åbenbart har besluttet sig at læne sig op af de radigale og ny arogance (som de vist på ingen måde fik mandat til)det blev præcis som jeg forestillede mig, der er ingen forskel (andet end for de rige) på S/R og så denne skodregering, de er begge lige forræderiske overfor Danmark og befolkningen, og udnævnelsen af overhattedamen var dråben.

      Åbenbart har V/K også en fælles forståelse med alle pånær EHL og DF angående at få trukket EU ned over hovederne på befolkningen (thi eliten ved jo bedst, men det er jo heller ikke dem der skal betale regningen med deres blod)ingen afstemning til traktaten men fjogh vil da mægtigt gerne have vi siger ja til at afskaffe de 4 forbehold….Fint men fra mig får du kun et rungende nej, og så min dybfølte foragt overfor jer skide landsforrædere.

      Ahhh så fik jeg raset lidt ud.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 23. november 2007 @ 20:23

    35. Lad os nu tænke den tanke, at vi snart skal til valg igen. Så er der ikke meget tilbage af NA’s mærkesager, og det ligger også tungt for sosialdemokraterne.

      Bagefter får vi måske en hel ny borgerlig regering. Eller en VK-regering med både S og O som støttepartier. S er jo ikke nær så hektiske i indvandrerpollitikken som NA. Problemet er vel, at socialdemokraterne i så fald skal vænne sig til ikke at være det førende regeringsparti.

      Jeg syntes, at det var beroligende at se den nye LO-formand Christian Børsting invitere Pia Kjærsgaard til et møde, og at han ikke sad på sit kontor og ventede på hendes ankomst, men stod i foyeren og tog smilende imod med fremstrakt hånd. Det er virkelig et godt signal at sende, og der vidner om, at han til fulde har forstået, at DF virkelig er et folkeligt parti med et socialt engagement. Det er jammerligt, at så mange ikke vil se det. Og dybt uretfærdigt. DF’erne har jo slidt som små heste.

      Det bliver morsomt at se BRH herse rundt med journalisterne, når de ikke har læst på lektien. :-)

      Kommentar by Mette (islamofob) — 23. november 2007 @ 20:26

    36. Flere skriver om det geniale i at dette holder Birthe Rønn Hornbech i kort snor. Men hvorfor har Venstre overhovedet sådan et løstgående missil? Vi har jo lige haft valg – hvorfor genopstillede Venstre dem der havde vist sig illoyale?

      “Minister for flygtninge, indvandrere og integration og kirkeminister”… GYS!

      Lad os se hvordan det går, jeg håber kort-snor-fortalerne får ret. Under alle omstændigheder går der nok ikke fire år før næste folketingsvalg. Så hvis Birthe Johanne Sparrevohn Rønn Hornbech fucker for meget op bliver der en chance dér for at slippe af med hende.

      Kommentar by Mallebrok — 23. november 2007 @ 20:30

    37. Jeg tror ikke på nogen “containment policy” over for Birthe Rønn Hornbech, og jeg er overbevist om, Fogh har udnævnt hende for at skabe kant til Dansk Folkeparti. Rønn Hornbechs private ven(!), Kjeld Holm, forsikrede i øvrigt også i TV2-Nyhederne her til aften, at hun ikke ville ændre sig det mindste, selvom hun blev minister.
      Mens jeg og en del andre raser over denne provokation, tager Pia Kjærsgaard det helt roligt. Hør selv her: (jeg beklager, at kvaliteten ikke er så god)http://teknial.dk/downloads/interviewmedpiakjrsgaardomudnvnelsenafbirthern.mp3

      Kommentar by JanChris — 23. november 2007 @ 20:33

    38. Her linket én gang til, så det ikke skal kopieres op i adresselinjen: http://www.teknial.dk/downloads/interviewmedpiakjrsgaardomudnvnelsenafbirthern.mp3

      Kommentar by JanChris — 23. november 2007 @ 20:35

    39. Jeg tror også godt, at der er et potentiale for, at hun gør sig totalt umulig; og så tror jeg, det vil fryde Fogh at fyre hende.

      I øvrigt – det taler man naturligvis ikke om – så er det vel at betragte som en degradering mht. Honni Kedegaard? Hun ser ud til at tabe slaget om at blive Bendt Betjents efterfølger til Lene Espersen. – Og så bliver hun vel fornærmet og stifter et nyt parti med nasser-Carter?

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 23. november 2007 @ 20:54

    40. Måske ikke så tosset en idé at sætte en fhv. politikvinde til at bestyre integrationsministeriet? Nu skal politiet – ud over at bevogte etniske politifolk – også sættes til at bevogte bybusser som transporterer den opvoksende generation af kulturberigere i skole:

      Ballademagere uden for rækkevidde

      Af Alice Krøger
      alkr@stiften.dk

      “Jeg havde aldrig troet, at nogen ville råbe danskersvin efter mig. Eller spytte efter mig, hamre truende på vinduet eller synge smædesange. Slet ikke, når min eneste brøde var, at jeg en eftermiddag tog bus nummer 52 fra Næshøjskolen i Harlev til Århus……..”

      http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071123/AAS/711230021/1002

      Buspassagerer chikaneres af børn i Gellerup

      Offentliggjort 23.11.07 kl. 09:03

      “En gruppe børn fra Gellerup – der tager bussen til skole i Harlev – chikanerer de andre passagerer så meget, at der nu er sat både politi og ekstra kontrol på bussen……..”

      http://jp.dk/indland/aar/article1179672.ece

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. november 2007 @ 21:46

    41. @35 Lars Findsen På Crack (islamofob)

      Jyllands-Posten roterer rundt om den varme grød med formuleringerne “En gruppe børn fra Gellerup”, “børn af fremmed herkomst” og “ballademagerne”. Øjenvidne-beretningen fra Århus Stiftstidende kommer meget tættere på at bruge m-ordet med “Herregud! Eller måske rettere Herre Allah”.

      Men i det mindste fint at Jyllands-Posten bringer historien. Mit gæt er at den ikke når længere ud i MSM.

      Kommentar by Mallebrok — 23. november 2007 @ 22:24

    42. @ 35

      Chaufføren skal bare ringe efter politiet når ungerne laver ballde. Som passende straf kan man inddrage deres buskort og blackliste dem hos trafikselskabet vinteren over. En rask gåtur på 10 km. til og fra skole i vintervejret, skal nok få dem på bedre tanker ;-)

      Kommentar by Henrik — 23. november 2007 @ 22:39

    43. #35 Jeg må indrømme, at når jeg læser øjenvidneberetningen og JPs artikel om den bus, kribler det i mig efter at samle en flok venner, tage noget robust beklædning på og tage en tur til Jylland for at skabe noget disciplin i den bus. Det er nærmest en borgerpligt. At den arabiske racisme rettes imod en somalisk chauffør kommer heller ikke som nogen overraskelse.

      Kommentar by ThomasL — 23. november 2007 @ 22:44

    44. ->38

      “At den arabiske racisme rettes imod en somalisk chauffør kommer heller ikke som nogen overraskelse”.

      Ja, det var også min tanke. Dén slags nuancer er bare helt uden for MSMs univers, hvor der blot er tale om en simpel dikotomi mellem onde, racistiske danskere og dæmoniserede mindretal/ædle vilde. Forhold som en århundredlang arabisk slavehandel med sorte afrikanere eller diskrimination af berberne i Nordafrika, eller for den sags skyld grønlændere i Gellerup, får ingen eller minimal opmærksomhed, da de skaber kognitiv dissonans og komplicerer journalistens arbejde unødvendigt.

      Historien her er et mareridt uden opvågnen, men jeg har alligevel lyst til at slå en ond latter op. Kom nu, alle I gode, anstændige mennesker, prøv at spinne dette problem væk – og hvilken symbolsk velkomst på ministertaburetten til Rønn Hornbech. Virkeligheden gik i dag op til ministeren og sagde: “Ka’ du ikke se at det hele er ved at gå fuldstændig agurk?”

      Det er måske en illustration af den tanke jeg har luftet adskillige gange her, om at et gennembrud i fornægtelsens Berlinmur formentlig ikke kommer som resultat af en revurdering af ‘offer’ og ’skurk’ i islamdebatten, men måske kommer når ens fysiske sikkerhed opleves som så truet, at de gode, anstændige idealer bare ikke kan bruges til en disse.

      Måske ikke lige præcis i den aktuelle sag her, men der er vel ingen ved deres fulde fem vil påstå at dette er en enlig svale, og at der ikke vil komme mange, mange flere lignende historier?

      Åh ja, i første omgang vil de prøve med, måske, at lade imamer køre med busserne; at poste penge i det bundløse hul – fritidstilbud, oplevelsesture til Sverige, SMS-kurser, en hip-hop-musical som lokkemad – måske vil det lindre lidt som når man pisser i bukserne for at holde varmen – men hvad gør vi så, lille du, Birthe Rønn Hornbech?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. november 2007 @ 23:51

    45. Vel det samme som hun mente vi skulle gøre under MO-krisen, dukke nakken og undgå at provokere dem ved vores blotte tilstedeværelse.

      Dette er begyndelsen på enden.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 24. november 2007 @ 00:17

    46. hehe. Det er helt utroligt hvor mange af jer, der bare kopierer Kims holdninger og bukker nærmest slaveagtigt for hans retorik.

      I kunne vel nærmest droppe al besværet med at formulere jer og udbryde jowohl mein fuhrer………

      Kommentar by peter — 24. november 2007 @ 01:26

    47. Til 39 (LFPC).
      Nu hører retspolitikken desværre ikke under integrationsministeriets ansvarsområde, hvilket er ærgeligt al den stund, at BRH faktisk er jurist. De personer, som berigede buspassagererne har formentligt dansk indfødsret, så i teorien er de jo allerede integreret i det danske samfund. Fotografen og den stærkt xenofile Jacob Holdt har foreslået et integrationsministerium til integration af danskerne, og det kan være, han får ret, dog ikke nødvendigvis på den måde, han ønsker sig. Unge med dansk indfødsret, der opfører sig racistisk over for somaliske buschauffører er lige det integrationsproblem, Jacob Holdt må have i tankerne, og ECRI og andre menneskerettigheds NGO’er vil her have et klokkeklart eksempel på diskrimination rettet mod en lille minoritet. Men her er det jo, der virkeligt kommer uorden i offerhierarkiet, for venstrefløjen kan næppe indrømme, at arabernes kultur på mange måder er racistisk over for andre etniske grupper. Så det bliver herefter svært at finde sine egne ben som frelst humanist. Men selvfølgelig er det hele gammeldanskernes skyld, så efter at have neutraliseret de unge kulturberigeres etnicitet, må man igen genopfinde den dybe tallerken, for at hele hierarkiet ikke skal bryde sammen. Det bliver svært at spinne historien til at aben som den plejer skal placeres hos DF, men venstrefløjens taktik med inversion af offer og gerningsmand giver sig ofte helt uforudsigelige udsalg.
      Den med imamerne i busserne lyder faktisk rigtig sandsynlig, og virker den ikke, hvad den næppe gør i lang tid, bliver næste logiske skridt formentligt etablering af endnu et lokalt selvstyreråd med kvasiofficiel myndighed og nærpoliti rekrutteret fra lokalområdet, hvor korrupte familiepatriarker styrer som hjemme i Mellemøsten, og det kun er referater og valgproceduren, der ikke vidner om at vi befinder os i et mellemøstligt diktatur.
      Somalierne er jo muslimer, og tankevækkende er det faktisk, at den arabiske supremacisme i dette som i andre tilfælde overtrumpfer islams løfte om universelt broderskab. Det burde give somalierne anledning til at overveje, hvorfor de forbliver muslimer.

      Kommentar by PerH — 24. november 2007 @ 03:38

    48. PerH 42 Det burde give somalierne anledning til at overveje, hvorfor de forbliver muslimer.

      Dét kræver at man kan lægge to og to sammen. Så (derfor); somalierne forbliver muslimer.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 24. november 2007 @ 07:35

    49. Mere multikultur fra Virkelighedens Verden:

      Kl 21.40 igår aftes midt på Amagerbrogade krydsede 8-9 små kulturberigere, alle formentlig under 18, 4 kørebaner for at nå frem til en gruppe på tre ældre murersvende der prajede en taxa. Murerne blev overdænget med slag og spark.

      Der råbes om om en “søster der i hvert fald ikke er en luder”. En ca 15 årig invandrer-pige er nok enig, for hun råber desperat at drengene skal stoppe og komme med hende, da mændende (murerne) jo “ikke har gjort noget” …

      Stærkt blødende flygtede alle murerne ned af vejen, hvor de forkomne talte med nogle vidner, der søgte at sikre sig at ingen var i livsfare eller noget. Bedst som politiet tilkaldes vender kulturberigerne tilbage, denne gang med knive, mindst tre knive muligvis flere, og der stikkes og snittes nu på livet løs imod murerne.

      Så smutter kulturberigerne og murerne står og ligger tilbage, helt rådvilde, og aner ikke hvorfor de blev overfaldt. Forespurgt om hvorfor de ikke slog igen, svarer den ene (over 190 cm og på mindst 120kg) at “jamen hvad skulle jeg gøre, de var jo blot kun børn?”.

      Politiet ankom efter 10 (ti) minutter, på trods af at der patruljeres kraftigt på Christiania, en strækning der på min cykel dagligt (inklusive 4 lyskryds) tager mellem tre og fem minutter at tilbagelægge.

      Alt det her er facts. Min svigermor var et af vidnerne og jeg så selv den sidste del (ungernes retræte) fra et vindue på Prags Boulevard.

      Nyheden figurerer endvidere ikke på nogen som helst medier. Det’ er bar’ det rene blackout.

      What spoon ? There is no spoon.

      Kommentar by DaLi — 24. november 2007 @ 11:20

    50. @42 DaLi

      Det er en absurd historie. Det meningsløse overfald er jo forrykt, men jeg synes det værste er at de tre granvoksne mænd ikke kæmper imod. Det virker som om de ikke opfatter hvad der sker – er det fordi angriberne tilhører den vedtagne offergruppe nummer ét, er det fordi angriberne er store børn, er det fordi man ikke løser problemer med vold som de jo lærte det i børnehaven og skolen, eller er det fordi at velfærdsstaten skal løse problemerne?… Det kan være det er en kombination af alt dette. Men hvis vi danskere ikke har livskraft, og kampvilje når det gælder, så er vi en etnisk gruppe under afvikling, og så kan vi istemme Steens svenskercitat: Vi kommer til at dø uden anden protest end et suk.

      Kommentar by Mallebrok — 24. november 2007 @ 13:27

    51. Møgungerne har, som erH er inde på, sandsynligvis dansk pas. Jeg kan derfor sagtens se politikens overskrift: ‘Somaliske buschauffører bliver truet af danske børn’.

      Kommentar by VikingDK — 24. november 2007 @ 14:19

    52. @ Mallebrok

      Den fik du rigtigt fat i, de tre murersvende fik OVERHOVEDET ikke fat i hvad der skete. Svigermor sagde det gik rigtigt tjept (og det er ikke det første overfald hun ser…). Hun brugte flere gange ordet “koordineret” til at beskrive det.

      Til gengæld sagde hun så også, at det nok var første og sidste gang at de herrer lod sig overfalde på dén måde.

      Jeg talte desværre ikke selv med nogen af dem.

      Kommentar by DaLi — 24. november 2007 @ 14:42

    53. Jeg har nu ogsaa en meget god fealing med BRH, hun har mandsmod, og har reelt ikke skulle forholde sig til integrationspolitikken endnu paa andet end overskriftsniveau.

      Hun ved at hun reelt vaelter regeringen hvis hun begynder at spille smart, saa hun kan ikke goere noget. Reelt sidder hun og steger i sit eget fedt. Og naar hun saa faar en reel indsigt i omraedet, saa vil hun sikkert aendre mening. Heruover daekker Fogh en flanke af; han sikrer sig at BRH ikke stemmer imod ham paa udlaendinge omraedet, han sikrer sig at DF skal bruge en masse energi paa at holde BRH i oererne, energi de saa ikke kan bruge paa andre omraader. Laes: EU!

      Hvis jeg var DF ville jeg skynde mig at vaelte regeringen ved foerst kommende lejlighed – det ville saette en kaep i hjulet paa Fogh og hans smarte traek, og det ville give DF flere mandater, det ville hindre vores indgang i EU – og venstrefloejen har brugt alt deres krudt op, og gadevolden er blevet saa slem, at det bliver det naeste valgs tema.

      Altsaa hvis Fogh spiller smart, saa maa han jo laere paa den haarde maade hvem der reelt er tungen paa vaegtskaalen i Danmark; DF.

      DF skal vare lige erkende at det er det de er; tungen paa vaegtskaalen, det er da derfor de har saa meget magt.

      Kommentar by Yggdrasil — 24. november 2007 @ 14:45

    54. @53 Yggdrasil
      Forstår jeg dig ret :-)
      Fogh “laver” en Thorkild Simonsen??
      Ved ikke om du kan huske, den handlingslammede Nyrup/jelved regering, der overhoved ikke havde styr på invaderingen og den vidt åbne “ladeport” der gjorde, at hovedsageligt uintegrerbare familiesammenføringer og frivillige gedevogtere!!! fra hovedsageligt muhammedanerlande strømmede hertil.
      Tillige havde de lovet dem boliger efter 3mdr i DK, ligesom visse partier er inde på igen, nu hedder tilstrømningen bare asylanter, same-shit!!
      Derfor havde alle kommuner svært ved, at følge med, da det medførte en overstrømmende, ja, nærmest uløselig opgave, så derfor råbte adskillige socialdemokratiske borgmestre op, deri bland Thorkil Simonsen fra Århus.
      Han blev som bekendt minister som Rønn Hornfis, og derefter skete der absolut INTET, Simonsen var tavs og tilstrømningen fortsatte indtil Herrens År 2001….

      Kommentar by li — 24. november 2007 @ 16:02

    55. Apropos terror i de århusianske busser:

      Udsmidning af indvandrerfamilie fra Gellerup udsat

      Ritzau 24.11.2007

      En udsmidningstruet indvandrerfamilie i Gellerup Parken ved Århus har fået et par års henstand, fordi Procesbevillingsnævnet netop har forlangt udsættelsesforretningen afgjort i Boligretten.

      Familien stod eller til at blive sat ud af deres lejlighed på torsdag, fordi Brabrand Boligforening holdt deres dengang 14-årige søn medansvarlig for ildspåsættelser som hærgede boligkvarteret sidst i 2006.

      Men med Procesbevillingsnævnets afgørelse er der lagt op til retsforhandlinger både i Boligretten – og hvis familien taber her – i landretten. En proces, der i givet fald vil vare et par år, skønner leder af Indvandrerrådgivningen i Århus, Leif Randeris.

      Han siger, at udsmidningen er ulovlig, fordi drengen både i byretten og i landsretten har trukket en tidligere tilståelse over for politiet tilbage.

      ————–

      Når et modtræk mod hverdagens terror omsider bliver forsøgt, drukner det i jura. Hvor mange hundredetusinder af kroner mon denne sags behandling kommer til at koste? Og hvem tror I, skal betale? Og selv hvis balladefamilien blev smidt ud, hvem skulle så betale for, at den fik et andet sted at bo?

      Det danske samfund, her i form af et boligselskab og Århus kommune, er ganske enkelt ikke rustet til kamp. Der skal noget helt andet til.

      Om det kommer, og om det kommer i tide – den, der lever, vil få det at se.

      Kommentar by Crass Børsting — 24. november 2007 @ 16:25

    56. @54 li
      Jeg forstaar dig saadan, at dit spoergsmaal er: Hvis den borgerlige regering bliver vaeltet, saa faar vi en socialdemokratisk regering, og ville det derfor ikke vaere hasarderet at valete regeringen?

      Det tror jeg bare ikke er tilfaeldet, fordi: Styrkeforholdet er reelt anderledes i dag end det var da Glistrup vaeltede den borgerlige regering, DF har et meget mere solidt tag i deres vaelgere. Og den eneste grund til at den borgerlige regering er saa svag er fordi NA har stjaalet nogle stemmer, som de politisk set ikke har saerlig meget daekning for. Saa der er en god chance for, at NA’ stemmer vil vandre tilbage til den borgerlige blok ved et nyt valg.

      Yderligere har venstrefloejen brugt alt deres krudt op, og er ikke parate til en ny valgkamp. Maaske organisatorisk, men ikke politisk.

      DF har altsaa en stor chance for at vinde valget naeste gang. Hvis de gjorde det ville DF have vist sin reele styrke, NA vil vaere ude, og den borgelige regering mere velkonsolideret.

      Det er et gamble, men DF har alligevel ikke den indflydelse deres position og mandat berettiger, saa hvorfor ikke?

      Kommentar by yggdrasil — 24. november 2007 @ 16:29

    57. Fogh skal ikke hele tiden “spille smart”, han er , som #53 siger, afhængig af DF, og deres stemmer, og det må forventes udmøntet.
      Med hensyn til gadevolden og den’s Fascistiske medløbere er der vel ikke så megen tvivl , Københavns “Overborgmester” er på linie med gadens “parlament” og forsøger at bringe sig og sine på plads i den “nye struktur”.
      At den efterhånden har mindst 35 år på baqen , lader vi som om vi ikke husker.

      Kommentar by PB — 24. november 2007 @ 16:38

    58. @56 Yggdrasil
      Jeg var nu mere inde på årsagen til Fogh`s valg af Røn Hornbeck.
      For umiddelbart virker hun mere følelses forført end fornuftig, at lade følelserne få frit løb!! i politik, syntes jeg ikke er smart, jo, hvis man er så fegj, så man bare vil være et “gutenmenchen” som vensterfløjen, der har plads til totalitære islamister
      , så man efter min mening for langt ude.
      Tror DF nok skal give Hornbeck “kam(p) til sit hår”

      Kommentar by li — 24. november 2007 @ 16:55

    59. “56. Og så er det ud og skrælle kartofler.

      Kommentar by PB — 24. november 2007 @ 17:25

    60. @56 yggdrasil
      “DF har et meget mere solidt tag i deres vaelgere”

      Jeg var én af dem der stemte liste O denne gang, men Dansk Folkeparti har ikke noget solidt tag i mig. Hvis ikke de forstår at få klar indflydelse på udlændingepolitikken, men istedet bruger krudtet på lønforhøjelser til offentligt ansatte, alternativ behandling på sygehusene og den slags pjat, så finder jeg et andet sted at sætte mit kryds næste gang.

      Kommentar by Mallebrok — 24. november 2007 @ 20:32

    61. 60 Hvor ?

      Der er jo i princippet INGEN andre end DF der sætter det kulturkonservative på dagsordnen vel, og desvære kan de jo ikke, selv med 25 mandater bestemme alt vel ?

      Men jeg er enig de skal safssusemig holde orden på udlændinge området, og det ved de med garanti også( må man da håbe, for ellers mener jeg såmænd også de har svigtet).

      Men jeg kan nu ikke få ondt af at DF også tilgodeser sine andre mærkesager som at give lidt til lavlønsgrupperne (især fordi der er sket et stort svigt i mange faggrupper, i princippet finder jeg det da ganske forkert at jeg som arbejdsmand tjente næsten det dobbelte af hvad folk der har ansvar for mennesker gjorde og de har enda uddannet sig til det)sålænge de også bare sætter Udlændingene og EU spørgsmålene på dagsordnen for det er såmænd også det jeg går mest op i.

      Men som jeg har skrevet før håber jeg på et hurtigt valg, for åbentbart må vi have helt afklaret hvad det er majoriteten af befolkningen ønsker (og traditionen tro skyndte V/K at smide skattelettelser i spil så glider Danmarks afviklelse også lettere ned med en ekstra fladskærm)lidt mere på lønseddlen eller et Danmark der også eksisterer som vi kender det om 20 år.

      Ja jeg gruer i den grad for mine fremtidige børnebørns skyld, for denne lala kurs V/K er slået ind på er i mine øjne ikke et hak bedre end de forige S/R regeringers konsekvensløse zigzag politik.

      Men igen DA og mange borgerlige var jo altså kraftigt medvirkende til at skabe indvandre katastrofen, det bliver bare lidt bekvemt gemt væk under mantraet det hele er venstrefløjen og de radikales skyld, og det enda med præcis samme argumenter som de bruger nu…Arbejdskraft, for igen er det logik at det er langt bedre for erhvervslivet at der er tre-fire der skal slås om samme job så kan “fjolserne” få lov at underbyde hinanen, men stadig vil vi ikke lære af fortiden sålænge der bare er lugten af en hurtig profit.

      Og samme sang synger de selvsamme endnu engang, og nu har de jo også fået “anstændighed” med i deres arsenal til ødelæggelse af nationalstaten Danmark.

      Weee vi er alle europæere…Fra island til Damaskus, og hovedreligionen på sigt skal man vist være naiv for ikke at kunne se bliver islam indenfor nogle generationer, igen behøver man bare se på historiens fejltagelser og det imod en religion og kultur der ikke har ændret sig en tøddel de sidste 1500 år, mens vi tilgengæld har ændret os til at være en flok konfliktsky nosseløse bløddyr….Velbekommen og tak for alt.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 24. november 2007 @ 21:19

    62. @ Mallebrok
      Årsagen til at voksne mænd ikke griber ind overfor disse børn, er at de ikke kan andet end at tabe ved sådan en konfrontation. Der er meget få, bortset fra de som var i bussen, der vil anerkende voksne mænds “angreb” på børn. Mændene vil 1. blive sendt igennem hele retssystemet og 2. risikere at møgungernes endnu mere psykopatisk anlagte fætre og brødre hævner sig på dem og deres familie. Det er så meget lettere at ignorere det, og lade hverdagen gå sin gang.

      Men tro mig, hvis ikke disse voksne mænd havde statens håndjern på, så var disse islams børn med garanti fløjet ud af bussen med røven først.

      Kommentar by VikingDK — 24. november 2007 @ 23:24

    63. Til 62 (VikingDK).
      I en tidligere tråd var spørgsmålet om borgernes ret til selvforsvar oppe at vende. Sagen handlede ganske vist om urmageren, men hele den skizofrene holdning til selvforsvar, hvor en person risikerer at blive frifundet for vold men samtidig dømt for ulovlig våbenbesiddelse, fortjener muligvis et nærmere eftersyn.
      Statens magtmonopol eksisterer jo ikke for at humanisterne skal kunne klappe hinanden på ryggen, men fordi det er den mest rationelle løsning at overlade staten myndigheden til at gennemtvinge loven om nødvendigt med tvangsmæssige midler. Vi bliver sgu afvæbnet på alle områder fra vugge til grav. Jeg synes normalt, Kimpo er for ekstrem, men med hensyn til feminiseringen af samfundets værdier har han nok fat i noget rigtigt.

      Kommentar by PerH — 25. november 2007 @ 00:04

    64. ->63

      “Jeg synes normalt, Kimpo er for ekstrem, men med hensyn til feminiseringen af samfundets værdier har han nok fat i noget rigtigt”.

      Der er et fantastisk vigtigt essay af Paul Weston på GoV som kommer ind på problematikken med den katastrofale dynamik som opstår, når Vesten feminiserer sig selv og stopper med at føde børn, mens den ukritisk lukker mindretal ind som ikke blot reproducerer sig selv, men ikke forventes at aflægge sig sine traditionelle maskuline kultur. Fra ” Cool War — Warm War — Hot War”:

      “If the entire world was full of feminised men then perhaps we could, as the liberal/left persistently shrill, “give peace a chance,“ but in a continent of Western girly men and masculine Muslim Jihadists, it is obvious who has the upper hand. As feminists (male and female) continue with their social engineering of Western boys, whilst refusing to condemn the inculcated aggression of Muslim boys, one is led to conclude that this is not simply a case of typical short-sighted liberal stupidity, but a deliberate attempt to further negate the ability of Western males to recognise the threat before them, let alone stand toe to toe with the enemy”.

      http://gatesofvienna.blogspot.com/2007/11/cool-war-warm-war-hot-war.html#readfurther

      Anbefales stærkt – frisk ammunition til Kimpo, og tankevækkende for alle. Kommentarerne bør også læses.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. november 2007 @ 01:18

    65. @62 VikingDK

      Nu handlede min kommentar om de tre murere der blev angrebet – slået til blods og stukket med knive. De havde al mulig moralsk ret til at forsvare sig selv, og jeg vil tro at juraen siger det samme, ellers er der noget galt med den.

      Den episode du nævner, med bussen i Århus, var der den somaliske buschauffør og flere danskere der sagde fra.

      Du har desværre ret med hensyn til hævn fra fædre og ældre brødre. Der er brug for at retssamfundet viser det er et retssamfund.

      Kommentar by Mallebrok — 25. november 2007 @ 09:51

    66. @61 whodares

      Som det politiske landskab ser ud nu, så er offentlige lønforhøjelser, alternativ medicin på sygehusene og den slags pjat prisen for en stram udlændingepolitik. Hvis vi betaler prisen men ikke får leveret varen, så har Dansk Folkeparti svigtet, og så vil de miste mange stemmer ved næste valg.

      At få sin politik igennem handler om at få noget et sted og give køb på noget et andet sted. Hvis Dansk Folkeparti giver køb på stram udlændingepolitik for at gennemføre andre af sine programpunkter, som for eksempel offentlige lønforhøjelser, så kan man jo lige så vel sige at “så glider Danmarks afviklelse også lettere ned med en ekstra fladskærm”.

      Det med at vi skal åbne grænserne fordi vi har mangel på arbejdskraft er en uigennemtænkt floskel der er beregnet på at placere afsenderen i “det gode selskab”. I et samfund der ikke er gennemreguleret vil der altid være mangel på arbejdskraft. Der vil altid være en vej der skal repareres, graffiti der skal fjernes, parkeringsskiver der skal tjekkes, dræbersnegle der skal jages, og så videre. Det vil være et spørgsmål om pris om det bliver gjort. Arbejdskraftmangel er ikke i sig selv et problem. Din bekymring for at arbejdsgiverne bare vil have et købers marked for at presse lønnen er stort set uden grund. Hvis vi ser bort fra de mest trivielle jobs, så ser arbejdsgiverne på kvalifikationer, menneskelige egenskaber, kemi med de kommende kolleger, og vil gerne ansætte ham der forlanger en højere løn, hvis han er den rigtige til jobbet. Men du kan måske have ret i at købers marked tanken er en fiks idé hos kontoristerne i DA. Vores erfaringer siger os at de horder der ville strømme til Danmark hvis vi slækkede udlændingepolitikken ikke ville være den arbejdskraft som virksomhederne mangler, men istedet vil øge vores forsørgerbyrde og accelerere Danmarks afvikling.

      Kommentar by Mallebrok — 25. november 2007 @ 10:32

    67. #64 LFPC ”
      http://gatesofvienna.blogspot.com/2007/11/cool-war-warm-war-hot-war.html#readfurther

      Anbefales stærkt – frisk ammunition til Kimpo, og tankevækkende for alle. Kommentarerne bør også læses.”

      Helt enig, det var virkeligt læseværdigt. Den tager 5-8 minutter.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 25. november 2007 @ 10:38

    68. Tak for tippet, Cracker. Har læst, vender tilbage senere..

      Kommentar by Kimpo — 25. november 2007 @ 14:42

    69. Til 64 (LFPC).
      Tak for linket. Ja den er meget tankevækkende. Sverige er forøvrigt et land, hvor der hersker en officiel statsfeminisme, og hvor der samtidig begås mange voldtægter. Og vi kan godt antage, at der blandt forbryderne er en overvægt af mænd fra en bestemt verdensdel og som naturligvis helt tilfældigt fra deres religion har indoptaget et bestemt kvindesyn. Der er desværre mange kvinder inden for det nogen meget bramfrit har betegnet som segmentet af fisseletfeminister — yngre veluddannede kvinder med bløde humanistiske værdier — der nærer større afsky for deres medsøster Pia Kjærsgaard, end de nærer for de fremmede sexfrustrerede muslimske mænd. Men de danske kvinder, som stemmer på humanistiske partier, der ønsker åbne grænser, skal nok få sig en overraskelse. De importerer bogstaveligt talt deres egen fremtid! I betragtning af at sharianormer er særligt ubehagelige for kvinder, bør det vække undren, at kvinder som Rikke Andreassen, Lotte Svendsen og andre fra den veluddannede elite virkeligt tror, der er en plads til dem i et samfund med en aggressiv muslimsk minoritet. Et kulturmøde er knapt så harmløst, hvis det indtræffer uforberedt i en mørk gyde efter et discoteksbesøg. Der er, uanset om man kan lide det eller ej rigtigt mange af vestlige kvinder, der altid står parrat til at komme med undskyldninger for repressive kønsnormer i det muslimske miljø. Interessant er det, og personligt tænker jeg, at mange vestlige kvindelige islamapologeter virkeligt ønsker at se muslimske kvinder med hijab som et symbol på alternativ frigørelse, fordi kulturrelativisme er blevet den eneste bagdør gennem hvilken man som moderne vestlig kvinde legitimt kan undsige emancipationens dårligdomme uden at være nødsaget til at genoverveje paradigmet om fuld ligestilling. Men de vestlige kvinder, der sælger sig selv til djævlen, fortjener også alt, der måtte overgå demom føje år.

      Kommentar by PerH — 25. november 2007 @ 15:51

    70. – 68 PerH

      “personligt tænker jeg, at mange vestlige kvindelige islamapologeter virkeligt ønsker at se muslimske kvinder med hijab som et symbol på alternativ frigørelse, fordi kulturrelativisme er blevet den eneste bagdør gennem hvilken man som moderne vestlig kvinde legitimt kan undsige emancipationens dårligdomme uden at være nødsaget til at genoverveje paradigmet om fuld ligestilling. Men de vestlige kvinder, der sælger sig selv til djævlen, fortjener også alt, der måtte overgå demom føje år.”

      Mener du virkelig det ved nærmere eftertanke?

      OK, sætningerne mellem de sidste to punktummer kan jeg gå med til. Men hvad lægger du i begrebet “fuld ligestilling”?

      Kommentar by Mette (islamofob) — 25. november 2007 @ 18:16

    71. Til 70 (Mette).
      Med “fuld ligestilling” mener jeg ikke lighed for loven i negativ forstand, som vel alle kan støtte, men positiv ligestilling i betydningen social engineering. Eksempler på social engineering er kravet om at mænd og kvinder skal dele barsel; kønskvotering i bestyrelser og ikke mindst den økonomisk betingede forventning til kvinder om, at de skal arbejde uden for hjemmet, selvom de ønsker at leve et traditionelt hjemmeliv. Fra nogle kvindelige bekendte, der stemmer humanistisk, hører jeg ofte – når vi diskuterer islam – hjertesuk – og vage lovprisninger af det muslimske familiemønster samt apologetiske forsikringer om, at vores vestlige frigørelse nok har mange gode men også dårlige sider, og overvejelser om at den muslimske familiestruktur på trods af dens mangel på formel ligestilling, er en model vi kunne lære noget af.
      Selvfølgelig noget vrøvl. Men jeg kan ikke ellers tænke mig, hvad der får vestlige kvinder til at konvertere til islam eller til at optræde som dens apologeter. For nogle vestlige frigjorde kvinder bliver tolerancen over for muslimske kønsnormer måske eneste udvej til at lægge lidt afstand til synet på den vestlige frigjorde kvinde. Samme kvinder kunne lige så vel forsvare det kristne familiemønster i USA, men gjorde de det, ville de utvivlsomt føle sig for tæt på den kulturkonservative højrefløj, men det kan man ikke tillade sig som pæn kulturradikal.

      Kommentar by PerH — 25. november 2007 @ 19:49

    72. #&& Mallebrok

      Måske er jeg bare ikke så god til at formulere mig (jeg ved det såmænd godt selv) men jeg var nu enig med dig, jeg mente bare at sålænge de holdt stram orden på udlændinge spørgsmålene, gjorde det intet for mig at de også brugte deres indflydelse på deres andre mærkesager.

      Men vi er helt enige om at giver de bare det mindste køb på udlændinge/flygtninge området, ja så har de svigtet.

      Men som jeg startede med at sige tror jeg nu også at de er helt klar over det i DF.

      Men stort uenige var vi nu ikke, såmænd spurgte jeg dig bare om hvor man så skulle sætte krydset for hvis DF skulle svigte groft, ja så er der altså bare INGEN alternativer.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 25. november 2007 @ 21:22

    73. -> 71 PerH

      Moderne kvinder har gennemgående for meget om ørerne. Der skal ikke meget til at vælte kalenderens mange gøremål, og perfektionskravne er efterhånden urimelige.

      Her du hørt om den tyske tv-vært og forfatter Eva Herman og hendes bog “Das Eva Prinzip”?

      Anders Raahauge interviewede hende først på året, og det hun kalder tabuet om den store smerte. Her kommer nogle kapitel-overskrifter:

      Hvordan vi afskaffer os selv

      Selv-realiseringens livsløgn

      Den fornægtede forskel – hvorfor Eva ikke er Adam

      Kvindens maskulinisering

      Børne-dramaet – hvordan vi lever i følelsernes istid

      Samfundet uden bindinger – hvordan vi mister grebet

      Feminismen åd vore børn

      Den tæmmede mand og den tabte kvindelighed

      Respekt for forældrene

      Befrielse for tankeforbud

      Nødvendigheden af forsoning

      Ansvar og nye livs-udkast

      ———-

      Dette er diskussionskræs, synes jeg, for det er emner, vi alle har stærke meninger om. :-)

      Så vi snupper lidt mere:

      “TÆNKER NOGEN PÅ BØRNENE?

      Af ANDERS RAAHAUGE

      ARD-studieværten Eva Herman har bragt sindene i kog i Tyskland med en bog, der bryder staven over feminismen.

      Det regnedes for en mellemstor skandale og en skændig faneflugt fra de sluttede kvinde-rækker i Tyskland, da ARDs tv-vært Eva Herman for fire måneder siden udgav bogen “Das Eva Prinzip”.

      Den er en bredside mod feminismen, som i Eva Hermans øjne har ført kvinderne ned ad en forkert sti en, der fører til opslidende magtkampe på arbejdsmarkedet på mændenes præmisser og tilsvarende fortrængning af kvindens oprindelige egenskaber, som efter hendes mening består i indføling, loyalitet og tålmodighed.

      Frigørelsen bragte en ny tvang med sig, nemlig til at realisere sig selv gennem en karriere. Lystrer man ikke den parole, falder der brænde ned fra medsøstrene. Derfor kæmper kvinderne nu som dresserede flokdyr mod deres egen natur, de kyser mændene bort, får ingen eller kun få børn og ser dem i så fald kun få timer om dagen, lyder det fra Herman.

      Modangrebene blev selvsagt heftige. Helvede brød faktisk løs over den kendte studieværts hoved. Eva Herman blev kaldt adfærdsforstyrret, og hun bragtes hen i nærheden af nazismens tankegods. Ville hun påføre sine medsøstre kronisk dårlig samvittighed og piske dem hjem til kødgryderne? Og når hun tilmed selv var en af landets højest profilerede karrierekvinder, skulle hun så angribe andre for, hvad hun selv havde begået?

      Raseriet fik muligvis en tand ekstra, fordi Eva Herman er en rollemodel, hvis synspunkter er sikret betydelig gennemslagskraft. Seer-undersøgelser har flere gange kåret hende som nationens bedst kendte, kvindelige tv-vært.

      Kvindernes smerte
      I al fald blev bogen en bestseller, og i dens kølvand foranstaltes nu lange rækker af arrangementer og panel-diskussioner i tv og radio. Og hun modtog 5.000 e-mails fra bogens læsere. Noget kunne altså tyde på, at hun i al fald har ramt et ømt punkt.

      Er det også hendes indtryk, at der hersker megen smerte ude blandt kvinderne eller i familierne i et Tyskland anno 2006?

      »Det mener jeg bestemt. Af den umådeligt heftige reaktion på bogen kan man se, hvor stor smerten er. Folk reagerede meget emotionelt, enten voldsomt afstandstagende eller meget positivt. I medierne var reaktionen stærkt negativ men der skal man vide, at mellem 60 og 70 pct. af de tyske medie-mennesker er barnløse. Mange opfattede bogen som et personligt angreb.

      Men det skal gøre ondt, før det bliver godt. Den første reaktion var så emotionel, tror jeg, fordi smerten sidder så dybt og aldrig har måttet omtales. Nu er katten ude af sækken, og man får chancen for at vænne sig til emnet. Og måske finde nye vinkler på det. Det ville være en stor fordel for morgendagens samfund og for børnene.«

      Var den private reaktion anderledes end den offentlige?

      »Af de 5.000 breve jeg fik, var de 59 pct. fulde af opbakning. Det var ikke sådanne tre-liniers mails, men lange skildringer af eget liv (…)

      Kinder, Kirche, Küche
      Hvorfor er De så skeptisk ved offentlig pasning?

      »På grund af det alt for tynde bånd til forældrene. To canadiske forskere har skrevet en bog, hvori de peger på den tiltagende erkendelse af virkningerne af den såkaldte “orientering efter jævnaldrende”. Hvis børn især socialiseres af hinanden, fordi de sidder i institutioner stadigt tidligere og i stadigt flere timer, må de under konflikter savne den voksne, der afgør tingene på grundlag af kærlighed. Det kan også være ved straf, men barnet mærker, at det stadig bliver accepteret og elsket. Men blandt jævnaldrene hersker jernhårde love. Her gives ikke samme indføling, hensyn og forståelse. Børn kan være grusomme. Og udsættes man kronisk for dét pres, vokser man op og danner et samfund, der bliver mere følelsesfattigt og hårdt.« Her skal det indskydes at bemandingen i mange landes børnehaver er betydelig mere sparsom end i de nordiske, ofte med op til en snes børn pr. pædagog.

      Rigeligheden på børnehavepladser i det tidligere DDR er så en reminiscens fra statens ønske om at forme børnene dér? Her har Tyskland en speciel historie, for også Det Tredje Rige havde dén ambition. Venstrefløjen tror, at Hitler var pro-familie med Kinder, Kirche, Küche (børn, kirke, køkken). Sandheden er, at han bekæmpede familien?

      »Han var imod familien, ja. Men alligevel udsættes jeg i dag hele tiden for angreb, hvor journalister vil fremstille mig som lidt ovre i det hjørne. Jeg fører netop nu retssag mod en avis, der antyder den slags, selv om det er kendt, at jeg er aktiv i anti-naziorganisationer.

      Vores top-feminist Alice Schwartzer siger, når man diskuterer det faldende børnetal: “Vi behøver ikke længere skænke Føreren et barn.” Som parolen lød dengang. Man vil gerne blande tingene sammen. Hun angreb mig under overskriften “Mellem stenalderøkse og Mutterkreuz”. Det sidste er den orden, som nazisterne tildelte kvinder, der fik særligt mange børn og kunne fremlægge en perfekt arier-attest. Den modbydelige racepolitik fra vor histories mørkeste periode sætter hun lig den aktuelle diskussion om det at være moder.«

      Råbende journalister
      Eva Herman nævner flere eksempler på reaktioner fra de etablerede medier, som hun finder bemærkelsesværdige.

      »Jeg gav et interview til radioen, hvor journalisten til slut kun råbte ad mig. Hun holdt på et tidspunkt op med at stille spørgsmål og begyndte i stedet at skælde mig ud. Ved et interview på Bogmessen i Frankfurt var journalisten vred fra starten. Til slut sad hun og råbte fornærmelser til mig. Hun havde tabt besindelsen. Jeg sagde: De bør afbryde nu, det er ikke et interview, De laver, De afreagerer, De er vred men det er en stor chance for Dem. De bør spørge Dem selv, hvorfor De reagerer sådan.

      Hun kom tilbage en time senere og ville trykke min hånd og sige farvel. Hun undskyldte for, at hun havde tabt hovedet. Jeg svarede: Det er kun godt. Nu kan De få lejlighed til at dykke ned i en eftertanke om dette tema, for det berører Dem tydeligvis personligt.«

      Mændene er bange
      Tænker kvinder mellem 20 og 30 anderledes end de midaldrende?

      »Som helhed er kvinder i 20erne mere positive i deres møde med mig. Mange af de yngre kvinder takker mig efter mine foredrag og siger, at de længe har haft sådanne tanker i hovedet, men har holdt sig tilbage fra at formulere dem, fordi de ikke er politisk korrekte. (…)

      http://www.jp.dk/arkiv:aid=4231736:ssid=632732

      Eva Herman blev fornylig afskediget med påstande om nazistiske holdninger. Alt tyder på, at der var tale om et rent karaktermord.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 25. november 2007 @ 22:30

    74. @72 whodares “islam skaber tabersamfund”
      “såmænd spurgte jeg dig bare om hvor man så skulle sætte krydset for hvis DF skulle svigte groft”

      Jeg aner det ikke :-S Kommer vi i den situation håber jeg at et andet parti, eventuelt et nyt parti, tager over, og taler troværdigt for en stram udlændingepolitik.

      Kommentar by Mallebrok — 25. november 2007 @ 22:31

    75. Til Mette (islamofob) (74).
      Ja tak. Den havde jeg læst, Hvis den tyske journaliststand er lige så rød som vores egen, ville reaktionen formentligt være den samme herhjemme. Men det Eva Herman siger er rent vand i forhold til Asmaas forsvar for tørklædet. Men vær vis på, at de der griber til associationstricket til nazismen betragter sig selv som de eneste, der i den gode sags tjeneste med legitimitet må påkalde sig nazianalogien. Kravet til den gode tone gælder derfor kun højrefløjen.
      Hvis Eva havde skiftet navn til Asmaa og havde konverteret til islam, hvorefter hun havde skrevet en bog om islams fortræffelige kvindesyn, og blandet islamapologi med feministiske argumenter om, hvordan tørklædet i virkeligheden var et tegn på frigørelse fra det, Mona Sheikh har betegnet som modetyranniet, ville hun være blevet budt velkommen som repræsentant for en undertrykt minoritet i stedet for afskediget. En tidligere feminist og konvertit til islam har en gang udtalt, at forholdet mellem islam og feminisme er som forholdet mellem olie og vand, og det skal nok blive underholdende at iagttage, hvordan segmentet af humanistisk kvindeligt stemmekvæg får hatten til at passe. De fortjener absolut al den ulykke, som deres egen kortsynethed påfører deres børn og børnebørn. Bare synd, at vi andre ikke kan være fri!

      Kommentar by PerH — 26. november 2007 @ 01:25

    76. -> PerH

      Ud fra det jeg har læst af Eva Herman, synes jeg, at hun har fat i noget rigtigt, og det vil også mase sig frem, selv om feministerne åbenbart vil bruge alle midler til at jorde det. I Danmark har de heldigvis ikke meget at skulle have sagt. Det er mere det mærkelige begreb tidsånden, der regerer med folk.

      Det har længe været sådan i USA, at veluddannede kvinder med karriere pludselig forsvandt hjem en tid for at leve et mere traditionelt, gammeldags kvindeliv, og paralleller findes også i Danmark.

      Der er noget splitterravende galt med det nuværende race. Det kan gå en tid, men på et vist tidspunkt gør nogen af os oprør. Det koster ganske vist, men jeg synes, at det var det værd. Min mand blev engang udstationeret i et andet land og var kun hjemme i weekenderne efter en længere flytur for at være ssmmen med mig. Efter et 3/4 års tid på den måde pakkede jeg mit habengut undtagen flygelet, sagde farvel til det bedste job i mit liv, kappede alle sikkerhedsliner, blev uvenner med ikke blot min egen familie men også min tidligere ægtemands familie og tog til et andet land med barn og ringe muligheder for ansættelse.

      Så faldt der ro over vores kernefamilie, det blev til den bedste tid, vi har haft sammen, og jeg havde ikke det fjerneste imod at blive underholdt af en mand, som jeg end ikke var gift med. Han syntes, at det var dejligt, og der gik ingen splinter af mig, jeg blev ikke dummere af det. Tværttimod fik jeg masser af tid til at hjemsøge biblioteker, gå på kurser, museer, læse bøger, dyrke sport og tage ekstrauddannesle. Jeg fik endda genemført en skriftlig eksamen efter alle kunstens regler på en dansk ambassade, hvor jeg blev behandlet overordentligt godt. Det var et herligt lukusliv.

      Fri os for alle de frelste og bitre feminister med dere snak om “kødgryder”. Lad os en gang imellem smække de tætpakkede kalendere i og leve lidt anderledes end pligttro superkvinder, der lader som om de kan det hele. Vi ved godt, at det kan vi ikke.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 26. november 2007 @ 12:44

    77. Til 76 (Mette).
      Jeg er helt enig. Min kæreste er for gammel til at være i lykkelige omstændigheder, men havde hun fravalgt arbejdslivet, ville jeg have forstået hende. Men det, der burde anspore til selvransagelse er ikke så meget feminismens excesser, mange privat er i stand til at få øje på, men snarere mange feministers villighed til at være alibi for islamiseringen. Hvis man er ægte feminist, bør man være for en stram og ikke mindst selektiv udlændingepolitik, men de fleste erklærede feminister er så godt som altid på venstrefløjen, hvorfra de undergraver befolkningsgrundlaget for det liberale demokrati ved at støtte en selvmorderisk tilvandring fra den muslimske verden. Det er og forbliver en gåde, hvad der driver disse kvinder.

      Kommentar by PerH — 26. november 2007 @ 15:35

    78. Hvis ellers birthe kan holde sig på måtten, tror jeg det kan vise sig at være en snedig udnævnelse. Fogh har indset at han bliver nød til at pudse glorien, for at stjæle de nødvendige stemmer fra midten. Han var jo ved at tabe valget, fordi det var så synd for de afviste irakere, der opholdt sig ulovligt i landet, mens de blev passet og plejet og arbejdede sort.
      Derfor har han brug for een der kan spille ligeså hellig og selvretfærdig som generalsekretæren for røde kors.SÅ fogh løser egentlig bare opgaven, så vi også kan få VOK til næste valg. DF taber jo alligevel aldrig vælgere. De vokser sig bare langsomt større, fordi der hvert år er nogen tusind mennesker, der bliver trætte af muslimers adfærd. At stemme DF er ligesom at kneppe en neger… Ones you go black, you never go back.

      Kommentar by asdf — 27. november 2007 @ 04:12

    79. http://youtube.com/watch?v=rUfOstT6Auc

      Kommentar by Knud — 1. marts 2008 @ 01:55

    RSS feed for comments on this post.