28. november 2007

Hamid el-Mousti: Tal pænt om islam, or else…

Fra dagens Politiken, via Snaphanen. Lidt fra et interview med socialdemokraten Hamid el-Mousti om den nylige terrorsag.

“Hvorfor mener du ikke, at de hårde straffe virker?

»De hårde straffe er tiltænkt folk, der har en dansk mentalitet. Når nu du har besluttet dig for at forsvare islam, så har du gjort dig en idé om, at du skal gå linen ud. Altså for eksempel at lave en bombe. Man må forstå, at de mennesker er fuldstændig hjernevaskede. For dem er det at opnå en martyrdød det ultimative. Jeg snakker med dem både her i Danmark, og når jeg møder de rabiate i Marokko. De helt uden for pædagogisk rækkevidde«.

Hvad bør man så gøre?

»Man bør komme dem i møde. Det vil sige, at for eksempel Dansk Folkeparti starter med ikke at tale nedsættende om islam. Dansk Folkeparti har faktisk det største ansvar i Danmark. De skal respektere, at islam også er en religion her i landet. Det er utroligt vigtigt, at vi tackler deres (fundamentalisterne, red.) hjerner. Vi skal forklare dem, at de er respekterede, og at de er en del af det danske samfund og opfordre dem til at gøre som os andre muslimer. Vi blander os i politik, vi skriver læserbreve, vi giver interviews. Vi gør alt muligt for at gøre vores synspunkter gældende«.

  • 20/9-05 Information – Marienborg-muslimer: Du fremprovokerer selv radikal islamisme, Fogh (Hamid el-Mousti, Ahmed Abu Laban etc.).
  • Oploadet Kl. 15:47 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5252/trackback

    42 Comments »

    1. Over my dead body. Klovnen blamerede som bekendt også S under valgkampen ved at udstede en “fatwa” som truede muslimer med at ende i helvede, hvis de ikke stemte. Ud af landet med ham.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 28. november 2007 @ 15:51

    2. Sidste valgkamp stod idioten på skatteyderbetalt lokal-tv og viste de fremmede hvordan man skulle stemme – på socialdemokraterne !

      Tilsyneladende glemte han at fortælle at der var valgfrihed.

      Kommentar by kim petersen — 28. november 2007 @ 15:56

    3. Hvad er det egentlig han siger her:

      »De hårde straffe er tiltænkt folk, der har en dansk mentalitet. Når nu du har besluttet dig for at forsvare islam, så har du gjort dig en idé om, at du skal gå linen ud. Altså for eksempel at lave en bombe. Man må forstå, at de mennesker er fuldstændig hjernevaskede. For dem er det at opnå en martyrdød det ultimative. Jeg snakker med dem både her i Danmark, og når jeg møder de rabiate i Marokko. De helt uden for pædagogisk rækkevidde«.

      Foreslår han ikke indirekte, at de hjernevaske fanatikere, der er helt uden for pædagogisk rækkevidde, skal dræbes INDEN de får lavet deres bomber? MArtyrdøden vil de alligevel lide! Hårde straffe virker ikke og undlade straf vil være at give dem frie hænder!

      Det er en uhyggelig udtalelse, der ville koste en dansker en alvorlig tur for dommere og på avisernes forsider!

      Kommentar by Dansk Realist — 28. november 2007 @ 16:06

    4. El-Mousti er ude i noget snavs her…
      Han siger jo, at danskere og folk fra Mellemøsten har forskellig mentalitet, og at muslimer, der “forsvarer” islam er uden for pædagogisk rækkevidde. Den slags slipper ingen dansker godt fra at sige. Det er jo… essentialisme!
      Og hvad er så hans løsning på problemet? Jo, at Dansk Folkeparti skal tale pænt til og om muslimer, og at vi skal “respektere” islamisterne! Respektere hvad? Deres syn på demokratiet, kvinder, seksuelle minoriteter, andre religioner?
      For el-Mousti har jo ret det første afsnit. De er uden for pædagogisk rækkevidde. De afviser alle vores grundlæggende værdier, og at de pludselige skulle blive gode, tolerante demokrater, såfremt DF begynder at lyde som De Radikale er vel nærmest kun fra manden, der tror, at demokratiet drives af fatwaer.
      I øvrigt… Hvis DF har skylden for ekstremismen i Danmark, hvem har så skylden i Spanien, England, Tyskland, Holland, Frankrig…?

      Kommentar by polinos — 28. november 2007 @ 16:10

    5. el-mustaffa…eller hvad fanden hans lortenavn er, har fuldstændigt misforstået tingene…De er netop IKKE RESPEKTEREDE og de er netop IKKE EN DEL AF DET DANSKE SAMFUND – det bliver over mit lig!
      De er udsendinge fra Saudi-Arabien, de er her for at indføre sharia og så er jeg bedøvende ligeglad med om det er 2. eller 3. generation der er her…ikke alverdens petro-dollars kan få dem til at være danske.
      – skide kamel-pettere..

      Kommentar by Onion — 28. november 2007 @ 16:11

    6. Off topic: Hvor har du den flotte cigaretreklame fra? Jeg synes ikke helt, den ligner!!

      Kommentar by Poul Højlund — 28. november 2007 @ 16:31

    7. Kære Polinos

      Det er ikke befordrende for den multikulturelle kulturberigelse, at du peger på selvmodsigelser og mangel på logik i El-Moustis udtalelser. Det er faktisk rascistisk.

      Årsagen er jo enten, at Politiken citerer fejlagtigt, eller Ny-danskeren El-Mousti, på grund af nedskæringer i modersmålsundervisning og integrationstiltag i Københavns kommune, endnu ikke har fået fat i de finere nyancer i vort komplicerede modersmål.

      Latten er cool!

      Kommentar by Christian — 28. november 2007 @ 16:35

    8. -> 4 Polinos

      Ja, det er lidt ironisk. El-Mousti essentialiserer muslimerne og giver således indirekte Dansk Folkeparti ret i deres vedholdende fokus på kultureller forskelle. At Mousti så mener løsningen er ikke at fortælle sandheden og håbe det bedste… tja, det var vel hvad man kunne forvente.

      -> Højlund

      Zombie Times – kæmpe arkiv med Mo-illustrationer.

      Kommentar by Kim Møller — 28. november 2007 @ 16:36

    9. Hva sku vi gøre uden Socialdemokraternes intelligensreserve ? :-)

      Beklager at min blog er oppe og nede som vinden blæser. Arbejder på sagen

      Kommentar by Steen — 28. november 2007 @ 17:03

    10. Jeg synes faktisk at fatwaen mod dem som ikke stemmer var god humor i bedste danske tradition. Der havde jo været et fatwa mod dem som stemte, sådan cirka. Umiddelbart anser jeg El Mousti for at være en muligvis naiv socialakrobat med forholdsvis gode intentioner – kald mig bare halalhippie..

      Kommentar by Kimpo — 28. november 2007 @ 17:04

    11. Klovnen bor i Lagkage Huset på Cristianshavn, en pamperbolig der vil noget.

      Kommentar by mike — 28. november 2007 @ 17:41

    12. @Kimpo

      Gode intentioner og gode intentioner?

      Hamid el-Mousti vælger at forklare “alverdens muslimere” om demokrati med at dette:

      “Det er tilladt at portrættere Danmarks Dronning Margrethe som luder og pornostjerne’

      Pornodronninger bliver valgt til det danske parlament

      Religion spiller ikke meget i danskernes liv

      Pædofilforeninger er tilladt i Danmark…”

      http://avisen.dk/politiker-ytringsfrihed-er-dronningen-luder–030907.aspx

      Hvis man ville udbrede demokrati i den islamisk verden ville man nok også fremhæve andre aspekter af sagen?

      Kommentar by DMX — 28. november 2007 @ 17:56

    13. Aldrig i livet om jeg vil respektere eller acceptere idelogien islam.
      Alle kvinder burde bekæmpe denne kvindefjenske og modbydelige idelogi islam, ellers må jeg give Kimpo ret, så de sgu for dumme.
      Nævn mig bare èn muslim der er fornuftig at høre på ? jeg har kun oplevet frafaldne muslimer, som er fornuftige at høre på.
      Hvorfor tager de åhhhh så sarte muslimer sig ikke bare sammen, og acceptere, at rimeligt begavede mennesker, griner og morer sig over det makværk som koranen ER.
      Afstumpet og barbarisk vold, uretfærdigheder og kvindeundertrykkelse, som islam står for, fortjener IKKE anerkendelse eller respekt, så muslimerne kan være glade for, at vi kun skrald griner af denne dummebog koranen.
      Accepter dette og respekter VORES love, ellers rejs væk, simpelt.

      Kommentar by li — 28. november 2007 @ 18:18

    14. –>DMX
      “Pædofilforeninger er tilladt i Danmark…”

      Ja, i modsætning til i de muslimske lande hvor de blot forguder en længst afdød pædofil og gemmer resten under burkaen…

      Kommentar by Jacob — 28. november 2007 @ 18:33

    15. Europa skal renses for muslimer og islam, og det kan ikke gå hurtigt nok.

      Desværre har de rød-grønne nyttige idioter og det pæne naive borgerskab forlængst udelukket en ikke-voldelig fremtid, hvor store dele af europa vil komme til at ligne Beirut. Integration i vestlige samfund er selvsagt en umulighed for langt de fleste muslimer.

      Hårde ord, men desværre nok sande.

      Men OK – lad falde hvad der ikke kan stå.

      Kommentar by Tolder — 28. november 2007 @ 18:46

    16. el Mousti pointerer, at en borgerkrig er det eneste, der løser vore nuværende problemer.
      Sådan, er det bare.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 28. november 2007 @ 19:07

    17. Når nu
      1.
      EU allerede HAR vedtaget at man ikke må nævne islam og terrorisme i samme sætning
      2.
      FN har vedtaget at Cairo erklæringen er lige så gyldig som den rigtige menneskerettighedserklæring
      3 Jeg er sikker på at jeg og flere andre her på stedet allerede står i Beathe Winklers sorte bog, og på flere avisers sorte liste – jeg får ingenting optaget mere

      er det så derfor at

      1. Hamid nu fremturer med at man skal tale respektfuldt om islam.
      2. Lars Erslev Andersen argumenterer for forståelse for terrorister.
      3. DR afetnicerer og bagatelliserer branden i Snekkersten.
      4 DR afetmicerer optøjerne i Paris.
      5. Politiken kalder Ali Hirshi for ‘kvindeforkæmper’, og ikke islam bekæmper
      6. Det generelt ser ud som om apologetiseringsvanviddet gallopperer nu.

      Er det ikke et tydeligt bevis på resultatet af nedgraderingen af gymnasiets faglige niveau i firserne og frem, at den ene ‘forsker’ efter den anden, fremsætter de mest hårrejsende naive og uigennemtænkte udtalelser, og endda får makværket optaget i aviser og på TV.?
      Er vi ikke derhenne at de humanistiske fakulteter nu burde træde i karakter og starte en solid selvransagelse, inden det bliver sådan at man ikke kan sige ‘etnograf’, ’sociolog’ eller ‘filosof’ uden enten at græde eller grine uhæmmet, alt efter temperament.

      Ja jeg spør’ bare.

      Kommentar by PeterK — 28. november 2007 @ 19:24

    18. Hmmm Mousti var det ikke ham der bagtalte og tilsvinede Farshad Kogli under et arangement i KBH ?

      Der var ihvertfald en masse belastende matriale jeg på et tidspunkt læste (vist enda her), men muligt jeg tager fejl af personerne.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 28. november 2007 @ 19:29

    19. Nope det var hos Sappho.

      http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/mousti.htm

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 28. november 2007 @ 19:30

    20. Helt OT.

      Man gruer endnu mere for fremtiden.

      http://jp.dk/meninger/breve/article1184175.ece

      Mon ikke DF burde stoppe nu mens legen er god, tilsyneladende fatter de eu-kåde ikke ret meget der ikke har med flere penge i deres lommer at gøre, så kære DF lad dem stå med lorten når befolkningen stiller deres politikkere til ansvar for EU og ikke mindst konsekvenserne af EUROMED.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 28. november 2007 @ 19:34

    21. Tjaee, det ændrer ikke ved min vurdering. Tror han mener det så godt som en socialdemokrat nu kan gøre det. (Og li kan godt få lov at stemme på min regering til den tid)

      Kommentar by Kimpo — 28. november 2007 @ 19:50

    22. ->17

      Indtil jeg har set mere konkrete indikationer vil jeg være skeptisk overfor påstanden om et formaliseret samarbejde mellem EU og medierne, som ligefrem giver sig udtryk i blacklistning af folk som os. For at der er noget om snakken taler selvfølgelig det beviselige forhold (se selv i Infomedia) at EUROMED stort set aldrig er blevet nævnt i danske aviser, og at det ser ud som om læserbreve om dette og andre potentielt uroskabende forhold afvises over en kam. Og at EU i helt officielle publikationer taler om at bruge pressen til propaganda, kan enhver også forvisse sig om ved selvsyn. Men problemet med en omfattende konspirationsteori som den om at skulle udstedes blacklists er, som med alle konspirationsteorier, at de i givet fald må involvere utrolig mange mennesker, heriblandt også folk som ligesom os forfærdes over det udemokratiske og totalitære heri. Selv om journalisterne er overvejende til venstre er de jo af dén grund bestemt ikke EU-venlige i almindelighed. Hvorfor har der ingen whistle blowers været? Denne information må passere gennem ganske mange led, fra EU-bureaukrater til redaktører og redaktionssekretærer.

      Men dette er i allerhøjeste grad noget som der hele tiden skal holdes øje med fra vores side. Der er rigeligt med dokumentation for EUs antidemokratiske og totalitære hensigter, så hvis de overhovedet kunne er jeg ikke i tvivl om at de ville blackliste folk. Men kan de?

      Som jeg plejer at sige, hvis de lukker munden på os netskribenter må vi ud i nattens mulm og mørke og hænge stencilerede løbesedler og Motoons op. Jeg vil f.g.m. ikke leve i et diktatur.

      Ang. de seks punkter du nævner, ja, så er der en eskalation af vanviddet i øjeblikket – det vestlige selvhad koger over nu, ikke bare med apologien for de terrordømte, men også med abdikationen af autoritet som med Ritts knæfald for voldelige ekstremister, og med kirkelige kredse verden over som undskylder i ét væk og falder på halen for islam.

      Samtidig er der unægteligt også en modsat rettet tendens: Intifadaen i Paris, Steens historier fra Sverige, og en eskalation i voldshistorierne med kulturberigere i hovedrollen i danske medier. Hvor længe kan apologeternes groteske bortforklaringer dække over denne forringelse af europæernes liv som bliver vanskeligere og vanskeligere at ignorere? Vi er på vej et andet sted hen, det er nok det sikreste man kan sige. Dette kan ikke fortsætte.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 28. november 2007 @ 20:19

    23. Han siger jo meget godt, at muslimer har en komplet anden mentalitet end os andre. Det er jo det samme som mange af os har sagt i årevis.
      Han har videre ret i, at det ikke hjælper af sætte dem i fængsel, men det virker heller ikke at være flinke og rare overfor dem, det har vi jo prøvet i flere årtier.

      Løsningen er derfor ligetil: Medlidenhedsdrab på terroristerne.

      Kommentar by VikingDK (Falkeøje havde ret) — 28. november 2007 @ 21:00

    24. Hamid El Mousti er kendt for farverige udtalelser, og det er nok uberettiget at tage manden for alvorligt.
      Men se:
      http://avisen.dk/socialdemokrat-muslimske-sofavaelgere-havner-helvede–111107.aspx

      Kommentar by PerH — 28. november 2007 @ 21:37

    25. “Rygning kan dræbe”

      Kommentar by anders and — 28. november 2007 @ 22:30

    26. Lars Findsen På Crack (islamofob)

      “Vi er på vej et andet sted hen, det er nok det sikreste man kan sige. Dette kan ikke fortsætte.”

      Barbarerne løb de sofistikerede romere over ende. Det er vel den vej, det går.

      Kommentar by hallucinationer — 28. november 2007 @ 22:53

    27. “Man bør komme dem i møde.”

      At komme dem i møde betyder vel at konvertere til islam, som bin Laden også opfordrer til.

      Kommentar by hallucinationer — 28. november 2007 @ 22:57

    28. Hvor er jeg træt af den lespende onskabsfulde Mousti, der tror han kan provokere ved at omtale folketingsmedlemmere som porno stjerner(hvad er der galt idet) og hvis Dronning Margrethe afbilledes i en satire tegning som luder (hvad er der galt idet) og pædofilforeninger er tilladt, men hvordan ligger det med islams-tilhængernes TILBEDELSE af en pædofil profet som muuuhammed??
      Mousti er nøjagtig af samme “skuffe” som den forfængelige dovenlas med alpehuen Bashminrøv. Ulidelige islamklamrende offer-idioter.
      Hvordan kan disse mandslinge forlange, at der bliver talt pænt om en idelogi som islam, der absolut intet pænt har at vise??
      Fordi en mandsling for 1400 år siden, med hang til småpigere og masser af kvinder, bildte daværende folk ind, at kun han kunne “tale” direkte med allah! gennem “englen” gabriel, der meget belejeligt kunne komme med åbenbaringer, der lige passede i vandalistens kram, og grundlage islam på plat og svindel med tyverier fra jødedommen og kristendommens overtro, for at erobre og undertrykke andre.
      Hvordan kan man forlange respekt for sludder og vrøvl?
      Tale pænt om røverhistorier, der undertrykker kvinder?! gå hjem Mousti, og skam dig!

      Kommentar by li — 29. november 2007 @ 02:15

    29. ->28

      “Fordi en mandsling for 1400 år siden, med hang til småpigere og masser af kvinder, bildte daværende folk ind, at kun han kunne “tale” direkte med allah! gennem “englen” gabriel, der meget belejeligt kunne komme med åbenbaringer, der lige passede i vandalistens kram, og grundlage islam på plat og svindel med tyverier fra jødedommen og kristendommens overtro, for at erobre og undertrykke andre”.

      Så-dan. Islam i kompaktform :-) .

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 29. november 2007 @ 07:59

    30. Han blev dræbt af en jødisk kvinde – den ultimative ydmygelse, da han var midt i 50’erne, og hans barnehustru var 19. De blev som bekendt ‘forlovede’ da hun var 6, og han så regnet baglæns må have været omkring 40, men hensynsfuld som han var, undlod han skånsomt at have samleje med hende indtil hun fyldte 9.

      Søg på nettet efter ‘thiging moslem’ f.eks her

      http://www.islamweb.net
      eller her:
      http://www.answering-islam.org/Shamoun/prepubescent.htm
      hvorfra nedenstående guldkorn er hentet. Det er ikke fra for 400 år siden, det er nutid.

      &&
      Fatwah 23672:

      The inquirer asks: “My parents married me to a young girl who hasn’t yet reached puberty. How can I enjoy her sexually?”

      The imam answers him by saying: “Do not harm her if she cannot take intercourse but you may hug her, kiss her, and ejaculate between her legs” i.e. “thigh” her, as the fatwah in question indicates.
      &&

      Kommentar by PeterK — 29. november 2007 @ 10:14

    31. Hamid-el-Muserøv = Den plaprende Alpehue!

      Kommentar by Dansk Realist — 29. november 2007 @ 10:29

    32. Hvis politikeren mener at nogle af dem han snakker med er helt uden for pædagogisk rækkevide af hjernevasket religiøsitet, hvorfor gør han så ikke noget, for at hjælpe f.eks. PET?

      Socialdemokraterne kan ikke væres stolt af den politiker.

      Kommentar by Janne — 29. november 2007 @ 14:29

    33. Det er politikere som ham her, der udsteder fatwaer og siger som det er vist her i tråden, der gør at socialdemokratiet ikke vil blive et større parti. Når partiet ikke tager afstand fra sådan en adfærd, skubbes flere vælgere over til Dansk Folkeparti eller til SF.

      Kommentar by Janne — 29. november 2007 @ 14:43

    34. Konklusion: Islam er noget forbandet svineri, som ikke burde forefindes i et kristent, vestligt demokrati…

      Islamofob? Mig? Næh, jeg hader bare det lort!

      Kommentar by fuck'em — 29. november 2007 @ 17:05

    35. Det bliver ikke kønt, men vi vinder.

      Kommentar by mike — 29. november 2007 @ 20:36

    36. Jeg vil ha´flere Moustiere på banen !

      Jo flere af hans slags der kommer til orde på Tv, i radioen og i de skrevne medier- des bedre .

      Og lad os bl.a. høre mere fra EU og UN om hvad man ellers der strikket sammen i konteksten Islam, muslimer og Vesten samt den rolle disse Topdogs har udtænkt og tildelt den Europæiske/Vestlige verdens oprindelige lande og befolkninger som modtager( indvandrings-)lande af overskudsproduktionerne i de Arabisk/islamiske lande .

      Dette her er så stort og så gennemgribende, at almindelige mennesker ikke kan begribe hvordan dette projekt overhovedet er komme videre fra gemene tankespin, udført en lørdag aften hos en samling folk med knald i låget og til et vaskeægte projekt der er kørt så langt frem, at det snart ikke længere kan ties ihjel og slet, slet ikke stoppes.

      (Desværre har jeg ikke kunnet følge med de sidste ca. 16 dage, da jeg valgaftenen røg en tur på intensiv, stiftede bekendtskab med en respirator og dernæste et ophold op OUHs hjerte-toraks afdeling fra hvilken jeg er kommet hjem idag.

      Nåede desværre ikke at få stemt.

      Lægerne på intensiv påstår det første jeg spurgte om da jeg kom ud af narkosen var : hvem vandt valget?

      ( Det var såmænd blot en øh…rideulykke( = samtlige ribbenben i højre side brækkede, begge kraveben brækkede, bøjede ribben i venstre side + 2 stk. punkterede lunger) i terrænnet hjulpet frem af nogle glade jægere der ikke kunne nære sig for at fyre kanonerne af i rø… på 2 ryttere og deres heste. ) )

      Hørte her til aften, at 2 Danske soldater er slået ihjel i Afghanistan.

      Tag os ud af dette Afghanske helvede !

      Skal der ofres Vantro liv skal dette foregå i et forsvar for os selv mod Islamiseringen af vores egne lande .

      Kommentar by Vivi Andersen — 30. november 2007 @ 01:59

    37. #36
      Når der var du! du har været savnet.
      Det et være styrt, god bedring. :-)

      Kommentar by m16 — 30. november 2007 @ 09:30

    38. Ja helt klart….God bedring Vivi, du har været savnet.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 30. november 2007 @ 18:54

    39. 8, Kim Møller “Zombie Times – kæmpe arkiv med Mo-illustrationer.

      Nemlig. Og Zombie fik den af mig, der fandt den her: http://www.joyceimages.com/images/Ogden%20Mohammed.JPG

      Så er ringen vist sluttet. :)

      Kommentar by MartinH — 1. december 2007 @ 00:11

    40. Rigtig god bedring, Vivi!

      Kommentar by Kimpo — 1. december 2007 @ 02:27

    41. God bedring, Vivi.

      Kommentar by Janne — 1. december 2007 @ 11:23

    42. TAK -alle sammen .

      Mine ribben skurrer sammen og smerten gør, at jeg kan føle jeg er i LIVE – hvilket jeg er taknemmelig for .

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. december 2007 @ 23:51

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper