3. december 2007

Vejen til Damaskus – Dansk Islamforskning 1885-2005

Den 31. januar udgives mit reviderede historiespeciale omhandlende dansk islamforskning, og bestiller man bogen inden 18. december via Sappho/Trykkefrihedsselskabet, så er prisen blot 128 kr. Herefter 178 kr.

Vejen til Damaskus – Dansk Islamforskning 1885-2005
Danske Bank, reg. 4310 kontonr. 4310487449
Huske at angive navn og adresse

Yderligere oplysninger på Trykkefrihed.dk: Foromtale, Bagsidetekst og Forord ved Lars Hedegaard.

Oploadet Kl. 04:34 af Kim Møller — Direkte link67 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5263/trackback

67 Comments »

  1. Solgt.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 3. december 2007 @ 09:49

  2. næh…fik du 7. Flot.

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 09:56

  3. nye eller gamle skala?

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 10:00

  4. Ja, det der sker når sandheden ikke er idealet længere i de akademiske institutioner – men politik.

    Marxismens indtog i det akademiske liv har foråsaget så stor en ødelæggelse og devaluering af det akademiske, at det vil tage mange år at rette op på igen.

    Men vi må da håbe, at de få af os der stadig søger efter sandheden får en renæssance.

    Kommentar by Yggdrasil — 3. december 2007 @ 10:12

  5. paranoian trækker sine dybe spor på højrefløjen :)

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 10:12

  6. Vi kan jo ikke alle sammen være lige så lærde genier som Dr. jur et phil Allan. Men jeg vil da opfordre dig til at lægge dine egne eksamensresultater ud på din lille blog så vi andre frit kan casuere over dine akademiske meritter.. Tosse.. Jeg har tidligere både på din egen lallende blog og herinde udbedt mig oplysninger om din uddannelsesbaggrund. Men du har sjovt nok undladt at kommentere på det.

    Kommentar by Legal_Bastard — 3. december 2007 @ 10:30

  7. åh jeg har skam også fået nogle 7 taller hist og her. Jeg har dog aldrig været så heldig at nogle ligefrem har syntes det var en god ide at UDGIVE mine dårligste opgaver.
    Men når det gælder islam-kritik, kommer alting åbenbart til sin ret..

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 10:39

  8. Den dag du får at vide mellem linierne, at dine undervisere har tænkt sig at dumpe dig pga dine politiske holdninger vågner du måske op, Allan.

    Indtil da er dine ligegyldige meninger ret…..ja, ligegyldige.

    Henrik

    Kommentar by Henrik — 3. december 2007 @ 10:44

  9. Vi erfarer via pressen, at på jurastudiet har de studerende i det mindste den fordel, at karaktergivningen i sidste ende kan ankes til et nævn der bl.a. har en højesteretsdommer som medlem. Desværre lader det til, at Hr. Møller har måtte nøjedes med en flok sure gamle marxister, det som bekendt aldrig har hyldet objektivitet og ligebehandling.

    Til gengæld nyder Hr. Møller en indflydelse på den danske debat som er mangt en sur gammel forsker forundt, og nok nærmere sammenlignelig med en chefredacteur på en af de store dagblade.

    Hr. Møllers speciale vil sikkert også blive det mest læste speciale fra universitetet i årtier, måske nogensinde.

    Hr. Møller lider den tort som alle der går mod strømmen i deres egne kredse må lide, at blive misforstået og udstødt. Sådan er det, og sådan har det altid været.

    Men man må tænke sig Hr. Møller som en lykkelig mand.

    Ærbødigst,

    Baronen

    Kommentar by Baronen — 3. december 2007 @ 10:55

  10. @ 7 Henrik

    Problemet er at dem der er uenige med Allan ikke ville inddrage hans politiske holdninger i vurderingen. Det er forbeholdt Allans fløj, i hvert fald på uni. :-). Bemærk i øvrigt at han ikke vil fortælle om sin egen uddannelsesmæssige baggrund :-P

    Kommentar by Legal_Bastard — 3. december 2007 @ 10:59

  11. Jeg glæder mig til at få købt og læst Kim Møllers historiespeciale, og da specielt afsnittet om Jørgen Bæk Simonsens paradigmeskift. Vi taler trods alt om en ‘ekspert’, som virkelig har blandet sig i den offentlige debat via en let adgang til medierne.

    Et virkelig godt initiativ af Sappho/Trykkefrihedsselskabet.

    Iøvrigt, det er måske lidt off topic, men jeg tror ikke i skal være så hård ved Allan idag. Igår oplevede han og venstrefløjen den traumatiserende oplevelse, at deres nye helt Hugo Chavez tabte en folkeafstemning, der ellers skulle have givet ham endnu mere magt:

    http://politiken.dk/udland/article441748.ece

    Befolkningen i Venezuela ønsker altså ikke et nyt Cuba. Surt show for den Danske venstrefløj.

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 11:16

  12. Den bestiller jeg med det samme. Jeg kender allerede en det til indholdet og kan godt garantere at den vil florere på litteraturlisten i mindst én eksamensopgave Århus Universitet.

    Kommentar by VikingDK — 3. december 2007 @ 11:24

  13. jensh: Jep, venstrefløjserne tabte en demokratisk afstemning – højrefløjserne og Putin vandt en knap så demokratisk…sådan går verdenen sin gang…

    i øvrigt ville jeg da ligesom alle andre studerende blive dumpet hvis jeg fx ikke kunne se den historiske baggrund for at fx vold mod homosexuelle straffes hårdere end vold mod ældre damer. Ligesom Kim.

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 11:25

  14. “næh…fik du 7. Flot.

    Comment af Allan — mandag 3. december 2007 @ 09:56

    nye eller gamle skala?

    Comment af Allan — mandag 3. december 2007 @ 10:00 ”

    Normalt er du ikke lige min kop te, Allan. Men det her grinede jeg nu over:)

    Man må da give dig, at du har humor!

    Kommentar by Andreas — 3. december 2007 @ 11:30

  15. Allahn, du søn af 1000 fædre…
    har du ikke en optrækkelig mus du kan lege med? – jeg tror nemlig din patetiske lille diller trænger til en pause.

    Kommentar by Onion — 3. december 2007 @ 11:33

  16. @11 Allan, du kan da i det mindste glæde dig over at kommunisterne opnåede 11,7 procent af stemmerne ved gårdagens valg i Rusland :-)

    Hvad bliver det til, må vi ikke få info om hvad du studerer eller arbejder med :-P

    Kommentar by Legal_Bastard — 3. december 2007 @ 11:40

  17. -> #11 Allan

    “højrefløjserne og Putin vandt en knap så demokratisk”

    Kalder du gammel-Stalinisten og KGB-officeren Putin for en ‘højrefløjser’?? Hvad kalder du så Frank Aaen?? Et demokratisk sindet menneske??

    Men Allan, nu hvor du har så travlt med at håne andre folks eksamner kunne vi så ikke få lov at høre lidt om din?? Hvilken eksamen har du?? Det ville give din usmaglige håne-kampagne mod andre folks uddannelser lidt mere troværdighed hvis din ‘egen sti var ren’.

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 11:42

  18. kære jensh: eftersom den mindste afsløring af ens baggrund her på siden, medfører ugelange chikanerier, blameringer på diverse racistiske hjemmesider og offentligørelse af ens tlf-nummer samt adresse, har jeg valgt at holde lidt lav profil ang. min bagggrund. Det er vel sådan I definerer “ytringsfrihed” formoder jeg.

    Og ja Putin er per definition højrefløjser. Han fører en politik der gør de rige rigere, og de fattige fattigere. Desuden er han også autoritær.

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 11:49

  19. -> #16 Allan

    ” Han fører en politik der gør de rige rigere, og de fattige fattigere”

    Altså samme politik som i kommunist-tiden, hvor en parti-elite levede i overdådig luksus, mens den brede befolkning levede i dybt armod.

    Allan, den politiske vold og chikane her til lands står venstrefløjen for. Det findes der talrige eksempler på. Så du har intet at frygte fra os her på Uriasposten, såfremt du vælger at offentlige de egne eksamner. Men du kan jo også bare vælge anonymt (nick ‘Allan’) at fortælle hvad du er uddannet som, og hvad dine du fik af karakterer.

    Men nu for at vende tilbage til trådens emne. Hvad mener du om Jørgen Bæk Simonsens pludselige paradigmeskift?? Det er selvfølgelig i orden at skifte holdning, men burde man som seriøs forsker så ikke redegøre for hvorfor man skifter holdning??

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 12:00

  20. I følge Allans egen blog, så er hans baggrund statskundskab med et speciale omkring “Politisk kommunikation – en analyse af statsministerens åbningstale”.

    hrmh… Allan når du nu skriver “diverse racistiske hjemmesider” etc. hvor du er blevet hængt ud kunne du så ikke komme med eksempler på de hjemmesider du opfatter som racistiske?

    I betragtning af hvordan din egen retorik (racister, islamofober, facister, nazister etc.) er mod dem du ikke kan li’, så virker en joke omkring din indsats for minoritetspartiet ærlig talt ikke som en hetz…..

    Kommentar by LMNord — 3. december 2007 @ 12:03

  21. Hvis man kender censorerne, og det gør jeg, skal man
    ikke lægge for meget vægt på det 7-tal. Jeg er ganske
    overbevist om, at det er en politisk karakter der er givet.

    Kommentar by Højrebladet Komet — 3. december 2007 @ 12:05

  22. @ 16: “og ja Putin er per definition højrefløjser. Han fører en politik der gør de rige rigere, og de fattige fattigere. Desuden er han også autoritær.” LOL, sikke en grundig analyse :-P

    OKay, er hvad så med DDR, USSR, Nordkorea og Cuba. De er da også autoritære og gør/gjorde de fattige fattigere og var/er autoritære. Var/er, de også højreorienterede ?

    PLEASE må jeg ikke godt se dine karakterer hvis det passer at du læser/har læst statskundskab, bebe !!

    Kommentar by Legal_Bastard — 3. december 2007 @ 12:12

  23. @LMNord

    Det hedder ikke statskundskab på RUC ;)

    Kommentar by VikingDK (Falkeøje havde ret) — 3. december 2007 @ 12:14

  24. Mon ikke Allans retoriske niveau og evne til at argumentere vidner om et ringe uddannelsesniveau? Og hvis han har en uddannelse, så er karakterbladet næppe overfyldt med guldrandede karakterer…

    Kommentar by Obecalp — 3. december 2007 @ 12:23

  25. Allan: Så denne perle alt for sent:

    “Og ja Putin er per definition højrefløjser. Han fører en politik der gør de rige rigere, og de fattige fattigere. Desuden er han også autoritær.”

    Ærlig talt, nu skylder du os en forklaring – Nordkorea, USSR, Cuba, Venezuela m.fl. – var/er det højreorienterede diktaturer?

    Kommentar by Obecalp — 3. december 2007 @ 12:27

  26. Tillykke med udgivelsen! Sejt :)

    Hvornår skal du i Deadline og fortælle om bogen/specialet?

    Kommentar by Jakob — 3. december 2007 @ 12:43

  27. nu skal jeg ikke komme nærmere ind på den økonomiske politik i USSR, men der skete en udligning af indkomsterne i perioden efter zarens fald. Men fuldstændig enig, at kalde det Sovjetunionen hvor de rige pampere levede godt og var underlagt en fattig underklasse, for kommunistisk eller venstreorienteret, er en joke. Utroligt nok virker det som om højrefløjen alligvel gør det.

    Så nej, Nordkorea, USSR og Cuba var og er ikke venstreorienterede eller kommunistiske af andet end navn. De var autoritære regimer med planøkonomi. Om de så var højreorienterede ved jeg ikke.

    Venezuella har derimod indtil videre et socialistisk inspireret styre. I kan jo selv se at indkomsterne udlignes i styret.

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 12:46

  28. Gad godt se Allan, hvis hans uddannelsessted dumpede hans afhanfling fordi den ikke fulgte de gængse retstatsprincipper i DK.

    Så ville der være dømt tudeblog på mavepusteren i månedsvis.

    Kommentar by DaLi — 3. december 2007 @ 12:56

  29. Jeg har kommenteret bedømmelsen af opgaven udførligt i seneste nummer af Nomos (2007:1). Her fortæller jeg blandt andet, at bedømmelsen af mit speciale var den ringeste jeg fik på historiestudiet. Kunne også have skrevet at med undtagelse af specialet der tog to år at skrive, bestod jeg samtlige eksamener på nomeret tid. Fik 10 i min ba-opgave om Balkan, fik 10 i min sidste byhistoriske opgave før specialet.

    Da jeg fik bedømmelsen, sendte jeg opgaven til en lektor jeg kendte perifært. Han mente den mere var til 11 end 10. Jeg har aldrig været en ørn til det rent sproglige, men har altid været grundig ift. det metodiske, dokumentaristiske.

    Jeg ankede bedømmelsen, ikke på grund af karakteren, men på grund af det åbentlyse misforhold mellem den skriftlige vurdering og karakteren, der tydeligvis havde sin baggrund i noget ideologisk.

    Kommentar by Kim Møller — 3. december 2007 @ 12:58

  30. -> 18 Allan

    “kære jensh: eftersom den mindste afsløring af ens baggrund her på siden, medfører ugelange chikanerier, blameringer på diverse racistiske hjemmesider og offentligørelse af ens tlf-nummer samt adresse, har jeg valgt at holde lidt lav profil ang. min bagggrund. Det er vel sådan I definerer “ytringsfrihed” formoder jeg.”

    Hvor du dog lyver, Allan.

    Du holder aldeles ikke lav profil, du har endda været i Danmarks Radio P1, hvor du gjorde dig selv og journalisten, der interviewede dig, læsterligt til grin med ond sladder om Uriasposten. Deuden har du tit og ofte forsvaret ekstreme synspunkter og handlinger som fx voldstyranniet på Nørrebro.

    I radioen har du fremført nogle meget fantasifulde injurier om Uriasposten, som findes gengivet på denne blog, og du har i det meste af et år haft en tråd på din blog, hvor du beskylder flere af Uriaspostens faste skribenter – bl.a. undertegnede – for at opfodre til mord på muslimer. Det er det groveste og mest hensynløse, jeg til dato har set, og det er jo pur løgn. Vi har ikke opfordret til en ond forbrydelse, det er kun noget, der eksisterer i din snavsede fantasi.

    For mit vedkommende havde jeg citeret et par linier af Carsten Hauch fra 1841 for at henvise il den ofte omtalte danske tillidsfuldhed:

    “O, Danmark, på rænker du aldrig dig forstod,
    det har du tit betalt med dit reneste blod.”

    Nu må vi reklamere for Kims bog, og jeg har allerede gjort det uden for landets grænser.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 12:59

  31. “Venezuella har derimod indtil videre et socialistisk inspireret styre. I kan jo selv se at indkomsterne udlignes i styret.”

    Ja ja, og så den obligatoriske krystalnats-reform.

    Planøkonomi er fællesnævneren for alle de styrer, det samme er foragten for demokrati og menneskerettigheder. Men ingen af dem er “venstreorienterede”.

    Endnu et ord du har indholdstømt. “Højre” er nu blot noget du kan kalde alt det, du ikke kan lide, helt uden at argumentere.

    Kommentar by DaLi — 3. december 2007 @ 13:06

  32. >29 Mette

    Allan er pinlig, men godt at du udstiller ham :)

    Hvad jeg nok aldrig kommer til at forstå er, hvad der får Allan til at tro, at der er nogen, der tager ham seriøst?

    Kommentar by Mackety (Islamofob) — 3. december 2007 @ 13:17

  33. Lad ikke denne vigtige tråd blive en Allahn tråd. Det er han for ringe værd til.

    Kan vi ikke bare lægge den undermåler på hylden? Lade hans grinagtige udsagn stå som et selvmål, istedet for at ophæve ham til en dialog han er uværdig?

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 3. december 2007 @ 13:18

  34. >Allan

    Iøvrigt allan, så er der næppe ret mange, der ikke ganske udemærket ved hvem du er og hurtigt kunne finde dig i telefonbogen. Alligevel nærer du næppe nogen frygt for at få besøg af et tæskehold i aften.

    Men du bør naturligvis være klar over, at du er en offentlig person. Det har du til gengæld kun dig selv at takke for.

    Kommentar by Mackety (Islamofob) — 3. december 2007 @ 13:21

  35. >Kim Møller

    Et stort tillykke med udgivelsen herfra.

    Møller længe leve….og et højt hurra.

    :)

    Kommentar by Mackety (Islamofob) — 3. december 2007 @ 13:22

  36. Mette dine blodige digte, kombineret med falkeøjes trang til revolution, kan ikke ses som andet end voldstrusler – stiltiende accepteret her på siden.
    Hvis det samme blev sagt af en muslim – et digt om blod efter en kritik af en politiker/en gruppe mennesker – hvad ville din kommentar så være? Svar udbedes!

    Kommentar by Allan — 3. december 2007 @ 13:41

  37. Kan dere danske forklare karakterskalaen? Her i norge har vi annen skala.

    Kommentar by Beses — 3. december 2007 @ 13:53

  38. @Kim:
    Jeg glæder mig til at læse dit speciale – en skam vi må vente til næste år :)

    Kommentar by Mikkel Høgh — 3. december 2007 @ 13:56

  39. -> 37 Beses

    Vi har netop fået en ny karakterskala, men jeg tror, at det er den gamle, der er anvendt til Kim Møllers speciale. Efter den er et syvtal er en karakter under middel, men et niveau højere end den laveste karakter man kan få, hvis man har bestået eksamen. Det er ikke tilstrækkeligt til en forskerstilling.

    Alle der har oplevet den kritiserede islamguru Jørgen Bæk Simonsen på tv (det kan man dårligt undgå) ved, at han utvivlsomt er en meget vidende person, når det gælder islam. Dette vil ingen frakende ham. Men jeg synes også, at det er blevet klart for mig, at Bæk Simonsen lader sig forføre af sine egne følelser og sit eget begær. Det kan jeg kun beklage, og jeg tror ikke, at tiden er med ham.

    Kim Møller kan rose sig af, at han ikke hører til de mange spytslikkere, som universiteterne er så rige på.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 14:32

  40. -> 32 Mackety

    Allan bedriver sabotage og er jaloux og desperat. Hans blog har næsten ingen besøgende. Næste gang forsøger han sig vel med hård porno. I forvejen bedriver han jo politisk porno. :-)

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 14:38

  41. -> #36 Allan

    “Mette dine blodige digte”

    Ved du egentlig hvem Carsten Hauch er?? Hvis du gør er din holdning udtryk for et ekstremt kulturelt selvhad. Hvad bliver det næste?? Må vi Danskere heller ikke længere citerere Grundtvig??

    Men hvem ved. Måske har venstrefløjen allerede besluttet sig for, at når de får magt som agt, så skal alle danske forfattere gennem tiderne under kritisk lup, og dem der ikke passer ind i den multikulturelle illusion skal forbydes, og deres bøger kastes på bålet. Joseph Göbbels har ikke levet forgæves såfremt Allan og kumpaner får deres vilje.

    Til eventuelt interesserede kan man læse Carsten Hauchs digte her:

    http://www.kalliope.org/ffront.cgi?fhandle=hauch

    Det digt Mette henviser til i indlæg #30 hedder “Magnus og Knud Lavard”:

    Da sprang der frem en Kilde, den sank igen i Hav,
    det var de Danskes Taarer, der flød ved Heltens Grav.
    O, Danmark, paa Rænker du aldrig dig forstod,
    det har du tit betalt med dit reneste Blod.

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 14:47

  42. -> 41 Tak igen, Jens.

    Ved du hvad, det var godt at Allan mindede os om det digt, for det passer virkelig fint her, selv om helten heldigvis overlever. :-)

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 14:56

  43. …og nogen er er dygtige til rænker.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 15:01

  44. Jeg vil da se frem til bogen også, så kan vi jo måske få Allan til at bedømme den bagefter, han har jo vist en enorm evne til at analysere litteratur.

    At han stadig ikke fatter at digtet handler om dansker bliver lokket i krig, og vi (dansken) betaler med vores blod viser at han da ikke har bestået dansk i folkeskolen.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 3. december 2007 @ 15:24

  45. -> #41 Mette

    Selv tak. Det manglede bare. Det er da godt vi i det mindste er nogle der prøver at stå vagt om Dansk kultur, nu hvor venstrefløjen og de kulturradikale nærmest dæmoniserer alt hvad der kan tolkes som bare en smule Dansk-sindet.

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 15:27

  46. Problemerne er grænseoverskridende:

    “… Norsk forskning på innvandrere er preget av feighet, politisk korrekthet, selvsensur og tabuer, mener forskerne selv.

    ANDERS HOLTH JOHANSEN
    Torsdag 16.03.2006, 08:32
    oppdatert 09:24

    – Vi befinner oss i en utrolig situasjon når det gjelder kunnskapsformidling om innvandring. Resultatet er at det norske folk får dårligere og dårligere informasjon på dette feltet, sier sosiologiprofessor Ottar Brox ved Norsk Institutt for By og Regionsforskning.

    Brox er en av flere av de mest profilerte, anerkjente forskere Dagbladet har snakket med som mener «innvandrerforskningen» er så polarisert og preget av politiske agendaer, at forskningsfunn blir sett på som politiske utspill.

    Bedriver selvsensur
    NOVA-forsker Tormod Øia mener norske forskere driver selvsensur for å tekkes dem som bevilger forskningsmidler.

    – Det er en klar selvsensur blant bestillere og utførere av forskning på innvandrere. Alle er enige om forskningens prinsipper, at den skal være objektiv. Men i praksis er dette veldig vanskelig….”

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/16/460872.html

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 15:40

  47. Tillykke med udgivelsen, Kim Møller. Det er flot at du får bogen udgivet via Sappho/Trykkefrihedsselskabet. Må der blive solgt rigtig mange, både til glæde for dig, og til glæde for alle os andre. :o)

    Kommentar by Janne — 3. december 2007 @ 15:50

  48. #37 Beses.

    Kim har fået 7 på den gamle skale som hed sig fra 03 – 5 – 6 -7 -8 -9 -10 -11 -13 hvoraf 03 og 5 er dumpet og 13 er det bedste man kunne få. Vi har netop konverteret til ETCS-skalaen (vi hentyder dog til den med tal som -3 – 0 – 2 – 4 – 7- 10 -12) som går fra A til G hvoraf A er bedst og F og G er dumpet. På den skala har Kim fået D (4), hvilket betyder han tilhører bunden internatitionalt set uanset hvorom det ikke helt er muligt at sammenligne uddannnelsessystemerne internationalt.

    Kommentar by Lotte — 3. december 2007 @ 16:17

  49. ECTS*

    Kommentar by Lotte — 3. december 2007 @ 16:17

  50. Vi erfarer, at den unge knøs Allan har ladet sig skræmme rent til til tavshed af frk. Mettes gengivelse af en 1700-tals lyriker, Hr. Hauch. Man må såre bekymre sig for den unge mands mentale helbred, en sådan frygt og mistro til en kvinde, burde ganske være en ung og rask mandsperson forundt. Denne sarthed må grangiveligt udgå fra et skrøbeligt sind i et skrøbeligt legeme.

    Baronen

    Kommentar by Baronen — 3. december 2007 @ 17:02

  51. 1800-tals, min hukommelse svigtede, jeg beklager.

    Kommentar by Baronen — 3. december 2007 @ 17:04

  52. Derdudover kan jeg da bare skrive; op i røven med karakterne, de siger ikke altid noget om hvor god man er til at klare alle situationer. Med denne hjemmesider viser Kim Møller sig da at han befinder sig niveauer over den danske journaliststand og det synes jeg hellere man skulle se på.

    Kommentar by Lotte — 3. december 2007 @ 17:04

  53. -> 50 Baronen

    Deres Nåde, det er Fru Mette.

    Kommentar by Mette (islamofob) — 3. december 2007 @ 17:49

  54. Bare rolig Allan, du er ikke indvandrerkonsulent eller anden personel som udfører en gerning som kan gøre indvandrere tosset – derfor behøver du intet frygte. Modsat Manu Saren, Naser Khader etc.

    Jeg ville ønske du vill erkende denne forskel.

    Kommentar by Jesper Jakobsen — 3. december 2007 @ 18:34

  55. Allan: “Jeg har dog aldrig været så heldig at nogle ligefrem har syntes det var en god ide at UDGIVE mine dårligste opgaver.”

    Hvis du har skrevet noget, der ikke er dårligt – hvor er det så udgivet?

    Også tillykke herfra – bestiller bogen – og reklamerer for den :D

    Kommentar by Hodja — 3. december 2007 @ 18:34

  56. Tillykke Hr Møller.
    Din bog er allerede mit julegave ønske .

    Og mht karakteren vidner vist mere om politisk hetz så tag du den som en hæders bevisning, det er trods alt kun modige mennesker der tør gå imod strømmen, og tage slaget imod overmagten, feje mennesker dukker nakken og taler med også for en bedre karakter.

    Du er sådan set allerede en levende legende, og jeg er ganske sikker på at mine børnebørn en dag læser dine skelbrydende afhandlinger der gjorde op med den marxistiske mur af sammenspisthed der hærger de Danske undervisningssteder.

    Så igen tillykke, og får jeg ikke bogen i julegave, ja så køber jeg den sgu selv :-)

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 3. december 2007 @ 18:42

  57. -> #53 Jesper Jacobsen

    “Jeg ville ønske du vill erkende denne forskel”

    Jeg ville ønske at Allan ville erkende, at han begik en brøler, da han i P1 programmet ‘Kaffekoppen’ og grundløst hængte Uriaspostens debattører ud som folk der opfordrede til mord.

    Jeg ved ikke hvorfor han er så stædig?? Det skulle da ikke være så svært, at indrømme han tog fejl og så stikke folk en undskyldning. Så kan vi alle komme videre i debatten. I stedet er han gået ind i et nærmest benhårdt forsvar af hans tåbelige stunt. Et forsvar der først virkede patetisk, dernæst desperat, og nu nærmest lidt komisk.

    Hvis Allan virkelig er så højtuddannet som han gerne vil give os indtryk af, så havde han for længst indset det uholdbare i forsvare denne tåbelighed, og lavet et -om end ikke andet- taktisk tilbagetog.

    Kommentar by JensH — 3. december 2007 @ 18:49

  58. Lotte, du tager fejl ang. din konvertering af karakteren 7 på 13-skalaen til den nye 7-trins-skala.

    13 og 11 -> 12
    10 ->10
    7,8,9 -> 7

    o.s.v.

    Dermed er 7 (gammel som ny skala) et C.

    Kommentar by Obecalp — 3. december 2007 @ 18:56

  59. Er Århus det met røde universitet i DK?

    Der er vel ikke rigtig nogen der regner RUC for et uni ;-)

    Kommentar by EAM — 3. december 2007 @ 19:27

  60. Tillykke med udgivelsen, Kim Møller :-)

    #18. Allan 1149

    “Desuden er han (Putin) også autoritær”

    Mange dkp’ere her i DK(og andre steder) er inkarneret autoritære. Man sætter sig på magten for enhver pris og begynder straks at undergrave demokrati, ytringsfrihed og debat.
    Husk også det hedengangne DDR, hvor man satte hegn om landet for at hindre befolkningen i at rejse UD! Kendetegnende for den kommunistiske tankegang, landets befolkningen interneres i eget land og berøves deres frihedsrettigheder.

    Ingen frie ytringer hvis dkp’erne får magt, som de har agt.

    Taler af egen sure, lokale erfaring ;-)

    …”at kalde det Sovjetunionen hvor de rige pampere levede godt og var underlagt en fattig underklasse, for kommunistisk eller venstreorienteret, er en joke. Utroligt nok virker det som om højrefløjen alligvel gør det.”

    Kommunisterne selv anser sig pudsigt nok for at være venstreorienterede.
    Utroligt nok anså Sovjetunionen sig selv som kommunistisk!

    Det er den hjemlige højrefløjs skyld!

    Du er sjov, Allan :-)

    I øvrigt undrer det mig, at du stædigt insisterer på at forsøge at dæmonisere og krænke Uriaspostens redacteur, så vel som hans trofaste læsere med udokumenterede påstande og personkrænkende svinerier.

    Hvad skyldes dog denne insisterende mani!?!

    Kommentar by +M+ — 3. december 2007 @ 21:05

  61. Allan er en troll. Jeg har et godt råd: Don’t feed the troll.

    Kommentar by Anders — 3. december 2007 @ 21:08

  62. #58 Obecalp, nej det gør jeg sådan set ikke. Du kan selv læse efter* under kapitel 7 §23 stk. 3 hos AU der skriver hvordan de har konverteret karakterne til den nye skala hvis man har været til eksaminer og er blevet bedømt efter den gamle skala, men stadigvæk er under uddannelse.

    * http://www.au.dk/da/regler/2007/bek250

    Kommentar by Lotte — 3. december 2007 @ 22:38

  63. Tillykke med udgivelsen, glæder mig til at læse den :)

    Kommentar by Santor — 4. december 2007 @ 00:12

  64. Roskilde er et uddannelses center.

    De bruger i hvert fald ikke de analytiske diskurser der er kendt i resten af den fri verden, så vidt jeg har set.

    Kommentar by DaLi — 4. december 2007 @ 10:35

  65. @ JensH/nr 11:

    “Befolkningen i Venezuela ønsker altså ikke et nyt Cuba. Surt show for den Danske venstrefløj”.

    Nej, nej, du fejltolker fuldstændig resultatet.

    Chavez har selv sagt, at enhver stemme MOD hans forfatningsændringer er en stemme FOR George Bush.

    Vi kan dermed konkludere, at Venezuelas befolkning har vedtaget af afsætte Chavez og indsætte Bush som venezuelansk præsident istedet :-)

    Henrik

    Kommentar by Henrik — 4. december 2007 @ 10:40

  66. http://jp.dk/arkiv/?id=1190383

    Som jeg skrev ovenfor, tror jeg, at tiden er med Kim Møller. I dag har jeg læst en bekræftelse af det.

    Det som Kim er oppe imod er ikke mindst arven fra Edward Said, og i dag anmeldes en bog forfattet af historikerenh Robert Irwin, der er ude i samme ærinde: “AF BEGÆR EFTER VIDEN. Orientalisterne og deres fjender”. Det er Dennis Nørmark, der er anmelderen.

    “En af de mest berygtede og uretmæssigt dæmoniserede akademiske discipliner tager endelig til genmæle.

    I 1978 udgav den libanesisk-amerikanske litteraturforsker og -kritiker Edward Said (1935-2003) den skelsættende bog ”Orientalisme”. Et berømt og berygtet værk, der kritiserer den akademiske forskning i Orienten (hos Said begrænset til den arabiske del af verden).

    I bogen anklages ”orientalisterne” for at være imperialismens forlængede arm som igennem deres møjsommelige indsamling af viden medvirker til vestlig undertrykkelse og kontrol af det kolonialiserede Mellemøsten.

    Anklagen virkede. I årtierne efter udgivelsen gik orientalismen fra at være et pænt akademisk forehavende til at være mere eller mindre et skældsord.(…)

    Som Irwin skriver det, er det intet mindre end en »skandale og indirekte en berettiget kritik af kvaliteten i britisk åndsliv i de senere årtier, at Saids argument om orientalismen overhovedet er blevet taget alvorligt.«

    Forudsigeligt angreb
    Hertil kunne man sagtens tilføje dansk åndsliv, hvor Saids tendentiøse makværk af en bog også alt for længe har været fast pensum i de humanistiske haller. For bogen er – skønt kritiske afvisninger lige siden udgivelsen – stadig et hit blandt venstreintellektuelle kulturmasochister, der elsker dens forudsigelige angreb på vestlig kultur, zionisme, USA’s dominans i Mellemøsten og andet borgerligt møg.(…)

    Irwins bog fungerer fremragende som et løbende korrektiv til Said. Ja, mere end et korrektiv – det er en systematisk afvisning af Saids overfortolkninger.

    Interesserer man sig for orientalisme-diskussionen og blev man i sin tid forledt af Saids argumenter, er Irwins bog derfor pligtlæsning.”

    Kommentar by Mette (islamofob) — 4. december 2007 @ 12:59

  67. Dette er ikke en kommentar til boken, men en opplysning: Jeg har mottatt kopi av et (egyptisk?) arbeid som vil kunne interessere noen – muligens mange – dansker. Kopi(er) kan videresendes. Saa langt jeg kan kontrollere mot Koranen og Ibn Ishaq m.fl. er opplysninger og kommenterer riktige og boer egentlig offentliggjoeres – om modig forlag finnes.

    Kommentar by xxxxxxxxxx y. zzzzzzz — 2. januar 2008 @ 06:46

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper