29. november 2007

Morrissey: “The gates of England are flooded. The country’s been thrown away.”

Seneste nummer af det engelske musikblad NME inkluderer et interview med Smiths-forsangeren Morrissey, der bryder med det multikulturelle tabu. Med til historien hører at det venstredrejede NME flere gange har kritiseret Morrisseys nationale sympatier, værst i en længere artikel i august 1992 med den sigende overskrift Flying the flag or flirting with disaster? ->

Her et referat fra Lancashire Evening Post – Morrissey: British identity ‘lost’.

“Singer Morrissey has sparked controversy by claiming British identity has disappeared because the country has been “flooded” by immigration.

The former Smiths star, originally from Manchester, suggested that immigration was one of the reasons he would not move back to Britain…

“Also, with the issue of immigration, it’s very difficult because, although I don’t have anything against people from other countries, the higher the influx into England the more the British identity disappears.

“So the price is enormous. If you travel to Germany, it’s still absolutely Germany. If you travel to Sweden, it still has a Swedish identity. But travel to England and you have no idea where you are.

He added: “It matters because the British identity is very attractive. I grew up into it, and I find it quaint and very amusing.

But England is a memory now. Other countries have held on to their basic identity, yet it seems to me that England was thrown away.”…

Morrissey said: “The change in England is so rapid compared to the change in any other country. If you walk through Knightsbridge on any bland day of the week you won’t hear an English accent. You’ll hear every accent under the sun apart from the British accent.

  • 28/11-07 Dave Simpsons blog – Morrissey vs NME: Mozgate Part II (mere om sagen, herunder denne posterings overskrift).
  • Apropos. The more You ignore me, the closer I get, 1994.

    Oploadet Kl. 14:44 af Kim Møller — Direkte link47 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5256/trackback

    47 Comments »

    1. Jeg må have været The Smiths’ største fan i DK engang. En del af showet var selvfølgelig Morrisseys meget anderledes medieprofil, hvor han poserede med høreapparat på PR-billeder, og hans påstand om at leve i cølibat. Jeg har tabt interessen for musikken, men jeg tager hatten af for denne udmelding, som jeg tit har tænkt på hvorfor man ikke hører fra flere berømtheder. Svaret er selvfølgelig shamingen i medierne og blandt andre celebrities, og en yderst kompliceret situation mht. sikkerhed, især hvis “I”-ordet eller “M”-ordet bliver nævnt – hvilket Morrissey da heller ikke gør, men jeg er ikke i tvivl om at det er dette han hentyder til.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 29. november 2007 @ 15:09

    2. Befriende klar tale af en stor kunstner. Jeg har altid godt kunnet lide The Smiths – men har akkurat som LFPC – haft tabt interessen for The Smiths og Morrissey. Det her er en god anledning til at genopdage musikken.

      Kommentar by hallucinationer — 29. november 2007 @ 15:37

    3. så højreorienterede kunstnere er geniale – venstreorienterede skal holde kaje og holde sig til deres fag.

      Dobbeltmoralen er virkelig skrevet med store bogstaver i dette indlæg.

      Kommentar by Allan — 29. november 2007 @ 16:52

    4. “så højreorienterede kunstnere er geniale – venstreorienterede skal holde kaje og holde sig til deres fag.”

      Moralen er vel snarere at venstreorienterede kunstere kan sige hvad de vil, medens det er et “outrage” når en kunstner kritiserer invandringen.

      Hvis du synes Morissey er “højre”orienterede, så har du godt nok gjort din research skidt, Allan.

      Tsk tsk, bette ven.

      Kommentar by DaLi — 29. november 2007 @ 16:58

    5. Saa har vi Allan igen, den intellektuelle dvaerg.

      Dine argumenter paa din hjemmeside er jammerlige.

      Kommentar by Dansker i TN — 29. november 2007 @ 17:12

    6. Allan:

      Tag en kalot på hovedet og en Davidsstjerne på brystet og tag en rask lille gåtur ui Askerød.

      Så skal du hurtigt finde ud af hvad racisme er, og ikke mindst hvad dobbeltmoral er, når venstrefacisterne kæfter op om dobbeltmoral.

      Jeg er bestemt ikke sikker på, at du overlever, så jeg er ikke helt sikker på, at jeg vil få en tilbagemelding.

      Kommentar by Cicero — 29. november 2007 @ 17:12

    7. morrisey får lov til at sige lige præcist hvad han vil i et stort musik-magasin…ikke ligefrem “outrage”, vel?

      Det er ynk. Se bare hvorledes kim behandler johan olsen http://www.uriasposten.net/index.php?p=5049

      Han “spammer jo hele sendefladen” – morrisey derimod siger vise ord..

      ren dobbeltmoral

      Kommentar by Allan — 29. november 2007 @ 17:19

    8. […] Uriaposten skriver idag om artisten Morrisseys närmast chockerande frispråkiga uttalanden om Englands förlorade identitet i kölvattnet av multikulturen och massinvandringen. […]

      Pingback by PATRIOTEN MORRISSEY, NÅGOT FÖR PETER BIRRO? « Gustafsson i Säffle — 29. november 2007 @ 17:20

    9. Allahn:

      Gå en tur med et kors på Nørrebrogade, fra Blågårdsgade til Mjølnerparken.

      Hvis du overlever, så gå en tur til!

      Kommentar by Dansk Realist — 29. november 2007 @ 17:26

    10. “dansk realist” – din angst er ubegrundet, men meget sigende for folk med rabiate højreorienterede holdninger. Folk med kors, jødiske kalotter, og “Vågn op”-blade går frit og frejdigt rundt på nørrebro. Derimod skal man ikke have den forkerte hudfarve i vestjylland…

      Kommentar by Allan — 29. november 2007 @ 17:38

    11. Allan på vestjydernes vegne vil jeg gerne bede dig holde mund med dine racistiske påstande, også selv jeg nu bor i smilets by. Du er da træls og indskrænket.

      Kommentar by Gitte8000 — 29. november 2007 @ 18:04

    12. 10# allan:
      “Derimod skal man ikke have den forkerte hudfarve i vestjylland…”

      Interresant påstand. Kan du eventuelt levere dokumentation for den?

      Kommentar by Peder Jensen — 29. november 2007 @ 18:13

    13. Til Allahn.

      Moses Hansen, eller hvad han nu hedder, gik frit og frejdigt på nørrebro med sit kors. Hvis ikke politiet havde været til stede, var han blevet slået ihjel.

      Du er og blir en idiot.

      Kommentar by mike — 29. november 2007 @ 18:15

    14. @7 Allan

      Det handler om NMEs og DRs slet skjulte holdninger (“does he understand what flag-waving means in the Euro-90s?”). De forventer at kunstnere har venstreorienterede meninger, og når de har det bringes det videre med et smil. Kunstneren er seriøs, har integritet, og så videre. Men en kunstner der ikke aflirer de sædvanlige floskler mistænkeliggøres.

      Mediernes interesse for kunstneres politiske holdninger er alt for stor. Hvorfor skulle en kunstner have særlig stor indsigt i politik? Nej, vel. Kunstnerens udtalelser skal nemlig ikke sige noget om politik, men noget om kunstneren selv. De skal placere kunstneren politisk. Det ved kunstneren godt, så normalt aflirer han de floskler der placerer ham i det gode selskab.

      Det Morrisey siger er ret banalt, men i betragtning af det ovenstående er det da befriende at han siger det.

      Kommentar by Mallebrok — 29. november 2007 @ 18:23

    15. Endnu engang tak til Morrissey. Tak for det skønne tredimentionelle fløjls lydtapet han gav min ungdom; den musik som jeg har danset, flirtet, nydt, kysset, lyttet og tænkt til i mine mildest talt yngre dage engang i firserne, og tak for støtten til at

      kulturelt særpræg og egenart er vigtigt !!

      også for de forskellige europæiske lande og deres oprindelige befolkninger. Visse steder i Danmark har vi nu desværre en mini udgave af Mellemøsten. Ikke særlig spændende at vise frem til turister, venner og udenlandske arbejdskolleger, der gerne vil se noget der er specielt for Danmark. En kebab biks på hvert hjørne er ikke mangfoldighed. Det er monokultur. Bare ikke dansk.

      M.h.t. Allan er det så ikke ham der har kaldt Hirsi Ali for racist?

      Kommentar by Janne — 29. november 2007 @ 18:31

    16. @10 Allahn

      Du er en decideret løgnhals!

      Ved Moses Hansens første korstog på Nørrebro, blev en af hans diciple knaldet ned med en kødøkse i hovedet og måtte på operationsbordet.

      Gerningsmanden: en muslim!

      Årsag: de kristne holdt fredsmøde på Israels Plads.

      At Moses Hansen så er en totalidiot er en anden sag, mens hans happening bekræftede påstandene om at hadet trives i bedste velgående i muslimske bydele!

      Bliver muslimer overfaldet, bestjålet eller voldtaget i Skjern og Ringkøbing eller Hee?

      Kommentar by Dansk Realist — 29. november 2007 @ 18:46

    17. Modig kunstner. Jeg tvivler dog på, at Morrissey har været i Sverige for nylig.

      Kommentar by tagpap — 29. november 2007 @ 19:32

    18. Den overskrift “Flying the flag or flirting with disaster?” opridser egentlig problemstillingen meget godt. Jeg kender ikke Morrisseys musik, men det forekommer mig at, journalisten har ønsket at dræbe budbringeren ved hjælp af god gammeldags guilt by association og associationstricks.

      Kommentar by ThomasL — 29. november 2007 @ 20:46

    19. se nu kommer jeg selv fra en lille by i vestjylland. Her blev “de sorte” knaldet ned hvis de befandt sig på værtshus, det var helt sikkert. Det skete en del gange, og det sker sku stadig. Bøsser og andre anderledes tænkende fik også et slag tæsk, ja sågar var der en politimester i byen, der sagde at det måtte man finde sig i, hvis man var til den side.

      hip hurra for de tolerante danskere….

      Næh..og NME har vel lov til at have sine egne holdninger, ligsom 180grader fx?????

      Kommentar by Allan — 29. november 2007 @ 20:53

    20. ->10 & 18: Det er vist længe siden du har været hjemme lille allahn. Jeg bor her og kan sige – du aner ikke, hvad du taler om!

      Så hvem er ‘racist’ overfor Vestjyder?

      Kommentar by Hodja — 29. november 2007 @ 22:15

    21. NaziAllahns argumenters underholdningsværdi øges gang for gang. Det fortjener en klapsavle. Thubms up Allahn.

      Vi burde danne en højreorienteret avis, hvor vores allesammens Allahn, havde vetoret på dagens latteren-vil-ingen-ende-tage-mavepuster (Hvor selv en fusion af Anne Marie Helger, Fleming Jensen, & Niels Hausgaards absurde holdninger, ikke vil nå så meget som til Allahns storetå).

      Kommentar by Dr. Doom — 29. november 2007 @ 22:40

    22. *Thumbs :D

      Kommentar by Dr. Doom — 29. november 2007 @ 22:41

    23. “Also, with the issue of immigration, it’s very difficult because, although I don’t have anything against people from other countries, the higher the influx into England the more the British identity disappears.”

      And so what?

      Kommentar by tod — 29. november 2007 @ 23:40

    24. For min del mener jeg nu ikke at hverken højre eller venstreorienterede “kunstnere” har noget belæg for at udtale sig politisk dvs i den forstand at de skal tages særligt højtideligt, for lige den krølle er særdeles udbredt blandt de venstreorienterede “kunstnere”her tror man jo gravalvorligt at fordi man har lært at sætte tre akkorder sammen jamen så er man nærmest en alvidende Ghandi.

      Det er nok den store forskel, nå ja også den at det i reglen KUN er venstreorienterede tosser der får taletid, mens det som regel er direkte karriereskadende at ytre borgerlige synspunkter ihvertfald i Danmark.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 30. november 2007 @ 00:37

    25. … og så til noget helt andet:

      DR TTV (29. november 13.08): “Farum-byrådspolitikere frifundet: 12 tidligere byrådsmedlemmer er blevet frifundet for ansvar i Farum-sagen. De kunne ikke stoppe Peter Brixtofte, fastslår Retten i Hillerød … De 12 byrådsmedlemmer har hele tiden fastholdt, at de ikke vidste hvad der skete i Farum.

      Se, så er man jo straks helt tryg ved de beslutninger som de 12s partikammerater træffer på Christiansborg!

      Overskriften burde rettelig have været: ”Politiske partier rekrutterer evnesvage”

      Kommentar by Christian — 30. november 2007 @ 00:41

    26. -> tod,

      næh, hvad betyder det dog at din kultur forsvinder, og at den overtages af en anden, der vil placere dig som andenrangsborger? Kan det ikke altsammen bare være ligegodt og derfor ligegyldigt?. Hvad betyder det hele dog? Rul gardinerne ned, sæt en CD med Annemarie Helger i, drik en flaske rødvin, tænd for gasovnen og luk lågen op. Hvorfor blev vi født? Alt er jo alligevel omsonst, vi dør til sidst.

      Vorherre bevar’s for en indstilling. Når du siger ’so what’ – det hedder ‘å hva’ så’ på dansk – så se hvordan europæere behandles i SaudiArabien eller i Sudan. Piskning på torvet for at lade sine elever kalde en bamse Muhammed – et af de mest almindelige drengenavne der. Piskning på torvet for at have en bibel i sit private hjem, piskning på torvet for at drikke sig fuld – eller bare have alkohol stående i skabet. Det er det samfund dit ’so what’ vil give os. Hvis det er så ligegyldigt så flyt derned, og fortæl os så om det om et halvt års tid. Jeg har lyst til at slutte af med “båtnakke”, men undlader det.

      Kommentar by Gitte8000 — 30. november 2007 @ 08:17

    27. Allan , nu är det så att du kämpar en “lost cause”. Den desperata fördröjningstaktiken du håller på med i hopp att den skulle imponera förbigående läsare och på så sätt konvertera läsaren till mångkulturell agenda funkar inte.

      Rock-scenen som helhet lutar till vänster , men bittra fakta är att invandringen – och vi talar om muslimer nu – hotar hela rock-scenen själv. För att uttala mig brutalt , islamisterna skulle stänga rock-klubbarna , inbilla dig inte att det skulle finnas rock-konserter i islamisk Europa.

      Som jämförelse , flesta feministerna är vänster , men likaså där bittra fakta är islamiseringen skulle sopa bort deras rättigheter helt.

      Morrisey må inte vara det bästa exemplaret av uppvaknanden , men i ett kungadöme av blinda enögd är kung. Islamen och rock-scenens smalevnad är en motsägelse , och allt annat är KULTURRADIKALAS INTELLEKTUELL KONKURS.

      Kommentar by Matti från Finland — 30. november 2007 @ 08:43

    28. Innan du hinner med ytterligare ursäkter , låt mig konstarera att fast Morrisey inte har direkt talat om islam , den dagen är nära att konstvärlden fattar att Islam och Fender Stratocaster INTE hör ihop.

      Kommentar by Matti från Finland — 30. november 2007 @ 08:58

    29. @ Allan

      “morrisey får lov til at sige lige præcist hvad han vil i et stort musik-magasin…ikke ligefrem “outrage”, vel?”

      Han får også læst og påskrevet hvad han BURDE mene af NME og den samlede engelske presse. BEgrundelse: Det er “egnet” til at skabe “tensions” og “damage” ‘e integrationen.

      Ren holdningscencur.

      “Folk med kors, jødiske kalotter, og “Vågn op”-blade går frit og frejdigt rundt på nørrebro”

      Næh det gør de ikke, BT lavede for to-tre år siden en reportage med en journalist der gik op ad Åboulevard, over jagtvej, ned af Nørrebrogade og ind til Nørreport og så krystalgade og han blev truet, skubbet og spyttet på. Moses Hansen blev beskyttet af over 25 betjente. Jehovas vidner missionerer ikke længere i bestemte dele af byområdet.

      Du lyver med andre ord.

      Og så beskylder du os for at være “bange”. Nu har venstrefløjen tabt tre valg i rap til Pia K fordi I har svinet hendes vælgere til. I fabler altid om at man ikke skal “tale grimt” til grupper hvis man ikke vil “marginalisere” dem. I har lykkedes med at marginalisere cirka en tredjedel af hele arbejderklassen. Smukt arbejde bliv endelig ved.

      Hvad bliver det næste? At vi er “uvidende” eller måske nogle “haters” ?

      Kommentar by DaLi — 30. november 2007 @ 10:16

    30. @ Allan

      “NME har vel lov til at have sine egne holdninger, ligsom 180grader fx?????”

      Ja ja. Så længe de falder indenfor den herskende consensus på fagområdet, naturligvis. Havde de støttet Morriseys holdninger, havde de været færdige i branchen derovre. Jeg HAR boet der og broderparten af deres læsere er snottede studerende der tænder på tuderock og George Galloways skabsfascister.

      Kommentar by DaLi — 30. november 2007 @ 10:18

    31. Hej Kim.
      Tjek lige dagens nyheder ud:
      http://politiken.dk/politik/article440717.ece
      Det ser ud til at de af os, som mente at BRH som forræderi-/integrationsminister, ikke var nogen super god idé.

      Kommentar by VikingDK (Falkeøje havde ret) — 30. november 2007 @ 11:26

    32. Psysisk syge asylansøgere er ikke psykisk syge
      Læger snyder med asylansøgeres lægeerklæringer, så de fremstår mere syge, end de i virkeligheden er. Det siger en psykiater fra Dansk Røde Kors.

      Anklagen kommer fra Eric Schaumburg, der i 15 år har fungeret som psykiater i Røde Kors og til daglig er overlæge på den psykiatriske afdeling på Helsingør Sygehus Han langer ud efter sine kolleger i en kronik i Ugeskrift for Læger.
      http://www.180grader.dk/nyheder/Psysisksyge_asylans_gere_er_ikke_psykisk_syge.php

      Kroniken må formodes at ende på http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/UFL_SENESTE_NUMMER

      Kommentar by Christian — 30. november 2007 @ 12:12

    33. “så højreorienterede kunstnere er geniale – venstreorienterede skal holde kaje og holde sig til deres fag.

      Dobbeltmoralen er virkelig skrevet med store bogstaver i dette indlæg.

      Comment af Allan”

      Hvem har kaldt Morrissey højreorienteret. Det står vist for egen regning. At han udtrykker sin bekymring, gør ikke Morrissey til højreorienteret.

      Med hensyn til de “venstreorienterede kunstnere”: De har vist mere eller mindre uhindret adgang til medierne (for eksempel Debatten), så deres synspunkter er det ikke svært at blive bekendt med.

      Kommentar by hallucinationer — 30. november 2007 @ 12:53

    34. ->31

      Rønn Hornbech bliver en katastrofe. Nu kan man kun håbe, at Dansk Folkeparti står fast og ikke lader hensynet til regeringens overlevelse give hende frie hænder.

      Læs dette interview på jp.dk. En afgrund af selvpålagt uvidenhed og blindhed:

      “Birthe Rønn Hornbech vil ændre tonen og sprogbrugen om indvandrere. De skal kaldes andengenerationsdanskere”.

      Italesættelse af virkeligheden. Ikke ét ord om aktiv modarbejdelse af “integration” i moskeer og i dokumenter fra Det Muslimske Broderskab:

      “»Hvis man siger andengenerationsindvandrer, har man tilkendegivet, at de har en anden kultur, som er anderledes, end dem der har boet her i 22 generationer. Ved at sige andengenerationsdansker tilkendegiver man, at vi er danskere alle sammen.«”

      Moralsk ækvivalens – en antagelse om at muslimers forurettedhedsfølelse over for at være “udenfor” er legitim, og ikke et fundamentalt problem som kun forstærkes af krav om særhensyn. En antagelse om at viden kan eliminere århundreders erfaringer med umuligheden af muslimsk sameksistens med kuffar:

      “Og fiduserne skal gå begge veje, forstår man på ministeren, der gerne vil høre sine muslimske kolleger om, hvornår de føler sig holdt uden for og ekskluderet i det danske samfund. Omvendt vil hun lære dem mere om, hvordan danskere tænker”.

      Feelgoodsnak:

      “»Integration går for mig begge veje. Vi skal udgøre et folkeligt fællesskab, så vi kan være fælles om vores demokrati, frihedsrettigheder, normer på arbejdspladserne og ligestilling. Det er det vigtigste, og det bedste sted, vi kan møde hinanden, er i foreningslivet og på arbejdspladsen.«”

      Her ser vi en del af hvad der driver kristne som Rønn Hornbech: En beundring for stærke leveregler, som holder umulige ægteskaber sammen:

      “»Når en taxachauffør siger til mig: ”I vil have, at vi skal blive som danskere, skal vi så også have samme skilsmisseprocent?” Så bliver man sat lidt skakmat”.

      Problemerne med tørklædet ligger hos os selv. Ikke et ord om muslimske kvinder i vestlige lande som trues til at indpakke sig. Ikke et ord om de utallige muslimske kvinder som har fået kastet syre i ansigtet:

      “»I kristendommen er der ikke noget rent eller urent kød, og der er ikke nogle bestemte handlinger, der gør os bedre i Vorherres øjne. Og det er den dybereliggende grund til, hvorfor nogle danskere reagerer så stærkt,« siger hun og understreger, at hun som troende kristen har et stærkt fællesskab med muslimer”.

      http://jp.dk/morgenavisen/maindland/article1186903.ece

      Hjælp. Det her lover ikke godt. Nu kan jeg ikke klare at høre flere respektfulde udtalelser om hendes “hæderlighed”. Den kone bliver en katastrofe.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 30. november 2007 @ 12:59

    35. Jeg er skuffet over Rønn Hornbech. Troede, at hun så dybere.

      Det som hun er i gang med er nationbuilding. Ikke integration.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. november 2007 @ 14:37

    36. Jeg var i London 1969, 1989 og 1999. De sidste to gange var det slående, hvor hurtig befolkningsudskiftningen foregår. Til trods for at engelsk er et verdenssprog, var der i et kioskvindue i BaysWater ikke udstillet en eneste avis på det engelske sprog, i det herrens år 1999.

      Kommentar by Menig 442 — 30. november 2007 @ 15:36

    37. Da vi fejrede min fødselsdag i London i 1997 ville jeg gerne se “Riverside dance”, og vi tog derfor the underground den lange tur ud til Hammersmith og det store teater, hvor forestillingen blev vist. Der var masser af teatergæster med toget.

      EFter forestillinen gik vi tilbage til togperronen og stod enfoldigt og undrede os over, at vi var de eneste “hvide”, der skulle med toget. Det blev en meget ubehagelig tur tilbage, hvor vi måtte beherske os for at lade rolige og uanfægtede. Vi var omgivet af skulende blikke, tilråb og lynchstemning. Det gør jeg aldrig mere igen, og de andre teatergæster vidste selvfølgelig, at det ville blive sådan.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. november 2007 @ 16:15

    38. Til 34 (LFPC).
      Rønn Hornbech har længe været et tågehorn, men det hun siger adskiller sig ikke videre fra den sang, så godt som alle pæne borgerlige uden for DF rapper med på i svage øjeblikke. AFR har også været ude og mane til større besindighed i tonen om udlændinge, og det samme har de konservastive. Problemet er ikke BRH som person men den understrøm af kulturrelativisme og egalitarisme, der er så godt som enerådende i alle partier uden for DF.

      Nu skal man jo ikke gøre sig uvenner med sin familie i den velsignede juletid, men prøv at spørge dem om:
      1. Om alle kulturer og religioner i princippet er ligeværdige for opretholdelse af et frit samfund baseret på folkets demokratiske suverænitet;
      2. Om islam er fredens religion;
      3. Om Danmark er en nation med en unik historie og kulturarv, som er berettiget til at værne om sin egenart gennem en selektiv udlændingepolitik;
      4. Om alle religioner er lige frugtbare for udvikling og opretholdelse af demokraati og frihed;
      5. Om det i princippet er rigtigt eller forkert at fordømme en religion eller kultur som mere intolerant end nogen anden.

      Langt de fleste borgerlige er så indoktrineret, at svarene på ovenstående spørgsmål er så godt som givet på forhånd.

      USAs dhimmiudenrigsminister Condoleezza Rice har lige dummet sig ved at sammenligne segregation i Sydstaterne med palæstinensernes daglige oplevelser med israelske sikkerhedskontroller. Jeg kan iøvrigt varmt anbefale Lawrence Austers View from the right, det er lige guf for Kimpo. (Allan disclaimer: jeg deler ikke nødvendigvis alle Austers holdninger, men mandens analyser er oftest lige på sømmet).
      http://www.amnation.com/vfr/archives/009323.html

      Kommentar by PerH — 30. november 2007 @ 17:18

    39. -> #34 LFPC

      Jeg så også interviewet i JP. Virkelig deprimerende læsning. Det er selvfølgelig nogle horrible ting du der fremhæver fra interviewet, men hvad jeg synes er allermest alarmerende er, at Røn Hornbech nægter at forholde sig til tilstedeværelsen den radikale islamisme i det Danske samfund:

      “I regeringsgrundlaget står, at der skal laves et kodeks for danske muslimer for at hindre ekstreme kræfter i at sprede udemokratiske holdninger og rekruttere medlemmer i moskeer og islamiske kulturcentre. Hvad går det ud på?

      »Hvor står det? Hvilket ministerium er det under?«

      Det er vel dig?

      »Nåh, under radikalisering. Man giver en udstrakt hånd til demokratisk sindede. Jeg vil ikke selv bruge ordet kodeks, men opfordre dem til at deltage i demokratiet. Det går begge veje, fordi vi alle skal respektere frihedsrettighederne.«

      Hvorfor kan du ikke lide ordet kodeks?

      »Jeg er mere folkelig. Jeg er ikke til fasteregler. Jeg er til holdninger og diskussion,« siger Birthe Rønn Hornbech.”

      Vi skal med andre ord ifølge Birthe Rønn Hornbech gå i dialog med terroristerne. Hvor naiv har man egentlig lov at være??

      Kommentar by JensH — 30. november 2007 @ 17:28

    40. -> 39 JensH

      Venstre trænger ligesom Socialdemokratiet til en grundig revidering af eget grundlag. De kan passende slå sig sammen og trække lod om, hvem der skal være statsminsterkandidat. Det er efterhånden ret ligegyldigt, for vi ender allïgevel det samme sted, nemlig der hvor EU bestemmer det hele. I øjeblikket er det vel omkring 80 pct. der bestemmes af EU. Dertil kommer så konventionerne.

      Fogh har solgt sig selv til Bryssel og er nu også i gang med at sælge os andre, dog i det sidste tilfælde til spotpris. Hvad han selv får ud af det, vil tiden vise.

      Og det skriver jeg, der har været en af hans kernevælgere i mange, mange år. Jeg er uendelig træt af statsministerens overbærende pædagogmine og al den dumme snak, som han mener, at vi skal sluge råt.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 30. november 2007 @ 18:07

    41. Birthe Rønn Hornbech er farligere, end man kunne have frygtet. Sådan er det ofte med den type from kristendom, som Rønn Hornbech repræsenterer. I deres sjæls inderste hader denne type kristne ikke-troende mere, end de hader religiøse fundamentalister.

      Hun kan blive en sand katastrofe.

      Kommentar by hallucinationer — 30. november 2007 @ 18:36

    42. Tja mht BRH så er det da ingen overaskelse, og som sagt håber jeg gevaldigt på at DF nu trækker stikket ud på denne regering, for tilsyneladende fatter Fogh og Co ikke rigtigt valgresultatet, så måske var det kun godt med et nyvalg, hvor man må formode at DF får en ordentlig bunke stemmer mere, nu man har set hvor anløben og falsk V er når det kommer til stykket K er såmænd bare som de har været i snart mange år…Langt væk fra den virkelige verden og tilsyneladende har de fået lokket V med på den galej ud på utopiens stille vand.

      Så Kære DF stop nu denne tragedie, i ricikere bare at blive trukket med ned pga V/Ks eu-liderlighed og tørsten efter de attraktive EU poster, så vis os nu at i først og fremmest tænker på Danmark og Danskerne i modsætning til dollarluderne blandt V og Ks “pæææne borgerlige”.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 30. november 2007 @ 18:45

    43. -> #40 Mette

      Jeg stemmer selv Venstre, men er helt enig med dig. Jeg føler i mindre og mindre grad at partiet dækker mine holdninger. En ting er, at partiet er blevet helt ufatteligt Socialdemokratiske hvad angår den økonomiske politik. Det kunne jeg så endda til nøds leve med, hvis de førte borgerlig værdipolitik.

      Men nu har Venstre-ledelsen altså besluttet, at der skal lefles for de såkaldt ‘anstændige’ og ‘pæne’ borgerlige fløjsmaver. Birthe Rønn Hornbechs udnævnelse til det meget ‘politisk følsomme’ integrationsministerium skal selvfølgelig ses i det lys. Men også de nye signaler om forhøjelse af ulandsbistanden og opprioriteringen af klima/miljø-politiken er et udslag af, at man nu ønsker at behage disse borgerlige fløjsmaver, som lige pludseligt har fundet ud af, at deres ‘menneskesyn’ slet ikke kan holde til det tætte samarbejde med DF.

      Det er virkelig til at få kvalme over, og jeg er langtfra sikker på, at jeg stemmer Venstre næste gang. At statsministeren så ved siden af indretter regeringens EU-politik på sine egne personlige ambitioner om et top-job i Bryssel gør ikke denne kvalme-følelse mindre.

      Kommentar by JensH — 30. november 2007 @ 19:31

    44. @7 Allan
      “morrisey får lov til at sige lige præcist hvad han vil i et stort musik-magasin”

      @19 Allan
      “NME har vel lov til at have sine egne holdninger”

      I disse kommentarer, og i dine kommentarer til tidligere indlæg, virker du meget optaget af hvad man har lov til. Måske er det bare en talemåde du har, men jeg tror nu du vil finde dig hjemme i kalifatet eller en anden totalitær statsform.

      Med hensyn til Morrisey, ja han har lov til at udtale det han gør. Ja du har lov til at kommentere det, ja NME har lov til at skrive hvad de gør, ja Johan Olsen har lov til at sige som han gør. De eneste der muligvis er på kant med loven er DR, fordi de nok ikke fuldt ud opfylder deres public service forpligtelser.

      Kim Møller synes tydeligvis det er interessant hvordan NME håndterer skæve udtalelser som dem Morrisey kommer med. Og det synes jeg nu osse. Desuden er det da interessant hvor ensrettet kunstverdenen er i sine politiske udmeldinger. Synes du ikke osse det?

      Kommentar by Mallebrok — 30. november 2007 @ 21:17

    45. Fru Hornbechs seneste udtalelse: “Jeg er ikke minister for tørklæder”.

      Herrejemini, oh hellige enfold. Hun KAN umuligt være så dum.

      Kommentar by PeterK — 1. december 2007 @ 00:09

    46. Og, fordi jeg burde være gået i seng nu, og ikke tænker så hurtigt.
      Nu mangler vi bare, næste gang Johnni Hansen eller de autonome går amok, at høre Lene Espersen:
      “Jeg er ikke minister for hverken armbind eller elefanthuer”

      Kommentar by PeterK — 1. december 2007 @ 00:12

    47. Jeg vidste godt, at BRH står stærkt på det med den fri beklædning, men hun kunne i det mindste gå stille med dørene en tid.

      En minister bør ikke bralre ud med alt ved hver en lejlighed. Og en dame i den alder burde have lært at beherske sin lyst til at skille sig ud med særstandpunkter. Nu repræsenterer hun jo mange andre end sig selv, og det forpligter.

      Jeg har fuld forståelse for Pia Kjærsgaards reaktion. Det er også pinligt for os, der har stemt Venstre at opleve, hvordan DF får pålagt ansvaret for alt, hvad der ikke passer ind i det hyggesocialistiske verdensbillede.

      Kommentar by Mette (islamofob) — 1. december 2007 @ 11:56

    RSS feed for comments on this post.