25. november 2007

Bent Rold Andersen: Vi skal multikulturelt beriges som Amsterdam og Marseilles

RUC-professor Bent Rold Andersen for fuld skrue i en kronik i dagens Politiken – Puslingeland, vågn op!

“Vi oplevede et sært fænomen under den nu overståede valgkamp. Gennem de to første uger kom den såkaldte røde blok stadig tættere på den blå blok, indtil de stod næsten lige. Og så pludselig, i valgkampens allersidste dage, vendte billedet, og den blå blok vandt en overbevisende sejr.

Hvad var det, der skete?

Det lykkedes simpelthen statsministeren og Pia Kjærsgaard endnu en gang at gøre flygtningepolitikken til valgets hovedemne og derved at mobilisere den stadig tilstedeværende angst i dele af vælgerkorpset for en masseindvandring af flygtninge fra verdens urolige områder.

Det er ikke første gang.

Lige siden Schlüter måtte opgive regeringsmagten på grund af de tamilske familiesammenføringer, har flygtningepolitikken gradvis erobret den politiske dagsorden fra socialpolitikken og den økonomiske politik. En af konsekvenserne har været, at Socialdemokratiet lærte sit eget vælgerkorps at kende på en ny og ubehagelig måde. Den internationalt orienterede arbejderbevægelse, hvis medlemmer synger ’Internationale’ ved morgenfesten 1. maj, blev chokeret af en vælgerflugt til Dansk Folkeparti, næret af angsten for de fremmede. Vælgerflugten voksede år for år og tvang Socialdemokratiet til tøvende, under mange indre spændinger, at tilslutte sig den stramme udlændingepolitik. Derved vandrede den politiske magt fra den traditionelle centrum-venstre-akse mellem Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre over til den borgerlige fløj, inklusive Dansk Folkeparti. Både på asylområdet og familiesammenføringsområdet blev politikken strammet i et omfang, som er internationalt enestående.

[…]

Umiddelbart kan man undre sig over, at den humane danske befolkning har reageret så stærkt på den voksende tilstrømning af flygtninge og familiesammenførte. Tilstrømningen har jo som nævnt været langt mindre her end i de fleste andre europæiske lande. Vist har der også været reaktioner andre steder. Vel i virkeligheden over hele Europa! Men kun få steder – om nogen overhovedet – har modstanden mod indvandringen haft en sådan politisk styrke som i Danmark. Intet sted har fremmedangsten formået at præge den politiske dagsorden så stærkt som her i landet. End ikke Østrigs Jörg Haider eller Frankrigs Le Pen har fået en politisk magt, som kan måle sig med Pia Kjærsgaards, på trods af en langt større tilstrømning af flygtninge til Østrig og Frankrig end til Danmark.

Jeg tror, det har at gøre med, at den danske befolkning ikke har haft den samme lejlighed til på godt og ondt at øve sig i at være et integreret medlem af det internationale selskab. Den øvelse har vore sydlige naboer fået gennem krige og konflikter, men også ved at de folkerigeste af dem har været kolonimagter. Kolonitiden har meget på samvittigheden, bl.a. den fuldstændig tilfældige opdeling af statsgrænserne i Afrika og Mellemøsten, som er medvirkende til nogle af dagens blodige begivenheder. Men den har haft positiv betydning ved at bringe koloninationerne i tæt kontakt med fremmede kulturer og religioner, sæder og skikke, værdier og samlivsformer. Kolonitiden bragte også de ’fremmede’ indenfor hos kolonimagterne selv. Tag en tur til Amsterdam, og oplev et spændende gadeliv langs kanalerne, og få et lækkert rijsttafel, som er præget af Timor, Bali, Sumatra og Java – områder, hvor islam står lige så stærkt som i Mellemøsten. Eller tag til Marseille, drys ind i en havneknejpe, og spis nordafrikanske specialiteter i en af de mange marokkanske eller algeriske restauranter. Her er hollænderne og franskmændene kommet tæt på de fremmede som individer, og de har lært, at man ikke skal frygte minoriteterne. – Især ikke, hvis man undlader at proppe ’franske’, ’hollandske’ eller ’europæiske’ værdier langt ned i halsen på dem. Det skal såmænd nok komme lige så stille af sig selv.

Herhjemme trænger vi også til at lære det, og den accelererende globalisering vil blive vores læremester. Også vores samfund vil gradvis blive multikulturelt, og det skal vi glæde os til. Det vil hjælpe os til at bevare og berige vores danske identitet.

  • 23/11-07 Århus Stiftstidende – Ballademagere uden for rækkevidde (førstehåndsberetning, Århus V).
  • Oploadet Kl. 18:30 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5241/trackback

    34 Comments »

    1. Hvad hvis man ikke har lyst til at beriges ?

      *undres*

      Kommentar by DaLi — 25. november 2007 @ 19:09

    2. Efterhånden bliver man immun over for “elitens” totale verdensfjernhed – og så alligevel ikke!
      Manden er PROFESSOR, for Guds, Allahs og Jahves skyld!, og alligevel ser han ud til ikke at ane en dyt om, hvad der sker i Europa! Han han ikke fulgt det seneste schweiziske valg? Er han ikke klar over, at Sarkozy er kommet til magten i Frankrig, blandt andet på en platform, der kræver en skrap styring af indvandringen? Har han ikke fulgt debatten i Holland, kan han ikke få øje på det voksende folkelige oprør i England, der formentlig vil skylle New Labour ud af magtens korridorer? Han han ikke set, at Italien netop har besluttet administrativt at udvise EU-borgere, man bedømmer til at være en fare for det italienske samfund?
      Man kunne blive ved, hele Europa er i bevægelse – måske med undtagelse af Sverige – og alligevel bliver han stikkende i sin provinsielle, tunnelsynede fokusering på det forfærdelige Dansk Folkeparti og den danske befolkning, der ikke – som de historisk meget mere erfarne central- og sydeuropæere – har erfaring i at omgås fremmede folkeslag. Hans idylliserende billede af Amsterdam er rent til grin. Jeg har lige været der, og kan kun følge ham så langt, at man ganske rigtigt kan få en god rijstaffel. Men sådan én kan jeg s’gu også selv kokkere sammen. I øvrigt sjovt, som multikulturalisterne næsten aldrig har andet en berigelsen af spisevanerne at fremføre som argumenter for deres kults velsigelser.
      Med en villet blindhed som denne, er det ikke underligt, at verden ser ud, som den gør. Den europæiske elite vil benægte fakta fra nu af og til khalifatets indførelse – og selv det, vil de vel bortrationalisere som et udtryk for åbenhed og imødekommenhed over for “det fremmede”. Jeg bliver mere og mere glad for, at jeg satte mit kryds, hvor jeg gjorde!

      Kommentar by polinos — 25. november 2007 @ 19:23

    3. Jeg troede at vi i det mindste var nået dertil hvor ingen kunne få sig selv til at bruge ordet ‘berige’ længere. Ja ja, jeg skulle blive klogere. Min påstand er som bekendt, at mange aldrig vil kunne bevæges til at erkende deres egen livsløgn, men at bevægelse først opnås, når deres egen eller deres kæres fysiske sikkerhed opleves som truet. Når ens kønne multikulturelle idealer ikke sikrer én mod vold. Når dæmonisering af Dansk Folkeparti ikke betyder at man kan gå på gaden i fred.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. november 2007 @ 19:27

    4. Vi er skam beriget.

      Prøv at gå en tur gennem Strøget og besøg kinesiske restauranter med spændende retter.

      Gå en tur gennem Nyhavn og oplev Paris og Seinen i lommeformat.

      Gå en tur gennem Gothersgade og oplev typisk tjekkisk mad på en original tjekkisk restaurant.

      Gå omkring Israels Plads og nyd russisk gæstfrihed, mad og vodka.

      Det er positiv berigelse.

      Gå en tur i Tivoli og besøg restaurant Hercegovine med Balkans mange spændende retter, levende balkanmusik og ekstremt sød betjening.

      Eller gå en tur i ghettoerne, hvor butiksskiltene står på arabisk, hvor de “indfødte” skuler efter danskere, og hvor kvinder viser deres undertrykthed i klædedragten.
      Spis på et “Pizzeria” med italienske flag, der også er det eneste italienske ved disse muslimsk-ejede mellemøst-ædetrug. Ikke engang skinken kan du være sikker på har sagt øf! Eller spis på en muslimsk “Buffet”-restaurant til priser, som varerne end ikke kan anskaffes (lovligt) til!

      Gå på bar eller diskotek i weekenden, og få dolkestik som minde, fordi flokke af muslimer føler sig “racistisk” behandlet hvis du kikker forkert på dem.

      Eller hold en fest, og forvent at en flok muslimer kræver adgang skønt de ikke er inviterede, og ved afvisning smadrer ruder eller øver vold.

      Det er også berigelse. Negativ berigelse.

      Hvem ønsker hvilken slags berigelse?

      Kommentar by Dansk Realist — 25. november 2007 @ 19:44

    5. @3 Lars Findsen På Crack (islamofob)

      For mange er selv dette ikke nok, eller kræver i bedste fald at de bearbejder indtrykket i årevis. Tænk på Jacob Holdt og Peter Mygind.

      Der var for mange år siden en dansker der blev tævet ihjel ved Århus Banegård, fordi han var først i taxakøen og ikke ville lade en gruppe muslimer tage hans taxa. Jeg tror at allerede dagen efter udtalte hans søster noget i stil med at muslimer ikke var værre end alle andre, og at man ikke bare på grund af hendes brors død skulle stigmatisere dem… Tænk over det… Sikke effektivt hun var blevet programmeret!

      Kommentar by Mallebrok — 25. november 2007 @ 19:54

    6. Man kunne spise dejlig ristaffel i Amsterdam, længe førend den muslimske indvandring tog sin begyndelse. De to ting har intet med hinanden at gøre.

      Professoren har heller ikke fået med sig, at Le Pen står stærkt i Marseille, og at der er en oplagt grund til det. Han kunne blot have spurgt en franskmand.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 25. november 2007 @ 19:55

    7. Bent Rold Andersen ( BRA ) har da ret, vi skal da udvide og udvikle vores kultur, som vi i øvrigt har gjort i århundrede. Men jeg går da stærkt ud fra at vi ( som danskere ) selv må afgøre hvilken kulturberigelser vi vil tager til os. Påtvungen kulturberigelse er ingen interesseret vel i, ligegyldigt hvordan den udmønter sig.

      I øvrigt er Amsterdam og Marseille, nok ikke de bedste eksempler hvis man vil fremhæve kulturberigelse, specielt ikke overfor folk der rent faktisk har været begge steder.

      Den påtvungne kulturberigelse, må jo nødvendigvis blive udtrykt i eksempelvis et folketingsvalg.

      Kommentar by Anonym — 25. november 2007 @ 20:05

    8. Bali har faktisk modstået muhammedanernes imperialisme, og har bevaret den oldgamle hindu-kultur. Alle rejsende i Ostindien fremhæver Bali som noget særligt. Sjovt nok var det her, at terrorister foranstaltede en massakre på over 200 turister. Endvidere har der været forsøg på at sprænge det gigantiske (hindu-)tempelkompleks i Borobodhur i luften (jf. Talibans sprængning af Buddha-statuerne i Bamyan i Afghanistan).

      Holland er sammen med Danmark og Flanderen et af de mest fritænkende og oplyste lande i Europa, og derfor han man naturligvis også stærke islamkritiske bevægelser…

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 25. november 2007 @ 20:35

    9. Bent Rold Andersen ( BRA ) har da ret, vi skal da udvide og udvikle vores kultur, som vi i øvrigt har gjort i århundrede. Men jeg går da stærkt ud fra at vi ( som danskere ) selv må afgøre hvilken kulturberigelser vi vil tager til os. Påtvungen kulturberigelse er ingen interesseret vel i, ligegyldigt hvordan den udmønter sig.

      I øvrigt er Amsterdam og Marseille, nok ikke de bedste eksempler hvis man vil fremhæve kulturberigelse, specielt ikke overfor folk der rent faktisk har været begge steder.

      Den påtvungne kulturberigelse, må jo nødvendigvis blive udtrykt i Eks. et folketingsvalg.

      Kommentar by Santor — 25. november 2007 @ 20:38

    10. Når han skriver sådan noget som et her, så kommer mit pis altså i kog:

      “Her er hollænderne og franskmændene kommet tæt på de fremmede som individer, og de har lært, at man ikke skal frygte minoriteterne. – Især ikke, hvis man undlader at proppe ’franske’, ’hollandske’ eller ’europæiske’ værdier langt ned i halsen på dem. Det skal såmænd nok komme lige så stille af sig selv.”

      Hvem fanden er det lige der propper værdier ned i halsen på hvem? Det er da om nogen Bent Rold Andersen, der forsøger at fortælle andre mennesker hvordan de skal leve deres liv og hvad de skal synes, tænke og mene.

      Men nå ja; manden er jo også professor ved Danmarks Mickey Mouse-universitet…

      Kommentar by Mads — 25. november 2007 @ 20:40

    11. Min gamle far har samarbejdet med Bent Rold Andersen om en lokalliste i ny-Næstved Kommune. Han var god til lokalpolitik, men her er han da fuldstændig afsporet. (Den gamle stemte nu også DF) Jeg vil da sørme godt selv have lov at bestemme om jeg vil kulturberiges. Der behøver jeg bestemt ikke elitens hjælp.

      Kommentar by Andreas — 25. november 2007 @ 20:58

    12. ->5

      Jacob Holdt er vist i en klasse helt for sig selv :-) . Sidst var det HuT han sværmede for, vistnok. Ingen tvivl om at der findes uhelbredeligt virkelighedsresistente personer iblandt os, og at mange af dem får rollemodelstatus. Bjørn Elmquist, Marianne Jelved, Tøger og mange flere. Jeg kunne fantastisk godt tænke mig at se noget forskning i dette område: Klassificering af tilfældene, sammenhæng med personligheden på andre områder – personlig rigiditet, konfliktskyhed, manglende evne til at håndtere kompleksitet, osv., og hvor der er tale om personlig vinding (godhedsindustrien, eller arabiske oliepenge) eller om dybtfølt ideologisk motivation. Det kunne være det helt store forskningsfelt, men vil bare aldrig blive det, af den simple grund at forskerstanden er for fedtet ind i problematikken og ideologien til overhovedet at kunne få øje på noget at problematisere!

      Hende søsteren du nævner er også et (håber man) ekstremt tilfælde, men hvordan ville hun stille sig hvis hun selv eller hendes børns sikkerhed blev oplevet som truet? Er der ikke et overlevelsesinstinkt som overtager styringen for os alle på et tidspunkt, eller går man ydmygt mod undergangen hele vejen? Godt spørgsmål.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. november 2007 @ 21:33

    13. “Er der ikke et overlevelsesinstinkt som overtager styringen for os alle på et tidspunkt, eller går man ydmygt mod undergangen hele vejen? Godt spørgsmål.”

      På det punkt er det min erfaring, at vi er helt forskellige. Da jeg arbejdede på hospitaler med meget syge patienter, som havde en dårlig prognose, undrede jeg mig ofte over forskellene på folks reaktioner.

      Der er gennemgående den type, der kæmper, og dem der giver hurtigt op. Fighterne kan undetiden skabe mirakler, hvor man troede det umuligt.

      Var det ikke venstresiden, der havde et ordsprog, der lød omtrent sådan: Du har ikke en chance, grib den!

      Kommentar by Mette (islamofob) — 25. november 2007 @ 21:48

    14. Det siges, at Bent Rold Andersen har været virkelighedens inspiration til figuren Palle From i serien Krøniken. Det skal nok passe. I serien lever han på en livsløgn. Han har en så voldsom trang til at være “ein Gutmensch”, at han gifter sig med en overklassepige der er kommet galt af sted, for at hindre at hun får foretaget abort.
      I serien forlader han “medlidenhedsægteskabet” i en sen alder.
      Virkelighedens Bent lever, i en alder af 77 år, stadig på en livsløgn.

      Kommentar by SUS — 25. november 2007 @ 21:48

    15. Hvorfor tage helt til Marseilles? man kan få en 200% kulturberigelses-oplevelse ved at tage til white chappel ved London,.- hvis ikke man går i kjortel, har langt skæg og messer på arabisk, så er man garanteret en voldsoplevelse ved at tage derhen.
      Hvis den “kære” Bent er villig til at tage derhen og opleve området, så vil jeg egenhændigt betale for rejse og ophold. Sygesikringen burde kunne hjælpe med hjemtransporten..

      Kommentar by Onion — 25. november 2007 @ 22:09

    16. Alt efter omstændighederne får jeg et anfald af sort humor, raseri eller en gysen fremkaldt af mine egne landsmænds multi-kultureufori og deres kvalmende afsky over dem, der taler multikulturens ofres sag.

      Kommentar by Menig 442 — 25. november 2007 @ 22:21

    17. Hvor er jeg inderligt træt af “højt-uddannede” personer, hvis argument for multikulleren ALTID udmunder i “grønthandleren”!! og ædelsen!.
      Deres åbenbare “fyld i maven fornemmelser” giver mig kvalme, hvorfor forholder de sig ikke til, at VI nu skal forklarer ordet LUDER for vores børn, allerede i første klasse?? eller før!
      Foreskellen mellem DEM og OS, er begreber som de ikke støder på, når deres liv kun leves på rødfacistiske universiter og diverse madsteder og så hjem og sove de 2 flasker rødvin ud!
      Så simpelt et liv lever vi mangfoldige danskere altså heller ikke.
      Vi må altså ud og producere noget og har mindre tid til pædagogisk tilrettelægning osv nej, vi må multi taske og tilrettelægge under mindre gundstige forhold og agere mere rundt i samfundet, end de robot-levende adfærds begrænsede æde-universitets forstokkede muskel forladte monoton personer.
      De tager meget aktuelt vel heller ikke bussen hjem! efter endt ædegilde på div inn-eksotiske-ædesteder, så de kender ikke problemerne, de kører måske hurtigt forbi no-go-stederne i taxa, så deres rødvins beduggede hjerner, KUN ser orientalsk berigelser, såsom dumme vaklende dansker i gaderne, og ikke den “kulturberigende” kniv i ryggen, der forklarer den vaklende til sidst faldnende gang hos de afskyelige etniske danskere!!
      BØVS!!
      Ja, undskyld! det var altså ikke MIN bøvs!

      Kommentar by li — 25. november 2007 @ 22:23

    18. Tjahhh, hvad andet kunne man forvente???? Og så i Politiken.

      Er det stadig ikke gået op for den selvudråbte “elite”, at normale mennesker ikke ønsker deres samfund smadret. Hvordan kan det være, at diverse “anstændige” nyttige idioter ALDRIG fatter det???
      Det burde ellers være tydeligt nok. Se ud i verden. Tag skyklapperne af.

      Når historikerne om 40-50 år evaluerer vor generation, er der mange, der som Bent Rold vil blive arkiveret samme sted, som venstrefløjen under Den Kolde Krig, eller nazisterne under 2.verdenskrig.

      De kaldes også for MEDLØBERE.

      De undergraver vort samfund.

      Kommentar by ramses-2 — 25. november 2007 @ 22:51

    19. Til 10 (LFPC).
      Når man nu taler om Jacob Holdt, så synes jeg lige, at jeg ville dele denne lille lækkerbisken med jer. Advarsel: Kan fremkalde et øjeblikeligt virkelighedschok, kvalme og spiseforstyrrelser ;-)

      http://engelbreth.weblog.dk/2007/11/10/fv07-holdt-og-homoseksuelle-til-forsvar-for-asmaa/

      Kommentarerne er ret morsomme, venstreorienterede, der beskylder andre venstreorienterede for nærmest at være i (godt) selskab med Pia Kjærsgaard. Mon ikke nogle af dem, der kan forholde sig kritisk med tiden vil se lyset. Måske er de der, hvor man var for ti år siden, og der skal kun en personlig kulturberigelse til at ryste dem
      ud af deres sidste vildfarelser. Ak ja, som Daniel Pipes i et essay ‘[Theo van Gogh and] “Education By Murder”‘
      lakonisk pointerer, er det mødet med virkeligheden, der medfører en pludselig opvågnen.
      http://www.danielpipes.org/article/2218
      Dog er det småt med modreaktionerne for tiden, Holland er tilbage i det samme morads som før 2004.

      Kommentar by PerH — 25. november 2007 @ 23:43

    20. @19 PerH
      Jo tak….bulimotisten!(stor æd og bræk dig) Holdt`s ekstemisme HAR tømt min mave!!
      Kan du ikke markere med “rødt” når ulækkere links gives :-D-@@@ splat
      Men tak alligevel, nu kan jeg sove mere roligt, trods tom mave, for dette beviser da til fulde(tomme mavefornemmelser) at manden Holdt`s er ægte IDIOT !!!
      Jeg springer lige desserten over, ok!
      Medmindre den er ligeså delikat, som en stinkende torsk i islamisk indpakning!!

      Kommentar by li — 26. november 2007 @ 00:53

    21. Til 20 (li).
      Hvis du spiser dessert så sent på dagen, gætter jeg på, at du enten tilhører det, man over på 180grader kalder for taberfabrikken, eller har et lavlønsarbejde, der uden diskussion diskvalificerer dig fra at mene noget som helst til højre for De radigale. Rent smagsdommeri, vil jeg tillade mig at antyde, nnår vi nu alligevel debatterer i mundhøjde ;-)
      Nu er det sengetid.

      Kommentar by PerH — 26. november 2007 @ 01:56

    22. Typisk latterlig 90er retorik.

      Så fordi der findes god mad i Mellemøsten, så skal vi have hele befolkningen herop? Næste gang kan de nøjes med at sende opskriften.

      Det giver jo absolut ingen mening, at vi skal tage mod hele pakken, bare fordi der findes nogle enkelte gode ting fra andre lande. Vi kårer jo heller ikke Bush som dansk præsident, bare fordi vi kan lide amerikansk tøj.

      Kommentar by VikingDK — 26. november 2007 @ 03:19

    23. hr Bent Rold Andersen

      Når jeg har stemt på Dansk Folkeparti,så er fordi,jeg føler frygt for den lovgivning,som hedder sharialovgivning,som kommer med ind i Danmark gennem muslimernes religion.
      Globalt set,så er der cirka 1,3 milliard muslimer,og i EU er der kun cirka 400 millioner,i 27 lande.som har eller udvikler Demokrati.

      Danmark har cirka 5 til 6 millioner mennesker,og EU har ikke en fælles asyl eller flygtningepolitik,så hvis vi i fremtiden vil leve i et Demokrati,så må vi Danskere klare os selv.

      Danmark har heldigvis Pia Kjærsgaard der kæmper for bevarelsen af vores demokratiske lovgivning.

      Hr Bent Rold Andersen ,så var der lige kvinden i Saudi Arabien,der ifølge sharialovgivning fik en straf på 200 piskeslag og 6 måneders fængsel,for at blive voldtaget.

      Hr Bent Rold Andersen,så er der også alle de selvmordere der sprænger sig selv og andre i luften.Det er denne religion,der inspirerer og motiverer og uddanner og hjernevasker sine tilhængere til disse selvmord.

      Hr Bent Rold Andersen,jeg stemmer på det parti,der tager kampen op,mod en religion der hjernevasker nogle af sine tilhængere til at blive martyrer.

      Du har ret til,at lukke dine små uskyldige blå øjne,for denne virkelighed,eller læne dig afslappet tilbage,og tro på,at muslimer bliver overbevist om,at den danske lovgivning står over sharia-lovgivning.

      En mand med dit format,burde bedømme denne religion,set fra en global indfaldsvinkel,og personlig analysere denne religion,og dens frugter,der hvor den fører sig frem på vores jordklode.

      Du bør overveje,om du ikke bør kæmpe for,at EU får en fælles Asyl og flygningepolitik,hvor vores krav til,AT OVERHOLDE Dansk lovgivning og EU-lovgivning,var en betingelse,og at de skrev under på,at det var ud,hvis vore love ikke blev overholdt.

      Hr Bent Rold Andersen,du kan gå ind på (www.oplysningspartiet.dk) og se under overskriften (EN DOM)OG LÆSE LIDT OM DENNE RELIGIONS BEDRIFTER.

      Hr Bent Rold Andersen,jeg frygter denne religions skyggeside,ikke i dag eller i morgen,men en professer som dig ved godt,at der er noget der hedder det HISTORISKE PERSPEKTIV. Prøv og tænke 200 eller 500 år frem.

      Hvis muslimer får flertal i Danmark,så kommer lovgivningen til at hedde sharia-lovgivning,og så ved vi godt,hvad den smager af,nemlig en afhugget hånd ved tyveri.Pisk til kvinder der bliver voldtaget for utroskab.

      Så dumme er Danskere ikke,vi kæmper inden de får flertal i Danmark.Måske går det som du ønsker,at muslimer bliver Demokrater,men kun hvis antallet er begrænset,til et overkommeligt integrationsniveau.Muslimer er jo hjernevaskede ofre,for en middelalder-religion,og de er hjernevasket godt,så det kan vare flere generationer,inden de tager personligt ansvar for personlige handlinger,og ikke er ISLAMS kritikløse tilhængere.

      Hr Bent Rold Andersen,det som undrer mange,det er,at godt begavede mennesker som dig,ikke forsøger at analysere Islams indflydelse,i de Europæiske lande,og hvordan den behandler sin egen befolkning,hvor denne religion har flertal,i stedet for at stille sig op i en kø,for i kor at råbe (PIA ER DUM) Det er for barnligt.

      Bevis min frygt er ubegrundet,det vil være en lettelse.Det som jeg føler,at være vidne til,og mange andre, er det som eliten naturligvis
      godt ved.LYKKELIG er den UVIDENDE, der er UVIDENDE, om sin egen UVIDENHED.

      Jeg ønsker dig hermed forsat HELD og LYKKE med dit arbejde,og din fremtid. med venlig hilsen Saxo-Poul

      Kommentar by poul leo nielsen — 26. november 2007 @ 04:24

    24. Man gider næsten ikke kommentere idioten.

      Det mest rædselsfulde og skræmmende er at landssvigere som ham underviser på et universitet.

      DF bevare danmark, for der er tilsyneladende ingen andre der vil.

      Kommentar by Bodil. — 26. november 2007 @ 08:42

    25. Er det kun mig, der har bemærket at det altid er den gamle traver med de etniske restauranter, der trækkes af stalden når multikultens fordele skal fremhæves?

      Det er åbenbart kun på de etniske restauranter, typer som ovenstående reelt render ind i indvandrere…..og så er deres forkærlighed for multikulten jo straks lidt mere forståelig.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 26. november 2007 @ 10:39

    26. Han er 76 år, det må være forklaringen, selvom der er mange jævnaldrende og ældre der er skarpe i tanken. Han skriver pænt og velargumenterende, men han ser ikke hvad der sker rundt omkring ham, og lever tydeligt i verden som den så ud for 20 år siden. Exit professor emeritus Bent Rold Andersen. I gang med at ødelægge sit omdømme ligesom Uffe Elleman.

      Kommentar by PeterK — 26. november 2007 @ 10:58

    27. Når der nu er så meget snak om maden kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er for noget mad? Jeg kender ikke umiddelbart noget mad fra muslimske lande udover, hvad man kan få i snuskede grillbarer og det smager rædselsfuldt og ser slet ikke lækkert ud. Jeg har også været i Tyrkiet, men der var maden heller ikke noget at råbe hurra for, det bedste mad var maden i resturanter med vestlig mad.

      Kommentar by Jacob — 26. november 2007 @ 13:23

    28. Jag har besökt både Amsterdam och Bryssel. Visst är det möjligt – om man håller sig i förnämare kvarter – få en tjusig bild av mångkulturen , men man skall ej titta in hos ghetton där mångkulturalismens stor massa håller hus. Dessa ghetton befinner sig geografiskt nära kvareren där den holländska och belgiska arbetarklassen bor och som har daglig kontakt med mångkulturen.

      Med andra ord , dock finns det skyltfönstrar av mångkulturalism som inte har med helheten att göra.

      Kommentar by Matti från Finland — 26. november 2007 @ 13:56

    29. Bali er ikke muslimsk men overvejende hinduistisk..

      Kommentar by Baronen — 26. november 2007 @ 14:45

    30. Bali er ikke muslimsk men overvejende hinduistisk..

      Kommentar by Baronen — 26. november 2007 @ 14:45

    31. @ Jacob
      Der findes massere af god arabisk mad. Personligt elsker jeg pizza og Gyros. Nårh nej, det er jo hhv. italiensk og græsk. Jamen så kebab. Jeg kan godt lide kebab hvis det er lavet ordentligt og ikke på en snusket grillbar. Men det betyder, som sagt, ikke at vi skal invitere hele Tyrkiet herop til at lave vores kebab.

      I mange af de lande som endnu ikke er blevet inficeret, især de østeuropæiske lande, kan man sagtens købe pizza, gyros kebab mv. men som laves og sælges af lokale. Det smager ofte formidabelt. Langt bedre end det man køber (købte) af Muhammed nede på hjørnet.

      Kommentar by VikingDK — 26. november 2007 @ 15:01

    32. Hr. Rold skal være velkommen til at rejse derned
      permanent.

      Kommentar by Den Hvide Rose — 26. november 2007 @ 15:40

    33. […] beget af en Aarhusiansk buspassager skal nok f jer kre lsere op af sderne. Tak til Uriasposten for linket: rhus Stiftstidende 23 november, Alice […]

      Pingback by Monokultur » Fagre nye Danmark - fortsat igen. — 26. november 2007 @ 16:01

    34. Jeg synes at Bent R. Andersen skulle prøve at blive kulturberiget i en parabol ghetto i en uge i en af de større byer i Danmark. F.eks. Gellerup eller Vollsmose.

      Kommentar by Janne — 26. november 2007 @ 16:16

    RSS feed for comments on this post.