5. november 2013

Vi fik som fortjent på grund af udlændingepolitikken, lød det fra NRK-værter: “Hva med å åpne grensene”

I 2003 myrdede en etiopisk asylansøger en 39-årig buschauffør, da han kaprede en regional bus i et skiområde i midt-Norge. Mandag kaprede en sudanesisk asylansøger en bus på selvsamme rute, og myrdede tre med kniv, inklusiv den 55-årige buschauffør. Her en kronik fra fredagens udgave af Dagbladet, hvor to NRK-dokumentarister med udgangspunkt i algiere der udsatte dem for brutalt røveri i privaten, argumenterer for nødvendigheden af åbne grænser. Virkeligheden som ideologisk rollespil – Ransbølge som fortjent.

“Oslo rammes av en ransbølge. Er dette bare forsmaken på en ny hverdag? Ran midt på gata. Ran i parker. Ran en søndags formiddag. Ran av barn. Voldelige ran. Hjemmeran. Hva om dette ikke er en bølge, men noe vi må venne oss til? … Det var slike tanker vi gjorde oss etter å ha våknet til vårt livs mareritt. To utenlandske menn brøt seg inn kjøkkenvinduet midt på natta og holdt oss fanget i to timer, nakne og bakbundne i senga, mens de tvang til seg bankkort og koder og truet med å drepe oss. Den ene raneren ble pågrepet samme morgen, og vi fikk tilbake tjuvegodset. Trygghetsfølelsen de hadde frarøvet oss, var det verre med. Redselen for en utrygg hverdag blir igjen aktualisert med alle ranene som skjer i Oslo denne høsten. Blir dette normalen?

(Elin Gjuvsland & Arild Opheim modtager pris i DR-byen, 2011; Se evt. NRK, Document)

Vi fikk som fortjent. Det sa i hvert fall en av dem, mens vi lå der kneblet med hodet i puta og ranerne over oss. Han hadde tydeligvis et behov for å forklare hvorfor de ranet oss. De var ikke onde mennesker, sa han. Bare i en fortvilet situasjon. De skulle ønske de kunne få bo og jobbe og leve et normalt liv i Norge. Men asylsøknaden hadde blitt avslått. Nå hadde de ikke annet valg enn å rane oss for å skaffe penger til å komme seg hjem. Jo, da. Det høres ut som rettferdiggjøring av egne feilvalg. Uansett hvor fortvilet situasjonen er, kan det ikke unnskylde å rane andre. Men vi vart nysgjerrige nok til å prøve å finne ut av ranernes historie. Til å dra til den ene ranerens hjemsted og møte lærerinna hans. Og til å møte raneren selv i fengsel.

Den lange versjonen av den prosessen har vi skrevet i boka Ubudne gjester. Men for å hoppe til konklusjonen. Ja, vi får som fortjent. Etter nær 200 ran på to måneder i hovedstaden, stort sett begått av utlendinger eller nordmenn med minoritetsbakgrunn, er det noen som prøver å gjøre det hele til en debatt om innvandring. Med twittermeldinger som: ‘Nuvel, skulle gjerne ha hatt noen kommentarer fra dem som vil ha mer liberal innvandring. #Utopia som brast #ransbølge’ Vi kan gjerne gjøre ransbølgen til en innvandringsdebatt. Greit nok det. Her skal du få en kommentar: Vi får som fortjent på grunn av den innvandringspolitikken Norge og Europa fører. Fordi den er for streng. For å begynne med det grunnleggende: Hvorfor flytter folk på seg? Hvorfor oppstår utvandring og innvandring? Det handler om drømmer. De har en drøm om at livet kan bli bedre på et eller annet vis om de flytter på seg — enten det er fra et nabolag til et annet eller en verdensdel til en annen. …

Vi har alle drømmer om et annet og bedre liv. Kan det være noe kriminelt ved det? Altfor mange opplever at drømmene blir deres bane. Som for alle dem som drukner i Middelhavet i forsøk på å nå Europa. … Katastrofen ved Lampedusa, som krevde minst 300 liv, er delvis et resultat av at Europa utelukkende møter ulovlige innvandrere med undertrykkende tiltak, sa FNs spesialrapportør for migranters menneskerettigheter.

(Kapring af Valdresexpressen, 2003: Audun Bøland blev 39 år)

(Kapring af Valdresexpressen, 2013: Margaret Molland Sanden blev 19 år)

For dem som overlever ferden over havet — nærmere 60000 årlig — viser virkeligheten seg som noe ganske annet enn drømmen. Vansker med å få papirer, med å skaffe jobb, med å bygge seg et nettverk. I vårt arbeid med boka møtte vi unge, ulovlige innvandrere som nærmest lever på gata sør i Europa. Egentlig lengter de hjem. Men derfra får de beskjed om å holde ut, så vil de nok få jobb og et bedre liv til slutt. De kommer hit med en drøm om et bedre liv, for en periode eller permanent. Vi stuer dem inn på asylmottak. Som Frp-politikere nå vil låse, som fengsler. Vi tar imot drømmerne som kjeltringer. Og kanskje gjør det veien til å faktisk bli det kortere for dem? Når vi knuser drømmene deres om opphold og jobb, for så å overlate dem til et ulovlig liv på gata, så får vi kanskje som fortjent når de tyr til kriminalitet for å overleve. Det var det de som ranet oss sa.

… Innvandringspolitikken i Europa har blitt stadig strengere det siste tiåret… Ved å gjøre det vanskeligere å komme til oss, gir vi makt til menneskesmuglerne. … Jo mer av familiens verdier som blir investert i reisa for den de tror kan lykkes, jo større nederlag blir det når drømmen blir et mareritt. Jo mer umulig er det å komme tilbake og si at dessverre har det blitt vanskeligere å lykkes i Europa enn ryktet tilsier. Om vi absolutt ikke vil bli kjent med mennesker fra andre deler av verden, er det mekanismene som skaper de store drømmene vi må til livs. Hva med å åpne grensene og la det regulere seg selv?

Grensene på kartet er tross alt tilfeldige streker stadig flyttet på gjennom hele historia. Så hvilken rett har vi til å nekte folk å krysse strekene vi har tegnet rundt oss? Uansett. … Vi vil være trygge i vårt eget land, vår egen by. Da må kriminaliteten bekjempes. Og den mest effektive metoden er å bekjempe behovet for å begå kriminalitet. Ved å hjelpe drømmerne — ulovlige innvandrere — som står hjelpeløse på gata i Europa. Og ved å ikke gi menneskesmuglerne business gjennom en restriktiv innvandringspolitikk. Ellers vil vi bare fortsette å få som fortjent.

Oploadet Kl. 14:32 af Kim Møller — Direkte link61 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52684/trackback

61 Comments »

  1. Det kunne være interesant hvis der kan graves noget frem om de myrdedes familie og deres politiske ståsted.

    Har de optrådt pro-immigration fra muhammedanske lande, bør de have at vide, at de med deres ord, gerninger og kryds på stemmesedlen er de middelbare skyldige i mordene.

    Kommentar by Hans Und — 5. november 2013 @ 14:37

  2. Det bliver spændende at læse Venstrefløjens kommentarer vedr. kulturberigelsen i bussen.

    Kommentar by centerpoint — 5. november 2013 @ 14:47

  3. Man tror at de “intellektuelle” lærer af deres fejl, den dag deres såkaldte godhed rammer dem selv. Men nej, i en logisk fejlslutning formår de at vende hele argumentationen på hovedet. Jeg brækker mig!

    Kommentar by FrankBooth — 5. november 2013 @ 14:52

  4. Den stinkende efterbyrd fra 68.

    Det er simpelthen sygt at læse den gang bræk de to prismodtagere lukker ud. De kriminelle er ofre og ofrene er kriminelle!

    Kommentar by Santor — 5. november 2013 @ 15:00

  5. DE ER JO SKRUPSINDSSYGE!

    Kommentar by Nemo — 5. november 2013 @ 15:00

  6. Man kan vel roligt sige at netop disse to nordmænd får som fortjent med deres begejstring for alle andre mennesker end europæere. Størstedelen af befolkningen derimod, er ikke blevet spurgt, og hvis man spurgte dem, ville de nok kunne komme på andre løsninger end den “løsning”, som disse to “nordmænd” foreslår.

    Kommentar by JensF — 5. november 2013 @ 15:11

  7. Kamikaze-oikofobi eller Stockholm-syndrom på højere niveau? Tossernes udtalelser får mig i hvert fald til at tænke på en T-shirt, jeg en gang så: “I hate myself and I want to die”.

    Kommentar by Martin Kasler — 5. november 2013 @ 15:29

  8. Jeg må atter engang sige tillykke til venstrefløjen med deres vellykkede skaberværk.
    Klap i nu hinanden på ryggen og nyder jeres velfortjente sejer. Det køre jo på skinner!
    (eller i bus om man så må sige)

    Vi andre må nøjes med at konstatere at vi har fejlet totalt, hvad beskyttelse af vores
    egne landsmænd/race angår. Jeg skammer mig.

    Kommentar by jesper — 5. november 2013 @ 15:46

  9. Her har vi et skole eksempel på to norske tilfælde, der er ramt af peter mygindsyndromet.
    Hvordan er det så lige med logikken og fornuften i deres hoveder, ja, den falder åbenbart helt ud, når mygindsyndromet indtræffer.
    Hvis vi nu følger deres løsningsmodel med helt åbne grænser, hvor mange af de milliarder af disfunktionelle mellemøsten landes befolkninger vil så invadere Norge ? moske bare 9 millioner eller 19 millioner eller 70 millioner eller….. det regulere nok sig selv !
    Hvordan vil det så gå med økonomien eller demokratiet ?
    Alle disse ofre for ideologien islam vil nok kunne forventes, at bruge deres demokratiske ret til at stemme sharialov igennem, fordi disse ofre for idiotien islam ændre nok ikke indholdet i deres hoveder, bare fordi de har flyttet deres krop til et andet land, men det har vi vel så også selv fortjent bliver indført, hvis vi skal følge de to idioters krøllede tankegang.
    Jeg er dybt rystet over SÅ naive mennesker, men imponeret over de trods alt kan finde ud af at spise, så de kan leve.

    Kommentar by li (islamonausea træt af black trash sække — 5. november 2013 @ 15:46

  10. Bus terror og røveribølge!
    Han skriver det vi alle frygter. Er dette det nye normabillede?
    Noget kunne tyde på det, vi har set det med voldtægtsbølgen i Norge og i særdeleshed i Sverige.
    Det mærkelige er at skylden tilsyneladende lægges på den stramme udlændingepolitik!
    Altså vi lukker dem ikke ind, ergo må de røve, banke og myrde os og de må voldtage vores piger og kvinder! Vi kan ikke engang true dem med at de bliver smidt i fængsel, for det er i deres verden et luksus ophold.
    Man må gå ud fra at vores politikere er valgt for at varetage vores interesser, men man ser ikke skyggen af skyldfølelse over at det er kommet så vidt! Jeg er sikker på at Margrethe Vestager syntes det er Pia Kjærsgaards skyld, så det er virkelig op ad bakke.
    Men Margrethe Vestager og Zenia Stampe, når der sker et mord, et røveri, en voldsepisode eller en voldtægt, er det naturligvis først og fremmest forbryderens skyld, men umiddelbart bag ham står I!

    Kommentar by Robert R — 5. november 2013 @ 15:55

  11. Det er en meget kristelig form for masochisme de to forfattere bekender sig til. Det glade vanvid.

    Kommentar by mb — 5. november 2013 @ 16:12

  12. Jeg har et spørgsmål til Elin og Arild jeg meget gerne vil høre et svar på.

    Hvis vi heroppe fortjener røverier og vold som straf for vores lands politik – hvad mener I så befolkningerne i Syrien og Somalia fortjener i følge den samme logik?

    Jeg husker at al-shabaab nægtede nødhjælpskonvojer at rejse frem til de steder hvor der var sultkatastrofe i deres land. De ville hellere lade deres befolkning sulte ihjel end at modtage fremmed hjælp. Hvad takserer det til i jeres skylds-system? Betyder det at de somaliske kvinder fortjener deres FGM og deres niqab? Eller deres gruppevoldtægt og stening på stadion? … Fortjente det syriske kannibal-offer at blive spist fordi Assad stadig er ved magten?

    Moralen er ty’lig – men styg og mo’by’lig.

    Kommentar by M — 5. november 2013 @ 16:43

  13. Disse landsforrædere føre krig i mod deres eget folk , by proxy !

    Kommentar by Aglet Xander — 5. november 2013 @ 16:52

  14. Elin og Arild er gale. Men med journalister flyttes grænsserne for galskab hver dag.

    Kommentar by Nielsen — 5. november 2013 @ 17:20

  15. Lugter langt væk af psykisk sygdom, herunder en slem omgang Stockholm-syndrom. Kan se at Dagbladet.no har lukket for kommentarer – for megen ytringsfrihed og debat er jo ikke godt! Debatten har dog fået lov at leve på VG’s debatforum. Her forefindes et lille “guldkorn” fra en venstreorienteret – “hellere selvhad end fremmedhad”. Mja, den lader vi lige stå..

    Kommentar by Zenith — 5. november 2013 @ 17:53

  16. Fra http://www.rights.no/2013/11/ja-vi-far-som-fortjent/

    Jeg fant i alle fall en svært god reaksjon på Facebook (her anonymisert, vedkommende har selv afrikanske aner):

    Den kronikken fortjener all motbør som er å oppdrive i dette landet. ( … ) Det er ikke Ola og Kari som skrev denne kronikken, men to profilerte NRK-journalister som hadde rød løper inn hos Skavlan og andre riksmedier med denne galskapen. Både folk som blir rana og alle vi som ser ut som ranerne trenger at folk parkerer retorikken deres en gang for alle. Og hvis de edle herrer er redd for at det stakkars paret kan bli lei seg så er det småtteri i forhold til alle menneskene DE såret med sin kronikk.

    ( … )

    Når det er sagt så vil jeg svært gjerne at skal ta inn over seg den reinspikka kolonistrasismen som NRK-paret ubasunere frimodig i kronikken. Både jeg, sønnen min og de brune vennene våre skal ha oss frabedt å bli snakke til som noen forbanna undermennesker som ikke vet grunnleggende forskjell på rett og galt. IKKE redd oss. Respekter oss med de samme plikter og rettigheter som gjelder Ola og Kari både her i Norge og på kontinentet. Jeg hadde heller drukna utenfor Lampedusa enn å levd i et samfunn gjennomsyret av det menneskesynet som de to representerer.

    Kommentar by mb — 5. november 2013 @ 17:59

  17. elin og arild er formentlig enten radigale eller røde. I deres opfattelse er de kriminelle ofrene.

    Kommentar by Filip — 5. november 2013 @ 18:01

  18. Karen Thisted kommer vel snart på banen og klandre de tre dræbte for at være en flok slappe, kujon fjeldaber – der tre mod en ikke kunne klare et enkelt stakkels offer for det Norske samfunds manglende inklusion.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 5. november 2013 @ 18:08

  19. Vildt, det er ikke mere end en times tid siden jeg læste om drabene i bussen i norge, og jeg tænkte at nu var der nok nogen i norge som ville sige at det var norges egen skyld pga asylpolitikken. Jeg slog det lidt hen igen fordi at det alligevel nok ville være for langt ude, som at gå ud og sige at breiviks ofre selv havde været ude om det eller lign, og nu ser jeg så det her! De konkluderer simpelthen at hvis gerningsmanden er mørk i huden og har fået afslag på asyl eller ikke har penge til en busbillet hjem, så er det ok at begå røverier eller dræbe tilfældige (hvide) mennesker. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men jeg håber at norges befolkning gør.

    Kommentar by Per — 5. november 2013 @ 18:20

  20. Gud bedre det. Stakkels ofre. Det er så forkasteligt at jeg mangler ord. Måske er våben efterhånden bedre. Det giver måske et år, men kan redde flere hele liv. Måske derfor har det norske politi bedt om lov til samme. Spørgmålet er om de skyder deres egne først, for de er åbenbart det største problem.

    Kommentar by Wazzla — 5. november 2013 @ 18:31

  21. Tragedien ud for Lampedusa – tragedien?

    Det var vist naturen, der gjorde sit til at reducere bestanden.

    Løsningen er ikke bedre asylbetingelser, løsningen er kanonbåde, for når de første ti – tolv plimsollere er sendt til havets bund med mand og mus, så stopper trafikken helt af sig selv.

    Men i de “godes” øjne, skal vi jo som bekendt åbne grænserne for de “stakkels” fattigdomsflygtninge, og det burde jo være en smal sag for det mægtige Europa, ikke?

    Problemet er bare, at for at holde Afrikas befolkningstal på status quo, skal der fødes 12 millioner børn årligt på hele kontinentet, men der er den hage ved det, at alle beregninger siger, at der de facto fødes 36 millioner, så lad os da bare importere overskuddet, ikke?

    Drømmere, vågn op til virkeligheden, men I ænser den nok ikke, selv om den spytter jer midt i ansigtet!

    Kommentar by Jochop — 5. november 2013 @ 19:04

  22. Denne her artikel har simpelthen givet mig en dårlig smag i munden hele dagen.

    Hvis nogle har nogle nyheder, evt medier eller prominente personer der kommer til lidt modspil til denne her vanvid – så ville jeg være mega glad for en opdateringer (er ikke verdensmester, til at finde rundt i det norske)

    Kommentar by FrankBooth — 5. november 2013 @ 19:12

  23. Hvis der havde været en gud, så havde det været fjeldaberne elin og arild der havde mødt deres mørke vens kniv i bussen. Og hvis der havde været en gud, så var det DDR byen som blev ramt d.11/9 og ikke 3-4-5 tusinde uskyldig mennesker i New York.

    Kommentar by Fritz — 5. november 2013 @ 19:17

  24. Denne form for vanvittig godhedsmasochisme, som de to NRK-dokumentarister bekender sig til, er ikke bare socialt acceptabelt i dagens samfund, men ligefrem et ideal ikke bare for dem selv, men som de også helst vil påbyde andre. Jf. prisbelønning i DR mv.

    Denne godhedsmasochisme er vel den rendyrkede psykologiske drivkraft blandt radikale multikultier

    Denne ultimative forsagelse af denne verden vil i praksis være at leve på nas på et samfund, hvis formål er at sikre dets borgere tryghed, sikkerhed og velstand, noget som er komplet ligegyldigt for disse godhedsapostle, der kun tænker på at udlevere deres umenneskelige godhed.

    Hvor stammer så dette galskab fra?

    Det er rigtigt, som mb påpeger, at der er noget kristeligt over det.

    Og det ligner rigtig godt den form for kristendom, som blev institutionaliseret helt specifikt i klostre, hvor munke og nonner iklædte sig særlig klædedragt og levede i cølibat for at vise deres distance til normallivet.

    Der var således engang en klart adskillelse mellem dem, der levede normalt og så dem, der isolerede sig i klostre for at forsage denne verden og kun leve for deres Gud og Jesus. Derved var der en klar adskillelse, så dem, der levede normalt, kunne leve det normale syndige liv og sikre de vestlige samfunds opbygning, som vi bygger videre på i dag.

    Problemet eller den store misforståelse opstår, når klosterlivet gøres til idealet for nomallivet. Men det koncept har aldrig været meningen. Sådanne kulturradikale/religiøse personager bør udleve deres kald inde bag klosterets trygge rammer og ikke udsætte det normale samfund for fare med deres umenneskelige og ødelæggende godhed.

    Et eller andet sted har vores forfædre vidst, at når denne form for umenneskelige godhed slippes løs i det normale samfund, faciliterer det i praksis alverdens ondskab. Og derfor bør det kanaliseres ind igennem kloster-bevægelserne, og nyttiggøres der.

    De to NRK-dokumentarister burde have fundet et kloster til at udleve deres idealer. I dagens radikale religiøse udgave helt uden Gud, idet de basalt set betragter sig selv som guddommelige i den moderne new age-stil.

    Kommentar by traveler — 5. november 2013 @ 19:18

  25. Medarbejdere, aktivister, bidragydere, og ikke mindst ledelsen i organisationer som Dansk Røde Kors, Dansk Flygtninghjælp, DDR, NRK m.v. bør betragtes som vore dages HIPO, GESTAPO, SS osv korps.

    Frivillige landsforræddere.

    Kommentar by Hans Und — 5. november 2013 @ 19:29

  26. Vi får altså det vi fortjener af kriminalitet fra invandrere, fordi vores lovgivning er for streng???

    Så har man hørt det med.

    Kommentar by NulTolerance — 5. november 2013 @ 19:50

  27. Sagen er da det bedste argument for at sende så primitive folk hjem. De er jo farlige.

    Kommentar by Hertz — 5. november 2013 @ 20:15

  28. @ 21 Jochob
    Det var dog et ubehageligt menneskesyn!
    Det er en ugribelig tragedie når flere hundre mennesker omkommer ved et forlis.
    Det skal der gøres noget ved, uden at vi af den grund behøver at åbne vores grænser på vid gab. Bedst ved at forfølge menneskesmuglerne, dernæst ved at returnerer immigranterne. Det gøres ved opsige de konventioner, som forhindre at vi kan returnerer disse mennesker. At vi ikke ønsker at disse mennesker slår sig ned er altså ikke de samme, som at ønske dem døde.
    Shame on you Jochob!

    Kommentar by Robert R — 5. november 2013 @ 20:23

  29. Det overrasker mig ikke. Dem som stemmer rødt er bl.a. naive unge kvinder uden livserfaring.

    Andre tunge grupper til venstre for midten er indvandrere med sugerøret nede i de offentlige kasser og nostalgiramte gammelkommunister.

    Kommentar by Sigwar — 5. november 2013 @ 20:26

  30. Hvis den tredobbelte morder skulle have “som fortjent” så hed det noget med et reb eller en solid stol med kabler…

    Kommentar by Morani ya Simba — 5. november 2013 @ 20:34

  31. 24 traveler

    Måske vil det interessere dig at vide at klostre i følge deres oprindelige regler ikke måtte afvise en vejfarende der bad om mad og nattely. Munke og nonner SKULLE tage sig af de fattige der bankede på. Det ideal fulgte de også i de middelalderlige klostre men der opstod problemer med “vaganter” – vagabonderende studenter der drev rundt i flokke i Europa og drak og sang protestsange mod den tids establishment. (68 oprøret var ikke en nyskabelse da det kom. Det var genkomsten af en arketype.)

    Vaganterne blev et problem fordi de som det hed “voldgæstede” klostrene. Åd munkene og nonnerne ud af huset og ikke var til at smide ud igen. Det var også et problem at de drak sig fulde og trak knive og sværd hvis ikke de fik hvad de ville have.

    Da klostrene til med var tidens hospitaler kom de nassende vaganter der ikke havde pli til at begrænse sig selv til at optage pladser for gamle og syge.

    Da klostersamfundene ikke kunne bære byrden mere klagede de til bisperne og der blev en reaktion. En synode begrænsede ved ny lovgivning klostrenes gæstepligt til 1 nat 1 måltid + 1 kappe (som gave) pr. trængende.

    Dvs da man fik problemer jamen så ændrede man da lovgivningen og fik styr på misbruget. Jeg tror nok der også i 2. omgang blev lavet en særregel om at klostrene havde lov til at afvise vaganter helt fordi der stadig var for meget bøvl med dem. Men husker ikke med sikkerhed.

    Jeg undrer mig blot over at vi ikke har jordforbindelse nok til at gøre noget lignende i dag med alle de fine kommunikationsmidler vi har.

    Dengang skulle folk bøvle med månedlange rejser for at få deres klager frem på rette sted – man skulle tro vi kunne være mere effektive i dag men i stedet er det som politikerne helt har mistet evnen til at løse konkrete problemer.

    Det gøres til et kæmpe teoretisk problem at beskytte sig mod grov kriminalitet og selv terrorangreb. Politikerne bemærker godt nok at jihadister der vender tilbage til Danmark efter en tur i Syrien kan være rigtig rigtig farlige men de sidder helt handlingslammede med åben mund og orker ikke at lukke vejen for dem.

    Det er svært for mig at forstå fordi sådan et tilfælde jo i grunden ikke engang handler om politik (om man er højre eller venstreorienteret) men om snusfornuft.

    Kommentar by M — 5. november 2013 @ 20:42

  32. 28 robert:

    Du skulle hellere glæde dig over at jo mindre negere der overlever turen fra afrika
    jo mindre vold, voldtægt og mord vil blive påført den originale befolkning i Europa.
    Det må da være det der er det vigtigste og ikke at en flok lykkeriddere og nasserøve
    får sugerøret ned i de kasser der ikke har penge nok til at behandle de gamle på
    en anstændig måde!

    De tre ofre og deres familier ville nok helst have set at negeren der dræbte dem gik
    til bunds!

    Kommentar by jesper — 5. november 2013 @ 21:26

  33. @32 jesper
    Sjældent har jeg læst noget så ekstremistisk!
    Vil du virkelig vedkende dig det du har skrevet?
    Du ønsker folk døde for forbrydelser de måske engang i fremtiden kunne finde på at begå.
    Du er en af grundene til at rigtig mange dømmer denne blog som ekstremistisk og ikke værd at beskæftige sig med. Du og det du skriver er årsagen til at mange ikke vil have noget med indvandrekritiske organisationer og mennesker at gøre! Du skader din egen sag. Du er en af grundene til at folk går hen og stemmer på de Radikale. Der er rigtig mange pæne mennesker, som godt kan se problemet med den uhæmmede indvandring, men de vil ikke befinde sig på samme side som dig.
    Naturligvis har du ret til at skrive, som du gør men undskyld mig , det er ikke særlig begavet det du skriver.

    Kommentar by Robert R — 5. november 2013 @ 23:23

  34. Tanker til de 3 ofre fra norge hvornår vil vanviddet ophøre.

    Kommentar by Lion — 6. november 2013 @ 00:09

  35. Jeg vil sige at der er en mening med galskaben.

    Hvad ville konsekvensen blive for Elin Gjuvsland & Arild Opheim hvis de skiftede spor og offentligt tænkte ud af boksen? Tab af status, venner, kolleger, omgangskreds? Ødelagt privatøkonomi og karriere? Hvorfor ikke bare komme videre og måske sikre sig lidt bedre med alarmer og kameraer i privaten?

    Kronikken er ikke kun et hak i turen til alle snæversynede racister. Den er lige så meget et signal til deres eget segment: “Bare rolig… Ingen grund til bekymring… Vi har stadig troen”.

    Kommentar by BE — 6. november 2013 @ 00:14

  36. Den afviste sudanesiske asylansøger har sikret sig, at han kan forblive i Norge – i et varmt fængsel, hvor maden bliver serveret, og han får vel også en uddannelse foræret af det norske folk!

    Kommentar by Kirsten Damgaard,kulturpsykolog — 6. november 2013 @ 00:16

  37. #35 Kirsten Damgaard.

    Jeg tror også at det er ganske velovervejet fra sudaneserens side.

    Kommentar by Santor — 6. november 2013 @ 00:47

  38. “Svenske” Brahim, 53, dödades på bussen

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17790218.ab

    Kommentar by Bjovulf — 6. november 2013 @ 01:14

  39. “Man tror at de “intellektuelle” lærer af deres fejl, den dag deres såkaldte godhed rammer dem selv. Men nej, i en logisk fejlslutning formår de at vende hele argumentationen på hovedet. Jeg brækker mig!”
    Kommentar by FrankBooth — 5. november 2013

    Ja det er forfærdeligt. Et nyt bevis på den sunde fornuft totale sammenbrud.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 6. november 2013 @ 02:19

  40. I en notis under kronikken i Dagbladet står der: “Kommentarfeltet ble stengt lørdag ettermiddag, som følge av flere hatske og sjikanerende innlegg”.

    Nu forventer jeg, at de skriver en ny bog: “Ubudne Kommentarer. Vi fik som fortjent”

    I øvrigt har jeg i det følgende en positiv kommentar til kronikken, som jeg har læst i hele dens (rædsels-)fulde længde inde på Dagbladet(bogen har jeg ikke læst, der må være en grænse, selv for stærke maver som min): Det er faktisk positivt at opleve, at man stadig i voksen alder kan blive overrasket. I min med alderen tiltagende kynisme er jeg tilbøjelig til at mene, at jeg allerede har læst det mest idiotiske, som skrives kan. Men så posterer Kim denne artikel, som beviser, at det Fandengalemig alligevel ikke var tilfældet. Det er godt, at blive overrasket, det skærper nysgerrigheden og dæmper kynismen. Derfor måtte jeg simpelthen ind på Dagbladet og læse det hele, og jeg blev ikke skuffet. Den er slem, rigtig, rigtig uovertruffen slem, hele vejen ned til førnævnte notis.
    Tak til Elin og Arild for at genskabe min tro på, at den sidste kraftidiot ikke er født endnu.

    Kommentar by monse — 6. november 2013 @ 03:31

  41. Galninge, slet og ret.

    Kommentar by Lars Hansen — 6. november 2013 @ 03:34

  42. Det lader til at en del af debatten i norge nu handler om om man overhovedet bør lade asylansøgere gå frit omkring, jeg håber det bliver den vej det går og IKKE det som de to tåber foreslår: http://m.jyllands-posten.dk/international/europa/ECE6208911/mordmysteriet-der-optager-norge/

    Kommentar by Per — 6. november 2013 @ 07:01

  43. De politikere, der har bestemt at der skal ligge asylcentre i Danmark og andre lande, bør stilles til ansvar. Og asylcentre, der nu er her, bør flyttes til asylansøgeres nærområder så hurtigt som muligt.

    Kommentar by Liva — 6. november 2013 @ 09:02

  44. Der mangler vist også sengepladser i psykiatrien i Norge.
    Kun syge mennesker kan sige: “hva med å åbne grenserne og la
    det regulere sig selv”

    Kommentar by k.m. — 6. november 2013 @ 09:35

  45. I forlængelse af Dagbladets lukning af kommentarerne under påskud af at de var “Hatske og jikanerende” kan man se læse ca. 400 kommentarer her :

    http://www.document.no/2013/11/hatske-og-sjikanerende-innlegg-dom-selv/

    Jeg har kun skimmet de første 30 – 40 stk men fandt ingen der direkte kunne beskrives som trusler, kun forbløffelse over journalisternes tåbeligheder.

    Kommentar by Santor — 6. november 2013 @ 10:01

  46. “hva med å åbne grenserne og la det regulere sig selv”

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VSKNvvhKazM

    Kommentar by Hodja — 6. november 2013 @ 10:03

  47. @35 — Fuldstændig korrekt!! Det sker nok heller ikke for dem igen, de slap jo fra det med livet i behold, ingen grund til at smide karrieren overbord.

    Kommentar by thatcherite — 6. november 2013 @ 10:29

  48. Var sydsudaneseren muhamedaner?

    Kommentar by Pelle Pik — 6. november 2013 @ 12:23

  49. ->48: De norske myndigheder ville fremskaffe en arabisk tolk.

    Kommentar by Hodja — 6. november 2013 @ 12:38

  50. En af de slettede kommentarer til artiklen:

    “Dag­bla­det gra­ver sin egen grav med denne eks­tre­mi­si­tiske og hate­fulle lin­jen. Papir­opp­la­get går ned, og antall klikk blir færre. 
Mer­ke­lig at de ikke skjøn­ner det.

    Stor­ma­gapus MamaBlue • for 7 timer siden”

    Måske skønner de det.

    Kommentar by M — 6. november 2013 @ 12:41

  51. @ Hodja

    Betyder det, at gerningsmanden var muhamedaner?

    Kommentar by Pelle Pik — 6. november 2013 @ 13:05

  52. 33 Robert R:

    Ja, naturligvis mener jeg hvad jeg skriver. At du derved har hørt det mest ekstremistiske
    du nogen sinde har hørt, siger mere om dig end om mig!

    Ja, jeg ønsker at forsvare og beskytte den oprindelige europæiske befolkning mod den
    kriminalitet som både du? og jeg ved vil komme fra disse uønskede guldgravere og
    fremtidige førtidspensionister. Alle midler inkluderet!

    At Du så har mere fokus på “tonen i debatten” og på de “stakkels” lykkeriddere fra afrika,
    mener Jeg så er helt ekstremt og at pisse på dem der der har betalt , og i fremtiden vil betalt, prisen for multikulturen!

    PS. Hvis det jeg skriver kan få folk til at stemme på de radikale, så kan i jo pisse over kors
    når i pisser Danskerne op ad ryggen. Dit og deres valg, ikke mit.

    Kommentar by jesper — 6. november 2013 @ 13:31

  53. @49 Hodja
    Tja, denne video som så udemærket forklare problemet, helt ned på et plan, som selv et børnehavebarn kan forstå det, den kan nok ikke bruges som forklarings model på de dybt Radigale erasmus disput tosser.
    Tænk bare på den disput den Radigale integrationsordfører liv hovedløs andersen leveret overfor Morten Uhrskov, hun havde helt egne Radigale regne metoder, end den alle vi andre har lært i skolen, så efter de Radigales regne metode, så er jeg sikker på, at de Radigale erasmus udslips disprutter, kan regne sig frem til, at det lille vinglas i denne video uden besvær kan rumme samtlige kugle skøre muhammedaner….øh, kulørte kugler i det lille glas.
    Vi er desværre også belemret med den tidliger Radigale minister ABB-anita bad bundløsdum med samme holdninger som de to norske årsager til ABB massakren, som også mener at flygtninge begrebet skal udvides til også at omfatte fattigdoms flygtninge.
    Så jeg tror desværre ikke alverdens kuglerammer vil kunne hjælpe os med at få de Radigale og hele den ekstreme venstrefløj til at fatte problemet, de er mentalt ude af stand til at fatte simpel regnemetoder og lever derfor med deres floskel disput hoveder i middelalderlig imam tilstand, hvor sund fornuft, logik, fakta og andre vestlige værdier, rask væk bort censureres.

    Kommentar by li (islamonausea træt af black trash sække — 6. november 2013 @ 13:53

  54. #28 Robert

    Ja, jeg har et grimt menneskesyn, er ikke stueren og udøver en hård tone i debatten – – – – i dine øjne.

    I mine er der udelukkende tale om pragmatik!

    Du nævner bedre kontrol med menneskesmuglere som et middel, det har vist været forsøgt i årtier, ikke? Og med hvilket resultat?

    Fakta er, at fænomenet blomster og knopskyder i et ikke hidtil set omfang, og dit eneste svar er helt på linje med Allerslev og de andre tossers, flere penge til det, der allerede har bevist, at det ikke virker.

    HELLIGE ENFOLD!

    Faktisk har jeg intet ønske om, at nogen skal dø, som du skyder mig i skoene, men bare en simpel metode, der virker.

    Så snart der bliver skudt mod disse overfyldte både, så breder rygtet sig som en steppebrand, og trafikken ophører lige så hurtigt, som du kan sige “Asyl”.

    Og virker det, ja fandme virker det, det er jo helt klart bevist ud for Afrikas Horn, hvor de danske krigsskibe sætter morderne på fri fod på strandene, hvorfra de dagen efter er tilbage med nye våben.

    Russerne derimod, de sænker piraternes skibe med mand og mus, og se, fluks ikke flere overfald på russiske skibe.

    Keine Hexerei, nur Behändigkeit.

    Men fortsæt du bare med dine menneskekærlige, humane standpunkter – – – for andres penge, vel at mærke, og husk selv at tage muldvarpen op af lommen, så det ikke kommer til at koste på plejen af den generation, der har opbygget det, der engang var verdens bedste samfund.

    Og inden du nu igen finder de fornemme ord frem, skal jeg ikke undlade at påpege, at mine 3 vidunderlige, afrikanske døtre hyler af grin, når nogen skyder mig fremmedfjendtlighed i skoene, de arbejder nemlig som heste og er lige så trætte af at se deres surt tjente penge blive smidt ud af vinduet af de verdensfjerne politikere, som du – måske ikke tilsigtet – gøder jorden for.

    Kommentar by Jochop — 6. november 2013 @ 14:05

  55. Den danske debattone er langt at foretrække fremfor den bestialske nye mentalitet i virkeligheden.

    http://www.fyens.dk/article/2399118:Indland-Fyn–18-aarig-banket-og-mishandlet-i-to-uger-for-narkogaeld 06. november 2013

    De infame GUTMENSCHEN har efterhånden mange menneskeliv på samvittigheden.

    Men de tror stædigt på, at den danske mentalitet og menneskesyn er verdensomspændende.

    De har fået importeret så mange hjælpeløse muslimer, at Røde Kors nu deler mere mad ud i Europa end i Afrika
    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/11/03/104129.htm
    Vi bør tage det stigende behov for nødhjælp meget alvorligt, lyder det fra Dansk Røde Kors. 03. Nov. 2013

    HURRA så kan de nemlig fortsætte med at være GUTMENSCHEN

    Kommentar by tavsen — 6. november 2013 @ 17:44

  56. Mon ikke de 2 prismodtagere snart får besøg igen. De har jo tilkendegivet, der er åbent hus med tagselvbord

    Jeg har tit tænkt på, hvorfra kommer alle pengene til deres lovprisning af sig selv?

    Der er konstant den slags lobhudling, og journalisterne elsker det. For det er tegn på god debattone.

    At afrikaneren ser anderledes på det, kan ikke vedkomme de talende klasser. De er fuldstændigt uberørte af tragedien

    Kommentar by tavsen — 6. november 2013 @ 18:05

  57. @ 52 jesper
    Jeg ønsker også at forsvarer den oprindelige Europæiske befolkning mod den folkevandring vi der i dag. Lad os kalde den den Tredie semitiske folkevandring.

    Jeg er faktisk personligt ligeglad med tonen i debatten, men hvis du ønsker opbakning til dine synspunkter, gør du klogt i ikke at støde mennesker fra dig. Rigtig mange vil tage afstand fra dig og dine synspunkter alene pga. dine hadske udfald.
    Det eneste du får ud af din hårde tone, er en personlig tilfredsstillelse ved at aflevere dit budskab. Men du skader din sag.
    Hvad med at lade argumenterne tale. De indvandrekritiske røster har faktisk de bedste argumenter.

    Kommentar by Robert R — 6. november 2013 @ 21:21

  58. Asylcentrene i Norden bør overflyttes til asylcentre i asylanternes nærområde, og det er ikke Norden. Der hjælper man langt flere asylanter for de samme penge. Samtidig spares der penge og energi til integration og inklusion af de såkaldte flygtninge.

    Kommentar by Filip — 6. november 2013 @ 21:27

  59. @ 54 jochop
    Jeg taler ikke for at kontrollerer menneskesmuglerne, men om en særdeles hårdhændet behandling af dem.
    Jeg mener ikke som Mee Allerslev, at vi skal overdænge indvandere med penge. Dem der endelig kommer her, skal klare sig selv.
    Jeg tror heller ikke du mener at man skal skyde på flygtningebådene, men måske på menneskesmuglerne.
    Jeg invitere ikke nogen her til landet på andres regning, der er i forvejen for mange danskere vi skal forsørge.
    Jeg gøder ikke jorden for verdensfjerne politikere, men det tror jeg du gør. Du jager mange helt almindelige pæne menneskerne lige durk i armene på de radikale.

    Kommentar by Robert R — 6. november 2013 @ 22:10

  60. Det lader til at hans plan lykkedes: dræb nogle nordmænd og få forlænget opholdet i norge på statens regning: http://www.bt.dk/udland/efter-tredobbelt-bus-drab-afvist-asylansoeger-maa-blive-i-norge

    Kommentar by Per — 7. november 2013 @ 00:28

  61. Tænk hvilken mediedækning DR havde givet denne historie, hvis det havde været en person som på en eller anden måde kunne sættes i forbindelse med “højreorienterede” eller lignende, som stod bag denne handling.

    Og igen bliver ingen venstreorienterede kritiseret eller gået kritisk til for deres medansvar i masseindvandringen (om man kalder det asyl, flygtninge eller lignende er lige fedt) og masseindvandringens konsekvenser og konsekvenserne af “multikultur”.

    Kommentar by Frihed — 7. november 2013 @ 04:02

RSS feed for comments on this post.